Ketipinor ja sähärit

Valvonut

Aiheuttaakko kellekkään Ketipinorin käyttö öisin jalkoihin epämielyttäviä tunteita ja
levottumuutta?

30

2411

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanomavalintas

      Pienikin määrä Ketipinoria on erittäin haitallista aivoille ja koko elimistölle.

      Et kauaa pysy hoikkana, jos tuota Ketipinoria meinaat popsia. Samalla energia määrällä, millä nyt laihdut, niin Ketipinor lihottaa sinut aivan läskiksi. Lääke nimittäin hidastaa niin paljon aineenvaihduntaa, että pulskistut aivan silmissä. Sydän voi pettää, koko aineenvaihdunta muuttuu, sokeriarvot menevät sekaisin ja aivosi reseptorit, joita lääke blokkaa, muuttuvat herkiksi. Herkkyys onn niin vkava asia, että kun joskus lopetat lääkkeen käytön, niin sinä kuolet. Tämä kuoleman sivuvaikutus on mainittu myös lääkeselosteessa, lue se!

      Pienen Ketipinor annoksen huono puoli on se, kun on kyse vain 25 mg tabletista, eikä tabletti ole depot, niin lääke haihtuu elimistöstä noin 8 tunnin jälkeen, jolloin reseptorit avautuva ja sulketuvat jatkusvasti, jolloin ne herkistyvät nopeammin, jos käyttäisi niin isoa annosta, että lääkettä olisi koko ajan veressä.

      Suomeksi: Älä käytä tuota aivomyrkku Ketipinoria



      Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
      "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

      Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

      http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

      • Lamaantunut

        Aivan asiaa, lamaannuttavat ihmisen toimintakyvyn ja tekevät ihmisen tunteettomaksi.


      • nainen39v

        pakko kommentoida.olen itse käyttänyt ketipinoria unettomuuteen kolme vuotta.Lääkkeitä unettomuuteen olen käyttänyt yhteensä 15 vuotta.Omalta kohdaltani voin sanoa. ettei ketipinor ole mua lihottanut vaan päinvastoin olen laihtunut yli 30 kiloa ja olen nyt normaalipainoinen..Eli ei kaikki ketipinoria käyttävät liho.Joten älä yleistä. Sanot että Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.Itselläni ei ole mitään ongelmioa tunteiden kanssa.Pystyn edelleen tuntemaan esim. iloa,surua,vihaa,pettymystä.Mun tunne-elämä ei ole mitenkään muuttunut.Muistini on ihan yhtä hyvä kuin ennen ketipinorin aloittamista.Motivaatiossani ei ole mitään vikaa.Aistit toimii vallan hyvin ja osaan puhua.Joten älä pelottele ihmisiä noilla seurauksilla.Lääkkeet vaikuttavat jokaiseen yksilöllisesti.Voisin kirjoittaa tästäkin enemmän.Olen muuten perusterve ja henkisestikin voin hyvin.Itse käytän mielummin lääkkeitä kuin valvon päivästä toiseen.Ikää mulla on 39 vuotta.


      • myrkkyä_
        nainen39v kirjoitti:

        pakko kommentoida.olen itse käyttänyt ketipinoria unettomuuteen kolme vuotta.Lääkkeitä unettomuuteen olen käyttänyt yhteensä 15 vuotta.Omalta kohdaltani voin sanoa. ettei ketipinor ole mua lihottanut vaan päinvastoin olen laihtunut yli 30 kiloa ja olen nyt normaalipainoinen..Eli ei kaikki ketipinoria käyttävät liho.Joten älä yleistä. Sanot että Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.Itselläni ei ole mitään ongelmioa tunteiden kanssa.Pystyn edelleen tuntemaan esim. iloa,surua,vihaa,pettymystä.Mun tunne-elämä ei ole mitenkään muuttunut.Muistini on ihan yhtä hyvä kuin ennen ketipinorin aloittamista.Motivaatiossani ei ole mitään vikaa.Aistit toimii vallan hyvin ja osaan puhua.Joten älä pelottele ihmisiä noilla seurauksilla.Lääkkeet vaikuttavat jokaiseen yksilöllisesti.Voisin kirjoittaa tästäkin enemmän.Olen muuten perusterve ja henkisestikin voin hyvin.Itse käytän mielummin lääkkeitä kuin valvon päivästä toiseen.Ikää mulla on 39 vuotta.

        olet bipo. oikea lääke sulle. ei muille. minulta menee 0,25 mg tabletista puhe- sekä kävelykyky enkä pysty ajattelemaan yhtään mitään saati hoitamaan arkirutiineja. joten en suostunut syömään kokeiltuani parin tabletin verran muutama vuosi sitten. onnekseni.


      • nainen39v

        En ole bipo.Mulla oli silloin 15 vuotta sitten masennusta,paniikkihäiriö,ahdistuneisuutta.Kaksisuuntaista mielialahäiriötä ei ole koskaan diagnosoitu,koska mulla ei ole sitä.Mainitsin nuo tunteet koska väitettiin että tunteet häviää.En todellakaan tarkoittanut että koen esim. iloa,surua,vihaa,pettymystä samalla kertaa tai saman päivän aikana.Pitääkö antaa esimerkkejä mitä tunteita tunnen arjessani ja mistä syystä?Olen parantunut masennuksesta muutama vuosi sitten.15 vuotta sitten kokeiltiin lääkkeitä,mutta se jäi kokeiluksi ja en ole joutunut syömään mitään muita psyykelääkkeitä kuin ketipinoria.Mä käyn säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa ja pidän kyllä terveydestäni erittäin hyvin huolta.


      • PinorKeti
        myrkkyä_ kirjoitti:

        olet bipo. oikea lääke sulle. ei muille. minulta menee 0,25 mg tabletista puhe- sekä kävelykyky enkä pysty ajattelemaan yhtään mitään saati hoitamaan arkirutiineja. joten en suostunut syömään kokeiltuani parin tabletin verran muutama vuosi sitten. onnekseni.

        Älä nyt höpöjä puhu. Ketipinorissa ei ole olemassa 0,25 mg:n tabletteja.


      • ojuhyv

        Samanlaista jalkojen levottomuutta ja ärsyttävää tunnetta aiheuttaa voimakkaat kipulääkkeet pitkä-aikaisessa käytössä, esim. tramal tai panacod on lääkkeitä joihin jää koukkuun ja jos ei ota pilleriä niin ei saa nukutuksi levottomuuden takia.


      • sama_lääke
        PinorKeti kirjoitti:

        Älä nyt höpöjä puhu. Ketipinorissa ei ole olemassa 0,25 mg:n tabletteja.

        Risperidon 0,5 mg. Sen kun puolittaa on annostus 0,25 mg.


      • Risper

        Ei ole sama lääke Risperdion kun Ketipinor ja ketipinorin pienin vahvuus on 25mg.


      • myrkyistä
        Risper kirjoitti:

        Ei ole sama lääke Risperdion kun Ketipinor ja ketipinorin pienin vahvuus on 25mg.

        Täysin sama lääke on vain vaikuttava aine on eri. Aivan täysin samanlaisiin oireisiin määrätään sekä samanlaiset sivuvaikutukset kummassakin lääkkeessä. Olen syönyt kumpaakin muutaman viikon enkä enää koskaan noihin myrkkyihin koske. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta kyllä nuo minimiannostuskoot, ihan purkin kyljessä sekä reseptissä ne myös lukevat. Eli mikä oli kirjoituksesi pointti?


      • Pointti

        Eri asia on 0,25 mg ja 25 mg. Tää on se pointti.


      • Farmase
        myrkyistä kirjoitti:

        Täysin sama lääke on vain vaikuttava aine on eri. Aivan täysin samanlaisiin oireisiin määrätään sekä samanlaiset sivuvaikutukset kummassakin lääkkeessä. Olen syönyt kumpaakin muutaman viikon enkä enää koskaan noihin myrkkyihin koske. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta kyllä nuo minimiannostuskoot, ihan purkin kyljessä sekä reseptissä ne myös lukevat. Eli mikä oli kirjoituksesi pointti?

        Miten lääke voi olla sama kun vaikuttava aine on eri? Vaikuttavan aineen perusteella lääke määrätäänkin. Samanlaisesti vaikuttavissa lääkkeissä vaikuttava aine on sama vaikka nimi muuttuu, esim. apteekissa halvemman valmistajan lääkkemerkkiin.


      • Anonyymi
        nainen39v kirjoitti:

        pakko kommentoida.olen itse käyttänyt ketipinoria unettomuuteen kolme vuotta.Lääkkeitä unettomuuteen olen käyttänyt yhteensä 15 vuotta.Omalta kohdaltani voin sanoa. ettei ketipinor ole mua lihottanut vaan päinvastoin olen laihtunut yli 30 kiloa ja olen nyt normaalipainoinen..Eli ei kaikki ketipinoria käyttävät liho.Joten älä yleistä. Sanot että Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.Itselläni ei ole mitään ongelmioa tunteiden kanssa.Pystyn edelleen tuntemaan esim. iloa,surua,vihaa,pettymystä.Mun tunne-elämä ei ole mitenkään muuttunut.Muistini on ihan yhtä hyvä kuin ennen ketipinorin aloittamista.Motivaatiossani ei ole mitään vikaa.Aistit toimii vallan hyvin ja osaan puhua.Joten älä pelottele ihmisiä noilla seurauksilla.Lääkkeet vaikuttavat jokaiseen yksilöllisesti.Voisin kirjoittaa tästäkin enemmän.Olen muuten perusterve ja henkisestikin voin hyvin.Itse käytän mielummin lääkkeitä kuin valvon päivästä toiseen.Ikää mulla on 39 vuotta.

        Aivan umpipaskaa nuo keksimäsi ketiapiinin sivuvaikutukset!!! Itse olen käyttänyt ketipinoria reilut 4v. iltaisin 3x100mg eikä mitään muuta vaikutusta ole kuin erittäin hyvät yöunet. Pystyn toimimaan täydellä teholla eikä tunteet tai muut löpinäsikään pidä paikkaansa. Ketipinorin LISÄKSI otan 3x15mg opamoxia ketipinorin kanssa eikä näistäkään tule mitään oireita! Ihme sontaa väännät tänne. Tämä comboni on lääkärin määräämä, ja lisäksi otan kipuihin panacodia (eri aikoihin)jopa 8kpl päivässa ja hyvin pyyhkii!
        Kaikennäköstä professoria täällä piisaa...


      • Anonyymi
        Lamaantunut kirjoitti:

        Aivan asiaa, lamaannuttavat ihmisen toimintakyvyn ja tekevät ihmisen tunteettomaksi.

        Ja höpö höpö


    • paljonkokenut1

      Aiheuttaa. Lisäksi dementoi.

      ________________

      aspergerinfo.foorumi.eu

    • info____________info
    • partamon

      Ketipinor on kyllä aika *aatanallista myrkkyä. Puoli vuotta seläntakana, ja huomenna pitäis soittaa lääkärille että tää lääkitys on pakko lopettaa. Annokseni on 25mg pitkäaikaiseen unettomuuteen. Ja vaikutukset on täyttä p*skaa.

      Ketipinorin vaikutukset (minulla):
      /- Nukuin jonkin aikaa pidempään kuin tavallisesti
      - Unenlaatu on heikennyt entisestään lääkkeen myötä
      - Unet ovat äärimmäisen todentuntuisia (ilmeisesti ns. NREM unia), jotka tuntuvat alkavan silloin kun nukahdan, ja loppuvan vasta kun herään, vaikka ovat sisällöltään vähäisiä
      /- Syön vähemmän ja hitaammin kuin tavallisesti
      - Paino on noussut 25kg (6kk)
      - Aiheuttaa lievää vainoharhaisuutta ja voimattomuutta, mutta voimakasta ahdistusta
      - Kuurin alussa euforia & dysforia kohtauksia
      - Voimakas vatsanseudun kipu, joka estää istumisen tai ylösnousemisen (ainakin ilmennyt vasta tämän lääkityksen aikana)
      - Lisää ärtyneisyyttä
      - Aiheuttaa voimakasta välinpitämättömyyttä (asiat voi mennä hyvin tai huonosti, ja vaikka ahdistaa, asenne on silti aika hälläväliä meininkiä)
      - Muistikatkoksia on tavallista enemmän (mitä tapahtui viikko sitten? En muista.)
      - Todennäköisesti aiheuttanut näöntarkkuden alentuman (ennen laseilla saavutettavissa 1.0, nyt vain 0.8)
      - Ruoansulatusongelmia ja nielemisvaikeuksia
      - Enemmän unettomia öitä.

      Onnekseni olen työtön, epäonnekseni olen työtön.

      • partamon

        Ja tosiaan, aivotoiminta jumittaa enemmän kuin pendolinot talvella, ja tavallisesti paljon vaivannut luovuus on vaihtunut epäluuloisuuteen ja diktatuuria pitävään joka asiaa koskevaan haluttomuuteen.


      • huonokauppa

        Huono kauppa kyllä minusta luovuuden vaihto tuohon tilanteeseen.
        Minua kiinnostaa lääkitäänkö myös taiteilijoita tällaisilla lääkkeillä ja paraneeko heidän työkykynsä ?


      • Taidemees

        Kyllä taiteilijatkin lääkkeitä käyttävät, jos niillä on joku vaiva mikä helpotusta tarvitsee. Jokainen on kuitenkin erilainen.


      • huonokauppa

        Mitä jos taide menee lääkkeen vaikutuksesta piloille ?
        Mikä parantaa luovuutensa menettäneen taiteilijan ?


      • Taidemees
        huonokauppa kirjoitti:

        Mitä jos taide menee lääkkeen vaikutuksesta piloille ?
        Mikä parantaa luovuutensa menettäneen taiteilijan ?

        Vastaus on aika. Aika parantaa taitelijan.


      • huonokauppa

        Totta


    • DFSAsda

      Minulle ketipinoriiin liittyi sähköiskunomaisia lihaskouristuksia öisin. Näin hirvittäviä painajaisia, joissa minua kidutettiin ja kouristelin kuin epileptikko aina herätessäni. En ole lääkkeen lopettamisen jälkeen vuosikausiin kokenut noita tuntemuksia joten epäilen, että oireet liittyivät lääkitykseen. Jaloissa ei mitenkään erityisemmin tuntunut, pikemminkin koko ruumiissa.

    • tua60

      Itse lopetin lääkken käytön juuri noiden levottomien jalkojen takia. Sietämätön olo raajoissa, teki mieli potkia seiniä! Nuku siinä sitten - vaikka unettomuuteen lääke alunperin annettiin

      • Kysyjä1

        Olitko käyttänyt lääkettä kauankin aikaa ja millä annostuksella?


    • PinorKeti

      Pahinmpina unettomuuskausina olen käyttänyt Ketipinoria annostuksella 200 mg muut mömmöt päälle. Aiheuttaa varsin todentuntoisia unia. Usein olen herännyt siihen, kun puhun unissani.
      Eräs sukulainen käyttää ko. lääkettä vielä suuremmilla annostuksilla. Huutaa unissaan joka yö. Ja se on karmeata kuunneltavaa se.
      Lisäksi Ketipinor aiheuttaa itselläni tolkutonta syömistä. Lääkkeen ottamisen jälkeen maistuu ruoka kuin ruoka. Seuraavana aamuna/ aamupäivänä ei sitten tarvitsekaan syödä... Joskus jopa koko päivä syömättä. Ja illalla lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa taas mussutus.

      • hyvä_lääke

        AIka iso annos ketipinoria. 25 mg taitaa olla suositeltu annos uniongelmiin.


      • nainen39v

        no mulla on ketipinor 400 mg.Onneks ei oo tarttenut moneen vuoteen nostaa tosta.Voin sanoa että toi vie tajun kankaalle.Mutta sen takia se on määrätty unettomuuteen.Parempi nukkua se 8 tuntia putkeen (jos vessakäyntejä ei lasketa) kuin pätkissä ja olla päivät väsynyt.


    • awerfg

      "Mitä jos taide menee lääkkeen vaikutuksesta piloille ? Mikä parantaa luovuutensa menettäneen taiteilijan ?"

      Taidehan on vähän subjektiivinen käsite, eli taiteilija purkaa kokemuksiaan taiteeseen. Kaippa taidetta voi tehdä ihan mistä lähtökohdista hyvänsä.

      Toki toisaalta olen kuullut neuroleptejä syöviltä että esim. kirjaa lukiessa teksti ei avaudu mielessä kuviksi vaan teksti pysyy tekstinä. Joku osa mielikuvituksesta jäätyy. Kenties juuri se sama osa aivoissa joka aiheuttaa psykoosia vastaa myös merkittävästä osasta ihmisen luovuutta ja taiteellisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      4120
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      171
      2533
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2329
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      155
      2315
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      429
      1604
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      152
      1408
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1307
    8. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1271
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1268
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      58
      1195
    Aihe