Mitä ajatuksia teissä herättää tälläiset persoonat?
Nyt ei ole kysymyksessä "tasot", sukupuolet yms. vaan erillaiset persoona/luonne tyypit, molemmista löytyy vielä ääripäät, mutta jotkut yksilöt eivät tunnu "kärsivän" oikein mistään tai ainakin jatkavat helposti eteenpäin, ilman sen suurempia tunnontuskia ja toiset taas kärsivät sitä enemmän, mitä läheisempi tälläinen "huono" persoona on itselle ollut tai on.
Tämä on niitä syitä, miksi korostan persoonan/luonteen/arvojen ja ajatusmaailman yhteen sopivuuden tärkeydestä, eli sitä että ollaan samalla "taajuudella", koska jos kaksi "siiven" rikkojaa on yhdessä, niin tilanne ei ole yhtä "paha", kuin sellainen suhde, jossa toinen on jotain muuta, tälläisethän jatkavat matkaansa aika pienin "ruhjein" kohti uusia "seikkailuja".
Naivius ja sinisilmäisyys kyllä karisee hieman tälläisen jälkeen, mutta kumpi oikeasti on "sairaampi" yksilö vai onko loppujen lopuksi asia niin, että kumpikaan ei ole sen "sairaampi", vaan vain kahden toisilleen sopimattoman persoonan kohtaaminen on se joka tekee tilanteesta "sairaan"?
Tosin aina tilanne on näissä tapauksissa se, että toinen käyttää toista hyväksi, valehtelee, huijaa yms, joten tilanne on Win-Lose ja toinen tekee sen tietoisesti nauttien toisen naiviudesta ja sinisilmäisyydestä.....
Korostan edelleen, etten puhu asiasta niinkään materialistisella tasolla, koska näissä tapauksissa kaikki tuollainen menettää merkityksensä, eli puhun inhimillisyydestä ja tunteista....
Uskon, että vain "siipensä" rikkoneet voivat samaistua aidosti ja rehellisesti näihin asioihin, sen lisäksi on tietenkin vielä se tosiasia, että erillaisia persoona/luonne tyyppejä on monia, monin eri "maustein", joten näkökantojakin on varmasti "huikea" määrä.
Heräsikö jotain ajatuksia?
"siipien" rikkojat ja "siipensä" rikkoneet?
95
<50
Vastaukset
"toinen tekee sen tietoisesti nauttien toisen naiviudesta ja sinisilmäisyydestä....."
Itse asiassa, tuosta en ole kaikissa tapauksissa ihan, koska voihan jotkut luulla sen olevan ihan "normaalia" käytöstä, ihan niin kuin "sinisilmäinen & naivi" olettaa oman käytöksensä olevan normaalia, jonka takia hän voi olettaa myös toisen olevan edes suunnilleen samalla "taajuudella" vaikka toinen vain "näytteleekin" tarpeen mukaan, jolloin tilanne voi jatkua pitkäänkin.
"Sinisilmäinen & naivi" oppii sitten ennemmin tai myöhemmin "kantapään" opin kautta, että asiat eivät olletkaan niin kuin hän oli luullut...."Korostan edelleen, etten puhu asiasta niinkään materialistisella tasolla, koska näissä tapauksissa kaikki tuollainen menettää merkityksensä, eli puhun inhimillisyydestä ja tunteista...."
Itse asiassa olin tämänkin tekstin kohdalla hieman "hätäinen", koska tämä koskee vain kaltaisiani ja samalla taajuudella olevia, koska omasta kokemuksesta, sekä muiden tilanteita seuranneena, niin joillakin tosiaankin on suurempi huoli materiaalista, koska se nousee heidän puheissaan päällimmäiseksi, eikä tunnepuoli ja inhimillisyys tunnu olevan se huolista suurin, vaan se materiaali.....
"Siipensä rikkoneet" tai "polttaneet" eivät mielestäni oikein ole valmiita parisuhteeseen. Moisessa on suuri riski, että kyseessä ei ole tasa-arvoinen parisuhde vaan jonkinmoinen terapiasuhde. Siinä toinen kaipaa itsetuntonsa pönkittämistä ja toinen osapuoli vastaavasti ajautuu (jopa tahtomattaan) hyväksikäyttäjäksi.
Polla pitäisi ensin saada kuntoon jonkun muun avulla.Hyviä pointteja, tuohan on hyvin selvä asia, eli silloin jos siitä on "liian" vähän aikaa, eikä asiaa ole käsitellyt tarpeeksi, jolloin ei pysty tiedostamaan mitä itse oikeasti haluaa ja miksi.....ettei käytä ketään "laastarina" tjms.
En ymmärräkään sitä, että miten jotkut edes pystyvät hakeutumaan heti tälläisen tilanteen jälkeen suhteeseen, mutta se varmasti riippuu niistä "mausteista".....- erkki-täti
Tässä nyt tulee ensimmäisenä mieleen, että Ratikka ajattelee taas oman napanöyhtänsä kautta.
Katsoin joku aika sitten dokumentin skitsofreniaa sairastavasta nuoresta miehestä, en muista elokuvan nimeä. Mutta elokuvassa oli päähenkilö Sami, joka oli kiltein ja kohtelian ihminen, mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Hänen äänenpainonsa ja sanansa olivat läpeensä hyviä&kilttejä jopa sellaisissa tavallisissa tilanteissa, missä useimpien äänenpainot ja sanavalinnat muuttuvat kärkkäiksi.
Samilla oli tyttöystävä. Uskon, että molemmat olivat pahasti siipeensä saaneita (koulukiusaamista yms.) mutta ilmeisesti osasivat tukea toisiaan. Tuntui hienolta katsoa heidän elämänmenoaan. Yksin he olisivat paljon haavoittuvaisempia. erkki-täti kirjoitti:
Tässä nyt tulee ensimmäisenä mieleen, että Ratikka ajattelee taas oman napanöyhtänsä kautta.
Katsoin joku aika sitten dokumentin skitsofreniaa sairastavasta nuoresta miehestä, en muista elokuvan nimeä. Mutta elokuvassa oli päähenkilö Sami, joka oli kiltein ja kohtelian ihminen, mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Hänen äänenpainonsa ja sanansa olivat läpeensä hyviä&kilttejä jopa sellaisissa tavallisissa tilanteissa, missä useimpien äänenpainot ja sanavalinnat muuttuvat kärkkäiksi.
Samilla oli tyttöystävä. Uskon, että molemmat olivat pahasti siipeensä saaneita (koulukiusaamista yms.) mutta ilmeisesti osasivat tukea toisiaan. Tuntui hienolta katsoa heidän elämänmenoaan. Yksin he olisivat paljon haavoittuvaisempia."Samilla oli tyttöystävä. Uskon, että molemmat olivat pahasti siipeensä saaneita (koulukiusaamista yms.) mutta ilmeisesti osasivat tukea toisiaan. Tuntui hienolta katsoa heidän elämänmenoaan. Yksin he olisivat paljon haavoittuvaisempia."
Mukavia & herkkiä ajatuksia sinulta, kiitos niistä. :)
Itse ajattelin ratikan kommenttia niin, ettei saa olla liian hätäinen uuteen suhteeseen, vaikka kyllä niistä aina jotain muistoja/jälkiä jää, mutta jos ratikka "leimasi" syvemmin siipi rikkoja, niin sitä ajatusta en voi kannattaa, enkä hyväksyä, koska itse taas arvostan tiettyjä persoonia/luonteita suurestikin, niitä toisia en taas pysty arvostamaan, koska en voi ymmärtää sellaista käytöstä.- hmm_hmm_hmm
Näin mäkin asiaa ajattelen. Juuri jätetyt ja useat jättäjätkin pohtivat loppunutta suhdetta. Ei eropäätöksen tekijäkään aina helpolla pääse. Hyvä olisi pysähtyä ja kelata loppunut suhde tunnetasolla ja käytännössä. Kohdata totuudet miksi suhde päättyi.
Nämä laastarisuhteet kuten myös läheisriippuvuus suhteet ovat hyvin harmillisia. Jossakin vaiheessa suruja on tulossa.
Eletty elämänkaari jättää jälkensä mieleen eikä niitä mitenkään voi sivuuttaa täysin koska tapahtumat aina muokkaavat ihmisen omaa maailmankuvaa, tiedostamattakin.
Onko ehjiä ihmisiä oikeasti olemassa? Mielestäni ei.
Kaikki me ollaan jollakin lailla säröisiä. - erkki-täti
hmm_hmm_hmm kirjoitti:
Näin mäkin asiaa ajattelen. Juuri jätetyt ja useat jättäjätkin pohtivat loppunutta suhdetta. Ei eropäätöksen tekijäkään aina helpolla pääse. Hyvä olisi pysähtyä ja kelata loppunut suhde tunnetasolla ja käytännössä. Kohdata totuudet miksi suhde päättyi.
Nämä laastarisuhteet kuten myös läheisriippuvuus suhteet ovat hyvin harmillisia. Jossakin vaiheessa suruja on tulossa.
Eletty elämänkaari jättää jälkensä mieleen eikä niitä mitenkään voi sivuuttaa täysin koska tapahtumat aina muokkaavat ihmisen omaa maailmankuvaa, tiedostamattakin.
Kaikki me ollaan jollakin lailla säröisiä.Puhuitpa viisauden sanoja.
Kukin tavallaan, mutta ilmeisesti jokaikinen, saa siipeensä jossain vaiheessa.
Mutta vasta kun sen tiedostaa, se oikeasti alkaa satuttaa. hmm_hmm_hmm kirjoitti:
Kaikki me ollaan jollakin lailla säröisiä.Itse asiassa koko aloitus ei koskenut, eikä myöskään koske sellaista asiaa, kuin jättäjä ja jätetty........vaan ihan jotain muuta, noilla ei ole mitään merkitystä asioihin, mistä minä puhun ja mitä tarkoitan.....jotkut tajuaa, jotkut ei.
- erkki-täti
MGTOW kirjoitti:
Itse asiassa koko aloitus ei koskenut, eikä myöskään koske sellaista asiaa, kuin jättäjä ja jätetty........vaan ihan jotain muuta, noilla ei ole mitään merkitystä asioihin, mistä minä puhun ja mitä tarkoitan.....jotkut tajuaa, jotkut ei.
Ai, minä ja varmaan joku muukin mielsi aloituksen nimenomaan parisuhteissa siipeensä saaaneiden vammojen pohdinnaksi! Unohdettiin laajempi kokonaisuus eli ihmissuhteet.
Useinhan se on myös niin, että kun ihan varhaislapsuuden ihmissuhteissa saa siipeensä, saa sitä myös myöhemmin. Lyötyä lyödään, lyöjä ei tiedosta lyövänsä lyötyä. Lyöjä tuo toisella tavalla julki omaa rujouttaan, toisten kustannuksella, ja se lyöty todellakin maksaa laskun. Siihen asti, kunnes se lyöjä tahtoo/kykenee sisäistämäänerkki-täti omat mörkönsä.
Lyönneistäkin voidaan neuvotella. Minkä asteisia vammoja?
Uskoisin omalla elämänkokemuksellani, että ihan joka ikinen on tullut omasta mielestään kaltoinkohdelluksi joskus. erkki-täti kirjoitti:
Ai, minä ja varmaan joku muukin mielsi aloituksen nimenomaan parisuhteissa siipeensä saaaneiden vammojen pohdinnaksi! Unohdettiin laajempi kokonaisuus eli ihmissuhteet.
Useinhan se on myös niin, että kun ihan varhaislapsuuden ihmissuhteissa saa siipeensä, saa sitä myös myöhemmin. Lyötyä lyödään, lyöjä ei tiedosta lyövänsä lyötyä. Lyöjä tuo toisella tavalla julki omaa rujouttaan, toisten kustannuksella, ja se lyöty todellakin maksaa laskun. Siihen asti, kunnes se lyöjä tahtoo/kykenee sisäistämäänerkki-täti omat mörkönsä.
Lyönneistäkin voidaan neuvotella. Minkä asteisia vammoja?
Uskoisin omalla elämänkokemuksellani, että ihan joka ikinen on tullut omasta mielestään kaltoinkohdelluksi joskus.En vastannut sinulle vaan "hmm_hmm_hmm" nimimerkille......
Mutta kirjoituksesi on ihan asiaa.....eli tottakai voidaan myös puhua muistakin ihmissuhteista, mutta aloitus koski pääasiassa parisuhteita, koska parisuhteessa se toinen on todella läheinen sinulle, jolloin hänen tekonsa vaikuttavat sinuun todella vahvasti.....
Siihen liittyen mainitsin myös seuraavaa, jota en voi olla korostamatta liikaa...
"Tämä on niitä syitä, miksi korostan persoonan/luonteen/arvojen ja ajatusmaailman yhteen sopivuuden tärkeydestä, eli sitä että ollaan samalla "taajuudella","- erkki-täti
MGTOW kirjoitti:
En vastannut sinulle vaan "hmm_hmm_hmm" nimimerkille......
Mutta kirjoituksesi on ihan asiaa.....eli tottakai voidaan myös puhua muistakin ihmissuhteista, mutta aloitus koski pääasiassa parisuhteita, koska parisuhteessa se toinen on todella läheinen sinulle, jolloin hänen tekonsa vaikuttavat sinuun todella vahvasti.....
Siihen liittyen mainitsin myös seuraavaa, jota en voi olla korostamatta liikaa...
"Tämä on niitä syitä, miksi korostan persoonan/luonteen/arvojen ja ajatusmaailman yhteen sopivuuden tärkeydestä, eli sitä että ollaan samalla "taajuudella",""Itse asiassa koko aloitus ei koskenut, eikä myöskään koske sellaista asiaa, kuin jättäjä ja jätetty........vaan ihan jotain muuta, noilla ei ole mitään merkitystä asioihin, mistä minä puhun ja mitä tarkoitan.....jotkut tajuaa, jotkut ei."
Tiedän ettet minulle vastannut, vaan kommentoin muuten vaan.
Aloitukseesi nähden ei ollut kohtuutonta olettaa, että kyse oli parisuhteista aikä jostain viivästyneistä vihantunteista omia vanhempia kohtaan? erkki-täti kirjoitti:
"Itse asiassa koko aloitus ei koskenut, eikä myöskään koske sellaista asiaa, kuin jättäjä ja jätetty........vaan ihan jotain muuta, noilla ei ole mitään merkitystä asioihin, mistä minä puhun ja mitä tarkoitan.....jotkut tajuaa, jotkut ei."
Tiedän ettet minulle vastannut, vaan kommentoin muuten vaan.
Aloitukseesi nähden ei ollut kohtuutonta olettaa, että kyse oli parisuhteista aikä jostain viivästyneistä vihantunteista omia vanhempia kohtaan?Parisuhteista kyllä puhuin, mutta sanomani ei määritä sellaista asiaa, kuin jätetty tai jättäjä, koska niillä asioilla ei ole minulle merkitystä, eikä myöskään sanoman kannalta sillä ole kauheasti merkitystä........nuo asiat ovat kuin silli meressä.....
Pahoittelut, etten nyt ehdi kauhean hyvin osallistumaan keskusteluun ,kun on muita juttuja tässä samalla, eli siksi puutteelliset vastaukset....ajatukset ei ole nyt täysin näissä jutuissa....erkki-täti kirjoitti:
Samilla oli tyttöystävä. Uskon, että molemmat olivat pahasti siipeensä saaneita (koulukiusaamista yms.) mutta ilmeisesti osasivat tukea toisiaan. Tuntui hienolta katsoa heidän elämänmenoaan. Yksin he olisivat paljon haavoittuvaisempia.Joo, empaattisilta naisilta tuo onnistuu, mutta harvalta mieheltä.
erkki-täti kirjoitti:
Puhuitpa viisauden sanoja.
Kukin tavallaan, mutta ilmeisesti jokaikinen, saa siipeensä jossain vaiheessa.
Mutta vasta kun sen tiedostaa, se oikeasti alkaa satuttaa." mutta vasta kun sen tiedostaa, se oikeasti satuttaa, hyvä oivallus!
Itsellä oli ahdistus jota en ymmärtänyt ja sitten kun tajusin mistä on kyse, niin silloin alkoi sattumaan tosissaan!Nyt olen päässyt sen yli.
- Nnnnainrn
Joo herätit. Kun rakkaus on ohi ei suhteessa kykene kukaan enää olemaan. Se on fakta. Kokeile elää ihmisen kanssa jota kohtaan sinulla ei ole tunteita. Ei ole kyse mistään siivistä vaan siitä rakastaako toista vaiko ei. Jos rakkaus kestää, kenenkään siipiä ei rikota.
Rakkaus ei kestä "ikinä" hoitamatta sitä, se monelta unohtuu, eli ei "muisteta" oikeasti sitoutua toiseen ja hoitaa suhdetta pyyteettömästi & vastavuoroisesti.....
Sanoisin, että on menty suhteeseen vääristä syistä, muut syyt ovat tekosyitä, mutta on myös pakko tunnustaa se tosiasia, että mielipide eroja tulee varmasti, koska persoonia on monenlaisia, kaikki me olemme yksilöitä.......
Sinun mielestä ei ole kyse "siivistä", mutta minun mielestä on, kumpikaan ei varmasti ole väärä mielipide, on vain eri "taajuudella" olevia yksilöitä, ei sen kummenpaa, kunhan olisi joku helppo keino tunnistaa itselle sopivat, niin silloin asiat menisivät kaikkien kannalta paremmin....- Nnnnainrn
MGTOW kirjoitti:
Rakkaus ei kestä "ikinä" hoitamatta sitä, se monelta unohtuu, eli ei "muisteta" oikeasti sitoutua toiseen ja hoitaa suhdetta pyyteettömästi & vastavuoroisesti.....
Sanoisin, että on menty suhteeseen vääristä syistä, muut syyt ovat tekosyitä, mutta on myös pakko tunnustaa se tosiasia, että mielipide eroja tulee varmasti, koska persoonia on monenlaisia, kaikki me olemme yksilöitä.......
Sinun mielestä ei ole kyse "siivistä", mutta minun mielestä on, kumpikaan ei varmasti ole väärä mielipide, on vain eri "taajuudella" olevia yksilöitä, ei sen kummenpaa, kunhan olisi joku helppo keino tunnistaa itselle sopivat, niin silloin asiat menisivät kaikkien kannalta paremmin....Tottakai parisuhteessa tehdään joka päivä töitä sen eteen että suhde toimii. Parisuhde ei kuitenkaan ole mikään yritys joka toimisi huolimatta siitä mitä ihmiset tuntevat. Sillon jos ihminen matkustaa Karairin siivillä on ihminen läheisriippuvainen ja rakentanut onnensa sen siiven varaan ja unohtanut että maailma on iso paikka missä jokaisella on valinnanvapaus. Se on niin helppoa istua siinä siivellä ja kuvitella olevansa turvassa. Vaatii henkistä rohkeutta myöntää ettei elämäänsä kannata rakentaa toisen ihmisen varaan niin että tippuu siiveltä jos tulee elämänmuutoksia.
Nämä siis minun ajatuksiani. Nnnnainrn kirjoitti:
Tottakai parisuhteessa tehdään joka päivä töitä sen eteen että suhde toimii. Parisuhde ei kuitenkaan ole mikään yritys joka toimisi huolimatta siitä mitä ihmiset tuntevat. Sillon jos ihminen matkustaa Karairin siivillä on ihminen läheisriippuvainen ja rakentanut onnensa sen siiven varaan ja unohtanut että maailma on iso paikka missä jokaisella on valinnanvapaus. Se on niin helppoa istua siinä siivellä ja kuvitella olevansa turvassa. Vaatii henkistä rohkeutta myöntää ettei elämäänsä kannata rakentaa toisen ihmisen varaan niin että tippuu siiveltä jos tulee elämänmuutoksia.
Nämä siis minun ajatuksiani."Tottakai parisuhteessa tehdään joka päivä töitä sen eteen että suhde toimii. "
Jotkut tekee, jotkut ei, puheet eivät ole tekoja......eikä se jos puhuu yhtä ja tekee toista ole myöskään oikeanlaista työtä, vaan ihan jotain muuta.
"unohtanut että maailma on iso paikka missä jokaisella on valinnanvapaus. "
Pitää paikkaansa, olisi kuitenkin suotavaa olla jo suhteen alussa rehellinen "maailmankuvastaan", sekä tietenkin kaikista muistakin jutuista, aitous ja rehellisyys on avainsana.....
Edelleen....
"Tämä on niitä syitä, miksi korostan persoonan/luonteen/arvojen ja ajatusmaailman yhteen sopivuuden tärkeydestä, eli sitä että ollaan samalla "taajuudella", koska jos kaksi "siiven" rikkojaa on yhdessä, niin tilanne ei ole yhtä "paha", kuin sellainen suhde, jossa toinen on jotain muuta, tälläisethän jatkavat matkaansa aika pienin "ruhjein" kohti uusia "seikkailuja"."
- Kamala-akka
Olen saanut siipeen , alkoholisti rikkinäinen epävakaa persoona vielä kaiken lisäksi!
Löysin alkoholistin, kodittoman miehen ja muutimme yhteen asumaan?
Suhteen aikana olin kamala akka ja hän kesti mua , mun oikkuja. Olin myös sinisilmäinen hänen suhteen, käytti mua hyväksi, mutta me rakastetiin toisiamme hyvinkin paljon ja intihimoisesti. Elämäni paras suhde. Löysimme toistemme syvimmät haavat ja ymmärsimme toisiamme. Minä toimin hänelle pelastavana enkelinä. Ja hän alkoi liikaa elämään mun elämää. Hän petti mua mun tutun kanssa .kun erottiin niin hän halusi minun asunnon itselleen, ihankuin hän olisi halunnut olla minä? Autoin häntä löytämään oman asunnon. Suhteemme ei kuitenkaan päättynyt siihen vaan kävin hänen luonaan ryypäämässä ja naimassa. Mutta sitten se loppui jonkin ajan päästä. Mitä tästä opin, opin ymmärtämään parisuhdetta ihan uudessa valossa, yllätys kyllä. Tiedän mitä ,miten haluan uuden suhteen toimivan molempien parhaaksi!
Toivossa on hyvä elää!- Kamala-akka
MGTOW mihin sä hävisit ? Olisin voinut keskustella sun kanssa koska olen siipirikkoinen ja saanut siipeeni. Voisin puhua syvällä rinta äänelläni kokemuksistani ja selviytymisestä ehjäksi rakastavaksi ihmiseksi :)
Uskon että oli ihminen mikä tahansa niin hiomme toinen toistamme paremmiksi ihmisiksi sillä rakkaudella joka meistä huokuu. Kamala-akka kirjoitti:
MGTOW mihin sä hävisit ? Olisin voinut keskustella sun kanssa koska olen siipirikkoinen ja saanut siipeeni. Voisin puhua syvällä rinta äänelläni kokemuksistani ja selviytymisestä ehjäksi rakastavaksi ihmiseksi :)
Uskon että oli ihminen mikä tahansa niin hiomme toinen toistamme paremmiksi ihmisiksi sillä rakkaudella joka meistä huokuu."MGTOW mihin sä hävisit ?"
Hukkusin hetkeksi live elämään.... ;)
Tarinoita on varmasti monia, johtuen monestakin asiasta, joillekin kertomasi on varmasti totta, eli heille on näin käynyt, mutta kaikki eivät siihen "pysty" tai eivät edes "halua" muuttua....- Valon-Lapsi
MGTOW kirjoitti:
"MGTOW mihin sä hävisit ?"
Hukkusin hetkeksi live elämään.... ;)
Tarinoita on varmasti monia, johtuen monestakin asiasta, joillekin kertomasi on varmasti totta, eli heille on näin käynyt, mutta kaikki eivät siihen "pysty" tai eivät edes "halua" muuttua....Olen kuin fenix lintu joka nousi tuhkasta :D
Ex kamala-akka nykyinen Valon lapsi :)
- atännä
Virkistävän erilainen aloitus, vaikka aihe onkin aikas vakava.
Narsistisen persoonan kanssa parisuhteessa olleena tuo kyllä kolahti. Jos ihan äärimmäisesti sanon, niin joiltain ihmisiltä jopa puuttuu sielu. Vaikka he yrittävät elää hyvin ja kärsivät itsekin omista teoistaan (siis vain tekojensa seurauksista, jotka haittaavat heidän elämänsä), omatunto ei vaan kosketa heitä. Sanoisin, että tuollaiset ihmiset tarvitsevat suurisieluisen kumppanin, sillä he ripustautuvat toisen sieluun, siten heilläkin on tavallaan sellainen. He tarvitsevat sellaisen "isäntäeliön" ollakseen olemassa. Se vaan tekee julmetun pahaa jälkeä toisille.
No joo, ymmärrän "siipensä rikkojilla" herkkäsieluisia ihmisiä, jotka kokevat ja näkevät elämän vahvasti tunteilla. "Siiven rikkojat" taas eivät ole vahvasti tunneihmisiä, vaan enemmän järki-ihmisiä, joiden omatuntokin ehkä toimii sen järjellä ajattelun kautta?
Erilaisuus on ihan hyvä asia, kunhan erotetaan todelliset hyvä ja paha toisistaan. Varmasti evoluutiokin on tätä asiaa hionut, joissain maailman tilanteissa tarvitaan erilaisia persoonia selviämään ja säilyttämään - niin mitä, en tiedä, elämä maapallolla?
En ole koskaan ollut parisuhteessa saman tyyppisen ihmisen kanssa kuin mitä itse olen, mutta olen kerran saanut tutustua ja viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa. Tuntui sielunkumppanilta.
Kaikkia ei todellakaan kiinnosta miettiä "henkeviä". Se ei vaan kosketa heitä. Sellaisen ihmisen kanssa on lopulta tosi ahdistavaa olla. Jos itse avaa jotain tunnettaan, ja toinen katsoo että onko tuo ihan tyhmä, mitä väliä sillä on, niin sellainen hylkääminen tappaa sisältä.
Olkoon ne sellaiset siipien rikkojat keskenään, heidän ei tarvitse katsella eikä kuunnella liian herkkien ulinoita, eikä liian tunteilla elävien tarvitse ahdistua ja rikkoa itseään :)- ätmel
Oliko hänellä oikeasti diagnosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö, vai onko tuo taas niitä katkerien ex-kumppanien tekemiä höpödiagnooseja, joilla ex-kumppani korjailee omaa egoaan mönkään menneen parisuhteen jäljiltä?
- atännä
ätmel kirjoitti:
Oliko hänellä oikeasti diagnosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö, vai onko tuo taas niitä katkerien ex-kumppanien tekemiä höpödiagnooseja, joilla ex-kumppani korjailee omaa egoaan mönkään menneen parisuhteen jäljiltä?
Narsistinen ja narsisti ovat eri asioita. Ok?
- atännä
Lisään vielä, että hän kävi vuosia terapiassa, koska mm. "oikeutuksen tunnelukko" oli niin vahva.
- ätmel
atännä kirjoitti:
Narsistinen ja narsisti ovat eri asioita. Ok?
Kiitos vastauksesta. Katkeruudesta kumpuava höpödiagnoosi siis.
ätmel kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Katkeruudesta kumpuava höpödiagnoosi siis.
Toisen syyttäminen narsistiksi perusteettomasti on nykyään yleistä. Jos mies ei suostu naisten hypergamiaan ja vaatii esimerkiksi tasapuolisuutta pariskunnan raha-asoissa, niin nainen automaattisesti luokittelee miehen itsekkääksi narsistiksi.
=)
Ymmärrän mistä puhut ja nyt ymmärrän myös sinua vielä enemmän, kuin ennen.....
Ei ole taas "yllätys", että "jotkut" hyökkäsivät syyllistäen lahkeeseen kiinni, kun eivät tiedä asioista tai sitten eivät ihan oikeasti pysty käsittelemään näitä asioita, johtuen erillaisesta persoonasta/luonteesta....
Tuo määritys tunne/järki ihminen on kyllä itselle vähän vieras, koska kyllä ainakin itsellä nuo pelaavat yhteen, eli eivät ole mielestäni toisiaan poissulkevia, sekä toisaalta taas "narsistinen" ihminen on myös tunne ihminen, mutta tunteet kohdistuvat vahvasti häneen itseensä......
Jaan vahvasti ajatuksesi tästä asiasta, kiitos mietteistäsi. :)- ätmel
MGTOW kirjoitti:
=)
Ei ole taas "yllätys", että "jotkut" hyökkäsivät syyllistäen lahkeeseen kiinni, kun eivät tiedä asioista tai sitten eivät ihan oikeasti pysty käsittelemään näitä asioita, johtuen erillaisesta persoonasta/luonteesta....
Tuo määritys tunne/järki ihminen on kyllä itselle vähän vieras, koska kyllä ainakin itsellä nuo pelaavat yhteen, eli eivät ole mielestäni toisiaan poissulkevia, sekä toisaalta taas "narsistinen" ihminen on myös tunne ihminen, mutta tunteet kohdistuvat vahvasti häneen itseensä......
Jaan vahvasti ajatuksesi tästä asiasta, kiitos mietteistäsi. :)Sinun mielestäsi siis naisten tulisi antaa vapaasti riekkua täällä haukkumassa ja epäinhimillistämässä ("sillä ei oo ees sielua!!!1") exiään, jotka eivät pääse edes puolustautumaan?
- atännä
MGTOW kirjoitti:
=)
Jaan vahvasti ajatuksesi tästä asiasta, kiitos mietteistäsi. :)Heippa taas :)
Olen kirjoitellut henkisiä pehmeitä arvoja painottavista tunneihmisinä, pinnallisia kovia arvoja painottavista järki-ihmisinä. Hyvä kun puutuit, en huomannut että tuossa oli tarkentamisen paikka.
Kirjoitat usein, että vain tietyn tyyppiset ihmiset voivat ymmärtää jotain tai eivät voi ymmärtää... Oletko siis sitä mieltä, että esim. pinnallisia arvoja painottavat ihmiset eivät ymmärrä herkkien ajatusmaailmaa lainkaan? En tarkoita nyt puhtaita narsisteja, vaan kovempia ihmisiä? Tuo on nimittäin aika pelottava ajatus... :( ätmel kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis naisten tulisi antaa vapaasti riekkua täällä haukkumassa ja epäinhimillistämässä ("sillä ei oo ees sielua!!!1") exiään, jotka eivät pääse edes puolustautumaan?
Luit hänen kirjoituksen haluamallasi tavalla, hän kirjoitti seuraavaa...
"Jos ihan äärimmäisesti sanon, niin joiltain ihmisiltä..."
Voin jakaa tämän tunteet, eikä se kauhean väärään osu joidenkin kohdalla...
Hänen tekstikin oli jotain aivan muuta, kuin ne naisten haukkumisketjut yleistämällä ja yksinkertaistamalla kaikki samaan nippuun.....eli kannattaisi sitten puuttua enemmän myös sitten joidenkin miesten harjoittamaan "riekkumiseen & haukkumiseen", koska ampuu sen verran pahasti yli monesti....
En puutu suoraan tuohon sielu vertaukseen nyt, vaikka se mielestäni oli ihan hyvä, mutta se on totuus, että "narsistiset" ihmiset käyttävät toisia ihmisiä "lähteenään".....atännä kirjoitti:
Heippa taas :)
Olen kirjoitellut henkisiä pehmeitä arvoja painottavista tunneihmisinä, pinnallisia kovia arvoja painottavista järki-ihmisinä. Hyvä kun puutuit, en huomannut että tuossa oli tarkentamisen paikka.
Kirjoitat usein, että vain tietyn tyyppiset ihmiset voivat ymmärtää jotain tai eivät voi ymmärtää... Oletko siis sitä mieltä, että esim. pinnallisia arvoja painottavat ihmiset eivät ymmärrä herkkien ajatusmaailmaa lainkaan? En tarkoita nyt puhtaita narsisteja, vaan kovempia ihmisiä? Tuo on nimittäin aika pelottava ajatus... :(Heips! =)
"Kirjoitat usein, että vain tietyn tyyppiset ihmiset voivat ymmärtää jotain tai eivät voi ymmärtää... "
Siis tämän pystyy toteamaan ihan sillä, jos palstallakin kirjoittaa jotain, jonka jotkut käsittävät ja jotkut eivät, eli vaikka "jänkkäisi" asiasta "maailman tappiin" asti, niin toinen ei vain tunnu löytävän yhteistä "säveltä", ei edes hieman nuotin vierestä.....sitä en voi tietää millaisia ihmisiä nämä ovat, koska en heitä tunne....
"Oletko siis sitä mieltä, että esim. pinnallisia arvoja painottavat ihmiset eivät ymmärrä herkkien ajatusmaailmaa lainkaan? En tarkoita nyt puhtaita narsisteja, vaan kovempia ihmisiä?"
Eivät varmasti pysty aidosti ja rehellisesti ymmärtämään täysin, varsinkaan erityisen herkän tunne/ajatusmaailmaa.....
Kovemmat ihmiset, mitä tuolla sitten tarkoitetaankin, niin pystyvät ymmärtämään monia ajatuksia ainakin osittain, mutta heistäkin huomaa, että se jää "pinnalliselle" tasolle, koska heistä huomaa keskustellessa, etteivät ole ihan "sinut" näiden asioiden kanssa ja ovat jotenkin "poissa olevan" oloisia, kun näistä asioista keskustellaan......sen vain huomaa....uskon, että ymmärrät ainakin osittain mitä tarkoitan.
Sen lisäksi he voivat hieman "säikähtää", "hölmistyä" tjms., jos heidän kanssaan avaa näitä keskuteluita, eli se ei ole ihan luontevaa keskustelua, mutta välillä kuitenkin onnistuu osittain, mutta kokoajan joutuu olemaan tilanteessa, jossa pitää yrittää "lukea" toista ja "annostelemaan" ajatustenvaihtoa, se on välillä raskasta, kun ei pysty keskustelemaan asioista niin kuin haluaisi.
Sen huomaa aika nopeasti toisesta, jos toinen ei ole samalla "taajuudella".....- atännä
MGTOW kirjoitti:
Heips! =)
"Kirjoitat usein, että vain tietyn tyyppiset ihmiset voivat ymmärtää jotain tai eivät voi ymmärtää... "
Siis tämän pystyy toteamaan ihan sillä, jos palstallakin kirjoittaa jotain, jonka jotkut käsittävät ja jotkut eivät, eli vaikka "jänkkäisi" asiasta "maailman tappiin" asti, niin toinen ei vain tunnu löytävän yhteistä "säveltä", ei edes hieman nuotin vierestä.....sitä en voi tietää millaisia ihmisiä nämä ovat, koska en heitä tunne....
"Oletko siis sitä mieltä, että esim. pinnallisia arvoja painottavat ihmiset eivät ymmärrä herkkien ajatusmaailmaa lainkaan? En tarkoita nyt puhtaita narsisteja, vaan kovempia ihmisiä?"
Eivät varmasti pysty aidosti ja rehellisesti ymmärtämään täysin, varsinkaan erityisen herkän tunne/ajatusmaailmaa.....
Kovemmat ihmiset, mitä tuolla sitten tarkoitetaankin, niin pystyvät ymmärtämään monia ajatuksia ainakin osittain, mutta heistäkin huomaa, että se jää "pinnalliselle" tasolle, koska heistä huomaa keskustellessa, etteivät ole ihan "sinut" näiden asioiden kanssa ja ovat jotenkin "poissa olevan" oloisia, kun näistä asioista keskustellaan......sen vain huomaa....uskon, että ymmärrät ainakin osittain mitä tarkoitan.
Sen lisäksi he voivat hieman "säikähtää", "hölmistyä" tjms., jos heidän kanssaan avaa näitä keskuteluita, eli se ei ole ihan luontevaa keskustelua, mutta välillä kuitenkin onnistuu osittain, mutta kokoajan joutuu olemaan tilanteessa, jossa pitää yrittää "lukea" toista ja "annostelemaan" ajatustenvaihtoa, se on välillä raskasta, kun ei pysty keskustelemaan asioista niin kuin haluaisi.
Sen huomaa aika nopeasti toisesta, jos toinen ei ole samalla "taajuudella".....Olen miettinyt tuota ymmärtämis-asiaa ja kelannut kaikkia vanhojakin juttuja elämän varrelta, ja tulin kans tuohon tulokseen. En vaan huomannut sitä aikaisemmin noin selkeästi. Ei mitenkään mukava huomio, tulevaisuutta ajatellen... :(
atännä kirjoitti:
Olen miettinyt tuota ymmärtämis-asiaa ja kelannut kaikkia vanhojakin juttuja elämän varrelta, ja tulin kans tuohon tulokseen. En vaan huomannut sitä aikaisemmin noin selkeästi. Ei mitenkään mukava huomio, tulevaisuutta ajatellen... :(
Nii-i.... :(
- nnnnainen
MGTOW kirjoitti:
Heips! =)
Sen huomaa aika nopeasti toisesta, jos toinen ei ole samalla "taajuudella".....Toivottavasti tarkoitat tällä, että nämä "kovemmat" ihmiset eivät ymmärrä mitä SINÄ haluat sanoa ja eivät ole samalla taajuudella kanssaSI. Olisi aika hurjaa mennä sanomaan, että oma käsitys maailmasta olisi jotenkin enemmän tosi tai parempi kuin toisen. Samoin on mielestäni ihan jokaiseen suuntaan suvaitsematonta kuvitella, että oma käsitys olisi se ainoa oikea tai selvästi oikeampi kuin muiden.
Olen myös sitä mieltä, että suurin osa ns. kovista ihmisistä on sellasia, koska ovat joutuneet kokemaan paljon pahaa ja epäoikeudenmukaisuutta ja opetelleet suojelemaan itseään. Tällaiset ihmiset voivat vaikuttaa hyvin vahvalta ja itsenäiseltä, mutta olla jotain ihan muuta syvällä sisimmässään. Nämä ulospäin vahvat ja jopa kylmältä vaikuttavat ihmiset eivät ehkä ole kohdanneet elämässään luottamuksenarvoisia ihmisiä, ovat siis pettymysten kautta oppineet luottamaan vain itseensä. Kaikilla ei ole ollut rakastavia vanhempia tai hyviä parisuhteita, joissa olisi nähnyt, että luottaminen kannattaa. nnnnainen kirjoitti:
Toivottavasti tarkoitat tällä, että nämä "kovemmat" ihmiset eivät ymmärrä mitä SINÄ haluat sanoa ja eivät ole samalla taajuudella kanssaSI. Olisi aika hurjaa mennä sanomaan, että oma käsitys maailmasta olisi jotenkin enemmän tosi tai parempi kuin toisen. Samoin on mielestäni ihan jokaiseen suuntaan suvaitsematonta kuvitella, että oma käsitys olisi se ainoa oikea tai selvästi oikeampi kuin muiden.
Olen myös sitä mieltä, että suurin osa ns. kovista ihmisistä on sellasia, koska ovat joutuneet kokemaan paljon pahaa ja epäoikeudenmukaisuutta ja opetelleet suojelemaan itseään. Tällaiset ihmiset voivat vaikuttaa hyvin vahvalta ja itsenäiseltä, mutta olla jotain ihan muuta syvällä sisimmässään. Nämä ulospäin vahvat ja jopa kylmältä vaikuttavat ihmiset eivät ehkä ole kohdanneet elämässään luottamuksenarvoisia ihmisiä, ovat siis pettymysten kautta oppineet luottamaan vain itseensä. Kaikilla ei ole ollut rakastavia vanhempia tai hyviä parisuhteita, joissa olisi nähnyt, että luottaminen kannattaa."Olen myös sitä mieltä, kirjoituksestasi alkaen. Olen samaa mieltä.
Hyvin analysoit asian , hienoa !nnnnainen kirjoitti:
Toivottavasti tarkoitat tällä, että nämä "kovemmat" ihmiset eivät ymmärrä mitä SINÄ haluat sanoa ja eivät ole samalla taajuudella kanssaSI. Olisi aika hurjaa mennä sanomaan, että oma käsitys maailmasta olisi jotenkin enemmän tosi tai parempi kuin toisen. Samoin on mielestäni ihan jokaiseen suuntaan suvaitsematonta kuvitella, että oma käsitys olisi se ainoa oikea tai selvästi oikeampi kuin muiden.
Olen myös sitä mieltä, että suurin osa ns. kovista ihmisistä on sellasia, koska ovat joutuneet kokemaan paljon pahaa ja epäoikeudenmukaisuutta ja opetelleet suojelemaan itseään. Tällaiset ihmiset voivat vaikuttaa hyvin vahvalta ja itsenäiseltä, mutta olla jotain ihan muuta syvällä sisimmässään. Nämä ulospäin vahvat ja jopa kylmältä vaikuttavat ihmiset eivät ehkä ole kohdanneet elämässään luottamuksenarvoisia ihmisiä, ovat siis pettymysten kautta oppineet luottamaan vain itseensä. Kaikilla ei ole ollut rakastavia vanhempia tai hyviä parisuhteita, joissa olisi nähnyt, että luottaminen kannattaa."Toivottavasti tarkoitat tällä, että nämä "kovemmat" ihmiset eivät ymmärrä mitä SINÄ haluat sanoa ja eivät ole samalla taajuudella kanssaSI. Olisi aika hurjaa mennä sanomaan, että oma käsitys maailmasta olisi jotenkin enemmän tosi tai parempi kuin toisen. Samoin on mielestäni ihan jokaiseen suuntaan suvaitsematonta kuvitella, että oma käsitys olisi se ainoa oikea tai selvästi oikeampi kuin muiden."
En ole muuta väittänytkään, siksi korostan edelleen, ettei liian erillaisten yksilöiden kannata aloittaa keskenään suhdetta, koska toinen voi "ajattelemattomuuttaan" vahingoittaa toista todella pahasti......minä olen vain "huonoja" asioita vastaan, eli väkivaltaa (henkinen/fyysinen), hyväksikäyttöä, manipuloimista yms.
Jeps, en ole "toisenlaisia" vastaan, mutta mitään "tekosyytä" toisten huonosti kohtelemiseen ei ole, korostan EI MITÄÄN.- nnnnainen
MGTOW kirjoitti:
"Toivottavasti tarkoitat tällä, että nämä "kovemmat" ihmiset eivät ymmärrä mitä SINÄ haluat sanoa ja eivät ole samalla taajuudella kanssaSI. Olisi aika hurjaa mennä sanomaan, että oma käsitys maailmasta olisi jotenkin enemmän tosi tai parempi kuin toisen. Samoin on mielestäni ihan jokaiseen suuntaan suvaitsematonta kuvitella, että oma käsitys olisi se ainoa oikea tai selvästi oikeampi kuin muiden."
En ole muuta väittänytkään, siksi korostan edelleen, ettei liian erillaisten yksilöiden kannata aloittaa keskenään suhdetta, koska toinen voi "ajattelemattomuuttaan" vahingoittaa toista todella pahasti......minä olen vain "huonoja" asioita vastaan, eli väkivaltaa (henkinen/fyysinen), hyväksikäyttöä, manipuloimista yms.
Jeps, en ole "toisenlaisia" vastaan, mutta mitään "tekosyytä" toisten huonosti kohtelemiseen ei ole, korostan EI MITÄÄN.Näin ajattelinkin, mutta oli pakko varmistaa. :)
Olisi kyllä hienoa jos jokaiselle löytyisi se sopivan samankaltainen kumppani, jonka kanssa voisi sitten omassa yhteisessä tahdissa opetella luottamista ja henkistä läheisyyttäkin, jos ei ole aiemmin saanut tilaisuutta.
"Jeps, en ole "toisenlaisia" vastaan, mutta mitään "tekosyytä" toisten huonosti kohtelemiseen ei ole, korostan EI MITÄÄN."
Tästä olen ihan samaa mieltä kanssasi. Myöskään se, että on itse kokenut kovia ei anna mielestäni oikeutta tarkoituksella kohdella muita huonosti. Toin tämän erikseen esille (vaikka EI MITÄÄN kattaa tietysti myös tämän), koska palstalla tuntuu hallitsevan sellainen näkemys, että itse koetun kurjuuden voi jotenkin oikeutetusti kostaa muille, ainakin niille jotka edes vähän muistuttuvat oman kurjuuden aiheuttajaa. nnnnainen kirjoitti:
Näin ajattelinkin, mutta oli pakko varmistaa. :)
Olisi kyllä hienoa jos jokaiselle löytyisi se sopivan samankaltainen kumppani, jonka kanssa voisi sitten omassa yhteisessä tahdissa opetella luottamista ja henkistä läheisyyttäkin, jos ei ole aiemmin saanut tilaisuutta.
"Jeps, en ole "toisenlaisia" vastaan, mutta mitään "tekosyytä" toisten huonosti kohtelemiseen ei ole, korostan EI MITÄÄN."
Tästä olen ihan samaa mieltä kanssasi. Myöskään se, että on itse kokenut kovia ei anna mielestäni oikeutta tarkoituksella kohdella muita huonosti. Toin tämän erikseen esille (vaikka EI MITÄÄN kattaa tietysti myös tämän), koska palstalla tuntuu hallitsevan sellainen näkemys, että itse koetun kurjuuden voi jotenkin oikeutetusti kostaa muille, ainakin niille jotka edes vähän muistuttuvat oman kurjuuden aiheuttajaa."Olisi kyllä hienoa jos jokaiselle löytyisi se sopivan samankaltainen kumppani, jonka kanssa voisi sitten omassa yhteisessä tahdissa opetella luottamista ja henkistä läheisyyttäkin, jos ei ole aiemmin saanut tilaisuutta. "
Mukavia ja herkkiä ajatuksia, joita voin varauksetta kompata. :)
"Myöskään se, että on itse kokenut kovia ei anna mielestäni oikeutta tarkoituksella kohdella muita huonosti."
Juuri näin, mutta myös "tarkoituksetta" tehdyt huonosti kohtelut olisi syytä oppia tunnistamaan, sekä myös ne itselleen myöntämään/tunnustamaan, sekä myös kohteelle, jos näin on päässyt tapahtumaan....
"koska palstalla tuntuu hallitsevan sellainen näkemys, että itse koetun kurjuuden voi jotenkin oikeutetusti kostaa muille, ainakin niille jotka edes vähän muistuttuvat oman kurjuuden aiheuttajaa."
"Huonoon" käytökseen puutun itsekin, enkä suostu myöskään kääntämään poskea vääränlaisille persoonille, mutta välillä toki tulee tarjottua muutaman kerran toista poskea, eli silloin kun en ole ihan varma vielä ihmisestä millainen hän on, koska hänellä voi olla huono päivä tai muuten sellaisia asioita käsiteltävinä, jotka aiheuttavat sen, että toisesta muodostuva kuva on hieman epäselvä aluksi......
Eli tunnistan myös itseni siitä, että tulee kirjoitettua jostain välillä kärkkäästikin, mutta se johtuu juuri siitä, etten hyväksy "tekosyitä" huonosti kohteluihin, jos joku on käyttäytynyt "huonosti" mielestäni, niin minulla on oikeus ilmaista kantani siitä........kaikki eivät taida vain oikeasti käsittää, kuinka kovin voivat joitakin satuttaa asioilla, jotka heidän mielestään ovat vain "pikku juttuja" ja ihan ns. normaalia.- nnnnainen
MGTOW kirjoitti:
"Olisi kyllä hienoa jos jokaiselle löytyisi se sopivan samankaltainen kumppani, jonka kanssa voisi sitten omassa yhteisessä tahdissa opetella luottamista ja henkistä läheisyyttäkin, jos ei ole aiemmin saanut tilaisuutta. "
Mukavia ja herkkiä ajatuksia, joita voin varauksetta kompata. :)
"Myöskään se, että on itse kokenut kovia ei anna mielestäni oikeutta tarkoituksella kohdella muita huonosti."
Juuri näin, mutta myös "tarkoituksetta" tehdyt huonosti kohtelut olisi syytä oppia tunnistamaan, sekä myös ne itselleen myöntämään/tunnustamaan, sekä myös kohteelle, jos näin on päässyt tapahtumaan....
"koska palstalla tuntuu hallitsevan sellainen näkemys, että itse koetun kurjuuden voi jotenkin oikeutetusti kostaa muille, ainakin niille jotka edes vähän muistuttuvat oman kurjuuden aiheuttajaa."
"Huonoon" käytökseen puutun itsekin, enkä suostu myöskään kääntämään poskea vääränlaisille persoonille, mutta välillä toki tulee tarjottua muutaman kerran toista poskea, eli silloin kun en ole ihan varma vielä ihmisestä millainen hän on, koska hänellä voi olla huono päivä tai muuten sellaisia asioita käsiteltävinä, jotka aiheuttavat sen, että toisesta muodostuva kuva on hieman epäselvä aluksi......
Eli tunnistan myös itseni siitä, että tulee kirjoitettua jostain välillä kärkkäästikin, mutta se johtuu juuri siitä, etten hyväksy "tekosyitä" huonosti kohteluihin, jos joku on käyttäytynyt "huonosti" mielestäni, niin minulla on oikeus ilmaista kantani siitä........kaikki eivät taida vain oikeasti käsittää, kuinka kovin voivat joitakin satuttaa asioilla, jotka heidän mielestään ovat vain "pikku juttuja" ja ihan ns. normaalia."Juuri näin, mutta myös "tarkoituksetta" tehdyt huonosti kohtelut olisi syytä oppia tunnistamaan, sekä myös ne itselleen myöntämään/tunnustamaan, sekä myös kohteelle, jos näin on päässyt tapahtumaan...."
Tämä on ihan totta. Itse pidän todella korkeassa arvossa kykyä pyytää anteeksi ja olen myös valmis antamaan anteeksi aika paljon, jos toinen on oikeasti pahoillaan. On kyllä tosi hyvä, jos pystyy esim. riitatilanteessa oikeasti peilaamaan myös sitä omaa käytöstä ja osuutta kehittyneeseen ongelmaan, kaikilta se ei vaan valitettavasti tunnu onnistuvan... eli silloin vika on aina toisessa.
"Eli tunnistan myös itseni siitä, että tulee kirjoitettua jostain välillä kärkkäästikin, mutta se johtuu juuri siitä, etten hyväksy "tekosyitä" huonosti kohteluihin, jos joku on käyttäytynyt "huonosti" mielestäni, niin minulla on oikeus ilmaista kantani siitä........kaikki eivät taida vain oikeasti käsittää, kuinka kovin voivat joitakin satuttaa asioilla, jotka heidän mielestään ovat vain "pikku juttuja" ja ihan ns. normaalia."
Viittasin tosiaan kommentillani "kostamisesta" joihinkin palstalaisiin, mutta en missään tapauksessa sinuun. Mielestäni on vaan hyvä jos osaa pitää puolensa ja huomaa, milloin joutuu huonosti kohdelluksi. Sen sijaan se mitä en hyväksy, on tämä ajatus: yksi nainen oli minulle ilkeä --> saan kutsua kaikkia naisia lutkaksi jne. Mielestäni jälkimmäinen on aika kaukana terveestä itsesuojelusta... syytetään siis ihmistä jostain esimerkiksi sukupuolen perusteella, vaikka ei ole ikinä ennen edes tavattu koko tyyppiä. Selitin ehkä vähän epäselvästi, toivottavasti kuitenkin ymmärrät mitä tarkoitan? nnnnainen kirjoitti:
"Juuri näin, mutta myös "tarkoituksetta" tehdyt huonosti kohtelut olisi syytä oppia tunnistamaan, sekä myös ne itselleen myöntämään/tunnustamaan, sekä myös kohteelle, jos näin on päässyt tapahtumaan...."
Tämä on ihan totta. Itse pidän todella korkeassa arvossa kykyä pyytää anteeksi ja olen myös valmis antamaan anteeksi aika paljon, jos toinen on oikeasti pahoillaan. On kyllä tosi hyvä, jos pystyy esim. riitatilanteessa oikeasti peilaamaan myös sitä omaa käytöstä ja osuutta kehittyneeseen ongelmaan, kaikilta se ei vaan valitettavasti tunnu onnistuvan... eli silloin vika on aina toisessa.
"Eli tunnistan myös itseni siitä, että tulee kirjoitettua jostain välillä kärkkäästikin, mutta se johtuu juuri siitä, etten hyväksy "tekosyitä" huonosti kohteluihin, jos joku on käyttäytynyt "huonosti" mielestäni, niin minulla on oikeus ilmaista kantani siitä........kaikki eivät taida vain oikeasti käsittää, kuinka kovin voivat joitakin satuttaa asioilla, jotka heidän mielestään ovat vain "pikku juttuja" ja ihan ns. normaalia."
Viittasin tosiaan kommentillani "kostamisesta" joihinkin palstalaisiin, mutta en missään tapauksessa sinuun. Mielestäni on vaan hyvä jos osaa pitää puolensa ja huomaa, milloin joutuu huonosti kohdelluksi. Sen sijaan se mitä en hyväksy, on tämä ajatus: yksi nainen oli minulle ilkeä --> saan kutsua kaikkia naisia lutkaksi jne. Mielestäni jälkimmäinen on aika kaukana terveestä itsesuojelusta... syytetään siis ihmistä jostain esimerkiksi sukupuolen perusteella, vaikka ei ole ikinä ennen edes tavattu koko tyyppiä. Selitin ehkä vähän epäselvästi, toivottavasti kuitenkin ymmärrät mitä tarkoitan?Ymmärsin hyvin, olen itsekin yleistämistä ja asioiden yksinkertaistamista vastaan, kumpikaan sukupuoli ei muutenkaan ole parempi toistaan, koska samanlaisia persoonia/luonteita, sekä käyttäytymismalleja löytyy molemmista sukupuolista, vaikka "samiksia" löytyykin, niin sen lisäksi olemme kaikki vielä yksilöitä...
- Järkisydämeen
Todella ajatuksia herättävä aihe!
Itse olen sitä mieltä, että kyllä siinä tavalla tai toisella aina saa siipeensä, jollei suhde onnistu tai edes ala, esim. jos on kyseessä yhden illan yritys, josta vain toinen osapuoli on halukas jatkamaan suhdetta. Sattuuhan se, jos toinen sanoo, tai vain häippäsee, koska ei "tunnu" enään samalta, kuin parin promillen humalassa..eh!
Taidan olla hieman näiden "siivenrikkojien" puolella sanoessani, että eivät ne välittömät tunteetkaan aina niin hyviä ole tai joku esimerkki ihmisen ylemmyydestä suhdemarkkinoilla. Tosiasiassa sellaiset ihmiset, jotka elävät "suurella tunteella", ovat usein todella rasittavia ja itsekkäitä. Kaikki on vain olemassa heidän tunteidensa SUURIA vaatimuksia tyydyttäen tai tyydyttämättä olematta. Toinen ihminen, joka on järkevämpi ja suhtautuu asioihin järkevästi, eikä lapsenomaisella tunnereaktiolla, niin on siten se pahis, joka ei ymmärrä.
Ihmisen tunteet ovat ailahtelevia, ei niiden varaan voi koskaan 100 % luottaa. Kuinka monet kerran on alttarilla vannottu ikuista rakkautta, ihan tosissaan, ja sitten parin vuoden päästä erottu? Järki sanoo, että hyvästä suhteesta ei kannata lähteä lapsenlikan mukana, jos ja kun parisuhteessa on tyventä, niinkuin on, ei sellaista suhdetta ole olemassakaan, missä olisi jatkuvasti palo päällä.
Itse tähtään suhteessa toimivuuteen ja hyvään oloon, sekä seksuaaliseen vetovoimaan (pitämällä huolta ulkonäöstä ja älyllisellä huomaavaisuudella), jos on paljon positiivisia asioita, niin pitäisi kyllä olla myös kasvavaa rakkautta, jollei ole, niin saa syyttää omaa likinäköisyyttään.
Lisään vielä loppuun, että nähty on, kuinka ihmiset "rakastuvat" päätäpahkaa täysin p**sreikäisiin yksilöihin, joissa ei todellisuudessa ole mitään muuta, kuin esim ulkonäkö ja helvetillinen imu päällä...Usein on nähty, kuinka hyväksikäytetty siipeensäsaaja on vain oman itsepetoksen vallassaan, omien tunteidensa vankina. Ja kyllähän siinä menee hajalle.
Järjenkäyttö tunteiden suhteen on todellisuudessa suurempaa rehellisyyttä, kuin paljon kehuttu "sinisilmäisyys".- atännä
"Järjenkäyttö tunteiden suhteen on todellisuudessa suurempaa rehellisyyttä, kuin paljon kehuttu "sinisilmäisyys"."
"Sinisilmäisyys" on tyhmyyttä. Minä puhuisin intuitiosta, en järjen käytöstä. - järkisydämeen
Totta, oma intuitioni kyllä varoittelee päältä kauniista kakkusista, mutta intuition voi nimenomaan peittää itsepetoksella ja tunteidensa varaan heittäytymisellä. Sitä kannattaa varoa, joskin myös lika epäluuloisuus saattaa haitata sensoreita skitsofreniseen käytökseen saakka.
Harmittelen, että ihmiset eivät nykyaikana välitä tutustua toisiisa, vaan ovat liian kiireisiä etsimään omaa onneaan. Sillä menettää tosiasiassa paljon, ehkä jopa elämänsä todellisen rakkauden tai vaikkapa ystävän! - atännä
järkisydämeen kirjoitti:
Totta, oma intuitioni kyllä varoittelee päältä kauniista kakkusista, mutta intuition voi nimenomaan peittää itsepetoksella ja tunteidensa varaan heittäytymisellä. Sitä kannattaa varoa, joskin myös lika epäluuloisuus saattaa haitata sensoreita skitsofreniseen käytökseen saakka.
Harmittelen, että ihmiset eivät nykyaikana välitä tutustua toisiisa, vaan ovat liian kiireisiä etsimään omaa onneaan. Sillä menettää tosiasiassa paljon, ehkä jopa elämänsä todellisen rakkauden tai vaikkapa ystävän!Kun mukana on omatunto, en usko että tunteiden varaan heittäytyminen on ongelma. Uskon, että jokaisella herkälläkin on perusjärki, vaikka tunteella elääkin ;)
atännä kirjoitti:
Kun mukana on omatunto, en usko että tunteiden varaan heittäytyminen on ongelma. Uskon, että jokaisella herkälläkin on perusjärki, vaikka tunteella elääkin ;)
Joo, kiitos näkemyksestäsi!
Olen tunteellinen herkkä ja oman Hyvän perusjärjen ;D
Luulen ,että järki ihmiset peittävät tunteensa, herkyytensä paremmin , ettei sattuisi sisimpään niin kovasti! Suojamuureja käyttävät monenlaiset ihmiset, kuka minkäkin asian takia.- atännä
Älykkö kirjoitti:
Joo, kiitos näkemyksestäsi!
Olen tunteellinen herkkä ja oman Hyvän perusjärjen ;D
Luulen ,että järki ihmiset peittävät tunteensa, herkyytensä paremmin , ettei sattuisi sisimpään niin kovasti! Suojamuureja käyttävät monenlaiset ihmiset, kuka minkäkin asian takia.Mun mielestäni suojamuurit on hyväksi. Pitää osata suojautua :) Rajaton avautuminen ei ole tervettä eikä terveellistä. Kannattaakin vähän valita kenelle on avoin, jotkut hyödyntävät surutta toisten heikkouksia.
Minä en aina ole kovinkaan järkevä ja mulla on hurjasti huonoja puolia ;D atännä kirjoitti:
Mun mielestäni suojamuurit on hyväksi. Pitää osata suojautua :) Rajaton avautuminen ei ole tervettä eikä terveellistä. Kannattaakin vähän valita kenelle on avoin, jotkut hyödyntävät surutta toisten heikkouksia.
Minä en aina ole kovinkaan järkevä ja mulla on hurjasti huonoja puolia ;DVoi hitsi....ihan omia ajatuksia. =)
"Minä en aina ole kovinkaan järkevä ja mulla on hurjasti huonoja puolia ;D"
Juuri näin itselläkin, eli se mitä sanoit on aivan totta, mutta sitten taas kun Persoona/luonne on mitä on, niin ei se aina helppoa ole....johtuu varmasti myös siitä, ettei aina itsekään oikein käsitä, että joillakin on ihan erillainen tunne-, ajatusmaailma, kuin itsellä.
Tämän asian kyllä vaistoaa ja huomaa ihmisten eleistä/ilmeistä, jos tuli mentyä "väärälle" alueelle keskusteluissa, eli ei ole kaikille niin helppoa löytää ihmistä kenen kanssa pystyisi täysin vapaasti vaihtamaan ajatuksia, tämä asia tuntuu välillä todella raskaalta....MGTOW kirjoitti:
Voi hitsi....ihan omia ajatuksia. =)
Juuri näin itselläkin, eli se mitä sanoit on aivan totta, mutta sitten taas kun Persoona/luonne on mitä on, niin ei se aina helppoa ole....johtuu varmasti myös siitä, ettei aina itsekään oikein käsitä, että joillakin on ihan erillainen tunne-, ajatusmaailma, kuin itsellä.
Tämän asian kyllä vaistoaa ja huomaa ihmisten eleistä/ilmeistä, jos tuli mentyä "väärälle" alueelle keskusteluissa, eli ei ole kaikille niin helppoa löytää ihmistä kenen kanssa pystyisi täysin vapaasti vaihtamaan ajatuksia, tämä asia tuntuu välillä todella raskaalta...."jos tuli mentyä väärälle alueelle keskusteluissa " totta ihmiset vaivautuvat, onkohan suomalaiset arkoja puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä, valitettavasti näin on . Suomalaisilla on häpeänsä kanssa ongelmia!
- atännä
MGTOW kirjoitti:
Voi hitsi....ihan omia ajatuksia. =)
Tämän asian kyllä vaistoaa ja huomaa ihmisten eleistä/ilmeistä, jos tuli mentyä "väärälle" alueelle keskusteluissa, eli ei ole kaikille niin helppoa löytää ihmistä kenen kanssa pystyisi täysin vapaasti vaihtamaan ajatuksia, tämä asia tuntuu välillä todella raskaalta...."Tämän asian kyllä vaistoaa ja huomaa ihmisten eleistä/ilmeistä, jos tuli mentyä "väärälle" alueelle keskusteluissa, eli ei ole kaikille niin helppoa löytää ihmistä kenen kanssa pystyisi täysin vapaasti vaihtamaan ajatuksia, tämä asia tuntuu välillä todella raskaalta...."
En tiedä pitäiskö tässä jo itkeä vai nauraa, mutta - nii-i!
- rgwewad
Ei ne ole mitään järki-ihmisiä, päinvastoin. Ne on tunteensa kuolettaneita häiriintyneitä ihmisen kuvatuksia joista ei oikeita ihmisiä ikinä eläissään tule.
Oikeasti kaikki "siipiensä rikkojat" pitäisi TAPPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Semmosista inisevistä luusereista (kuten ätmitkin on) ei ole ikinä mihinkään.- atännä
Monet pitävät kilttejä ihmisiä yksinkertaisina, on huomattu ;) Enkä nyt tarkoita sairaalla tavalla kilttejä, vaan empaattisia ihmisiä. Mitä kylmempi, laskelmoivampi, ahneempi ja pinnallisesti menestyneempi on, sitä älykkäämpänä ja arvostetumpana ihmistä pidetään. Siis noin yleisesti.
Kyllä niitä tunteita täytyy aika usein pitää piilossa. Tunteensa kuolettaneita? Pahimmassa tapauksessa näinkin. Vaikka rumasti kirjoititkin, niin on tuossa viestissäsi pieni totuus, kun jätetää tuo väkivalta -kappale pois laskuista. Enemmän hajalla nämä "ihmisen kuvatukset" on kuin muut. Tilannehan on se että häiriökäyttäytyminen ei ole mikään ongelma eikä kenellekään saa missään nimessä laittaa mitään palautetta käytöksestään joten tuo tietty ihmistyyppi saa mellastaa mielensä mukaan ja aiheuttaa valtavan määrän kaikenlaista pahaa. VALTAVAN määrän.
Jostain pennut keksii sen että muiden kanssa pitää kilpailla ja siitähän tämä kaikki lähtee. Sitten kun ne vielä hengaa keskenään ilman järjellisten aikuisten ohjausta sosiaalisuuteen ja muiden huomioimiseen niin homma on selvä ja tuloksena häiriintyneitä sosiaalisesti täysin lahjattomia (sitä että näillä kyllä riittää sokeita ja aivottomia hännystelijöitä ei voi pitää oikeana sosiaalisen lahjakkuuden osoituksena) ihmisenkuvatuksia.- kjhkhkhgjh
Varmasti on tunteensa kuolettaneita, toisten ihmisten raatelu on juuri sitä, millä niitä kuoletetaan. Passkatemppujen tekeminen sattuu myös tekijään ja palkka on tekonsa arvoinen. Totta on, että kovia ihmisiä ihaillaan, kakissa yhteiskuntaluokissa, mutta empä kadehdi!
Tunteiden hillitseminen ja kanavoiminen on suositeltavaa ja edesauttaa hyvää elämänlaatua. Empatiaa annetaan silloin, kun sen kohde on todella sen tarpeessa, ei huomionkipeille ahmateille. Enkä nyt puhu kenestäkään tässä ketjussa, vaan esim. valittajat, jotka imevät elämää niistä, jotka haluavat olla empaattisia ja hyviä toisille avuntarpeessa oleville yksilöille. - atännä
annim88 kirjoitti:
Enemmän hajalla nämä "ihmisen kuvatukset" on kuin muut. Tilannehan on se että häiriökäyttäytyminen ei ole mikään ongelma eikä kenellekään saa missään nimessä laittaa mitään palautetta käytöksestään joten tuo tietty ihmistyyppi saa mellastaa mielensä mukaan ja aiheuttaa valtavan määrän kaikenlaista pahaa. VALTAVAN määrän.
Jostain pennut keksii sen että muiden kanssa pitää kilpailla ja siitähän tämä kaikki lähtee. Sitten kun ne vielä hengaa keskenään ilman järjellisten aikuisten ohjausta sosiaalisuuteen ja muiden huomioimiseen niin homma on selvä ja tuloksena häiriintyneitä sosiaalisesti täysin lahjattomia (sitä että näillä kyllä riittää sokeita ja aivottomia hännystelijöitä ei voi pitää oikeana sosiaalisen lahjakkuuden osoituksena) ihmisenkuvatuksia.No nyt me puhumme eri asiasta. Mielestäni siipensä rikkoneet ihmiset eivät juuri aiheuta ongelmia muille, toisin kuin rikkojat.
Hajalla he voivat olla, sillä kokevat jotkut asiat paljon herkemmin kuin rikkojat. atännä kirjoitti:
No nyt me puhumme eri asiasta. Mielestäni siipensä rikkoneet ihmiset eivät juuri aiheuta ongelmia muille, toisin kuin rikkojat.
Hajalla he voivat olla, sillä kokevat jotkut asiat paljon herkemmin kuin rikkojat.Miten sä onnistut lukemaan tuon täysin väärinpäin? Siis päinvastoin kuin on tarkoitus ilmaista?
- atännä
annim88 kirjoitti:
Miten sä onnistut lukemaan tuon täysin väärinpäin? Siis päinvastoin kuin on tarkoitus ilmaista?
Ok, en ymmärrä viestiäsi. :)
Mitä ovat "ihmisen kuvatukset"? atännä kirjoitti:
Ok, en ymmärrä viestiäsi. :)
Mitä ovat "ihmisen kuvatukset"?Sivusta huutelen.....
Hän otti tuon lainauksen "rgwewad" nimimerkin tekstistä, eli käytti sitä tekstissään, kun kyseinen nimimerkki haukkui "siipensä rikkoneita" tuolla nimityksellä....
Teillä molemmilla on samoja ajatuksia tästä aiheesta, kuin itselläkin....kjhkhkhgjh kirjoitti:
Varmasti on tunteensa kuolettaneita, toisten ihmisten raatelu on juuri sitä, millä niitä kuoletetaan. Passkatemppujen tekeminen sattuu myös tekijään ja palkka on tekonsa arvoinen. Totta on, että kovia ihmisiä ihaillaan, kakissa yhteiskuntaluokissa, mutta empä kadehdi!
Tunteiden hillitseminen ja kanavoiminen on suositeltavaa ja edesauttaa hyvää elämänlaatua. Empatiaa annetaan silloin, kun sen kohde on todella sen tarpeessa, ei huomionkipeille ahmateille. Enkä nyt puhu kenestäkään tässä ketjussa, vaan esim. valittajat, jotka imevät elämää niistä, jotka haluavat olla empaattisia ja hyviä toisille avuntarpeessa oleville yksilöille."esim. valittajat, jotka imevät elämää niistä, jotka haluavat olla empaattisia ja hyviä toisille avuntarpeessa oleville yksilöille."
"huonot" persoonat imevät "lähteestään/lähteistään" juuri voimaa ja energiaa......MGTOW kirjoitti:
"esim. valittajat, jotka imevät elämää niistä, jotka haluavat olla empaattisia ja hyviä toisille avuntarpeessa oleville yksilöille."
"huonot" persoonat imevät "lähteestään/lähteistään" juuri voimaa ja energiaa......Hmmm. "huonot" persoonat imevät lähteestä /lähteistään" juuri voimaa ja energiaa. Olen samaa mieltä.
Mun äiti teki minulle näin , hän aina mitätöi minua mitä ikinä hänelle sanonkin. Tulin vasta aikuisena tietoiseksi miten mun äiti kohteli minua.
En pysty olemaan hänen kanssa tekemisissä. En kestä yhtään mitätöintiä enää. Yritin puhua asiasta mutta ei hän ymmärtänyt minua.Älykkö kirjoitti:
Hmmm. "huonot" persoonat imevät lähteestä /lähteistään" juuri voimaa ja energiaa. Olen samaa mieltä.
Mun äiti teki minulle näin , hän aina mitätöi minua mitä ikinä hänelle sanonkin. Tulin vasta aikuisena tietoiseksi miten mun äiti kohteli minua.
En pysty olemaan hänen kanssa tekemisissä. En kestä yhtään mitätöintiä enää. Yritin puhua asiasta mutta ei hän ymmärtänyt minua.Jätit "viitan" välillä naulakkoon.... =P
Ymmärrän mistä puhut ja näinhän tuo yleensä on.....
Jotkut yksilöt ovat kuin eri lajia, juuri persoonan/luonteen osalta, kuin toiset.....ikävää asiassa on se, että he eivät taida edes tajuta millaista jälkeä voivat pahimmillaan aiheuttaa toisissa ihmisissä.MGTOW kirjoitti:
Jätit "viitan" välillä naulakkoon.... =P
Ymmärrän mistä puhut ja näinhän tuo yleensä on.....
Jotkut yksilöt ovat kuin eri lajia, juuri persoonan/luonteen osalta, kuin toiset.....ikävää asiassa on se, että he eivät taida edes tajuta millaista jälkeä voivat pahimmillaan aiheuttaa toisissa ihmisissä.Pyydän ethän paljasta minua :(
Niinpä , monet ovat sokeita itsellensä!
Voin kohdata äitini vasta kun olen tarpeeksi vahva ilmaisemaan itseäni pelkäämättä hänen suhtautumista minuun, olen kyllä edistynyt asiassa.
Minulla on taipumus välillä ajattelella toisia ensin kuin itseä, siihen sisältyy niin paljon tunteita . Vihan ja katkeruuden ole jo käsitellyt ja vapautunut niistä , luojan kiitos, se prosessi vei useamman vuoden , mut nyt olen sinut itseni kanssa.
Pieni lapsi minussa on käynyt läpi hurjan muutoksen parempaan , mielekkään elämään.Voin sanoa olevani onnellinen elämääni.Matka jatkuu silti vielä.......- atännä
Älykkö kirjoitti:
Pyydän ethän paljasta minua :(
Niinpä , monet ovat sokeita itsellensä!
Voin kohdata äitini vasta kun olen tarpeeksi vahva ilmaisemaan itseäni pelkäämättä hänen suhtautumista minuun, olen kyllä edistynyt asiassa.
Minulla on taipumus välillä ajattelella toisia ensin kuin itseä, siihen sisältyy niin paljon tunteita . Vihan ja katkeruuden ole jo käsitellyt ja vapautunut niistä , luojan kiitos, se prosessi vei useamman vuoden , mut nyt olen sinut itseni kanssa.
Pieni lapsi minussa on käynyt läpi hurjan muutoksen parempaan , mielekkään elämään.Voin sanoa olevani onnellinen elämääni.Matka jatkuu silti vielä.......En tiedä, miten liiallinen herkkyys periytyy, mutta mulla on siitä omat epäilykseni... Oletko koskaan ajatellut, että äitisi voisi olla liian herkkä ja käyttäytyy siksi noin, peittääkseen sen ja pitääkseen itsensä kasassa?
Voi olla kaukaa haettua, kun en yhtään tilannettanne tunne. Jotkut vaan ovat vähän erilaisia :) atännä kirjoitti:
En tiedä, miten liiallinen herkkyys periytyy, mutta mulla on siitä omat epäilykseni... Oletko koskaan ajatellut, että äitisi voisi olla liian herkkä ja käyttäytyy siksi noin, peittääkseen sen ja pitääkseen itsensä kasassa?
Voi olla kaukaa haettua, kun en yhtään tilannettanne tunne. Jotkut vaan ovat vähän erilaisia :)Olet oikeilla jäljillä, " pitääkseensä itsensä kasassa" on totta!
Meillä on vielä selvitämättömiä asioita, joita ei haluta kohdata, romahduksen pelossa, mutta ei hän varmaan tiedosta sitä niin hyvin!
En enää edes odota asioiden selviämistä, vaan ole luovuttanut osin asian.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun ei tarvitse vatvoa asiaa.
Tulevaisuus näyttää ihan hyvältä.Älykkö kirjoitti:
Olet oikeilla jäljillä, " pitääkseensä itsensä kasassa" on totta!
Meillä on vielä selvitämättömiä asioita, joita ei haluta kohdata, romahduksen pelossa, mutta ei hän varmaan tiedosta sitä niin hyvin!
Tulevaisuus näyttää ihan hyvältä.Niin vielä lisäisin, että hän on kova ihminen! En ole koskaan nähnyt hänessä herkkyyttä :( ehkä se on piilossa jossain syvällä , koska hänellä on ollut kova lapsuus.
Älykkö kirjoitti:
Olet oikeilla jäljillä, " pitääkseensä itsensä kasassa" on totta!
Tulevaisuus näyttää ihan hyvältä.Jos hän on itse elänyt vääränlaista elämää, vääränlaisen ihmisen kanssa "liian" pitkään, eikä ole pystynyt lähteä asioita selvittämään ja purkamaan, joko siitä syystä, että ei ole syystä tai toisesta siihen kyennyt, saanut siihen mahdollisuutta tai sitten "maksu korkoineen" on kasvanut todella isoksi.....
Hyviä mietteitä teillä kyllä on.....Älykkö kirjoitti:
Niin vielä lisäisin, että hän on kova ihminen! En ole koskaan nähnyt hänessä herkkyyttä :( ehkä se on piilossa jossain syvällä , koska hänellä on ollut kova lapsuus.
"Niin vielä lisäisin, että hän on kova ihminen! En ole koskaan nähnyt hänessä herkkyyttä :("
Tätä en ehtinyt näkemään ennen aikaisempaa kirjoitusta, eli en oikein usko, että todella herkkä pystyy tuollaiseen, vaikka olisi mikä.....ainakaan jos on empaattinen, enkä oikein muutenkaan, koska vaikka jonkun aikaa pystyisikin elämään "vääränlaista" elämää, niin silloinkaan se ei mene niin, ettei nämä asiat vaikuttaisi ja näkyisi.MGTOW kirjoitti:
"Niin vielä lisäisin, että hän on kova ihminen! En ole koskaan nähnyt hänessä herkkyyttä :("
Tätä en ehtinyt näkemään ennen aikaisempaa kirjoitusta, eli en oikein usko, että todella herkkä pystyy tuollaiseen, vaikka olisi mikä.....ainakaan jos on empaattinen, enkä oikein muutenkaan, koska vaikka jonkun aikaa pystyisikin elämään "vääränlaista" elämää, niin silloinkaan se ei mene niin, ettei nämä asiat vaikuttaisi ja näkyisi.No, selvennän vielä sen verran , että mun äiti nauttii ja saa voimaa siitä kun toinen voi huonosti ja kärsii, eikä pysty pitämään puoliaan häntä vastaan. En tiedä onko hän sadisti vai mikä , sitä en vielä ole pystynyt analysoimaan niin hyvin!
Kun minulle tehtii pahaa väkivaltaa, niin hän sanoi minulle: Sitä saa mitä tilaa!
Mä järkytyin siitä melkein kuoliaaksi ja kärsin näistä sanoista lähes koko aikuisikäni.
Miten oma äiti voi sanoa noin, täytyy olla" paha" ihminen, jos näin nyt sanon!
Nyt avauduin täysin sulle! Mitä ajatuksia heräsi?Älykkö kirjoitti:
No, selvennän vielä sen verran , että mun äiti nauttii ja saa voimaa siitä kun toinen voi huonosti ja kärsii, eikä pysty pitämään puoliaan häntä vastaan. En tiedä onko hän sadisti vai mikä , sitä en vielä ole pystynyt analysoimaan niin hyvin!
Kun minulle tehtii pahaa väkivaltaa, niin hän sanoi minulle: Sitä saa mitä tilaa!
Mä järkytyin siitä melkein kuoliaaksi ja kärsin näistä sanoista lähes koko aikuisikäni.
Nyt avauduin täysin sulle! Mitä ajatuksia heräsi?Olen kohdannut näitä persoonia ja tiedän mistä puhut, tuntuu pahalta puolestasi.....elämän ehkä kiistattomasti tärkein ihminen, siitä syystä myös kaikkein tuhoisin voima sanoissa ja teoissa. :,(
Pahoittelut live elämän "asioista" johtuen, keskittyminen taas hieman puutteellista tällä hetkellä.....
Nämä ovat näitä "huonoja" persoonia, eikä heidän käytöksensä ole millään lailla puolustettavissa, jokainen ihminen vastaa teoistaan ja käytöksestään ihan itse, jokaisella on vastuu huolehtia siitä.....MGTOW kirjoitti:
Olen kohdannut näitä persoonia ja tiedän mistä puhut, tuntuu pahalta puolestasi.....elämän ehkä kiistattomasti tärkein ihminen, siitä syystä myös kaikkein tuhoisin voima sanoissa ja teoissa. :,(
Pahoittelut live elämän "asioista" johtuen, keskittyminen taas hieman puutteellista tällä hetkellä.....
Nämä ovat näitä "huonoja" persoonia, eikä heidän käytöksensä ole millään lailla puolustettavissa, jokainen ihminen vastaa teoistaan ja käytöksestään ihan itse, jokaisella on vastuu huolehtia siitä.....Olet myös kohdannut näitä persoonia?
Niin kärsin hiljaa sisälläni vuosikymmenen! Mutta nyt olen saanut sisäisen mielen rauha ja olen kuitenkin onnellinen kaikesta huolimatta!
Viha ja katkeruus ei enää hallitse elämääni, joten olen vapautunut äitini vallasta minuun. Hän on aina vaientanut minut sanoillansa.
Nyt kun voin ilmaista itseäni täällä palstalla, niin tämä on minulle täydellisen terapeuttista keskustella ja ilmaista omia mielipiteitäni. Osaan ottaa vastaan myös palautetta. Uskallan sanoa mitä ajattelen, ettei tarvitse koko ajan pelätä mitätöintiä. Arvaa vaan kuinka hyvältä, lähes euforiselta tuntuuuuu.........hah......Älykkö kirjoitti:
Olet myös kohdannut näitä persoonia?
Niin kärsin hiljaa sisälläni vuosikymmenen! Mutta nyt olen saanut sisäisen mielen rauha ja olen kuitenkin onnellinen kaikesta huolimatta!
Viha ja katkeruus ei enää hallitse elämääni, joten olen vapautunut äitini vallasta minuun. Hän on aina vaientanut minut sanoillansa.
Nyt kun voin ilmaista itseäni täällä palstalla, niin tämä on minulle täydellisen terapeuttista keskustella ja ilmaista omia mielipiteitäni. Osaan ottaa vastaan myös palautetta. Uskallan sanoa mitä ajattelen, ettei tarvitse koko ajan pelätä mitätöintiä. Arvaa vaan kuinka hyvältä, lähes euforiselta tuntuuuuu.........hah......"Viha ja katkeruus"
Joillekin persoonille myös nuo tuntuvat olevan "voimaannuttavia" tunteita, mutta toisille ne ovat "myrkkyä", joka imee energiaa....
"Uskallan sanoa mitä ajattelen, ettei tarvitse koko ajan pelätä mitätöintiä. Arvaa vaan kuinka hyvältä, lähes euforiselta tuntuuuuu.........hah......"
:,)......- anniveera
MGTOW kirjoitti:
Sivusta huutelen.....
Hän otti tuon lainauksen "rgwewad" nimimerkin tekstistä, eli käytti sitä tekstissään, kun kyseinen nimimerkki haukkui "siipensä rikkoneita" tuolla nimityksellä....
Teillä molemmilla on samoja ajatuksia tästä aiheesta, kuin itselläkin....Mitä pirua. Ihmisen kuvatuksiahan on selvästi nimenomaan ne mesoajat ja kiusaajat. On teilläkin nähtävästi aika pahoja luetun ymmärtämisen ongelmia.
anniveera kirjoitti:
Mitä pirua. Ihmisen kuvatuksiahan on selvästi nimenomaan ne mesoajat ja kiusaajat. On teilläkin nähtävästi aika pahoja luetun ymmärtämisen ongelmia.
Rauhotupas nyt ja yritä itse sisäistää se asia, että ainoa joka tuota mieltä oli, on "rgwewad" nimimerkin takaa löytyvä ihminen.......
"Hän otti tuon lainauksen "rgwewad" nimimerkin tekstistä, eli käytti sitä tekstissään, kun kyseinen nimimerkki haukkui "siipensä rikkoneita" tuolla nimityksellä...."
"On teilläkin nähtävästi aika pahoja luetun ymmärtämisen ongelmia."
Lue kirjoitukset ajatuksella ja mieti hetki uudestaan......MGTOW kirjoitti:
"Viha ja katkeruus"
Joillekin persoonille myös nuo tuntuvat olevan "voimaannuttavia" tunteita, mutta toisille ne ovat "myrkkyä", joka imee energiaa....
"Uskallan sanoa mitä ajattelen, ettei tarvitse koko ajan pelätä mitätöintiä. Arvaa vaan kuinka hyvältä, lähes euforiselta tuntuuuuu.........hah......"
:,)......Viha ja katkeruus voi sairastuttaa pitkässä juoksussa syöpään tai johonkin muuhun saurauteen. Uskon näin!
Kiitos antoisasta keskustelusta, Öitä!
On vaikeaa lähettää viestiä, toivottavasti tää lähtee.....Älykkö kirjoitti:
Viha ja katkeruus voi sairastuttaa pitkässä juoksussa syöpään tai johonkin muuhun saurauteen. Uskon näin!
Kiitos antoisasta keskustelusta, Öitä!
On vaikeaa lähettää viestiä, toivottavasti tää lähtee.....Öitä ja hyviä unia! :)
Jeps, palsta bugaa, eli toimii kuin yleensäkin... :D- anniveera
MGTOW kirjoitti:
Rauhotupas nyt ja yritä itse sisäistää se asia, että ainoa joka tuota mieltä oli, on "rgwewad" nimimerkin takaa löytyvä ihminen.......
"Hän otti tuon lainauksen "rgwewad" nimimerkin tekstistä, eli käytti sitä tekstissään, kun kyseinen nimimerkki haukkui "siipensä rikkoneita" tuolla nimityksellä...."
"On teilläkin nähtävästi aika pahoja luetun ymmärtämisen ongelmia."
Lue kirjoitukset ajatuksella ja mieti hetki uudestaan......Mä en ole mitenkään rauhaton mutta se ihmisenkuvatus oli haukkumanimi nimenomaan kiusaajille. Tuo viesti on vaan ristiriitainen mutta häiriintyneitä ihmisenkuvatuksia joista ei tule oikeita ihmisiä on kiusaajat.
anniveera kirjoitti:
Mä en ole mitenkään rauhaton mutta se ihmisenkuvatus oli haukkumanimi nimenomaan kiusaajille. Tuo viesti on vaan ristiriitainen mutta häiriintyneitä ihmisenkuvatuksia joista ei tule oikeita ihmisiä on kiusaajat.
"mutta häiriintyneitä ihmisenkuvatuksia joista ei tule oikeita ihmisiä on kiusaajat."
Olen samaa mieltä kanssasi ja tunnustan että luetun ymmärtämisessä on myös itsellä vikaa aina silloin tällöin, välillä enemmän ja välillä vähemmän, johtuen monestakin syystä....- anniveera
No joo. Ehkä tuon alkuperäisen viestin ristiriitaisuus hämää.
- erkki-täti
Älykkö kirjoitti:
No, selvennän vielä sen verran , että mun äiti nauttii ja saa voimaa siitä kun toinen voi huonosti ja kärsii, eikä pysty pitämään puoliaan häntä vastaan. En tiedä onko hän sadisti vai mikä , sitä en vielä ole pystynyt analysoimaan niin hyvin!
Nyt avauduin täysin sulle! Mitä ajatuksia heräsi?Älykölle:
Tuo, mitä kerroit äidistäsi, on niin pahaa että hmm...
Tosiasiassa tuollaisilla sanoilla, ja tuossa tilanteessa (olit siis tullut pahoinpidellyksi) äitisi epäsuorasti ilmaisee halunsa satuttaa sinua, kuten sinua oli joku muu satuttanut.
Äiti on se, joka on jokaisen ihmisen ensimmäinen ja lähin ihminen. Äiti on ihminen, jonka rakkauteen, kannustukseen ja myötäelämisen kykyyn pitäisi ihmisen voida luottaa. Valitettavasti kaikki äideiksi ryhtyneet ihmiseläimet eivät ymmärrä, eivätkä opi ymmärtämään omaa rooliaan sukupolvien ketjussa.
Ei kannata miettiä diagnoosia äidillesi, eikä järkeistää hänen julmaa käytöstään. Äitisi ei ole oikeastaan sinun äitisi, vaan ihminen joka on synnyttänyt sinut. Napanuora on katkaistu, eikä sinun tarvitse etsiä selitystä äitisi pahuudelle. Se on hänen oma hommansa kohdata omat mörkönsä. Ja useimmiten näin ei käy.
Keskity siis elämään ilman äitisi vaikutusta. Älä kerro hänelle elämästäsi mitään, mihin hän voisi tarttua. erkki-täti kirjoitti:
Älykölle:
Tuo, mitä kerroit äidistäsi, on niin pahaa että hmm...
Tosiasiassa tuollaisilla sanoilla, ja tuossa tilanteessa (olit siis tullut pahoinpidellyksi) äitisi epäsuorasti ilmaisee halunsa satuttaa sinua, kuten sinua oli joku muu satuttanut.
Äiti on se, joka on jokaisen ihmisen ensimmäinen ja lähin ihminen. Äiti on ihminen, jonka rakkauteen, kannustukseen ja myötäelämisen kykyyn pitäisi ihmisen voida luottaa. Valitettavasti kaikki äideiksi ryhtyneet ihmiseläimet eivät ymmärrä, eivätkä opi ymmärtämään omaa rooliaan sukupolvien ketjussa.
Ei kannata miettiä diagnoosia äidillesi, eikä järkeistää hänen julmaa käytöstään. Äitisi ei ole oikeastaan sinun äitisi, vaan ihminen joka on synnyttänyt sinut. Napanuora on katkaistu, eikä sinun tarvitse etsiä selitystä äitisi pahuudelle. Se on hänen oma hommansa kohdata omat mörkönsä. Ja useimmiten näin ei käy.
Keskity siis elämään ilman äitisi vaikutusta. Älä kerro hänelle elämästäsi mitään, mihin hän voisi tarttua.Kiitos kommentistasi!
Valitettavasti häneltä puuttuu myötätunto, inhimillisyys!
Itkin kerran nuorempana äidille ja sanoin että mua ahdistaa, niin hän siihen tokaisi ettei minusta tule kunnon ihmistä valittamalla :(
Häntä on hakattu lapsuudessa niin paljon ,että hänestä on tullut se mikä on.
En kuitenkaan sanoisi ihmisiä , ihmiseläimiksi :( kuitenkin minulla on tunteita häntä kohtaan. äitini on sellainen jota en voi koskaan saavuttaa henkisesti läsnäolevaksi itselleni. Niin on parempi. Ymmärrän kyllä äitiäni jollain tasolla.
Olen päässyt hänestä irti, enkä kaipaa hänen seuraa mitenkään erityisemmin, mutta näen häntä kaupunkilla ja jos tulee vastaan, niin tervehdin ja vaihdan muutaman sanan. Sen ymmärrän ettei kaikki muutu vanhemmiten, vaan ovat kuolmaansa saakka samanlaisia, on myös ihmisiä jotka muuttuvat vanhempana loistaviksi ihmisiksi, mutta taitaa olla vähemmän näitä tapauksia.
Minä olen pystynyt muuttumaan kovan työn kautta paremmaksi ihmisenä.
Nyt minulle on tärkeämpää oma hyvinvointini. Osaan nautti elämästäni tällähetkellä, kaikki on hyvin :D
- enymmärtänyt
Minut rikottiin töissä. Ihankuin olisin asunut ulkomailla, maassa minkä kieltä en osannut enkä ymmärtänyt.
- atännä
Olen lukenut viestisi kymmeniä kertoja, enkä oikein tiedä vieläkään mitä siihen vastaisin :) Tuokin kuulostaa niin tutulta, se ettei sovi väärään yhteisöön ja lamaantuu siitä. Toivottavasti olet löytänyt myöhemmin parempia työkavereita!
atännä kirjoitti:
Olen lukenut viestisi kymmeniä kertoja, enkä oikein tiedä vieläkään mitä siihen vastaisin :) Tuokin kuulostaa niin tutulta, se ettei sovi väärään yhteisöön ja lamaantuu siitä. Toivottavasti olet löytänyt myöhemmin parempia työkavereita!
Sama juttu......mutta tuo teksti on osuva, kun puhutaan täysin väärästä suhteesta oli suhteen muoto mikä tahansa esim, työ-,pari-,ystävyyssuhde yms, sekä myös ympäristöstä.
"Ihankuin olisin asunut ulkomailla, maassa minkä kieltä en osannut enkä ymmärtänyt."
Itseään voi "huijata" jonkun aikaa enemmän tai vähemmän tiedostamatta, sekä osittain jotain tiedostaen, mistä paha olo johtuu.
Sen sumuisempaa kaikki on mitä isommassa oravanpyörässä pyörii, mutta jossain vaiheessa tulee "laskujen" maksun aika, se tulee ennemmin tai myöhemmin ja kun tajuaa asioiden todellisen tilan, niin sitä suurempi "romahdus" siitä yleensä seuraa, mitä suuremman velan on ehtinyt kerryttämään.....
Harmi ettei asiat ole oikeasti niin yksinkertaisia, että näistä "tilanteista" pääsisi yleensä helposti pois, kun olet "suon silmässä", jolloin vaatii voimaa jaksaa irtaantua, sekä myös selvitä niistä.....paineet jotka näissä tilanteissa kohdistuu ihmiseen voivat olla aika rajuja, sekä sisäiset, että ulkoiset.
Taisi mennä hieman sekavaksi ja ehkä jopa hieman ohi aiheen, mutta tulipahan vuodatettua.... :)MGTOW kirjoitti:
Sama juttu......mutta tuo teksti on osuva, kun puhutaan täysin väärästä suhteesta oli suhteen muoto mikä tahansa esim, työ-,pari-,ystävyyssuhde yms, sekä myös ympäristöstä.
"Ihankuin olisin asunut ulkomailla, maassa minkä kieltä en osannut enkä ymmärtänyt."
Itseään voi "huijata" jonkun aikaa enemmän tai vähemmän tiedostamatta, sekä osittain jotain tiedostaen, mistä paha olo johtuu.
Sen sumuisempaa kaikki on mitä isommassa oravanpyörässä pyörii, mutta jossain vaiheessa tulee "laskujen" maksun aika, se tulee ennemmin tai myöhemmin ja kun tajuaa asioiden todellisen tilan, niin sitä suurempi "romahdus" siitä yleensä seuraa, mitä suuremman velan on ehtinyt kerryttämään.....
Harmi ettei asiat ole oikeasti niin yksinkertaisia, että näistä "tilanteista" pääsisi yleensä helposti pois, kun olet "suon silmässä", jolloin vaatii voimaa jaksaa irtaantua, sekä myös selvitä niistä.....paineet jotka näissä tilanteissa kohdistuu ihmiseen voivat olla aika rajuja, sekä sisäiset, että ulkoiset.
Taisi mennä hieman sekavaksi ja ehkä jopa hieman ohi aiheen, mutta tulipahan vuodatettua.... :)Hyvä vuodatus silti........... :)
Mä oon vuodattanut sillai sopivan vähän tänään, ku eilen tuli yli äyräiden vuodatettua... mut hyvä fiilis jäi vaikka ajatukset jäi sinne lapsuuteen joksikin aikaa.
Vanhat haavat avautuivat mietityttämään, mut oon kuitenkin onnellinen! :D
Oletko sjnä onnellinen MGTOW ?Älykkö kirjoitti:
Hyvä vuodatus silti........... :)
Mä oon vuodattanut sillai sopivan vähän tänään, ku eilen tuli yli äyräiden vuodatettua... mut hyvä fiilis jäi vaikka ajatukset jäi sinne lapsuuteen joksikin aikaa.
Vanhat haavat avautuivat mietityttämään, mut oon kuitenkin onnellinen! :D
Oletko sjnä onnellinen MGTOW ?"Oletko sjnä onnellinen MGTOW ?"
Joistakin asioista olen ja joistakin en, eiköhän se näin ole suurimmalla osalla. ;)
Katsotaan jos joskus kohtaan sen syypään, mun *=)*. =DMGTOW kirjoitti:
"Oletko sjnä onnellinen MGTOW ?"
Joistakin asioista olen ja joistakin en, eiköhän se näin ole suurimmalla osalla. ;)
Katsotaan jos joskus kohtaan sen syypään, mun *=)*. =DNiinii.....tasapaino on a ja o kaikessa :)
Se olisi ihanteellista , mutta vaikea saavuttaa.....ehkä.....tiedä....hohojakkaa..
- Ikis__M
Minusta tuntuu että siksi ne siipien rikkojat menestyy niin hyvin kun ne osaa ja kehtaa tehdä kaikenlaista, siipensä rikkoneet ei niin tee koska osaavat ajatella myös sen rikkoutumisen seurauksia eivätkä aina edes omien siipiensä, siksi ehkä liikaakin välttelevät lentoon lähtöä.
Siipensä saaneista osa jää nuolemaan haavojaan pitkäksi aikaa, mutta on myös vahvoja ihmisiä jotka kykenevät lentoon kaikesta huolimatta ja elämä on aika haasteelista heille! Asiat voidaan työntää mielestä pois jonnekkin alitajuntaan, josta ne putkahtavat esiin vasta myöhemmällä iällä kun vastustus antaa myöten.
Esim . Alkoholistit hoitavat itseänsä juomalla ja unohtamalla asiat jotka ovat satuttaneet, ei kyetä kohtaamaan itsessä olevia haavoja, näin kierre jatkuu.
Itsensä kohtaaminen vaatii kovaa työtä ja siihen eivät kaikki ryhdy kun on "helpompikin tie" mukamas!- atännä
Olipas nätisti ja osuvasti kirjoitettu.
- lentävämattokauppias
Onpa mustavalkoista, ihan kuin olisi vain rikkojia tai siipeensä saaneita, pelkkiä järki-tai tunneihmisiä.
Jokainen meistä on varmaan joskus rikkonut ja joskus tullut rikotuksi. Jokainen kykenee satuttamaan. En usko sellaista ihmistä olevankaan. En järki- enkä tunneihmisissä, koska kukaan ei ole joko tai.- NäkökulmaTuokin
Tämähän riippuu näkökulmasta. Koska asiat yleensä (oikeastaan kaikki) noudattavat normaalijakaumaa, useimmat ovat siellä gaussin-käyrän keskivaiheilla. Mutta kun syystä tai toisesta onkin siellä käyrän kärjessä, maailma näyttää sieltä aivan erilaiselta.
Aloittajahan kysyy: "Mitä ajatuksia teissä herättää tälläiset persoonat?". Aloittaja ei siis väitä, että ne olisivat ainoat olemassaolevat persoonat. Aloittaja vielä alleviivaa: "lisäksi on tietenkin vielä se tosiasia, että erillaisia persoona/luonne tyyppejä on monia, monin eri "maustein", joten näkökantojakin on varmasti "huikea" määrä."
Se että useimmat ihmiset ovat gaussinkäyrän keskivaiheilla, ei tarkoita, etteikö ääripäitä olisi olemassa, ja etteikö heillä olisi täysin poikkeava näkökulma verrattuna normaaliin. NäkökulmaTuokin kirjoitti:
Tämähän riippuu näkökulmasta. Koska asiat yleensä (oikeastaan kaikki) noudattavat normaalijakaumaa, useimmat ovat siellä gaussin-käyrän keskivaiheilla. Mutta kun syystä tai toisesta onkin siellä käyrän kärjessä, maailma näyttää sieltä aivan erilaiselta.
Aloittajahan kysyy: "Mitä ajatuksia teissä herättää tälläiset persoonat?". Aloittaja ei siis väitä, että ne olisivat ainoat olemassaolevat persoonat. Aloittaja vielä alleviivaa: "lisäksi on tietenkin vielä se tosiasia, että erillaisia persoona/luonne tyyppejä on monia, monin eri "maustein", joten näkökantojakin on varmasti "huikea" määrä."
Se että useimmat ihmiset ovat gaussinkäyrän keskivaiheilla, ei tarkoita, etteikö ääripäitä olisi olemassa, ja etteikö heillä olisi täysin poikkeava näkökulma verrattuna normaaliin.Olet kanssani samalla "taajuudella" tämän asian suhteen, eli olet käsittänyt aloituksen ihan oikein.
Ihmiset ovat yksilöitä, eivät toistensa klooneja, vaikka jostain syystä jotkut niin haluavatkin itselleen vakuuttaa, ehkä se on itselle niin helpompaa, vaikka se ei ole totuus.
Vaikka itsekin olen aina tiennyt, että ihmiset poikkeavat toisistaan jonkin verran, niin en kuitenkaan voinut edes aavistaa, kuinka paljon eroja joissakin jutuissa voi olla eri yksilöillä......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814