S24 poistanut Kivalan uhrien ketjun

KivalanUhritVaiennettiin

Suomi 24 ei toimi rehellisyyden pohjalla. Näköjään yksi jos toinenkin huijarilahko pystyy ostamaan Ylläpidon. Näin on myös monilla muilla S24 uskonnollisilla foorumeilla. Toiminta on suomalaisen sananvapauslain vastaista.

Nytkö siis Kivalan vammaiset vaiennettiin Isonveljen käskystä? Oli suurta rohkeutta heiltä pyytää, suorastaan huutaa apua edes internetin kautta. Nyt he ainoastaan joutuivat vaikeuksiin "tuhmuudestaan", kuten ketjussa kivalalaisten taholta heitä uhattiinkin. Nyt S24 itse osallisena, vammaisia vastaan suunnatun rikoksen salaamisen kautta, syyllistyi itse uuteen, vakavaan rikokseen. Vammaisten rohkea avunhuuto vaiennettiin S24:llä.

Suomi 24:n tulisi selkeästi ilmaista keiden asialla se toimii. Ei ainakaan vapaan, suomalaisen sanan asialla. Onko S24 jonkin tietyn, esim. poliittisen tai uskonnollisen tahon, tai vierasvaltion omistama?

Sijaitseeko foorumin softa USA:ssa, jolloin suomalaisten foorumeiden on noudatettava USA:n lakeja? Monien keskustelufoorumien laita on näin ja kirjautuva henkilö joutuu allekirjoittamaan noudattavansa USA:n lakeja. Tämä ei ole vainoharhaa, vaan tosiasia. Näin on esim. Hommafoorumin kohdalla, sekä monien muiden keskustelupalstojen.

1

184

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisesti.Ottaen

Nythän on niin, että Suomessa on jokaisella sananvapaus, kunhan sananvapautta ilmaistaan Suomen lain puitteissa. Keneltäkään ei tätä sananvapautta saa kieltää.

Myös vammaisella on oikeus kertoa omista kokemuksistaan, siten kuin hän itse tähän kykenee. Kenelläkään ei ole auktoriteettia tässä asiassa ohi kyseisen yksilön oman, vapaan tahdon. Hoitohenkilökunnan lailliset oikeudet rajoittuvat asiakkaan (eli tässä tapauksessa vammaisen) sairaanhoitoon, ei muuhun. Asiakkaat eivät ole hoitohenkilökunnan orjia, vaan itsenäisiä ihmisiä, myös aikuisia.

Sananvapautta käytettäessä, mikäli Suomen lakeja tuntematon vammaisasiakas toimisikin joissain kohdin näitä lakeja ymmärtämättömästi, ei häntä voi sellaisista pikkulipsahduksista tuomita, sillä hänen itse asiansa, oman pahanolonsa ilmaisu, avunpyyntö ulkopuolisilta, menee kaiken tällaisen ohi.

S24 on sallinut ja sallii sivustoillaan todellista rikollisuutta, todellista herjaustoimintaa, kuitenkaan poistamatta herjaavia kirjoituksia. Sillä ei olisi ollut oikeutta poistaa Kivalan vammaisten avunhuutoa, mutta mahdollisesti raha ratkaisi.

Asiakkaiden kertomus hyväksikäytöstä poistettiin näkyviltä. Kysymyshän on mahd. siitä, että mikäli asiakkaiden avunhuuto kantautuisi Kivalan rahoittajien korviin, sekä tapahtumien kulkua oikein arvaavien korviin, koko Kivalan toiminta tutkittaisiin, ei ainoastaan asiakkaiden luvaton valokuvaaminen. Hyväksikäytöllä tarkoitan tässä mitä tahansa, tarkemmin määrittelemätöntä, tai suunnattua hyväksikäyttöä.

Hyväksikäyttöä on kaikki vastoin uhrin omaa tahtoa tapahtuva, (esim. sairaanhoidon kannalta) asiaankuulumaton, eli asiaton toiminta, uhrin omaa vajavuutta, tai ahdinkoa hyväksikäyttäen, on se olemukseltaan mitä tahansa.

"Ei" tarkoittaa "ei", sanoo sen aikuinen, lapsi, tai vammainen.

Jos vammainen esim. asiallisessa sairaanhoitotilanteessa ehkä kiukuttelisi ja sanoisi "ei, ei!", on se eri asia, kuin esim. täysin itse hoitoon kuulumaton toiminta, kuten pakkovalokuvaaminen, joka tuntuu asiakkaasta / vammaisesta kiusalliselta, sekä hänen yksityisyyttään loukkaavalta ja silloin hänen kieltoaan "ei!" tulee kunnioittaa. Vammaisasiakasta on kohdeltava asiallisesti.

Tällaista, asiakkaiden vastoin tahtoa tapahtunutta valokuvaamista ei olisi saanut sallia ja herättää kysymyksiä, mihin tarkoituksiin tällaista runsasta valokuvaamista on harjoitettu. Esim., myykö valokuvaaja kuviaan eteenpäin?

Lisäkysymyksen herättää Kivalan nk. hengellisyys. Onko asiakkaiden kaikkinainen "uskovaisuus" siellä varmasti vapaaehtoista, vai onko sekin syötetty heille, sairaanhoidon sivutuotteena. Tulisiko asiakkaalle esim. "seuraamuksia", jos hän ei veisaisi Jeesukselle, mahd. joka aamu ja ilta ja ennen ateriaa?

Suomessa on lainmukainen uskonnon- ja uskonvapaus, jota myöskään ei saa loukata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      1008
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      742
    3. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      40
      716
    4. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      145
      702
    5. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      72
      666
    6. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      46
      653
    7. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      645
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      570
    9. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      73
      551
    10. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      111
      537
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      194
      530
    12. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      520
    13. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      471
    14. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      47
      412
    15. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      63
      409
    16. Sara Sieppi ja hissi tänään

Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      408
    17. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      393
    18. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      382
    19. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      101
      375
    20. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      77
      371
    Aihe