Miksi narsismi tulkitaan positiiviseksi?

Vastine noille "kilttien" haukkumis, yleistys ja yksinkertaistamis ketjuille.

Tästä asiastahan täällä ei ole pahemmin ketjuja näkynyt (toisin kuin kilttien haukkumisketjuja), johtuuko tämä asia siitä, että on ns. normi käytös ja "ihailtavaa", vaikka ei sitä suoraan voida sanoakaan?

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka on tulkinnut narsismin positiiviseksi?
      Jokaisessa on narsismia jonkin verran ja tietääkseni se on hyväksi ihmisille.
      Toiset älykkäät narsistit pärjää elämässä paremmin kuin vähemmän narsistiset.
      Sitten on pahaa narsismia jonka voi luokitella sairaudeksi.
      Mihin sinä uskot ?

• "Kuka on tulkinnut narsismin positiiviseksi?"

Tämä oli osittain provo, mihin en ajatellut kauheasti tuhlaavan energiaa ja aikaa, koska kyseinen aihe on "ahdistava". ;D

"Toiset älykkäät narsistit"

Narsisti on harvemmin älykäs tai se ei ainakaan ole se kantavin voima, vaan se että puuttu "perälauta ja jarrut"..... ;)

Moni vahvasti narsistinen ihminen on ihan täysin rehellisesti sanottuna todella yksinkertainen ja tyhmä, mutta pärjää, koska "jarrut" uupuu.....

Toisten hyväksikäyttäminen jne. ei vaadi älykkyyttä, vaan ihan jotain muuta.

"Jokaisessa on narsismia jonkin verran ja tietääkseni se on hyväksi ihmisille."

Jeps, pitää paikkaansa, mutta se missä kohtaa mennään yli on häilyvä raja, koska se on varmasti hyväksi yksilölle itselleen (mitä enemmän on täynnä itseään) , mutta mitä vahvempaa se on, niin sitä enemmän siitä huokuu "negatiivisiä" asioita muihin ihmisiin....

Sekin on monissa eri tutkimuksissa todettu, miten mm. some lisää/vahvistaa narsisimia ihmisissä, joten kai se on "positiivinen" asia, kun siitä ei puhuta täälläkään kauheasti, vaikka sitten taas esim, kiltteyttä jaksetaan "demonisoida" monin eri ketjuin.

• MGTOW kirjoitti:

"Kuka on tulkinnut narsismin positiiviseksi?"

Tämä oli osittain provo, mihin en ajatellut kauheasti tuhlaavan energiaa ja aikaa, koska kyseinen aihe on "ahdistava". ;D

Narsisti on harvemmin älykäs tai se ei ainakaan ole se kantavin voima, vaan se että puuttu "perälauta ja jarrut"..... ;)

Moni vahvasti narsistinen ihminen on ihan täysin rehellisesti sanottuna todella yksinkertainen ja tyhmä, mutta pärjää, koska "jarrut" uupuu.....

Jeps, pitää paikkaansa, mutta se missä kohtaa mennään yli on häilyvä raja, koska se on varmasti hyväksi yksilölle itselleen (mitä enemmän on täynnä itseään) , mutta mitä vahvempaa se on, niin sitä enemmän siitä huokuu "negatiivisiä" asioita muihin ihmisiin....

Sekin on monissa eri tutkimuksissa todettu, miten mm. some lisää/vahvistaa narsisimia ihmisissä, joten kai se on "positiivinen" asia, kun siitä ei puhuta täälläkään kauheasti, vaikka sitten taas esim, kiltteyttä jaksetaan "demonisoida" monin eri ketjuin.

Kyllä olen huomannut että toiset narsistit ovat älykkäitä kietomaan uhrinsa omien tarpeidensa täyttäjiksi, olen ollu yhden narsistin kanssa ja se oli yhtä helvettiä.
        Tämä narsisti esitti minulle kysymyksen ja antoi itse myös vastauksen :( minun vastaukset eivät häntä kiinnostaneet, ainoastaan hänen tulkinta oli oikea.
        Mitä kiltteyteen tulee , niin olen lukenut yhden kirjan jossa käsitellään kiltteyttä ja siinä se nähtiin positiivisena piirteenä.
        Olen siitä samaa mieltä , että kiltteys on hyvä ominaisuus niin kauan kunhan kiltti ei anna toisten kävellä ylitsensä, vai mitä ?

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

"Kuka on tulkinnut narsismin positiiviseksi?"

"Narsisti on harvemmin älykäs tai se ei ainakaan ole se kantavin voima, vaan se että puuttu "perälauta ja jarrut"..... ;)"

Vahvalla narsistilla on se etu, että päästä puuttuu se palikka mikä kertoo miltä muista tuntuu. Narsisti oppii kyllä pelaamaan niin, että ihmiset toimivat hänen haluamallaan tavalla. Kylmäksi saneerausjohtajaksi parhaimmistoa.

"Puuttuu peralauta ja jarrut"- Tuo on rajattomuutta. Voi kun tuttua ;)

Palsta tökkii pahasti...

• Älykkö kirjoitti:

Kyllä olen huomannut että toiset narsistit ovat älykkäitä kietomaan uhrinsa omien tarpeidensa täyttäjiksi, olen ollu yhden narsistin kanssa ja se oli yhtä helvettiä.
        Tämä narsisti esitti minulle kysymyksen ja antoi itse myös vastauksen :( minun vastaukset eivät häntä kiinnostaneet, ainoastaan hänen tulkinta oli oikea.
        Mitä kiltteyteen tulee , niin olen lukenut yhden kirjan jossa käsitellään kiltteyttä ja siinä se nähtiin positiivisena piirteenä.
        Olen siitä samaa mieltä , että kiltteys on hyvä ominaisuus niin kauan kunhan kiltti ei anna toisten kävellä ylitsensä, vai mitä ?

Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta en edelleenkään ole sitä mieltä, että tuo on älykkyyttä, mutta tietenkin myös heissä on älykkäitä yksilöitä.

He kyllä tietävät mistä naruista vetää erillaisten yksilöiden kohdalla, mutta en oikeastaan miellä sitä "älykkyydeksi", se on manipulointia ja siinä he ovat hyviä.....

Nuo positiiviset piirteet ja hyvät asiat ihmisissä eivät ole ainakaan itselle "valintakysymys", eli ne asiat mitä ihmisissä arvostan eniten, koska "sydän & tunteet"....

• atännä kirjoitti:

"Narsisti on harvemmin älykäs tai se ei ainakaan ole se kantavin voima, vaan se että puuttu "perälauta ja jarrut"..... ;)"

Vahvalla narsistilla on se etu, että päästä puuttuu se palikka mikä kertoo miltä muista tuntuu. Narsisti oppii kyllä pelaamaan niin, että ihmiset toimivat hänen haluamallaan tavalla. Kylmäksi saneerausjohtajaksi parhaimmistoa.

"Puuttuu peralauta ja jarrut"- Tuo on rajattomuutta. Voi kun tuttua ;)

Palsta tökkii pahasti...

Nii-i. ;)

• MGTOW kirjoitti:

Ymmärrän hyvin mistä puhut, mutta en edelleenkään ole sitä mieltä, että tuo on älykkyyttä, mutta tietenkin myös heissä on älykkäitä yksilöitä.

He kyllä tietävät mistä naruista vetää erillaisten yksilöiden kohdalla, mutta en oikeastaan miellä sitä "älykkyydeksi", se on manipulointia ja siinä he ovat hyviä.....

Nuo positiiviset piirteet ja hyvät asiat ihmisissä eivät ole ainakaan itselle "valintakysymys", eli ne asiat mitä ihmisissä arvostan eniten, koska "sydän & tunteet"....

Ok, annan periksi ja totean sen oleva sykkyärmykkyrä älykkyyttä ;D
        Kelpaako ?
        Sydämmen viisautta on tehdä oikeita valintoja ja sydän kertoo totuuden.
        Tunteet onkin kova pala minulle, koska olen tunne ihminen!
        Pahoitin tänään mieleni ja pääsi itku :(............. kun nnnnainennn komenntoi minun kirjoitustani! Näin herkkä olen.

• m-i-e-s
        Älykkö kirjoitti:

Kelpaako ?
        Pahoitin tänään mieleni ja pääsi itku :(............. kun nnnnainennn komenntoi minun kirjoitustani! Näin herkkä olen.

Älä anna periksi, älykkyysosamäärää voidaan mitata monenlaisilla testeillä. Narsistinen persoonallisuushäiriö on eri asia kuin terve narsismi, missä itsensä ihailu ei tapahdu muiden kustannuksella. Narsistinen persoonallisuushäiriö voi iskeä vaikka älykkyysosamäärä olisi mensan tasoa.

• m-i-e-s kirjoitti:

Älä anna periksi, älykkyysosamäärää voidaan mitata monenlaisilla testeillä. Narsistinen persoonallisuushäiriö on eri asia kuin terve narsismi, missä itsensä ihailu ei tapahdu muiden kustannuksella. Narsistinen persoonallisuushäiriö voi iskeä vaikka älykkyysosamäärä olisi mensan tasoa.

Ok, kiitos kannustuksesta, olen vähän mieli maassa :(
        Onhan se narsistinen älykkyys toteen näytetty monissa tositapahtumiin perustuvissa elokuvissakin.
        Mitä mieltä olet siitä , ilmeneekö älykkyys erinlaisina ominaisuuksina , mikä kenelläkin. Esim. minä olen älykäs analysoimaaan mielenterveydellisiä ongelmia.
        Joku voi olla älykäs kirjailija, poliitikko, lastenhoitaja, taiteilija?
        Vai onko älykkyys yksi ominaisuus, kehityksen tulos?

• m-i-e-s
        Älykkö kirjoitti:

Ok, kiitos kannustuksesta, olen vähän mieli maassa :(
        Onhan se narsistinen älykkyys toteen näytetty monissa tositapahtumiin perustuvissa elokuvissakin.
        Mitä mieltä olet siitä , ilmeneekö älykkyys erinlaisina ominaisuuksina , mikä kenelläkin. Esim. minä olen älykäs analysoimaaan mielenterveydellisiä ongelmia.
        Joku voi olla älykäs kirjailija, poliitikko, lastenhoitaja, taiteilija?
        Vai onko älykkyys yksi ominaisuus, kehityksen tulos?

On monenlaista älykkyyttä ja monia tapoja niitä mitata. Narsistikin voi hyvin oppia ja sopeutua monenlaisiin tilanteisiin, ei se tee narsistista tyhmää, mikäli omaa kyseisen persoonallisuushäiriön ja elää sen mukaisesti.

Kyllä älykkyys ilmenee myös erinlaisina ominaisuuksina ja kuinka yksilö pystyy niitä ominaisuuksia oppimaan ja kehittämään, älykkyys on myös kehityksen tulos. Älykkyys kokonaisuudessaan on laaja käsite.

• m-i-e-s kirjoitti:

On monenlaista älykkyyttä ja monia tapoja niitä mitata. Narsistikin voi hyvin oppia ja sopeutua monenlaisiin tilanteisiin, ei se tee narsistista tyhmää, mikäli omaa kyseisen persoonallisuushäiriön ja elää sen mukaisesti.

Kyllä älykkyys ilmenee myös erinlaisina ominaisuuksina ja kuinka yksilö pystyy niitä ominaisuuksia oppimaan ja kehittämään, älykkyys on myös kehityksen tulos. Älykkyys kokonaisuudessaan on laaja käsite.

Kiitos tarkennuksestasi :)
        Samoilla linjoilla mennään.
        Älyttömän älykästä päivän jatkoa sinulle ;D

• Älykkö kirjoitti:

Kelpaako ?

"Pahoitin tänään mieleni ja pääsi itku :(............. kun nnnnainennn komenntoi minun kirjoitustani! Näin herkkä olen."

:*(

En ole nähnyt mistä jutusta oli kyse......mutta ei itkemisessä mitään vikaa ole, eikä kyynelissä. :)

• m-i-e-s kirjoitti:

"Narsistinen persoonallisuushäiriö voi iskeä vaikka älykkyysosamäärä olisi mensan tasoa."

"....... mutta tietenkin myös heissä on älykkäitä yksilöitä." ;)

• m-i-e-s kirjoitti:

"Narsistikin voi hyvin oppia ja sopeutua monenlaisiin tilanteisiin, ei se tee narsistista tyhmää, mikäli omaa kyseisen persoonallisuushäiriön ja elää sen mukaisesti."

Tyhmyyteen ja yksinkertaisuuteen viittasin vain, koska se on usein ainakin itselle hyvin näkyvää, eli näen sen käytöksen läpi usein aika helposti......silloinhan se näyttää siltä, että toinen olisi "yksinkertainen & tyhmä", eli käytös voi olla olevinaan "hienovaraista", mutta toisaalta välillä taas ihan vain "härskiä" ja todella omahyväistä.....

Jonkinlainen vertauskuva voisi olla vaikka se kun, esim. osallistut korttipeliin tmv., jossa tarkoitus on huijata ihmisiä, mutta näet huijauksen läpi, huijari on varmasti omasta mielestään todella "älykäs & fiksu", mutta miltä se näyttää sen silmissä, kuka näkee sen läpi.......niinpä, surkuhupaisalta toisinaan. ;)

• MGTOW kirjoitti:

"Pahoitin tänään mieleni ja pääsi itku :(............. kun nnnnainennn komenntoi minun kirjoitustani! Näin herkkä olen."

:*(

En ole nähnyt mistä jutusta oli kyse......mutta ei itkemisessä mitään vikaa ole, eikä kyynelissä. :)

Moi! Tänään tuolla Operaatio pelastakaa kiusatut ja kiltit miehet, jossa nnnnaainneen kommentoi kirjoitustani. Auts se sattu :(
        Mut en jää tuleen makaamaan, vaan suuntaan katseeni uusiin sfääreihin ;D
        Niin...ollaan me kaikki älykkäitä jokainen omilla ominaisuuksilla!
        Mitä mieltä olet , onko älykkyys ominaisuus vai mitä se on? Enpä ole sitä paljonkaan miettinyt. Onko kyky analysoida asioita älykkyyttä? Siinä vasta pulma, kukas se niin sanoi? Tällaisia mietteitä tänään :)
        m.i.e.s sanoi et Älykkyys on laaja käsite! Universaalinen. heh........

• Älykkö kirjoitti:

Moi! Tänään tuolla Operaatio pelastakaa kiusatut ja kiltit miehet, jossa nnnnaainneen kommentoi kirjoitustani. Auts se sattu :(
        Mut en jää tuleen makaamaan, vaan suuntaan katseeni uusiin sfääreihin ;D
        Niin...ollaan me kaikki älykkäitä jokainen omilla ominaisuuksilla!
        Mitä mieltä olet , onko älykkyys ominaisuus vai mitä se on? Enpä ole sitä paljonkaan miettinyt. Onko kyky analysoida asioita älykkyyttä? Siinä vasta pulma, kukas se niin sanoi? Tällaisia mietteitä tänään :)
        m.i.e.s sanoi et Älykkyys on laaja käsite! Universaalinen. heh........

Älykkyyttä on erillaista, mutta nyt en jaksa asiaan sen enempää perehtyä enkä myöskään ole "tyhmyyden/tyhmien" vihaaja, jos nyt sellaisen käsityksen jostain sai. ;)

Olen itsekin varmasti monessa asiassa "tyhmä", mutta tuo vertaus "tyhmä & yksinkertainen" oli vain yksi tapa ilmaista, kuinka vastenmielisiä liskoja tietyt persoonat mielestäni ovat....tai siis heidän käytöksensä.

"Oikeanlainen" tyhmyys & yksinkertaisuus on mielestäni monesti myös söpöä & sööttiä (vastakkaiselta sukupuolelta), eipä ole ainakaan vielä tullut täydellistä yksilöä koskaan vastaan, vaikka jotkut ehkä ovat sitä mieltä itsestään olleet.

Täydellisen epätäydellistä vai epätäydellisen täydellistä? =D

Nyt meni senat sakaisin ja ajatukset myös, joten illan jatkoa sinulle....täytyy poistua muihin puuhiin. :)

• MGTOW kirjoitti:

Älykkyyttä on erillaista, mutta nyt en jaksa asiaan sen enempää perehtyä enkä myöskään ole "tyhmyyden/tyhmien" vihaaja, jos nyt sellaisen käsityksen jostain sai. ;)

Olen itsekin varmasti monessa asiassa "tyhmä", mutta tuo vertaus "tyhmä & yksinkertainen" oli vain yksi tapa ilmaista, kuinka vastenmielisiä liskoja tietyt persoonat mielestäni ovat....tai siis heidän käytöksensä.

"Oikeanlainen" tyhmyys & yksinkertaisuus on mielestäni monesti myös söpöä & sööttiä (vastakkaiselta sukupuolelta), eipä ole ainakaan vielä tullut täydellistä yksilöä koskaan vastaan, vaikka jotkut ehkä ovat sitä mieltä itsestään olleet.

Täydellisen epätäydellistä vai epätäydellisen täydellistä? =D

Nyt meni senat sakaisin ja ajatukset myös, joten illan jatkoa sinulle....täytyy poistua muihin puuhiin. :)

Okkei, seuraava aihe jo putkahti mieleen......tyhmyys....hahaaa......
        Puuhaile rauhassa, illan jatkoja ;D

• Älykkö kirjoitti:

Okkei, seuraava aihe jo putkahti mieleen......tyhmyys....hahaaa......
        Puuhaile rauhassa, illan jatkoja ;D

https://youtu.be/nREV8bQJ1MA
        Puuha musiikkia, ole hyvä!

• Suhteellista

Yltiöyksilöllisessä kulttuurissa vaikeasti narsistinen ihminen ei erotu joukosta ja näyttää normaalilta, vaikka monissa muissa kulttuureissa kyseistä henkilöä pidetään moraalisesti sairaana.

• atännä

Voi, ei taas ;)

Narsismiakin on hyvää ja huonoa. Ja kaikissa meissä on niitä yhdisteitä. Yhtenäistä määritelmääkään ei narsismille taida olla, jollei sitten ihan narsistista persoonallisuushäiriötä tarkoiteta. Tai psykopaattia.

Minusta on mielenkiintoista, miten lähellä erityisherkkyyttä nämä narsismi ja aikaisemmin keskusteluissa esiintynyt kiltteys vaikuttavat. Jonkinlaista lomittautumista. Erityisherkkä tuntee voimakkaasti ja tarkkailee itseään ja sisintään huomattavasti enemmän kuin muut. Samaa tekevät narsistit. Ja kiltit.

Omissa kriiseissäni olen kyseenalastanut itseni, etsinyt itsestäni kauhulla sitä narsistia ja tuijotellut peiliin. Oma suhteeni narsistiseen kumppaniin avasi ymmärrystäni omasta narsistisuudestani: vahva narsisti nimenomaan ruoki minun omaa narisistisuuttani, enhän muuten olisi sellaiseen suhteeseen edes joutunut. Opetti nöyryyttä tuo huomio, kun ymmärsin olevani itsekin huono ihminen.

Sitten löysemmin provopuoleen :)

Narsismi on nykyaikana välttämätöntä, sillä ilman sitä ihmiset eivät saavuta sitä materialistista ja yhteiskunnallista tasoa mitä kurottavat ja mitä eivät lopultakaan koskaan saavuta, koska tavoite karkaa aina edemmäksi, kun mikään ei riitä. Jollet toimi narsistisesti omaa etuasi tavoitellen, olet viallinen :)

• Ymmärrän todella hyvin tuota mitä kerroit kriisistäsi, jotain samaa olen kokenut, mutta samalla todella erillaista, koska "sisin minä" taisteli vastaan, sekä varmasti "ympäristössä/puitteissa/tapahtumissa" on varmasti poikkeamia, sekä myös "syy->seuraus" ketjussa/ketjuissa....

Näitä asioita on hieman vaikea yrittää selventää täällä, koska eivät ole ihan yksinkertaisia juttuja ja asioiden avaaminen/analysointi vaatisi aika paljon.....

"Narsismi on nykyaikana välttämätöntä, sillä ilman sitä ihmiset eivät saavuta sitä materialistista ja yhteiskunnallista tasoa mitä kurottavat ja mitä eivät lopultakaan koskaan saavuta, koska tavoite karkaa aina edemmäksi, kun mikään ei riitä. Jollet toimi narsistisesti omaa etuasi tavoitellen, olet viallinen :)"

Niin raadollisen rehellistä ja totuudenmukaista jälleen kerran.....

Mutta, ai että kun niin tykkään "viallisista"..... =)

Aurinkoista ja iloista päivänjatkoa kaikille "viallisille"! :)

• Ex--PUA

"Oma suhteeni narsistiseen kumppaniin "

Noin, tulihan se sieltä.

Ilmankos sinä aloitit tämän tuolla ämmämäisellä "siis taas näitä" (mitä näitä? eikö aloitus pidä paikkaansa? missä olet kumonnut sellaisen? AI niin, se koskikin sinua)lässytyksellä, ja lopulta sieltä paljastui että kummastii vaan se ATN on myös alistunut vapaaehtoisesti narsistille.

Nyt, muista rutista jokaisessa ketjussa miten miehet ovat vaiin katkeria ja muutenkin ihan tyhmiä kun puhuvat näitä palstatotuuksiaan naisista ja niiden jännämiehistä.

"Narsismi on nykyaikana välttämätöntä, sillä ilman sitä ihmiset eivät saavuta sitä materialistista ja yhteiskunnallista tasoa mitä kurottavat ja mitä eivät lopultakaan koskaan saavuta, koska tavoite karkaa aina edemmäksi, kun mikään ei riitä. Jollet toimi narsistisesti omaa etuasi tavoitellen, olet viallinen :)"

Rationalisointihamsteri toimii.

Olet siis näitä tyypillisiä moderneja naisia, jotka näkevät narsussa hengen heimolaisensa.

Samoin materialistiinen ja yhteiiskunnallinen taso kun esitetään noin tärkeänä, hinnalla millä hyvänsä saavutettavana seikkana, puolestaan menee siiihen vanhaan tuttuun status ja raha-sarjaan, jonka perusteella valitaan mies.

Ei ihme että raivoat aina palstatotuuksiin törmätessä. Ne osuu sinussa suoraan maaliinsa. :D

• Ex--PUA kirjoitti:

"Oma suhteeni narsistiseen kumppaniin "

Noin, tulihan se sieltä.

Ilmankos sinä aloitit tämän tuolla ämmämäisellä "siis taas näitä" (mitä näitä? eikö aloitus pidä paikkaansa? missä olet kumonnut sellaisen? AI niin, se koskikin sinua)lässytyksellä, ja lopulta sieltä paljastui että kummastii vaan se ATN on myös alistunut vapaaehtoisesti narsistille.

Nyt, muista rutista jokaisessa ketjussa miten miehet ovat vaiin katkeria ja muutenkin ihan tyhmiä kun puhuvat näitä palstatotuuksiaan naisista ja niiden jännämiehistä.

Rationalisointihamsteri toimii.

Olet siis näitä tyypillisiä moderneja naisia, jotka näkevät narsussa hengen heimolaisensa.

Samoin materialistiinen ja yhteiiskunnallinen taso kun esitetään noin tärkeänä, hinnalla millä hyvänsä saavutettavana seikkana, puolestaan menee siiihen vanhaan tuttuun status ja raha-sarjaan, jonka perusteella valitaan mies.

Ei ihme että raivoat aina palstatotuuksiin törmätessä. Ne osuu sinussa suoraan maaliinsa. :D

En ymmärrä miten me kaksi pystymmekin lukemaan ja ymmärtämään tekstiä, niin eri tavalla? 8-0

Menit expua metsään syytöksesi kanssa......todeeeeella syvälle.

En tiedä mikset "pysty" näkemään asioita, niin kuin itse näen, mutta yksinkertaistat ja yleistät asioita välillä ihan liiaksi.

Myös ajoittainen oman sukupuolen jalustalle nostaminen on myös ihan hanurista, olkoon sukupuoli kumpi tahansa, koska edelleen kumpikaan sukupuoli ei ole sen parempi toistaan, se nyt on vain karu totuus, koska molemmista löytyy samanlaisia yksilöitä......

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

En ymmärrä miten me kaksi pystymmekin lukemaan ja ymmärtämään tekstiä, niin eri tavalla? 8-0

Menit expua metsään syytöksesi kanssa......todeeeeella syvälle.

En tiedä mikset "pysty" näkemään asioita, niin kuin itse näen, mutta yksinkertaistat ja yleistät asioita välillä ihan liiaksi.

Myös ajoittainen oman sukupuolen jalustalle nostaminen on myös ihan hanurista, olkoon sukupuoli kumpi tahansa, koska edelleen kumpikaan sukupuoli ei ole sen parempi toistaan, se nyt on vain karu totuus, koska molemmista löytyy samanlaisia yksilöitä......

:)

---

"Näitä asioita on hieman vaikea yrittää selventää täällä, koska eivät ole ihan yksinkertaisia juttuja ja asioiden avaaminen/analysointi vaatisi aika paljon....."

Totta. Sopivan yleisesti noista voi keskustella, kun kukaan ei tunne eikä tunnista. Välillä tulee tunne, että kirjoitinkohan jo liikaa.. :)

• atännä kirjoitti:

:)

---

"Näitä asioita on hieman vaikea yrittää selventää täällä, koska eivät ole ihan yksinkertaisia juttuja ja asioiden avaaminen/analysointi vaatisi aika paljon....."

Totta. Sopivan yleisesti noista voi keskustella, kun kukaan ei tunne eikä tunnista. Välillä tulee tunne, että kirjoitinkohan jo liikaa.. :)

"Totta. Sopivan yleisesti noista voi keskustella, kun kukaan ei tunne eikä tunnista. Välillä tulee tunne, että kirjoitinkohan jo liikaa.. :)"

Miten pystyt tuohon? 8-0 (olevinaan välillä käsitän, mutta toisaalta olen samalla ihmeissäni....)

Piti kirjoittaa tähän ajatuksiani "ihmetyksistäni", jopa aloitin, mutta sitten pyyhin pois, koska...... ;)

Hyvää illan jatkoa myös sinulle, poistun muihin puuhasteluihin.....

• Ex--PUA

Jos naiset eivät rakastaisi narsisteja ja psykopaatteja (heidän omia hengen heimolaisiaan), niinn emme joutuisi kuuntelemaan tuota rasittavaa uikutusta miten ex oli narsu ja hirveä pahoinpitelijä.

Sitä saa mitä tilaa.

Mutta suurempi ongelma onkin siinä, että miten meidän kunnon miesten käy, kun naiset rakastavat kaikkea mikä on sulaa pahuutta?

• Kunnollinenn

"miten meidän kunnon miesten käy" Ex--PUA ei taida olla mikään "kunnon mies". :) Kunnon miehet eivät pärjää, jos eivät hyväksy kunnollisia naisia, mutta Ex--PUA pärjää siinä missä aina ennenkin. :)

• En edelleenkään lähtisi yleistämään ja yksinkertaistamaan asiaa, enkä todellakaan katso tämän olevan sukupuolisidonnainen asia, kun rehellinen totuus on jotain muuta........

Molemmissa sukupuolissa on erillaisia yksilöitä, parasta olisi, että samalla "taajuudella" olevat ihmiset olisivat keskenään suhteessa, vaikka tietynlaiset persoonat kyllä pärjäävätkin myös niiden kanssa, joista voivat "imeä mehut pihalle", niin se ei kyllä todellakaan ole leikin asia sille toiselle osapuolelle, vaikka se sitä sille toiselle monesti onkin....

Voin sanoa sinulle veli ex--pua, en minä itsekään sitä tilannut, mutta kuitenkin sitä sain........voin sanoa, ettei nämä ole helppoja ja yksinkertaisia asioita, kohtaat myös näitä yksilöitä muuallakin kuin suhteessa, vaikka et niitä olisikaan "tilannut".

Mieti tarkemmin, katso syvemmälle, mutta älä ainakaan sorru tuohon, mitä nyt teet, se on.....

• bgfhi764rt

Haukkuvatko jännämiehet tms. täällä toisiaan, koska kaikki naisia saavat tuntuvat olevan pilkan kohteena?

• Ei "Jymmärrä"? 8-0

Ei ketjun aloituksessa puhuta naisten "saamisesta" mitään. =D

En minä ainakaan halua "saada" naisia, enkä edes yhtä naista, jos hän ei ole "sopiva" minulle tai minä hänelle....

Yksikään ei ole minulta pois, miksi olisi? ;D

• Muotidiagnoosi

Keskustelupalstat, etenkin ne missä anonyymina voi olla, ovat narsisteille ihanteellisia forumeita toimia ja vahvistaa kuvaa itsestään.

Eri teemojen mukaisista palstoista on myös hyvä hakea itselleen ominaisuuksia sen mukaan miltä on tarkoitus näyttää. Olen ollut suhteessa jossa puoliso parin vuoden ajan joskus jopa tuntikaupalla vietto aikaansa mm.erilaisilla suhdepalstoilla. Kirjoituksista kun oli poimittavissa mitkä ovat itselle hyviä yksityiskohtia ja etenkin mitä ominaisuuksia tulee saada liitettyä toiseen ja miten. Tarkoituksensa paljastui jo ennen eroa kun esitteli välillä minulle ketjuja joissa huoltoriita oli päättynyt sen oikeasti sopivamman vanhemman tappioon, pahimmillaan jopa eristämiseen lapsistaan. Noita kun oli luetuttanut minulla,olikin helppo ottaa lasten kohtalolla uhkailu käyttöön eri yhteyksissä. Eron tultua kävi kyllä selviksi että hyvin oli opiskeltu: yksikään minut tai tilanteemme tuntenut ihminen ei tunnista minua tuonaikaisista maalailuista.

Olen pannut merkille myös tuon että yleisesti hyvinä pidettyjen ominaisuuksien perusteella luodaan negatiivista ketjua. Tai jopa koinka väitetään vaikka narsistin piirteiksi niin yksityiskohtaisia ominaisuuksia että aloittaja on ilmiselvästi tarkoittanut purkaa vihaansa juuri jotakin tiettyä ihmistä kohtaan.

• Narsistinen käytöshän on kasvamaan päin, johtuen monestakin asiasta, eli on varmasti muodissa, siinä ei ole mitään epäselvää, eikä uutta, mutta tuota "muotisana korttia" en kuitenkaan hyväksy käytettäväksi, koska se on niitä "kortteja" muiden joukossa, joilla yritetään estää asiasta keskusteleminen.

Tuo mitä kerroit pitää varmasti paikkaansa ja monet siihen sortuvat, mutta ihan täysin en päässyt sinun tapauksestasi ja kertomuksesta "jyvälle", kun en ihan saanut selvää kaikista kohdista.....mutta sekin on myös totuus, ettei aina edes lähipiiri tiedä täysin mitä "kuplan&kulissin" sisällä todella/oikeasti tapahtuu, saati vähemmän tutut, varsinkin jos toinen on todella huono persoona ja toinen taas lähempänä sitä toista ääripäätä, niin asiat voivat olla kaikkea muuta kuin sitä miltä se ulospäin näyttää.

Yleensähän tuo käytös kyllä heijastuu myös ulospäin, mutta jotkut kohdistavat suurimman p*skan "kuplan&kulissin" sisälle......jolloin taas se mitä näkyy ulos voi ollakin jotain muuta kuin se mikä on totuus....

Nämä ovat aina tapaus ja yksilökohtaisia, eli eivät ole helppoja ja yksinkertaisia asioita....

• degradation

Koska elämme ns low-kulttuurissa, vastakohta siis korkea kulttuurille.
      "to be normal is to be messed up in this culture"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe