Toisessa ketjussa havaitsimme että viimeisellä tuomiolla lampaat tunnetaan siitä että he noudattavat sitä käskyä jonka Jeesus itse antoi uuteen liittoon, ei siis mistään sapattien tai uudenkuun juhlien pitämisistä tai lihan ympärileikkauksesta. Vuohet taas eivät tätä käskyä pitäneet, ja heidän tekonsa eivät Jeesukselle kelvanneet - aivan kuten Hän on sanassaan meille opettanutkin. Tässä vielä uudestaan tuo Jeesuksen antama käsky:
Joh 13:"34 UUDEN KÄSKYN minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Nyt haluaisin esittääkin vaikean kysymyksen: Jos kerran LAMPAAT tunnetaan tuon Jeesuksen antaman käskyn perusteella, mistä tunnemme Jeesuksen seuraajat tai opetuslapset tänä päivänä ?
Onkohan se sapatin pitämisestä ? Vai sunnuntaita kokouspäivänä pitämisestä ? Tai kymmenyksien antamisesta ? Vai kenties siitä etteivät tapa ketään ? Siitäkö että käy jossakin tietyssä kirkossa ?
Tämähän on tärkeä kysymys meille kaikille, koska vain Jeesuksen omille on iankaikkinen elämä.
Eli mistä kaikki tuntevat Jeesuksen opetuslapset ? Onko arvauksia ? Osaako joku perustella asian Raamatulla ?
Mistä Jeesuksen OPETUSLAPSET tunnetaan?
15
179
Vastaukset
- Herätykseksi
Jeesuksen omat tunnetaan siitä että elävät ja toimivat kaikille hyväksi maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riittävät, käskynsä kaikilta osin pitävästi ja täyttävästi / ne Oikean, Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentävästä ja täyttävästä, = ne käytännön arkielämässä osoittavasta / todistavasta tavalla, elämästään ja toimimisestaan / vaikuttamisestaan. Tänä päivänä ei viellä löydy, näin Oikeasti Kritsillisesti eläviä ja toimivia. Jo vuosikausia julkisesti päivittäin perään kuulutellut, mitään asaillista ja uskottavaa ns. "vastakaikua" saamatta.
"Löytäneekö uskoa", Raamatun UT mukaista ja mukaiseen?
Jeesuksen nimessä... etsivä. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva palvelijansa ja seuraajansa. - mantraamantraa
Mantraa, mantraa, mantraa, mantraa !
- 19-vuotiaalle
Magdalan Maria aloitti samat puuhat 12-kesäisenä. Jakoi siis persettä maksusta.
Jeesus oli asiakkaana ensimmäisten joukossa, joten kysele Jeesukselta, josko hän haluaisi pesääsi? - KeskinäinenRakkaus
Jeesushan itse määritteli, että hänen opetuslapsensa tunnetaan siitä, että "heillä on keskinäinen rakkaus". Tuo "rakkaus" adventistien puolelta rajoittuu vain oman seurakunnan/kirkon jäseniin. Muiden seurakuntien uskovat eivät heidän silmissään ole muita kuin Babylonin huoria, joita ei missään nimessä tule rakastaaa vaan tuomita tuhoon.
- nähtyonkyllä
Tämä selvä. katoliset petoja, helluntalaiset hihhuleita, luterilaiset lapsikastettuja perinnäisoppineita, muut sapattilaiset ei kuulu pyhään jäännökseen mutta adventistien teologinen viisaus ja rakkaus on ylivertainen.
- iloinen_naurajaa
Opetuslapset olivat irstaita homoja aivan kuten Jeesuskin. Pyhä Henki eli homouden henki oli mennyt heihin. Jeesus painoi kovalla kyrvällään opetuslapsia perseeseen. :-):-):-)
- lakihyvälakipyhä
1.Johannes 2:3. Siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä. 4. Joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.
"lakihyvälakipyhä" kirjoittaa: 1.Johannes 2:3. Siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä. 4. Joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.
Matt 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. ♥
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. ♥
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI laki ja profeetat."
.
Ja tämä !
.
Joh 15:12 "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut." ♥- Exadventistiparka
"Siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä."
Niin... siis Jeesuksen käskyt uuteen liittoon vai Jumalan Israelille antaman lain - kumpaa katsot tuon tarkoittavan ?
Mutta Jeesus tuntee omansa, ja Hänen omansa tuntevat Hänet, ja Hänen kauttaan sen joka on Hänet lähettänyt eli Isän.
Joh 14:15 "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte MINUN käskyni."
Joh 14:21 "Jolla on MINUN käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Joh 15:"9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
10 Jos te pidätte MINUN käskyni, niin te pysytte MINUN rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11 Tämän minä olen teille puhunut, että MINUN iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12 Tämä on MINUN käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14 Te olette MINUN ystäväni, jos teette, mitä MINÄ käsken teidän tehdä." Kopittelija007 kirjoitti:
"lakihyvälakipyhä" kirjoittaa: 1.Johannes 2:3. Siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä. 4. Joka sanoo: Minä tunnen Hänet, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.
Matt 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. ♥
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. ♥
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI laki ja profeetat."
.
Ja tämä !
.
Joh 15:12 "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut." ♥Eli kerrataanpa nyt koko tämä 1 Joh kirjeen kohta eikä irroteta siitä pätkää adventistien tavoin niin että korottaisimme sitä "ihanaa sapattikäskyä" taas !
.
1 Joh 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2:2 Ja hän (Jeesus) on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
2:3 Ja siitä me tiedämme hänet (Jeesuksen)tuntevamme, että pidämme hänen (Jeesuksen) käskynsä.
2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet (Jeesuksen)", eikä pidä hänen (Jeesuksen) käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
2:5 Mutta joka pitää hänen (Jeesuksen) sanansa, hänessä (Jeesuksessa) on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä (Jeesuksessa) olemme.
2:6 Joka sanoo hänessä (Jeesuksessa) pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän (Jeesus) vaelsi.- Opettelelukemaan
Mitenkäs nimimerkillä "lakihyvälakipyhä" on tuo suomen kielen luetun ymmärtämisen taito? Kysymys kuului: "Mistä Jeesuksen OPETUSLAPSET tunnetaan?" Eikä "Mistä me tunnemme Hänet?" Vastauksesi tuohonkin adventistisen selektiivisiä. Jos todella lähtisimme vastaamaan kysymykseen, mistä tunnemme Hänet, Jeesuksen, niin siihen ei palsta riittäisi...
Jeesuksen omien sanojen mukaan keskinäinen rakkaus on Jeesuksen omien tuntomerkki, kuten ylempänä joku jo kirjoittikin. - Exadventistiparka
Opettelelukemaan kirjoitti:
Mitenkäs nimimerkillä "lakihyvälakipyhä" on tuo suomen kielen luetun ymmärtämisen taito? Kysymys kuului: "Mistä Jeesuksen OPETUSLAPSET tunnetaan?" Eikä "Mistä me tunnemme Hänet?" Vastauksesi tuohonkin adventistisen selektiivisiä. Jos todella lähtisimme vastaamaan kysymykseen, mistä tunnemme Hänet, Jeesuksen, niin siihen ei palsta riittäisi...
Jeesuksen omien sanojen mukaan keskinäinen rakkaus on Jeesuksen omien tuntomerkki, kuten ylempänä joku jo kirjoittikin."Jeesuksen omien sanojen mukaan keskinäinen rakkaus on Jeesuksen omien tuntomerkki, kuten ylempänä joku jo kirjoittikin."
Näinhän se juuri on.
Itse asiassa lainasin vain yhden Raamatunkohdan aloitukseeni, ja se kohta itse asiassa piti sisällään suoran vastauksen kysymykseeni. Mutta kukapa nyt haluaisi Raamatun kohtaa asiaan miettiä - jos on oma Raamatun ulkopuolelta saatu vakaumus siitä että tärkeintä olisi 10 käskyä ja eritoten sapatti...
On tosiaan mielenkiintoista miten adventistin on kierrettävä asiaa kuin kissa kuumaa puuroa. Jeesus sanoi aivan selvästi, aivan itse, mikä on tunnusmerkkinä sille kuka on Hänen opetuslapsensa, ja se on aivan sama asia kuin mikä myös erottaa vuohet lampaista... ja se ei muuten ole sapatti eikä 10 käskyn pitäminen...
- Näin.se.on
Mistä Jeesuksen OPETUSLAPSET tunnetaan? Kysyy entinen adventisti.
Näin se on : Ihminen voi erehtyä ja erehtyykin , mutta Jeesuksen opetuslapset eivät valehtele, koskaan - niin kauan kuin ihminen valehtelee on hän erossa Jeesuksesta.- Näin.se.on.juu
Ja Pietari ei sitten ollut Jeesuksen opetuslapsi kun erehtyi ja valehteli pahemman kerran?
- tunnistin-heti
Jeesuksen opetuslapset tunnetaan kalavehkeistään?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241528Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851254Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1061095- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932