UK koot vs. EU

Epäröivä

Mitä kokoa 8 ja 10 vastaa? Yleensä ilmoitetaan, että 8 on EU koko 36 ja 10 = 38. Mutta olen jossain törmännyt siihenkin, että 10 olisikin 36, 8 = 34 ja 6 = 32?

Suomesta ostan aina vaatteet kokoa 36.

Koot kyllä vaatemerkeittäin tuntuu vaihtelevan. 3 krt koko 8 on ollut mulle sopiva, yhden kerran koko 10 oli liian pieni.

Tässäkin vaatemerkissä mitä olen tilaamassa mittataulukko hiukan poikkeaa yleisestä. Ja mietin kahden koon väliltä.

Rinnanympärys koossa 8 on 81 cm, koossa 10/86 cm. Suomen kokotaulukoissa 36 koossa 84 cm. Jos oikein mittasin minun mittani 86 cm. Sama kuin tuossa koossa 10.

Vyötärö: 8 koossa 64 cm, 10 koossa 69 cm. 36 koossa 68 cm. Oma (jos mittasin oikealta kohtaa...) 67 cm (jos mittaan kapeimmalta kohdalta jenkkakahvojen yläpuolelta, 2,5 cm navan yläpuolelta on 69 cm). Joten edelleen natsaisi kokoon 10.

Lantio: 8 koossa 89 cm. 10 koossa 94 cm. 36 koossa 92 cm. Minun lantioni 92-94 cm (en ollut ihan varma mistä kohtaa mitataan).

No joo nyt kun ajattelen niin kyllä se tuo 10 pitäisi olla. Ihmettelen vain tuota vyötäröni ja lantioni suhdetta. Kun tosiaan yleensä ongelmani vaatteissa on, että housuissa on monta senttiä vyötäröllä ylimääräistä, mutta en saa pienempää kokoa vedettyä ylös asti. Mutta ehkäpä ongelma on alempana reisissä (mulla on ratsarit ja sisäreisissäkin vähän ylimääräistä), takapuoleni ei ole kovin pyöreä, mutta ei ihan littanakaan.

Ainahan vaatteen voi palauttaa, mutta palautus postikulut pitää tässä verkkokaupasssa maksaa itse.

1

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saizeiht

      Kuten itsekin totesit, 8 on tosiaan 34–36 ja 10 36–38. Koot eroavat myös aika paljon eri merkkien välillä. Itse olen mitoiltani 88–64–94 ja esimerkiksi Topshopin, Primarkin, Asosin tai River Islandin 8 on aina ollut sopiva tai väljähkö, kun taas vaikka Elise Ryanin tai Miss Selfridgen vaatteet ehdottomasti parempia joko koossa 10 tai 12. Googlettamalla löytyy usein tarkempaa tietoa vaatemerkkien mitoituksesta.

      Ja lantio mitataan leveimmästä mahdollisesta kohdasta navan ja polvien välistä eli käytännössä takapuolen ympäriltä. Moni luulee virheellisesti, että sillä tarkoitettaisiin mittaa lantioluiden ympäriltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe