Hei,
Jokainen meistä tekee sitä. Harva myöntää. Jollekin se on exä, jollekin täydellistä elämää elävä lukiokaveri ja kolmannelle salainen ihastus.
Miten sinä olet urkkinut tietoja sosiaalisen median kautta? Kenen profiilisivulla viihdytät itseäsi? Keräämme tarinoita somestalkkauksesta. Paljasta synkkä tai hupaisa salaisuutesi meille.
Käytämme tarinoita sosiaalisen median tekoja ja tekijöitä palkitsevan Some Awardsin (www.someawards.fi) sisältönä.
Terveisin,
Suomi24:n jengi & Some Awards -tiimi
Kerro, miten sinä olet stalkannut somen kautta!
10
2417
Vastaukset
- keijoo_o_ooo
no heihei
- rajatraj
lähinnä stalkkaan työjuttuja ja varastan ne sekä julkkiksia tai muuten vaan yksiteyiselämälle hyödyllisiä juttuja pitäskö stalkata ittensäki et on kartalla
- MunBimbih
No ku mä ja mun ex-bimbih erottiin nii se stalkkas mua ja oli siis aivan törkeen mustis jos joku toinen bimbih kommentoi face-seinälle
- Somekyttääjä
Mä oon oppinut niin hyväksi some kyttääjäksi, etten kehtaa ees myöntää kenellekää.. Ei tarvii olla nimeäkään tiedossa kun saan lähes kenestä tahansa lähes kaikki tiedot netistä. Melko pelottavaa sellainen. Ihmiset eivät tajuakaan miten paljon heistä löytyy netistä kun kaikista sivuista pitää tykätä, olin paikat merkitä ja elämän yksityiskohtia jakaa kuvineen päivineen.
Kerron esimerkin: Näin kuntosalillani komean miehen, mutta en uskaltanut kysyä hänen nimeään. Ensin lähdin etsimään hänet kuntosalin facebookin sivuilta, kun olin käynyt koko sivun historian kaikki tykkäykset läpi enkä löytänyt, aloin etsimään hänet pelkän paikkakunnan perusteella mahdollisten kavereiden kavereista. Kun sain nimen selville, löysin netistä hänen puolison nimen, syntymäpäivän, osoitteen, harrastukset, entiset kumppanit, matkakohteet, musiikkimaun, autot jotka hän on myynyt jne. Miettikää mitä jaatte somessa, kuka tahansa saa tietää teistä tarvittaessa näinkin paljon. (ja joo, ei mulla oo elämää) - 1414
En ymmärrä koko käsitettä some-stalkkaus. Jokainen ihminen laittaa someen näkyville itse valitsemiaan tietoja itse valitsemillaan turva-asetuksilla. Itse olen esimerkiksi Fb:ssä salannut minuun tägätyt kuvat lähes kaikilta, myös omilta kavereilta, ja erikseen sallinut ne muutamalle läheiselle ystävälle ja aviomiehelle. Kaikki Fb:ssä julkisesti tai koko kaverikaartille näkyvä informaatio on sellaista, jonka ihminen on itse valinnut sellaiseksi, että haluaa sen julkisesti tai koko Fb-porukalleen esiteltäväksi.
Olen joskus sinkkuna tarkistanut parin exän julkisen parisuhdestatuksen, jos tätä nyt sitten haluaa stalkkaukseksi kutsua. Oma ps-statukseni on julkinen nimenomaan siitä syystä, että jos se jotain kiinnostaa, niin on ehkä hyväkin että asia tulee selväksi ja vältytään kiusallisilta uudelleenlämmitysyrityksiltä. - 1818
Tutkailin poikaystäväni tekosia Fb:n kautta. Hän puhui usein asiat eri tavalla ja aloin epäilemään. Siellähän hän oli kiinnostunut exästään ja kaikki vielä näkyvillä kun he kirjoittelivat tapaavansa juuri sinä päivänä kun hänen piti olla äitinsä luona. Eli totuuksia halusin ja sain. Entinen poikaystävä hänestä tuli .
- enolefacessakaanenää
En mitenkään. Mulla on oma elämä.
- suomitalkkari
jess!!mäkin olen Suomessa hakenut talkkarin hommia,liksa vaan on näissä talkkarin hommissa aika huono työmäärääjn nähen!
- Luukasx
Kannattas puhua suomen kiletä sinunkin eikäö höpöttää stalkkauksista.
- Prostalker
Olen löytänyt elämäni aikana usean kiinnostavan miehen stalkkaamalla. Kohde on oikeastaan aina ollut kaverin kaveri. Olen bongannut kaverin kommenteista jonkun mielenkiintoisen näköisen tyypin, käynyt katsomassa kuvat. Sitten googlannut nimellä. Löytänyt myös henkilön muut some-profiilit ja katsonut kaikki kuvat. Seuraava askel on ollut "tutustua henkilöön paremmin". Silloin käydään katsomassa miehen ystävien profiileja (miehen kuvien kommenteista löytyy yleensä läheisimmät ihmiset). Millainen on hänen naismakunsa? Ex-tyttöystävistähän sen voi päätellä ja senhän saa selville pläräämällä yhteiskuvia. Jos yhteiskuvat on poistettu, löytää vanhat tyttöystävät esim. vanhojen kuvien kommenttikentästä jossa "<3" tai "Ihana" tjsp. Lisäksi, jos haluaa vielä syventyä, kannattaa käydä kurkkaamassa miehen tykkäyksiä jotta saa kokonaiskuvan siitä, mitä hän harrastaa ja millaista musaa kuuntelee. Näin voi muodostaa kokonaiskuvan miehen vapaa-ajasta ja ystävistä. Ja tietysti, kun lopulta henkilön tapaa, kannattaa esittää ettei tiedä hänestä mitään. Ja jos olet hänestä lopulta kiinnostunut, nostaa esille teitä yhdistäviä asioita, joista tietysti tiedät vain siksi, koska olet armoton stalkkaaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809