puoli vuotta. Dan. 7:25 Hän on käyvä sotaa ,pyhiä, seurakuntaa vastaan ja voittava heidät, ja tappava heidät. He lojuvat kolme ja puoli päivää. kaupunkien kaduilla, kunnes kuuluu kutsu: 2Nouskaa tänne ylös Ilm. 11.12 (Kreikan kielinen 1700 luvun Raamattu)
Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät,
Kahta ukkelia vastaan ei käydä sotaa.
mutta,niin suurta joukkoa vastaan, jota kukaan ei kyennyt lukemaan, Ilm. 7:9,
Vertauksin salatut ken ymmärtää, ja Jumalan suuri salaisuus on seurakunta.
"Hävittää Korkeimman pyhiä, seurakuntaa, kolme ja
11
104
Vastaukset
- Armolahjat
Herra puhui usein vertauksilla, mutta Pyhä Henki avaa salaisetkin tekstit- kenelle avaa.
- Westsider-
"Jakun Jeesus oli jäänyt yksin, niin ne, jotka olivat hänen ympärillään, ynnä ne kaksitoista kysyivät häneltä näitä vertauksia. Mark.4:10
11. Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
12. että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi.
13. Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
Ilmestyskirja on Jeesuksen antama seurakunnalleen, hänen omilleen, siksi siinäkin on paljon vertauksia.
Minun nähdäkseni tuo sota on alkanut, jo kristittyjen vainojen aikaan, kun Rooma vuonna 64 Neron johdolla alkoi tuhoamaan Jumalan seurakuntaa, jolloin luen tuon Pedon käyneen pyhiä vastaan, ja tuo samainen Peto saastutti myös pyhäkön paikan ennusteiden mukaan, eli Rooman armeija, joka valtasi Jerusalemin vuonn 70 jonka seurauksena myös päivittäinen uhri lakkautettiin.
9. Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin. 10. Ja se kasvoi taivaan sotajoukkoon asti ja pudotti maahan osan siitä sotajoukosta ja tähdistä ja tallasi niitä. 11. Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin. 12. Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle. Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se teki, siinä se menestyi. (Daniel 7:10-12)
Muistakaa pyhittyä tavoiltanne, ja varokaa aikamme seurakuntia, sillä varsinaiset Jumalan seurakunnat on jo tuhottu siinä määrin, että sellaisen kokoontumista en itse ole voinut tässä ajassa vielä havaita, sillä Pedon aika on edelleen meneillään, ja tämä nykyisyys on juuri sitä, joten viisas varoo tämän ajan vaikuteita.Aloittaja yhdistelee irrallisisa asioita perusteitta ja esittää niiden palapelin hajanaista kokonaisuutta yhtenäisenä. Nämä yhdistetyt jakeet eivät ole alkuunkaan linjassa Jumalan sanan ja ennen kaikkea Jumalan luonteenkuvan tuntemuksen kanssa, vaan ne ovat kaikki vain irroitettuja alkuperäsiestä kontekseistaan.
Daniel 7:25 ei ole tekemistä säkkipukuisten kanssa ja sitäpaitsi aloituksen mainitsemissa ajoissa ja tapahtumissa on melkoisen suurta ristiriitaisuutta. Kaikki on selitetty yliolkaan, eikä järjestelmällisesti. Ymmärrettävä logiikka puuttuu ja Jumala on looginen Jumala eikä epälooginen.
Daniel 7:25 on esimerkiksi ristiriidassa KOKO Raamatun sanoman kanssa, älkää peljätkö, sillä Herra on sinun kanssasi viimeiseen päivään asti. Tämä Daniel 7:25 sanoma johtuu siitä että lopunajan tempaukset vähentävät uskovia maailmasta ja peto saa täyden vallan vasta siellä missä uskovia ei enää juuri ole ja näin ollen se pedon voitto ei ole kovin suuri. Silloin on säkkipukuiset todistajatkin jo tapettu, kun tapahtuu Matteus 24:15-20 tapahtumat kun peto korottaa itsensä jumaluuteen saakka.
Ei Raamattua voi lukea sillä tavalla, että Jumalan armon kuva katoaa ja tilanne muuttuu kontrolloimattomaksi pedon maailmaksi. Jumalan sana varjelluksesta säilyy hänen omiaan kohtaa loppuun saakka, joten syy jollekin Daniel 7:25:lle on jokin muu kuin se minkä joku haluaa sen lukemalla olevan ristiriidassa koko muun Raamatun kanssa. Juuri tästä samasta syystä mm. nuo apokalyptiset hevoset jakavat mielipiteitä. Jumalan Henki ei koskaan käske sitä eksytystä maan päälle, joka kantaa pedon valtaa. SE EI OLE JUMALAN SUUNNITELMA, vaan se tapahtuu pahuuden voimasta sen kaikella vääryydellään, jonka takia Jumalalla on siihen vastasuunnitelma. Jumala toki lähettää eksytyksen, mutta se ei ole mikä tahansa eksytys, vaan sellainen joka on suunnattu jumalattomille, lue vaikka itse, eli niille jotka ovat syntiin mieltyneet. Lukekaa sanasta sanaan Raamattua, älkääkä vain "lukasko" ja sanoko itsellenne että musta tuntuu että näin on, koska lukemasta tuli sellanen fiilis. Tarkastelkaa Jumalan luonteenkuvan kautta, mikä on Jumalan tahdon mukaista ja mikä selvää saatanan tahdon mukaista. Näiden käskijä on ihan eri persoona molemmissa.
En tiedä miten osaisin ilmaista sanomani tarpeeksi ymmärrettävästi, mutta olennaisinta on että näette lukemanne jälkeen, mikä on Jumalan tahto ja mikä sen vastaista toimintaa. Jumalan tahto oli että me pitäsimme hänen sanansa ja käskynsä, no se "sanahan" on Jeesus Kristus (Joh. 1:1-5) ja käskyjä emme voineet pitää lihassa, sen osoiotti Israelin kansa ja eräs mikkopoika, joten jäljelle jäi siitä kansasta se yksi, jossa voimme myös lain pitää ja se on jälleen se ainoa Jumalan tahto pitäytyä vapahtajassa Jeesuksessa Kristuksessa.- Westsider-
"Ett he näkemällä näkisivät , eivätkä huomaisi. Että he kuulemalla kuulisivat , eivätkä ymmärtäisi. Näin on vertausten kanssa kahdesta ukkelista.
- mustahevonen
Minun ,- minun näkemys on FAKTA !
Korkeimman pyhiksi nimittivät juutalaiset itseään ja tarkemmin Syyrian kuninkaan Antiokhos neljäs Epifaneen hallituskauden aikana 175 eaa.- 164 eaa.
Hän vainosi juutalaisia ja aiheutti myös verilöylyn Jesusalemissa ja näin tuhosi juutalaisia ,- korkeimman pyhiä tuosta tapahtumasta Dan. kirjoittaa.
Ei mistään muusta !
Minä minä minä !
- Kritik-
Näinhän siinä käy, kun ei ymmärrä vertauksia oikein. Julistetaan maailmansota kahta ihmistä vastaan. jne, jne
- Westsider-
Vertaukset ei mene kaaliin kaikille.
- Westsider-
Vertaukset eivät kohtaa ymmärrystä kaikilta-
- mustahevonen
Antiokhos neljäs Epifanes on oikea vastaus tässä Raamattuvisassa.
- oikeinvaikeaa
Vaekeeta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau616933Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414875- 792702
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412019- 181858
- 301617
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121542Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151379- 241264
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137