Surkea meikkaaja, vinkkejä kiitos :)

MaailmanSurkein

Oon varmaan maailman surkein meikkaaja, siksi päätinkin kirjoittaa ja kysyä neuvoja/ vinkkejä hyvistä meikeistä. Oon jo hyvästi aikuisiällä oleva nainen ja ongelmanani on etten osaa juurikaan meikata. Työssäni en käytä enkä kotioloissa. Kasvojeni iho on kuiva mutta saan siitä meikillä aina rasvaisen ja kiiltävän näköisen ja kuiviin kohtiin tulee laikkuja, ihon väri on tosi vaalea. Oon ostanu marketeista vaan tarjous meikkivoiteita ja puutereita ja tuntuu etten niillä saa juuri mitään aikaiseksi. Punastelen paljon ja tykkäisin saada nämä helottavan punaiset posketkin hieman vaaleammaksi. Ihailen toisten ihmisten meikkaustaitoa, iho näyttää sileältä eikä kiillä. Kertokaa nyt hyvät ihmiset kuinka minäkin saisin kasvojeni ihosta kauniin, ryppyjä ei juurikaan ole eikä mitään näppylöitä, ainoastaan tosi kuiva iho.

3

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 465468

      Kuten olet huomannut, huono pohja on vaikea työstää. Hanki ensin itsellesi kunnolliset ja ennen kaikkea ihollesi sopivat hoitotuotteet ennen kuin edes mietit, miten ihon päälle voisi parhaiten laittaa meikkiä. Kysy apua kosmetiikkaosaston myyjältä tai ihan apteekista (itse suosin apteekin hoitotuotteita).

      Kuinka paljon panostat tällä hetkellä ihosi hoitamiseen? Siis päivittäisiin pesuihin, kuorintaan ja kosteutukseen.

    • Sminkasig

      Joo, hoida ensin iho hyvään kuntoon laadukkailla, esim. apteekin tuotteilla. Suosittelen ostamaan Mariela Sarkiman kirjoittaman Make Up Bible -kirjan. Erittäin selkeä, havainnollinen kirja ja sopii hyvin juuri sinulle, joka haluaisit päästä perille meikkaamisesta. Eikä ole edes kallis teos.

    • mineraaleja

      mineraalimeikki.

      Ei mun rasvaisuuteen taipuvaisella iholla pysy mikään voidemainen meikki pitkään. Ei ainakaan kesällä.

      Suosittelen Meow cosmeticsia, koska siinä on vaalealle iholle paljon sävyjä. Itse käytän sävyä Sheer Manx ja olen kellertävän vaalea. Angora on liian keltaisenvalkoinen ja ocicat taas sellainen kylmemmän "harmaamman" vaalea. Se paksuin versio puuterista ei enää levity hyvin (ainakaan puuterihuiskalla. En tiedä esim. sellaisella nykyaikaisella pyöreällä sienellä.)

      Jos haluat läpikuultavaa ja tasaista jälkeä, ota se kevyin puuteri. Se ei paljon peitä, mutta tasoittaa sävyä, tekee luonnollista jälkeä ja ei kökköönny. Se keskimmäinenkin on ihan hyvä.

      Muista tuotteista:
      Se pienessä purkissa tuleva "peiteaine" silmien alle on yhtä tyhjän kanssa. Se mattaviimeistelypuuteri on aika jauhoa ja se cristal cat -kuultopuuteri jättää valkokylmäisen sävyn kiiltää kauheesti = ei sovi koko naamalle, lähinnä poskipäiden korostukseen yms.

      Osta ensin iso kasa testereitä ja sitten kun löydät hyvän, osta se isoin pönikkä ja yksi "munckin" -koko, niin sulla on täyttöpurkki ja purkki laukkuun.

      En ole meowilla töissä enkä itse myy kosmetiikkaa, tämä siis ei ole mainos vaan toisen vaalean rasvanaaman kokemuksia.

      http://www.meowcosmetics.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe