pitäisi maksaa vuokraa

tuhkimo455566

Asun mieheni kanssa hänen kotipaikassa jossa asuu juoppo anoppi me asutaan yläkerrassa

monet on sitä mieltä että minun täytyisi maksaa vuokraa vaikka minä teen täällä asumisen eteen töitä maalla kun asutaan

olen ollut myös paljon kuskina anopille aina on täytynyt lähteä sekä sen juttuja kuunnella sen murheista sekä sen nais juttuja

olen myös ilman valittamista siivonnut paljon anopin sotkuja jne

19

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silläsipuli

      Monet teistä jankuttaa varmaan sitä että eihän sinun ole pakko asua siellä

      mutta asunkin mieheni takia täällä ja minua vaivaa Se kun jotkut mieheni kavereista minulle sanoo että kun asun ilmaiseksi että täytyisi minun ottaa talolainaa tai maksaa anopille vuokraa

    • Sekaantujat

      Miksi ne muut ovat niin huolissaan siitä, että et maksa anopille vuokraa? Jos huoli anopista on heille noin suuri, he varmaan itsekin auttavat anoppiasi monin tavoin.
      Tai sitten naapurit tuntevat kateutta ilmaisesta asumisestasi.
      Jos kuitenkin elät miehen kanssa parisuhteessa, niin eikä teillä ole samat asuinkustannukset? Maksaako miehesi vuokranne anopille? Hän maksaa rahalla ja sinä työllä.
      Mitä anoppi itse sanoo?

    • Marga-Reeta

      Olet parisuhteessa, avo/avioliitossa?
      Asut miehesi kanssa samassa taloudessa. Olette siis oma talousyksikkönne, joten mahdollinen vuokra kuuluu miehesi kanssa hoitaa yhteisesti anoppiin eli vuokranantajaan päin.
      Ei niin, että mies ei maksa mitään ja sinä maksat omasta puolestasi.
      Mikäli maksat vain omasta puolestasi, olet miehesi alivuokralainen eli ette ole parisuhteessa, vaan olet vuokrasuhteessa mieheesi nähden. Eräänlainen "kämppis".

      Asuminen anopin yläkerrassa on sotkenut jotenkin nämä käsitteet, mitä on parisuhde ja mikä on alivuokralaisuutta ja mikä taas kämppäkaveruutta.

      Oman ongelman tekee myös anopin alkoholismi, jolloin juoppo käyttää surutta sinua hyväkseen ilman omantunnon tuskaa. Etkä voi olla varma, etteikö tämä vanha alkoholisti juoruaisi sinusta valheita pitkin kyliä, ja näin ollen eristää sinut omaksi kamaripalvelijakseen silkkaa laiskuuttaan.
      Sinuna kyllä ottaisin hatkat tuosta kuviosta, jossa jäät ilman oikeuksia ja hukkaat elämäsi parhaat vuodet viinaan menevän anopin hyväksi.

      Tilanne on hankala, jos kirjallisia sopimuksia anopin kanssa ei ole tehty. Jos kaikki jää vain olettamuksiin, että korvaatte vuokranne sinun työlläsi.
      Jos tarkkaa selkoa ei ole tehty, et voi tietää, oletko tehnyt riittävästi vai liian vähän.
      Olisi parempi sinulle, että maksaisitte vuokran selvällä rahalla yhdessä miehesi kanssa puolittaen maksun fifty-fifty, eli kummankin kontolle.

    • JavaScript

      Eiköhän suomalaisissa parisuhteissa yleensä ole käytäntönä, etteivät puolisot maksa toisilleen vuokraa, paitsi siinä poikkeustilanteessa että asutaan naisen asunnossa ja se olisi mies jonka pitäisi maksaa.

    • peruskauratar

      Maksa pimpalla ,niin me muukki hutsut

    • Kuusikärhä

      Jos asutte anopin omistamassa talossa vuokra on paikallaan. Olipa anoppi juoppo tai ei. Tehkää virallinen vuokrasopimus ja siihen myös mitkä työt kuuluu vuokralaisen hoitaa. Äläkä tee muita töitä. Hän sitten maksaa verot vuokratuloistaan. Asia hyvin yksinkertainen.

    • JonibrflWEFy

      Ilman mitään sopimusta minä en maksaisi yhtään mitään ja jos joku kiukuttelee, niin ottaisin hatkat heti. Fyysinen ja henkinen väkivalta on yhtä helvettiä, älä alistu sellaiseen missään olosuhteissa.

    • itsenäisyysparasta

      Älä välitä hiukkaakaan niistä jotka puuttuvat asioihinne. Tuollaiset asiat vaan tuppaavat jatkumaan vuodesta toiseen - saat kuulla asiasta todennäköisesti vielä vuosikymmenen päästä mikäli anoppisi on vielä hengissä. Ja sittenkin riittää niitä jotka huomauttelevat että saat asua ilmaiseksi anoppivainaan talossa!
      Kysy anopilta mitä mieltä hän on, selvitä asia.

    • sottapotta

      Niin eli teidän mielestä pitäisi maksaa vuokraa kun olen juoppo anoppia kuskaillut töitteni päälle huorissa sekä kestänyt kun sille tulee venäläishutsuja tämän tästä sekä siivoilen niiden jälkiä , lämmitän saunan ,eikä anopille kestä mistään sanoa kun ei mies kestä kuulla totuutta mutta minua Se jaksaa haukkua pitkin kyliä kestää minulle Oikeen kehumaan venäläisiä , sitäpaitsi talossa on muutenkin ollut ongelmia kun ei edes lämmintä vettä koko kesänä olipa mukava vain käydä kylmässä suihkussa muuten piti läträtä ulkorakennuksessa vesien kans jos halusi lämmintä vettä

      yleensäkin siivoan myös anopin sotkuja samalla vaikka onkin haukkunut minua sotkuiseksi ihmiseksi . Maksaisitteko te vuokraa tässä tilanteessa anopille?

    • poppa

      En kyllä näe syytä miksi maksaisin sellaiselle anopille vuokraa kun mistään ei voi keskustella sitten Se juoruaa kaikki asiat kaikille sen juorukavereille vähänkin kun jotain sattuu ja tapahtuu

      silloinkin kun anoppi päätti ostaa koiranpennun niin seki oli sellainen ettei sillä pitäisi sitä koiraa olla luuli vissin että koira kouluttaa itsensä , koiralla ei ole nykyisin minkäänlaista kuria saattaa saada anopilta yhtäkkiä kunnon selkäsaunan sääliksi käy koiraa

    • Sekavaa_

      Appi siis ilmeisesti kyseessä? Mitä mieltä miehesi asiasta on?
      Ei tuo hyvältä kuulosta, itse varmaankin ottaisin hatkat. Mikä sinua pidättelee?

    • muutapois

      Sulla on käsitteet sekasin, anoppi on aviomiehen ÄITI.

      Vai onks se anoppisi lesbo, kun kulkee huorissa ja kuskaa hutsuja kotiinsa?

      Et taida siis olla se terävin kynä nyt itsekään. Mutta joo, tehkää asiat kunnolla selviksi, en minä ainakaan tollasessa talossa edes asuisi, missä jotain juoppoja ja huoria majoittelee. Huh huh. Mitä elämää. Lämmittelet vielä saunoja hutsuille ja siivoilet niiden jälkiä... ohhoh.

    • Oppeliini1

      Sinä ilmeisesti rakastat miestäsi tarpeeksi ollaksesi hânen lähellään.
      Onko tuossa kyläpahasessa yhtä ainutta asuntoa vuokrattavana? Miksi ette muuttaisi omaan erilliseen asuntoon miehesi vanhemmista? Voisitte silti olla heitä lähellä ja auttaa tarvittaessa, kuitenkin teillä olisi oma tupa oma lupa.

      Kuvailemasi asumisjärjestelmä kuulostaa hyvin, hyvin sairaalta. Tuossa sinulta menee hermot ja mies hulluine vanhempineen. Jäät kohta sekopäisenä aivan yksin.

    • eikoskaanlähelle

      ""Asun mieheni kanssa hänen kotipaikassa jossa asuu juoppo anoppi me asutaan yläkerrassa ""
      Tuommoinen on tuhoon tuomittu liitto. Ei kummankaan puolison välittömään läheisyyteen kannata muuttaa puhumattakaan samaan taloon kuin ihan hetkellisesti.
      Lapsuuden ystäväni asui kahteen otteeseen vanhempiensa ulottuvilla. Ensin samassa kerrostaloyhtiössä ja sitten viereisessä. Ei onnistunut. Mustasukkainen äiti ei osannut katkaista napanuoraa pojastaan sillä seurauksella että kaikki vaimoehdokkaat kaikosi kun eivät kestäneet äidin yllätysvisiittejä harva se päivä kelloa katsomatta.Työllisti jatkuvasti kaveriani kaikenlaisilla tehtävillä että hyvä kun kotona puolison luona ehti olla.
      Vaimoni tulee pikkukaupungista ja kaksi hänen parasta ystävätärtä avioiitui maniviljeilijä suvun poikien kanssa siten että saivat käyttöönsä tonttimaata puolison vanhempien talon vierestä. Siitäkään ei tullut mitään kun vanhemmat juoksutti ja valvoi perheen toimintaa jatkuvasti. Tarkkailivat kiikareilla ikkunasta ja yllätysvisiiteillä. Vieraita ei suvaittu ellei saaneet haastatella ensin ja myöntää luvan. Koin tämän parin otteseen mutta silti minua tarkkailtiiin koko viikonlopun aikana. Toinen vaimoin kavereista alkoholistui ajan myötä ja tappoi itsensä. Toinen taas haki avioeroa 25 vuoden jälkeen mutta rahattomana kun talo rakennettu lainatontille.

    • Juurespussi

      Kun olin alkanut seurustelemaan ex mieheni kanssa, olin tuolloin n. 16-vuotias, asuin kotona ja kävin vielä koulua.
      Mieheni asusteli äitinsä kanssa vanhaa kaksikerroksista taloa, miehellä oli oma pieni huone vintillä, sinne mahtui siis vain sänky ja koulupöytä.
      Anoppi läsäytti kerran ehdotuksen johon en tiennyt oliko se huono vitsi vai totta. Ehdotti että hän antaa osan talosta pojalleen ja minä voin ottaa pankkilainaa tai pyytää vanhemmiltani sen summan ja maksan sillä oman osuuteni hänelle, näin ostamme häneltä siis sen mökin. Voidaan tehdä siinä remonttia mielemme mukaan ja saadaan asua siinä miehen huoneessa yläkerassa ja hän asuu siinä talossa niinkun nytkin.
      Varsinainen bisneshai.
      Kymmenen vuotta myöhemmin avioiduttuamme oli häämatkan aika. Anoppi kinuamaan että lähtee mukaan, mennään porukalla sukuloimaan pohjoiseen. Anoppi jäi polkemaan kiukkuisena pihalle jalkaa ja sättimään perään kun ei otettu kuuleviin korviin ehdottelujaan.
      Ja niinpä päästiin matkaan - todellakin miehen sukulaisia tapaamaan. Ennenkuin ilta pimeni, jysäytti anoppi samaan paikkaan myös, oli hypännyt pikajunaan ja tuli perässä.
      Kyllä oli tuo liitto tuhoon tuomittu alusta alkaen, mutta siihen aikaan oli melkeinpä pakko mennä naimisiin sen kanssa jonka kanssa alkoi seurustelemaan.
      Parasta koko hommassa oli avioero, voi että helpotti !!

    • Ilmainen.vuokra

      Aloittaja ihmettelee, pitäisikö hänen maksaa vuokraa, jos asuu miehensä kanssa yhdessä anopin omistamassa talossa.
      Yleensä on niin, että aviopari asuu yhdessä, jolloin vuokra maksetaan yhteisistä varoista, joka tapauksessa vuokrasopimus tarkoittaa pariskuntaa, ei toista pelkästään.
      Jos aviomies ei maksa äidilleen vuokraa, niin hän on sopinut, että saa asua vastikkeetta, eikä silloin muutkaan perheenjäsenet maksa mitään. Hänhän on se päävuokralainen joka tapauksessa.
      Ymmärsin kirjoituksestasi, ettei anoppi ole vuokraa vaatimassa, vaan jotkut salaperäiset "monet". Jätä omaan arvoonsa nämä kommentit. Miten he ylipäätään tietävät teidän sopimuksistanne ja rahan käyttönne? Älä kerro kaikille perheen asioita.
      Anna arvo sille, että saatte asua ilmaiseksi, ja tee oma osasi ilman valituksia, vaikka anoppi onkin hankala vuokraemäntä. Ovatko "muut" miehen sisaruksia? Saattavat olla kateellisia velipojan edullisesta asunnosta, vaikka varmasti hyvin tietävät, että anopin ja omakotitalon huoltaminen eivät ole helpoin tapa korvata asuminen.

      • sama.kysyjä

        Unohdin kysyä, onko talo perikunnan omistuksessa? Se saattaa aiheuttaa närää muiden mielissä.


    • jkiou

      Miten anoppi haluaa, se lienee asian ydin, jos hän haluaa vuokran niin silloin te yläkertalaiset maksatte vuokran hänelle.
      Vai millä tavalla poika hoitaa osuutensa kuluista, sillä onhan talosta kuluja. Tietämättä taustaa tarkemmin, onko perikunnan onko talo yksin anopin, perikunnan omistuksessa ja onko osakkaita minkä verran, näillä kaikilla asioilla on merkitystä.

      Yleensä asumisesta joutuu aina maksamaan, kenellekään asuminen ei ole ilmaista, se että asuu parisuhteessa ei myöskään asumisen kustannuksia vie pois.

      Useinhan anoppien tulot ovat hyvin vähäisiä ja hänen tarvitsisi kipeästi vuokrarahat toimeentuloonsa ja asunnon kulujen hoitamiseen.

      Ei perikunnan osakkaallakaan ilmaista asumisoikeutta tai oikeutta edes asumiseen, leskellä sitä vastoin ilman avioehtoa on tuo oikeus.
      Eli mikä mahtaakaan olla pointti ap:n kirjoitukseen.

    • eisiipeillä

      Mekin asuttiin aikoinaan anoppilasn yläkerrassa,ja maksettiin hieman ruuasta.Minuata se on ihan kohteliasta maksaa jotain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe