minua kiusataan jehovan todistajien järjestössä

Peninna

Tätä on jatkunut jo jonkin aikaa. Minua kartellaan kokouksissa, kukaan ei soita eikä pyydetä kylään. Rakastan kuitenkin Jehova Jumalaa niin paljon etten halua erota. Minulla ei siis ole Jehovan järjestöstä yhtään kaveria. Ei lohduta yhtään se että meitä on noin 8 miljoonaa. Eli olisi ystäviä. Olen päättänyt että nousen täältä vielä. Ovelta ovelle olen tehnyt ahkerasti, tutkin ja luen raamattua ja käyn kokouksissa ja liityin kouluun, jee!! Välillä tämmä yksinäisyys kalvaa. Mutta ajattelen että Jehova näkee minut, ne pienetkin hyvät teot!!! Jehovalle

83

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mites...on

No löytyisikö niitä ystäviä seurakunnan ulkopuolelta?

• Ei oikein löydy! Olisi hyvä kun olisi Saman henkinen eli on näitä hengellisiä asioita.

• Ö..Ö
        Peninna kirjoitti:

Ei oikein löydy! Olisi hyvä kun olisi Saman henkinen eli on näitä hengellisiä asioita.

Et halua avata mitenkään sitä, mistä tuo karttelu voisi johtua? Toisin kuin täällä muiden uskontojen edustajat mainostavat, niin köyhyys, vammaisuus tai ulkonäkö eivät sitä aiheuta. Jos olisit uskonnon kannalta katsottuna huonoa seuraa, eli sinulla olisi näkemyksiä jotka poikkeavat virallisesta linjasta ja tuot niitä jatkuvasti esille, se voisi aiheuttaa sitä. Tai jos olisit päihteiden maailmaan kovasti uponnut, voisi sekin olla ongelma, tämä tuskin kuitenkaan karkottaisi kaikkia luotasi.

Onko seurakunta, johon kuulut kovin pieni? Toisinaan porukka vaihtaa myös paikkakuntaa ja seurakuntaa, erilaisista syistä.

Olisitko halukas keskustelemaan Jehovan todistajien uskonnon perusteiden kestävyydestä?

Oletko trolli?

• Oletko luopio?

• olenateisti
        Peninna kirjoitti:

Oletko luopio?

Riipuu siitä mitä tarkoitat luopiolla, trolli.

• Vastaa kysymykseeni! Sitä tarkoitan luopiolla!! Trolli oot ite!

• haa.huutomerkki.busted
        Peninna kirjoitti:

Vastaa kysymykseeni! Sitä tarkoitan luopiolla!! Trolli oot ite!

Hee, trolli mikä trolli. Mistä teitä aina riittääkin ;)
        Ja jos saan veikata, et ole palstalla ensimmäistä kertaa trollailemassa.

• Kristuspelastaa
        Peninna kirjoitti:

Oletko luopio?

Olet näkevä Peninna Jumalan jos uskot Kristuksen jumaluuteen. Monissa otteissa sanotaan kuinka Kristus on Jumala:

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Matteus 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.''

Ap. teot 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
        Jesaja 9:5 ''Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.''

1 Pietarin kirje 1:1 '' niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.''

Joh. Ilm. 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. Joh. Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Sakarja 12:10-11 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
        Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

1 kirj. Tim. 3:16 Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.

kirj. Hebr. 1:7-8 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala (Kristusta Isä kutsuu Jumalaksi), sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Joh 10:30-33 ''Minä ja Isä olemme yhtä.'' Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

Joh. 8:24 ''Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka olen (Jahve), niin te kuolette synteihinne."

Joh. 20:28 ''Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"''

''Jesus said unto them, Verily, verily, I say unto you, Before Abraham was, I am (Jahve).'' John 8:58

Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen (Jahve)", peräytyivät he ja kaatuivat maahan. Joh. 18:6

Mutta älä hauku muita, se ei ole oikein.

• syytlöytyy

Siihen on syynä vain kaksi mahdollista asiaa. Olet joko todella köyhä taloudellisesti tai olet vain ulkoisesti EPÄKELPO. Tietty jos olet molempia noita niin aika paha ainakin jeppuloiden parissa ne ovat ERITTÄIN epäsuotavia ominaisuuksia.

• Juu mä ymmärrän mitä sinä tarkoitat. En ole ulkoisesti epäkelpo,enkä ole köyhä. Tiedän kyllä näitä syitä mikä siinä on ettei ole kavereita. Jääköön nyt sanomatta. Ettei loukkaa kenenkään tunteita! Tsemit mulle!

• Be_happy1
        Peninna kirjoitti:

Juu mä ymmärrän mitä sinä tarkoitat. En ole ulkoisesti epäkelpo,enkä ole köyhä. Tiedän kyllä näitä syitä mikä siinä on ettei ole kavereita. Jääköön nyt sanomatta. Ettei loukkaa kenenkään tunteita! Tsemit mulle!

Lue "Ex Jt-tytön elämää" netistä, se on hyvää vertaistukea.

• Hömpän pömppää..

• Anonyymi

Heh hulluja

• imemunaa

Tän palstan tarkotus onkin ehkä se, että jos on homo/lesboja, jotka ovat uskovaisia ja etsivät vielä itseään ja täältä ehkä hakevat apua siihen. Tai on myös paljon entisiä uskovaisia, jotka on homoja/lesboja. Täältä voi esim. hakea vertaistukea tai muuta vastaavaa.

Itse päädyin tulemaan tänne, koska olen uskovainen ja olen pitkään miettinyt omaa seksuaalisuuttani. Täältä saattaa löytyä erilaisia kokemuksia tai asioita, mistä saattaa olla apua tässä mun mietiskelyssä. En tunne ketään homoja/lesboja, varsinkaan uskovaisia, ja minua pidetään hyvin uskovaisena ja vanhoillisena ihmisenä, niin ei sitä niin vaan mennä kenelle tahansa tästä asiasta puhumaan. Tai voin suoraan sanoa, että en tästä asiasta kenellekkään voi puhua, joten tämä paikka on aika hyvä etsiä tietoa, uskovaisten ihmisten erilaisia kokemuksia ja "ymmärrystä" nimen omaan siltä kantilta, että on alkujaan uskovainen. Se kun ei ole aina niin yksinkertainen lähtökohta miettiä omaa seksuaalisuuttaan..

Sitä paitsi homous ei ole synti, vaan sen toteuttaminen. Joten on uskovaisia homoja ja lesboja olemassa.

• 3.mo 18:22 Etkä saa maata miespuolisen kanssa samoin kuin makaat naisen kanssa. Se on inhottavaa. Ro 1:26 Sen vuoksi Jumala jätti heidät häpeällisten sukupuolisten himojen valtaan, sillä sekä heidän naisensa vaihtoivat luonnollisen käyttönsä luonnonvastaiseen, jae 27 että myös miehet jättivät samoin naisen luonnollisen käytön ja syttyivät himossaan kiihkeästi toisiinsa, ja tekivät sitä, mikä on rivoa, ja saivat itseensä vastineeksi täyden palkan, joka heidän erheestään oli määrä tulla.

• ettäsemmosta
        Peninna kirjoitti:

3.mo 18:22 Etkä saa maata miespuolisen kanssa samoin kuin makaat naisen kanssa. Se on inhottavaa. Ro 1:26 Sen vuoksi Jumala jätti heidät häpeällisten sukupuolisten himojen valtaan, sillä sekä heidän naisensa vaihtoivat luonnollisen käyttönsä luonnonvastaiseen, jae 27 että myös miehet jättivät samoin naisen luonnollisen käytön ja syttyivät himossaan kiihkeästi toisiinsa, ja tekivät sitä, mikä on rivoa, ja saivat itseensä vastineeksi täyden palkan, joka heidän erheestään oli määrä tulla.

Jeesus ei kyllä tainnut mainita asiasta mitään.

• 2.Ti 3:16,17 Koko raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen, ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön.

• eijeijeijeijei
        Peninna kirjoitti:

2.Ti 3:16,17 Koko raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen, ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön.

Olisin eri mieltä kanssasi.

4. Moos. 5:18

Ja pappi asettakoon vaimon Herran eteen, päästäköön vaimon tukan hajalle ja asettakoon hänen käsiinsä muistutusuhrin, se on luulevaisuusuhrin, ja papin kädessä olkoon katkera kirovesi.

4. Moos. 5:19

Ja pappi vannottakoon vaimoa ja sanokoon hänelle: 'Jos ei kukaan ole maannut sinun kanssasi etkä ole pettänyt miestäsi saastuttamalla itseäsi, niin älköön tämä katkera kirovesi sinua vahingoittako.

4. Moos. 5:22

menköön tämä kirovesi sinun sisuksiisi, niin että vatsasi paisuu ja lanteesi kuihtuvat.' Ja vaimo sanokoon: 'Amen, Amen'.

4. Moos. 5:24

Sitten hän juottakoon vaimolla sen katkeran kiroveden, ja menköön kirovesi häneen, tuskaksi hänelle.

4. Moos. 5:27

Ja kun hän on juottanut vaimolla veden, niin, jos hän on saastuttanut itsensä ja ollut miehelleen uskoton, menee kirovesi häneen, hänelle tuskaksi, ja hänen vatsansa paisuu ja lanteensa kuihtuvat, ja vaimon nimi tulee kiroukseksi hänen kansansa keskuudessa.

• No jos et usko,että raamattu on Jumalan henkeyttämä. Ei noi sinun raamatun kohdat pidä paikkansa!!!

• Anonyymi

Aivopesua

• Anonyymi
        Peninna kirjoitti:

3.mo 18:22 Etkä saa maata miespuolisen kanssa samoin kuin makaat naisen kanssa. Se on inhottavaa. Ro 1:26 Sen vuoksi Jumala jätti heidät häpeällisten sukupuolisten himojen valtaan, sillä sekä heidän naisensa vaihtoivat luonnollisen käyttönsä luonnonvastaiseen, jae 27 että myös miehet jättivät samoin naisen luonnollisen käytön ja syttyivät himossaan kiihkeästi toisiinsa, ja tekivät sitä, mikä on rivoa, ja saivat itseensä vastineeksi täyden palkan, joka heidän erheestään oli määrä tulla.

Höperö

• Luuri.aina.auki

Minua kartellaan kokouksissa, kukaan ei soita eikä pyydetä kylään.*****
      valittaa Peninna
      Voi hurja ,luterilaiset on kans ihan just tollasii.
      Mua kartellaan jumalanpalveluksissa kirkossa,
      kukaan ei soita eikä pyydä kylään.

• No voi hurja, heh!

• esto.puhelimeen
        Peninna kirjoitti:

No voi hurja, heh!

Miksi väheksyt luterilaisen tuskaa,
        samanlaista YKSINÄISYYTTÄ
        ja torjuntaa hänkin kokee
        kuin mitä
        __sinä__ avauksessasi
        nyyhkit ?
        ootsä niinku muita ihmiiä parempi?
        varmaan ne sun lahkos tyypit haistaa sun
        kylmyytes ja ylimielisyytes,
        kuka sellasta haluu pyytää kotiinsa?

• Luuri.aina.auki kun sanoin hänelle "no voi hurja, heh!" Tarkoitin huumoria. Että kaksi samanlaista!

• Ex-witness

Hei Peninna,

Erominen ei missään tapauksessa ole ratkaisu sinun esittämäsi varmasti ikävältä tuntuvan kipeän onelmasi kanssa. Tosi sinulla tilanteesi on jatkunut jo jonkun aikaa.
      Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Olin tänään Helsingin jäähallin konventissa....ja oli hyvin yksinäinen olo. Tämä johtuu siitä, että eroneen eli minun kanssa ei ole keskustelu yteyttä toisten vejien ja sisarien kanssa. Näin yhden Jyväskyläläisen veljen joka todella iloisesti tervehti minua. Saatoin vaikuttaa hieman tylyltä kun töksäytin, että me emme voi keskustella. Tämä veli meni hyvin hämille. Siksi ymmärrän sinua.
      Mutta rakkautesi Jehovaa kohtaan on kaikkea kokemaasi tärkeämpi. Joskus kun ystävät tuottavat pettymyksen vain Jehova voi olla ainut, joka ymmärtää ja varmasti auttaa sinua ja nostaa sinut ylös. Minut hän nosti tänään konventin ihanan ohjelman merkeissä.
      Teet juuri niin kuin on oikein. Tutkit Raamattua, käyt kokouksissa (tärkeää) jne. Olen iloinen että rakastat Jumalaasi aidosti, sillä kirjoituksesi kertoo tästä selvästi.
      Kehotankin sinua rukoilemaan lakkaamatta ja muistutan sinua siitä, että ahdistuksissasi sinulla on kaksi maailmankaikkeuden mahtavinta persoonaa tukemassa sinua- Jehova ja Kristus. He eivät koskaan unohda tai hylkää, jos yrität pysyä uskollisena taivaalliselle isällesi. Jehova näkee juuri ne pienetkin hyvät tekosi josta mainitsit ohimennen kirjoituksessasi.

Mutta ongelmasi on vain hieman erikoinen siksi, etten pysty näkemään kokonaisuutta selvästi, kun et suostu kertomaan syytä siihen, jonka johdosta ajattelet, että sinua kartetaan.

Tsemppiä sinulle. Minusta voisit varovasti myös itse yrittää ottaa yhteyttä johonkin veljeen ja sisareen tai rohkeasti kertoa vanhimmille seurakunnassa tunteistasi. Sitä vartenhan he ovat olemassa.

• Olsin niin halunnut vastata kirjoitukseesi, mutta varmasti tiedät miksen voi?

• Anonyymi

Hakeudu hoitoon

• Kristittyuskova

Tervehdys Peninna!

Jehovan todistajissa ei todellisuudessa ole rakkaus heidän keskuudessaan ainakaan sen enemmän kuin muuallakaan. ennemminkin J.t-liike opettaa sellaista käytöstä ja ohjeistaa ihmiset toimimaan niin, että monet masentuvat ja ahdistuvat.

Lue Pasi Turusen teos Vartiotorni valtakunta uudessa valossa, niin voit huomata todisteita siitä, että jehovan todistajien liike ei ole mikään Jumalan käyttämä kanava meidän aikanamme vaan ennemminkin Väärä profeetta lukuisine väärine ennustuksineen ja itsensä korottamisineen profeetan kaltaiseen asemaan.

Esim Johanneksen pojan sivuilta saat tietoa Jt-lahkon tekemistä ja pimittämistä vääryyksistä ja oppivirheistä, jotka eivät täsmää Raamattuun.

http://www.johanneksenpoika.fi/index.htm

esim One way mission sivuilta voit löytää tietoa klassisesta kristinuskosta ja siitä kuinka voimme aidosti seurata Jeesusta elämässämme ja tulla elävään uskoon.

http://www.onewaymission.fi

Rukoilen puolestasi, jotta Luojamme avaisi ymmärryksesi näkemään sen , että J.t-liike on harhaoppinen lahko ja rukoilen, että löytäisit kristityksi Jeesuksen seuraajaksi. Kaikkea hyvää sinulle!

• Sa 18:24 On tovereita, jotka ovat valmiita murskaamaan toisensa, mutta on ystävä, joka pysyy läheisempänä kuin veli. Uskon ja luotan, että Jehovan järjestöstä vielä löydän ystäviä. Kiitos vaan haluan pysyä Jehovan todistajien järjestössä!

• Kristittyuskova
        Peninna kirjoitti:

Sa 18:24 On tovereita, jotka ovat valmiita murskaamaan toisensa, mutta on ystävä, joka pysyy läheisempänä kuin veli. Uskon ja luotan, että Jehovan järjestöstä vielä löydän ystäviä. Kiitos vaan haluan pysyä Jehovan todistajien järjestössä!

Eikö tärkeintä ole miellyttää Luojaamme , Kaikkivaltiasta Jumalaa? J.t-liikkeen opetukset ja toimintatapa eivät täsmää Raamattuun. Suosittelen lämpimästi etsimään muuta, parempaa tilalle. Jos haluat seurata Jeesusta, jätä tuo harhaoppinen lahko, rukoile ja etsi kristillinen seurakunta, jonka opit ovat raamatullista kristillisyyttä.. Mm sieltä voi löytää tosi ystäviä, jotka eivät hylkää vaikka vaihtaisit kirkkokuntaakin.

• jorisetjoutavia
        Kristittyuskova kirjoitti:

Eikö tärkeintä ole miellyttää Luojaamme , Kaikkivaltiasta Jumalaa? J.t-liikkeen opetukset ja toimintatapa eivät täsmää Raamattuun. Suosittelen lämpimästi etsimään muuta, parempaa tilalle. Jos haluat seurata Jeesusta, jätä tuo harhaoppinen lahko, rukoile ja etsi kristillinen seurakunta, jonka opit ovat raamatullista kristillisyyttä.. Mm sieltä voi löytää tosi ystäviä, jotka eivät hylkää vaikka vaihtaisit kirkkokuntaakin.

No ei se sinunkaan opetuksesi täsmää raamatuun.

• Peninna

Mutta on ystävä,joka pysyy läheisempänä kuin veli.

• Anonyymi
        Peninna kirjoitti:

Sa 18:24 On tovereita, jotka ovat valmiita murskaamaan toisensa, mutta on ystävä, joka pysyy läheisempänä kuin veli. Uskon ja luotan, että Jehovan järjestöstä vielä löydän ystäviä. Kiitos vaan haluan pysyä Jehovan todistajien järjestössä!

Heh aivopesty

• paskaakoin

Jos olet erotettu ja nyt mukana niin hehän EIVÄT saa tervehtiä eikä muutakaan. Mutta mitäs luulet kun on sellainen joka ei ole erotettu eikä muutakaan, mutta siitä huolimatta ei haluta olla tekemisissä ja hävetään, kartetaan ja syrjitään. Tällaista koin ilman, että olisin ollut mikään EROTETTU vaan olin väärän näköinen, alhaista syntyperää, väärää rotua ja KÖYHÄ. Että näin Jehovan todistajien parissa.

• Lue noita aikasempia viestejä!!!

• Anonyymi

Huh höperöt

• jatka.katumuksen.tekoja

erotettuja ei kylään pyydetä

• Totta!

• selvishän.se

Peninna on siis erotettu
        joka ryömii nyt takaisin
        ja kokee kohtelunsa
        KIUSAAMISENA
        voi mennä kauan- tolla asenteella,
        ennenkuin takas pääsee

• No nyt voin kyllä sanoa että en ole erotettu. Erotetut eivät käy kentällä eivätkä pidä puheita. Lueppas uudelleen kirjoitukseni.

• ööööäää
        Peninna kirjoitti:

No nyt voin kyllä sanoa että en ole erotettu. Erotetut eivät käy kentällä eivätkä pidä puheita. Lueppas uudelleen kirjoitukseni.

Syynä voi olla sitten liian seksikäs pukeutuminen tai olet seurustellut ilman esiliinaa ehkä maailmallisen miehen kanssa. Ehkä olet sellaista rotua, että he pitävät sinua alempiarvoisen? Pröystäilet ehkä liikaa varallisuudella? Tai sitten teet jotain sellaista mistä siellä paljon varoitetaan eli jotain maailmallista juttua.

• Ööööäää voin sanoa rehellisesti että en pukeudu seksikkäästi, en kokouksessa enkä siviilissä! Tuliko asia selväksi? Enkä pröystäile varallisuudellani! Voin toki sanoa, että pari huonoa kaveria on ja aion erkaantua heistä. Ro 15:33 Älkää eksykö. Huono seura turmelee hyödylliset tavat. Elämässäni ei ole miehiä muuta kuin isäni!!!Hän ei ole mukana. Osoittaa kylläkin kiinnostusta totuutta kohtaan! Toivon, että hän tulisi jonakin päivänä Jehovan todistajien riveihin!!!Toi alempiarvoisuus saattaa pitää paikkansa! Saatana kun keksii vaikka mitä?

• Saatana kun keksii vaikka mitä!!!

• Peninna kirjoitti:

Saatana kun keksii vaikka mitä!!!

Kuinka niin mukamas? Minä olen raamatun rehellisimpiä tapauksia. Ota vaikka selvää, loppu on puhdasta panettelua 0_o

• Etkö usko saatanaan? Il 12:9 Niinpä suuri lohikäärme heitettiin alas, se alkuperäinen käärme, jota kutsutaan Panettelijaksi ja Saatanaksi, joka eksyttää koko asuttua maata, hänet heitettiin alas maahan, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan. (enkelit eli demonit)

• Peninna kirjoitti:

Etkö usko saatanaan? Il 12:9 Niinpä suuri lohikäärme heitettiin alas, se alkuperäinen käärme, jota kutsutaan Panettelijaksi ja Saatanaksi, joka eksyttää koko asuttua maata, hänet heitettiin alas maahan, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan. (enkelit eli demonit)

Voi voi, tuo on täyttä hölynpölyä. Et kai tarkoita, että uskot kaiken mitä raamatussa sanotaan?

• Johan minä olen sanonut ja raamattu sanoo: Koko raamattu on Jumalan henkeyttämä.

• Peninna kirjoitti:

Johan minä olen sanonut ja raamattu sanoo: Koko raamattu on Jumalan henkeyttämä.

Olet siis sitä mieltä, että tuo kirovesi-juttu on hyvä tapa testata vaimon uskottomuutta?

• yht.sandbox
        Peninna kirjoitti:

No nyt voin kyllä sanoa että en ole erotettu. Erotetut eivät käy kentällä eivätkä pidä puheita. Lueppas uudelleen kirjoitukseni.

minua kiusataan jehovan todistajien järjestössä
        Peninna
        20.6.2015 10:07
        Tätä on jatkunut jo jonkin aikaa.
        Minua
        - kartellaan kokouksissa,
        - kukaan ei soita
        -eikä pyydetä kylään.
        Rakastan kuitenkin Jehova Jumalaa niin paljon etten halua erota.
        Minulla ei siis ole Jehovan järjestöstä yhtään kaveria.*****
        muttamutta...miten KIUSAAMINEN---
        eikös sun pitäs
        valittaa VANHEMMISTOLLE,
        ett'
        SINUA KIUSATAAN ?
        Vanhimmat ottaa ne kiusaajat puhutteluun ja
        loppuu kiusaaminen.
        Taikka ne
        kiusaajat erotetaan katumattomina.

• satan.himself kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että tuo kirovesi-juttu on hyvä tapa testata vaimon uskottomuutta?

Minä sanoin, että nämä raamatun kohdat eivät pidä paikkanssa, koska ne eivät ole Jumalan henkeyttämiä! Katso tarkemmin mitä olen kirjoittanut! Jumala on rakkaus ja siinä samassa avioliitto on rakkaus! Raamattu sanoo, että miehen kuuluu rakastaa vaimoansa kuin heikompaa astiaa. Ei mitenkään liity kirovesi-juttu avioliittoon tai sillä testattaisiin vaimo! Tuonhan ymmärtää kuka vaan!!! Siis täytyykö rauta langasta vääntää!!!

• Peninna kirjoitti:

Minä sanoin, että nämä raamatun kohdat eivät pidä paikkanssa, koska ne eivät ole Jumalan henkeyttämiä! Katso tarkemmin mitä olen kirjoittanut! Jumala on rakkaus ja siinä samassa avioliitto on rakkaus! Raamattu sanoo, että miehen kuuluu rakastaa vaimoansa kuin heikompaa astiaa. Ei mitenkään liity kirovesi-juttu avioliittoon tai sillä testattaisiin vaimo! Tuonhan ymmärtää kuka vaan!!! Siis täytyykö rauta langasta vääntää!!!

Minulta on kroonisesti muutama pikkupiru karkuteillä, mikä missäkin. Et sattumoisin tunne letään? ;]

• Anonyymi

Aika kipeetä

• Anonyymi
        Peninna kirjoitti:

Saatana kun keksii vaikka mitä!!!

Ja jehovat

• Anonyymi
        Peninna kirjoitti:

Ööööäää voin sanoa rehellisesti että en pukeudu seksikkäästi, en kokouksessa enkä siviilissä! Tuliko asia selväksi? Enkä pröystäile varallisuudellani! Voin toki sanoa, että pari huonoa kaveria on ja aion erkaantua heistä. Ro 15:33 Älkää eksykö. Huono seura turmelee hyödylliset tavat. Elämässäni ei ole miehiä muuta kuin isäni!!!Hän ei ole mukana. Osoittaa kylläkin kiinnostusta totuutta kohtaan! Toivon, että hän tulisi jonakin päivänä Jehovan todistajien riveihin!!!Toi alempiarvoisuus saattaa pitää paikkansa! Saatana kun keksii vaikka mitä?

Hei vaan eliitillä on kivaa jt paljon on yksinäisiä
        Jt .jos on naimaton tai leski tippuu yksinäisyyteen vaikka mies olisi vanhin eläessä monesti .eli ei tule ystäviä jos aluksi niitä ole
        Tullut. Ei mullakaan ole .Mutta lahjalaatikko
        0 kenttä 0. Ööö olen ollut kentällä .siinäpä
        Se .

• mutamaajatus

hyvä aloittaja. valitettavasti on niin ettei jehovan todistajien uskonnossa rakasteta ja palvota jehovaa vaan järjestön johtoa. jos tutkit asioita rehellisesti ei jää mitään epäselvää siitä ettei järjestössä ole totuutta. kannattaa harkita järjestön jättämistä. se vain aivopesee ihmiset ja valehtelee sinulle. voit palvoa jumalia muissa terveemmissä yhteisöissä tai ilman yhteisöä.

jehovan todistajat on suoritususkonto.

voit miettiä missä raamatussa sanotaan että vartiotorniseuraan kuuluminen olisi pelastuksen edellytys.

miksi järjestö varoittelee kritiikin kuulemisesta paljon jos kerran järjestöllä on totuus? mitä pelättävää "totuudella" on kritiikin kuulemisessa?

• Peninna

Jokaisesta uskontojen liikkeestä löytyy omat huonot puolensa. Vai mitä muutamaajatus?

• NäinSeOn
        Peninna kirjoitti:

Jokaisesta uskontojen liikkeestä löytyy omat huonot puolensa. Vai mitä muutamaajatus?

Mutta harva uskonto täyttää Väärän profeetan tuntomerkit kuten J.t-liike tekee nostamalla itsensä ainoaksi Jumalan kanavaksi aikanamme ja ennustelemalla toteutumattomia vääriä ennustuksia siitä, milloin Jeesus tulee (olisi pitänyt tulla) näkyvästi uudelleen maan päälle.

J.t-lahko ei miellytä lainkaan Jumalaa vaan on Väärä profeetta, joka eksyttää ja alistaa ihmisiä.

• noeihäntoki
        NäinSeOn kirjoitti:

Mutta harva uskonto täyttää Väärän profeetan tuntomerkit kuten J.t-liike tekee nostamalla itsensä ainoaksi Jumalan kanavaksi aikanamme ja ennustelemalla toteutumattomia vääriä ennustuksia siitä, milloin Jeesus tulee (olisi pitänyt tulla) näkyvästi uudelleen maan päälle.

J.t-lahko ei miellytä lainkaan Jumalaa vaan on Väärä profeetta, joka eksyttää ja alistaa ihmisiä.

"kuten J.t-liike tekee nostamalla itsensä ainoaksi Jumalan kanavaksi"

Nii paitsi se valtakristillisyys, joka haluaa määritellä sen, ketkä ovat oikeita kristittyjä ja ketä eivät ynnä kaikki pienemmät lahkot.

• SENNÄKEE

Yksinkertaisesti jt:t ovat ylimielisiä kusipäitä PISTE

• vonGirbbu

noeihäntoki 21.6.2015 20:27

"Nii paitsi se valtakristillisyys, joka haluaa määritellä sen, ketkä ovat oikeita kristittyjä ja ketä eivät ynnä kaikki pienemmät lahkot."

- "valtakristillisyys" ?

Lahko, oikeastaan seura, on esim. julkaissut ilmestyskirjan "ainoita oikeita" selitysteoksia jo, hmm, laskuissa tuppaa menemään sekaisin, monta kuitenkin, keskenään erilaisia, ja seura sanoo olevansa Jehoovansa kanava.

Room. 13 esivallat selitettiin vartiotornissa ennen v. 1929 maallisiksi, v.v. 1929 - 1962 taivaallisiksi, v. 1962 jälkeen taas maallisiksi, ja seura sanoo olevansa Jehoovansa kanava.

Maailmanloppu, isoimmin markkinoituna, ennustettiin vuosille 1914, 1925 ja 1975.
      5 Moos 18:20-22 sanoo vääräksi profeetaksi sen, jonka ennustus ei toteudu. ja seura sanoo olevansa jehoovansa kanava.

Seura murhauttaa omia jäseniään verensiirtokiellolla, vaikka 3 Moos. 17:15 sallii veren syömisenkin. Seura sanoo kuitenkin olevansa Jehoovansa kanava.

Lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän. Raamatussa sanotaan että hedelmistään puu tunnetaan. ja seura sanoo olevansa Jehoovansa kanava.

• kommentointässävaan

"valtakristillisyys"

Sinulle on epäselvää mitä on valtakristillisyys?

"Lahko, oikeastaan seura, on esim. julkaissut ilmestyskirjan "ainoita oikeita" "

Juu, niin on. Jehovan todistajat ei ole kuitenkaan ainoa lahko, joka niin on tehnyt ja tekee. Muistetaanpa myös Patmoksen hurmahenkiset odotukset tässä kohden, monista muista puhumattakaan. Joten mitä tämä sitten tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että on turha osoitella muiden tekemisiä, jos itselläänkin on likaaset jauhot pusseissa.

"Lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän."

Tai sanotaanko: äänekkäimmän pienen ryhmän. Mikä sikäli on sääli, että Jehovan todistajat eivät ole ainoa, eivätkä pahin uskonnollinen ryhmä, joka tuottaa ikäviä hedelmiä. Mutta ehkä esimerkki ajaa muutkin avaamaan suunsa.

• vonGirbbu

Onhan seura julkaissut järjestelmäasioiten päättäjäisistä vuodelle 1975 ylitsepursuavat toditeet Herätkäässä nro 23 v. 1968. Kuitenkin lahkolaisten piirissä tiedetään, että vuoden 1975 jälkeen ne muuttuivat yksittäisten todistajain innostukseksi.

" seura, on esim. julkaissut ilmestyskirjan "ainoita oikeita" " Juu, niin on. Jehovan todistajat ei ole kuitenkaan ainoa lahko"

-Tässä on tärkeää korostaa, että julkaisija on seura, se on täysin eri asia kuin lahkolaiset, joiden pomot saavat seuralta kurinpito-ohjeita lahkolaisia varten. Lahkolaiset ovat äänivaltaa vailla olevia jäseniä omissa seurakunnissaan. Lahkolaiset ovat harhaanjohdettuja, ja heitä kielletään lukemasta muita kuin seuran painamia uskonnollisia julkaisuja. Itse asiassa on kielletty lukemasta Raamattuakin pelkästään, Raamattu tulisi olla vain Vartiotornin mukana.
        Onhan tuo vartiotornissa perusteltukin. Raamattua lukemalla kadottaa vartiotornin opit mielestään. Turusesta löydät lähdeviitteen.

• Anonyymi
        vonGirbbu kirjoitti:

Onhan seura julkaissut järjestelmäasioiten päättäjäisistä vuodelle 1975 ylitsepursuavat toditeet Herätkäässä nro 23 v. 1968. Kuitenkin lahkolaisten piirissä tiedetään, että vuoden 1975 jälkeen ne muuttuivat yksittäisten todistajain innostukseksi.

" seura, on esim. julkaissut ilmestyskirjan "ainoita oikeita" " Juu, niin on. Jehovan todistajat ei ole kuitenkaan ainoa lahko"

-Tässä on tärkeää korostaa, että julkaisija on seura, se on täysin eri asia kuin lahkolaiset, joiden pomot saavat seuralta kurinpito-ohjeita lahkolaisia varten. Lahkolaiset ovat äänivaltaa vailla olevia jäseniä omissa seurakunnissaan. Lahkolaiset ovat harhaanjohdettuja, ja heitä kielletään lukemasta muita kuin seuran painamia uskonnollisia julkaisuja. Itse asiassa on kielletty lukemasta Raamattuakin pelkästään, Raamattu tulisi olla vain Vartiotornin mukana.
        Onhan tuo vartiotornissa perusteltukin. Raamattua lukemalla kadottaa vartiotornin opit mielestään. Turusesta löydät lähdeviitteen.

Verilettumies on siis myös "vonGirbbu". Onko Turunen taas kirjastossa?

• varoitus

eroa Jehovista se on kultti liike ei mitään tekemistä raamatun jumalan kanssa

• Ex-witness

Kaikkea sitä kuulekin. Aivan turhaa mainostaa tuota Turusen kirjaa. Se on pelkkää pupua ja asioiden vääristelyä kuten arvata saattaakin. Sitä tarkoitustahan varten tuo kirja on kirjoitettukin. On todella säälittävää ja surullista, että muutama kirjoittaja mukamas tarjoaisi jotakin parempaa tilalle kuin mitä Jehovan todistajuus tarjoaa. Entisenä Jehovan todistajana uskallan sanoa aivan suoraan, että suurin osa maailman uskonnoista uskoo valheisiin eivätkä he tajua, että he ovat valtaisan petoksen uhreja. Helvetti, usko kolminaisuuteen jne ovat kaikki ihmistekoisia oppi jäljitelmiä, joiden takana on todellisuudessa demonistiset voimat. En jaksa edes ruveta esittämään todisteita väitteideni tueksi, sillä kokemuksesta voin sanoa sen olevan vain ajan tuhlaamista. Nämä ihmiset ovat niin voimakkaan aivopesun uhreja, että vaikka heille Raamatusta näyttää, mitä se todella sanoo, he eivät usko. Olen ollut yhden kerran tuon one way tyylisen uskonsuunnan kokoukissa Pasilassa Helsingissä. Koko kokous oli ainoastaan Jeesus hoentaa, musiikkia ja muutama nuori tyttö kiemurteli maassa jossain transsitilassa. Aivan kamalaa. Jäin hyvin kylmäksi hengellisesti. Näiden ihmisten tietämys Raamatusta on aivan surkeaa, koska koko kokous ohjelma ei anna mitään käytännöllistä opetusta, vaan pyörii vain Jeesus hokemisen ja kauniin musiikin ympärillä. Toki Jeesus on avain elämään.... antoihan hän halukkaasti lunnaat kuolemalla tuskaisesti meidän syntiemme tähden, mutta tosi kristillisyys on paljon muutakin. Jos tuossa on se hengellinen tarjonta, mitä nuo henkilöt tarjiavat......niin sanoisin että voi hyvää päivää. Vaikka Jehovan todistajista ei löytyisi jonkun mielestä mitään hyvää tai heidät luokiteltaisiin jonkun mielestä eksyttäjiksi kuten helluntalaiset niin kauniisti aina muistavat tuomita, niin ainakin todidtajie keskuudessaan tutkitaan Raamattua järjestelmällisesti sekä annetaan se arvo ja kunnia taivaalliselle Isälle mikä hänelle kuuluu. Ja pisteenä iin päälle pidetään Jeesusta Kristusta mallina ja esimerkkinä, joka voi tuoda vapautuksen koko ihmiskunnalle synnistä ja kuolemasta. Nämä ihmiset pyrkivät elämään Jeesuksen mallin ja opetusten mukaan. Ihmettelen vaan, missä suurin osa one way:lasista ja helluntalaisista lymyää, kun heitä ei koskaan näy julistamassa hyvää uutista Jeesuksesta kristuksesta, vaikka Jeesus nimenomaan antoi tämän opetuskäskyn jokaiselle, joka väittää seuraavansa häntä. Kuinkahan moni tämänkin osion henkilöistä julistaa hyvää sanomaa Jeesuksesta säännöllisesti? Vastaan että aika harva. Kuinka he sitten voivat sanoa olevansa Jeesuksen opetuslapsia tai seuraajia, jos he eivät tee mitä mestari on pyytänyt heitä tekemään!

• UskovainenExravari

Hei!

Itsekin olen entinen Jehovan todistaja (ja entinen tienraivaaja)ja nykyään uskova kristitty. Et ehkä ymmärrä, että Jehovan todistajien aivopesu voi jäädä vaikuttamaan myös lahkosta eroamisen jälkeen. Hehän manipuloivat jäsenensä vihaamaan kristikuntaa ja sen oppeja. Tosin he tuovat kristikunnan opitkin vääristellyssä valossa usein esiin kuten kolminaisuusopin. Heidän Raamatun käännöksensä on myös vääristelty ja tehty tukemaan heidän omia oppirakennelmiaan.

Kuten Raamatussa on ennustettu rikkaviljat ja vehnä kasvavat rinnakkain Jeesuksen tulemiseen asti. Ei ole ennustettukaan , että olisi mitään yhtä oikeaa kirkkokuntaa vaan Jeesuksen tosi seuraajia löytyy eri kristillisistä seurakunnista. On myös täyttä eksytystä olevia pseudokristillisiä liikkeitä kuten Jehovan todistajat, mormonit ja New Agesta vaikutteita saaneet äärikarismaattiset liikkeet (kuten David Herzog opetuksineen ja seuraajineen)

One way mission edustaa konservatiivista, klassista kristinuskoa ja siellä ei kukaan koskaan kiemurtele lattioilla ym outoa ja heillä on todella täsmällistä ja tarkkaan harkittua Raamattuun perustuvaa opetusta omalla nettitelevisiokanavallaan , nettisivuillaan ja tilaisuuksissaan. Jos jotkut kristillisiksi itseään väittävät ryhmittymät/ihmiset toimivat epäraamatullisesti niin niitten synnit eivät kaadu esim One way missionin niskaan. Olen käynyt paljon heidän tilaisuuksissaan ja heidän seurakuntansa tilaisuuksissa on yleensä arvokas ja harras tunnelma, mutta kuitenkin iloinen ja lämminhenkinen. Esim heidän seurakuntansa ovat Perjantai kristukselle työn kautta ahkerasti katutyössä helsingin kaduilla opettamassa ja todistamassa Jeesuksesta ja kristinuskosta ja myös soittaen ja laulaen.

Suuri osa tuntemista kristityistä todistaa nimenomaan VAPAAMUOTOISESTI ystäviensä ja tuttujensa parissa. Jotkut järjestävät puistoissa todistamistempauksia ja esim Vapaa seurakunnissa ja helluntalaisissa tehdään paljonkin todistamiskeikkoja milloin missäkin.

Nykyään opetusta ja todistusta tehdään paljon myös television, netin ja sosiaalisen median kautta kuten keskustelupalstoilla ja Facebookissa. kristilliset seurakunnat ilmoittelevat myös lehdistössä ja kutsuvat ihmisiä tilaisuuksiinsa. Monet seurakunnat lähettävät kristillisestä toiminnasta esitteitä myös postilaatikoihin. meillekin niitä on tullut jo useita vuoden aikana.

Sinulla on selvästikin Jehovan todistajista jäänyt tietty kuva "oikeasta tavasta" julistaa hyvää uutista. Muut kuin J.todistajat julistavat monipuolisesti ja usein eri tavoillakin kuin J.todistajat. J.t-liike ei juurikaan saa enää uusia kokouksiinsa esim Suomessa ja muissa länsimaissa. Sen sijaan esim kristillisyyden vapaissa suunnissa on paljon kasvua ja meidänkin seurakuntaan tulee jatkuvasti uusia uskoon tulleita tai uskosta ja kristillisyydestä kiinnostuneita.

• JulistustapojaMonia

Ajattelepas sitä menevätkö rivi-Jehovan todistajat kenttäpalvelukseen ovelta ovelle työhön toisten Jehovan todistajien luo, sellaisten siis, jotka ovat esim toimettomia tai ns nimi-jehovan todistajia, mutta j.todistajiksi kyllä aikoinaan kastettuja.

No eivät tosiaankaan yleensä mene. Joskus vanhimmat yrittävät houkutella heitä kokouksiin tms , mutta aktiivisten julistajien kenttätyön kohde nuo epäaktiiviset/ toimettomat Jehovan todistajat eivät ole.

Maamme kansalaisista tosi iso prosenttiosuus on luterilaisia. Näistä osa on aidosti uskossa olevia aktiivisia luterilaisia kristittyjä ja osa on ihan vaan nimi-luterilaisia (jopa agnostikkoja tai ateisteja) Menevätkö aktiiviset uskovaiset luterilaiset sitten nimi-luterilaisten oville julistustyöhön? No eivät kovin usein ainakaan. Luterilaisilla seurakunnilla on tapana lähettää kutsuja jäsenistölle seurakunnan tilaisuuksiin ja ilmoittaa lehdissä jumalanpalveluksista, Raamatun tutkistelupiireistä, nuorten illoista jne.

Kristillistä luterilaista uskonnon opetusta annetaan myös peruskoulussa ja mikäli menee lukioon , niin sielläkin. Lisäksi lähes kaikki luterilaisnuoret käyvät rippikoulun, jossa heillä on mahdollisuus saada raamatullista opetusta, syventää uskoaan ja suhdettaan Jumalaan ja tunnustaa uskoaan. Se on sitten kustakin yksilöstä kiinni haluaako turvautua Jumalaan ja olla Jeesuksen seuraaja vai jättäytyykö vain passiiviseksi nimikristityksi. Tänä aikana saa kyllä halutessaan helposti tietoa Jumalasta ja mahdollisuuksia aktiiviseen seurakuntaelämään niin luterilaisena kuin monissa muissakin kristillisissä kirkkokunnissa.

Aktiiviset uskovat luterilaisetkin julistavat uskooaan Jeesukseen yleensä muillekin ihmisille ja monet kutsuvat esim naapureitansa, ystäviään ja sukulaisiaan hengellisiin tilaisuuksiin. Minuakin on aikoinaan monesti kutsuttu. Nykyään olen aktiivinen kristitty ja julistan lähes päivittäin raamatullista hyvää sanomaa jeesuksesta.

• Olisin_onnellinen

Minä olisin tosta onnellinen, että karttaisivat minuakin, mutta kun ei, tupataan väkisin sisälle puhumaan soopaa jostain jesseistä sun muista rääsy pelleistä, sitten vielä ei edes ymmärretä, mitä ei tarkoittaa, tai sanonta suksikaa hevon vi****uun. Sitten vielä pitää väkipakolla raiskata se postilaatikkokin lähtiessään, ja laittaa se täyteen jotain jos jonkinlaista sanomaa. Seuraavalla kerralla kun tulevat, niin kahlitsen nämä sankarit lähimpään puuhun, ja jään odottamaan poliisia noutamaan nämä sankarit pois syytteen keralla, joka on kotirauhan rikkominen, ja ties mitä muuta keksin lisäksi.

• mdpwasxc

Jt:t ovat ylimielisiä kusipäitä PISTE

• Anonyymi

Nimenomaan

• Itämeren.tytär

Hei, "peninna":) Olen ollut vuosia samassa tilanteessa kuin sinäkin.
      Ensi alkuun sitä ei ymmärrä syytä, yrittää oikaista, parantaa itseään kaikin tavoin,
      mutta vei vuosia ymmärtää, ettei pahanilkisiä ihmisiä voi miellyttää,
      mitä tahansa teetkin.
      Ryhmässä on aina joku "hakattavana", usein sellainen herkempi,
      joka näyttää tunteensa - niitä on oikein herkku kiusata!
      Tai sellainen, joka ryhtyy tekemään edistysaskeleita, joita toisetkin voisivat,
      mutta eivät jaksa tai viitsi .
      Joskus ei pystytä muuhun kuin kyseenalaistamaan vaikutin.
      Kuten minulle sanottiin tienraivaajana ollessani:
      "Olet tienraivaaja saadaksesi paremman miehen!"
      Se oli siitä lievimmästä päästä. Kenttäsopimuksia ei pidetä.
      Siellä sitten odotat ja kallis aika kuluu turhaan.
      Aina ei ole tilanteessa, että voisi odottaessaan tehdä katutyötä,
      vaan saa sitten lukea itseään lämmitellen.
      Ajattele myös Mirjamin huolta, kun veljensä Mooses haki vaimonsa.
      Mirjam pelkäsi menettävänsä "ensimmäisen Ladyn" paikkansa.
      Arvovalta taistelu sisarten kesken on veristä "kissataistelua".
      Syynä voi myös olla joku taistelu veljen huomiosta.
      Siinä katoaa keskinäinen rakkaus kuin aamu-usva.
      Muitakin syitä olen kokenut kymmenien vuosien aikana.
      Juuri nyt en ole tienraivaajana, mutta terveysvaikeuksistani huolimatta
      tiedän täyttävän tietyn paikan täällä ja nyt.
      Olemme syystä täsmälleen oikeassa paikassa juuri oikeaan aikaan.
      Älä uhraa energiaasi toisten miellyttämiseen.
      Olen varma, että kykenet käyttämään aikasi mielekkäästi yksinkin.
      Ensiksi tulee oma Raamatun tutkistelu ja itsensä vahvistus.
      Kun opit tuntemaan omat vahvat ja heikot kohtasi,
      kykenet keskittymään sinulle luontaisiin asioihin ja
      jättämään ne vähemmän tuottoisat harjoitteluun kehittyäksesi
      omaan tahtiisi. Et saa kukkaa kasvamaan sen juuria tarkastelemalla
      vähää väliä kärsimättömästi. Anna asioiden levätä - "taikina kohoaa" rauhassa.
      Itse asun pikkukylässä ja täällä ihmiset odottavat minun kulkevan lehtien kanssa
      vaikken heitä itse huomioikkaan. Sairauden jälkeen sen saa kuulla.
      "Missä olet ollut?" tuntemattomat tivaavat ärsyyntyneesti kuin
      olisin vartiomies, joka on poistunut vartiopaikaltaan Niinhän olenkin tavallaan.
      Kun opit tuntemaan itsesi, noin niinkuin ystävättären, niin itsekunnioituksesi
      kasvaa, etkä etsi hyväksymistä toisilta, vaan tärkeintä on, miten koet itsesi.
      Olen saanut kortteja sisarilta yllättäen, kun olemme eronneet muuttaessamme:
      "Tulen kaipaamaan hengellisiä vastauksiasi, hengellisyyttäsi:("
      Sellaisilta joiden kanssa oli suuri ikäero.
      Luuletko Joosefin kypsyneen vastuulliseen tehtäväänsä pelkästään
      isänsä helmoissa hellitellen kasvaen? Ei, ei toki!
      Hänet koulutettiin epäoikeudenmukaisuuden, kärsimyksien kautta n.12 vuotta.
      Jeesusta yhtä läin, että hänestä olisi tullut ymmärtäväinen ja armollinen pappi.
      Keskity sinä, "Peninna" arvokkaisiin asioihin ihan rauhassa kiittäen juuri
      yksinolostasi, jolloin kykenet suunnittelemaan ja lukemaan tarvitsemaasi.
      Pidä myös huolta kehostasi liikunnan ja ravinnon avulla.
      Valtameren höyryalusta ei rakenneta vadelma-jäätelöistä, se jäätelö kun on
      iskostunut kaikkien mieliin täällä. Itse syön yoghurtia vaniljasokerilla ja ne.
      Olin aivan samassa ärsyyntyneessä niisku-neiti tilassa n. 3 kk:tta sitten.
      Nyt sitä taas kiittää käsivarret ristissä juuri omaa olosuhdettaan.
      Kun keskityt omiisi edistyen, tulet saamaan kiusahenkiä, jotka alkavat häiritä
      sinua jättääksesi ponnistelusi. He pyytävät sinua mukaasi jonnin-joutavaan.
      Mutta heillä ei ole mitään parempaa tarjottavaa kuin, mitä sinulla jo on.
      Pysy omissa suunnitelmissasi ja jatka päättäväisesti niin saat tuloksia.
      Sen minä vain halusin sanoa sinulle.
      Voippa hyvin:)

• Lukkariserkku

Itämeren.tytär 23.6.2015 17:56

" Luuletko Joosefin kypsyneen vastuulliseen tehtäväänsä pelkästään isänsä helmoissa hellitellen kasvaen? Ei, ei toki! Hänet koulutettiin epäoikeudenmukaisuuden, kärrsimyksien kautta n.12 vuotta. "

Tuossa on sekoitettu asiat anteeksiantamattomalla tavalla. Ei Raamatusta saa hakea perusteluja eikä oikeutusta sille että lahko on saakutin vallassa.

Laitan tähän väliin nimim. Okulaarin (24.1.2015 13:50) tältä samalta foorumilta :

"" vartiotorniseura kynäilijänä

1.

Kolonkka 23.1.2015 09:28

Vartiotorniseura siis julkaisee:

”Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)

YK on oikeasti yhteistyöjärjestö, joka toimii jäsentensä aloitteista, muiden hyväksyttyä aloitteet äänestyksessä. YK:n perustamiskirjassa ei mainita jehovantodistajia, eikä myöskään missään aloitteessakaan.

Siten ei vartiotorniseuran kirjoitukselle ole mitään oikeita perusteita, kuten se ei ole pyrkinyt esittämäänkään.

Raamattu: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2 Moos. 20:16

Seura siis rikkoo Raamatun lakia (kuten ihmisenkin, esim. kunnianloukkaus)

Edelleen Raamattu: Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. Matt. 5:9

Todistajien tulisi itse tehdä rauhantyötä, ollen aiheettomasti syyttämättä YK:ta. Mikä heitä estää ? Ainoa estäjä työhön ryhtymiselle ja organisoimiselle olisi vartiotorniseura.

Rauhantyö olisi vastoin lahkon toimintaa, jossa olennaista on hekumoida sodalla, sodasta oli aikoinaan vartiotornissa paljon piirroksiakin, tankkeja, atomipommiräjähdyksiä.

2.

totuuseioletuolla 19.1.2015 09:37

Watchtower AGAIN misquotes scientist to argue against evolution – and this time, it’s personal!

http://jwsurvey.org/cedars-blog/watchtower-again-misquotes-scientist-to-argue-against-evolution-and-this-time-its-personal

Tässä kirjoituksessa tarkastellaan Vartiotorniseuran julkaiseman Herätkää!-lehden numeron 01/2015 artikkelia ”Miten elämä on saanut alkunsa.” Artikkeli on saatavilla myös internetistä Herätkää!-lehden sähköisenä julkaisuna. Kursiivilla kirjoitetut otteet ovat lainauksia Herätkää-lehden artikkelista, ellei toisin ole todettu.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s338.html

Rama Singh on lähettänyt artikkelin johdosta Vartiotorni-seuralle avoimen kirjeen, jossa tämä ihmettelee Vt-seuran tietoista epärehellisyyttä. Singh vaatii Vt-seuraa poistamaan lehden väärinlainatun kohdan välittömästi. Lisäksi Singh vaatii kirjallista anteeksipyyntöä maineensa vahingoittamisesta.

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=6900

3.

Hevonhierakka 17.1.2015 11:47

Ei selityksiä 17.1.2015 11:17

" Raamatun valossa, niin jokainen lukutaitoinen voi todeta, että JT käsitys Raamatun totuudesta on TÄYSIN oikea. "

Raamatusta lahko käyttää seuran painamaa UM-pamflettia. Seura sanoo antavansa itse kaikki lahkon kirjoitukset ja esittelee itsensä värikuvia myöten. Siten tiedetään että heillä ei ole koulutusta Raamatun kääntämiseen. Joten joko seura on ryhtynyt työhön, johon siltä puuttuu pätevyys, taikka se valehtelee. Vartiotornissa seura on sanonut kieltäytyvänsä paljastamasta UM-opuksen kirjoittajan nimeä.

Turunen esittelee joitakin oppineiden havaitsemia Raamatun väärennöksiä UM-opuksessa. Katso Turusesta lähdeviitteet tarkistaaksesi itse. ""

Ongelma on siis yhdestä näkökulmasta se, että saakutin vallassa oleva lahko puolustelee vääryyksiään ja jumalattomuuksiaan, eikä pyrikään saattamaan lahkoa milläään tavoin humaanille pohjalle, saatikka kristilliselle.

meidän tulisi olla nöyriä, erityisesti Jehovan edessä, emmekä saisi juljeta sellaiseen, että arvioisimme VT:n karmeat kohtalot sellaisiksi Jehovan teoiksi, jotka olisi tarkoitettu lahkojohdolle esimerkkinä noudatettaviksi.
      Ruvetaksesi kristityksi sinun tulee omaksua lähimmäisen rakastamisen käsky.
      Eikä suinkaan vallanhimoa tyydyttääksesi sortaa lahkotoverreita, kiduttaa heitä henkisesti ja ruumiillisesti

• TopiasKivahessu

Itämeren.tytär 23.6.2015 17:56

"" yrittää oikaista, parantaa itseään kaikin tavoin, mutta vei vuosia ymmärtää, ettei pahanilkisiä ihmisiä voi miellyttää, mitä tahansa teetkin. Ryhmässä on aina joku "hakattavana" ""

-Tuo pätee lahkoon. Ei kristittyihin. Raamatussa sanotaan että kristityillä on rakkaus keskuudessaan.

Kun seura on antanut pedofiilien suojeluohjeet, kurinpidolliset karttamismääräyksensä, mököttämään, kuten täällä on sanottu, sekä tarkkailu- ja käräyttämisvaatimukset lahkolaisille toistensa kurinalaisuudesta, on tämä varmastikin ymmärrettävä että on parasta jättää lahko.

Lahkossahan on saakutti sementoinut valtansa kaikin tavoin, kuten poistamalla seurakuntalaisilta näiden raamatullisen äänioikeuden seurakunnissaan.

• Anonyymi

Eroo

• Anonyymi

Perinteinen, jos et kuulu virmanmiehiin, "Companyman,"
      Olet vain heh, heh, naurua

• Anonyymi

TopiasKivahessu 2015-06-24 12:57:55

"Lahkossahan on saakutti sementoinut valtansa kaikin tavoin, kuten poistamalla seurakuntalaisilta näiden raamatullisen äänioikeuden seurakunnissaan."

-Tuo on totta.
      Otetaan esim. 1.Timoteuksen kirje: 3:1 "Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen"

-Toisin sanoen vanhimmaksi voi myös pyrkiä. Seurakuntalaiset ratkaisevat, äänestävät. Näin siis kristillisissä seurakunnissa

• Anonyymi

Eipäs kiusata!

• Anonyymi

Etkö voi itse soittaa jollekulle seurakunnastasi? Ota itse aloite.
      Jos eroat seurakunnastasi, tosin totesit että rakastat Jehovaa, ettet halua erota, hyvä niin. Pidä siitä tiukasti kiinni. Uskosi häneen on arvokkain omaisuutesi. Eihän Jumala ole sinulle aiheuttanut koskaan mitään pahaa tai mitään ongelmia? Vai onko? Päinvastoin hän rakastaa sinua kuten itse totesit, auttaa sinua selviytymään ja on tehnyt jo puolestasi järjestelyjä, jotta voisit ikuisesti olla hänen ystävänsä ja olla onnellinen tulevassa uudessa masilmassa. Paras on vasta edessä.

Jos eroat seurakunnastasi, niin silloin et rakasta Jumalaa. Miksi haluaisit jättää hänet ikäänkuin hän olisi syypää vsikeuksiisi, joita tällä hetkellä kohtaat. Vastustajasi, langennut paha enkeli on voittanut silloin, eikä sinulla ole jäljellä enää mitään arvokasta elämässäsi.
      Seurakunnat koostuvat vain ja pelkästään syntisistä epätäydellisistä ihmisistä. Muista aina tämä. Koska näin on ystävät seurakunnassa tuottavat joskus pettymyksiä, koska olemme syntisiä, ja tarvitsemme kipeästi häntä.

Tosi rohkaisevaa että tutkit ja pidät kiinni hengellisistä rutiineista. Ja vielä se että yrität ahkeroida palveluksessa on tosi rohkaisevaa. Rohkaiset minua kovasti sillä mitä kirjoitit, sillä minullakin on vaikeita koettelemuksia. Kaikki mitä teet Jehovalle vahvistaa uskoasi, jota nyt selvästi koetellaan. Jumalan avulla voit onnistua voittajana. Hän ei koskaan jätä sinua jos rakastat häntä todella sydämmestäsi. Usko ilman tekoja on kuollutta ja turhaa uskoa.
      Kuten itsekkin totesit, Jumala näkee pienetkin teot joita teet koettelevissa olosuhteissasi.
      Kun nyt jaksamme tämän vaikean aikakauden koettelemukdet, niin kun tämä paha ja ahdistava maailma ihmisineen katoaa, voimme vihdoin hengittää. Silloin tajuamme mitä on todellinen elämä.

• Anonyymi

Tuohan aloitus oli kirjoitettu jo vuonna 2015 lähes 10 vuotta sitten. Joten ehkä turha enää näin pitkän ajan jälkeen ottaa kantaa. Niin se aika meneepi.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-01-21 00:00:54

"Etkö voi itse soittaa jollekulle seurakunnastasi?"

-Mutta JT: ovat umpikieroja.
      Heillä on se teokraattisen sodankäynnin vaatimus, elikkä tulee valehdella lahkon etujen eteen. Plus heille opetetaan kuinka harhautetaan keskustelussa, tarkoittaen kylläkin etupäässä vartiotornin kaupittelutoimintaa.
      Otetaan yksi esimerkki. Uskonnosta esitetään hankala kysymys. Keinona ensin puhua muutama sana muuten, ehkä hieman asiaan liittyen ja sitten jatketaan: haluaisit siis tietää ... ja tästä jatketaan muuttaen hiukan sillä tavalla kysymystä että siihen on JT:n mahdollista jonkinlainen selittävä vastaus antaa.

• Anonyymi

No ovatpas kieroja

• Anonyymi

Eroa JT järjestöstä
      Voit uskoa ilman JT samalla tavalla, siis raamatunmukaisesti.
      Et ole miellyttämässä JT, vaan ainoastaan Raamatun sanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      107
      5856
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      184
      4882
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      75
      2784
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      60
      2581
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      22
      1988
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1654
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      16
      1324
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1252
    Aihe