Tänään selvisi että kaverini on valehdellut kaikki nämä vuodet. Meillä oli tapana vitsailla ja leikilleen "juoruta" tutuistamme, mutta me kumpikin tiesimme että ne olivat vain leikkiä eikä kaikkea tarvitse tosissaan ottaa. Eräs asia oli se, että minun tuttuni oli paljon yhden tyypin seurassa ja se tuttu oli hieman pyöreä. Kaveri kommentoi sitä ja ihan leikillään heitin että odottaakohan hän lasta tuolle tyypille. Tämä kaveri oli sitten mennyt pommittamaan minun tuttua viesteillä "siitä raskaudesta". Tuttuni otti asian puheeksi ja meillä meni välit poikki sen takia että minulla on suuri suu. Olen kuulemma puhunut liikaa heidän asioistaan. Ei tullut ensimmäiseksi mieleen että kaverini vitsistä menee möläyttämään itse tuolle tutulleni! Nolo tilanne myös minulle. Tämä on vain pieni osa siitä mitä kaverini on tehnyt. Pistin välit poikki kaveriin, ja sanoin että en voi luottaa häneen koska hän on valehdellut. Nyt ongelma on se että tuttuni ei suostu uskomaan minusta hyvää. Hän pitää minua pahana juoruilijana. Vaikka ne oli ihan vitsiä mitä puhuttiin, eikä tarkoitus ollut että niitä vitsejä mennään levittelemään eteenpäin. En tiedä osuiko raskaus oikeaan, mutta välit meni joka tapauksessa poikki. Miten saisin tuttuni uskomaan että en ole niin paha? Ja että hänen pitäisi olla vihainen minun kaverille, eikä minulle.
Kaveri paljastui hulluksi
6
154
Vastaukset
- löpinätä
Olkoon tämä itsellesi opiksi ja ojennukseksi. Puhuminen hopeaa, vaikeneminen kultaa. Jospa jätät sen huonon läpän heittämisen loppuiäksi?
- EhdotanVaan
No mitäpä jos lopettaisit ilkeämieliset vitsailut niistä tutuistasi, niin ei tulisi enää vastaavanlaisia ongelmia?
- ViimeinenLauluni
Miksi tuttusi pitäisi pitää sellaiseen ihmineen yhteyttä sellaiseen ihmiseen..
.. joka syyttää muita omista ihan virheistään
.. vähättelee omia tekojaan
..pitää sopivana puhua toisten yksityisistä asioista ja pilkata heitä ihan vain läpän vuoksi
Jep, en itsekkään keksi yhtään syytä miksi hän haluaisi tuollaisen tyypin lähelle elämäänsä.
Sinun pitää ottaa vastuu kaikista teoistasi ja oppia kohtelemaan muita paremmin. Jos vain toimisit aidosti ja näyttäisit että välität hänen tunteistaan ja ilmaisit ettet ihan totta vain ymmärtänyt, että voisit loukata ketään sellaisella mikä oli sinulle puhdasta tarkoituksetonta leikkiä. Kyllä sisälläsi on paljon hyvää, sinun pitää vain näyttää se hänelle. - bvcm
Tästä läpän heittämisestä. Eräässä perheessä kuulemma heitetään tätä herjaa, läppää. No pienet lapset kertoivat muualla asioita, kun tuli puhe niistä, silloin olisivat laittaneet juuri tällaisiksi läpänheitoiksi lasten kertomat. Lapsi muuten ei osaa sitä läppää heittää, hän kertoo sen minkä näkee ja kokee.
Tässä tapauksessa olikin suoranainen v-----u kyseessä. Niin ruma juttu kuin olla voi, kun siitä sanottiin, että tuohan on loukkaavaa kaikin tavoin ja että lapselle voi jäädä asiasta jopa trauma. No arvaatte kai, että siitähän suuttumus tuli ja nyt sitten kaikin tavoin juonivat asian olevan toisin, asia ei kuitenkaan muuksi muutu, sen lapsi kertoi ihan itse ja yllättäen, häneltä ei kyselty yhtään mitään, tuli ihan yllätyksenä. Selvisi mitä ne "läpät" ovat todellisuudessa.
Asia voi johtaa vielä vaikka mihin, ainekset "tässä läpässä" ovat sellaiset.
Minusta läpän heitto voi olla ainoastaan sellaista vitsiä, että jokainen sen sellaiseksi ymmärtää, siis leikkimielistä ja hyväntahtoista.
Esim. läppä toisen raskaudesta on jotain muuta kuin läppä, joten oliko aika tarkistaa vähän mitä sanoo ja missä sanoo.
Vitsejä ja läppää voi heittää, mutta ei sovi joka paikkaan ja asiaan. - MietippäSitäJuu
Ei niistä kavereista kannattaisi heittää mitään ilkeää läppää, jos eivät sitten ole itse paikalla ja ymmärrä että kyseessä on vain vitsailu.
Tuskin sinäkään siitä pitäisit jos sinulle naureskeltaisiin selkäsi takana, oli sitten "läppää" tai ei. - höflig
Ihan oikein, että näin kävi. Jospa tämä opettaisi sulle jotain. Mietippäs myös mitä ilmaisu "hullu" tarkoittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097