Kun on porukan ainoa sinkku

kesäkissa23v

Sain kurittomalle kesäkissalle tehdyn kollaasitaulun kun palasin Saksanreissultani takaisin kotiin (kiitos eräälle ihanalle naiselle täällä siitä!) ja yhdessä lehdessä leikatussa lapussa luki "kun sinä olet porukan sinkku". Sieltä se taas ponnahti vasten naamaani. Minä olen se meidän porukan sinkku, sillä lähes kaikki hyvät ystäväni ympärillä ovat pariutuneet aikojen saatossa, tai ainakin heillä on joku vakikumppani jonka kanssa usein leikitään kotista vaikkei ihan pari olisikaan. Entäpä minä? Olen ollut nyt yli vuoden sinkkuna ja rehellisesti voin sanoa että en oikeastaan edes kaipaa muutosta parisuhde statukseeni.
Olen kuitenkin huomannut, että ihmisillä on kova tarve yleensä pariutumiseen. Sinkut haikailevat kovasti oman kullan perään ja aivan kuin parisuhdestatus jotenkin määrittelisi meidän ihmisarvoamme. Minulle usein tulee olo, että sinkun ajatellaan olevan koko ajan saalistava petoeläin, mutta parisuhteessa oleva on rauhallinen kissaemo. Noh, itse en voi sanoa todellakaan olevani saalistavalla mielialalla, en juokse baareissa harvase päivä, saati sitten harrasta irtoseksiä kuin mikäkin jakorasia. En kyllä ole mikään rauhallinen kissaemokaan, mutta eipä minun tarvitsekaan olla.
Kysyin eräältä tuttavalta että mitä hänelle kuuluu ja vastaukseen sisältyi lause: "edelleen sinkkuna". Vastaus sai minut lähinnä kiehumaan sisäisesti, onko sinkkuus jotenkin olennaista ajatellen sitä mitä sinulle kuuluu? Ymmärtäisin kyllä jos olisi käynyt ero tai jotain, mutta ei itselleni ainakaan tule mieleen vastata ihmisille "ihan hyvää kuuluu, edelleen sinkkuna" - tyyppisellä vastauksella. Tästä tuleekin mieleen se, että moni ihminen kuvittelee että onnellinen voi olla vasta sitten kun on oma kulta kainalossa ja eletään täydellisessä symbioosissa.
VASTALAUSE! Itse koen olevani todella onnellinen tällä hetkellä, vaikka olenkin sinkku. Parisuhdetilanne ei määritä minusta millään tavalla ihmisen onnellisuuden tasoa, sitä kuinka tyytyväinen elämäänsä on. Jos sinkkuna kokee elämänsä jotenkin vajaaksi, en syy oikeasti ole siviilisäädyssä vaan omassa asenteessa elämään. Minusta on typerää hakea suhdetta vain suhteen takia. Jos ei kykene olemaan onnellinen itsekseen, ei kyllä toisenkaan kanssa.
En pistäisi pahakseni jos vierelleni löytyisi joku, joka osaa elää kanssani. Epäilen vain syvästi että sellaista ei kovin helpolla löydy ja siksi en oikeastaan osaa ketään kai kaivatakkaan. Elän aallonharjalla, olen koko ajan menossa ja olen todella jääräpäinen, moni ei perässäni pysyisi, saati muutenkaan elämässäni pitkän päälle kestäisi. Olen hyvä näin, yksinäni, ystävieni keskellä, ainoana sinkkuna. Ei se oikeastaan edes haittaa, sillä minä olen minä ja minä itse että he hyväksyvät minut juuri tälläisenä. Onhan minulla rakastavat ystävät ja perhe, joten miksi minä tarvisin ketään siippaa rinnalleni?
Olen yksin, mutta en yksinäinen. En kaipaa välttämättä ketään, mutta pidän silti silmäni auki, mutta en hakien. Ja ei, tämä ei ole oodi sinkkuudelle, tämä on lähinnä toteamus sinkkuudesta ja sinkuttomuudesta, lähinnä onnellisuudesta ja asenteista.
Ihanaa juhannusta ;)<3

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuumatuokio

Se on olennaista siinä vaiheessa, kun "kello tikittää" ja haluaisi alkaa hiljalleen saamaan (näennäistä) turvaa elämäänsä ja saada päättää asioista sekä jakaa tärkeitä asioita jonkun muun kanssa. Toisaalta aidan takana ruoho on aina vihreämpää. On kiva maalailla maisemaa, jossa on jonkun kanssa. Mutta siinä vaiheessa, kun sattuu jonkun löytämään, haluaakin olla taas rauhassa. Parasta olisikin varmaan vain olla tyytyväinen nykyiseen tilaansa.

Olen samaa mieltä, ettei parisuhdestatuksella ole väliä mitä tulee ihmisen arvoon. Tärkeintä on, että se ei vaikuta hänen oman arvon tunteeseensa tai henkilö ei tunne olevansa yksin pakosta.

• haistakaapaska_

Ihan oma syynne yksinäisyytenne

• ätmikäs

Ätmillä ei oo kavereita. Miehillä ei muutenkaan ole niin läheisiä kavereita kun naisilla, sillä mies ei halua leimautua homoksi

• ätmel

Hui kamala, ihanko vuoden olet ollut jo sinkkuna! 8O

• saattaenvaihdettu

On se tosi pitkä aika naiselle

• "yli vuoden sinkkuna" Niinpä niin, "yli vuoden sinkkuna". Kai se on pitkä aika jos on nainen.

"pariutuneet aikojen saatossa"
      Mitä "aikojen saattoja" 23-vuotias vielä muka on kokenut?

• mmiumau

Ei toi vuosi ole pitkä aika sinkkuna. Itse olen ollut 3 vuotta sinkkuna enkä sitäkään älyttömän pitkänä aikana pidä. Sukulaiseni tosin pitävät... Nyt huomaa ettei kaipaa tai tarvitse miestä että olisi onnellinen. Se saa jostain vaan pölähtää elämääni jos niikseen tulee. En koe jääväni mistään paitsi.

• Niin. Yleisellä tasolla se parisuhde on ihmisille kaikki kaikessa, kun ei heillä oikeen muutakaan elämää olisi, ilman sitä parisuhdetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      144
      5282
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      132
      3397
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      126
      3299
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      36
      3203
    5. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      43
      2674
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      37
      2265
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      22
      2208
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      229
      1996
    9. prööt prööt nyt ottaa vihervassaria pattiin!

Korvatkaa R kirjaimet L kirjaimilla ja sanokaa ääneen "Jari Kurri etsii pakoputkiautossaan jarruja".
      Maailman menoa
      11
      1884
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      89
      1795
    Aihe