Friends with benefits - avautuminen

hymypoika18

Ihmiset usein(varsinkin suomalaiset) osaavat olla todella skeptisiä friends with benefits suhteiden kanssa, tai niinkuin suomalaisittain karusti se käännetään, seksisuhteiden kanssa. Minusta friends with benefits vaan kuvaa sitä oikeaa tilannetta paremmin.
Usein luullaan että suhde on sellainen "tuu tänne ni pannaan ja sit meikä lähtee radalle" tai "tahdon sinulta vain seksiä, mutta en tahdo sitoutua sinuun". Nuo eivät kuitenkaan ole ihanteellisen friends with benefits -suhteen kuvauksia, tai ainakaan itse en haluaisi olla sellaisessa. Friends with benefits on parhaimmillaan juuri silloin, kun olette molemmat läheisiä- ja avoimia-, kenties jopa parhaimpia ystäviä. Olen itse 18-vuotias mies, ja minulla on tällä hetkellä sellainen suhde.
Minulla on eräs kaveri, tyttö, saman ikäinen. Olemme tunteneet toisemme nyt 2 vuotta, ja sinä aikana olemme vuodattaneet toisillemme todella paljon sisimmästämme, ongelmistamme ja tunteistamme. Kun molempien suhteet kariutuivat, aloimme avata niitä toisiemme kanssa. Mikä meni pieleen yms? Keskustelu alkoi aika tavanomaisissa tunnelmissa, mutta sitten päästiin oikeisiin asioihin, ja huomasimme miten samanlaisia olimme. Näiden oikeiden asioiden vuodattaminen oli outoa ja vapauttavaa, sillä ne eivät olleet parhaita puoliamme. Ymmärsimme molemmat, että olemme tykättyjä ihmisiä. Ihmiset todella helposti ihastuvat meihin. Mutta molempien vaikeamman menneisyyden takia, alamme ikäänkuin leikkiä sillä tunteella, että joku pitää sinusta. Vahingossa saatamme jopa flirttailla ihastujan kanssa ihan huomaamatta. Se mikä sen aiheuttaa, on se hyvä tunne, että sinusta pidetään. Rakastat sitä tunnetta että ihminen kokee syvää kiinnostusta sinuun, ja herätät hänessä vahvoja ajatuksia. Kuitenkin kun huomaa että toinen on tosissaan, vetäydymme. Se on paha tapa, joka molemmilla on, mutta se yhdisti jotenkin meitä. Se tunne, etten ole ainoa joka omaa tämän paheen sai tuntemaan yhtenäisyyttä. Tämän jälkeen aloimme puhumaan niistä hyvistä tunteista mitä molemmat aina hakee kaikkialta. Jotenkin päädyimme siinä sitten puhumaan seksistä. Päädyimme puhumaan siitä, miten kaltaisemme ihmiset ovat välillä todella kokemattomia ja ujoja sängyssä, ja miten se välillä häiritsee. Tosiaan emme kumpikaan ole sitä tyyppiä jonka ihanteellinen ilta sijoittuu yökerhoon tai baariin. Sitten aloimme miettimään, miten täydellistä olisi sellainen yhden yön juttu, jossa molemmat ovat tunteella mukana niinkuin me olisimme, osaisivat petipuuhat rohkeammin(uskaltaa kokeilla vähän rajoja, esim tekee vähän asioita jotka voisivat tuntua tabuilta. Esim ei niin hellät suudelmat ja otteet joissain kohdin), toiminta tuntuisi turvalliselta ja hyvältä, mutta samalla hellältä. Jolloin tajusimme molemmat sen samaan aikaan. Toinen sanoi vaisusti, että jos molempien suhteet nyt päättyvät, aloitettaisiinko friends with benefits? Kyllä passasi molemmille. Ja sitä se sitten oli. Pidettiin leffailta. Ollaan ystävänä kylässä ja katsellaan leffoja. Voidaan yksinkertaisesti vaan istua toisen sylissä niinkuin aina ennenkin. Ei mitään hellyyttä, pelkkää ystävyyteen kuuluvaa läheistä kosketusta. Juttelimme kaikesta illan aikana, ongelmista, unelmista, menneistä ajoista, jopa itkimme vähän maailman nykymenoa. Tunsin olevani niin samaa maata hänen kanssaan, onneksi hän on ystäväni. Sitten mentiin nukkumaan niinkuin ennenkin. Vierekkäin, ei välttämättä full pyjamassa. alusvaatteet ja T-paita ovat jees. Molemmilla on mukava olla vähän avoimemmin toistensa seurassa. Vähän pelleiltiin myös ja kiusoiteltiin toisiamme esim kutittamalla. Sitten vaan halattiin. Sitten koimme sen pienen hetken. Molemmat katsoivat toisiansa silmiin. Suudeltiin. Ja molempien myöhemmän arvosanan mukaan, harrastettiin parasta seksiä, mitä kumpikaan oli koskaan saanut. Ei suorituspaineita, ei turhia ujouksia, välillä oltiin rajuja kynsin ja hampain, kiihkeät suudelmat vain ottivat tarvitsemansa ajan, välillä taas hellempiä silityksin ja pehmein suudelmin sekä lämpimin halauksin. Molemmat tunsivat olonsa mitä parhaimmaksi, ja tapahtuma toi edelleen läheisyyttä välillemme. Aamulla herätessämme tehtiin ruokaa, halailtiin ruokaa tehdessämme. Oltiin onnellisia siitä että ystävystyimme. Ja niinkuin ennenkin, saatoin bussipysäkille. Ja olemme ystäviä samalla tavalla edelleen. Erittäin läheisiä ja toisistamme onnellisia. Emme siltikään ole parisuhteessa, vaan lämpimänluottavassa ystävyydessä. olemme onnellisia toisistamme..we are the best :)
Halusin tällä tekstillä vain korostaa, ettei ihanteellinen FWB ole vain seksiä ja sääntöjä ilman oikeaa tunnetta. Sen on hyvä olla suhde, jossa teillä on vahva ystävyyden side. Ei välttämättä edes tarvitse miettiä kaikkia terms and conditions, joskus vain teette mitä haluatte impulsiivisesti. Se on vähänniinkuin hali ystävän kanssa. Jos haluat halin häneltä, todennäköisesti hän ilomielin haluaa myös halata. Molemmat pitävät siitä, ja sen pituinen se.

Olipas sekavaa tekstiä :D toivottavasti jaksatte lukea :D toivottavasti aukesi edes vähän

19

1632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkunsaitkenyt

      Joo hienoa. Todella tyhjentävä selvitys ilmiöstä 18-v.:n elämänkokemuksella. Tulepa raportoimaan vuoden välein miten fantastisesti nyt menee.
      Ts. ei toimi ei muuten kuin jotenkin todella sitoutumiskyvyttömien yksilöiden hätäratkaisuna. Itku pitkästä ilosta jommallekummalle tulee väkisinkin.

    • jaapelis

      niin 18 vuotiaaksi asiaa puhuit...mut ammattipiireissä sitä kutsutaan fcking buddyksi jo useamman vuoden ajan olut sellainen ja se pitäisi jokaisella yksinäisellä naisella olla kun panettaa...

    • juuueeeiii

      Kyllä siinä molempien aika tuhlautuu ja "se oikea" saattaa mennä samassa sivu suun.

    • Eiteini

      Hmm mielenkiintoista. Ite koen tämän termin juuri niinku aloittaja. Fuck buddy on fuck buddy ja tää on enemmän. Mut riski siinä on et ihastuu tai jopa rakastuu. Mut sama riski on kyl tossa fuck buddy hommasakin...

    • 015015

      Tuntuu vähän siltä että aloittaja on rakastunut. Mutta toisaalta, näinhän sen parinmuodotuksen pitäisikin mennä. Ensin tutustutaan kaikessa rauhassa, jaetaan elämänkokemus ja salaisuudet. Ja jos kaikki on kohdallaan, niin sen jälkeen vasta kuvioon tulee seksi. Se saa ihan uuden merkityksen kun mukana on tunnetta.

      Ja rakkautta, sitä voi olla ilman seksiäkin. Kuten aloittaja kertoi, pidellä toista sylissä ilman seksualisia tunteita. Puhdasta rakkautta.

      Jos minä olisin aloittajan asemassa niin miettisin asian viemistä eteenpäin. Mitä todenäköisimmin on kohdalle löytynyt sielunkumppani joka sopisi myös elämänkumppaniksi. Voin sanoa että vastaavia tilanteita ei elämässä tule monia. Siksi niistä kannattaa otta kiinni kun sellainen kohdalle osuu.

      Onnellista tulevaisuutta teille molemmille.

      • Aikaapäiväläkin

        Aloittajalle, kirjoitit hyvin ja juuri tuollaista kyseinen suhde on parhaimmillaan. Sitä olen pohtinut monet kerrat, että kun näillä (ja treffi-) palstoilla on pilvin pimein yksinäisiä ja seksiä kaipaavia naisia ja vastaavasti puutteessa olevia miehiä, niin miksi ihmeessä nämä halut ja tarpeet ei kohtaa?!!!.
        Eräs vanhempi nainen sanoi kerran keskustelu saitilla, että olisi se hienoa, jos olisi joku mies, jolle voisi soittaa aina kun haluaa seksiä ja muuten elä normaalia itsenäistä elämää. Niin, miksi, arvon naiset, ette suostu/ehdota ottamaan n.s. vakipanoa? Itse olisin valmis tähän, olen leskimies ja kaipaan kovasti seksiä ja naisen läheisyyttä. Pidän hellyydestä ja minulle on tärkeää että myös seksikumppanini saa nautinnon kanssani. Vain partneri puuttuu....


      • Itse oon koittanut jahdata friends with benefits tyyppistä suhdetta ilman kuitenkaan varsinaisesti seksiä. Ajattelisin, että olisi mukavaa vain pysytellä tällä kirjoittajankin mainitsemalla alkutasolla. Maata vierekkäin yms. Jotenkin tuntuu siltä, että varsinainen seksi tuo mukanaan niin vahvasti koukuttavia ja sokaisevia tunteita, että se vaikeuttaa asioita ja helposti pilaa herkemmän kanssakäymisen.


      • 6ja14
        Aikaapäiväläkin kirjoitti:

        Aloittajalle, kirjoitit hyvin ja juuri tuollaista kyseinen suhde on parhaimmillaan. Sitä olen pohtinut monet kerrat, että kun näillä (ja treffi-) palstoilla on pilvin pimein yksinäisiä ja seksiä kaipaavia naisia ja vastaavasti puutteessa olevia miehiä, niin miksi ihmeessä nämä halut ja tarpeet ei kohtaa?!!!.
        Eräs vanhempi nainen sanoi kerran keskustelu saitilla, että olisi se hienoa, jos olisi joku mies, jolle voisi soittaa aina kun haluaa seksiä ja muuten elä normaalia itsenäistä elämää. Niin, miksi, arvon naiset, ette suostu/ehdota ottamaan n.s. vakipanoa? Itse olisin valmis tähän, olen leskimies ja kaipaan kovasti seksiä ja naisen läheisyyttä. Pidän hellyydestä ja minulle on tärkeää että myös seksikumppanini saa nautinnon kanssani. Vain partneri puuttuu....

        Itse olen viiskymppinen nainen. Olen suhteessa samanikäiseen mieheen. Kummallakin oma koti, mutta vietämme lähes kaiken vapaa-aikamme yhdessä. Emme toistaiseksi muuta yhteen, sillä tarvitsemme kumpikin vielä aikaa entisen elämämme käsittelemiseen.

        On kuitenkin hyvä olla kun tietää, että on se oma ihminen, jolle voin soittaa, tehdä yhdessä mukavia asioita, on vain yksi mies seksiä varten, voin kertoa hänelle iloni ja suruni. Ihan tätä normi elämää.


    • varsinsuomalainen

      Minusta taas tuntuu että kirjoittaja ei ollut mikään 18-vuotias poika, vaan aivan aikuinen nainen tai jopa mies, joka pyrkii edistämään jotain omaa "avoin-seksi-idealismiaan" tai sitten pyörittää jotain kaupallista seuranhakusivustoa.

      Ja teksti haiskahti jopa käännökseltä, jostain ulkomaalaisesta esikuvasta.

      • hymypoika18

        Tota...voin ihan käsi sydämmellä sanoa että kyllä olen 18-vuotias nuori, ja en kääntänyt keneltäkään ulkomaalaiselta, ihan itse puhuin itsestäni, ja en TODELLAKAAN pyöritä seuranhakusivustoa :D Kunhan ilmaisen että ammuit aika ohi, mut ei se mitään :D


      • Joo tämä on tämä ns analysointimies, jolta tulee sieltä täältä tällaisia kilometritekstejä.


    • FriendsWithYoungGirls

      Olen 52 vuotias mies ja olen noin kymmenen naisen kanssa FWB ystäviä. Olen harrastanut sitä noin parikymmentä vuotts kun aloin matkustamaan ja varsinainen tyttoystVvV ei tuntunut oikealta ratkaisulta. Olen joskus pyytVnyt kolme naista samalla kertaa kun ovat hyvin avomielisiä ja kokekus on sitä rikkaammpi mitä enemmaän porukkaa. Laitamme yhdessä aamupalan ja lähdemme taas omille teille kunnes joku päättää soittaa ja pyytää palvelusta frendiltä. Miten ihanaa on rakastella ilman mitään siteitä ja kaikki ovat puhtaita ja raikkaita ihmisiä ja suhde pysyy toimivana kun kukaan ei petä ketään ja jokaisella on useita panokavereita. Tämä suhde toimii koska olemme yhdessv vain paneskelemisen ilosta ja minulle on ihaninta tayttää nuoren tyton vittu yli viiskymppisen miehen kalulla jolla on kokemusta muutaman sadan naisen panemisesta niin ei kyllä kukaan voi valittaa ettenko osaisi paneskella. Opetan nuoria tyttojä nussimaan ja olemaan ystäviä useiden miesten kanssa silla nuorena se pitaa kokea ja olla aktiivinen, sitten vanhempana ehtii asettua. Olen ollut 18 vuotiaista aina 38 vuotiaiden kanssa, en nussi yli nelikymppiä enään tässä iässä. Nuoremmat ovat iloisia ja nauttivat isosta kalusta ja kokemuksesta ja nauravat paljon tehden sen hommat paljon helpommaksi ja hauskaksi.

    • wenum

      En mä oo skeptinen fwb-suhteista. Itse kun haluaisin sellaisen, mut sehän se täs on et kukaan nainen ei halua.

    • aitoavio

      hvetin aikuiset noita yhden ännäs yön kokemuksia, nehän on just kuin käärmettä iskis peräpäähän

    • friends22

      Olen juuri lopettanut tällaisen suhteen koska pidemmän päälle käy niin että on kuitenkin tunteita, enemmän kuin ystävyyttä ja on vaikeaa sen rinnalle sovittaa normisuhdetta koska tuolloin noi benefitsit loppuu eikä välttämättä osaa olla enää yhtä läheinen. Mutta joillekin se voi toimia pitkäänkin. Itse halusin sitten jonkun ajan päästä hieman enemmän ja muutuin sen verran että ei enää toimi.

    • n33

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa lämmin friends with benefits hakusessa. Ei kylmä fuckbuddy. Olen 33v nainen =)

      • m_31

        Vieläkö on n33 fwb-kaveria vailla? Kysyy m31 =)


    • Vanhako

      "Voidaan yksinkertaisesti vaan istua toisen sylissä niinkuin aina ennenkin."

      Ehkä mä olen vähän vanhanaikainen, mutta mun mielestä ei ole ihan normaalia että pelkät ystävykset ovat noin läheisiä. Tuo koko touhuhan kuulostaa jonkinsortin parisuhdekyhäelmältä jo alkujaankin.
      Vietittekö te leffailtoja sylikkäin jo silloin kun olitte tahoillanne suhteissa ja kumppaninne hyväksyi tämän ?

    • freesexfreesoul

      Mä olen reilu parikymppinen tytön tyllerö ja nyt ollut vuoden yksin. Kesän aikana välit lämpesi yhden vanhan kaverin kanssa ja niin siinä sitten kävi, että panokavereitahan meistä tuli. Itse ihastuin tähän kaveriin korvia myöten ja kerroinkin sitten hänelle tunteistani, mutta en saanut vastakaikua. Nyt ollaan tässä syksyn aikana muutama ilta vietetty yhdessä. Juteltu paljon, halittu, pussailtu ja harrastettu seksiä. Ihanaahan olisi, jos tämän tyypin saisin kokonaan itselleni, mutta en viitsi enkä halua ruveta elämään haavemaailmassa. Kaveri kertoi, että olen tärkeä ystävänä ja haluaa harrastaa seksiä kanssani, muttei muuta ja tämä minun on vain hyväksyttävä.

      Mutta huolimatta tästä pienestä ihastumisesta, tää vaan on aivan huippua! Ihanaa että voi näin sinkkuna harrastaa seksiä sellaisen ihmisen kanssa, josta aidosti välittää. Tästä tyypistä on tullut mulle mahdottoman rakas ystävä ja uskon, että sitten jos ja kun, toinen (tai molemmat) meistä löytää kumppanin niin välit pysyvät silti läheisinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3663
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1429
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1259
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      948
    Aihe