Onnille kysymys

taiHassutteletko

pidätkö oikeasti itseäsi älykkäämpänä kuin muita palstalaisia? Tai palstan keskitasoa älykkäämpänä?

80

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinseno

En pidä, täällähän minäkin olen.

• hahahhahahah

hihihihihihihiihhihihi

• EiSiinäOoMitäänPitämistä

Mutku Onni ninko on älykkäämpi, se nyt vaan on. Faktat faktoina ÄÖ 131, miulla 145:D

• Kirjoituksesi

perusteella Äö:si on 75 :)

• äö131
        Kirjoituksesi kirjoitti:

perusteella Äö:si on 75 :)

en oikeasti tiedä ääöötäni, mutta hauskaa on, ja niin näyttää Onnillakin olevan. Pelkkä äö ei tietenkään ratkaise kaikkia maailman ongelmaia, tarvitaan paljon enemmän. bill Clintonilla muistaakseni myös aika lailla tuo satakolmekymppiä (127 tai jotain). hän on horoskooppi merkiltään leijona:D

Barack Obamalla on sama tähti kartta kuin minulla aikas pitkälle. äö pikkusin vähemmän, mutta haittaaks:D

näin ihan vain sivusta

• haittaaks

siis Onnilla 145 ja miulla 131

• haittaase
        haittaaks kirjoitti:

siis Onnilla 145 ja miulla 131

, olet lähempänä Clintonia

• äääööööböööö
        äö131 kirjoitti:

en oikeasti tiedä ääöötäni, mutta hauskaa on, ja niin näyttää Onnillakin olevan. Pelkkä äö ei tietenkään ratkaise kaikkia maailman ongelmaia, tarvitaan paljon enemmän. bill Clintonilla muistaakseni myös aika lailla tuo satakolmekymppiä (127 tai jotain). hän on horoskooppi merkiltään leijona:D

Barack Obamalla on sama tähti kartta kuin minulla aikas pitkälle. äö pikkusin vähemmän, mutta haittaaks:D

näin ihan vain sivusta

nyt muistin väärin Billyllä 148.8

• SePitäisiOlla

vai hassutteletko, ei tai.

• EiköhänKuitenkin

Jokainen ymmärrä. Mitä on mielestäsi älykkyys? En ole aloittaja.

• UrpotUrpoilee

Tällä palstalla on fiksu jos pystyy tuottamaan edes yhden ymmärrettävän lauseen.

• NytEnYmmärtänyt

mitä sanoitkaan?

• Valitettavasti olen jäävi vastaamaan kysymykseesi. En ole kyennyt määrittämään palstalle minkäänlaista älyllistä tasoa, joten oman älykkyyteni allegoria suhteessa palstan tasoon on mahdotonta.

Pidän itseäni maanläheisenä ja vaatimattomana. Tyydyttikö vastaukseni sinua?

• jootääolihyvä

vaikka en tiedä mistä alligaattoreista puhut. Ja ehkä vähän hassuttelen.

• taiHassutteletko

Olen saanut sinusta ylimielisen kuvan. Pakko tyytyä vastaukseesi, vaikka se ei tyydyttänyt. Herätti ajatuksia, kyllä.

• kaukanatodellisuudesta

Maanläheinen, vaatimaton - siis Onni? Terve ja heipähei!

• Mikätekee
        kaukanatodellisuudesta kirjoitti:

Maanläheinen, vaatimaton - siis Onni? Terve ja heipähei!

Onnista ylimielisen? Muiden pohdiskelmat hänen älystäänkö?

• osaton_

En yhtään ihmettele, että asiattomuuksiin tulee välillä kiusaus vastata kuten metsälle huudetaan.

• VoihaseOlla

Älykäs ihminen näkee "asiattomuuksienkin" läpi. Kaikki ei ole sitä, miltä se voi näyttää.

• niinpäniinpäniinpä
        VoihaseOlla kirjoitti:

Älykäs ihminen näkee "asiattomuuksienkin" läpi. Kaikki ei ole sitä, miltä se voi näyttää.

niin se menee. kukahan on kaikista älykkäin palstalainen? kunhan_kyselen

• MinäVastaan
        niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

niin se menee. kukahan on kaikista älykkäin palstalainen? kunhan_kyselen

Olisitko sinä <3 Empatiakykyisin, sinä :)

• osaton_
        VoihaseOlla kirjoitti:

Maybe beibi.

• niinpäniinpäniinpä
        MinäVastaan kirjoitti:

Olisitko sinä <3 Empatiakykyisin, sinä :)

En itse kyllä niin ajatellut.. Tuupa kuule sanoo päin naamaa, hä! Oon tällänen mörön näkönen ja olonen, et saattaa pelottaa ja kannattaa varoa.

• MinäVastaan

Tiedän, Ihana :) Luen ja tunnen. Aistin ja näen.

• Mörkösisikö
        MinäVastaan kirjoitti:

Tiedän, Ihana :) Luen ja tunnen. Aistin ja näen.

Mörönkö? :)

• MinäVastaan

Kerronko? Kasvamassa olevan sielun, kokeneen. Herkän sydämen. Hämmentyneen mielen, joka on hyvä. Hymyn hyvin syvän. Empiväisen mielen omasta hyvyydestä. Taistelua katkeruudesta ja voiton puolen. surun. Aisitin lämmön ja niin hämmennyksen :)

• voisin_sanoa

Speechless beibi

• sydämessänikolahti
        MinäVastaan kirjoitti:

Kerronko? Kasvamassa olevan sielun, kokeneen. Herkän sydämen. Hämmentyneen mielen, joka on hyvä. Hymyn hyvin syvän. Empiväisen mielen omasta hyvyydestä. Taistelua katkeruudesta ja voiton puolen. surun. Aisitin lämmön ja niin hämmennyksen :)

tää kyll kolahteli :) (älä lue nimimerkkiäni tällä kertaa väärällä tavalla)

• MinäVastaan

Sinulle lisään pinnan alla olevan iloisen mielen ja piilossa olevan hyvän huumorin siemen. Miksi muuten et Näytä enemmän huumoriasi. olet siinä loistava! Kerta kaikkiaan mitä näen huumoristasi. Luota itseesi.

• huumoridonna
        MinäVastaan kirjoitti:

Sinulle lisään pinnan alla olevan iloisen mielen ja piilossa olevan hyvän huumorin siemen. Miksi muuten et Näytä enemmän huumoriasi. olet siinä loistava! Kerta kaikkiaan mitä näen huumoristasi. Luota itseesi.

Haluatko tulla kuuntelemaan juttujani?

• MensanSivuilta

Mitä on älykkyys?

Älykkyyden määritteleminen on haastava tehtävä. Älykkyystutkimuksessa puhutaan yleisestä älykkyystekijästä eli G-tekijästä, johon myös Mensan testauksessa keskitytään.

Älykkyys on oppimiskykyä ja ongelmanratkaisutaitoa

Älykkyyttä on kyky oppia, soveltaa opittua ja ratkoa ongelmia. Älykkyys ilmenee taitona ymmärtää ja käsitellä abstrakteja asioita.

Älykkyys nähdään myös kykynä hahmottaa erilaisia asioiden välisiä suhteita sekä yksilön taitona käyttää ja kehittää omia kykyjään.

Älykkyys on yksi persoonallisuuden piirteistä. Älykkyys on tärkeä ja positiivinen ominaisuus, mutta on olemassa myös monia muita tarpeellisia persoonallisuuden piirteitä, joita älykkyysosamäärä ei mittaa – esimerkiksi ahkeruus, empatiakyky ja tunnollisuus.

Kaikki hyvät ominaisuudet, nekään, jotka auttavat yksilöä menestymään ja elämään onnellista elämää, eivät siis sisälly älykkyyteen. Älykkyyden määritteleminen onkin osittain myös filosofinen pulma; älykkyyttä ovat ne asiat, joiden yhdessä sovimme olevan älykkyyttä.

• Imbesillikillittää

Tämän perusteella olen imbesilli. Tunnen itseni parhaaksi, kaikista parhaimmaksi imbesilliksi <3

• Yksisilli
        Imbesillikillittää kirjoitti:

Tämän perusteella olen imbesilli. Tunnen itseni parhaaksi, kaikista parhaimmaksi imbesilliksi <3

" mutta on olemassa myös monia muita tärkeitä persoonallisuuden piirteitä" tekstissä älykkyys lasketaan yhdeksi ihmisen ominaisuudeksi. Älykkyyteen Rinnastettavissa on myös empatiakyky....siis tekstin mukaan. Minusta tuntuu, että sinä olet juuri sitä :)

• Imbesillikillittää
        Yksisilli kirjoitti:

" mutta on olemassa myös monia muita tärkeitä persoonallisuuden piirteitä" tekstissä älykkyys lasketaan yhdeksi ihmisen ominaisuudeksi. Älykkyyteen Rinnastettavissa on myös empatiakyky....siis tekstin mukaan. Minusta tuntuu, että sinä olet juuri sitä :)

Empatiahan on just se ominaisuus millä elämässä pärjää... Se tekee ihmissuhteet helpoiksi... niille jotka näkee, et se toinen on empaattinen. Eikä tuossa mainita mistään rinnastuksista :)

• Yksisilli

teksti mainitsi sekä älykkyyden että empatiakyvyn ihmisen ominaisuuksiksi eli minusta tuo oli selvä rinnastus. Mutta aivan varma en ole sanoi silli ja oli itkupilli ja niin kauheasti pillitti ja imbesilli vieressä killitti ja kohta silliä lohdutti : " Ei haittaa vaikka onkin haiseva silli, jos sydän on kuuma kuin grilli " Niin siinä hymyili yhdessä sillit mielessään ajatukset villit.

• Imbesillikillittää
        Yksisilli kirjoitti:

teksti mainitsi sekä älykkyyden että empatiakyvyn ihmisen ominaisuuksiksi eli minusta tuo oli selvä rinnastus. Mutta aivan varma en ole sanoi silli ja oli itkupilli ja niin kauheasti pillitti ja imbesilli vieressä killitti ja kohta silliä lohdutti : " Ei haittaa vaikka onkin haiseva silli, jos sydän on kuuma kuin grilli " Niin siinä hymyili yhdessä sillit mielessään ajatukset villit.

Silli on ihan hemmetin hyvää muuten. En vois elää ilman silliä, paras ruoka on sillilaatikko. Rakastan silliä. Nam <3 Ei oo kovinkaa älykästä pitää niinkään haisevasta kuin silli, mutta imbesilli on imbesilli eikä varmaan edes haista :) Sitten asiaan: mun mielestä luokittelemalla jotakin ihmisen ominaisuuksiksi ei ole rinnastus älykkyyteen sillä onhan imbesilliyskin ominaisuus ts. ei-älykkyys on älykkyyden aste, ja siten ominaisuus kuten korkeakin älykkyys tai keskiarvoinen älykkyys eli älykkyys ylipäätään. Älykkyys käsitteenä sisältää ei-älykkyyden ja älykyys on ominaisuus eli ominaisuus eli empatiakyky ei ole välttämättä älykkyyttä. Sarjassamme maanantain päätelmiä. Nimitän itseni palstan suurruhtinas Imbesilliksi ja rationaalittoman valtakunnan valtijaksi.

• Yksisilli

Hui tuota voisi jo kutsua alistamiseksi eikä rinnastamiseksi :D Henkivartijasi lähtee nyt keittämään uusiperunoita. Tuli nimittäin nälkä. Nälkä on muuten yhdistävä tekijä. Kun on tarpeeksi nälkä, on sama onko rationalisti, skeptisti tai nilhisti. Jokaisella murisee nimittäin maha ! Nilhisti ei tosin myönnä sitä :D

• Imbesillikillittää
        Yksisilli kirjoitti:

Hui tuota voisi jo kutsua alistamiseksi eikä rinnastamiseksi :D Henkivartijasi lähtee nyt keittämään uusiperunoita. Tuli nimittäin nälkä. Nälkä on muuten yhdistävä tekijä. Kun on tarpeeksi nälkä, on sama onko rationalisti, skeptisti tai nilhisti. Jokaisella murisee nimittäin maha ! Nilhisti ei tosin myönnä sitä :D

Se kel nälkä on, se toisen hengen menettää. Minä tyydyn fetajuusto-oliivi-valkosipuli perussalaattiainekset -salaattiin :) Jotain suikaleita olen myös metsästänyt. Nautihan uusista potuista, hyvä Silliseni. Voit tulla myös lautaselleni uusien pottujen ja voinokareen kanssa, jos tahdot.

• hassua_

tuvittelen.

• ÄlykkyydestäJaOnnista

Varmaan voisi todeta tosiasioita, mutta jos se olisi ongelma, hän ei kirjoittaisi täällä. Kiistaton tosiasia on, että älykkyydestä on hyötyä monessa asiassa. Tietous monesta asiasta myös erottuu täällä. Toisaalta, miksi tehdä numero asiasta...ehkä se nousee vain esiin täällä, ehkä joku myös kertoi sen itsestään täällä...Moni kertoo monenlaista, miksei sitten tällaista.
      Onni ei ehkä itse tekisi siitä numeroa, paitsi palstapersoonana. Niin sellaisena, ehkä tekisikin. Sitten niin.

• KukaanEiTiedä

Tekisi tai ei tekisi. Mistä me tosiaan tiedetään mitä kukaan tekisi irl. Kysyähän aina saa ja valehdellakkin voi.

• NäinSeMenee
        KukaanEiTiedä kirjoitti:

Tekisi tai ei tekisi. Mistä me tosiaan tiedetään mitä kukaan tekisi irl. Kysyähän aina saa ja valehdellakkin voi.

parasta olla siis selvittämättä.

• ÄlykkyydestäJaOnnista
        KukaanEiTiedä kirjoitti:

Aina voi arvella, joskus voi myös tietää.

• Edellinen
        NäinSeMenee kirjoitti:

parasta olla siis selvittämättä.

Jos haluaa kysyä niin siitä vain. Selvyyksiin täällä ei pääse. Palsta on vain tällainen. Ei tällä ole muuta identiteettiä kuin epämääräisyys :D

• VoinKysyä
        Edellinen kirjoitti:

Jos haluaa kysyä niin siitä vain. Selvyyksiin täällä ei pääse. Palsta on vain tällainen. Ei tällä ole muuta identiteettiä kuin epämääräisyys :D

Aina voi kysyä ni ei tarttee ite kertoa mitään, eikö vaan?

• edellinen

Aina voi kysyä puolin ja toisin tietenkin.

• eivälttämättävoi
        edellinen kirjoitti:

Aina voi kysyä puolin ja toisin tietenkin.

ei välttämättä voi.

• edellinen

Tarkoitin nyt tätä palstaa. Palstalaisten välistä vuorokeskustelua.

• juuniinajattelenkinko
        edellinen kirjoitti:

Tarkoitin nyt tätä palstaa. Palstalaisten välistä vuorokeskustelua.

antaa tulla joka tuutista, pysyn kyllä perässä. ihan varmasti, lupaan. ota tästäkin kirjoittamastani sitten selkoa.

• järkijatunteet

Onko tämä älykkyys teille nyt jotenkin ikävä asia.
      Voisihan olla Ylpeys ja Ennakkoluulotkin (sellainen palsta muuten puuttuu, ehdotus uudeksi palstaksi!) tai

• Siinä onkin Älynväläys ;D

• Mitäluulet

Onkohan Onni ylpeä?

• vastailentuntemattomille
        Mitäluulet kirjoitti:

Onkohan Onni ylpeä?

Sitä, et saa koskaan tietää.

• Mitäluulet
        vastailentuntemattomille kirjoitti:

Sitä, et saa koskaan tietää.

Oletko aivan varma?

• enolevarmakaan
        Mitäluulet kirjoitti:

Oletko aivan varma?

en ole varma. olen ylpeä, jos minut määritellään sellaiseksi. sellainen en tahtoisi olevan, joten jos minut määritellään sellaiseksi pyrin muuttamaan itseäni.

• Sivustamanaan

Olet hyvä, olet hyvä, olet hyvä. Älä muutu, älä muutu, älä muutu..........

• makujakesään

Kävisikö mansikkatuutti ?

• ettämikäolikaan
        Sivustamanaan kirjoitti:

Olet hyvä, olet hyvä, olet hyvä. Älä muutu, älä muutu, älä muutu..........

manaile taikojais, kuisvais, käyp totteen vaiskuis?

• taiHassutteletko

SE aukeni nyt! Onni on rationalisti. Kiitos kaikille.

• Mennnen

Onni on pasifisti.

• Niin-kauniita
        Mennnen kirjoitti:

Onni on pasifisti.

Luulen, että Onni on tosi romanttinen <3 Mä muistan jotain kirjoituksiaan ja ah ne oli ihania.

• Realismia

Rationalististinen romantikko.

• Faktatkehiin

Onnin ÄO. On 135-150 keskihajonnan ollessa 15. Mensan älykkyystestin jäsenyysraja on 130.

Albert Einstein (1879–1955). Saksalainen fyysikko ja matemaatikko. Arvioitu ÄO. 160

Bill Gates (s. 1955). Yhdysvaltalainen tietokoneohjel­moija, liikemies ja monimiljardööri. Arvioitu ÄO. 150-160

Teidän älykkyydestänne: Suurin osa osaa hädintuskin kirjoittaa!
      Sanoin ääneen totuuden, anteeksi.

• SeOnNiinkin

Mitä tuota pyytää anteeksi totuutta :D Kaikkea voi kirjoittaa, kun vain pyytää lopussa anteeksi ;D Onko muuten kirjoittamistaito sama kuin älykkyys? Mietin vain. Myönnän etten ole kovinkaan älykäs enkä osaa kirjoittaa. Kun puhutaan älykkyydestä mietin, että missä menee se raja, että ihminen luokitellaan älykkääksi. Kuka tuon rajan on asettanut ja millä älykkyyttä mitataan. Onko mittaustekniikka kuin luotettava. Se on kuin kehä. Lopulta tulen aina siihen tulokseen, etten ole tarpeeksi älykäs löytämän ratkaisua tuohon. Niinpä tyydyn siihen, että koska en ole kovin älykäs pidättäydyn rakastamisessa. toisilla rakastaminen ei kyllä sulje pois älykkyyttä. Mutta meikäkäisellä.....:D

• osaanKirrjooittaainakinH

hihihiihhiihhihihihihihihihihi

• hyvinsuunniteltuja
        SeOnNiinkin kirjoitti:

Mitä tuota pyytää anteeksi totuutta :D Kaikkea voi kirjoittaa, kun vain pyytää lopussa anteeksi ;D Onko muuten kirjoittamistaito sama kuin älykkyys? Mietin vain. Myönnän etten ole kovinkaan älykäs enkä osaa kirjoittaa. Kun puhutaan älykkyydestä mietin, että missä menee se raja, että ihminen luokitellaan älykkääksi. Kuka tuon rajan on asettanut ja millä älykkyyttä mitataan. Onko mittaustekniikka kuin luotettava. Se on kuin kehä. Lopulta tulen aina siihen tulokseen, etten ole tarpeeksi älykäs löytämän ratkaisua tuohon. Niinpä tyydyn siihen, että koska en ole kovin älykäs pidättäydyn rakastamisessa. toisilla rakastaminen ei kyllä sulje pois älykkyyttä. Mutta meikäkäisellä.....:D

Viralliset älykkyystestit ovat luotettavia. Tärkeää on tietysti ilmetä mikä testi ja pisteytys on kyseessä, koska niitä on erilaisia. Testit ovat tasapuolisia eikä niissä voi huiputtaa. Eikä niihin voi varsinaisesti harjoitellakaan. Älykkyystestejä käytetään yllättävissä yhteyksissä huomaamattamme. Tai voihan sen huomatakin, mutta ei kaikki.

• MyssyPimeänä

Olikohan" Mahatma" Gandhi Mensan jäsen. Entä Dalai lama, äiti Teresa? Itseasiassa Hitlerkin oli erittäin älykäs.

• MiksiTuotOnnin

Asioita esille? Mitä asia edes sinulle kuuluu? Tuskin Onnikaan asiasta tahtoo puhua.

• kullekinsopiva

Ettekö te muuta mieti? Mitä kukaan tekee minkääntasoisella älykkyydellä jos ei ole toista samankaltaista sielua rinnalle. Vai kysyttekö aina ensin ÄOn kun tapaatte uuden ihmisen? Älykkyys ei siis ainakaan (mitattuna) ratkaise ehkä maailman tärkeintä asiaa kullekin meistä, sitä oikeaa ihmistä vierelle, eikä edes välttämättä auta sen valinnassa.
      Olette nyt Ikävä-palstalla, unohtuiko..

• JokuRotiSentään

hei camoon! Eihän pelkkä äö ratkaise. minä ainakin vien ukkelin äö testien jälkeen heti seuraavaksi ruumiin tarkastukseen, sitten tunnustelen miehen sielunsopukoita, mittaan verenpaineen ja lopuksi vielä sydänkäyrä

• kullekinsopiva
        JokuRotiSentään kirjoitti:

hei camoon! Eihän pelkkä äö ratkaise. minä ainakin vien ukkelin äö testien jälkeen heti seuraavaksi ruumiin tarkastukseen, sitten tunnustelen miehen sielunsopukoita, mittaan verenpaineen ja lopuksi vielä sydänkäyrä

Hölmö.. Sama suomeksi: 'Äly ei tuo onnea'

• tälläiseentörmännyt

Kyllä typerä on monesti se, joka pitää itseään muita älykkäämpinä. Älykäs ei sorru aliarvioimaan muita. Jotkut on älykkäitä, mutta käyttäytyvät typerästi koska ovat tunnevammaisia.

• höpöhöpöpöhöpipi

Suomi24 onmrakennettu palikoista.

• TääläyksiKalikka

hihihihihhihihihihihihihihihihihihihihi Ei niin huonosti menekkään eikö meidän palikka jutut uppoais

• Hoolta

Onni on turhan pikkumainen mun makuun oli miten älykäs hyvänsä, tykkään eri tyyppisestä. En haluis ketään sepittään mun viereen matemaattisia kaavioita. Tämäkin keskustelu on turha vaikka osallistuinkin ;)
      Nyt työhön raatamaan, se on työläisen elämää yhteiseksi hyväksi.

• Kokeilinvainparjaamista

Perun sanani, oikeastaan Onnin jutut on kyllä palstan parhaita. Palsta on hyvin tylsä ilman Onnia.

• näintoivomme
        Kokeilinvainparjaamista kirjoitti:

Perun sanani, oikeastaan Onnin jutut on kyllä palstan parhaita. Palsta on hyvin tylsä ilman Onnia.

Toivomme siis että Onni ei ikinä uskaltaisi ottaa rakastamaansa ihmiseensä yhteyttä, jotta voimme nauttia hänen kirjallisista tuotoksistaan täällä.

• OnninSihteeri
        näintoivomme kirjoitti:

Toivomme siis että Onni ei ikinä uskaltaisi ottaa rakastamaansa ihmiseensä yhteyttä, jotta voimme nauttia hänen kirjallisista tuotoksistaan täällä.

Onni on kuullut toiveesi ja minulla on ilouutisia: toiveesi toteutuu, sillä Onni on lupautunut toteuttamaan toiveesi.

• luenvain
        näintoivomme kirjoitti:

Jos olen itsekäs (olen itsekäs), toivon että hän kirjoittelisi täällä. Kuitenkin vielä enemmän toivon, että hän saisi yhteyden rakastamaansa ihmiseen ja olisi onnellinen. Hän varmaan itse huolehtii siitä asiasta, joten turha tässä sen enempää mietiskellä asiaa.

• odotansitä
        OnninSihteeri kirjoitti:

Onni on kuullut toiveesi ja minulla on ilouutisia: toiveesi toteutuu, sillä Onni on lupautunut toteuttamaan toiveesi.

Hienoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      204
      7023
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4642
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4298
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3262
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1706
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1459
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe