Eli kun mies täyttää 40 vuotta, siitä alkaen miehisyys rapistuu tasaisen varmasti vuisi vuodelta. Eli vaihdevuodet alkaa jo ennen kuin naisilla. Nyt ymmärrän paremmin miksi kierrän "vanhat ukot" kaukaa.
Ylilääkärin ja fitness-urheilijan Jan Sundellin mukaan nykyään on havaittu, että naisten lisäksi myös miehillä voi olla vaihdevuodet.
– Miehen ikääntymiseen kuuluu myös se, että sukupuolihormoneissa tapahtuu hiipumista. Sen jälkeen kun mies täyttää 40 vuotta, niin noin prosentin verran testosteroni laskee joka vuosi. Osalla miehillä tästä tulee ihan oireita, Sundell selittää.
Sundellin mukaan noin 10–20 prosenttia miehistä oirehtii sukupuolihormoneiden hiipumisen vuoksi. Oireet muistuttavat usein masennuksen oireita.
– Usein testosteroni liitetään lihaksiin ja seksiin, mutta nämä miehet valittavat usein, että he ovat täysin uupuneita. Ja myös elämästä on hävinnyt ilo ja maataan vaan siellä sohvalla ja mikään ei kiinnosta tai innosta, sanoo Sundell.
Myös unihäiriöt, sekä siitä johtuva ärtyneisyys ja äksyily voivat olla Sundellin mukaan merkki miesten vaihdevuosista.
– Että jos on kovin äkäinen 50-vuotias mies, niin kannattaa testosteronit tarkastuttaa.
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/ylilaakari-naista-oireista-tunnistat-miesten-vaihdevuodet/2813624
Miesten vaihdevuodet
7
213
Vastaukset
- Hikoileva.erektiohäiriö
Miesten vaihdevuosien......
Oireet
Miehen vaihdevuosioireita ei välttämättä huomata ajatella mieshormonin puutteesta johtuviksi, koska ne ilmaantuvat usein hitaasti. Mahdollisia oireita ovat:
lihominen
lihasmassan väheneminen
lihasvoiman heikkeneminen
univaikeudet
väsymys
masennus
ärtyneisyys, vihaisuus, hermostuneisuus, mielialan vaihtelut
motivaation heikkeneminen, päättämättömyys, itsetunnon lasku
muistihäiriöt, keskittymiskyvyn puute
sukupuolisen halukkuuden väheneminen
erektiohäiriöt
lisääntynyt virtsaaminen
luukato, hiusten lähtö
hikoilu, kuumat aallot - 1212
Taas yksi kurppa trollaa, "kostona" siitä että palstalla kerrotaan totuus naisten markkina-arvon laskusta.
Ap sekoittaa rapistumisen & romahtamisen. Miehisyys alkaa rapistumaan n. 35-vuotiaana. Naisellisuus alkaa rapistumaan n. 22-vuotiaana.
http://i.ytimg.com/vi/SyRnksye9po/hqdefault.jpg- Totuus_________
Ihminen kasvaa fyysisesti 25 -vuotiaaksi asti. Tämän jälkeen alkaa rapistuminen molemmilla sukupuolilla.
Myös andropaussi on ihan tosiasia. - Kinininiin
Haluan vain painottaa sitä että miehilläkin vaihdevuodet eikä vaihdevuodet välttämättä edes oireile kummallakaan sukupuolella! Eli monet elää ilman kuivaa vaginaa ihan normaalisti elämäänsä eteenpäin!
- puuma.h
Nauseus alkaa vasta 40v. Sitä ennen ollaan tyttösiä.
- Kohtalo.kulkee
Miehistä tulee lopult sellasia lapasia ettei miehiksi tunnista
- Armoton_totuus
Lopulta me kaikki kuolemme. Oli sitten ytmi tai ätmi niin kuolo korjaa eikä sille mitään voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628