Mulla menee lyhennykseen bemariin 1100e pyöreesti. Polttoaine 300-400e. Dieselvero 600 vuosi ja vakuutus joku 1500e bonuksilla. Sitten huollot ja renkaat jne joita en sen kummemmin laske. Jokatapauksessa kuukaudessa menee se 1600-1700e autoon omasta pussista. On tää autolla ajo tehty kalliiksi suomessa. Ajan vielä pienipäästöisellä ja vähän kuluttavalla dieselillä. Miten sitten jos haluat jonku kunnon auton joka kuluttaa 15 litraa ja voimaa löytyy 500 heppaa...se vasta kallista onkin vaikka tietysti paljon mukavempaakin.
Autoiluun sikana rahaa joka kuussa
11
69
Vastaukset
- voivoi
Elämä on.
- Theo2013
Niin on ja aloittaja ei osaa kirjanpitoa tai on tehnyt tosi paskoja ratkaisuja,vaikka automerkki on ok niin kaikki muu mättää tuossa jutun juuressa.
- BMWosarilla
Itellä on myös BMW ja lyhennän sitä 9e/kk. Otin tosi pitkällä osarilla ja helkkarin isolla loppujämärillä... Oisko ollu joku 15000e se loppujämäri. Ja tuo rahoitusaika on joku 180v... Aika hyvä rahoitus kyllä mun mielestä.. Poika lupas maksaa sitten pois ku kasvaa, ja poika on vielä 2v nii on aikaa itellä ajella.
- Autokäteisellä
Helppo tapa vähentää autoiluun meneviä rahoja. Osto kukkaron mukaan. Ei pidä ahnehtia enempää mihin on varaa.
Olen aina ostanut omistamani autot käteisellä. Aiemmin kun oli vähemmän rahaa ostin käytettyjä. Nyt jo 15 vuotta uusia. Kukkaron mukaan. Ja käteisellä ostava saa kunnon aelnnuksen.
Silloin ei maksa korkoja ja nekin rahat jää omaan kulutukseen tai kartuttaa omaisuutta. Mikään ei ole niin kallis kuin kaupan luotto.
Nyt on alla vuoden vanha 328i, joku kuitenkin kysyy sitä kohta seuraavaksi- voikökkö
Ei nykyään saa käteisalennusta, vaan päinvastoin.
Autoliike saa provikat pankilta jos saa hyvän velaksiostajan/asiakkaan.
Ainoastaan jos sinulla ei ole vaihtoautoa, voit saada hieman edullisemmin.
Ihmettelen niitäkin jotka mekkaloivat autoveroja alemmaksi, niistä ei ole mitään hyötyä auton vaihtajalle, koska vaihtoauton hinta halpuu saman eli enemmänkin mitä veroale on.
Hyvin harva ostaa ilman vaihtoautoa.
Kaikki verohyöty tulee kauppiaalle siten, että seuraava malli maksaa ainakin verohyödyn verran enemmän. - E220_CDI
voikökkö kirjoitti:
Ei nykyään saa käteisalennusta, vaan päinvastoin.
Autoliike saa provikat pankilta jos saa hyvän velaksiostajan/asiakkaan.
Ainoastaan jos sinulla ei ole vaihtoautoa, voit saada hieman edullisemmin.
Ihmettelen niitäkin jotka mekkaloivat autoveroja alemmaksi, niistä ei ole mitään hyötyä auton vaihtajalle, koska vaihtoauton hinta halpuu saman eli enemmänkin mitä veroale on.
Hyvin harva ostaa ilman vaihtoautoa.
Kaikki verohyöty tulee kauppiaalle siten, että seuraava malli maksaa ainakin verohyödyn verran enemmän.Perustelit juuri, miksi olen tehnyt viimeiset 5 auton vaihtoani myymällä ensin omani ja ostamalla sitten seuraavan käteisellä. Suoraan rahalla ostavalla on valinnanvaraa Saksaa ja Ruotsia myöden.
Lienet silti oikeassa siinä, että useimmat mieluummin maksavat helpommasta vaihdosta palkan autoliikkeelle.
- lifeislive
Elämä on väärin organisoitu, siis tavallisilla ihmisillä. Itse olen jo yli 50 vuotias. Lapset ovat muuttaneet pois. Vaimon kanssa aloitimme ns. tyhjältä pöydältä. Asuttiin alkuaikoina ensin kaksiossa, sitten kolmiossa. Autot oli 80 luvalla vanhoja ja vaarallisia. Ei ollut varaa muuhun. Nyt asutamme 120 neliön omakotitaloa, auton voisi vaihtaa uuteen vaikka joka vuosi, elämisen kulut pienet, rahantulo vakio. Silloin kun lapset olivat pieniä, olisi pitänyt olla nykyinen elintaso, luultavasti olisi nauttinut elämästä enemmän. Alkuaikoina oli hieno tunne saada uusi auto, enää ei sykähdytä millään lailla. No jos sitten seuraavassa elämässä.
- isaadna
Tiettyjen ihmistyyppejä ohjelmaa nykyäänkin jopa j 70luvul en;kaikki tänne ja heti! Huomenna voin kuolla!
- 2xV8
Nyyh nyyh nyyh. Aikuiset ? miehet.
- sairaitonkelmi
Naurettavaa!ostaa auto Oscarilla!jossain käyttää ettei kerran voi maksaa jo asunnon maksu vielyhennyksenä niin paljon niin säästää osake tai rahastoon osan ja maksaa halvemman auton.typerintä on panna tienestinsä autoon kaikki jaolla viel velkaa
- irtokiviä
Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia paljonko ottaa velkaa autoonsa.
Tunnen muutaman kaverin, joiden kaikki tulot menee autoihinsa, mutta ne rahat on pois ravintoloista ja viinakaupoista, kun rahat menee autoiluun.
Joskushan he on autonsa saaneet maksettua ja kun myyvät, niin saavat edes hiukan rahaa takaisin, kun taas nää tuntemani dokut ei saa rahojansa takaisin kuin viemällä tyhjät pullot alkoon ja se ei juurikaan kannata.
Loputon asia on väitellä asiasta, sillä niin monta kuin on autoa,niin monta on mielipidettäkin kannattaako vaiko ei.
Ymmärrän hyvin ettei nuorisolla ole varaa ostaa autoansa käteisellä, kun iso osa rahasta menee autokouluun ja kun auto pitää hommata,niin myyjät pitää kaupoissa huolen , että myyvät kovalla korolla nuorelle ensiostajalle kalliin auton pienillä kuukausierillä ja sitten 5 vuoden kuluttua onkin todellisuus taas edessä ja loppumaksu onkin tuhansia euroja, joista on taas tehtävä velka,jotta selviää siitäkin vielä, joten ei nuorisolla niin helppoa ole, joten annetaan kaikkien ajella millä kukin tykkää ja mihinkä varallisuus riittää.
Itse olen autoillut ammatikseni jo yli 35 vuotta ja omistan työautoni ja siviiliauton ja emännän auton ja kaikki on velattomina ostettu.
Tosin niiden eteen teen töitäkin ja alussa tein todella paljon 2 ihmisen edestä ekat 10 vuotta,kunnes sain omat luvat Helsingin alueelle, niin silloin ihmiset kulki vuokra-autoilla ja silloin tuli toimeenkin ja sain talonkin ostetuksi,mutta nyt en enään edes huolisi lupia,sillä ajot on ajettu ja raha ei liiku.
Parempi pitää suut supussa mitä omistaa ja mitä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885