A-studion ohjelmasta

afe

Siellä siitä tupakoinnista tuli juttua.
Mulla oli kahden hengen firma.
Tuli työ, jolla oli hirveä kiire. kaveri ei polttanut ja rupesi paahtaamaan hommaa, minä sanoin, että nyt on niin kiire työ, että pitää pistää tupakiksi ja suunnitella miten tämä homma tehdään.
Varttitunnin päästä kaveri noitui, että vituksi meni...alotettava alusta. (olin jo hommassa pitkällä).
Olisinhan asian saanut miettyä ilman tupakkaakin, mutta tupakointini auttoi sitä, ja sama tapahtui usein.

13

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gaylord Focker

      ..nyt sitten on mukava yskiä keuhkonsa pihalle keuhkosyövän kourissa??

      • Samuli

        Minä olen ite ns. viihdepolttaja, enkä tykkää tupakansavusta esim. ruokaravintoloissa, enkä muutenkaan. Kännissä savua ei huomaa :) Mutta mua myös ärsyttää se, mitenkä ihmiset suhtautuu toisten tupakointiin! Helvetti jokainen taplaa tavallaan. Jos yskii keuhkonsa, niin sitten yskii, se nyt tuskin oli jutun pointti. Sitä paitsi kyllä kaikki tietävät tupakan vaarat..ei ole tupakoinnin lopettaminen siitä kiinni..!!


      • !!!!
        Samuli kirjoitti:

        Minä olen ite ns. viihdepolttaja, enkä tykkää tupakansavusta esim. ruokaravintoloissa, enkä muutenkaan. Kännissä savua ei huomaa :) Mutta mua myös ärsyttää se, mitenkä ihmiset suhtautuu toisten tupakointiin! Helvetti jokainen taplaa tavallaan. Jos yskii keuhkonsa, niin sitten yskii, se nyt tuskin oli jutun pointti. Sitä paitsi kyllä kaikki tietävät tupakan vaarat..ei ole tupakoinnin lopettaminen siitä kiinni..!!

        Ja muut maksavat verorahoillaan sinun kalliin sairaanhoitosi kun keuhkosi pettävät ja olet tukehtumassa teho-osastolla ahtautuneisiin keuhkoihisi....


      • vaiskä
        !!!! kirjoitti:

        Ja muut maksavat verorahoillaan sinun kalliin sairaanhoitosi kun keuhkosi pettävät ja olet tukehtumassa teho-osastolla ahtautuneisiin keuhkoihisi....

        No mutta kannattaako sitä sitten mennä teho-osastolle? Jos kerran keuhkotkin siellä tukkeentuvat??!!


      • mataleena
        !!!! kirjoitti:

        Ja muut maksavat verorahoillaan sinun kalliin sairaanhoitosi kun keuhkosi pettävät ja olet tukehtumassa teho-osastolla ahtautuneisiin keuhkoihisi....

        kuinka paljon palaa verorahaa alkoholin myötä tulevista ongelmista
        terveydenhuolto ja sosiaalikustannuksina,

        lasten pahoinvointi perheen sisällä, vaikutukset psyykkeeseen - nuorisorikollisuus etc.

        eukon ja lasten pahoinpitelyt

        muut hoito ja ylläpitokustannukset

        rattijuoppojen aiheuttamat vammautuneiden hoidot ja kuntoutukset ja kuolemantapaukset

        muut pahoinpitelyt ym rötöstelyt

        ... ja entä huumeet???
        ... ja entä lisääntynyt lihavuus; huolestuttavampaa on lasten liikalihavuus mitä se tulee maksamaan parinkymmenen vuoden kuluttua kansalle. Ja arkinen liikkumattomuus (TULES/sydän- ja verisuonisairaudet)

        Että kannattaa miettiä myös muita veroraha-syöppöjä siinä samalla.

        Muuten tupakoitsijat maksaa suomelle ison veron askista ja kuolee todennäköisesti "ennen aikojaan", joten eläkerahoissa ja vanhuuden tuomissa muissa sairauksissa "säästää" kirstua.

        Suurempi todennäköisyys on kuolla liikenneonnettomuudessa kuin keuhkosyöpään.

        Ja toisekseen elämäähän tämä on ja se kestää juuri sen verran kuin kestää...


      • taapertaja
        mataleena kirjoitti:

        kuinka paljon palaa verorahaa alkoholin myötä tulevista ongelmista
        terveydenhuolto ja sosiaalikustannuksina,

        lasten pahoinvointi perheen sisällä, vaikutukset psyykkeeseen - nuorisorikollisuus etc.

        eukon ja lasten pahoinpitelyt

        muut hoito ja ylläpitokustannukset

        rattijuoppojen aiheuttamat vammautuneiden hoidot ja kuntoutukset ja kuolemantapaukset

        muut pahoinpitelyt ym rötöstelyt

        ... ja entä huumeet???
        ... ja entä lisääntynyt lihavuus; huolestuttavampaa on lasten liikalihavuus mitä se tulee maksamaan parinkymmenen vuoden kuluttua kansalle. Ja arkinen liikkumattomuus (TULES/sydän- ja verisuonisairaudet)

        Että kannattaa miettiä myös muita veroraha-syöppöjä siinä samalla.

        Muuten tupakoitsijat maksaa suomelle ison veron askista ja kuolee todennäköisesti "ennen aikojaan", joten eläkerahoissa ja vanhuuden tuomissa muissa sairauksissa "säästää" kirstua.

        Suurempi todennäköisyys on kuolla liikenneonnettomuudessa kuin keuhkosyöpään.

        Ja toisekseen elämäähän tämä on ja se kestää juuri sen verran kuin kestää...

        Aina kun tupakan aiheuttamista ongelmista keskustellaan, niin joku vetää nämä muut asiat esiin.

        Tupakan haitoista ei siis saa keskustella niin pitkään kun yhteiskunnassa on muitakin ongelmia?


      • Tiu
        mataleena kirjoitti:

        kuinka paljon palaa verorahaa alkoholin myötä tulevista ongelmista
        terveydenhuolto ja sosiaalikustannuksina,

        lasten pahoinvointi perheen sisällä, vaikutukset psyykkeeseen - nuorisorikollisuus etc.

        eukon ja lasten pahoinpitelyt

        muut hoito ja ylläpitokustannukset

        rattijuoppojen aiheuttamat vammautuneiden hoidot ja kuntoutukset ja kuolemantapaukset

        muut pahoinpitelyt ym rötöstelyt

        ... ja entä huumeet???
        ... ja entä lisääntynyt lihavuus; huolestuttavampaa on lasten liikalihavuus mitä se tulee maksamaan parinkymmenen vuoden kuluttua kansalle. Ja arkinen liikkumattomuus (TULES/sydän- ja verisuonisairaudet)

        Että kannattaa miettiä myös muita veroraha-syöppöjä siinä samalla.

        Muuten tupakoitsijat maksaa suomelle ison veron askista ja kuolee todennäköisesti "ennen aikojaan", joten eläkerahoissa ja vanhuuden tuomissa muissa sairauksissa "säästää" kirstua.

        Suurempi todennäköisyys on kuolla liikenneonnettomuudessa kuin keuhkosyöpään.

        Ja toisekseen elämäähän tämä on ja se kestää juuri sen verran kuin kestää...

        Alkoholin kustannukset yhteiskunnalle kyllä tiedetään, mutta pitää muistaa, että alkoholin asema on etuoikeutettu tupakkaan ja huumeisiin verrattuna.
        Alkoholia on erittäin helppo valmistaa. Kuka tahansa, jolla on kanisteri, onnistuu siinä. Myös raaka-aineet ovat kaikkien saatavilla. Valvonta olisi mahdotonta. Tupakan ja huumeiden kohdalla näin ei ole. Valmistaminen ei onnistu kun erityistietoa omaavilta ja kuljetuksesta jää helpommin kiinni, toisin sanoen viranomaisvalvonta on mielekästä. Alkoholin erityisoikeudet muihin huumeisiin verrattuna eivät perustu poliitikkojen mielivaltaan vaan alkoholin sallimisesta päätettiin (kieltolain purku) kansanäänestyksellä, joten se siitä.

        Olen sitä mieltä, että tupakka tulee ajaa yhteiskunnassa ahtaalle riippumatta siitä, mikä alkoholin aiheuttama vahinko on. Ei voi ajatella, että jos joku asia yhteiskunnassa aiheuttaa tappioita, kaikille muille asioille pitää sallia sama. Tupakan valmistusta ja kauppaa on helpompi kontrolloida kuin viinan.

        Epäilen, että tänään alkanut tervetullut tupakan vastainen ilmapiiri johtaa tulevaisuudessa lopulta tupakoinnin ja tupakan kaupan täyskieltoon. Tupakkaa valmistava yritys joutuu lopulta samanlaisen tuotevastuulain piiriin, kuin muillakin tuotteilla on tänään, eli tuotteen valmistaja korvaa vahingot. Tupakanvalmistajien tietotaito ei ole tälläkään hetkellä enää tuotannollista vaan juridista, eli miten välttyä syytteiltä ja saada oikeus uskomaan että tupakoitsija on tehnyt itse valintansa tietoisena riskeistä.


      • Kerrasta ymmärtävä
        taapertaja kirjoitti:

        Aina kun tupakan aiheuttamista ongelmista keskustellaan, niin joku vetää nämä muut asiat esiin.

        Tupakan haitoista ei siis saa keskustella niin pitkään kun yhteiskunnassa on muitakin ongelmia?

        Eiköhän jokainen ihminen tiedosta elämäntapansa ja niistä koituvat haitat.

        Tulee tässä mieleeni Raamatussa lukevaa: Se teistä, joka on synnitön, se heittäköön ensimmäisen kiven.

        Tämä tupakkahomma on mennyt jo jankuttamiseksi. Keksittäköön uusi aihe!


      • tonttu
        taapertaja kirjoitti:

        Aina kun tupakan aiheuttamista ongelmista keskustellaan, niin joku vetää nämä muut asiat esiin.

        Tupakan haitoista ei siis saa keskustella niin pitkään kun yhteiskunnassa on muitakin ongelmia?

        ja täytyykin, mutta kun keskustelun sävy on useimiten vastakkainasettelua ja syyttelylinjalla paatoksellista monotoniaa.

        Kun lähdetään keskustelemaan verorahojen palamisesta, niin silloin myös muut kunnan-/valtionkirstua käyttävät rasitteet tulee otettavan myös huomioon.


      • nortti
        !!!! kirjoitti:

        Ja muut maksavat verorahoillaan sinun kalliin sairaanhoitosi kun keuhkosi pettävät ja olet tukehtumassa teho-osastolla ahtautuneisiin keuhkoihisi....

        Vai muut maksaa?Vituttaa tollainen terveysnatsien hurskastelu!Jos vedät norttia,käytät kohtuudella
        alkoholia ja vielä omistat polttomoottorikäyttöisen
        ajoneuvon,niin olet varmasti maksanut ihan tarpeeksi veroja(samaa ei voine sanoa kaikenmaailman terveysintoilijoista,tms.viherpiipertäjistä)!
        Ja olet myös ihanteellinen yhteiskunnan jäsen:
        Eläkkeellä ei kauaa kiduta,kun tuonela kutsuu...


    • afe

      Halusin vaan tuoda esiin sen, että tupakointitottumuksesta on MINULLE ollut hyötyä työelämässä.

    • säännöt

      Minusta tupakointi voitaisiin kieltää kokonaan! Jos suomessa ei sais tupakkaa niin tietenkin jotkut hankkivat sitä ulkomailta, mutta varmasti se olisi vähemmistö. Minä en ainakaan hankkisi. Tupakoin nykyisin, mutta olen lopettanut ennen aika ajoin vain siksi että en saanut: 4 vuodeksi kun asuin perhekodissa jossa se oli syntiä ja 10 vuodeksi kun mies paheksui. Tarvitsen sääntöjä ulkopuolelta! Ilman ulkopuolelta tullutta sääntöä minä poltan enkä näe riittävää syytä lopettaa.

    • PaksukaisetKuriin

      Läskien pullansyönti ja julkisilla paikoilla ruokailu on kiellettävä. Lihavat vastuuttomat narsistit ovat valtav terveydenhuollon rasitus. Lisäksi lihavat ovat laiskoja lusmuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe