Olemmeko vaelluksessamme niin hyviä kuin tarvitsee ? Mistä tiedämme mikä on riittävää Jumalalle - ja milloin pitää vielä hieman "pingottaa" ? Oletko vanhurskas vai et ? Oletko nuhteeton kristitty ?
Identiteettisi Kristuksessa on sitä, miten Jumala sinut näkee, eikä sitä miten itse itsesi näet - koska me olemme sokeita, ja Hän näkee totuuden.
Ef 1:
”3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, 4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,”
Tämä jae kertoo kaksi tärkeää asiaa; ensinnäkin, meidät on valittu ennen maailman perustamista. Hän on ennälta nähnyt ja ennalta tietänyt ketkä ovat niitä jotka uskovat Jeesukseen ja ottavat Hänet vastaan omana vapahtajanaan.
Mutta toiseksi, Hän on valinnut meidät olemaan PYHÄT JA NUHTEETTOMAT Hänen edessään, rakkaudessa. Tämä tarkoittaa sitä että vaikka omissa silmissämme olemme vajavaisia, Hänen rakkautensa ja armonsa peittää kokonaan tuon vajavaisuuden. Oleellista on se, miten Hän näkee meidät, ei se miten itse näemme itsemme. Ja Hän näkee meidät täydellisinä, koska on lunastanut meidät tästä maailmasta itselleen, ja Hän on itse tehnyt meidät täydellisiksi Hänen edessään.
”5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,”
Ollessamme täydelliset ja vanhurskaat Hänessä - ja vain Hänessä – ja Hänen kauttaan, olemme myös edeltäpäin MÄÄRÄTYT lapseuteen; olemme Jumalan lapsia, olemme Aabrahamin lapsia ja perillisiä yhdessä hänen kanssaan. Jumala voi edeltäpäin määrätä meidät lapseuteen vain sen kautta että HÄN tekee meidät pyhiksi ja nuhteettomiksi Kristuksessa, koska kukaan meistä ei voi sellaiseksi tulla oman Jumalanpalveluksensa kautta. Kukaan ei tule vanhurskaaksi tekojen kautta, eikä täydellistä vanhurskautta voi teoillaan enää ”parannella”.
”6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, 7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.”
Kaikki tämä on meille lahjoitettu Kristuksessa, silloin kun otimme Hänet vastaan omana vapahtajanamme.
Koska synti edelleen riippuu meissä kiinni oman ruumiimme kautta, kuten Paavali sanoo Room 7:24 ” Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?”, omat silmämme näkevät aivan eri asian kuin mitä Jumala meissä näkee.
Vaikka itse näemme itsemme kyvyttömiksi, riittämättömiksi ja näemme tarvetta parannella ”luonnettamme”, on Hän nähnyt meidät täydellisinä edessään jo ennen maailman perustamista; näinhän Ef 1:4 sanoo – Hän on VALINNUT meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat.
Näin kysymys kuuluu: ketä uskot ?
Uskotko itseäsi ja omia silmiäsi, jotka kertovat ettet tee sitä mitä haluat tehdä, ja opettajia jotka kertovat miten sinun vielä täytyy tehdä sitä ja tätä ja pyhittyä tullaksesi Jumalalle otolliseksi – vai uskotko Jumalaa joka sanoo meille että me olemme JO täydelliset ja vanhurskaat Hänen edessään, ilman omia tekoja; pyhät ja nuhteettomat, koska meille on lahjoitettu vanhurskaus jota emme voisi ikinä teoillamme saavuttaa.
Mitä siis sanotte ?
Olemmeko täydelliset ja vanhurskaat juuri nyt ja koko vaelluksessamme – vai ei ?
Identiteettisi Kristuksessa
17
<50
Vastaukset
Tämä on näin sunnuntaille hyvä puheenvuoro Paavalin Efesolaiskirjeen pohjalta. Ja lohdullinen on apostoli Paavalin kautta annettu evankeliumi tästä Jumalan edessä riittävästä täydellisyydestä ja vanhurskaudesta, joka meillä on uskon kautta Kristukseen ja Kristuksessa.
Kunpa minäkin muistaisin paremmin, että ei minun kannata itseäni katsoa ja hätääntyä Jumalan sanan pyhyyttä ja täydellisyyttä vaativien sanojen edessä, vaan katsoisin Jeesukseen Kristukseen, jossa jo ennen maailman perustamista Jumala itse on minutkin siunannut taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa.- Exadventistiparka
Jaak 4: "11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?"
Aloituksessani halusin tuoda ilmi sitä miten Jeesus itse on tehnyt meidät pyhiksi ja puhtaiksi, vanhurskaiksi ja täydellisiksi Hänen edessään ja Hänessä.
Jos sydämessämme uskomme mitä Raamattu meille opettaa siitä tilasta johon Jeesus Kristus on meidät verellään lunastanut ja ostanut, ja se on uskossa sulautunut meihin, silloin meidän tulee ajatella samalla tavoin myös uskonveljistämme:
"Koska minä olen täydellinen, moitteeton, pyhä ja nuhteeton Kristuksessa, niin on myös veljeni."
Toivomukseni on, että tällä palstalla me kaikki myös muistaisimme tämän asian, emmekä syytä tai syyllistä toista emmekä anna toisesta väärää todistusta. Voimme olla joistakin asioista eri mieltä, mutta me kaikki pelastetut uskomme samoin:
Room 10:14 "SILLÄ HÄN ON YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISIKSI NE, JOTKA PYHITETÄÄN."
Joh 13:35 "SIITÄ KAIKKI TUNTEVAT TEIDÄT MINUN OPETUSLAPSIKSENI, ETTÄ TEILLÄ ON KESKINÄINEN RAKKAUS."- Raamattu
Hyvä aloitus! Kristityiksi tunnustautuvien väliset taistelut ovat herättäneet paheksuntaa epäuskoisissa ja se on ollut ehkä suurin este kristillisen uskon omaksumiselle.Todellinen ykseys uskovien kesken hälventää näitä epäluuloja ja kielteisiä asenteita.Kristus sanoi sen olevan suurin todiste maailmalle siitä,että hän on maailman Vapahtaja Joh.17:23.
- Exadventistiparka
Raamattu kirjoitti:
Hyvä aloitus! Kristityiksi tunnustautuvien väliset taistelut ovat herättäneet paheksuntaa epäuskoisissa ja se on ollut ehkä suurin este kristillisen uskon omaksumiselle.Todellinen ykseys uskovien kesken hälventää näitä epäluuloja ja kielteisiä asenteita.Kristus sanoi sen olevan suurin todiste maailmalle siitä,että hän on maailman Vapahtaja Joh.17:23.
Tuo esiin tuomasi Johanneksen kohta on tosi hyvä, kiitos siitä. Haluan lainata sen tähän kaikkien luettavaksi, tapani mukaan hieman pidemmän version...
Joh 17:"20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 ETTÄ HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, ETTÄ SE RAKKAUS , JOLLA SINÄ OLET MINUA RAKASTANUT, OLISI HEISSÄ JA MINÄ OLISIN HEISSÄ." - 5555555
Exadventistiparka kirjoitti:
Tuo esiin tuomasi Johanneksen kohta on tosi hyvä, kiitos siitä. Haluan lainata sen tähän kaikkien luettavaksi, tapani mukaan hieman pidemmän version...
Joh 17:"20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 ETTÄ HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, ETTÄ SE RAKKAUS , JOLLA SINÄ OLET MINUA RAKASTANUT, OLISI HEISSÄ JA MINÄ OLISIN HEISSÄ."Siis missä YHTÄ`????? ts. Kristuksessa. Mutta, kristillisyydessä on näitä hapate piispoja esim. kristillisessä evl. kirkossa. Yhtä heidänkökanssa?
Vai yhtä esim. Luthersäätiönkanssa, jossa taas löytää elämänSana.??
Olisiko se YHTÄ kristillisyydessä, rakkaus -sinä ole minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä. siis tuossa, missä Kristus on.
Mutta, onko Kristus heissä, jotka tieten julistavat Jumalan tahdon olevan kumottu ristillä? Siis tulkitsevat Jumalan oman tahdon mitätöidyksi ja nostavat oman siihen tilalle.
Juuri siitähän esim. Luthersäätiön papit puhuvat saarnassa.
Laki on, laki on ollut jo luomisesta, mutta lankeemuksen takia jouduttiin kirjoittamaan -uudelleen- Jumalan sormella ja tämä laki on edelleen voimassa, mutta sydämessä.
Siis niinkuin se on, mutta kristityissä on ryhmä, jotka pärjätäkseen luonnollisen ihmisen nimissä uskovais- nimimerkin takana, poistavat lain ja kirjoittavat sen nimissään uudeksi. Siinä sitten moittivat toisia.
Tavallaan tuossa Luthersäätiön julistuksessa tuotiin tuo jälkimmäinen asia esiin.
Ja tämä henki näkyy täälläkin.
Niin itsessämme emme näe kuin syntiä ja puutteellisuutta ja tämä on terve ilmiö mutta Kristuksessa olemme täydellisiä ja Jeesus näkee sen valmiin työn jo silloin kun Pyhä Henki alkaa meitä uskon kautta kasvattamaan...
Me emme sitä ymmärrä sillä me näemme vain ulkokuoren mutta Herra tuntee sydämet...
Meidän tehtävämme on vain joka päivä asettua Jumalan työpöydälle Hengen läpivalaisuun, joka kestää ja kestää ja kestää ja kestää.... mutta lopulta ymmärrämme että sillä kaikella oli sittenkin tarkoitus.. :)
.
Paavalikin tiukkana lakihenkisenä fariseuksena ymmärsi lopulta tämän kun sanoi.
" Minä, joka olen syntisistä suurin! " :)- lainallakoOletkin
Kuinka sinä kopittelija olet mennytkin lainalle pahasti? Nyt sinä näet päivittäin syntiä ja puutteellisuutta. Olet kertonut, että laki syyttää, eikä ole vapaa.
Sinunhan pitäisi lopsia sitä armoa, armonpäälle raamatullasi päähän lyöden, siis itseäsi, että ei tule sitä synnintuntoa. Lakihan on kumottu ristillä, eikä se enää rasita sinua, vai etkö osaa päättää, mistä puhut missäkin kohtaa??
Vai eikö Henki pidäkään voimansa kautta sinua vapaana, että lainvanhurskaus armosta sinussa tulisi esiin. Siis tahaltesi kuljet syntiä tekemässä! Lueppa sinä puska nimimerkki tämä ja kommentoi sitten lisää...
http://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/Kopittelija007 kirjoitti:
Lueppa sinä puska nimimerkki tämä ja kommentoi sitten lisää...
http://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/Ja samalla kun luet niin voit kuunnella vaikka vähän Jippua... :)
https://www.youtube.com/watch?v=9we_6pSdz-Y- mitäpäsiihenlisäämistä
Kopittelija007 kirjoitti:
Ymmärrys hoi...älä jätä... mieti mitä puhut... :O
Lainasin kirjoitustasi. Toisaalla puhut toista ja nyt toista.
Päätä, mitäpuhut.
Saviruukku, laulu, menee monen sisällä vain iskelmäksi, tai tunnepurkauksiksi, mutta kun Herra korjaa särkyneen, on mentävä Herran korjaamana ja Hengessä. Henki pitää vapaudessa voimansa kautta, ettei syntiä, eli laittomuutta tee. Eli sinun omia juttujas harhoina en viitsi edes katsoa. Nähty mitä nähty ja se siitä.
Kun Jumalan Henki ja tahto ei ole rakas, sekä on kumottu, mitäpä sinulla on muuta virrenveisuuta, että olet vain särkynyt saviruukku, etkä pääse edes korjaukseen, kun se liha on niin tarkoituksella rikki, eikä korjausta anna tapahtuvaksi Jumalan voimasta. - mollisointuaaa
Ja samalla kun luet niin voit kuunnella vaikka vähän Jippua... :)
https://www.youtube.com/watch?v=9we_6pSdz-YToisaalta, voisihan sitä lihasityydytykseksi vetää muutama särkyneille kappaletta oikeinkuin kollikissat maaliskuussa, että se säröt oikein vonkuisi. Enkä tahdoooooo, että korjaaat, ja annnaaat Henkeäsiiiiii.
Vaellan lihaaassa, teen syntiiäääään, kun lakiiisi on kumottuuuuuu.
Käytäskö Ahtialan kentällä veisaamassa?
jne. mollisointuaaa kirjoitti:
Toisaalta, voisihan sitä lihasityydytykseksi vetää muutama särkyneille kappaletta oikeinkuin kollikissat maaliskuussa, että se säröt oikein vonkuisi. Enkä tahdoooooo, että korjaaat, ja annnaaat Henkeäsiiiiii.
Vaellan lihaaassa, teen syntiiäääään, kun lakiiisi on kumottuuuuuu.
Käytäskö Ahtialan kentällä veisaamassa?
jne.En pidä tätä järkevän ihmisen kirjoituksena...ikävä kyllä...
- missämielessä
"Toisaalla puhut toista ja nyt toista"
No en koe sinun kanssasi keskustelua kovin "hedelmälliseksi" joten jätän sinut rauhaasi enkä viitsi sotkea tätä EAP:n hyvää avausta tässä nyt sen enempää... :)
MUTTA ETTÄ... tämä nyt ei jäisi ihan hedelmättömäksi niin suosittelen vähän lukemaan siitä Jipunkin laulamasta saviruukusta enemmänkin nimittäin tästä Risto Santalan pienestä opettavaisesta kirjasesta nimeltään "Savesta Astiaksi"...
http://www.kirjasilta.net/santala/savesta/savesta.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099