Tänään se alkoi

maanantaiaamunaalkoi

Aamupaino 81,3.
Tänään syön melonin ja mansikoita (omasta pellosta), on siis alustava päivä ja varsinainen kuuri alkaa huomenna tai ylihuomenna. Juon kuusenkerkkä/vadelmanl/mustikanlehtiteetä. Kävin eilen keräämässä metsästä.

Olen vetänyt tälläisiä kuureja aikaisemminkin ja tiedän että tää onnistuu.
On kesä ja vapaata, kaunis ilma, lämmintä.

Aloitin juomalla litran merisuolavettä, niin että saa puhdistettua kaiken vanhan.
Vedän tätä siinä kaksi viikkoa. Yleensä saan pois kiloja siinä 8 kiloa kahdessa viikossa.
Eli elopainon pitäisi olla jotain 73-74 kahden viikon perästä.
Saan myös uutta tarmoa ja kaikki paikat kuntoon kämpässä.

Sen jälkeen onkin otettava uudet otteet kaikkeen.
Niin yleensä sitten lipsun jonkin ajan jälkeen, mutta yritänpä tällä kertaa uudestaan.
Olen näillä toistuvilla kuureilla saanut karsittua pois huonoja tapojani.

22

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maanantaipuoliväli

      Tässä on mennyt iltapäivään asti, sellaista rämpimistä. Mutta kun tiedän että se ekapäivä on keljuin, niin kaipa sitä tässä keplutellaan.
      On sellanen höttö olo.

      • MarikaX

        Tsemiä vaan. Mulla toka päivä menossa, mun mielestä toka päivä on yleensä keljuin. Sorruin jädeen. Eri ihmisillä se on varmaan eri tavalla. Voi olla että sulla eka päivä on pahin ja tosiaan jo pahin takana. Älä vaan lopeta kesken. Kepluttele vaan eteenpäin :-)


    • sunnuntaiaamunaa

      Kiitti rohkaisusta, jaksa sinäkin!

      Tähän mennessä on tippunut 3,2 kiloa, mikä on aika hyvin kuisteskin.
      Olen myös saanut kiskottua itteni melkein joka päivä lenkille. olen tehnyt elämäntapamuutoksia.
      Tarkoituksena on vetää vielä ensi viikko.

      Tsemppiä sulle kans!

    • tiistaiaamuna

      Tänään oli 77,7 painoa, eli alaspäin menoa ihan selvään.
      Tähtäimessä edelleenkin 73-74.

      • kiikunkaakunkups

        Se on vain vettä. Glykogeenivarastot tyhjenee ja vettä niiden mukana. Rasvaa tuskin on paljoa palanut. Jaksa nyt kitkutella ainakin kuukausi, rasva kun lähtee palamaan tehokkaasti vasta 2viikon päästä aloituksesta.
        Ja muista jos lähtee enemmän kuin 1,5kiloa viikossa, lähtee lihasta.


    • tiistaiiltapäivällä

      Aha, jospa häntä vetäis sitten vielä kolmannen viikon. Onhan tuota aikaa kesällä.
      Kyllä tää kuuri hyvin menee.

      Mietin vain että onko aiheellista juoda joka päivä merisuolavettä aamulla. Onko tietoo?

    • perjantaiaamunaa

      Jatkuu vaan edelleen.
      Paino jo 76,1, eli 5 kiloa on humpsahtanut. Olo on virkeä.

      Vielä meinaan olla muutaman päivän, ainakin viikonlopun yli.
      Jo alkaa 73-74 häämöttää.
      Sen jälkeen rupeen syömään niin, että ei tuu turhia ylimääräisiä enää.
      Kyllä se tästä!

      • dfhhs

        Kuinka paljon siulla on pituutta?


    • Ei_kannata

      Älä laihduta se on painajaista olla liian laiha. Oon koittanu jo vuosia saada lisää mut ei sitä vaan tuu ihansama mitä syöt ja millon :/ T:ihminen jonka paino vaihtelee 53kg-55kg

    • perjantaipäivänä

      Pituutta on 165 senttiä.

      Olen etsinyt esille HyväTerveyden julkaiseman Painonhallinta lääkärin ohjein ja lueskelen sitä nyt. On muitakin kirjoja ja vihkoja esillä.
      En aiokaan lässähtää tällä kertaa.

    • maanantaiaamunajatkuu

      Tämän päivän paino oli 75,5 ja kävin keräämässä jo heti aamusta 10 litraa mustikoita. Aika hyvin!
      Pidän tässä pienen tauon ja kipaisen metsään ja kerään vielä toiset 10 litraa.
      No ilta menee sitten puhdistaissa niitä marjoja.

      Rupeankin tässä lopettelemaan pikkuhiljaa. Yleensä lopettaessa hurahtaa vielä pari kiloa, eli taidanpa pysyä alkuperäissuunnitelmassa 73-74.
      Ruokailu- menyyllä onkin sitten parin seuraavan päivän aikana MUSTIKOITA!

      Sen jälkeen alkaa muuten vaapukoitten ja puolukoitten kerääminen, eli eiköpä ruvenne kilot kariseen kun päivät laukkaa metsässä!

      Menkää kaikki muutkin metsään, kilvan sinne kipittäkää!

      • kysynvain

        Mistäs proteiinit saat? Saati rasvaa hormonien tekoon, triglyserideistä/varastorasvasta kun niitä ei oikein pysty valmistamaan.


    • keskiviikkoaamuna

      Tänään paino 74,7 ja 35 litraa mustikoita oon kerännyt.

      Aloitan palautuspäivät nyt ja syön ohjeitten mukaan, otan siis iisisti vielä muutaman päivän. Yleensä paino tippuu palautuspäivien aikana vielä 2 kiloa.

      Elikkä aika hyvin!
      Kaksi viikkoa meni ja olen tyytyväinen, kuntokin koheni metsässä juostessa.
      Ja mahanseutukin on pienempi, joskaan ei vielä 80 senttiä, niinkuin suositus on.

      Vastaus proteiinille: ei paaston aikana syödä proteiinejä ja eikä hiilihydraatteja, - koska kyseessä on nimenomaan paasto. Voit googlailla lisää.

      • mamikka

        Onko mustikat jo kypsiä? Meilläpäin ainakin ovat raakoja vielä.


    • perjantinaaamulla

      Aamupaino 74 kiloa, eli 6 kiloa meni ( yleensä kaksi menee vielä), talveksi mustikat pakastimessa, kämppä siisti, yöt nukun hyvin, olo reipas.

      Kaksi viikkoa on liikaa aloittelijalle, 5 päivää sopiva aloittelijalle.
      En suosittele kenellekään vesipaastoa. Mehupaasto on hyvä.
      Lukekaa paasto-ohjeet esim Vogelin sivuilta.

      Olen itse paastonnut monta kertaa, joten minulle se käy.

      Nyt aloitan terveellisen syömisen ja liikunnan, tuli elämäntapamuutos.

      Toivottelen kaikille kaunista loppukesää!
      Syökää terveellisesti!

    • korjausperjantaina

      Sorry, - eikun menikin 7 kiloa!
      81,1- 74 onkin 7,1

    • korjauskorjausperjantai

      Höh, siis meni 7,3
      Ei enää itse muista että alkupaino olikin 81,3.

    • oianwner0

      Onnittelut! Toivottavasti päätöksesi pitää! Jos ei pidä, älä ihmettele, sillä hormonit ovat tahtoa voimakkaammat ja saattavat jyllätä erityisellä tavalla sen jälkeen kun on painoa on noin äkillisesti pudotettu ja myös lihaksista on varmasti lähtenyt kudosta. Tärkeää on pitää liikuntaa yllä kun alat syömään enenmmän.

    • perjantaiiltapäivää

      Kiitos!

      Olihan tää urakka, nyt tarttee huolehtia, että ei mennyt hukkaan ja että pidän hyvät ja terveelliset tavat.

      Heitin muuten pois teflonpannun, - käytän jatkossa valurautapaistinpannua. Kaivoin esille myös savipannun, voimisteluvehkeitä ym.

    • tiistaiaamulla

      Aamupaino tänään oli 70,1 eli hupeni 3 kiloa vielä palautuksen aikana.
      Yhteensä meni 11 kiloa!

    • Aloittajaasialla

      Moikka kaikki!

      Olen pystynyt pitämään painoni 73-74!

      29.6.2015 aloitin ja nyt on 10.9.2015.

      (Niin, mitä tulee marjojen poimimiseen, niin olen poiminut yli 170 litraa, tiedoksi)

    • päivitystänään

      29.6.2015 oli aamupainoni 81,3.
      Tänä aamuna painoin 69,3 eli Ojalan laskuopin mukaan 12 kiloa vähemmän.

      Ihanpa olen tyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1305
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1166
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      967
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      844
    Aihe