Minulta avattiin paise, siihen jätettiin onkalo mihin pitäisi tunkea jotain nauhaa. Reikä kuitenkin kasvaa nopea umpeen, niinpä nauhaa on ollut vaikea tunkea. Olen nyt tehnyt niin, että pidän haavan puhtaana. Sieltä tulee vähän valkoista hajutonta mönjää, siis todella lievästi. Sitä on tullut ehkä 1.5mm pätkä. En oikeasti jaksa alkaa sitä nauhaa tunkemaan, niinpä kait se paranee kun on terveen näköinenkin? Ei mätäkuussa viitsisi avoimia haavoja jättää. Haava/ onkalo on ehkä millin leveä.
Paiseen hoito?
5
5945
Vastaukset
- dippadaa
Jos se paiseontelo ei sulkeudu sieltä pohjalta, niin sitten siihen tulee uusi paise. Sen takia se nauha sinne laitetaan, että se umpeutuu kokonaan.
- Apua-tarviva
Kiitos vastauksesta.
Ymmärrän tuon. Uskon kuitenkin että se sulkeutui, koska kolme kertaa nauhaa laitettiin ja aina meni pienempi määrä. Viimeinen nauha tuli itsekseen ulos eli irtosi. Sitte haava olikin jo niin pieni. Kolmessa päivässä kasvoi umpeen ja neljäntenä oli jo kiinni - Haavahoitaja
Noin pieneen haavaan ei Sorbactia enää mene. Oikein hoidettu.
- Paiseesta
Suosittelen huuhtelemaan avatun paiseen viileällä vedellä useita kertoja päivässä. Paisehaava pitäisikin pysyä mahdollisimman kauan aukinaisena, jotta se alkaa parantua normaalisti pohjalta. Sanoisin, että tuo säännöllinen huuhtelu on tärkeämpää kuin se langan työntäminen avattuun paiseeseen. Muista painella haava kuivaksi puhtaalla paperilla, ei pyyhkeellä. Hengittävät vaatteita kannattaa nyt suosia.
- Antibioot
Ei sen haavan nyt liian pitkään auki kannata olla. Helvetti mätäkuu ja kaikki. Toisekseen paljon on haavoja jotka ei umpeudu ikinä just siksi kun liian kauan olleet auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997903- 1075627
- 2774915
- 494863
- 763647
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412304