Kaikkeen puuttuminen

Vi..taa

Mieheni on viisikymppinen ja minä viisi vuotta nuorempi. Ollaan oltu kolmatta vuotta yhdessä nyt naimisissa. Kyllä alkaa ottamaan päähän kun päivittäin anoppi soittelee miehelleni että onko tehty sitä ja onko tehty tätä. Eikö meidän ikäiset jo itse osaa hoitaa asiansa. Mieheni myös heti soittelee vanhemmilleen jos on saanut jonkin työnsä valmiiksi aivan kuin todistellakseen jotain heille. Alkaa nyt olemaan pinna jo tosi kireällä.

8

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuusikärhä

      Olteko mustasukkainen appivanhemmillesi. On hienoa että hällä on läheiset ja hyvät välit vanhempiinsa. Ei hän lakkaa olemasta heidän poikansa vaikka on ottanut itselleen puolison. Etkä sinä voi koskaan korvata hänen vanhempiaan. Eikö sinulla itsellä ole läheisiä välejä vanhempiisi. Sääli.

    • suvimansikka

      Minusta kyse on yhdenlaisesta vallankäytöstä.
      Vanhemmat ovat sitoneet poikansa henkisesti itseenä eivätkä osaa/ kykene päästää irti. Lapsi on riippuvainen äidistä ja isästä ja se tietenkin on normaalia. Mutta monesti näkee sellaista että aikuinen on yhä riippuvuussuhteessa eli siitä on tullut elämäntapa. Elämäntavaksi muodostuneesta riippuvuussuhteesta kertoo jo se, että miehesi raportoi tekemisistään vanhemmilleen. Ehkä hän kokee sen velvollisuudekseen mikä ei tietenkään pidä paikkaansa.

      • ölkjökljölkj

        Naulan kantaan.


    • 785412

      En ymmärrä miksi se sinua ottaa päähän eihän he soita sinulle vaan miehellesi. Eikä miehesi laita sinua soittamaan vaan soittaa itse. Anna heidän soitella eihän se ole sinulta poissa.

      • VoimiaAloittajalle

        Onhan aloittajan kertoma tilanne omituinen, jos 50-vuotiaan miehen vanhemmat joutuvat soittelemaan onko mies muistanut tehdä sitä ja tätä. Vaikka sen nyt kuinka kääntäisi läheiseksi perhesuhteeksi, niin ei tuo siltä kuullosta. Tilanne on jotenkin vääristynyt ja sairas. Ymmärrän aloittajan huolen erittäin hyvin.


      • EnJaksaisi

        No onhan tuo hemmetin omituista jos viisikymppistä miestä pitää vielä vanhempien paimentaa ja valvoa.


      • nuttamies

        Ketä tuo häirittee. Antaa äiteen soitella ja soitelkoon poika äiteelleen. Ei ole keltään poissa. Kontrolloimista tuokin on jos puoliso määrää kuka saa soittaa puolisoll ja kelle hän. Eihän tuo ole keltään poissa. Huh teitä.


    • aikuiseksi

      Mieheltäsi on jäänyt napanuora katkaisematta. Se ei ole appivanhempien vika, vaan jokainen aikuinen joutuu tekemään sen - itse viisikymppisenä roolit ovat jo päinvastoin eli huolehdin vanhemmistani, meneekö kaikki siellä hyvin ja pyydän raporttia, sillä vanhempani ovat jo iäkkäitä ja sairaita.

      Ota asia puheeksi miehesi kanssa. Voit hyvin sanoa, että kuulostaa todella erikoiselta kuunnella noita puheluita. Hän saattaa itse pitää sitä aivan normaalina, kun jatkunut noin kauan, joten voit herätellä, että eikös jo tässä vaiheessa roolien pitäisi vaihtua pikkuhiljaa toistepäin. Iäkkäiden vanhempien henkinen yliote lapsista voi olla vallankäyttöä, silloin tilanteen normalisointi kääntyy miniän viaksi. Mies on varmaankin luonteeltaan hyvin kiltti, siksi tuo on ylipäätään mahdollista, onko vielä ainoa lapsikin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe