Taidanpa....

käydä hiukan pyöräilemässä, sillä olen taas lihonut.

(palsta on nykyisin huomattavan tylsä, eikä minua edes yritetä trollata mitenkään älykkäästi tai edes tehokkaasti)

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sallamaaria-

      et ole vain kiinnostava, siinä kaikki... lisko-kuoli- läppäsi toi hiukan eloa mutta jopa on haihtunut sekin kusetus

    • Rouva Ratikka oli juuri muuttanut Suomeen ja ohi fillaroi aivan helvetin lihava nainen. RR katsoi hommaa surullisen näköisenä ja totesi: "Poor Bicycle"

      Edellisen johdosta väitän, että kannattaisi kiinnittää huomionsa syömiseen eikä polkemiseen.

      Ps. Pumppaa paineet maksimiin.

      • 25 kilometriä ajettu ja 755 kilokaloria kului.
        (paljonkos suklaapatukassa taas onkaan.... taidan käydä hakemassa vielä yhden)

        Piti ottaa kompressori käyttöön, sillä pumppu on tosiaan hukassa.


      • ahaaaa
        buddy-love kirjoitti:

        25 kilometriä ajettu ja 755 kilokaloria kului.
        (paljonkos suklaapatukassa taas onkaan.... taidan käydä hakemassa vielä yhden)

        Piti ottaa kompressori käyttöön, sillä pumppu on tosiaan hukassa.

        käytät kompressoria lasten viekoittelemiseen ;)


      • ahaaaa kirjoitti:

        käytät kompressoria lasten viekoittelemiseen ;)

        Mielikuvituksesi on sangen värikäs.
        Valaisisitko ajatuksiasi hiukan tarkemmin.


      • buddy-love kirjoitti:

        25 kilometriä ajettu ja 755 kilokaloria kului.
        (paljonkos suklaapatukassa taas onkaan.... taidan käydä hakemassa vielä yhden)

        Piti ottaa kompressori käyttöön, sillä pumppu on tosiaan hukassa.

        Minun askelmittarini väittää, että 75 kilon elopainolla kävelty 16 kilometriä on tänään kuluttanut 1035 kaloria. Epäilen kalorilaskuriasi tai sitten painat hyvän matkaa yli 200 kiloa. Voihan toki olla, että poljit pelkkää ylämäkeä tai jarru päällä. ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minun askelmittarini väittää, että 75 kilon elopainolla kävelty 16 kilometriä on tänään kuluttanut 1035 kaloria. Epäilen kalorilaskuriasi tai sitten painat hyvän matkaa yli 200 kiloa. Voihan toki olla, että poljit pelkkää ylämäkeä tai jarru päällä. ;-)

        Luultavasti se näyttää väärin, sillä fysiologiani on melko epästandardi.
        Kalibrointi vaatisi paremman mittauksen hapenkulutuksesta, mutta tuo ei osaa mitata sitä muuten kuin seuraamalla hengityskertoja. Kun olin paljon heikommassa kunnossa, oli hapenottokykyni silti 20 % perempi kuin viiteryhmälläni. Nyt se on luultavasti parempi ja mittaushan menee siksi aina pieleen.


    • Lihavilta ei selitykset lopu. Milloin on isot luut, tai hidas aineenvaihdunta. Parhaimmilla itsensäkusettajilla on huono pulssi. Kysyn vaan, että miksi? ;-)

      • Minulla on päinvastoin.
        Kaikki on nopeaa ja pulssikin menee 30 lyöntiä yli sen mitä pitäisi.
        (sekin johtaa mittaria harhaan)


      • Minä edes mittareita nyt omista.


      • Minulla on taipumus tykätä ruoasta, joka kertyy. Syödä liian harvoin ja omistaa liian hidas aineenvaihduntakin. :)

        Taipumus tykätä liikkua liian vähän. Tai tykkäisin, mutta en ehdi siinä määrin kun pitäisi ehtiä jotta se näkyisi ja tuntuisi jossain. Lääkärit yrittää uskotella mulle, että osittain homma johtuu mun hormiinitasojen heitoista, liian vähäisestä unenmäärästä ja pcos aiheuttamasta metabolisesta oireilusta. Kymmenen kiloa kevyempänä olisi kuitenkin normaalipainon yläpäässä. Kyllä varmaan joku päivä, kun on aikaa itselle ja liikuntaharrastuksille. :)



      • Jassuka kirjoitti:

        Lisäänpä nyt niille, jotka ei tosta pcos tiedä. Jos jollain naisella on tietämättään kyseistä ongelmaa. Saattaa jotain löytyä tuolta.

        http://www.kauneusjaterveys.fi/terveys-hyvinvointi/terveys/mika-ihmeen-pcos

        Ajan kuluessa munasarjan androgeenien eritys vähenee ja pienten munarakkuloiden varasto pienenee. Siitä johtuen PCOS:stä kärsivien kuukautiskierto voi parantua iän myötä ja oireet voivat helpottua itsestään.

        Mulla on käynyt juuri näin iän karttuessa. Siksi myös lapsien saaminen on ollut mahdollista vanhemmalla iällä. Ottaen huomioon myös, ettei kumppanilla ole ongelmia lisääntymisessä. Kaksi heikosti hedelmällistä ei järin hyvin lisäännyt yhdessä. Niinpä ne nuoret naiset, jotka nyt kärsivät kyseisestä pcos ja lapsettomuudesta, asia voi helpottua ajan kanssa. :)

        Oireita on eri asteisia, kaikilla ei ole kaikkea. Tilanne myös elää ja muuttuu.


      • Jassuka kirjoitti:

        Minulla on taipumus tykätä ruoasta, joka kertyy. Syödä liian harvoin ja omistaa liian hidas aineenvaihduntakin. :)

        Taipumus tykätä liikkua liian vähän. Tai tykkäisin, mutta en ehdi siinä määrin kun pitäisi ehtiä jotta se näkyisi ja tuntuisi jossain. Lääkärit yrittää uskotella mulle, että osittain homma johtuu mun hormiinitasojen heitoista, liian vähäisestä unenmäärästä ja pcos aiheuttamasta metabolisesta oireilusta. Kymmenen kiloa kevyempänä olisi kuitenkin normaalipainon yläpäässä. Kyllä varmaan joku päivä, kun on aikaa itselle ja liikuntaharrastuksille. :)

        Minun arvaukseni on, että taipumus lihavuuteen johtuu osin geeneistä, sairauksista ja ties mistä, mutta ihmiset omaa mieltään rauhoittaakseen liioittelevat näiden merkitystä omien elintapojen kustannuksella.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minun arvaukseni on, että taipumus lihavuuteen johtuu osin geeneistä, sairauksista ja ties mistä, mutta ihmiset omaa mieltään rauhoittaakseen liioittelevat näiden merkitystä omien elintapojen kustannuksella.

        Tuo on ihan totta tuokin. Mullakin on nämä tietyt sairaudet jotka osiltaan vaikeuttavat hoikkana pysymistä ja hoikaksi pääsemistä takaisin, mutta en kiellä tykkääväni hiilareista. :)

        Mitään ei auta huijata itseään tai muita, pelkät sairaudet ei lihota ne kyllä edesauttavat asiassa. Turvotukset on aika yleisiä monissa sairauksissa, mutta turvonnut keho ei ole samanlainen kuin lihonnut keho. Rasvaa.

        Ainoa onni on, että vuosiin ei ole tullut lihottua enempää. On paino pysynyt suht koht samana, välillä laihtunut välillä paino noussut takaisin samaan. Helpostihan sitä alkaa kiloja tulemaan jatkuvasti enemmän ja enemmän.


    • pyöräilyssä----

      .

      "Pyöräilyssä on ehdottomasti hyödynnettävä Jonas Oegland AS, Sandnes, Norge pyörätekniikoita"

      "DBS kallades skämtsamt ofta för *Döden Bakom Styret* på skolgårdar i Sverige"

      https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_Beste_Sykkel

      har!1

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe