Nainen käyttää hyväkseen?

valittavanakki

Olen 25v mies etelä suomesta.Olemme seurustelleet naiseni kanssa kohta 4 vuotta joista 2 vuotta asuttu yhdessä. Naiseni ollut työttömänä lähes koko tämän ajan tai en sitten tiiä jaksaako se ees töihin mennä. Olen käynyt töissä ja maksanut kaikki laskut vuokrat jne, ja myös elämiseen menevät kulut. En ole ostanut mitään itselleni pitkään aikaan, en edes ole harkinnut tuhlaavani vähäisiä rahojamme muihin tarkoituksiin kuin laskuihin ja ruokiin. Nyt olen työtön vuorostaan. tämä naiseni oli sellainen 3kk töissä kunnes työsuhde loppui ja jäi lomille.Jokaikinen palkka meni kaikkeen muuhun kuin laskujen maksun jeesaamiseen! Hän osti ruokaa ehkä 10% hänen palkastaan ja loput menikin sitten frendien kans höösäämiseen ja omiin kalleisiin juttuihin. Mitä tällänen homma on? Ihankuin tämä naiseni ajattelisi että voi tuhlata rahansa miten tahtoo ja luulee että pystyn kaiken maksamaan!! Olen aina ajatellut ensin taloustilannetta kuin sitä että menisin jotain kallista itselleni ostamaan. Minulla ollut aina suunnitelmia ennen palkan tuloa että ostan jotain itselleni tai lähden itsekseni vaikka viikonloppuna rentoutumaan, mutta ei, aina olen palkka päivänä katsonut tiliäni ja miettinyt itsekseni että ei ole hyvä lähteä tätä tuhlaamaan. Toisin kuin naiseni, olen maksanut kaiken tän 4v aikana!!

Ennenkuin alatte pätemään että "puhu sen kans", niin voin sanoa että olen joo puhunutkin, mutta arvatkaas mitä?! Vaustauksen saan ja se menee lähes tähän tapaan. "ne ovat minun omia rahojani jotka käytän miten haluan,sinäkin saat kuukausittain rahaa jotka voit käyttää omiin juttuihisi kokonaan" ei se vaan tajua että ei olekaan niin paljoa rahaa että voi käyttää ne omiin juttuihin!!! sille ei vaan mene kaaliin toi asia! mitä tän asian kans voi tehä?!! auttakaapa nyt miestä hädässä!
Ehkä se ei vaan ole aikuistunut vielä kunnolla vaikka ikää onkin 24?

88

1848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläelätäaikuista

      Tee lista yhteisistä maksuista, niitä lienee ainakin
      - vuokra
      - sähkö
      - vesi
      - kotivakuutus
      - netti
      -autopaikka, sauna, sanomalehti

      Sitten laskette paljonko nuo tekevät/kk ja sen summan alatte laittaa erilliselle tilille 50/50. Samalle tilille ruokarahaa molemmilta sovittu summa. Sen mitä jää voi kumpikin omista rahoistaan käyttää omiin menoihin.

      Jos naikkonen ei suostu niin silloin hän elää kustannuksellasi.

      • jgfjfs

        Saunasta ja sanomalehdestä joutuisi kanssani neuvottelemaan.... En halua saunavuoroa, koska en pidä saunomisesta. Lehtiä en tilaa, koska säästän. Jos puoliso haluaisi saunoa ja tilata lehden, niin fine, mutta maksakoon itse.


      • rajat

        Suhteemme alussa kävin pääsääntöisesti työttömän ollessa hakemassa ruuat hyväntekeväisyys järjestöitä nyt olemme molemmat töissä ja silti vain miehen palkka riittää ruokiin pitäiskö jäädä taas työttömäks et ehteis kerjää ruokaa


      • rajar

        Suhteemme alussa olimme molemmat työttömiä hain hyväntekeväisyys järjestöistä ruokaa puolisko ei tehnyt mitään vaikka oli ansiosidonnaisella nyt olemme töissä ja vain miehen palkka riittää yhteiseen ruokaan asumme erikseen pitäiskö ruveta kokonaan työttömäks et ehteis ruokaa kerjäämää


    • elämänkökemustaon

      "äläelätäaikuista" kertoi ihan saman ajatuksen kuin minäkin olisin kertonut. Ajattele, kun tai jos teille tulisi lapsia, niin saattaisi käydä niin, että hoidat vielä lapsukaisetkin työsi ohella, kun näyttää olevan naisellasi sellainen ajatus, että hän elää itselleen ja oman napansa ympärillä. Jos hän pääsisi vakinaiseen työhön, niin saattaisi sanoa, kuten minun puolisoni aikoinaan, kun kävin töissä ja hänelle tuli kesäloma eteen, niin ei suostunut hoitamaan lapsia, koska "minulla on kesäloma". Pikkuhiljaa tuollaisen luonteen omaava ihminen osaa työntää omat velvotteensa sivuun toisen kannettavaksi ja nautiskelee vaan kaikesta valmiista mitä puoliso tarjoaa vapaaehtoisesti, kuten sinäkin. Voimia, älä alistu tuohon, 4 vuotta on jo niin pitkä koeaika, että tee asialle todella jotain, jos haluat jatkaa yhteistä taivalta.

      • valittavanakki

        Olisikin niin helppoa. Olen hänelle sanonut monia kertoja että avittaisi vuokran maksussa ja muissa, mutta ei, ei häntä kiinnosta. Sillä on aina jotain ostettavaa itselleen eikä se todellakaan halpaa ole! Hän sai palkan kuunlopussa ja suunnitteli jo 2vk päähän menevänsä kavereiden kanssa rentoutumaan vai sanonko et "lissuilemaan" . Olen todellakin lopen väsynyt tähän "niukkaan" rahatilanteeseen. Ei mikään yhdessä maksaminen onnistu, ei hän sitä rahaa sille "laskutilille" laittais vaikka kuinka käskee. Sille ei onnistu laskujen maksaminen koska silläkään ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa kuulemma vaikka käykin satojen eurojen ostoksia tekemässä.


      • EtVoiJatkaaNäin

        "Älä elätä aikuista" kertoi sinulle ratkaisun. Noin aikuiset ihmiset toimii, ellei muutoin toimi. Eli yhteinen taloustili (esim. S-tli), josta hoidetaan ruokaostokset ja muut kulut (asumiskulut). Ihan sama kumpi ne sieltä maksaa, jos raha on siellä. Tilille voidaan laittaa rahaa joko 50-50 tai suhteessa tuloihin.

        Todennäköisesti kumppanisi on muuttanut kanssasi yhteen vanhempien siipien alta. Eli joko lapsuuden kodistaan tai siten, että vanhemmat ovat tukeneet elämistä. Silloin ei välttämättä ole kehittynyt vastuuta rahan kontrolloinnin suhteen. Tai sitten on oppinut lapsuudessaan esimerkin kautta ettei tarvitse kantaa mitän vastuuta.

        Oli miten oli, noin ette voi jatkaa. Jos kumppanisi ei osallistu enempää, muuttakaa vaikka erilleen, seurustelua voi jatkaa silti. On selvää, että totaali rahattomina kausina hankinta tarpeita kerääntyy, mutta siitä huoliumatta on eläettävä tulojen mukaan.

        Mitä jos menisitte yhdessä vaikka jollekin talousneuvojalle? Se on kuitenkin selvä, että sinä olet se, joka mahdollistaa tämän tilanteen.


      • yhteiset_velvollisuudet

        "valittavanakki", sitten taitaa olla ero edessä ennen pitkää... Omassa suhteessa ei tulisi kuuloonkaan, että toinen maksaisi yksipuolisesti kaikki yhteiset laskut. Se on kurjaa, ettei sun avokki suostu maksamaan omaa osuuttaan. Kun itse muutin avokkini kanssa yhteen, oli päivänselvää, että kumpikin maksaa puolet yhteisistä kuluista. Meillä ei ole mitään yhteistiliä mistä maksaa laskuja, pidän kirjaa kumpi on vuorostaan velkaa ja velallinen maksaa esim. ruokaostokset siihen asti kunnes velka on kuitattu. Tämä on toiminut loistavasti jo useamman vuoden ajan.

        En tiedä olisiko tästä apua, mutta jos sulla on tallessa esim. kauppakuitteja yms. yhteisistä laskuista niin säilytä ne ja pidä kirjaa paljonko avokkisi on velkaa niistä. Istu keskustelemaan hänen kanssaan tästä hänen lusmuilustaan ja vaadi häntä maksamaan osuutensa. En usko, että sä jaksat tuota enää kovin kauaa katsella joten kerro se hänelle. Tsemiä!


      • mekkk
        valittavanakki kirjoitti:

        Olisikin niin helppoa. Olen hänelle sanonut monia kertoja että avittaisi vuokran maksussa ja muissa, mutta ei, ei häntä kiinnosta. Sillä on aina jotain ostettavaa itselleen eikä se todellakaan halpaa ole! Hän sai palkan kuunlopussa ja suunnitteli jo 2vk päähän menevänsä kavereiden kanssa rentoutumaan vai sanonko et "lissuilemaan" . Olen todellakin lopen väsynyt tähän "niukkaan" rahatilanteeseen. Ei mikään yhdessä maksaminen onnistu, ei hän sitä rahaa sille "laskutilille" laittais vaikka kuinka käskee. Sille ei onnistu laskujen maksaminen koska silläkään ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa kuulemma vaikka käykin satojen eurojen ostoksia tekemässä.

        Seuraavan kerran kun snaot siitä vuokran maklsusta ja ei rahaa tule niin kerrot suoraan että jos ei vuokrasta maksa puoliskasta niin voi ettiä oman kämpän itselleen että nyt loppuu minultakin se kokonaan maksaminen ja voi ruveta maksaamaan tai sitten ei mutta laitat kerran selkä seinää vasten niin voi herätä tai sitten ei. Meillä toiminut tuo puoliski maksaminen jos yli 25v ja jos toissella enemmään tiliä niin mennään vaikka syömään ja yhdessä.


      • reilua.peliä
        yhteiset_velvollisuudet kirjoitti:

        "valittavanakki", sitten taitaa olla ero edessä ennen pitkää... Omassa suhteessa ei tulisi kuuloonkaan, että toinen maksaisi yksipuolisesti kaikki yhteiset laskut. Se on kurjaa, ettei sun avokki suostu maksamaan omaa osuuttaan. Kun itse muutin avokkini kanssa yhteen, oli päivänselvää, että kumpikin maksaa puolet yhteisistä kuluista. Meillä ei ole mitään yhteistiliä mistä maksaa laskuja, pidän kirjaa kumpi on vuorostaan velkaa ja velallinen maksaa esim. ruokaostokset siihen asti kunnes velka on kuitattu. Tämä on toiminut loistavasti jo useamman vuoden ajan.

        En tiedä olisiko tästä apua, mutta jos sulla on tallessa esim. kauppakuitteja yms. yhteisistä laskuista niin säilytä ne ja pidä kirjaa paljonko avokkisi on velkaa niistä. Istu keskustelemaan hänen kanssaan tästä hänen lusmuilustaan ja vaadi häntä maksamaan osuutensa. En usko, että sä jaksat tuota enää kovin kauaa katsella joten kerro se hänelle. Tsemiä!

        Onko teillä samansuuruinen palkka kun maksatte 50/50 kaikista maksuista. Jos toisella on pienempi palkka ei mielestäni ole reilua että toinen maksaa omasta palkastaan laskuihin 80% ja toinen 20 %. Miehillä kun yleensä on pääsääntöisesti huomattavasti parempi palkka vaikka nainen olisi koulutetumpi ja tekisi vaativampaa työtä. Tämä ei ole naisen vika, vai onko mielestäsi.


      • boyah

        Itsellä kävi näin. Vaimo lähinnä valittaa, että on tylsää ja haluaisi ulkomaanmatkoille tmv. Lapset tarhassa. Suosittelen jättämään kuin nallin kalliolle.


      • Mies30v
        reilua.peliä kirjoitti:

        Onko teillä samansuuruinen palkka kun maksatte 50/50 kaikista maksuista. Jos toisella on pienempi palkka ei mielestäni ole reilua että toinen maksaa omasta palkastaan laskuihin 80% ja toinen 20 %. Miehillä kun yleensä on pääsääntöisesti huomattavasti parempi palkka vaikka nainen olisi koulutetumpi ja tekisi vaativampaa työtä. Tämä ei ole naisen vika, vai onko mielestäsi.

        Taidat sinäkin olla yksi vapaa matkalainen! Ensinnäkin, toisen palkka pitää huomattavasti isompi että tuollainen 50%/20% tilanne syntyyy ja toisekseen asia ei ole noin yksikertainen missä todetaan että sulla jää enemmän rahaa kuin mulla -jos todella halutaan pitäytyä omissa palkoissa eikä rahoja laiteta samalle tilille.

        Naiset ei myöskään ole aina noin huonosti palkattuja ja on tapauksia missä nainen tienaa paremmin kuin mies - kai tuo logiikasi pitää myös silloin ?

        Ja kyseisessä ap:n tapauksessa on kyse aivan selkeästi lusmusta naisesta jolla ei ole hajuakaan oikeasta rahan käytöstä.AP:n pitäisikin etsiä pahvilaatikoita, muuttaa pois ja antaa naisen hieman kasvattaa vastuuntuntoa.Ehkä se sitten seuraavassa suhteessa osaa hoitaa osuutensa.


      • yhteiset_velvollisuudet
        reilua.peliä kirjoitti:

        Onko teillä samansuuruinen palkka kun maksatte 50/50 kaikista maksuista. Jos toisella on pienempi palkka ei mielestäni ole reilua että toinen maksaa omasta palkastaan laskuihin 80% ja toinen 20 %. Miehillä kun yleensä on pääsääntöisesti huomattavasti parempi palkka vaikka nainen olisi koulutetumpi ja tekisi vaativampaa työtä. Tämä ei ole naisen vika, vai onko mielestäsi.

        Mulla on parempi palkka (vaikka ei se päätä huimaava olekaan) ja siltikin maksetaan kaikki yhteiset laskut puoliksi. Meillä ei ole mitään yhteisiä vakuutuksia, ei autoa mistä tulisi kuluja, ei makseta saunavuorosta kun ei sellasta haluttu tästä kerrostalosta ottaa... Ei ole avomieheni kertaakaan valittanut, että tämä menetelmä olisi hänelle epäreilu. En ymmärrä miksi jollekin tämä 50-50 järjestely tuottaa päänvaivaa, tämä toimii meidän suhteessa joten ei sitä tarvitse lähteä muuttamaankaan.


      • ritu44____
        EtVoiJatkaaNäin kirjoitti:

        "Älä elätä aikuista" kertoi sinulle ratkaisun. Noin aikuiset ihmiset toimii, ellei muutoin toimi. Eli yhteinen taloustili (esim. S-tli), josta hoidetaan ruokaostokset ja muut kulut (asumiskulut). Ihan sama kumpi ne sieltä maksaa, jos raha on siellä. Tilille voidaan laittaa rahaa joko 50-50 tai suhteessa tuloihin.

        Todennäköisesti kumppanisi on muuttanut kanssasi yhteen vanhempien siipien alta. Eli joko lapsuuden kodistaan tai siten, että vanhemmat ovat tukeneet elämistä. Silloin ei välttämättä ole kehittynyt vastuuta rahan kontrolloinnin suhteen. Tai sitten on oppinut lapsuudessaan esimerkin kautta ettei tarvitse kantaa mitän vastuuta.

        Oli miten oli, noin ette voi jatkaa. Jos kumppanisi ei osallistu enempää, muuttakaa vaikka erilleen, seurustelua voi jatkaa silti. On selvää, että totaali rahattomina kausina hankinta tarpeita kerääntyy, mutta siitä huoliumatta on eläettävä tulojen mukaan.

        Mitä jos menisitte yhdessä vaikka jollekin talousneuvojalle? Se on kuitenkin selvä, että sinä olet se, joka mahdollistaa tämän tilanteen.

        En näe mitään muuta järkevää vaihtoehtoa myöskään kuin päättää suhde. Ja erota lopullisesti, mitä järkeä enää seurustella muuten vain ja tuhlata elämäänsä sellasen henkilön kanssa jonka kanssa et voi esim perhettä perustaa. Nimittäin kuten joku totesikin tuossa, mietippä tuohon asuntolainat, lapset ja omakotitalot - kukahan maksaa, hoitaa ja järkkää kaiken, siis aivan kaiken - toisen harrastellessa ja kulkiessa? Toinen maksaa viulut kun toinen toteuttaa itseään. Ei tule jatkumaan hyvä alottaja, olet nuori, etsi itsellesi fiksku nainen.


      • Sepee

        On varmaankin melko yleistä että maksetaan kaikki yhteisetasiat puoliksi.Ei ole väliä millaisia palkat ovat ei kai ole olemassakaan sallaista paria joilla on sama palkka.Minulla on paljon parempi palkka en laske koskaan mitä minä maksan mitä vaimo maksaa hyvin on toiminut.


      • ettäsilleen
        mekkk kirjoitti:

        Seuraavan kerran kun snaot siitä vuokran maklsusta ja ei rahaa tule niin kerrot suoraan että jos ei vuokrasta maksa puoliskasta niin voi ettiä oman kämpän itselleen että nyt loppuu minultakin se kokonaan maksaminen ja voi ruveta maksaamaan tai sitten ei mutta laitat kerran selkä seinää vasten niin voi herätä tai sitten ei. Meillä toiminut tuo puoliski maksaminen jos yli 25v ja jos toissella enemmään tiliä niin mennään vaikka syömään ja yhdessä.

        Nainen todennäköisesti jättää sinut, jos edellytät oikeasti kuluihin osallistumista.
        Hän menee baariin ja pokaa sieltä mukavan miehen (huijarin) menee miehen kämpille ja muuttaa miehen luo asumaan kunnes taas joutuu ulkoruokintaan.
        Kyllä niitä uusia miehiä riittää joille maksetaan alapäällä.


      • vai-eikö-tapahdu
        ettäsilleen kirjoitti:

        Nainen todennäköisesti jättää sinut, jos edellytät oikeasti kuluihin osallistumista.
        Hän menee baariin ja pokaa sieltä mukavan miehen (huijarin) menee miehen kämpille ja muuttaa miehen luo asumaan kunnes taas joutuu ulkoruokintaan.
        Kyllä niitä uusia miehiä riittää joille maksetaan alapäällä.

        "Kyllä niitä uusia miehiä riittää joille maksetaan alapäällä"

        Entäs mies, joka elää naisen siivellä? Maksaako hänkin alapäällään vai koskeeko tuo huorittelu ainoastaan naisia?


      • Anonyymi
        yhteiset_velvollisuudet kirjoitti:

        "valittavanakki", sitten taitaa olla ero edessä ennen pitkää... Omassa suhteessa ei tulisi kuuloonkaan, että toinen maksaisi yksipuolisesti kaikki yhteiset laskut. Se on kurjaa, ettei sun avokki suostu maksamaan omaa osuuttaan. Kun itse muutin avokkini kanssa yhteen, oli päivänselvää, että kumpikin maksaa puolet yhteisistä kuluista. Meillä ei ole mitään yhteistiliä mistä maksaa laskuja, pidän kirjaa kumpi on vuorostaan velkaa ja velallinen maksaa esim. ruokaostokset siihen asti kunnes velka on kuitattu. Tämä on toiminut loistavasti jo useamman vuoden ajan.

        En tiedä olisiko tästä apua, mutta jos sulla on tallessa esim. kauppakuitteja yms. yhteisistä laskuista niin säilytä ne ja pidä kirjaa paljonko avokkisi on velkaa niistä. Istu keskustelemaan hänen kanssaan tästä hänen lusmuilustaan ja vaadi häntä maksamaan osuutensa. En usko, että sä jaksat tuota enää kovin kauaa katsella joten kerro se hänelle. Tsemiä!

        Kyllä vuokra,sähkö ,kotivakuutus sekä ruokakulut ovat yhteisiä menoja, minusta tämä on hyväksikäyttöä toista kohtaan, minun avomieheni on hemmoteltu vanhempiensa taholta mutta aina on tuntenut vastuunsa emmekä koskaan tarvitse riidellä raha-asioista


    • fgdfgsgf

      Juu, joko reiluksi nuo maksuasiat tai sitten eri teille. Tuollaista prinsessaa ei tarvitse katsella.

    • yhteisetilotjasurut

      Sinulla ei näytä olevan paljoakaan muuta mahdollisuutta kuin katsoa peiliin ja miettiä, että tätäkö sinä katsot loppuelämäsi. Koska naisesi ei näin alkuvaiheessa yhteiselämää jaa kustannuksia ja sinä et sitä saa "tottelemaan", niin ei hän siitä miksikään muutu vuosia kuluttamalla. Rohkeasti asiat pöydälle ja sopimaan kulujen jakamisesta. Onnea matkaan.

    • potuttaismuaki

      taitaa naises olla melkone siivellä eläjä. luulen että hän on asunut siihen asti kunnes muutti sun tykö nii vanhempien tykönä eiksje? tollasia pitäs potki perseelle. laita se ulos koirankoppiin nukkumaan. ei tommosia rinsessoja kandee kattoa, heitä poika hanskat tiskiin ja jatka yksin elämää äläkä elätä tollasta ihmistä joka ei luultavasti tuu oppimaan talousasioita ku vasta sitten ku joutuu niitä laskuja makselee,siihe asti se haluaa hymyillä ja rellestää eikä halua kantaa laskujen tuomia taakkoja mukana, koska sä hoidat kaiken...

    • säästäjät

      Suhteessa pitäisi panostaa samalla lailla bilettämiseen ja lomaisluun ja huvityksiin säästämällä saman summan molemmat. Olen töissäå, tyttis ei ole mutta se ei minua haittaa kun tyttis tekee jotain muuta kuten leikka anurtsii ja tienaa siitä vaikka 40 euroa mutta pitää sitä rentoutuakikkin. Säästimme 2600 vuodessa ja kävimme hienolla lomalla ulkomailla. Rakkautta on se että hyväksyy kun toinen on työtön ja kun itse jää työttömäksi niin toinne elättää kun on töissä.

    • jgfjfs

      Parisuhteessa monista menoista, kuten asumiskulut (vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset) on vastattava yhdessä, molempien on osallistuttava niihin. Kuten ruokakuluihinkin. Sano naisellesi, että tämän on osallistuttava yhteisiin kuluihin, tehkää tasapuolinen laskelma. Kun kumpaisenkin tuloista on vähennetty yhteiset menot, niin jäljelle jäävä osuus on omaa rahaa, jota voi harkintansa mukaan käyttää.

    • 7167

      Vastaavaa elämää yli 45-vuotta ja vielä tyytyväinen.
      Seurusteluaikana tapasimme viikonloppuisin ja minä maksoin kaikki kulut vaikka olin opiskelija ja nykyinen vaimoni tavaratalon rautaosastolla konttoristina.
      Teimme yhden Ruotsin reisun ja tieenkin minun kustannuksellani.

      Mentyämme yhteen oli vaimoni alkuun kotona työttömänä mutta muutaman kuukauden jälkeen pääsi takaisin entiseen työhönsä. Palkka suhteemme olivat n. 4:1.
      Kaikki tulot menivät yhteiselle tilille johon molemmilla oli yhtäläinen käyttöoikeus.

      Parin vuoden kuluttua aloimme hankkimaan lapsia jolloin vaimoni jäi kotiin useiksi vuosiksi ilman muuta tuloa kuin silloiset, mitättömät lapsilisät 3kk:n välein.
      Kotivuosien jälkeen vaimo palasi työelämään marketin kassalle osa-aikaiseksi.

      Minua tämä järjestely ei ole hiertänyt hetkeäkään. Yhteinen talous, yhteiset rahat, omaisuus molempien nimissä, luottokorttien rinnakkaiskopiot. Helppoa ja hauskaa.
      Jos jostakin olisi pitänyt riidellä niin olisimme keksineet jonkin muun aiheen kuin rahan. Silloinkin ku se oli erittäin vähissä.

      Ps. Ostimme ensimmäisen automme vaimon 1971 säästöillä. 1500mk.

      • 66_v_eläkeläinen

        Olipa kiva lukea tarinaasi, noin sopuisasti ja tasa-arvoisesti mielestäni tulisikin toimia. Tuollainen on aitoa rakkautta avioliitossa. Kaikkea hyvää perheellesi :)
        Hyvä esimerkki tämän aiheen esittelijälle.


      • Marga-Reeta

        7167... voi mutta silloin aikakausi oli toinen ja perhekohtainen tilanteenne toisenlainen!

        Aloittajan tyttöystävä EI ole konttoristina, vaan on ollut työttömänä neljä vuotta, eikä mitään yritystä tyttösellä ole ollut mennäkään töihin.
        Palkkasuhdetta 4:1 parilla ei ole, koska neitokainen ei ole aietta saamistaan työttömyyspäivärahoistaan käyttää talouteen euroakaan. Aloittaja on kustantanut lähes kaiken taloudessa. Aloittajalla ei onneksi ole lapsia, eikä niin kuin 7167:llä on ollut lapsilisät avittamassa.
        Yhteistä rahataloutta ei ole aloittajalla kuten on ollut 7167:llä. Aloittajan tyttöystävällä ei ole säästöjä eikä säästämisen alkuakaan, että voisivat suunnitella auton ostoa. Tyttöystävä ei siis aio hankkia säästöillään autoa, vaan käyttää ne rahansa täysin omiin tarpeisiinsa.

        On aivan ymmärrettävää, että aloittajaa hiertää! Aloittajan ei tarvitse keksiä riidan aihetta, koska aihe on selvä. Jokainen täysijärkinen ottaisi kyseisessä tilanteessa esiin rahan ja sen käytön kohdentamisen. Olen varma, että kyseisessä tilanteessa 7167 ottaisi raha-asiat esille.

        Ei nykyisin eletä menneen maailman työelämäkulttuurissa, naiset ovat tasa-arvoistuneet ja tätä myötä naisen kuuluu kantaa vastuu itsestään.
        Aikoinaan, ennen v. 1906, kun naisen katsottiin olevan miehensä "omaisuutta" tai miehensä holhouksen alla, niin mies vastasi naisen elatuksesta.

        Aloittajaa kehoittaisin vakavasti miettimään, kannattaako näin kevyesti rahaan suhtautuvan tytön kanssa jatkaa yhteisasumista. Aloittaja tulee pahasti hyväksikäytetyksi. Aloittajan omat suunnitelmat tulevaisuudesta menevät tuuliajolle kypsymättömän tytön kanssa asuessa.
        Tyttö toimii varkaan tavoin, elätyttää itsensä kiltin miehen työllä ja lompakolla.
        Tytön oman kehityksen kannalta olisi viisainta katkaista epämoraalinen suhtautuminen työhön ja vastuunkantoon.
        Jos tytöllä on vielä lapsuudenkoti ja siellä isä tai äiti, niin kehoittaisin aloittajaa laittamaan neitoselle reppu selkään ja pistää tuhlaajatyttö kotiin vielä reipastumaan ja kasvamaan.


      • Marga-Reeta
        66_v_eläkeläinen kirjoitti:

        Olipa kiva lukea tarinaasi, noin sopuisasti ja tasa-arvoisesti mielestäni tulisikin toimia. Tuollainen on aitoa rakkautta avioliitossa. Kaikkea hyvää perheellesi :)
        Hyvä esimerkki tämän aiheen esittelijälle.

        Voi meitä vanhoja! Lukekaapa nyt uudelleen tuon poikaparan eli aloittajan kirjoitus. Jos hän olisi oma poikanne, niin sallisitteko hänelle moisen kohtalon! Nuori, terve tyttö ei hae töitä, ei huolehdi rahataloudestaan, laittaa pienet pennosensa omiin höpö-höpö-tarpeisiinsa. Omalle pojalleko suosittelisitte tällaista morsmaikkua, joka ei opiskele eikä tee työtä. Ihmettelen suuresti!
        Oletan, että ehkä ette lukeneet kirjoitusta kuin ylimalkaisesti.


      • 7167
        Marga-Reeta kirjoitti:

        Voi meitä vanhoja! Lukekaapa nyt uudelleen tuon poikaparan eli aloittajan kirjoitus. Jos hän olisi oma poikanne, niin sallisitteko hänelle moisen kohtalon! Nuori, terve tyttö ei hae töitä, ei huolehdi rahataloudestaan, laittaa pienet pennosensa omiin höpö-höpö-tarpeisiinsa. Omalle pojalleko suosittelisitte tällaista morsmaikkua, joka ei opiskele eikä tee työtä. Ihmettelen suuresti!
        Oletan, että ehkä ette lukeneet kirjoitusta kuin ylimalkaisesti.

        Tunnustus. Aloitus on niin pitkä ja yhteen pötköön kirjoitettu, etten lukenut sitä kuin muutamin, hyvin lyhyin ottein.

        Sisältö edustaa minulle täysin käsittämätöntä ajatusmaailmaa.
        Kyseisen tyyppisen naisen kanssa en olisi seurustellut, ainakaan pitempään.


      • 66_v_eläkeläinen
        Marga-Reeta kirjoitti:

        Voi meitä vanhoja! Lukekaapa nyt uudelleen tuon poikaparan eli aloittajan kirjoitus. Jos hän olisi oma poikanne, niin sallisitteko hänelle moisen kohtalon! Nuori, terve tyttö ei hae töitä, ei huolehdi rahataloudestaan, laittaa pienet pennosensa omiin höpö-höpö-tarpeisiinsa. Omalle pojalleko suosittelisitte tällaista morsmaikkua, joka ei opiskele eikä tee työtä. Ihmettelen suuresti!
        Oletan, että ehkä ette lukeneet kirjoitusta kuin ylimalkaisesti.

        Marga-Reeta, etkö huomannut, että minun vastaukseni oli osoitettu 7167:lle, ei aloittajalle, vain viimeinen lause oli aiheen aloittajalle, näin sen tekstini tarkoitin.


      • Marga-Reeta

        Ok, asia selvä! :)


    • 7167

      Tasa-arvo, vastuunjako ja vastuun kantaminen. Olemme vaimon kanssa niin vanhanaikaisia, ettemme usko tasa-arvon perustuvan asioiden aritmeettiseen tasajakoon vaan kykyjen, ominaisuuksien ja mieltymysten ja varsinkin tilanteiden mukaiseen jakaumaan.
      Olosuhteet ja tilanteet vaihtelevat.

      Yhteiset perustavoitteet ja periaatteet lienevät oleellisin perusta yhteiselämälle.
      Sen vuoksi en ymmärrä aloittajan tilannetta. Miksi???????

    • hkghkgh

      Varmasti käyttääkin niin kauan sinä sallit sen.

    • miesvm_1967x

      Olet asiasta huomautellut ja olette keskustelleet mutta nainen ei muuta tapojaan eikä kanna vastuuta yhteisistä asioistanne.

      Kuulehan ap. tämä on kuin omasta nuoruudestani. Olin samanlaisen luuserin kanssa vuosia. Opiskelu häntä ei kiinnostanut eikä pahemmin työtkään, mitä nyt joskus oli jakson työllistettynä. Minä hoidin yhteiset laskut kuten vuokrat ja vedet. Päinvastoin nainen alkoi piilottelemaan luottolaskujamme minulta ("olen maksanut") kun vaadin häntäkin osallistumaan yhteisen kulutuksemme aiheuttamiin menoihin, lopulta asia tietysti selvisi kun oli vouti perässä :D

      Jouduin ottamaan pikaisesti lainaa että sain ne velat perintäkulut hoidettua, siihen aikaan jo vuokranantajat yms. tarkasti onko maksuhäiriöitä että sitä merkintää ei ollut varaa kyllä ottaa.

      Erosta on jo vuosia aikaa mutta koska asumme samalla paikkakunnalla (joskin riittävän etäällä toisistamme) niin satun tietämään että samanlainen luuseri muija on edelleen vaikka ikää on yli 40. Ei käytännössä päivääkään kunnollista työtä, jotakin yritti opiskella, en tiedä valmistuiko ikinä. Joitakin vuosia eron jälkeen yritti lainailla vielä rahaa, selitykset akuuttiin rahan tarpeeseen olivat mitä koomisempia mutta tiedän että sidukkaan ne rahat meni tai meikkeihin. Lopetti soittelemisen ja kinuamisen kun sanoin että lainaan kyllä kunhan ensin maksat vanhat vippisi pois. Sen jälkeen lopetti soittelemisen.

      Joskus olen miettinyt että minkälaista elämä olisi jos jotenkin olisin jatkanut sitä yhdessä hänen kanssaan. Vuosikymmenien vitutus ja vähin rahoin kärvistely kun muija liitää baareissa kavereidensa kanssa ja tuhlaa muuhun krääsään rahamme? Oikeastaan en halua tietää, mulla menee sentään hyvin :D Joten mieti ap tarkkaan mitä haluat elämältä, missä kulkee raja joka ilmeisestikin sinunkin on ylitettävä.

    • ei-kyllä-äänestys

      Ei riitä, että pyydät, ei riitä että sanot: "jeesaisitko vähän"!
      Joillekin täytyy asiat konkretisoida, pilkuntarkasti, ihan paperilla:
      - vuokra xx€ /kk

      - sähkö XX€ /kk

      - vesi XX€/kk

      - kotivakuutus XX€/kk

      - netti XX€/kk

      -autopaikka, sauna, sanomalehti XX€/kk

      - kiinteistövero XX€/kk

      - muut säännölliset, yksilöidyt, yhteiseen käyttöön olevat menot xx€/kk

      - ruoka xx€/kk

      Ja tuon kaiken jaette kahtia ja tarvittaessa kumpikin maksaa osuutensa,
      Jos toiselta jää maksamatta, niin se on uusi tilanne ja vaatii uudet neuvottelut kuten Kreikalta muuhun Eurooppaan nähden. Sitten jompikumpi osapuoli joutuu pitämään "kansanäänestyksen". että tahtooko maksaa toisesta aiheutuvia menoja vai ei. Ja jos ei tahdo maksaa - se tietää alpakoiden jakoa.

      • hfghdf

        Eikun ensin katsotaan budjetti, mitä kumpainenkin tienaa. Vasta sitten perehdytään menoihin, ja tarkastellaan niitä. Jos vuokra on esim. yli 50% molempien tuloista, niin ryhdytään hankkimaan edullisempaa/pienempää asuntoa. Nämä
        - vuokra xx€ /kk
        - sähkö XX€ /kk
        - vesi XX€/kk
        - kotivakuutus XX€/kk
        - netti XX€/kk

        lienee pakollisia menoja, asui kaksin tai yksin. Lopuista neuvotellaan.


    • pitkäpinna

      onkohan hän koskaan asunut yksin jos ei niin ymmärrän tilanteen.Paremmin ymmärtäs jos ostais wc paperista kaiken itse.Sun pitäs sanoo että nyt laitetaa kaikki puoliks sähkö vuokra kauppalaskut yms.tai sitten muuttaa pois tai sinä muutat.
      Tosin mun tuttavani on 50 vuotias ja hänen avokumppani on elättänyt hänet 20 vuotta että...

    • tiyyitt

      potki se pellolle ni pääseepähän horo makselemaan vuokransa ja ruokansa ite. Ei aikuista pidä kenenkää elättää. Jos on naimisissa ni se on eri asia kun ei vissiin työtön puoliso edes saa hirveemmin rahaa kun typerä suomi olettaa että toisen on elätettävä.

      • monota_vain

        kyllä !, annat vain ronttosta persiisiin sille biatch :ille.

        siipeilevä ja muutenkin_ihan_saatanan_laiska kurahaara, kuten suuri osa lajitovereistaan. ei kaikki, mutta huomattava osa.

        ämmä kartanolle vain niin oppii luuska olemaan ja alkaa se työntekokin maistua kun rupeaa nälkä tulemaan. vituttaa niin saatanasti tuollaiset siideri-pissikset !.


    • asdfghjklöäqwertyui

      kai saat seksiä kummiskin? mitä valitat? seksiä aina kun siltä tuntuu pitäis olla hyvä vastine eikös?!tietty jos vielä pihtaa kaiken lisäksi seksiä niin sitten nainen vaihtoon.

      • ehdotuksetperseestä

        Vai vielä ammattihuora pitäisi olla ja asuinkunppani työnantajana. Menee reikä liian kovaan hintaan jos miehen pitää siitäkin maksaa.


    • azxswq342

      selvästi olet suhteessa vain sen takia että olisit suhteessa. muija tajuaa tämän ja yrittää opettaa sinulle vaikealla tavalla tämän. ehkä ei tee sitä edes tietoisesti vaan alitajunnankautta. sinua käytetään koska olet käytettävissä. oma vika oikeastaan. jos pelisäännöt on ääneen sanottu ja toinen ei niitä viitsi noudattaa ja silti et tee asialle mitään vaan olet huonossa suhteessa niin ei ole ketään jota voisit syyttää muutakuin itseäsi.

    • naisetkoaina

      Kyllä miehetkin osaa,entinen puoliso vei erossa kaikki mitä irti sai vaikka alkujaan minun pääomalla oli kaikki hankittu.Nykyisen puolison omaisuus on vajaassa kymmenessä vuodessa karttunut n.150000 euroa,minun on pitänyt hänelle maksaa yhtä sun toista. Silti ei kiitosta kuulu,päinvastoin,kiroilua ja haukkumista sekä suoraan että selän takana.

    • hersy

      Jos ei yhteisten menojen maksu jo toista kiinnosta,niin minä esitän ulko-ovea ja lukkojen vaihtoa,kyllä siperia on kylmä ja opettaa,mutta minä en ainakaan tuon jälkeen ota oppilasta takaisin(mistä tunnet sä ystävän jne.)

    • parrikaadi

      Et sinä hyvä mies neuvoja tarvi.Jos asia kerran risoo sinua,niin kyllä sinä aikuisena tiedät mitä asialle pitää tehdä.Jatkat tai et,eikö niin.
      Tsemppiä ja päättäväisyyttä,kerran se vain kirpaisee!

    • KokemustaViisaampi

      Niin tuttu tilanne, ettei ole tosikaan... Olin vielä aikalailla saman ikäinen kuin sinä nyt, kun olin oman riippakiveni kanssa kimpassa.
      Mä maksoin KAIKKI pakolliset vessapapereita myöden ja hän rillutteli omat rahansa milloin mihinkin juoksuihin kavereidensa kanssa:baariin, ratsastustunneille ym ym. Eikä hän vahingossakaan ostanut edes maitoa kotiin, vaikka hän oli ruokakaupassa töissä vajaan 100 metrin päässä sieltä, missä me asuttiin. Just sillä, kun hän olisi senkin vähän joutunut maksamaan omistaan ja joutunut kantamaan vielä nämä ostokset itse kotiin.
      No hommasi hän ajokortin, et se oli ihan fiksu hankinta, mutta sekin oli täysin mun kustannuksella ja siinäkin oli aika metka asenne hänellä, kun mä hommasin hänelle auton.
      Mun olis pitänyt aina antaa oma auto hänelle käyttöön, jos hän sitä halusi, eikä hän vahingossakaan tankannut tippaakaan bensaa siihen tilalle, vaikka hän olisi ajanut tankin tyhjäksi.
      Jos mä taas tarvitsin hänen autoa(joskus, kun oma oli rikki), niin mun piti heti eka mennä tankkaamaan. Kun bensa kuulemma oli niin helvetin kallista.
      Sain sitten aina haukut, että mä tuhlasin oman palkkani kaikkeen turhaan paskaan, kun mä maksoin laskut, ruuat ym pakolliset arkijutut ja hänen rahansa menivät välttämättömiin menoihin. Eli just siideriin ja johonkin helvetin hevostunteihin ym.
      En mä nyt alkuun välittänyt, kun mä kävin duunissa ja hän oli pelkän opintotuen varassa, ajattelin vain että tottakai mä tällaisessa tilanteessa otan sen taloudellisen vastuun, hän ehtii sitten valmistumisensa jälkeen jeesata myös näissäkin asioissa. Mutta paskat..
      Niin ja sitten exä kehtas vielä odottaa ja vaatia, että oltais (eli minä olisin ostanut) jonkun okt:n tai vastaavan, mihin olis voinut ottaa jotain helkkarin hevosia huollettavaks jne.
      Eli tosiaan ihan sama tilanne kuin sulla, eikä muijalla mitään tajua todellisuuden kanssa.
      Se kyllä helpotti, kun erottiin. Onneks olin vielä sen verran viisas, etten antanut lasta hänelle enkä mä viimeiseen puoleen vuoteen edes koskenut häneen varmuuden vuoksi ihan.
      Itse tää mun exä alkoi sekoilemaan, eikä siitä eroajasta muuten enempää muuta kuin että onneks ei tarvitse enää katsella eikä kuunnella.
      Mun olis vielä pitänyt hoitaa hänen muuttonsa omaan piikkiini, et hän teki siinäkin kiusaa niin paljon, kun pystyi mutta sekin loppui siihen, kun mä kiikutin hänen rojunsa sinne kyläkauppaan, missä hän oli duunissa ja ilmoitin, et jos neiti ei vie mennessään näitä täältä niin heittäköön kauppias nää kaatikselle.
      En nyt mielelläni alkaisi sanomaan et miten kenenkin tulisi elää elämänsä, mutta itsellä ero oli ainoa keino, mikä auttoi. Tietysti se vitutti ja ahdistikin, mutta ei siitä olisi tullut mitään, jos olisin jatkanut elämääni tuollaisen helvetin hyväkseen käyttävän vedättäjähoron kanssa, kuin mitä tämä mun avovaimo oli ja varmaan on vielä tänäkin päivänä. Tein vielä selväksi, että perään ei tarvitse millään tavalla kysellä ja kyllä se jotensakin menikin perille. Vei kyllä jonkun aikaa, mutta sekin loppu siihen kun muutin toiselle paikkakunnalle ja ilmoitin ihan kusetuksella saavani mukulan toisen naisen kanssa, minkä takia muutan. Niin oli hänelle sen verran kova paikka vissiin, kun vielä eronkin jälkeen kuvitteli olevansa mulle korvaamaton eikä hänestä ole tosiaan kuulunut vuosiin mitään.

      • ninatina_____

        Täytyy kyllä sanoa että kyllä meitä naisia on joka lähtöön. Siis miten joku kehtaa olla tällainen kuin sinun eksäsi ja ap:n tyttis? Onhan tietty miehissäkin monenlaista sikaa ja vastuunpakoilijaa mutta osataan me naisetkin. Mutta kannattaa nostaa kytkintä ajoissa, eikä ainakaan tosiaan alkaa mitään yhteisiä taloja, papin aameneita eikä lapsia rustaamaan tuollaisten itsekkäiden siideripissisten kanssa.


    • yäk

      Aika paljon suhteesta kertoo myös tuo, että kutsut avopuolisoasi "naiseksesi". Ei kuulosta kovin arvostavalta eli ihan selvä peli; tyttö pitää sinua maksumiehenä ja sinulle hän on vain joku nainen. kasva aikuiseksi.

    • 65236875636696

      Hyvä aloittaja..

      En tiedä onko aloituksesi ns. trolli, (välillä täällä Suomi24-palstoilla törmää mitä oudoimpiin aloituksiin, joissa tunnutaan vaan hakevan vastakaikua sille, että kaikki suomalaiset naiset on ihan hirveitä..)..

      .. Mutta mikäli ei ole, niin hyvänen aika mietippä nyt tosissaan omaa elämääsi uusiksi... On jotenkin vaikea uskoa, että mies vaan alistuisi tuommoiseen. Olen itse 30-vuotias, suomalainen nainen, ja minun on hyvin vaikea eläytyä kuvailemasi naisen rooliin. Ja olen ollut töissä/työttömänä/sairaslomalla pitkin työikääni, joten tiedän kyllä mitä elämä on kun tulot vaihtelee..

      • kjjglk

        On tuollaisia siiderilissuja kuin ap:n tyttöystävä, olemassa. Ei ole trolli välttämättä, onhan noita rinsessoja...


    • Reilua_peliä

      Joko tyttöystäväsi on härski hyväksikäyttäjä tai sitten elämän realiteetit aika hakusessa. Opettaahan tuota pitäisi, kädestä pitäen. Nyt ei lepsuilu auta, vaan täytyy todella osoittaa tytölle miten asiat on. Vaikka sitten erilleen muuttaen, jolloin tyttö oppii huolehtimaan omasta elämästään.

      En tiedä, pääseekö sitten esim. takaisin vanhempien nurkkiin asumaan, jos sanot, että saa asua kämpässäsi 50 % vuokraa vastaan. Ei hän noin opi koskaan arvostamaan panostasi, jos kaikki tuodaan hänelle valmiiksi laitettuna. Hoitaako sitten puolestaan esim. kotitöitä enemmän kuin sinä? Olisi reilua edes huushollata, jos sinä käyt töissä ja maksat kaiken.

    • ..;;))) Anna kenkää sille muijallesi..;;)))
      On niitä sellaisiakin naisia tarjolla maassamme jotka ovat yhteistuumin maksamassa vuokran, ruuan ja muut pakolliset menot..;;)))
      EI SINUN KANNATA TUHLATA OMAISUUTTASI JA PALKKAASI SELLAISEEN AKKAAN JOKA EI OLE MUKANA LASKUJEN YM MENIÒJEN MAKUSSA ! !

    • 7167

      Tunnen vakavamman tapauksen. Kaksi nuorta opiskelijaa menee avoliittoon. Mies käy opiskelun ohessa satamatöissä ja ansaitsee vuodessa noin 140000mk. Nainen on kesätöissä kellosepänliikkeessä.

      Hankkivat yhteisen asunnon ilman jakoehtoa.
      Sen jäälkeen heppu valmistuu akateemiseen ammattiin ja saa koulutustaan vastaavan työpaikan. Nainen vaihtaa opintosuuntaa.
      Tekevät rutkan velan ja rakentavat ok:n pk-seudulle. Heppu käy töissä ja tekee kaikki työt. Siivoaa, hoitaa pyykit, ostaa ja tekee ruuat. Koko ajan heillä on yhteinen tili.
      Avioituvat ja rouvakin valmistuu ja saa työpaikan lakiasiantoimistosta erikoistuen yritysjuridiikkaan.
      Herra kuvittelee talouden nyt helpottuvan kun on kaksi hyvin ansaitsevaa osapuolta. EI. Rouva ilmoittaa, että hänen palkkansa ovat hänen rahojaan.
      Matot halki ja herra haki uuden elämäsulostuttajan joka osallistuu täysipainoisesti kotitöihin ja tuo oman palkkansa yhteiseen kassaan.

      Minä näin tämän kehityksen vuosia aikaisemmin ja yritin varoitella heppua mutta turhaan.
      Kyse on omasta pojastamme.
      Olin yrittänyt siirtää lapsillemme omaa periaatettani, ettei maailmassa saa olla mitään niin hyvää, etteikö siitä voi kieltäytyä jos se tuntuu kalliille. En onnistunut.
      Vahinko vain, että tuossa meni hukkaan 10-vuotta.
      Nyt on 2:n lapsen perhe.

      Perusajatus. Tehkää ikävänkin tuntuiset ratkaisut mahdollisimman aikaisin! On turha kuvitella toisen muuttuvan perusluonteeltaan.

      • Puujumala

        Joidenkin on tehtävä itse omat virheensä. Toiset oppivat myös katsomalla muiden tekemiä. Monesti luonteesta kiinni miten asioita osaa tarkastella ja jos on esim. rakastunut niin järki jää taka-alalle.

        Kuulin joku aika sitten tutkimuksesta jonka mukaan järki kumoaa tunteet ja päinvastoin. Eli molemmilla ei voisi ns. ajatella yhtä aikaa. Jos on esim. äärimmäisen vihainen, on vaikea ajatella rationaalisesti kunnes tunne menee ohi.

        En ole itse vielä törmännyt tilanteeseen joka ei tuntuisi menevän tuon mukaan.


    • hölmöilyä

      Liika kiltteys ei kannata. Missä on itsekunnioituksesi mies! Et ole elatusvelvollinen, et todellakaan.

      Kaikki kulut puoliksi, oli tulot mitkä tahansa. Ei kai kenenkään ole pakko maksaa esim. 80% vain sen vuoksi, että on parempituloinen. Ellei suhde ole esim. suuren konsernin pääjohtaja ja pesulatyöntekijä. Siis todella suuri palkkaero.

      Normaalisti ei kukaan itseään kunnioittava makoile kotona toisen elätettävänä. Eikä kukaan itseään kunnioittava anna käyttää itseään hyväksi maksamalla kaikki kulut.

      Hän ei ole ainut nainen maailmassa, - millä ihmeellä hän pitää sinua otteessaan kun et uskalla näyttää ovea, vaan nöyrästi maksat hänen kulunsa?

      En usko että hän puhuu sinusta kovin arvostavasti tutuilleen. Uusi nainen vain kierrokseen, järkevä ja oikeudentajuinen, sellainen joka arvostaa sinua.

      • perfectaction

        "Kaikki kulut puoliksi, oli tulot mitkä tahansa"

        Oletko ihan hölmö? Jos toinen saa palkkaa, toinen työmarkkinatukea, niin pienempituloisella ei ole mitään mahdollisuutta maksaa kuluja puoliksi.


    • fkoeroreo

      Eroa! Teillä ei yhteiselo tule ikinä onnistumaan.

    • Lauri11

      Kolme asiaa tulee mieleen.
      1.Siedä
      2.Suutu
      3.Jätä
      Tässä on vaihtoehdot, siitä vaan valitsemaan

      • perfectaction

        Eihän nuo vaihtoehdot ole mikään ratkaisu. Eli ap:n pitää ratkaista asia siten, että keskustelee, esittää kysymyksiä, joihin haluaa tietynlaisia vastauksia. eli ei siis esitetä kysymyksiä tyyliin "haluaisitko maksaa", vaan "minun mielestäni sinun on osallistuttava vähintään vuokran maksuun." "Olen tehnyt laskelmia..." "sinä voisit maksaa tämän tai tämän". Ja ennenkaikkea vedota järkeen ja tunteeseen "onko sinun mielestä oikein...." "minusta tuntuu ikävältä...."


      • älkää_naurattako
        perfectaction kirjoitti:

        Eihän nuo vaihtoehdot ole mikään ratkaisu. Eli ap:n pitää ratkaista asia siten, että keskustelee, esittää kysymyksiä, joihin haluaa tietynlaisia vastauksia. eli ei siis esitetä kysymyksiä tyyliin "haluaisitko maksaa", vaan "minun mielestäni sinun on osallistuttava vähintään vuokran maksuun." "Olen tehnyt laskelmia..." "sinä voisit maksaa tämän tai tämän". Ja ennenkaikkea vedota järkeen ja tunteeseen "onko sinun mielestä oikein...." "minusta tuntuu ikävältä...."

        Joopa joo. No, tietenkin se on hänen mielestä oikein. Jotkut miehet ovat sitten naiiveja. Tulee ihan Sihuhe Egyptiläinen mieleen näistä jutuista.


    • Nyt olen huolissani, kun minulla ei ole rahaa mutta haluan opiskella täällä vielä... :( Olen 24-vuotias nainen, en ole suomalainen enkä eurooppalainen. Työpaikka varmasti vaikea löytää... eli tilanteeni olisi vaikea maksaa yhdessä.
      Vaikka nyt en seurustele kenen kanssa, jos suhde alkaa, tälläinen ongelma tulisi varmasti..
      No mun mielestä se riippuu, voit päättää itse. Jos nainen käyttää sinua omaksi hyväksi, varmasti löytäisi kumppania joka voi ansaita rahaa enemmän.

    • Olethan_sinä

      saanut siltä vittua koko rahan edestä?

    • helpporatkaisu

      Tuo kämpille uusi nainen ja käske entisen muuttaa.

    • suoraansanottu

      JÄTÄ TOMMONEN PASKAKASA!

    • luottamusta

      On niitäkin naisia jotka tietoisesti haluavat hyödyn itselleen ottaa.
      Haluavat miehen elämään mukaan ja antaa ymmärtää
      kuin olisi ikuisesta yhteisestä liitosta kysymys.
      Mies laittaa asuntoa kuntoon maalaa kunnostaa sisältä ulkoa.
      Koittaa se todellisuus kun kaikki työt on tehty
      nainen kylmästi heittää miehen ulos.
      Tämä idylli on maaseudun ihanuutta ja
      on se todellisuus kaupungeissa pääkaupunki seudullakin.
      Voiko naisiin luottaa ?

      • mekkk

        Jos toinen ei osallistu lainojen maksuun niin avoliitossa ja avioehto ennen liitoa niin ei tartte erossa omaisuutta pois lahjoittaa tai sitten masetaan puoliski se asunto ja se siitä.


    • xxyyzz123

      Urpo hei! ... sano naisellesi alkuun, että maksa puolet vuokrasta joka kuukausi ja pistä muutkin laskut puoliksi ... aloita ihan tuosta.

    • Mese10

      Joo olen maksanut avioliitossa 26 vuotta lainat ja laskut!
      Emäntä on ostanut ruuat!
      Pelkästään lainoja olen maksanut yli 500000€

      Nyt kun emäntä sai perintöä, niin sanoin hänelle että on sinunkin vuoro osallistua lainojen maksuun. Siihen emäntä sanoi, että meinaatko ryöstää minut.
      Että sillee.
      Tämä on sitä tasa-arvoa :-(

      • Puujumala

        Ja sinun pakotettiin tuohon aseella uhaten?

        Meitä yleensä kohdellaan kuten me itse sallimme. Sinä olet itse tuohon suostunut, ehkä hammasta purren, mutta kuitenkin suostunut. Joten syyllinen löytyy jo ihan pieneen meikkipeiliin läheltä tuijottamalla.

        Sinä olet oletettavasti saanut suhteesta jotain sellaista mikä on riittänyt vastineeksi. Onko se seksi, ovatko ne lapset, onko se läheisyyden tarve tai yksinäisyyden pelko - sen asian vain sinä tiedät.

        Koska epäilen että jos joku satunnainen vastaantulija tulisi ja sanoisi saanko asua kattosi alla sinä kieltäytyisit joten jotain sinä itsekin olet saanut.


    • mannakorvenmailla

      Suomessa näkyy olevan oikeasti noin tolloja ihmisiä jotka tulevat someen kertomaan
      kuinka heitä kusetetaan. Aika kauaksi on järkikulta kadonnut elämisen realiteeteistä.
      Ymmärän senkin että kyseinen avaus on mitä suuremmassa todennäköisyydessään provo. Ei vittu saatana voi olla noin urpoja eläjiä.

      • Puujumala

        Ehkä on provo, ehkä ei. Totuus on että meihin mahtuu kaikenlaista vipeltäjää eikä tällaisissa tapauksissa ja viesteissä yleensä käydä läpi kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä koska myös henkilöiden persoonallisuudet vaikuttavat.

        Internetissä on termi Poe:n laki, joka viittaa siihen että äärimmäinenkin jopa vitsinä esitetty mielipide on mahdoton erottaa vastaavasta jonka joku esittää täysin tosissaan. On yleensä hyvin vaikea keksiä hulluakaan näkemystä jolle ei lopulta löytyisi kannattajia kun tarpeeksi etsii.

        Tämä teksti voi toki olla provo, mutta hyvin vastaaviin tapauksiin on tullut törmättyä ennenkin ja tämä on muutenkin vielä hyvin lievä ilmiö.

        Joillain ihmisillä on mm. paljon suurempi tarve sosiaalisuuteen ja yhdessäoloon kuin toisilla, kun taas itse viihdyn myös hyvin yksikseni. Yhdelle kaverille taas rima on hyvin matalalla koska hän ahdistuu yksin. Myös tällaiset asiat vaikuttavat parinmuodostukseen kaikki muut.

        Miksi kukaan esim. olisi parisuhteessa jossa nainen/mies on osoittanut olevansa väkivaltainen joka on jo huomattavasti vakavampaa? Silti se toinen hyvin usein sinnittelee joko pelosta tai kertoo itselleen miten tämä ei ole niin pahaa kuin se todellisuudessa on.


    • blondiko_kyselee

      Eroa höhlä äläkä riuduta ittees!

    • eihosuta

      Katsotaan nyt vielä toiset 4 vuotta, että miten tilanne kehittyy.

    • TälläsiiNaisetOn
    • alma2

      Voi sinua. Ei kannata roikkua suhteessa millä ei ole tulevaisuutta. Avokkisi on siipeilijä pahimmasta päästä.Jo se,että suunnittelette vapaa-aikaa viettävänne kaverien kanssa ei yhdessä on outoa.Taidatte käyttäytyä,kuin kämppikset.Sillä erolla,että sinä kustannat hänen elämisensä.Sinua varten on varmasti parempi ja sopivampi tyttö.Se, että kirjoitat tänne kertoo sen,että olet sitä itsekin miettinyt.

    • hetiero

      Tuttua tekstiä.Näitä primadonna tapauksia kyllä löytyy.Kokemukseni mukaan suosittelen että pyydät muuttamaan pois tai muutat itse.Et tule jaksamaan pitemmän päälle.Jotkut naiset kuvittelevat että mies on elättäjä,eivätkä halua ryhdistäytyä vaan elävät kuin "miljonääri rouvat",Katkaise välit tai ainakin asukaa erillänne,että nainen oppii mitä eläminen maksaa.Älä anna käyttää hyväksi,se vain pahenee ajan myötä.

    • Puujumala

      Tuo on aika pitkälti naisiin sisäänrakennettu asia muinaisuudesta, kukapa sitä haluaisi itseään liikaa töillä rasittaa jos ei olisi täysi pakko. Joillain se näkyy paljon vahvemmin kuin toisilla. Aina löytyy onneksi myös naisia joille on kunnia-asia kiskoa yhteistä köyttä tuon suhteen.

      Tehtävät vain ovat evoluution seurauksena eriytyneet ja miehet ovat näihin aikoihin asti toimineet perheen ns. metsästäjinä ja rahantuojina, mutta yhteiskunta ympärillä on muuttunut paljon nopeammin kuin miten ihmisen kehitys ja mieli.

      Toki moni mies tekisi samaa jos siihen olisi mahdollisuus, mutta miehen arvo on aina ollut enemmän siinä mitä hän tekee, ei siinä mitä hän on koska naiset ovat olleet tärkeämpiä resursseja yhteisölle lasten ja uusiutumisen kannalta koska jo rauskaus on niin pitkä ja vaikea prosessi.

      Tällaisessa tapauksessa jokainen tekee omat päätöksensä ja tulkintansa. Itse en todennäköisesti jatkaisi, en välttämättä olisi mennyt edes yhteen alunalkaen tutustumisen jälkeen, ellei toinen ole täysin muuttanut luonnettaan yhden äkin ja tämä piirre paljastunut, mutta minä en olekaan aloittaja.

      Olen tavannut useamman ihmisen johon en olisi itse koskenut pitkällä tikullakaan, mutta toisille ovat kelvanneet, aivan kuten en minäkään monille, näin se elämä ja erilaisuus toimii.

    • kuppausta

      Sama naisten kuppaus jatkuu vuostolkulla ja koko ihmisiän.

      Jos näette pariskunnan kassalla niin se on mies joka aina maksaa?!

      Itsekkin olin parisuhteessa josta lapsia niin kuppaus jatkui tuon parisuhteemme ajan tyyliin "kun alkoi nämä hienot kesäkelit niin mitä sitä töitä tekemään..." itse painoin pers ja kämmenet ruvella että edes laskut sai maksettua ja toista siivellä eläjää elätin...erosimme niin nyt otetaan julmetut elatusmaksut vaikka lapset on luonani usein ja säännöllisesti ja yhteiskunnalta otetaan asumistuet ja sossunpiikki on auki lasten varjolla kun he mahdollistaa sen ja työ ei tietenkään maistu ex:lle kun sehän jo olisi pois kaikista tukimuodoista?!

      Tuolla ero- ja yksinhuoltaja palstoilla nämä "yksinhuoltajat" neuvvoo pilvin pimein miten saa kämppää kun eroaa ja miten mukavaa se on!

    • NähnytSaman

      Elin joskus tuollaisessa suhteessa 5v.Tämä nainen lisäksi sotki paljon eikä siivonnut koskaan.Myöhemmin kun tuli yhteinen lapsi tämä ei kestänyt sen hoitamista ja jätti sen lapsenkin minun hoidettavaksi.Voin sanoa että elämäni helpottui huomattavasti eron sattuessa vaikka jäi yksin hoitamaan lasta.Heivaa äkkiä tollanen akka helvettiin elämästäs.Jokainen päivä tuollaisen kanssa elettynä on kun vetäisit päivän kultaista nuoruuttasi viemäristä alas

    • eja6taerty

      Pistä moinen akka kiertoon.. tyli kertoo sen jo nyt että se ei ikinä siitä muutu.

    • 2sh

      joopa joo. en todellakaan ymmärrä miksi viitsit katsoa moista touhua. akka pihalle ja sillä siisti. tuon ikäinen ei enää tule muuttumaan vaan on riesanasi niin kauan kuin annat moisen pelin jatkua. toinen vaihtoehto on, että todellakin teet itse saman. siinä on vaan se huono puoli, että saattaa mennä koti alta. voithan tietysti tehdä senkin, että ostat esim. ruokaa vain itsellesi ja teet asian selväksi, että ei tarvitse tulla osingolle. jos ette löydä ratkaisua, ei auta kuin kärsiä. onko se kuitenkaan järkevää? periaatteessa olet jo ratkaisusi tehnyt, kun tällaista kirjoitat. et ole onnellinen, joten ero on taatusti pienempi paha kuin kitua ja kärsiä. jo vanha sananlasku sanoo: parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa. tee siis aikuisen ihmisen ratkaisu ja hetä "elätti" huitsin nevadaan.

    • Perunankukka63

      Jätä se nainen. Mä sanon sen et mua ei tartte kenenkään miehen elättää, mutta en mäkään rupee ketään miestä elättämään. Suhteessa suunnilleen kulut pannaan puoliksi, mutta ei nyt tartte joka euroa laskee. Tälläsia naisia löytyy, mutta sinkkuna tiedän että miehetkin käyttää naista rahallisesti hyväks jos antaa sen tapahtua. Tämä nainen ei anna niin käydä. Jos mä nään vähänkään sellasta käytöstä, se mies on historiaa.

    • yg7utvyhb

      nyt oikeesti jätät tollasen eukojn jos teillä ei oo lapsia, ei meno parane !!
      tiän miltä susta tuntuu oon samassa tilanteessa naimisissa, mutta mies sentään yrittää koko ajan ja lapsikin tulossa.

    • koettuON

      Kirjoita paperille pakolliset kulut jaettuna kuukausitasolle. Omalla kohdallani kulut ovat "noin"-hintoina per kuukausi:

      - yhtiövastike: 400 euroa (sis. lämmityksen)
      - sähkö: 40 e
      - laajakaista: 40 e
      - kotivakuutus: 10 e
      - ruoka: 100-150 e/henkilö
      = 615 euroa

      Jos siis minun talouteeni muuttaisi mies, hänen maksettavakseen tulisi ainakin tuo 307,50 euroa, mikäli minä myös kokkaisin hänelle ruoat. Jos kumpikin maksaa omat ruokansa, niin maksettavaksi tulisi ainakin 245 euroa kuukaudessa.

      Olen itsekin naisena ollut siinä tilanteessa, jossa mies oli keskenkasvuinen nilkki, joka myös noudatti systeemiä: "Sun rahat on mun rahoja ja mun rahat on mun rahoja". Yleensä tällaiset hyväksikäyttäjät ovat isän tai äidin paapomia keskenkasvuisia aikuisia lapsia, narsisteja tai muuten vain sellaisia, joilla on elämänhallinta ihan kateissa.

      Jos avovaimosi ei suostu keskustelemaan asiasta, niin erotkaa. Tarvittaessa voitte seurustella, kun asutte erillään, mutta yhteen älä muuta ennen kuin vaimolla on raha-asiat kantapään kautta opeteltuna.

      Minäkin kävin kovan koulun aikoinaan. Jos en olisi elättänyt miestä, asuisin nykyisin jo velattomassa asunnossa. Nyt meni liian monta vuotta vuokralla kitkuttaessa. Eroa, ennenkuin katkeroidut koko naissukupuoleen!!!

      • Tuohonkohtaankommentti

        Älä! Niin mäkin, oikein vituttaa että omaa tyhmyyttä ja sinisilmäisyyttä elätin meitä sen 3 vuotta, velkaannuinkin turhaan ja no, siitä selvittiin. Mutta siinä kun minä maksoin elämästäsi, tein töitä, asuin vuokralla, ja siirsin lopulta kaikkea kun vielä erossakin paapoin tätä yhtä ja etsin sille asunnon, niin hänpä sitten maksatti äidillä uudet huonekalut, kävi koulut ja tietenkin hän reippaana miehenä pääsi töihin (aina ja helposti)jos huvitti: minä maksoin elämämme, hän harrasti ja kävi kerran jopa lomalla ulkomailla. Koska oli sen ansainnut... ja siinä kun meidän suhteessa ei oikein huvittanut tehdä muuta kun valittaa, harrastaa ja opiskella sekä elää minun kustannuksella, siitä olikin helppo siirtyä velattomana ja äidin kustannuksella taas vuorostaan elämään sitä vastuuntuntoisen ja velattoman aikuisen elämää, jolle jostain syystä oli rahaakin jäänyt omaan asuntoon, vaikka meidän elämä oli kittuuttamista. Että hänpä säästi sitten minun kustannuksellani elämänsä.

        Ja siis hän on juurikin näitä vastuullisia miehiä, hyvä tekijä jne. koska on rahaa ja ulkoiset puitteet ok. Minä taas jouduin pätkätyökierteeseen ja olen näitä huonoja, ja vastuuttomia ihmisiä, koska asun edelleen vuokralla. No, avoliitto voi tulla kalliiksi, jos ei asiat menekään kun strömsössä.

        Kalliit on oppirahat ja ne on sitä AINA sille kiltimmälle. Ei pidä olla liian vastuullinen, kiltti ja pitää muistaa että siitä ei KOSKAAN saa yhtään mitään takaisin päin. No, nyt en enää ole, sinänsä joo, ihan ok. Ja selvisin. Mutta tavallaan on surullista, että suurimmat ruikuttajat saa aina kaiken: ei ne ketkä yrittää pärjätä. Ja jos pärjääjä pyytää apua, sitä ei auteta. Tässäkin ulospäin se mukamas parempi on vaan laskenut koko ikänsä muiden perseellä mäkeä ja se köyhempi huolehtinut muistakin, mutta se on se ulkonäkö ja ulkoiset puitteet mitkä "kertoo ihmisestä jotakin". On ihan säkää ettei minulla mennyt siinä rytäkässä luottotiedot, joten minä olisin ollut se paska ihminen ja hän muka entistä parempi. Se on tosi karua kyllä kun on opetettu huolehtimaan muistakin kun itsestään. Mitä virhettä en kyllä enää tee.

        Ja kuka ikinä erehtyy luulemaan ettei rahalla ole väliä parisuhteessa, niin se koskee vain ja ainoastaan rikkaita, niin rikkaita että ei tarvitse välittää. Muilla sillä todellakin on väliä. Jo pelkästään koulutus maksaa ja jos toinen opiskelee toisen piikkiin maksamatta koskaan mitään takaisin, niin ikävä kyllä, toinen on maksanut pysyvää pääomaa toiselle omalla kustannuksellaan kun senkin ajan olisi voinut säästää vaikka siihen omaan asuntoon, minkä toinen ostaa yksin hyvään ammattiin valmistuessaan.
        Semmoista on elämä :D


    • Hyvännenaika

      Se on tuo pillu kallista. Joka talodellista hyötyä tavotellekseen antatuu sukupuoliyhteyteen toisen kanssa, on huora.(Lakitermi)

    • Tavallaan

      Lähelläkään kaikki eivät tosiaan ole aikuistuneet enää nykyään 24-vuotiaana. Itse jouduin vastaavaan tilanteeseen avomieheni kanssa, siis EX nykyään, koska en vaan voinut suostua siihen että elän ainoana aikuisena parisuhteessa ja kannan koko taloudellisen vastuun oikeasti. Avoliitto olisi kyllä jo alku perheelle, eikä silloin vedota enää noin kuin naisesi vetoaa, että nyt hän tuhlaa vaan itseensä. Itse tunsin lopulta olevani äidin asemassa ja omaa eroani helpotti (sekä sitä ettei ole tarvinnut katua vaikka aika kuinka yrittäisi kullata muistoja) että kun aloin kokea itseni äidiksi ja vanhemmaksi, en enää halunnut miestäsi. Joten ero oli ainoa vaihtoehto koska parisuhde se ei enää ollut, hän etsi uutta äitiä.
      Sinunkin tyttöystäväsi minusta (tällä kuulemalla) suhtautuu sinuun enemmän kuin isään. Iskähän maksaa, elättää ja hoitaa, ja hän jotenkin haluaa ennemmin olla edelleen tyttären asemassa kuin puolison asemassa: puoliso on aikuinen joka oma-aloitteisestikin haluaa kantaa vastuunsa toisen aikuisen kanssa. Mutta kaikki eivät halua koskaan kasvaa aikuisiksi, etenkään kun useinkin löytävät puolison joka tätä tukee! Tiedän ihan 3kymppisiäkin, jopa vanhempia, jotka olettavat että puoliso on päävastuussa, hoitaa, järjestää, tukee, kannustaa ja maksaa, silloin kun heitä ei huvita. He ovat huomaamattaan isoimmaksi osaksi, aikuisen lapsen asemassa, ja he kyllä pärjäävät töissä kuten vaikka teinit, he osaavat hoitaa ja ostaa vaatteensa, kuten teinit, ja laittaa ruokaakin, kuten teini-ikäiset... mutta heti kun ei huvita, vastuu on vanhemmalle: kuten teini-ikäisillä, ja tuommoista harkintaa se sitten on. Osallistuminen on "vapaaehtoista".

      Minusta tyttöystäväsi ei ole kasvanut aikuiseksi. Voit tietenkin keskustella, mutta hän on aikuinen. Jos hän valitsee kasvaa, hän kasvaa. Muuten ei. Sinä et voi olla avovaimosi kasvattaja ja vanhempi... paitsi jos itse valitset niin. Mutta siis tuskin saat tuloksia, voit toki olla siinä "asemassa". Aikuista vaimoa ja naista on tosin turha odottaa eli tiedosta, mitä haluat, millaisen parisuhteen haluat, mitä toivot kumppaniltasi, mitkä huonot puolet voit hyväksyä ja miten tämä kaikki teillä, asettuu siihen.
      Tavallaan hän siis käyttää hyväkseen sinua (kuten lapset vanhempiaan), tavallaan hän tuskin sitä tiedostaa. Loppujen lopuksi SINÄ ITSE kuitenkin päätät kenelle aikasi, rahasi, kotisi ja muun jaat ja annat ja miten paljon sinua voi käyttää hyväksi. Sinä päätät mihin rakkaus riittää ja mitä kestät. Muista että aikuinen voi joutua tekemään kipeitäkin ratkaisuja ja tässä myös punnitaan sinun aikuisuuttasi ja päätöksiäsi. Voit valita mitä vaan, mutta toista et voi muuttaa. Joten hyväksy nuo puolet tietoisesti ja jatka suhteessa niin (onnellisena siitä hyvästä mitä on) tai sitten ole hyväksymättä, ja eroa ja hyväksy että rakkaus ei vaan nyt riittänyt. Saat ja sinun pitää valita. Muuta tuossa ei oikein ole tehtävissä.

    • valittavanakki

      Haluatte varmaan kuulla miten tässä jutussa sitten lopult kävi...?no voin kertoa.

      Tämä siipeilijä eli ("naiseni") sai jostain yllättävästi aika paljon rahaa,entiedä itsekkään mistä. Kuulin tän siltä vahingossa kun raha-asioista keskusteltiin.
      Se möläytti suoraan tähän tapaan sanoen "no ei mullakaa ole ku 4tonnia tilillä", siitähän se vaikerointi sitten alkoikin kun kyselin että mistä se nii paljon rahaa saanut yhtäkkiä,ei se kertonut.

      Noh, oli aika maksaa vuokra ja sen toki maksoin jottei tarvis uutta asuntoa alkaa etsimään. Tämä naiseni oli shoppailemassa äitinsä kanssa ja soitin sille ja pyysin tuomaan sitä ja sitä jotka se lupas tuoda ja sanoin samalla että "ainiinjoo ja voitko maksaa vuokran kun minulla ei ole vara nyt maksaa ja sulla sitä rahaa tuntuu olevan".

      Siinähä se illan päälle tuli kotiin eikä muuten vahingossakaan ostanut niitä mitä pyysin eikä syntymäpäivä lahjaakaa kun just ikää tuli lisää.

      Sitten kysyin siitä vuokran maksusta, vastaus oli tälläne "joo maksan sen huomenna,jooko?" sanoin et kerkeehän sen toki silloinkin maksaa.

      Sitten seuraavana päivänä lähdin käymään vuorostaan kaupoissa ja hipsin kotiin iltapäivästä ja onnekseni tämä nainen OLI PAKKAAMASSA!!
      Kysyin "mihin olet menossa?"- menen asumaan takaisin porukoille kun ei meillä kerran vuokraa ole vara maksaa.
      En tosiaan estelly vaan sinnehä se äidin helmoihin meni asuskelee...

      Lähetin sille sitten viestiä että tulisko se minun kanssa syömään, ja se lupas tulla.
      siinä kun olimme ruuat syöneet emmekä olleet vielä maksaneet, nousin ylös tuolilta menin kontalleen naiseni viereen ja kuiskasin "tää meidän juttu oli sitten tässä. minä maksoin sen vuokran oikeasti tahdoin vaan nähdä oisitko vielä valmis vastuuta ottamaan raha-asioista" lähdin ravintolasta ja tää siipeilijä ne ruoat edes tän kerran joutu maksamaan...

      ja vastauksena teille epäilijöille että ei ollut trolli tää homma et iha totta on,kyllä sitä on vaan niin mukava näpäyttää oikeen kunnolla näitä "lunttuja"....! olen onnellisempi kuin koskaan ennen :) :D

    • Lellu_567

      Muistathan 'vahtia' käytännön asiat kuten sen että ex-nainen muuttaa ihan virallisesti sinne 'porukoille' esim. vesimaksun takia. Epäilen että hän yrittää tulla vielä takaisin. Kyllä siellä äidin helmoissakin voi tulla aikuisella rajat vastaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe