Olen 27-vuotias nainen ja olen syönyt pahaan aikuisiän akneen Diane Nova-merkkisiä ehkäisypillereitä noin neljä vuotta. Olen avioliitossa ja suhteemme alkuaikoina seksielämämme oli todella vilkasta, hyvää ja molempia tyydyttävää. Nyt kuitenkin kärsin totaalisesta mielenkiinnon puutteesta seksiin, sitä on enää ehkä pari kertaa kuussa. Mieheni on edelleen seksuaalisesti aktiivinen ja haluaisi rakastella. Avioliittomme on todellakin kriisissä tämän haluttomuuden vuoksi ja riitelemme jatkuvasti. Alapääni on kuiva kokoajan eikä mikään esileikki ym. saa minua kostumaan. Siksi yhdyntä onkin kamalaa ja sattuu melkein aina jos sitä yritämme. Olen myös jatkuvasti ärsyyntynyt ja pahalla tuulella, joka ei myöskään sovi "entiseen" minääni ennen pillereitä. Minä haluaisin haluta taas, haluaisin olla oma itseni!! Syytän e-pillereitä haluttomuudestani ja haluaisin jättää ne pois, mutta pelkään kuollakseni että akne palaa takaisin, eikä mielenterveyteni kestä sitä enää. Kasvoni ovat nyt siis täysin finnittömät ja parantuneet. Onko olemassa mitään muuta parannuskeinoa akneen kuin nämä kamalat ehkäisypillerit??
e-pillerit, akne ja haluttomuus
4
106
Vastaukset
- avunsaanut
On, Roa. Eli ihotautilääkärille aikaa varaamaan.
- vaihtoehtohoidot
Hei! Itse hormoni kapselia kokeilleena voin sanoa että ihme ettei ero tullut. Musta tuli kauhea sekopää ja halut tiessään. Aivan ällötti ajatus seksistä. Ja olin hermoraunio. Ihan hirveetä. Kokeile ottaa selvää luontaishoidoists\vaihtoehtohoidoista aknen hoitoon. Auttaako ruokavaliohoito\ jokin vitamiinilisä (muistelisin että jonkin vitamiinin puute lisää aknea. Ja toisaalta viljatuotteet pahentaa aknea...et gluteeniton ruokavalio kokeilu vois auttaa...näkisit onko vaikutusta. Mutta jos noin pahat sivuoireet niin älä heitä elämääsi hukkaan ja parisuhdetta pilaa pillereillä!!!;
- hamsutin
Sitä ei ehkä moni lääkäri myönnä mutta tietynlaiset e-pillerit aiheuttavat haluttomuutta. ''Luonto'' on järjestänyt asian niin että munasolun irtoamisen aikaan nainen on erityisen halukas. Siis silloinhan aika on otollinen raskaudelle. Pillerit manipuloivat tätä kiertoa ja tästä seuraa haluttomuutta.
On tunnettu tosiasia että pillerien ansiosta naiset vapautuivat raskauden pelosta. Mutta toisaalta pillerien vuoksi naiset menettivät osan seksuaalisesta halustaan.
Mene lääkäriin, gynekologilta vaadit toisenlaista ehkäisyä. Ihotautilääkäri auttaa iho-ongelmissa. Ehkä akne ei palaakaan vaikka lopetat pillerit. - siinähänse
http://personal.inet.fi/koti/magge/akne.htm
E-pillerit on syvältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768