e-pillerit, akne ja haluttomuus

Auttakaaa

Olen 27-vuotias nainen ja olen syönyt pahaan aikuisiän akneen Diane Nova-merkkisiä ehkäisypillereitä noin neljä vuotta. Olen avioliitossa ja suhteemme alkuaikoina seksielämämme oli todella vilkasta, hyvää ja molempia tyydyttävää. Nyt kuitenkin kärsin totaalisesta mielenkiinnon puutteesta seksiin, sitä on enää ehkä pari kertaa kuussa. Mieheni on edelleen seksuaalisesti aktiivinen ja haluaisi rakastella. Avioliittomme on todellakin kriisissä tämän haluttomuuden vuoksi ja riitelemme jatkuvasti. Alapääni on kuiva kokoajan eikä mikään esileikki ym. saa minua kostumaan. Siksi yhdyntä onkin kamalaa ja sattuu melkein aina jos sitä yritämme. Olen myös jatkuvasti ärsyyntynyt ja pahalla tuulella, joka ei myöskään sovi "entiseen" minääni ennen pillereitä. Minä haluaisin haluta taas, haluaisin olla oma itseni!! Syytän e-pillereitä haluttomuudestani ja haluaisin jättää ne pois, mutta pelkään kuollakseni että akne palaa takaisin, eikä mielenterveyteni kestä sitä enää. Kasvoni ovat nyt siis täysin finnittömät ja parantuneet. Onko olemassa mitään muuta parannuskeinoa akneen kuin nämä kamalat ehkäisypillerit??

4

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avunsaanut

      On, Roa. Eli ihotautilääkärille aikaa varaamaan.

    • vaihtoehtohoidot

      Hei! Itse hormoni kapselia kokeilleena voin sanoa että ihme ettei ero tullut. Musta tuli kauhea sekopää ja halut tiessään. Aivan ällötti ajatus seksistä. Ja olin hermoraunio. Ihan hirveetä. Kokeile ottaa selvää luontaishoidoists\vaihtoehtohoidoista aknen hoitoon. Auttaako ruokavaliohoito\ jokin vitamiinilisä (muistelisin että jonkin vitamiinin puute lisää aknea. Ja toisaalta viljatuotteet pahentaa aknea...et gluteeniton ruokavalio kokeilu vois auttaa...näkisit onko vaikutusta. Mutta jos noin pahat sivuoireet niin älä heitä elämääsi hukkaan ja parisuhdetta pilaa pillereillä!!!;

    • hamsutin

      Sitä ei ehkä moni lääkäri myönnä mutta tietynlaiset e-pillerit aiheuttavat haluttomuutta. ''Luonto'' on järjestänyt asian niin että munasolun irtoamisen aikaan nainen on erityisen halukas. Siis silloinhan aika on otollinen raskaudelle. Pillerit manipuloivat tätä kiertoa ja tästä seuraa haluttomuutta.
      On tunnettu tosiasia että pillerien ansiosta naiset vapautuivat raskauden pelosta. Mutta toisaalta pillerien vuoksi naiset menettivät osan seksuaalisesta halustaan.
      Mene lääkäriin, gynekologilta vaadit toisenlaista ehkäisyä. Ihotautilääkäri auttaa iho-ongelmissa. Ehkä akne ei palaakaan vaikka lopetat pillerit.

    • siinähänse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe