Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten lähestyä vierasta miestä kaupassa tms?

mua.ei.isketä

Eli miten ujohko ja yleensä vieraiden seurassa vähän epäspontaani nainen voisi lähestyä kivannäköistä miestä jossain kaupassa, bussipysäkillä, uimarannalla, baarissa jne? Täysin suunnittelematta miesten lähestyminen on siis luonnostaan liian vaikeaa minulle ja epäilen tilanteen muodostuvan noloksi jos pitäisi ex tempore alkaa suoranaisesti "iskemään". Pitäisi olla valmiiksi suunniteltu toimintamalli takataskussa...

Miten voisin miesten lähettyvillä viestittää olevani sinkku ja toivovani miehiltä kontaktinottoa? Olen ihan nätti ja söpö, osaan hymyillä sievästi (:D) ja haluaisin päästä miesten kanssa jutteluasteelle, mutta en ryhdy missään ruokakaupassa tai vastaavassa tisseillä heruttamaan tai vastaavaa, se ei olisi lainkaan tyylistäni. En myöskään halua mitään yhden illan juttujen pokausvinkkejä. Kahvikutsun esittäminen tai saaminen kyllä houkuttelisi!

Haluaisin pohjimmiltani löytää suhteellisen vakavan seurustelusuhteen - tai edes jonkun kesäromanssin, vaikka se sitten myöhemmin kariutuisi. Kertokaa siis miehet, miten tavallisen naisen kannattaisi lähestyä tavallisen oloista miestä, jotta tulokset on hyviä? Haluaisin päästä miesten juttusille ja vihjaista/viestittää jotenkin, että kiinnostusta olisi tavata. Mieluiten niin, että mies pyytäisi sitten treffeille. Toisaalta voin myös itsekin tietysti ehdottaa treffejä, jos mies vaikuttaa liian ujolta tms. Kysymys vain kuuluu, että miten se kannattaa tehdä?

Kuinka voisi saada selvitettyä, voisiko esim. ruokakaupassa jollain miehellä olla kiinnostusta - ja kuinka voisin vaikka ehdottaa jotain tapaamista luontevasti niin, ettei tilanne ole minulle liian nolo "iskemisyritys", jos mies onkin vaikka varattu? :)

Joskus harvoin kun eksyn kaveriseurassa (yleensä vain 1 kaverin kanssa) baariin, miehet eivät oikein tunnu tulevan juttusilleni, johtuukohan siitä, että juon hyvin vähän ja en ole erityisen rento, ulospäinsuuntautunut tai rempseä persoona vaan rauhallinen, harkitseva ja kiltti "kunnollinen" nainen. En myöskään tanssi. Käytän myös silmälaseja ja yleensä päällä on arkivaatteet, jos baarissa olen. Joskus joku mekkokin tulee päälle vedettyä.

Luulen, että fiksut ja omantyyliseni miehet eivät uskalla lähestyä minua tai eivät vain käy baareissa. Tai yksinkertaisesti ehkä näytän liian happamalta tai vaikutan varatulta, sillä en katsele flirttaillen ympärilleni enkä varmaan viestitä etsiväni seuraa. En myöskään hengaile missään varsinaisissa menomestoissa koskaan, vaan yleensä aina eräässä tietyssä rauhallisemmassa kuppilassa. Miten voisin viestittää teille kaikille miehille olevani lähestyttävissä ja vapaa nainen?

16

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VähänUjo

      Olisi kiva, jos joku ujo, kiltti ja söpökin tyttö lähetyisti vaikka kaupassa tälläistä ujohkoa miestä. Jos olet lyhyt, voit vaikka pyyttää ojentamaan jonkin tuotteen ylähyllyltä. Pidä vaan ne tissit piilossa, jos haluat muutakin kuin seksiä ;)

      Mitä siitä, jos käytät silmälaseja, niin minäkin käytän. Joillekin ihmisilla lasit sopivatkin oikein hyvin. :)

      Baarissa voit jättäytyä välillä yksiksesi, etkä lähde tyttökaveriesi kanssa vessaan. Silloin ujompikin mies ehkä uskaltaa lähetyäs sinua ;)

      • mua.ei.isketä

        Kiitos vinkeistä ja hienoa kuulla, että ilahtuisit ujohkon naisen lähestymisestä. Ehkä törmätään joskus jossain kaupassa. ;)

        Otan mielellään lisääkin vinkkejä vastaan hyvistä avausrepliikeistä ja siitä kuinka tehdä tikusta asiaa, jos näen hyvännäköisen miehen.


      • Hukukskissa

        Yksi tapa saada kontakti kivannäköiseen mieheen ruokakaupassa voisi olla sellainen, että pyydät kiinnostavalta mieheltä hieman apua jonkun tuoteselosteen lukaisemisessa, koska olet unohtanut lasisi. Tiedä vaikka se tutustuminen siitä sitten lähtisi. :)


      • JuhanaHolomesi

        Aloittajasta tulee mieleen oma kauppakokemukseni. Olen myös jonkin verran miettinyt asiaa ja olen tullut siihen tulokseen, että lähestymisen useimmiten estää kontaktin puute. Nainen saattaa vilkaista kerran tai parikin kertaa etäältä, mutta tilanteissa joissa naiselle voisi sanoa jotain eli lähietäisyydellä nainen vetäytyy kuoreensa, mikä tekee suun avaamisesta aika vaikeaa.

        Omat ohjeeni on katso rohkeasti silmiin tilanteessa jossa mies voisi sanoa sinulle jotain. Jos onnistuu, niin samalla voisi hymyillä. Valitettavasti tämäkään ei aina auta, koska joskus sitä vaan ei ole valmis. Vasta jälkeenpäin tajuaa, että tuossahan ois voinu sanoa jotain, mutta tilanne tuli niin puuntakaa ettei ollut ns. pillut mielessäkään!

        Toivottavasti tästä oli jotain apua.


    • epäspontaanille

      Miehelle voi ja kannattaa jos uskaltaa aina sanoa suoraan mitä mielessä liikkuu. Muista olla rehellinen jos haluat pitkän suhteen. Kaupassa tms. lienee helpoin tapa aloittaa keskutelu kysymällä jotakin esim ostoksiin liittyvää.
      Ihan viimeksi kuppilassa nainen tuli kysymään onko minulla seuraa loppuillaksi, kiva tapa sekin. Edellisellä kerralla nainen sanoi kaipaavansa juttuseuraa.
      Viestityksessä tissejä ei tarvitse heiluttaa, mutta rintaliivittömyys on tosi tehokas ”syötti”.
      Päätät toimia heti kun kiinnostava mies on lähistöllä, muuta ennakkosuunnitelmaa et tarvitse. Iskeminen ei ole suoritus vaan oikea asenne.

    • Oikeestipoispelistä

      Ok. Olen hauskan näköinen, ja ehkä mielestäsi tuttukin. Usean mielipiteen vuoksi ihan naurettava.

    • m30wee

      Kannattaa muistaa, että myös me sinkkumiehet ollaan yleensä kaupassa ostoksilla, ei iskemässä naisia. Ei siis tarvitse kuvitella olevansa jotenkin "vääränlainen", jos miehet eivät tule tekemään aloitteita kaupassa. En siis tällä tarkoita, etteikö välillä kaupassa osuisi silmään joku kivan näköinen nuori nainen, mutta en kyllä ihan hevin lähde ketään häiriköimään kesken ostosten.

      Mutta noin teoriassa varmaan jonkun sopivan jäänmurtajan jälkeen voisi varmaan jotain keskustelua syntyä. Heitetään nyt ylähyllyvinkin jatkoksi kysymys vaikka mielipiteestä johonkin uuteen tuotteeseen (makuun tms) liittyen. Mutta ei välttämättä kannata mennä ihan juusto/viini tasolle, jos näkee toisen kiertävän juustohyllyn kaukaa.


      Mutta noin yleisesti ottaen tutustuminen tuntemattomiin meidän kulttuurissa on aika pirun vaikeaa. Ei mulla miehenä(kään) ole hajua, miten ja missä naiseen olisi soveliasta tutustua, jos se ei ole ennestään puolituttu esim. töiden/opiskelun/kavereiden/harrastusten kautta tai ite niin humalassa, ettei osaa enää olla epävarma...

    • VähänUjo

      Palaan vielä tuohon kauppajuttuun. Jos pyydät apua mieheltä, hän voisi siitä saada itseluottamusta ja pyytää sinut vaikka kahville. Ainakin itse tuntisin oloni ritarilliseksi, vaikka ei olisikaan mikään iso asia. Toki voit itsekin pyytää miehen kahville kiitokseksi. Ihan spontaanisti voisitte mennä ostosten jälkeen vaikka siinä kauppakeskuksessa olevaan kahvilaan. Ehkä niin olisi parempi, kuin sopia tapaamista myöhemmäksi. Ujoina ihmisinä molemmat vain jännittäisitte tulevaa tapaamista ja toinen ehkä jänistäisikin.

    • voi.lähestyä

      Hienoa että nainen on aloitteellinen, kun tekee aloitteen niin ujona miehenä toivoisi sen olevan selvä aloite eli alun juttuhetken jälkeen kysyy numeroa tai sähköpostiosoitetta tai jotain konkreettista.
      Jos pelkästään pyytää toista nostamaan tavaran ylähyllyltä niin se ei vielä edistä tilannetta.

    • Kunnonmies22

      No ei selittelemällä mitenkään, kyllä mies syö silmillään.

    • semmosia

      Kyllä luonnollisesti jos löytää mielenkiintoisen ihmisen kaupasta, se on hieno asia. Ei tarvitse flirttailla mitenkään erikoisesti, näytellä jotain avutonta jne. rehellisesti suoraan voi jutella kiinnostuksen kohteelle haluavansa kysyä paria juttua. A oletko sinkku, b kiinnostaisiko höpötellä tässä samalla. Varsinkin kannattaa kauppaan mennä kävellen, toisella osapuolella kuitenkin on auto tai jos ei ole, niin on hyvä syy lyöttäytyä seuraan suoraan ja mennä vaikka kallioille pikku brunssille. Kesällä ei ole kiireitä oikein kellään. Jos on niin sittekin voi sopii myöhemmin ajan ja paikan jos haluaa törmäillä, vaihtaa puhnumeroa jne.

    • Olen hieman, kuin miespuolinen sinä. Ihan mukavannaköinen, hauska ja kekseliäskin. Mutta todella pökkelö tekemään sitä ensi askelta. Jäänmurron jälkeen asiat jotenkin luistavat, mutta se ensimmäinen askel... Ensimmäinen sana. Tiedät sen.
      Mutta nyt tuohon kauppa-asiaan; tuollainen ei odotuksilla paineistettu tilanne on se missä mekin voimme elää. Ajattelisin siten, että, jos sinä tulisit minulta ihan mitä tahansa kyselemään ("sopiiko tämä säilykepurkki hiusteni väriin?"), vastaisin. Jos sinä sitten vastauksen saatuasi jatkaisit jollakin epäolennaisella jatkokysymyksellä (käytätkö sinäkin tätä säilykettä?"), herättäisi se minussa ajatuksen, joskohan tuo mukava tyttö olisi minusta kiinnostunut, kun tuollaista joutavaa kyselee. Jos se ei sitä ajatusta minussa herättäisi, en minä olisi sinusta sinusta kiinnostunut, mikä olisi sen tapauksen loppu. Mutta, jos kiinnostus kohtaa, niin sitten niin. Mutta täytyy sanoa, että marketin juustohyllyllä parin lauseen jälkeen ehdotettu tapaaminen voisi tuntua ensi hätään hieman epäilyttavältä. Toisaalta näinä tinderin ja deittipalveluiden aikana, se olisi itse asiassa jopa perinteisempää (huomaat, että ajatus kulkee sormia hitaammin...). Elikkä, jos nyt uudestaan asiaa ajattelen, sanoisin, että, jos ehdottaisit tapaamista pienen juustohyllykeskustelun jälkeen ja tuntisin kiinnostuta sinua kohtaan, suostuisin. Ja olisin täpinöissä treffejä odotellessa.

      Eli tiivistettynä: Kipinä puoleltasi riitää. Meillä miehillä on pakkomielle olla se aloitteentekijä, joten pikku avituksellasi tuo pakkomielle voittaa ujouden.

      Loppuhuipennuksena se, että tuo yllä sepustamani toimii myös toiseen suuntaan. Eli, jos joku puu-ukko tulee jotain kömpelösti kysymään, mietippä hanakasti, voisiko se olla hän.

      • palturia

        "Meillä miehillä on pakkomielle olla se aloitteentekijä, joten pikku avituksellasi tuo pakkomielle voittaa ujouden."

        Ei pidä paikkansa, minä haluan että nainen tekee aloitteen vaikka olen mies.


      • Niin, kyllahan se tekee gudaa, jos nainen lähestyy, mutta luolamies se sieltä lopulta nousee...


    • aloitenaisille

      Mistä tuokin kuvitelma ja ajatusmaailma on lähtenyt että vain mies tekee aloitteen ja itsekkin olen saanut monelta naiselta sen aloitteen.
      Johtuuko se aloitteiden siirtäminen miehille että naiset pelkää pakkeja?

    • Etunoja887

      Kun nainen pyytää apua ujolta tavismieheltä ja puhelee niitä näitä, mies keskittyy selviämään kunnialla yllättävästä sosiaalisesta kanssakäymisestä. Hyvään käytökseen kuuluu, ettei mies ahdistele naista seksuaalisesti vain siksi, ettei tämä ylettänyt ottamaan purkkia ylähyllyltä. Mies enintään hymyilee kassajonosta jäähyväisiksi. Vasta myöhemmin mies alkaa miettiä, mitä olisi pitänyt sanoa.

      Tuon alkukontaktin jälkeen naisen pitää antaa miehelle happotajuinen lupa ottaa seuraava askel. Nainen voi esimerkiksi kertoa olevansa sinkku "purkkiruokaa, kun ei viitsi yhdelle laittaa" tai palata ilman syytä juttelemaan kassan jälkeen. Silloin mies tietää, että nyt on lupa tehdä varsinainen aloite. Seuraava askel on miehen, eikä pidä pettyä, jos mies ei tee sitä, sillä hän saattaa esimerkiksi olla varattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe