kadun..........

xxxxxxxxxxxxxxxx

olimme naimisissa 15 vuotta ja perheeseen syntyi tyttö ja poika. Iältään nyt 9 ja 12. Elämä muuttui jotenkin tasaisen harmaaksi ja tuntui että rakkaus omalta puoleltani vain kuihtui. Huomasin pyrkiväni olemaan kotoa pois mahdollisimman paljon enkä enää tuntenut "mitään". Tätä jatkui viimeiset vuodet, kaikki läheisyys hävisi, elämää ei oikeastaan ollut enää. Vaimoni yritti saada liiton toimimaan, itse jotenkin luovutin. No tämä johti eroon ja erilleen muutimme noin vuosi sitten. Minulla ei ole uutta suhdetta, jotain hyviä naispuolisia ystäviä on muttei mitään vakavampaa. Olen alkanut katumaan tekoani. Olen huomannut, että se harmaa ja tylsä ja kamala elämä olikin MINUN elämä. Ne lapset ovat MINUN lapsiani, joille olen aiheuttanut tuskaa eroni takia. Se nainen oli MINUN vaimoni ketä loukkasin julmasti.
Minulla on tunne, että en voi mitenkään antaa itselleni tekoani anteeksi, miten voin edes kuvitella saavani heiltä anteeksi. Olen tehnyt tämän päätökseni, enkä tiedä onko mitenkään mahdollista tätä enää korjata ja pyrkiä hyvittämään tekoani...

5

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsubad

      Hienoa että olet joutunut katsomaan totuutta silmästä silmään. Mahdollisuuksia on mm. että juot kaljaa, pöhötyt, masennut ja hitaasti mutta varmasti tuhoat itsesi, ikäänkuin rankaiset itse itseäsi ankarasti.
      Tai että havahdut elämän lyhyyteen ja siihen, että jokainen päivä on syytä käyttää hyvin. Lähetät kirjeen tai viestin vaimolle, että kadut ja syytät itseäsi. Ja teet jotakin tuolle epäelämällesi, joka on ihan omaa valintaasi, omien huonojen valintojesi tulosta. Vaimo ottaa sinut takaisin muuttuneena miehenä, ja lapset riemuitsevat.
      Löydät apua mm. Miessakit ry:n netistä ja puhelimesta, kokeilepa tuon omassa liemessä muhivan synkistelyn vaihteluksi.

    • lopetase

      Ei voi olla totta että joku ajattelee noin naivisti .

      Mies on mies siksi että se kestää seuraukset mitä on päätetty tehdä .

      Totta helvetisti se sattuu kun erotaan mutta pitää muistaa ne syyt miksi siitä

      kumppanista halusi aikanaan eroon .

      Sen kaljamahan voi laihduttaa pois mutta muu on peruuttamatonta .

      • Toimi_nopeesti_AP

        Ja siis mielen muuttaminen tai jopa virheistä oppiminenko olisi naivia!

        Mies on mies myös silloin, kun pyrkii kojaamaan mokansa. Jos ne syyt eroon ovat poistuneet, tai ne ovat ilmenneet hatariksi, niin kannattaa toimia nyt, eikä myöhemmin! Se ex-muija saattaa olla vielä vapaalla jalalla ja edes hiukan lämpimänä.

        Tekoja ei saa tekemättömiksi. Pelkästää lasten kannalta on tärkeetä ylläpitää tai paranta yhteyksiä, mutta heille ei saa antaa tietoa paluuajatuksista ennenaikaisesti. Heitä ei saa käyttää välikappaleena.

        Tuo Miessakit ry on ehdottoman hyvä auttaja. Tiedän kokemuksesta. Voi olla muitakin.

        Itselle kävi niin, että vaimolle tuli paluuajatuksia, mutta minä olin jo ehtinyt sekaantumaan uuteen naiseen. Olimme kumpikin liian keskeneräisiä hoitamaan asiaa takaisin oikealle tolalle. Onneksi lapset eivät saaneet tietää mitään.

        Kuitenkin tiedän, että näillä kokemuksillamme ja henkisellä kasvulla eroa ei olisi tullut.


    • jmhn

      Tuon saman huomaisi moni muukin jos malttaisi olla etsimättä sitä ajatusten muuttajaa eli uutta suhdetta, sekin kestää vain muutaman vuoden että on samassa jamassa ja lapset ovat todella olemassa, kuten se entinen puolisokin.

      Kerrot ap niin hyvin, kuinka yritit olla kotoa poissa paljon ja sait aikaan tällä eron, tiedän muitakin vastaavia tapauksia. Ovat kyllä löytäneet uusia kumppaneita, mutta paistaa läpi, että virhe on tullut tehtyä.

      Tärkeintä on nyt kuitenkin, että ne lapset eivät joutuisi yhtään enempää kärsimään, kuitenkaan heille ei pidä antaa liikaa esim. tavaroita, että ei itse tuntisi niin huonoa omaatuntoa. Mutta nyt on tärkeintä olla lasten kanssa, sillä ethän sinä tainnut silloin ollakaan kun oli se oikea koti, lapsillasi ei koskaan ole enää eron jälkeen oikeaa kotia, on kaksi paikkaa, joissa kulkee, ei sellainen ole koti kenellekään. Yksi isä oli kertonut lapsilleen että on tehnyt suuria virheitä elämässään, tiedän, että todella suuria, niistä kärsii koko loppuelämän hänen lapsensa, sekä aika moni muukin, särkyi niin valtavasti ja juuri tähän kertomasi harmaaseen arkeen, mutta se tulee jokaiselle ei elämä ole yhtä iloa ja riemua. Ne ovat vain kohokohtia elämässä

    • Sanoisin, että pyydä eroa ensiksi anteeksi lapsiltasi ja siirry sitten vaimoosi jos pystyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe