Ruosteen värinen virtsa

Rautainen.mies

Mahaani alkoi särkeä yhtäkkiä kuin napista painaen muutama päivä sitten myöhään illalla. Kipu ei ollut kovaa, mutta piti minut hereillä koko yön. Seuraavana päivänä kipu lähes katosi, mutta virtsan väri oli muuttunut melkoisen tummaksi, vähän ruosteen väriä muistuttavaksi.

Muita seurauksia ei ollut. Vatsaa toimii normaalisti. Ei ole kuumetta eikä muita vaivoja. Terveyskeskuksen nuorella kesälääkärillä ei selvästikään ollut hajuakaan siitä, mistä on kysymys, joten hän määräsi minut ensimmäisiin verikokeisiin kahden viikon kuluttua, jolloin hän itse lienee jo kesälomalla. (Ja hyvä niin...)

Virtsanäytteestä löytyi pikahaulla kuulemma proteiini , mitä se sitten tarkoittaneekin. Verta ei löytynyt.

6

1528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akka_vaan

Maksaa ainakin kannattaisi tutkia.

• kivikö

Virtsatiekivi voi aiheuttaa verivirtsaisuutta, joka joskus on ruosteenväristä, joskus tummempaa, joskus helakanpunaista. Verta erittyy virtsaan aina, kun kivi virtsateissä liikkuu ja hiertää kudoksia. Virtsatiekivi / munuaiskivi aiheuttaa usein myös vatsa-, selkä- tai kylkikipua. Joskus kipu saattaa äityä hetkessä valtavan voimakkaaksi, ja siihen eivät tavalliset särkylääkkeet lähimainkaan riitä, vaan on mentävä päivystykseen.

Myös nestehukka voi tummentaa virtsaa. Näin kuumilla ja hiostavilla ilmoilla ihmiset tuppaavat hikoilemaan ja menettämään nestettä höyryn kautta. Nestehukka voi syntyä, jos ei juo riittävästi vettä.

Nestehukka voi aiheuttaa pitkällä aikavälillä munuaiskiviä, joten nämä kaksi voivat liittyä toisiinsa.

• kyökkitohtori

Verta ei ollut löytynyt virtsasta, joten sikäli pitkä tekstisi meni hukkaan.

Virtsasta oli löytynyt ylimäärä proteiinia, eli valkuaisainetta.
        Munuaisissa siis jotain häikkää.

Nyt sitten runsaasti vettä ja kevyttä ruokaa. Mielellään ei lihaa (rasittaa munuaisia).

• JuoEnemmän

Tumma virtsa = väkevää = olet juonut vettä ihan liian vähän.. merkki elimistön nestevajauksesta.

• Anonyymi

Miehen kusi on ollu aina hyvä liäjwd kaikkien vaivohijs vanasa Kansas on käyrttärys kusta kun ollu haavar tai muu saeraattua. Mie ruppiis perstaaan yrityksenaruvttastr pullottaaat somalaast miehets kusi siitätulloop menestys suomalaiset maailmalle. Minulla olla kerimäellä tilasrut valmiiks, alakka vait pullopusr. Rahaa alakas tulla sa ruveta Mersulla ajellessr. Naiset osta minu tuoeteet koska kusi tekkeer kaunikkseis. Alakas palakintoiesa satelee ku laatutuotesuomalas mehe kusi

• Anonyymi

Mitä helvetin siansaksaa, oletko eestiläinen vaiko kaatohumalassa. Aiot perustaa yrityksen niin olin tulkitsevan, onnea liiketoiminnallesi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      76
      5041
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3413
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1770
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1035
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe