Olenko ainut? (teini ja bikiniraja ongelma..)

Karvatrehottaa

Moi oon siis kohta 16 vuotias tyttö ja omistan tumman karvoituksen (vanhemmilta peritty). En tiedä mikä alue kattaa sanan "bikiniraja" mutta pidän sitä aluetta bikinirajana mikä näkyy bikineiden ja pikkuhousujen ulkopuolella.

Kysyn nyt siis että olenko todellakin ainut jolla häpykarvoitus leviää bikinirajan ulkopuolelle? Minulla häpykarvoitus on siis levinnyt noin 4cm nivusiin ja siitä vielä reisiin päin. Yksikin kaveri jokunen päivä kysyi että "kasvaako sulla karvaa tossa!?" en tiedä oliko ilkkumista vai mitä. Se kolautti entistä enemmän itsetuntoa, ihanku muutenkin en kokisi tätä asiaa ongelmana.

Kysymys siis kuuluu : Olenko todellakin ainut? Kerran rannalla toinen kaveri sanoi että ei ole ajellut viikkoon ja nauroi perään ja oli silleen että eikai karvat näy. Noh ei näkynyt yhtään mitään. Itse ajelin edellispäivänä ja karva näkyy TODELLA ikävästi nivusissa ja reisillä pikkuhousujen ulkopuolella.

Oon nyppinyt niitä karvoja, silloin ne kasvoi paljon hitaammin mutta alkoi ilmetä ongelmaa karvojen sisäänkasvun kanssa. En jaksaisi olla koko ajan höylä kädessä ja höyläämällä karvat kasvaa koko ajan pikkuhiljaa paksumpana takaisin. Ja älkää sanoko "toi on vaan myytti" laitoin kerran nypityn ja sheivatun karvan vierekkäin ja se oli koko matkalta paksumpi.

Onko olemassa voiteita mitkä hidastaisi tai lopettaisi karvan kasvun? Omistan myös vatsassa normaalia tuuheamman ja näkyvämmän karvoituksen ja yritän olla antamatta sen vaikuttaa itsetuntooni. Tämä bikiniraja ongelma vaan syö minulta naisellisuutta ja yritän olla uimassa aina silleen että nivuseni olisivat piilossa. Apu ja samaa ongelmaa potevien kokemukset ovat tervetulleita!!

14

2435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladyshave

      Et ole ainut vaan ihan normaali. Ihmiset on erilaisia onneksi. Voiteet ei hidasta eikä nopeuta karvojen kasvua. Poistat vaan häiritsevät karvat sinulle sopivalla tavalla, esim ns. ladyshave on aika kätevä.

    • Lääkäriinkö

      Se että karva kasvaisi vahvempana ajelun jälkeen, on todellakin legendaa. Mutta se tuntuu ja näyttää paksummalta koska karva on samanpaksuista latvaan saakka. Luonnollisesti kasvanut karva on latvastaan ohuempaa mutta poikki leikattu karva ei ohene kasvaessaan vaan pysyy samanpaksuisena. Todistat sen itsekin lauseessa: "laitoin kerran nypityn ja sheivatun karvan vierekkäin ja se oli koko matkalta paksumpi."
      Karvankasvu riippuu todellakin perintötekijöistä, mutta teinillä hormoonitoiminta on vielä hakemassa luonnollista tasoaan ja ehkäpä testosteronitasosi on suhteessa estrogeeniin liian suuri. Jos käytät e-pillereitä, Diane Nova auttaa hieman liialliseen karvankasvuun. Tarvittaessa kannattaa käydä gynellä ja tutkituttaa homoonitasot.

    • minämyös

      Joo on täälläkin yks 17.v tyttöä joka on kärsinyt niin pitkään samasta ongelmasta.. :C Vuosien ajelun ja tuskastelun jälkeen löysin tuon vihreän tuubin Veet hair removal cream, jonka itse ostin city matketista. Toimii ja karva kasvaa paljon hitaammin ja on ohut rakenteisempaa! kannattaa kokeilla maksaa jonku 10 e :)

    • Karvatrehottaa

      Ihanaa et ihmiset on käyny kommentoimassa!

      Ladyshave : Noh sitä oonki nyt käyttänyt mutta ongelma on se että en saa lyhyttä ja paksua karvaa sillä kokonaan pois (karvoitus ei siis ole hentoa tai vaaleaa..) vaikka käytössäni on laadukas gilletten 5teränen sheiveri..

      Lääkäriinkö : Ehkä voisin ensikerralla ottaa asian puheeksi gynekologini kanssa. Oon kyllä käyttänyt e-pillereitä jo kauan, tosin eri merkkiä kylläkin.. Mutta eiköhän sekin hoida samaa asiaa? Harmi kun nekään ei auta...

      minämyös : mitäää oon luullu jo vaikka kuinka kauan et oon ainut nuorempi ihminen kellä on kyseinen ongelma.. onko tuo voide ärsyttänyt sun ihoa ja jättääkö se jälkeensä sileän ihon vai jääkö sinne ärsyttävä pieni sänki joka silti näkyy? ihan mahtavaa jos toi toimis ja kiva löytää "kohtalontoveri" joka osaa auttaa, kiitos!

      • Lääkäriinkö

        Jatketaanpa.
        Ladyshaverilla tarkoitetaan yleensä moottorikäyttöistä karvanleikkuria (eräänlainen sovellus hiustenleikkauskoneesta). Kertomuksesta päätellen olet käyttänyt höylää. Ladyshaveri leikkaa kyllä paksuakin karvaa, mutta jättää aina pienen sängen (höylä leikkaa ihon pintaa pitkin).
        Diane Nova e-pilleri sisältää myös antiandrogeenisesti toimivan osan ja poikkeaa yleisimmistä (pääosin keltarauhashormoonia sisältävistä) pillereistä.
        Veet ja muut karvanpoistovoiteet toimii kuten höylä ja poistaa karvat ihon pintaa pitkin, mutta karvatuppi jää ennalleen ja jatkaa karvankasvua välittömästi. Lisäksi karvanpoistovoiteet ovat myrkyllisiä tuotteita eikä niitä suositella käytettäväksi intiimialueella.
        Epilaattorilla karvat saa pois juurineen jolloin uuden karvan kasvu alkaa vasta viikkojen kuluttua hennompana. Mutta tuo on melkoisen kivuliasta intiimialueella ja sen lähistöllä. Sokerointi/vahaus toimii samoin.


      • rtyghujik

        Pakko kommentoida tuohon epilaattorin käyttöön, että jos karvankasvu on nopeaa, ei todellakaan kestä montaa viikkoa karvattomana.

        Mullakin on todella paksu musta karvoitus alapäässä. Aamulla jos sheivaan, alkaa iltaan mennessä piikikäs sänki kutittamaan ja pistelemään aivan tajuttomasti. Sheivaamalla pitäisi siis ajella karvat vähintään 2 kertaa vuorokaudessa.

        Epilaattorilla riittää 2 kertaa viikossa.


      • Normaalia_toimintaa
        rtyghujik kirjoitti:

        Pakko kommentoida tuohon epilaattorin käyttöön, että jos karvankasvu on nopeaa, ei todellakaan kestä montaa viikkoa karvattomana.

        Mullakin on todella paksu musta karvoitus alapäässä. Aamulla jos sheivaan, alkaa iltaan mennessä piikikäs sänki kutittamaan ja pistelemään aivan tajuttomasti. Sheivaamalla pitäisi siis ajella karvat vähintään 2 kertaa vuorokaudessa.

        Epilaattorilla riittää 2 kertaa viikossa.

        Juju on siinä että ne epiloidut karvat kasvavat takaisin vasta usean viikon kuluttua. Mutta ennen sitä kasvaa esille lepovuorossa olleet karvat joita et pystynyt epiloimaan.


      • rtyghujik

        Nimenomaan, karvattomana ei siis pysy montaa viikkoa


    • alkfsjbhe

      Et todellakaan oo ainut mullakin on on ihan sama ongelma mutta pitää vaan sheivata karvat pois :c Ja kavereilla sama ongelma XD (olen 15 w)

    • karvaaaaa

      Et ole todella ainut. Normaali ihminen karvoineen päivineen. Itse olen suosinut sokerointia, vaikkakin kallista puuhaa. Jos saisi oikein isosti rahaa, niin sitten menisin laserin alle.

    • Pöksyissä

      Joo, toi on niin tuttua mullekkin, mä oon 16v ja noi karvat rehottaa mullakin mut mä käytän boxeri mallisia pikkareita ja biksun alaosakin on sellainen missä on pienet lahkeet, eivät ehkä maailman sexyimpiä, mutta näillä on mentävä ku ei huvittais aina olla sheivaamassa niitä karvoja pois, tosin mitään stringejä en pitäis vaikkei karvat rehoittaiskaan. Silloin kun haluan siistiä alapäätäni niin käytän sitä Veet-karvanpoistovoidetta sillä mulla se ainakin toimii, on ainakin muutaman päivän siistimmän näköinen ja sit se poistaa myös ne inhoittavat peppukarvat, yök! Ainoo paikka mistä poistan karvat aina ovat kainalot. Toinen asia mikä mua ihmetyttää on niiden häpykarvojen karkeus, luulin aina et ku ne alkaa kasvaa ni ne on sellasii ku hiukset mut ne onki tosi erilaista paksua karvaa ja mä olin koulussakin eka kelle alko karvat kasvaa ja kyl ne sit kasvoiki, tän kans on vaan elettävä.

      • Anonyymi

        legit mä oon vast 12 ja jos sheivaan kainalot menee viikkko tai puol nii ne on alkanu jo kasvaa. käsi ja- jalkakarvoissa menee ehkä puoltoista viikkoa nii alkaa näkyä jo. sheivannu oon jo jostain 10 vuotiiasta, kun en kestänyt pitkiä karvoja. yritän mahollisimman vähän sheivata kyllä, ja käytän oikeastaan pitkiä vaatteita muutenkin, enkä toppejakaan hirveästi niin normi t-paidalla ei kainalokarvat näy. talvisin sheivaan kainlaoita joskus, jos haluan pitää toppia. kesäisin sheivaan 2-3krt, vaikka pitäisi varmaan 1krt 2vko. Olen vain liian laiska siihen, ja onasta mielestä nuorikin. kavereilla ei ole samaa ongelmaa. tummat karvatkin olen perinyt vanhemmiltani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe