sattumalta löysin tuota Tinder-keskustelua lukiessani aiheen jota aika ajoin saatan itsekin ihmetellä vaatekaupoissa, eli T-paitojen painatukset ( http://nyt.fi/a1305967550211 )
tuli sit mieleen penkoa netistä muutamia "helmiä" myös naisille suunnatuista paidoista..
läheisriippuvaiselle joka rakastaa eläinkuosia: http://www.jills.fi/images/printtipaita2.jpg
Ananas Tanssi: https://www.piruetti.fi/static/versions/piruetti/908/Pitkahihainen-paita-kimalleprintilla_908-2-150611111505-large-778x1200.jpg
"vanha New York Kukkayhtiö", "vanha new yorkilainen kukkayhtiö"..? mikä?: https://hersecret.r.worldssl.net/18358-thickbox/koucla-minttu-new-york-printtipaita.jpg
swääg: https://hersecret.r.worldssl.net/18286-thickbox/koucla-minttu-swag-printtipaita.jpg
nyt myös sen ärsyttävän swäägiä hokevan teinin mutsi voi olla swääääg legginsseissään ja tunikassaan: http://www.jills.fi/images/koralli_paita_T1399.jpg
luettelo kaupungeista, (paitsi yks onkin maa): http://i2.wp.com/kaikkimitahalusin.com/wp-content/uploads/2015/02/valkoinen-kollari.jpg
"Paremmin pukeutunut kuin sinä jo vuodesta 1908"? : http://www.rantapallo.fi/mungolife/files/2013/02/Screen-Shot-2013-02-11-at-3.51.04.png.jpg
P.S. ei kannata ottaa liian vakavasti (kirjoitan tätä ylläni paita jossa lukee: BE STUPID for successful living, mut tää onkin kato ironinen paita niinku..)
P.P.S. eihän tää liity miehen logiikkaan millään tavalla, mut mikä täällä enää liittyykään..? (sitä paitsi tuolla 'Muoti&Kauneus'-palstoilla on ihan tylsää jengiä..)
printtipaidat
43
391
Vastaukset
(sori jos näyttää sekavalta, noiden "kuvateksti" linkki -rivien välissä piti olla kaks riviä tyhjää mut jostain syystä tää kutistaa ne vain yhteen tyhjään riviin..)
(^ tässä oli kolme riviä tyhjää..)- Use_dots---
.
"Käytä pisteitä välissä saat lisää ilmavuutta"
har1!11
. - Testaa_itse----
Use_dots--- kirjoitti:
.
har1!11
..
"Swääägg"
har!11
cool
. - scrg
Use_dots--- kirjoitti:
.
har1!11
.kokeillaanpa:
pää
.
.
.
.
.
.
napa
.
titteli
.
.
.
.
.
jalat Use_dots--- kirjoitti:
.
har1!11
.ah, koetan jatkossa muistaa,
pisteet sulle
.
.
.
mur!11
- scrg
Kas minäpä olen aina luullut että kaikki ne t-paitojen ja sen tapaisten vaatekappaleiden kaikki tekstit, painatukset ja kuvakkeet on jotenkin järkeenkäypiä kaikille muille maailman ihmisille, jotka seuraavat aikaansa ja muita ihmisiä, jotka niinikään seuraavat aikaansa. Ja kun olen niin varmasti luullut että kaikki muut ymmärtävät tuon kaiken, niin en ole keneltäkään koskaan kysynyt, heidän aikaa säästääkseen kysynyt mitä tuo kaikki tarkoittaa koska en ole uskonut että heillä olisi aikaa ja kärsivällisyyttä selittää sitä kaikkea ja toisaalta että itselläni sittenkään olisi niin paljon kiinnostusta yrittää ymmärtää mitä se kaikki tarkoittaa. Mutta en siis sittenkään ole tämän asian kanssa yksin vaan lisäkseni on ainakin yksi imbesilli hesarin toimittaja ja sinä, murriperkele, jotka ette myöskään ymmärrä tuota kaikkea. Se ettei ole yksin tuo joskus yllättävän paljon lohtua. Edelleenkään en odota että kukaan jaksaisi selittää mitä se kaikki on ja ennenkaikkea miksi, koska kysymykseen miksi ei edelleenkään yleensä ole tolkullista vastausta.
ei se hesarin toimittajakaan tota ite keksiny vaan oli saanu ideansa tästä:
http://thesunshineroom.com/2011/08/28/how-t-shirts-are-designed-in-2011/
ja ylellä tätä oli hämmästelty jo aiemmin,
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/18/aristoteleen-kantapaa-tekstit-ja-tekstiilit- scrg
murriperkele kirjoitti:
ei se hesarin toimittajakaan tota ite keksiny vaan oli saanu ideansa tästä:
http://thesunshineroom.com/2011/08/28/how-t-shirts-are-designed-in-2011/
ja ylellä tätä oli hämmästelty jo aiemmin,
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/18/aristoteleen-kantapaa-tekstit-ja-tekstiilitTämä ei tarkemmin ajatellen yllättänyt lainkaan että hesarin toimittaja ei itse keksinyt. Suomalaiselle toimittajalle tai suomalaiselle lehdelle on kovin tavallista etsiä jonkun ulkomaalaisen eli oikeammin amerikkalaisen tai englantilaisen kirjoittama turhanpäiväinen juttu ja kääntää se puolihuolimattomasti sinnepäin ja sitten julkaista se suomalaisessa mediassa olettaen että se luetaan tai ainakin että se nettiselaimessa avataan. Ja kyllähän niitä avataan ja luetaan ja jaetaan.
Kun apina siis kuitenkin suunnittelee t-paidassa olevat tekstit, niin saisiko jostain myös apinoita joka kävisi vaatekaupassa ostamassa ne vaatteet puolestani? Ei sen oikeastaan ole pakko edes käydä vaatekaupassa vaan voisi se kotoa verkkokaupasta tilata ne paidat. Voitaisiin samalla apinan kanssa katsoa telkusta luontodokumentteja ja YouTubesta kissavideoita, syödä banaaneja, lukea hesaria ja muuta ihmiselle ja apinalle sopivaa. Mutta se paidan valitseminen olisi apinan homma, koska ihmisellä pää hajoaisi siihen kun missään ei ole mitään järkeä ja aivan vääränlaisen statementin antaisi ympäristölle silloin kun menisi väärässä printtipaidassa ulos vaikkapa sitä apinaa ulkoiluttamaan.
Ja toinen juttu: jos vaatteissa ei lue jotain muuten seinähullua niin sitten niissä lukee valmistajan nimi. Ei pitäisi lukea mitään. Ja jos lukee jotain niin miksei lue sitten kunnolla malli ja muutkin tiedot? Niin autoissakin lukee: "Toyota Corolla Coupe" eikä pelkkä "Toyota". Niin miksi vaatteissa lukee vaan että Lacoste tai Boss? Miksei että "Boss housut 38"/36" tai "Lacoste T-paita XXL vm 2013" ? scrg kirjoitti:
Tämä ei tarkemmin ajatellen yllättänyt lainkaan että hesarin toimittaja ei itse keksinyt. Suomalaiselle toimittajalle tai suomalaiselle lehdelle on kovin tavallista etsiä jonkun ulkomaalaisen eli oikeammin amerikkalaisen tai englantilaisen kirjoittama turhanpäiväinen juttu ja kääntää se puolihuolimattomasti sinnepäin ja sitten julkaista se suomalaisessa mediassa olettaen että se luetaan tai ainakin että se nettiselaimessa avataan. Ja kyllähän niitä avataan ja luetaan ja jaetaan.
Kun apina siis kuitenkin suunnittelee t-paidassa olevat tekstit, niin saisiko jostain myös apinoita joka kävisi vaatekaupassa ostamassa ne vaatteet puolestani? Ei sen oikeastaan ole pakko edes käydä vaatekaupassa vaan voisi se kotoa verkkokaupasta tilata ne paidat. Voitaisiin samalla apinan kanssa katsoa telkusta luontodokumentteja ja YouTubesta kissavideoita, syödä banaaneja, lukea hesaria ja muuta ihmiselle ja apinalle sopivaa. Mutta se paidan valitseminen olisi apinan homma, koska ihmisellä pää hajoaisi siihen kun missään ei ole mitään järkeä ja aivan vääränlaisen statementin antaisi ympäristölle silloin kun menisi väärässä printtipaidassa ulos vaikkapa sitä apinaa ulkoiluttamaan.
Ja toinen juttu: jos vaatteissa ei lue jotain muuten seinähullua niin sitten niissä lukee valmistajan nimi. Ei pitäisi lukea mitään. Ja jos lukee jotain niin miksei lue sitten kunnolla malli ja muutkin tiedot? Niin autoissakin lukee: "Toyota Corolla Coupe" eikä pelkkä "Toyota". Niin miksi vaatteissa lukee vaan että Lacoste tai Boss? Miksei että "Boss housut 38"/36" tai "Lacoste T-paita XXL vm 2013" ?eik sen apinan vois pyytää tekemään sulle jonkun ultimaattisen upean, oivaltavan ja muutenkin syvällisen printin paitaan..?
tai jos vaan leikkois hölmöt printit pois paidasta.. eikö ne reikäiset farkutkin olleet taas muodissa, niin miksei sitten reikäiset t-paidat (tulis ainakin mielenkiintoisia rusketusrajoja näin kesäaikaan)
leviksen farkuissahan on (tai ainakin on ollut) nahkainen lappu takana sivulla, missä luki merkin lisäksi farkkumallin numero (esim. 501) ja tuumakoko.
mua on ärsyttänyt monissa vaatteissa se parikymmentä senttiä pitkä pesuohje-lippulappunen joka on sijoitettu vieläpä mahdollisimman ärsyttävään kohtaan, eli hankaa ja kutittaa varmasti ihoa.. ja jos sen leikkaa pois niin sit saa pyykkipäivänä noitua et missä lämpötilassa tän rätin nyt uskaltaa pestä.. niin mitä jos vaatteen valmistajat printtais sen pesuohjeen esims siihen paidan rintamukseen, jos siinä nyt kuitenkin täytyy joku printti olla..- scrg
murriperkele kirjoitti:
eik sen apinan vois pyytää tekemään sulle jonkun ultimaattisen upean, oivaltavan ja muutenkin syvällisen printin paitaan..?
tai jos vaan leikkois hölmöt printit pois paidasta.. eikö ne reikäiset farkutkin olleet taas muodissa, niin miksei sitten reikäiset t-paidat (tulis ainakin mielenkiintoisia rusketusrajoja näin kesäaikaan)
leviksen farkuissahan on (tai ainakin on ollut) nahkainen lappu takana sivulla, missä luki merkin lisäksi farkkumallin numero (esim. 501) ja tuumakoko.
mua on ärsyttänyt monissa vaatteissa se parikymmentä senttiä pitkä pesuohje-lippulappunen joka on sijoitettu vieläpä mahdollisimman ärsyttävään kohtaan, eli hankaa ja kutittaa varmasti ihoa.. ja jos sen leikkaa pois niin sit saa pyykkipäivänä noitua et missä lämpötilassa tän rätin nyt uskaltaa pestä.. niin mitä jos vaatteen valmistajat printtais sen pesuohjeen esims siihen paidan rintamukseen, jos siinä nyt kuitenkin täytyy joku printti olla.." ja jos sen leikkaa pois niin sit saa pyykkipäivänä noitua et missä lämpötilassa tän rätin nyt uskaltaa pestä.. "
60 astetta celsiusta. Kaikki vaatteet voi pestä siinä. Jos ne on villaa, niin vain kerran ja muut monesti. Ja kyllä villan oppii tunnistamaan ja erottamaan, se haisee vähän lampaalle, laamalle tai alpakalle.
Tiedättekö miksi muuten niitä kutsutaan T-paidoiksi. Intiassa lapset teeplantaasien lähistöllä päättivät ilahduttaa siirtomaaisäntiä Hennesiä ja Mauritzia lahjalla ja ompelivat niille miljoona yksinkertaista puuvillapaitaa ja pakkasivat ne sitten laatikoihin, joissa normaalisti kuljetettiin teetä. Ja sitten Hennes avasi Intian tuliaiset laatikosta, jossa luuli että on Darjeelingia ja Mauritz laatikosta, jossa luuli olevan Earl Geytä, niin sitten olivat ihastuksesta äimänä ja alkoivat kutsua kivoja paitoja tee-paidoiksi. scrg kirjoitti:
" ja jos sen leikkaa pois niin sit saa pyykkipäivänä noitua et missä lämpötilassa tän rätin nyt uskaltaa pestä.. "
60 astetta celsiusta. Kaikki vaatteet voi pestä siinä. Jos ne on villaa, niin vain kerran ja muut monesti. Ja kyllä villan oppii tunnistamaan ja erottamaan, se haisee vähän lampaalle, laamalle tai alpakalle.
Tiedättekö miksi muuten niitä kutsutaan T-paidoiksi. Intiassa lapset teeplantaasien lähistöllä päättivät ilahduttaa siirtomaaisäntiä Hennesiä ja Mauritzia lahjalla ja ompelivat niille miljoona yksinkertaista puuvillapaitaa ja pakkasivat ne sitten laatikoihin, joissa normaalisti kuljetettiin teetä. Ja sitten Hennes avasi Intian tuliaiset laatikosta, jossa luuli että on Darjeelingia ja Mauritz laatikosta, jossa luuli olevan Earl Geytä, niin sitten olivat ihastuksesta äimänä ja alkoivat kutsua kivoja paitoja tee-paidoiksi.kerran pesin yhden itse tekemistäni pipoista ihan normaalisti villapesuohjelmalla muiden villavaatteiden kanssa, nosteltuani muut vaatteet kuivumaan löysin pyykkikorin pohjalta hyvin pienen, tiiviiksi huopuneen, kirkasvärisen kupin. kokonsa puolesta se olisi käynyt enää appelsiinille pipoksi mikäli appelsiinit tarvitsivat pipoja, mutta nehän kasvavat vain lämpimissä maissa..
noh, kävi ilmi et se lanka mistä olin pipon neulonut oli huovutuslankaa ja tarkoitettukin kutistumaan ja vanuttumaan pesussa..
.
ovat muuten herrat Hennes ja Mauritz sittemmin huonontaneet t-paitojensa reseptiä kun jo ensimmäisen pesun jälkeen on kangas niin hiutunut ettei kelpaisi edes autonpesuun, monet paidat ovat jo kaupassa sen näköisiä kuin kovasti hikoileva ihminen olisi niitä parikymmentä vuotta pitänyt ja pessyt joka päivä, ei meinaa läpinäkymätöntä kangasta ainakaan naisten osastolta enää löytää.
kaukana on intian puuvillasta ne,
itsehän en henkkamaukasta (menkkahaukasta) pahemmin mitään ostelekaan, muutamia heräteostoja lukuunottamatta (niitähän ei lasketa niinku ei kauppareissulla syötyä suklaapatukkaakaan..) kirppiksillä ne parhaat kuteet on,
Hämmentävää, miten tuo yksi termi on siirtynyt aivan muille kuin mitä se oli ennen:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=scientific-wild-ass guess- scrg
Onko tuo osapuilleen tai pensailleen sama kuin "hattuvakio"?
scrg kirjoitti:
Onko tuo osapuilleen tai pensailleen sama kuin "hattuvakio"?
Ei, sillä tässä arvaajalla on runsaasti koulutusta ja kokemusta, josta johtuen arvaus ei välttämättä ole kovin kaukana todellisesta tilanteesta.
- scrg
buddy-love kirjoitti:
Ei, sillä tässä arvaajalla on runsaasti koulutusta ja kokemusta, josta johtuen arvaus ei välttämättä ole kovin kaukana todellisesta tilanteesta.
Koulutus auttaisi lähinnä siihen että useammasta swag:ista tai hattuvakiosta osaisi tieteellisesti oikeilla menetelmillä laskea esim. hankkeen nettonykyarvon, takaisinmaksuajan tai onnistumistodennäköisyyden 7 desimaalin tarkkuudella.
Minä en käytä termiä swag, enkä yleensä edes hattuvakio, mutta kysyttäessä aika-arviota jollekin jutulle, osaan näytellä hihan ravistamista, kopin ottamista hihasta putoavasta vastauksesta, vastauksen katsomista sekä yllättymistä ja järkyttymistä vastauksen suuruudesta.
Juu, tekstit on hankalia. Itse en perus-t-paitaa edes suosi. Ilman tekstiä ne on yleensä tylsiä, koska malli on niin perus ja tekstit harvoin on itselle just nappiin. Ja suurin osa just on näitä ihan pimeitä eitarkoitamitään-tekstejä :D
Lapsille tulee kyllä ostettua, tekstillisiä vaatteita, pakko myöntää, koska tulee suosittua halpisketjuja (kun muut ei kelpaa tietyssä iässä). Mutta nyt hekin on alkaneet katsoa tekstejä karsaasti: joku atleettiklubi englanniksi ei oikein nappaa luokan pienimpiin kuuluvalle tytölle, ymmärrän kyl itsekin. Aina ei vaan niin tule ajatelleeksi.. :(
Entäs sit kuvat?Nekin on hankalia. Mikä kuva on järjellinen, mikä taas ihan pimee? Jos osaisi itse tehdä vaatteita, eikä olis niin tumpelo kaikessa sellaisessa (siis minä, ei lapset) ongelma olis ehkä pienempi. Paitsi että kelpaisko äidin tekemät vaatteet muka... Tuskin.. Odottelenkin, että alkavat itse tehdä vaatteensa, taipumuksia vähän olis siihen suuntaan.
Ai niin, paras teksti t-paidassa mun makuun vois olla: "Tässä lukee jotain."- scrg
"Ilman tekstiä ne on yleensä tylsiä, ... "
Jeesus tätä naisen logiikkaa. No joo. Maailma on niin tylsä, että kyllähän siinä tylsistyy jos kanssaihmisen paidassa ei lue jotain tylsyyttä poistavaa.
"joku atleettiklubi englanniksi ..."
Olisikohan kysyntää esim. unkarin tai puolan kielellä printatuilla paidoilla jossa lukisi vaikka "Wroclavin marttakerho kukkopilliosasto 1977" tai "Maribor veneenveistäjät ja vuorikiipeilijät" ?
Kiinalaista siansaksaa ei kannata tarjoilla. Sitä on jo tatuoituna joka toisen ihoon joka on jo vähintään liikaa muutenkin. Anteeksi epäselvä ilmaisuni ;) Tarkoitin, että t-paita on malliltaan tylsä mun makuun, siis leikkaukseltaan. Ei mulla taida yhtään teksti-t-paitaakaan juuri olla, muutama jollain kuvalla sentään ja ehkä normaalia poikkeavalla mallilla. Heti muuten ostaisin jos lukis "Wroclavin marttakerho kukkopilliosasto 1977" :)
mulla taas on ihan liikaa t-paitoja, n. 30kpl ellei ylikin.. ja useimmissa niistä on jokin painatus.. Mutta siinä painatuksessa (kuvassa ja/tai tekstissä) täytyy olla mulle joku juju ennen kuin paidan kaappiini huolin, sopia mun persoonaan niinku.. tuon aloituksessa mainitsemani 'Be stupid' -paidan lisäksi mulla on mm. paidat joissa lukee 'Maakunta-arkiston virkailijat vainoavat minua' ja 'Paha Setä', muumipaita ja Pikku kakkosen paita sekä Hevisauruspaita (siinä lukee selässä 'Räyh!')
enkä mää tästä tekemästäni aloituksesta huolimatta yleensä edes huomioi mitä vastaantulijoilla paidassa lukee, ellei kyseessä ole sopivan kieroutunut huumori (erityisesti ristiriita paidan tekstin/kuvan ja paidan kantajan välillä, esim. joku hempeä 'My Little Pony'-paita aikuisella miehellä tms..)
kohta mää haluan itelleni tuon "Ananas Tanssi" -paidan, jos se olis vaan vähä eri mallinen..
.
mää en tohon lastenvaatepuoleen osaa sanoa ku ei oo omakohtasta kokemusta. kummilapsille en uskalla vaatteita ostaa enää ku ne on isompia, ostasin kuitenki jotain liian lapsellista tai muuten vaan tyhmää.. annan lahjat rahana niin saavat sitten itse ostaa jotain mieleistä.
ite kyllä käytin paljonkin äitini tekemiä vaatteita lapsena, lemppari oli sininen toppatakki missä oli valkoisia luistelevia pupuja ja hupussa tekoturkisreuna.murriperkele kirjoitti:
mulla taas on ihan liikaa t-paitoja, n. 30kpl ellei ylikin.. ja useimmissa niistä on jokin painatus.. Mutta siinä painatuksessa (kuvassa ja/tai tekstissä) täytyy olla mulle joku juju ennen kuin paidan kaappiini huolin, sopia mun persoonaan niinku.. tuon aloituksessa mainitsemani 'Be stupid' -paidan lisäksi mulla on mm. paidat joissa lukee 'Maakunta-arkiston virkailijat vainoavat minua' ja 'Paha Setä', muumipaita ja Pikku kakkosen paita sekä Hevisauruspaita (siinä lukee selässä 'Räyh!')
enkä mää tästä tekemästäni aloituksesta huolimatta yleensä edes huomioi mitä vastaantulijoilla paidassa lukee, ellei kyseessä ole sopivan kieroutunut huumori (erityisesti ristiriita paidan tekstin/kuvan ja paidan kantajan välillä, esim. joku hempeä 'My Little Pony'-paita aikuisella miehellä tms..)
kohta mää haluan itelleni tuon "Ananas Tanssi" -paidan, jos se olis vaan vähä eri mallinen..
.
mää en tohon lastenvaatepuoleen osaa sanoa ku ei oo omakohtasta kokemusta. kummilapsille en uskalla vaatteita ostaa enää ku ne on isompia, ostasin kuitenki jotain liian lapsellista tai muuten vaan tyhmää.. annan lahjat rahana niin saavat sitten itse ostaa jotain mieleistä.
ite kyllä käytin paljonkin äitini tekemiä vaatteita lapsena, lemppari oli sininen toppatakki missä oli valkoisia luistelevia pupuja ja hupussa tekoturkisreuna.Joo, noi kuulostaakin hyviltä tekstipaidoilta, sulle sopivilta. Ei ole itselle tullut välttis mieleistä tekstiä vastaan, vaikka en kai ole hakenutkaan.
Juu, pienenä lapset on ihania, kun niillä on välillä jopa sama maku kuin itsellä, mutta pahus kun teininä tai esiteininä ne alkaa esittää omia kummallisia mielipiteitään :P Ja ne mielipiteetkin vaihtuu päivittäin, milloin ei tunneittain..ainiin. itekkään en osaa vaatteita ommella, paitsi just ja just housunlahkeet tai mekonhelmat lyhentää.. viimeksi viime kesänä ostin kangaskaupan alelaarista kasan kankaita, mut mulla tulee aina niin kiire saada valmista että pieleenhän se menee jossain kohtaa. sit on taas kasa kivanvärisiä pölyrättejä..
murriperkele kirjoitti:
ainiin. itekkään en osaa vaatteita ommella, paitsi just ja just housunlahkeet tai mekonhelmat lyhentää.. viimeksi viime kesänä ostin kangaskaupan alelaarista kasan kankaita, mut mulla tulee aina niin kiire saada valmista että pieleenhän se menee jossain kohtaa. sit on taas kasa kivanvärisiä pölyrättejä..
Mää elän toivossa, että lapset osais, ainakin niillä on käsityötaitoja enemmän kuin mulla. Mulla oli käsityönumero aina todistuksen häpeäpilkku.. Mutta kyllä mä sisustusjuttuja olen ommellut sentään, verhoja ja pöytäliinoja..
- scrg
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Anteeksi epäselvä ilmaisuni ;) Tarkoitin, että t-paita on malliltaan tylsä mun makuun, siis leikkaukseltaan. Ei mulla taida yhtään teksti-t-paitaakaan juuri olla, muutama jollain kuvalla sentään ja ehkä normaalia poikkeavalla mallilla. Heti muuten ostaisin jos lukis "Wroclavin marttakerho kukkopilliosasto 1977" :)
Saat anteeksi vielä tämän kerran kunhan lupaat ja vannot kaksi sormea tietosanakirjalla olla vastaisuudessa selvempi tai edes muuten selkeämpi.
Sitä paitsi olet jopa oikeassa - tai et siis ollut vaan väärintulkintani oli oikeassa - että t-paita, valkoinen tai melkein minkä värinen vaan on yksivärisenä hieman tylsä, koska se ei kerro mitään kantajastaan. Omalta kohdalta ratkaisen asian yleensä jättämällä rinnukselle merkintöjä päivän ruokailustani. Myös kahviroiskeet ja kuulakärkikynän tahrat piristävät ilmettä. Samoin kirjopesun jäljet vähän värikkäämpien vaatteiden kanssa on aina muotia. scrg kirjoitti:
Saat anteeksi vielä tämän kerran kunhan lupaat ja vannot kaksi sormea tietosanakirjalla olla vastaisuudessa selvempi tai edes muuten selkeämpi.
Sitä paitsi olet jopa oikeassa - tai et siis ollut vaan väärintulkintani oli oikeassa - että t-paita, valkoinen tai melkein minkä värinen vaan on yksivärisenä hieman tylsä, koska se ei kerro mitään kantajastaan. Omalta kohdalta ratkaisen asian yleensä jättämällä rinnukselle merkintöjä päivän ruokailustani. Myös kahviroiskeet ja kuulakärkikynän tahrat piristävät ilmettä. Samoin kirjopesun jäljet vähän värikkäämpien vaatteiden kanssa on aina muotia.Lupaan vastaisuudessa olevani melko selvänä palstalla :)Paitsi joskus..
- scrg
murriperkele kirjoitti:
.
ite kyllä käytin paljonkin äitini tekemiä vaatteita lapsena, lemppari oli sininen toppatakki missä oli valkoisia luistelevia pupuja ja hupussa tekoturkisreuna."(erityisesti ristiriita paidan tekstin/kuvan ja paidan kantajan välillä, esim. joku hempeä 'My Little Pony'-paita aikuisella miehellä tms..) "
Ristiriidat on hauskoja. Joskus kun naapurimaista vielä sai melkein aitoja merkkivaatteita oli esim. eri kivoja veryttelypukuja, joissa luki "Nike" ja pesulapussa "Adidas". Ja muuten samanlaisen vaatekappaleen sai ostaa juuri sen merkkisenä kuin halusi.
Ja sitten kun tykkää ristiriidoista ja on samalla snobi, niin pelkkä ristiriita ei enää riitä vaan sen pitää olla sellainen että vain tarpeeksi tarkka tai fiksu sen ymmärtää. Vaikeaa. Hankin t-paitani mistä vaan paitsi ostamalla kaupasta. scrg kirjoitti:
"(erityisesti ristiriita paidan tekstin/kuvan ja paidan kantajan välillä, esim. joku hempeä 'My Little Pony'-paita aikuisella miehellä tms..) "
Ristiriidat on hauskoja. Joskus kun naapurimaista vielä sai melkein aitoja merkkivaatteita oli esim. eri kivoja veryttelypukuja, joissa luki "Nike" ja pesulapussa "Adidas". Ja muuten samanlaisen vaatekappaleen sai ostaa juuri sen merkkisenä kuin halusi.
Ja sitten kun tykkää ristiriidoista ja on samalla snobi, niin pelkkä ristiriita ei enää riitä vaan sen pitää olla sellainen että vain tarpeeksi tarkka tai fiksu sen ymmärtää. Vaikeaa. Hankin t-paitani mistä vaan paitsi ostamalla kaupasta.Merkit on hankalia. Melkein kyllä merkin poistan, jos vain pystyn siististi. En halua edustaa mitään vaatemerkkiä, ainakaan monella vaatteella. Yläaste-ikäisenä tuli inhotus merkkivaatteita kohtaan, silloin ällötykset olivat mm Lacoste, Kappa, Adidas ja Nike. Mutta joskus tietyt merkkivaatteet on kestävämpiä ja malliltaan ajattomampia, silloin voin niitä käyttää, kunhan merkki on piilossa. Ja mielellään silti ostan sen second handista, ei se merkki sentään saa kalliiksi vaatetta tehdä. Sitten on tietty vielä eettinen puoli, mikä ei ole sekään ihan pieni juttu.
Merkit on hankalia. Melkein kyllä merkin poistan, jos vain pystyn siististi. En halua edustaa mitään vaatemerkkiä, ainakaan monella vaatteella. Yläaste-ikäisenä tuli inhotus merkkivaatteita kohtaan, silloin ällötykset olivat mm Lacoste, Kappa, Adidas ja Nike. Mutta joskus tietyt merkkivaatteet on kestävämpiä ja malliltaan ajattomampia, silloin voin niitä käyttää, kunhan merkki on piilossa. Ja mielellään silti ostan sen second handista, ei se merkki sentään saa kalliiksi vaatetta tehdä. Sitten on tietty vielä eettinen puoli, mikä ei ole sekään ihan pieni juttu.
mää myönnän tykkääväni merkkikengistä, siis lähinnä tennari- ja maihariosastolta (adidaksen all stars, converse, doc martens) tosin jos löydän yhtä hyvännäköiset "merkittömät" kengät niin saatan mieluummin ostaa sit ne.
koska noissakin "merkillä varustetuissa" kengissä mitä nyt omistan on kaikissa joku "made in Thailand" tmv.. ja nuo martensit on ollu mulla jotain 2 vuotta ja hankaavat edelleenkin vaikka kuinka oon pehmittänyt niitä märät sukat jalassa, tekis jo mieli pistää vahinko kiertämään ja marssia varustelekaan hakemaan yhet tosi hyvän näköset mitä en oo raskinu ostaa ku mulla on jo vastaavat (ne martensit siis)murriperkele kirjoitti:
mää myönnän tykkääväni merkkikengistä, siis lähinnä tennari- ja maihariosastolta (adidaksen all stars, converse, doc martens) tosin jos löydän yhtä hyvännäköiset "merkittömät" kengät niin saatan mieluummin ostaa sit ne.
koska noissakin "merkillä varustetuissa" kengissä mitä nyt omistan on kaikissa joku "made in Thailand" tmv.. ja nuo martensit on ollu mulla jotain 2 vuotta ja hankaavat edelleenkin vaikka kuinka oon pehmittänyt niitä märät sukat jalassa, tekis jo mieli pistää vahinko kiertämään ja marssia varustelekaan hakemaan yhet tosi hyvän näköset mitä en oo raskinu ostaa ku mulla on jo vastaavat (ne martensit siis)Kengissä kyllä merkki usein on tae siitä, että kengillä voi kävellä (riippuu toki merkistä). Eettisyyskin riippuu täysin merkistä. Ja jotkut merkittömät ne vasta epäeettisesti valmistetaankin. Noista merkeistä, jotka tehdään hämärissä olosuhteissa on kirjakin, mutten just nyt muista nimeä..
Kengissä kyllä merkki usein on tae siitä, että kengillä voi kävellä (riippuu toki merkistä). Eettisyyskin riippuu täysin merkistä. Ja jotkut merkittömät ne vasta epäeettisesti valmistetaankin. Noista merkeistä, jotka tehdään hämärissä olosuhteissa on kirjakin, mutten just nyt muista nimeä..
Siis muistanpas: https://fi.wikipedia.org/wiki/No_Logo
Kengissä kyllä merkki usein on tae siitä, että kengillä voi kävellä (riippuu toki merkistä). Eettisyyskin riippuu täysin merkistä. Ja jotkut merkittömät ne vasta epäeettisesti valmistetaankin. Noista merkeistä, jotka tehdään hämärissä olosuhteissa on kirjakin, mutten just nyt muista nimeä..
nuo mun martensit on muutoin kuin nämä:
https://www.officeshoes.hu/product_images/2013fw/big/10966001.jpg
mutta pohjien ompeleet on mustalla langalla, mikä jo pistää epäilyttämään et onko ne aidot ollenkaan.. (käsittääkseni kys. merkin tavaramerkki on juurikin nuo keltaiset tikkaukset) löysin ne yhden kenkäkaupan tyhjennysmyynnistä, muistaakseni jotain 70% alennuksella, viimeinen pari joka vieläpä sattui olemaan just mun kokoa, mutta perkeleen kovaa nahkaa. juuri alkukesästä viimeksi yritin pehmittää niitä kävelemällä niillä kauppaan ja takaisin. ja vaikka teippasin pahiten hankautuvat kohdat jaloistani niin melkein verille asti hankasivat lyhyellä matkallakin.
mietin jo että kehtaanko edes viedä niitä kirpputorille myyntiin, jos vaan sitoisin nauhoista yhteen ja heittäisin mökillä jonkun puun oksan yli (sais linnut jännän pesintäpaikan) tein näin joskus muinoin hyvin palvelleille lempitennareilleni, (pitäiski joskus muistaa kysyä exältä vieläkö ne kengät on siellä pihakoivussa..)murriperkele kirjoitti:
mutta pohjien ompeleet on mustalla langalla, mikä jo pistää epäilyttämään et onko ne aidot ollenkaan.. (käsittääkseni kys. merkin tavaramerkki on juurikin nuo keltaiset tikkaukset) löysin ne yhden kenkäkaupan tyhjennysmyynnistä, muistaakseni jotain 70% alennuksella, viimeinen pari joka vieläpä sattui olemaan just mun kokoa, mutta perkeleen kovaa nahkaa. juuri alkukesästä viimeksi yritin pehmittää niitä kävelemällä niillä kauppaan ja takaisin. ja vaikka teippasin pahiten hankautuvat kohdat jaloistani niin melkein verille asti hankasivat lyhyellä matkallakin.
mietin jo että kehtaanko edes viedä niitä kirpputorille myyntiin, jos vaan sitoisin nauhoista yhteen ja heittäisin mökillä jonkun puun oksan yli (sais linnut jännän pesintäpaikan) tein näin joskus muinoin hyvin palvelleille lempitennareilleni, (pitäiski joskus muistaa kysyä exältä vieläkö ne kengät on siellä pihakoivussa..)Mullakin on ollut maihareita, mutta jostain syystä aina sellaisia merkittömiä, vaikka Martensseja arvostankin. Viimeksi talvella oli käytössä vagabondin korkeakorkoiset "maiharit" eli maiharin malli, mutta paksulla pohjalla aika kookkaalla palkkikorolla.Näppärät ainakin leveelahkeisten farkkujen kanssa.
Ai tuon vuoksi aina joskus näkee kenkiä mitä ihmeellisemmissä paikoissa roikkumassa:)- klopottimet----
murriperkele kirjoitti:
mietin jo että kehtaanko edes viedä niitä kirpputorille myyntiin, jos vaan sitoisin nauhoista yhteen ja heittäisin mökillä jonkun puun oksan yli (sais linnut jännän pesintäpaikan) tein näin joskus muinoin hyvin palvelleille lempitennareilleni, (pitäiski joskus muistaa kysyä exältä vieläkö ne kengät on siellä pihakoivussa..).
"Melkoiset klopottimet"
har!11
.
Tai tää:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNDc5/z/TAoAAOxyY9VRP2tH/$T2eC16JHJIkE9qU3iy4YBRP2tHgp!Q~~60_57.JPG^well hello nörtti-kitty ja tota öö.. joku star wars? -kitty (huomaa etten ole tarpeeksi nörtti..)
mää haluaisin tän:
http://s12.postimg.org/bmlqfcy59/The_Care_Bears_Abbey_Road_T_Shirt_2.jpg
tai sit mun profiilikuvan..
http://lerageshirts.com/wp-content/uploads/2013/10/yao-ming-bitch-please-meme-t-shirt.jpg
tää kävis niissä tilanteissa ku muutenki ahistaa ja vtuttaa,
http://lerageshirts.com/wp-content/uploads/2013/10/rage-guy-meme-t-shirt-guys-247x300.jpgmurriperkele kirjoitti:
^well hello nörtti-kitty ja tota öö.. joku star wars? -kitty (huomaa etten ole tarpeeksi nörtti..)
mää haluaisin tän:
http://s12.postimg.org/bmlqfcy59/The_Care_Bears_Abbey_Road_T_Shirt_2.jpg
tai sit mun profiilikuvan..
http://lerageshirts.com/wp-content/uploads/2013/10/yao-ming-bitch-please-meme-t-shirt.jpg
tää kävis niissä tilanteissa ku muutenki ahistaa ja vtuttaa,
http://lerageshirts.com/wp-content/uploads/2013/10/rage-guy-meme-t-shirt-guys-247x300.jpgOletko huomannut, että tuo ensimmäinen on viittaus tähän?
http://www.thebeatles.com/album/abbey-roadbuddy-love kirjoitti:
Oletko huomannut, että tuo ensimmäinen on viittaus tähän?
http://www.thebeatles.com/album/abbey-roadJa tämä olisi hyvä paitaan, muttei taida olla.
http://www.ebay.com/itm/EMILY-THE-STRANGE-POSTER-kNOw-FUTURE-LICENSED-BRAND-NEW-/201381087884?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2ee33f8a8c
(kaupungilla käveli joku Emily the Strange-kassin kanssa, mutten kysynyt mistä se oli sen ostanut)buddy-love kirjoitti:
Oletko huomannut, että tuo ensimmäinen on viittaus tähän?
http://www.thebeatles.com/album/abbey-roadJa tämä, jonka juuri löysin taitaa olla Ramones-viittaus.
http://www.ebay.com/itm/Emily-the-strange-the-emilys-tee-small-large-041-/281682028652?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item41958ea86cJa kukaan teistä ei taida olla riittävän nörtti, jotta heti tajuaisi tämän.
http://www.tonecartoons.co.uk/Shop/wp-content/uploads/2013/09/t-shirt-dalek-Adams.jpg
Tuo pitäisi ehdottomasti saada paitaan.buddy-love kirjoitti:
Ja tämä, jonka juuri löysin taitaa olla Ramones-viittaus.
http://www.ebay.com/itm/Emily-the-strange-the-emilys-tee-small-large-041-/281682028652?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item41958ea86chuomasin kyllä halinallejen Beatles-viittauksen,
tuo Emily oli mulle ihan uus tuttavuus (googletin), tuli eka mieleen sarjakuvahahmo Nemi, mut Nemi taitaakin olla näistä se "nuorempi".
toinen mikä tuosta tuli mieleen on teinivuosieni suosikkihahmo Daria
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/10/Daria_Morgendorffer.png
(enempi luonteen osalta siis,)
- eukkopaha
Mahtaako olla legenda vai oisko ollu tosi: Jossain vaiheessa itämaiset tekstit oli in, no mimmi käveli kadulla japanilaiset koukerot selässään - joku hitusen hymähti ja kysyi tietääkö pimatsu mitä paita kertoo. Se oli käännettynä 'Tänään liha puoleen hintaan'.
Etelässä näkee kivoja paitoja. Yhdessä luki 'You call me a bitch but you should meet my mother'. Ja toisessa 'Shopping is cheaper than psychiatrist'. Mietin pitkään, mut en sitte kuitenkaan ostanut.onhan näitä kuultu et varsinki tatuoinneissa lukeekin jonkin kiinalaisen ravintolan päivän annos tai vastaavaa..
(mulla oli nuorena toppi missä oli lohikäärmeen kuva ja jotain kiinaksi/japaniksi, mitähän hittoa siinäkin luki..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838