Kaukosuhde italialaiseen

kaukosuhteessa

Eli siis vuosi sitten olin italiassa palermossa reissussa ja tapasin siellä pojan joka tuolloin oli 18v, nyt siis molemmat olemme 19v. Suoraansanottuna rakastuttiin toisiimme, oltiin todella rakastuneita 8kk ajan. Sitten itse tapasin täällä suomessa erään pojan josta kiinnostuin ja ajattelin että hänen kanssaan seurustelu olisi paljon helpompaa. Meillä oli jotain pientä juttua ja tälle italialaisellekin kerroin tilanteesta, totta kai hän pahoitti mielensä mutta sanoi että odottaa vaikka elämänsä loppuun asti että saa minut itselleen. Lopulta tajusin että en pysty enkä edes halua kuvitella elämääni ilman tätä italialaista. Olin juuri kaksi viikkoa sitten taas italiassa ja näin häntä siellä useasti. Rakastuttiin yhä lisää ja lisää toisiimme.. nyt olen taas Suomessa ja hän italiassa, ikävä on järkyttävä. Eikä kummallakaan tietoa milloin nähdään uudestaan. Itse olen töissä ja koulussa eikä paljoa rahaa matkustella edes takaisin, sama hänellä.. viimeistään ensi kesänä taas mutta pelkään etten jaksa odottaa.. Hän sanoi muuttavansa suomeen heti kuin mahdollista. Onko teidän mielestä tämä ihan typerää? Vuosi sitten tavattiin ja vieläkin ollaan ns "yhdessä" ja nähty vain kahtena kesänä. Jutellaan whatsapissa ja skypessä päivittäin, mutta tää ikävä vaan kasvaa ja kasvaa

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksenaani

      Miksi hän muuttaisi Suomeen? Töitä tekemäänkö? Onko työpaikka jo? Täällähän pitää ihan ensimmäiseksi opetella kieli että pystyy yleensä ottaen elämään tässä yhteiskunnassa. Olette todella nuoria. Itse olen parisuhteessa italialisen kanssa. Palermon tilanne ei liene kovin häävi tällä hetkellä. Eli meinaako mies tulla tänne vain hengailemaan? Muistathan että pieni varoituksen sananen on ehkä paikallaan. Saattaa tulla pettymyksiä jos ja kun hän tänne asumaan tulee. Eri kulttuuri, elämä Suomessa ei todellakaan ole sama kuin elämä Italiassa sekin saattaa romahduttaa suhteemme niin,kuin monet muutkin suhteet. Eu kansalaisena,on helpompi tänne tulla mutta kuitenkin täytyy olla osoite, sinunko? Siksi aikaa kunnes paperit ovat kunnossa ja esim kela asiat alkavat pyöriä. Lähteekö sen jälkeen katsomaan onko ruoho vihreämpää jonkun toisen kanssa. Itse olen jo niin vanha ja elämää nähnyt että tiedän, rakkaus on sokea. Pelkän rakkauden varaan vaan ei voi mitään rakentaa.

      • kaukosuhteessa

        Tätä juuri minäkin pelkään. Syy hänen muuttamiseensa olisi minä. Itsekin olen ajatellut muuttaa Italiaan, muunkin kun tämän pojan takia. Olen käynyt italian kielen kursseilla ja muutenkin italia on suht tuttu paikka ja kieli ja kulttuurikin on hallussa.. ollaan puhuttu siitä että jos esim hän tänne muuttaisi, muutettaisiin yhteen ja hän menisi englanninkieliseen kouluun opiskelemaan jotain työtä varten, enkku hänellä onnistuu jo valmiiksi loistavasti. Mutta en tiedä, saa nähdä mitä tästä tulee.. onhan tässä jo vuosi vierähtänyt, enkä vuosi sitten olisi koskaan uskonut että tämä kestää näinkin pitkään..


    • johanna345

      Kysyt että onko tämä typerää. Ei ole!
      Tuntuu että olette kumpikin järkeviä vaikka olettekin nuoria ja rakastuneita ja siinähän ei ole mitään vikaa. Olette suunnitelleet asioita, esim kielikysymystä. Italia ja Suomi eivät niin hirveästi poikkea toisistaan jos vertaa esim islamilaiseen maahan. On tuollainen järjestely toiminut monilla.
      Muista kuitenkin että harvojen tapaamisten vuoksi näette kumpikin asiat ruusunpunaisten lasien läpi. Uskon että hän on yhtä tosissaan kuin sinäkin ja on todella rakastunut. Hänhän on nuori kaveri ja romanttinen.

    • todellisuusvaipilvilinna

      Siis sinä ramppaat Italiaan tuon pojan luokse vaikkei sinulla olekkaan rahaa. Ei ole pojallakaan, mutta hän ei tule vierailemaan muutamiski päiviksi Suomeen??????

      Ah meitä suomineitoja!!! On niin helppoa olla virtuaalisesti rakastunut ja uskotella oikein järjellä että tämä on sitä ihanaa oikeaa RAKKAUTTA! AAAAAH noitten pilvilinnojen ihaa rakentelua.

      Hanki itsellesi ammatti joka on käyttoarvoa myos Suomen ulkopuolella (taide, lääktiede jne) että voit elättää itsesi ja todennäkoisesti myos tuon ihanan italialaisen. Ammatti/kielitaidottoman ja rahattomana on niin helppo elää (ajatuksella että kyllä ne muut minut elättävät) Hankkia ammatti vaatii vaivaa. Sinun täytyy tajuta tuo!

    • Ei_uskalla_syystäkin

      Epäilen, että tämä poju on nuuhkinut miesten polkupyörien satuloita. Ja myös ottanut suihin vanhemmilta miehiltä.

    • 0320

      Jos mietitään kaukosuhteita niin aikanaan meillä oli Suomi-Saksa suhde. Toimi muutamia vuosia mutta sitten mies muutti Suomeen. Ja perhe-elämähän siitä tuli.

      Mitä aikaisemmin täälä mainittiin Italialaisen töistä Suomessa niin täälä on paljon Italialaisia jotka ovat tulleet naisen perässä. Omalla kirkonkylälläkin on yksi joka teki ensin vaikka mitä supparin hommia, mutta muutamien vuosien aikana oppi ammattimieheksikin. Hänen omaa ammattiaan kun ei Suomessa harjoiteta.

      Niin että, sano pojalle että tulee Suomeen. Täältä saa Suomessa asuvilta Italialaisilta apuja ja neuvoja. Ja kukaties, he pystyvät järkkäämään työpaikankin. Ihmissuhteet ovat onnellisempia Suomessa kuin Italiassa. Vaikka sielä ollaan perhekeskeisempiä, niin macho-kulttuuri tekee naisista onnettomampia.

      Ja jos poika on tosissaan, hän muuttaa Suomeen. Samalla hän ihastuu Suomen luontoon ja ymmärtää että täälä on kaikki paremmin. Niin muutkin Italaialaiset ovat sanoneet. Kukaan tuntemistani ei halua muuttaa takaisin koska asiat ovat todella huonossa jamassa Italiassa.

    • Hlhgfbk

      Olen elänyt ihan samaa tilannetta kanssasi saman ikäisenä . Mies (tai no poika) olis tullu tänne perässäni . Nyt oon tyytyväinen et laitoin lopulta katki . Kaukosuhteessa oltiin kyl pari vuotta . Tunnen italialaista kulttuuria hyvin ja osaan kielen (kokemus yliopistotutkinto) . Sen ikäisenä ei vielä ihan hahmottanut mitä se arki Suomessa olisi . Oletko seurannut kulttuuria hänen kotoaan / perhepiirissä ? Yleensä italialaiset miehet varsinkin tuossa iässä , on täysin mamman paapomia . Mitään kotihommia ei osata eikä ajatella kuulutakaan osaavan . Valitettavasti italia ei ole vielä yhtään niin tasa-arvoinen kuin suomi .lisäksi äiti on italialsiselle miehelle usein arvohierarkiassa korkeammassa kuin oma nainen . Äiti on aina oikeassa .äidin kanssa myös jaetaan kaikki suhteen asiat . Yksityisyyttä ei ole samalla tavalla kuin meillä täällä . Suomessa vaikea saada töitä ilman suomen kielen taitoa , lähes mahdotonta . Tässä mitä mulle tuli ekana mieleen italialaisen ex tyttöystävänä ja toisen ulkomaalaisen kanssa Suomessa asuneena ....olet vielä tosi nuori , mieli muuttuu .

    • Opiskelija931

      Mites olisi opiskelu, esimerkiksi ammattikorkean/yliopiston englanninkielisessä koulutusohjelmassa? Pojalla olisi yhä mahdollisuus opiskella ja opetella samalla Suomen kieltä. Onhan sitä kai myöhemmin mahdollista muuttaa Italiaan? Ehdottomasti, opiskelkaa silti! Ja tottakai, tunteitaan kannattaa kuunnella. Jos se oikeasti rakastaa, niin eiköhän se malta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe