Onko Barona luotettava firma?

Luottaisinko

kannattaako hakea Baronan kautta töitä, tai yleensä minkään henkilöstöfirman kautta? Vaikuttavat aina niin epämääräisiltä.

29

600

Vastaukset

• Ei missään nimessä! VuokratyönvälitysfirmOjen listoilla oleva työntekijä on koiran asemassa oleva hyväksikäytettävä heittopussi
    Ikinä ei pidä kannattaa toimintaa joka heikentää työntekijän asemaa. Mitä useampi taho on työn ostajan ja työn myyjän välillä sitä hämärämpää on toiminta. Mitä monimutkaisempi järjestelmä ja mitä useampi taho soppaa hämmentämässä, sitä helpommin työntekijä on vedätettävisä.

Aina välillä kannattaa muistaa että työn tekeminen on maailman yksinkertaisin asia: on työ joka pitää tehdä, ja työn tekijä joka sen tekee, eikä kuvioon TARVITA siis kuin kaksi osapuolta: työn ostaja ja tekijä. Kun yksinkertainen elämän perusasia vaikuttaa muotoutuvan kovin monimutkaiseksi se kielii AINA jonkinlaisesta vedätyksestä. BackTo Basics.

• Ja tässä tapauksessa vedätys on se että barona on lestadiolaisten firma. Siellä pärjäävät lessut hyvin, mutta ulkopuolisista tehdään syntipukkeja. Jotkin nuoret saavat uransa käyntiin ja hyvän cv:n, toisten ura tuhotaan heti alkuunsa ja saavat huonon maineen. Samalla periaatteella toimivat varmaan kaikki henkilöstövuokraukset: jonkin ryhmän nuoret pärjäävät hyvin, ainakin varakkaammista perheistä ja toiset mokaavat aina, skarppasivat he miten paljon tahansa työssään. Keinotekoisissa firmoissa on töissä suojatyöpaikkaisia, ja sellaiset pyrkivät järjestämään itselleen ja kolleegoilleen lisää työtä ja valtaa, esiintymään ylitärkeinä, käyttämään tarpeettoman paljon valtaa ja juonittelemaan jonkin ryhmän eduksi. Henkilöstövuokraustyöhön liittyy suuri riski.

• 467843257 kirjoitti:

Ja tässä tapauksessa vedätys on se että barona on lestadiolaisten firma. Siellä pärjäävät lessut hyvin, mutta ulkopuolisista tehdään syntipukkeja. Jotkin nuoret saavat uransa käyntiin ja hyvän cv:n, toisten ura tuhotaan heti alkuunsa ja saavat huonon maineen. Samalla periaatteella toimivat varmaan kaikki henkilöstövuokraukset: jonkin ryhmän nuoret pärjäävät hyvin, ainakin varakkaammista perheistä ja toiset mokaavat aina, skarppasivat he miten paljon tahansa työssään. Keinotekoisissa firmoissa on töissä suojatyöpaikkaisia, ja sellaiset pyrkivät järjestämään itselleen ja kolleegoilleen lisää työtä ja valtaa, esiintymään ylitärkeinä, käyttämään tarpeettoman paljon valtaa ja juonittelemaan jonkin ryhmän eduksi. Henkilöstövuokraustyöhön liittyy suuri riski.

Näin juuri.

Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.

• kaikistasurkein kirjoitti:

Näin juuri.

Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.

Liian fiini pukeutuminen ja huoliteltu olemus kielii siitä, että ei ole tarpeeksi pohjalla ja liiasta kunnianhimosta. Baronaan ei haluta määrätietoisia ihmisiä, koska he vaihtavat maisemaa parempiin hommiin heti, kun vain mahdollista, Baronaan halutaan vain lannistunutta ja nöyrtynyttä jees-porukkaa.

• kaikistasurkein kirjoitti:

Näin juuri.

Vakoilusta sen verran että asuin jonkin aikaa Buranan työsuhde"asunnossa", jossa oli piilokamera. Parin vuoden päästä minulle vilautettiin videota eräässä neuvottelussa. Ei ole sen koommin kiinnostanut.

• Saa töitä :) Itse olen joskus ollut baronan kautta ja asiat menivät niinkuin pitikin. Ystäväni taas tykkäsi hurjasti olla Opteamilla, eikä suostunut ottamaan asiakasyrityksestä vakipaikkaa, sillä hänen palkka olisi laskenut ja sen lisäksi hän ei olisi voinut enää itse valikoida työvuorojaan. Tyttäreni taas on Staffin kautta. Sielä tosin on ongelmana se, että vuoroja ei tunnu olevan tarpeeksi ja ainakin yhdessä vaiheessa töitä tarjottiin ihan ihmeellisistä paikoista. Siis niin, että työt alkaisivat puolentunnin päästä, mutta työmatka työpaikalle olisi ollut 2h. Tämä ilmeisesti on nyt korjattu. Vuoroja ei kuitenkaan ole tarpeeksi vielläkään.

• Jos asiakasyritys maksaa kympin tunnilta välirahaa opteamille työntekijästä, niin miten helvetin tavalla vakituisessa työssä hänen palkkansa tippuisi. Nämä vuokrausfirmojen huijausmenetelmät alkavat käymään niin mielikuvituksellisiksi, että pitäisi perustaa poliisi valvomaan näitä firmoja. Tai oikeastaan pääsisi paljon halvemmalla kun kiellettäisiin lailla henkilöstönvuokraus kokonaan.

• 45689 kirjoitti:

Jos asiakasyritys maksaa kympin tunnilta välirahaa opteamille työntekijästä, niin miten helvetin tavalla vakituisessa työssä hänen palkkansa tippuisi. Nämä vuokrausfirmojen huijausmenetelmät alkavat käymään niin mielikuvituksellisiksi, että pitäisi perustaa poliisi valvomaan näitä firmoja. Tai oikeastaan pääsisi paljon halvemmalla kun kiellettäisiin lailla henkilöstönvuokraus kokonaan.

Completely agree. Vuokratyönvälitysfirmojen omat tyypit tuolla maalailevat kaunista kuvaa vuokrafirman työntekijän asemasta ja mainostavat näin loisfirmojaan pitääkseen itsensä leivässä siistissä sisätyössä ettei tarvitsisi mennä ikäviin oikeisiin töihin. Vuokratyöntekijöitä pyörittävät asiakasyritykset ovat työnantajia jotka eivät halua sitoutua työntekijöihinsä ja he haluavat minimoida suoran suhteen tuomat velvoitteet työntekijään. Sehän on kätevää kun työntekijä on vuokrafirman leivissä eikä asiakasyrityksen.

• En ole vuokratyöfirmassa töissä. En itseasiassa missään, vaann haen töitä. Fakta nyt on se, että ystäväni ei suostunut vakituiseksi menemään, vaikka hänelle tarjottiin sitä mahdollisuutta yrityksestä, jossa teki Optiimin kautta töitä. Itse ihmettelin asiaa ja kysyin, että eikö vakituuinen paikka olisi kuitenkin vakituinen paikka ja ei tarvitsisi suhailla eri työnsuorittamispaikkojen välillä. Ja vastaus jonka sain oli se, että hänelle ei maksettaisi niin hyvää palkkaa, eikä hän pystyisi enää sen jälkeen itse päättämään omia työvuorojaan.

En keksi yhtään syytä miksi hän minulle olisi asiasta valehdellut...ja on suositellut ko. rekryfirmaa omalle muksulleni, mutta omani on taas tykännyt olla staffilla.

• Barona on luotettava firma. Barona noudattaa työlainsäädäntöä ja sopimuksia.

• Henkilöstövuokrausfirma ei ole koskaan vaihtoehto oikealle työlle.

• Kansalaisaloite vuokratyön kieltämiseksi olisi paikallaan. Saisi hetkessä suuren joukon allekirjoituksia.

• 524376 kirjoitti:

Henkilöstövuokrausfirma ei ole koskaan vaihtoehto oikealle työlle.

Mitä on mielestäsi oikea työ tai oikeata työtä, määrittele se.

• Järjestäen kaikki vuokrafirmat toimivat harmaalla alueella ja kusettavat työntekijöitä, jos suinkin vaan mahdollista.

• Ei todellakaan luotettava. Sain ensimmäisen yhteydenoton heiltä puolen vuoden jälkeen. Puhelimessa lupailtiin varmaa paikkaa moneksi kuukaudeksi. Kuulema yhteystietoni laitettiin eteenpäin ja parin päivän päästä alkaa työt. Ei kuitenkaan kuulunut mitään ja soitin heille takaisin päin. Sieltä vastattiin;; ei olla ehditty ottamaan yhteyttä. Päivänä milloin työn piti alkaa luvattiin ilmoitella työstä enemmän. No tuli viesti sähköpostiin, että ei ole valittu, vaikka kiireellä kyseltiin töihin ja kysyttiin kuinka nopeasti voin aloittaa.

Miksi kysellään kiireellä töihin jos ei olla varmoja edes siitä valitesevatko työntekijäksi? Vai valitsivatko ylipäätään ketään.

• Minut on irtisanottu laittomasti Baronalta. Johdon toimintaperiaatteet ja arvot ovat kyseenalaiset. Ahneus loistaa toimintaa ohjaavana arvona.

• Ei todellakaan kannata hakea Baronalle töihin. Silloin kun olin heillä töissä. Tuli yt-neuvottelut sopimuskauden aikana ja lensin pihalle. Tämän jälkeen lupasivat minulle uutta työtä tilalle, mutta ei koskaan kuulunut heiltä mitään. Ja en pystynyt saamaan elantoa. Jonka johdosta menetin asuntoni. Kun oli myös omat velat mukana. En suosittele niillä hommat kusee. Lupailevat mutta mitään ei tapahdu. Ja jäät nuolemaan näppejä.

• Suhteilla tuolta saa työtä niin kuin muualtakin.

• Baronasta ei ole kuin huonoa sanottavaa. Lupaavat kaikenlaista, mutta mikään niistä ei toteudu yhteydenpidosta lähtien. Koko porukka on siellä ammattitaidotonta, jotka ei välitä muusta kuin rahasta.

• Itsellä ihan samoja kokemuksia. Ovat pelkkiä tyhjiä sanoja ilman tekoja joten omasta puolestani en voi suositella.

• Sama täällä. Miksi vievät toisten aikaa jos eivät voi pitää pidettyjä lupauksiaan?

• SOL Henkilöstöpalvelut / Logistiikkapalvelut kaikkein pahin. Ammattitaidottomia juntteja siellä töissä, jotka valehtelevat kirkkain silmin.

• Puhelin ja bensakuluihin on mennyt jo tuntipalkan verran Baronan takia rahaa,mutta ei ainoatakaan työpestiä heiltä.

• Vuokratyöfirmoja käyttävät yritykset, jotka tarvitsevat jostakin syystä juuri nyt lisää työvoimaa, mutta eivät halua mitenkään sitoutua näihin työntekijöihinsä. Heidät voi heivata pihalle helposti vaikka seuraavana päivänä, jos siltä tuntuu. Mun kokemukseni vuokratyöstä on juuri tätä: ensin luvattiin töitä koko kesäksi, mutta jo seuraavalla viikolla pihalle ja tyhjän päälle, mitään työtä en saanut tilalle. Seuraava pätkä oli loppusyksynä; luvattiin töitä kuukaudeksi mutta niitä olikin vain kolmeksi päiväksi. Kun sain työtodistukset näistä töistä, niistä ilmeni ettei vuokratyöfirma edes tiennyt, mitä töitä yrityksessä oikein tein! Kun huomautin näistä puutteista, sain vastaukseksi vain ylimielistä kuittailua.
    Joten ei kiitos enää töitä vuokratyön kautta.

• Uskovaisten omistama firma (vanhoillislestadiolaiset). On siis hyvä ja luotettava työnataja.

• Jos heiltä työkeikan saa se aina peruuntuu.Yleensä edellisenä päivänä tai samana vaikka on vähintää viikoks kaheks hommia luvattun...

• Ei töitä Lahdessa ... tai varmaan kavereille.--

• Kaksi sanaa kuvaavat parhaitan yritystä: ''Paska paikka''

• Monet yritykset rekrytoivat työntekijänsä nykyään vuokrafirmojen kautta, sillä heillä ei riitä itse aika alkaa etsimään työntekijöitä ja vuokrafirma karsii eteenpäin laitettavista suoraan pois ne jotka eivät sovellu asiakkaan esimerkiksi työyhteisöön tai asiakkaalla on tietty toive millaisen henkilön he haluavat, myöskin kiireapulaisia palkataan paljon. Olen ollut itse Baronan kautta töissä josta sain vakituisen työpaikan asiakas yritykseen ja kokemukseni ovat olleet hyvät.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.