Onko Barona luotettava firma?

Luottaisinko

kannattaako hakea Baronan kautta töitä, tai yleensä minkään henkilöstöfirman kautta? Vaikuttavat aina niin epämääräisiltä.

84

21828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kjhhjkl

      Ei missään nimessä! VuokratyönvälitysfirmOjen listoilla oleva työntekijä on koiran asemassa oleva hyväksikäytettävä heittopussi
      Ikinä ei pidä kannattaa toimintaa joka heikentää työntekijän asemaa. Mitä useampi taho on työn ostajan ja työn myyjän välillä sitä hämärämpää on toiminta. Mitä monimutkaisempi järjestelmä ja mitä useampi taho soppaa hämmentämässä, sitä helpommin työntekijä on vedätettävisä.

      Aina välillä kannattaa muistaa että työn tekeminen on maailman yksinkertaisin asia: on työ joka pitää tehdä, ja työn tekijä joka sen tekee, eikä kuvioon TARVITA siis kuin kaksi osapuolta: työn ostaja ja tekijä. Kun yksinkertainen elämän perusasia vaikuttaa muotoutuvan kovin monimutkaiseksi se kielii AINA jonkinlaisesta vedätyksestä. BackTo Basics.

      • 467843257

        Ja tässä tapauksessa vedätys on se että barona on lestadiolaisten firma. Siellä pärjäävät lessut hyvin, mutta ulkopuolisista tehdään syntipukkeja. Jotkin nuoret saavat uransa käyntiin ja hyvän cv:n, toisten ura tuhotaan heti alkuunsa ja saavat huonon maineen. Samalla periaatteella toimivat varmaan kaikki henkilöstövuokraukset: jonkin ryhmän nuoret pärjäävät hyvin, ainakin varakkaammista perheistä ja toiset mokaavat aina, skarppasivat he miten paljon tahansa työssään. Keinotekoisissa firmoissa on töissä suojatyöpaikkaisia, ja sellaiset pyrkivät järjestämään itselleen ja kolleegoilleen lisää työtä ja valtaa, esiintymään ylitärkeinä, käyttämään tarpeettoman paljon valtaa ja juonittelemaan jonkin ryhmän eduksi. Henkilöstövuokraustyöhön liittyy suuri riski.


      • kaikistasurkein
        467843257 kirjoitti:

        Ja tässä tapauksessa vedätys on se että barona on lestadiolaisten firma. Siellä pärjäävät lessut hyvin, mutta ulkopuolisista tehdään syntipukkeja. Jotkin nuoret saavat uransa käyntiin ja hyvän cv:n, toisten ura tuhotaan heti alkuunsa ja saavat huonon maineen. Samalla periaatteella toimivat varmaan kaikki henkilöstövuokraukset: jonkin ryhmän nuoret pärjäävät hyvin, ainakin varakkaammista perheistä ja toiset mokaavat aina, skarppasivat he miten paljon tahansa työssään. Keinotekoisissa firmoissa on töissä suojatyöpaikkaisia, ja sellaiset pyrkivät järjestämään itselleen ja kolleegoilleen lisää työtä ja valtaa, esiintymään ylitärkeinä, käyttämään tarpeettoman paljon valtaa ja juonittelemaan jonkin ryhmän eduksi. Henkilöstövuokraustyöhön liittyy suuri riski.

        Näin juuri.

        Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.


      • baronan_kusetus
        kaikistasurkein kirjoitti:

        Näin juuri.

        Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.

        Liian fiini pukeutuminen ja huoliteltu olemus kielii siitä, että ei ole tarpeeksi pohjalla ja liiasta kunnianhimosta. Baronaan ei haluta määrätietoisia ihmisiä, koska he vaihtavat maisemaa parempiin hommiin heti, kun vain mahdollista, Baronaan halutaan vain lannistunutta ja nöyrtynyttä jees-porukkaa.


      • öäåöäåäö
        kaikistasurkein kirjoitti:

        Näin juuri.

        Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.

        Vakoilusta sen verran että asuin jonkin aikaa Buranan työsuhde"asunnossa", jossa oli piilokamera. Parin vuoden päästä minulle vilautettiin videota eräässä neuvottelussa. Ei ole sen koommin kiinnostanut.


      • Anonyymi
        kaikistasurkein kirjoitti:

        Näin juuri.

        Lisäksi vuokrafirmoista Barona (tuttavallisemmin Burana) on kaikista paskin vuokrafirma ja osa rekrykonsulteista on sanonko mistä. Tosi tympeitä, koppavia ja syrjivät ulkonön (tai tyylin poliittisen/seksuaalisen suuntautumisen, suuntautuminen on otettu selville vakoilun avulla eikä suoraan kysymällä) perusteella. Itse menin siististi pukeutuneena haastatteluun ja minulle sanottiin, että olen liian hienosti pukeutunut (suorat housut ja jakku, jakku oli siis liikaa), että eivät palkkaa minua. Sen jälkeen eivät ikinä ole minua palkanneet, vaikka kuinka olisi loistavat suositukset, hyvät tutkinnot, hyvät työkokemukset, olisin motivoitunut, tehokas, reipas, tuottava ja vaikka mitä. Epäilenkin, että esim. eräät nimeltä mainitsemattomat yritykset ja johtajat lahjovat tätä(kin) lafkaa.

        Kuulemani mukaan -ei siis oma näkemys- Barona on Russia-johtoinen firma, joten kannattaa boikotoida Putin-casen seurauksena.


    • Vuokratyössäkin

      Saa töitä :) Itse olen joskus ollut baronan kautta ja asiat menivät niinkuin pitikin. Ystäväni taas tykkäsi hurjasti olla Opteamilla, eikä suostunut ottamaan asiakasyrityksestä vakipaikkaa, sillä hänen palkka olisi laskenut ja sen lisäksi hän ei olisi voinut enää itse valikoida työvuorojaan. Tyttäreni taas on Staffin kautta. Sielä tosin on ongelmana se, että vuoroja ei tunnu olevan tarpeeksi ja ainakin yhdessä vaiheessa töitä tarjottiin ihan ihmeellisistä paikoista. Siis niin, että työt alkaisivat puolentunnin päästä, mutta työmatka työpaikalle olisi ollut 2h. Tämä ilmeisesti on nyt korjattu. Vuoroja ei kuitenkaan ole tarpeeksi vielläkään.

      • 45689

        Jos asiakasyritys maksaa kympin tunnilta välirahaa opteamille työntekijästä, niin miten helvetin tavalla vakituisessa työssä hänen palkkansa tippuisi. Nämä vuokrausfirmojen huijausmenetelmät alkavat käymään niin mielikuvituksellisiksi, että pitäisi perustaa poliisi valvomaan näitä firmoja. Tai oikeastaan pääsisi paljon halvemmalla kun kiellettäisiin lailla henkilöstönvuokraus kokonaan.


      • kukafirmaapyörittää
        45689 kirjoitti:

        Jos asiakasyritys maksaa kympin tunnilta välirahaa opteamille työntekijästä, niin miten helvetin tavalla vakituisessa työssä hänen palkkansa tippuisi. Nämä vuokrausfirmojen huijausmenetelmät alkavat käymään niin mielikuvituksellisiksi, että pitäisi perustaa poliisi valvomaan näitä firmoja. Tai oikeastaan pääsisi paljon halvemmalla kun kiellettäisiin lailla henkilöstönvuokraus kokonaan.

        Completely agree. Vuokratyönvälitysfirmojen omat tyypit tuolla maalailevat kaunista kuvaa vuokrafirman työntekijän asemasta ja mainostavat näin loisfirmojaan pitääkseen itsensä leivässä siistissä sisätyössä ettei tarvitsisi mennä ikäviin oikeisiin töihin. Vuokratyöntekijöitä pyörittävät asiakasyritykset ovat työnantajia jotka eivät halua sitoutua työntekijöihinsä ja he haluavat minimoida suoran suhteen tuomat velvoitteet työntekijään. Sehän on kätevää kun työntekijä on vuokrafirman leivissä eikä asiakasyrityksen.


      • Mistäsitätietää

        En ole vuokratyöfirmassa töissä. En itseasiassa missään, vaann haen töitä. Fakta nyt on se, että ystäväni ei suostunut vakituiseksi menemään, vaikka hänelle tarjottiin sitä mahdollisuutta yrityksestä, jossa teki Optiimin kautta töitä. Itse ihmettelin asiaa ja kysyin, että eikö vakituuinen paikka olisi kuitenkin vakituinen paikka ja ei tarvitsisi suhailla eri työnsuorittamispaikkojen välillä. Ja vastaus jonka sain oli se, että hänelle ei maksettaisi niin hyvää palkkaa, eikä hän pystyisi enää sen jälkeen itse päättämään omia työvuorojaan.

        En keksi yhtään syytä miksi hän minulle olisi asiasta valehdellut...ja on suositellut ko. rekryfirmaa omalle muksulleni, mutta omani on taas tykännyt olla staffilla.


    • baronalainen

      Barona on luotettava firma. Barona noudattaa työlainsäädäntöä ja sopimuksia.

      • 524376

        Henkilöstövuokrausfirma ei ole koskaan vaihtoehto oikealle työlle.


      • KylläJämptiOnNäin

        Kansalaisaloite vuokratyön kieltämiseksi olisi paikallaan. Saisi hetkessä suuren joukon allekirjoituksia.


      • liitonmies
        524376 kirjoitti:

        Henkilöstövuokrausfirma ei ole koskaan vaihtoehto oikealle työlle.

        Mitä on mielestäsi oikea työ tai oikeata työtä, määrittele se.


      • huijareita_

        Järjestäen kaikki vuokrafirmat toimivat harmaalla alueella ja kusettavat työntekijöitä, jos suinkin vaan mahdollista.


      • Anonyymi

        Barona on huijari firma jolla on porsaanreikiä ja syitä aina sille miksi työntekijälle ei kerry lomia, makseta lisiä tai miksi palkat tulevat 1kk myöhässä. Kiertäkää kaukaa, oksettavaa sakkia, amatöörejä.


    • baronan.sekoilua.lahes

      Ei todellakaan luotettava. Sain ensimmäisen yhteydenoton heiltä puolen vuoden jälkeen. Puhelimessa lupailtiin varmaa paikkaa moneksi kuukaudeksi. Kuulema yhteystietoni laitettiin eteenpäin ja parin päivän päästä alkaa työt. Ei kuitenkaan kuulunut mitään ja soitin heille takaisin päin. Sieltä vastattiin;; ei olla ehditty ottamaan yhteyttä. Päivänä milloin työn piti alkaa luvattiin ilmoitella työstä enemmän. No tuli viesti sähköpostiin, että ei ole valittu, vaikka kiireellä kyseltiin töihin ja kysyttiin kuinka nopeasti voin aloittaa.

      Miksi kysellään kiireellä töihin jos ei olla varmoja edes siitä valitesevatko työntekijäksi? Vai valitsivatko ylipäätään ketään.

    • Irtisanottu

      Minut on irtisanottu laittomasti Baronalta. Johdon toimintaperiaatteet ja arvot ovat kyseenalaiset. Ahneus loistaa toimintaa ohjaavana arvona.

    • Eienäönkoskaan

      Ei todellakaan kannata hakea Baronalle töihin. Silloin kun olin heillä töissä. Tuli yt-neuvottelut sopimuskauden aikana ja lensin pihalle. Tämän jälkeen lupasivat minulle uutta työtä tilalle, mutta ei koskaan kuulunut heiltä mitään. Ja en pystynyt saamaan elantoa. Jonka johdosta menetin asuntoni. Kun oli myös omat velat mukana. En suosittele niillä hommat kusee. Lupailevat mutta mitään ei tapahdu. Ja jäät nuolemaan näppejä.

    • FrankLupo

      Suhteilla tuolta saa työtä niin kuin muualtakin.

    • barona_haistakaa_paska

      Baronasta ei ole kuin huonoa sanottavaa. Lupaavat kaikenlaista, mutta mikään niistä ei toteudu yhteydenpidosta lähtien. Koko porukka on siellä ammattitaidotonta, jotka ei välitä muusta kuin rahasta.

      • nähtyon

        Itsellä ihan samoja kokemuksia. Ovat pelkkiä tyhjiä sanoja ilman tekoja joten omasta puolestani en voi suositella.


      • opdsijfjsdgih

        Sama täällä. Miksi vievät toisten aikaa jos eivät voi pitää pidettyjä lupauksiaan?


      • Anonyymi

        SOL Henkilöstöpalvelut / Logistiikkapalvelut kaikkein pahin. Ammattitaidottomia juntteja siellä töissä, jotka valehtelevat kirkkain silmin.


    • Anonyymi

      Puhelin ja bensakuluihin on mennyt jo tuntipalkan verran Baronan takia rahaa,mutta ei ainoatakaan työpestiä heiltä.

    • Anonyymi

      Vuokratyöfirmoja käyttävät yritykset, jotka tarvitsevat jostakin syystä juuri nyt lisää työvoimaa, mutta eivät halua mitenkään sitoutua näihin työntekijöihinsä. Heidät voi heivata pihalle helposti vaikka seuraavana päivänä, jos siltä tuntuu. Mun kokemukseni vuokratyöstä on juuri tätä: ensin luvattiin töitä koko kesäksi, mutta jo seuraavalla viikolla pihalle ja tyhjän päälle, mitään työtä en saanut tilalle. Seuraava pätkä oli loppusyksynä; luvattiin töitä kuukaudeksi mutta niitä olikin vain kolmeksi päiväksi. Kun sain työtodistukset näistä töistä, niistä ilmeni ettei vuokratyöfirma edes tiennyt, mitä töitä yrityksessä oikein tein! Kun huomautin näistä puutteista, sain vastaukseksi vain ylimielistä kuittailua.
      Joten ei kiitos enää töitä vuokratyön kautta.

    • Anonyymi

      Uskovaisten omistama firma (vanhoillislestadiolaiset). On siis hyvä ja luotettava työnataja.

    • Anonyymi

      Jos heiltä työkeikan saa se aina peruuntuu.Yleensä edellisenä päivänä tai samana vaikka on vähintää viikoks kaheks hommia luvattun...

    • Anonyymi

      Ei töitä Lahdessa ... tai varmaan kavereille.--

    • Anonyymi

      Kaksi sanaa kuvaavat parhaitan yritystä: ''Paska paikka''

    • Anonyymi

      Monet yritykset rekrytoivat työntekijänsä nykyään vuokrafirmojen kautta, sillä heillä ei riitä itse aika alkaa etsimään työntekijöitä ja vuokrafirma karsii eteenpäin laitettavista suoraan pois ne jotka eivät sovellu asiakkaan esimerkiksi työyhteisöön tai asiakkaalla on tietty toive millaisen henkilön he haluavat, myöskin kiireapulaisia palkataan paljon. Olen ollut itse Baronan kautta töissä josta sain vakituisen työpaikan asiakas yritykseen ja kokemukseni ovat olleet hyvät.

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset luottako vuokrafirmoihin kuten Baronaan. Älkääkö myös samankaltaisiin keplottelijoihin kuten Saranen.

    • Anonyymi

      Täytyy myöntää, että minullakin on hetkellistä kokemusta Baronan toimintatavoista. Kävin haastattelussa alle 10 vuotta sitten, työkokemusta oli useammalta vuodelta insinöörinpaperit kädessä. Barona ehdotti, että olisin voinut mennä tuuraamaan sairaslomalla olevaa rakennussiivoojaa 8h tuntipalkalla. Kahden päivän jälkeen onneksi saikuttajalla oli kiire takaisin töihin ja Barona katkaisi työsuhteen. Ei enää koskaan vuokratyöyritykseen töihin. Sain onneksi vakituisen työpaikan omalta alalta pian tuon jälkeen. Olisi kannattanut jättää Barona väliin.
      Nim. Nykyisin DI

    • Anonyymi

      Barona kuuluu sarjaan ”työnantajat, jolle ei kelpaa työnhakijat vaan voivottelee työvoimapulaa”.

    • Anonyymi

      Barona mainostaa sivuillaan, että he tarjoavat joustavaa työtä. Saat valita itse työajat. Ts. kusettavat. Kun menet haastatteluun työhön valitaan se, joka voi tehdä eniten tunteja.
      Ts. Jos opiskelijana olet ilmoittanut etukäteen minkälaista työtä etsit, minkä verran tunteja. He kutsuvat sinut työhaastatteluun ja käykin ilmi, että työhön valitaan se, joka voi tehdä paljon tunteja. Tämänkin yksinkertaisen asian he olivat selvittää jo etukäteen. Ts. Minkälaista henkilöä työnanantaja etsii (minkä verran halutaan työntekijän tehdä töitä) ja vastaako työhön kutsuttava lainkaan sitä, mitä etsitään. Ei vaikuta kovin ammattitaitoiselta. Menet turhaan haastatteluun, olet pois toisesta työstä, menetät palkan haastattelun takia. Kerroin etukäteen, minkä verran voin tehdä työtunteja. He vakuuttivat, että tässä työssä voi itse valita työtunnit. No eihän siinä voi, jos tehtävään halutaan hlö, joka voi tehdä töitä mahdollisimman lähelle täyttä tuntimäärää.
      Barora kuluttaa ihmisten kallista aikaa. Ei ikinä tähän valahtelevaan firmaan.

    • Anonyymi

      Luvataan työtä. Odotat työn alkamista pari viikkoa. Päivää ennen ilmoitetaan että kaikki vuorot peruttu. Kiitos taas hitosti ajan tuhlaamisesta Barona Lahti.

      • Anonyymi

        Jotkut saa paljo hommii Baronalta ja jotkut ei koskaan mitään milloin milläkin tekosyyllä. Jos naamas on hyvä niin käykää kysymäs hommii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut saa paljo hommii Baronalta ja jotkut ei koskaan mitään milloin milläkin tekosyyllä. Jos naamas on hyvä niin käykää kysymäs hommii.

        Ei kiitos enää töitä kyllä mainostetaan isolla I.llä. kun niitä hakee menee viikkoja useita
        Ilmoitetaan kiva kun hait


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiitos enää töitä kyllä mainostetaan isolla I.llä. kun niitä hakee menee viikkoja useita
        Ilmoitetaan kiva kun hait

        Fax tuttu tunne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fax tuttu tunne

        Sama oli täällä,mies kävi monta monta kerta toimistolla ,myös netissä oli kaikki valmiiksi tehty,kävi myös työpaikoilla haastatteluissa ihan toisessa kaupungissa toiveena että pääsis pitkän tauon jälkeen töihin kun niitä työpaikkoja netissä oli mainostettu että iso tarve mutta lupaukset lupausten perään työsopimus piti tulla mutta yhtäkä soitto ei oo tullut takaisin ! Turha juoksen kuin koira haastatteluiden perässä mutta mitään ei tapahdu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama oli täällä,mies kävi monta monta kerta toimistolla ,myös netissä oli kaikki valmiiksi tehty,kävi myös työpaikoilla haastatteluissa ihan toisessa kaupungissa toiveena että pääsis pitkän tauon jälkeen töihin kun niitä työpaikkoja netissä oli mainostettu että iso tarve mutta lupaukset lupausten perään työsopimus piti tulla mutta yhtäkä soitto ei oo tullut takaisin ! Turha juoksen kuin koira haastatteluiden perässä mutta mitään ei tapahdu !

        juurikin näin .. nykypäivää.. kova tarve työntekijöistä ja ei o muita ku vuorafirmoja.. mitä paskaa
        ei pääse vaikka kuinka hakee ja se hakemus poistuu ku menee haku umpeen ja laittavat sen uudestaan hakuu. vaikka kuinka laittelis hakemuksia ni ei pääse mihkää..
        kummiski minulla on työelämää eri aloilta takana 16vuotta ja fyysistesti kunnossa.
        barona kunnon paska kasa ym. vuokra firmat
        sotkee suomen työllisyyde. todella pahasti ja siihen pääle korvaamaan halpatyövoima .. voi hyvää päivää nykypäivä meinkii .. ei mitään järkee..
        mielivaltasesti päättävät naama pärstän perusteella ketä sopii töihin ja ketä ei ja mitä töitä kenellekkin annetaa..


    • Anonyymi

      Barona on pask..... ja et ikinä saa kunnon töitä

    • Anonyymi

      Olin Baronalla keikkatyöläisenä, hygieniapassin suoritin heillä, sain odottaa yli puoli vuotta ennenkuin kyseisen passin sain heiltä käteen (oli muka hukkunut ja uhkasivat viedä asian oikeuteen kun vaatimalla vaadin saada minun rahapussista maksettua ja suoritettua hygieniapassia itselleni), tästä huolimatta jatkoin heillä keikkalaisena, no sain ihan hyvin vuoroja minimipalkalla tietysti ja jouduin soittelemaan palkankorotuksen perään vissiin jopa 5 kertaa kun olin jo ollut yli vuoden alan hommissa. Lensin määräaikahommastani pihalle, jatkoin 0 sopparilla eri asiakasyrityspisteissä ja milloin vain haluan, oli lista josta sain varata itselleni mieluisat pestit. Minulle soiteltiin vain ja ainoastaan sen paikan perään lopulta missä en halunnut työskennellä koska siellä oli suurin tarve vuokratyöläisille. Soitin uutta työtä, yrityksestä ei irronnut koska ”ei ole kokemusta” 0-sopparilaisena mittani tuli täyteen heittopussina olemisesta hain toisiin hommiin eri firmasta. Ajattelin jatkavani baronalaisena toisen työn ohessa. Sain ennen toisen työn aloitusta soiton, että pääsenkö taas sinne asiakasyritykseen jossa en viihtynyt, ilmoitin etten pääse koska alkaa toiset hommat. Ja vaikka olin 0-sopparilainen enkä millään tasolla tilivelvollinen selittämään milloin olen käytettävissä ja milloin en koska sopimusta ei ole, suivaantui baronan henkilöstö ja heittivät minut pihalle yrityksestään samalla hetkellä. Olen myöhemmin laittanut työhakemusta firman hommiin ja kysellyt myöskin keikkahommia sen toisen työn ohessa, mutta ikinä en saa vastausta eli ilmeisesti en ole enää tervetullut takaisin heidän pompoteltavakseen? Ainii ja lomarahathan maksetaan 14pv työjakson jälkeen saman kuun yhteydessä eli lomaltapaluurahoista voit vain haaveilla, kun sen lomankin pidät kokonaan palkattomana Suomen verotuksilla, mikäli olet paljon ylitöitä tehnyt kuten itse olin. Omasta mielestäni naurettavaa alaisten kohtelua näinkin ison firman takaa. :)

    • Anonyymi

      juurikin näin .. nykypäivää.. kova tarve työntekijöistä ja ei o muita ku vuorafirmoja.. mitä paskaa
      ei pääse vaikka kuinka hakee ja se hakemus poistuu ku menee haku umpeen ja laittavat sen uudestaan hakuu. vaikka kuinka laittelis hakemuksia ni ei pääse mihkää..
      kummiski minulla on työelämää eri aloilta takana 16vuotta ja fyysistesti kunnossa.
      barona kunnon paska kasa ym. vuokra firmat
      sotkee suomen työllisyyde. todella pahasti ja siihen pääle korvaamaan halpatyövoima .. voi hyvää päivää nykypäivä meinkii .. ei mitään järkee..
      mielivaltasesti päättävät naama pärstän perusteella ketä sopii töihin ja ketä ei ja mitä töitä kenellekkin annetaa..

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä. Barona vie välistä eikä maksa saikkuja. Kannattaa olla tarkkana minkä firman kanssa on tekemisissä

    • Anonyymi

      Jos haluat elää epävarmuudessa ja tehdä töitä joita kukaan isäntä yrityksen tyypeistä ei suostu tekemään niin vuokrafirma on sinun paikkasi.Työt voi lupaksista huolimatta loppua milloin tahansa.Kaikki nämä lupaa maat ja taivaat,mutta totuus on usein pelkkää paskaa.Ainoastaan silloin kannattaa jos pätkä silppu työt maistuu ja saa huomattavasti isomman palkan kuin joku kuppanen TES liksa.

    • Anonyymi

      En suosittele minkään vuokrafirman kautta töihin. Ei ole mitään varmuutta työn kestävyydestä, ei kannata tukea elämää johonki vuokrafirmaan. Hakeutukaa oikeisiin firmoihin töihin, ei vuokrafirman kautta.

      • Anonyymi

        Näin se on mainostetaan paljon että on töitä .olen laittanut monia kymmeniä hakemuksia ja odottelet innolla niin tulee tylyjä vastauksia.Niin onko mitään järkeä enää hakea kun vastaus on Ei niin ei.


    • Anonyymi

      Silkkaa paskaa ovat kaikki vuokrafirmat, ekö näitä orjafirmoja saada kiellettyä ihmis/orjakauppiaina mitä ne juurikin ovat mielivaltaisine kusetuksineen.

    • Anonyymi

      Kyllä on. :) Yhteensä varmaan 2vuotta työssä baronan kautta ja ei yhtäkään pahaa sanaa.
      Asiointi on todella helppoa, nopeeta ja ystävällistä.
      Mikäli tarvitsee lisätietoa tai muuten asiaa on ollut helppoa jutella myös tekstiviestitse. Palkanmaksuissa ei koskaan ole ollut ongelmaa ja mikäli niistä on tullut kysyttävä, vastaus annetaan lähestulkoon heti 👍

      • Anonyymi

        Hyvin ovat saaneet sinusta revittyä rahaa ja se on varmaa ettet sinä ole mitään hyvää palkkaa saanut, eikä edes kohtalaista ja hyvä jos olet saanut tyydyttävää palkkaa.

        Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ovat saaneet sinusta revittyä rahaa ja se on varmaa ettet sinä ole mitään hyvää palkkaa saanut, eikä edes kohtalaista ja hyvä jos olet saanut tyydyttävää palkkaa.

        Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä.

        Olen ollut vuokratyöntekijä 7 vuotta ja ei mitään pahaa sanottavaa. Palkka on todella hyvä, kun hoitaa työnsä kuten lupaa ja se on toiminut molemmin puolin.


    • Anonyymi

      Vuokrafirmat pitäisi lailla kieltää.

    • Anonyymi

      Baronan johtajat tekevät miljoonaosinkoja pakolaisten vastaanottokeskuksilla (2015, 2022). Tästä löytyy ihan Ylen ja Hesarinkin juttuja Luona-projekteja hakemalla.

      Baronassa vuokratyöntekijät ovat vain kulutustavaraa ja numeroita, työntekijöiden hyvinvointia enemmän kiinnostaa, kuinka diilit Baronan asiakasyritysten kanssa menevät.

      Barona myös leikkaa omaa väkeään pois melko mielivaltaisesti ja ilman kunnon perusteluita.

      Boikottiin Bravedo ja Barona eri yrityksineen.

    • Anonyymi

      Luotan kuin Neuvostoliittoon vai pitäisikö sanoa nykyään kuin Putiniin.

    • Anonyymi

      Ei baronalta koskaan saaa t öitä, että he suorittavat kuin välittäjänä yrityksen kautta. Osa yritykset hakee suoraan työntekijöitä, mutta he haluavat välittää kuin baronan tai muu vuokrafirman kautta, ja sitten selvittää työnhakijoiden profiilia ja muita taustaa. Baronan henkilöstö ei tiedä mitään, he vain kuin kuuntelee työntekijän murheita, teknisen osaamista ja mitä haluu tehdä tulevaisuudessa, ja välittää viestin sinne asiakkaalle (yritys). Osa tehtävästä menee ikuisuus esim. muutama kuukauden, että vasta tulee teidän vuoro ja kysyy oletko vielä rekry haku prosessissa.

    • Anonyymi

      Barona on ikärasistinen firma jolla on näennäisesti paljon avoimia työpaikkoja. Mutta koskaan ei palkata ketään joka on iältään yli 40 vuotias

      • Anonyymi

        Tässäpä heti yksi yli 40 v, aloitin työt Baronalla kuusi viikkoa sitten ja töitä on riittänyt. Vapaatoiveeni on otettu huomioon työvuoroja suunniteltaessa ja tulevan kesän lomatkin sain sovittua esimiehen kanssa. TESsin mukainen palkkaus, joten eipä ole siitäkään moitittavaa.


      • Anonyymi

        Minä olin 56v kun menin Baronalle töihin, palkka hyvä ja kaikki toimii kuten pitääkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin 56v kun menin Baronalle töihin, palkka hyvä ja kaikki toimii kuten pitääkin

        Niin mikä on hyvä palkka ja mitä työtä tekee


      • Anonyymi

        Esihenkilöt alle 30 vuotiaita kaikki ilman kokemusta tai todella lyhyt kokemus esihenkilötöistä/ tes osaaminen myös heikkoa. Avialogis on kuulemani mukaan aivan kamala paikka olla töissä.


    • Anonyymi

      Vakituinen työntekijä kiusasi minua saadakseen minut ulos. Kärvistelin keikan loppuun, kunnes tilalleni tuli uusi työntekijä. En uskaltanut lähteä karenssin pelossa, olisi kyllä tehnyt mieli. Työhönopastus sun muu oli puutteellista: ensin ei tarvinnut laskea pakattuja tillipusseja, sitten kiusaajanainen haukkui minua toiselle työntekijälle siitä, etten laskenut niitä.

      Viimeisenä päivänä minua kiusannut nauta totesi, etten saa käyttää taukohuoneessa olevia astioita, niitä kun ei riitä meille kaikille!

      Yritin päästä oman alan töihin, koskaan ei tullut kutsua haastatteluun, vaan näihin paskahommiin pääsin. Menivätköhän kaikki fiksut työt rekrytoijan kavereille.

      • Anonyymi

        Samaa paskaa kaikki barona transval sol polar pro jne


    • Anonyymi

      Ei kannata. Ei maksanut miehelle lomaraha 3 viikosta ja työkkäristä ei saanut myös mitään apua! Miehelle kaksi tai kolme kertaa tehty määräaikaisia sopimuksia kesto noin 6kk ? What a f?Esimies lupanut vakituista paikka mut ei tehty vain höpinä! Kaiken lisäksi joutuu omalla autolla kustanta työmatkat joten voitto ei juurikaan! Barona veloita jokaisesta työtunnista vissiin sen euron vielä ? Hmm tekisivät itse raksa töitä hiessä niin näkisivät kuinka vaikeasti raha on tienatu mitä laittavat omin taskuin vain käyttäen hyväkseen rehellisiä ihmisiä! Ilmeisesti töihin palautessa loman jälkeen 3 viikko mies tekee töitä eikä saa kuun lopussa silti palkka mitään vain see siirry taas johunkin helvetin tai ei saa ollenkaan? !muuten palkka päivät 15 ja 30 . Loma oli heidän toiveesta siis yritys jäi kokonaan lomalle mut mun mies ei saanut lomaraha eikä mitään tonnin bonuksia kuin kaikki muut siellä yrityksessä ollessani! Vähän nolota koska hän tekee todella paljon töitä edes ammattilaiset eivät osaa siellä kunnolla ja hän kokoajan opettajan asemassa jne . Outto.

      • Anonyymi

        On se hyvä puoli tässä uudessa työhaku velvoitteessa kun lähettää baronalle solille työhakemuksen niin ei tarvi pelätä että joutuu töihiin


    • Anonyymi

      Itse sain kenkää baronalta kun olin joutunut ottamaan seuraavan päivän palkattomaksi vapaaksi. Työpaikalle asia oli ok mutta baronalle ei. Soittivat seuraavana päivänä että ei tarvitse enää töihin tulla. Oli muuten viimeinen kerta kun otan töitä vuokratyöfirman kautta.

    • Anonyymi

      Ihan täysi paska barona tmp.logisticks oy kotkaan hakeevat oppisopimus koulutukseen täyttä huijausta varokaa palkat jää saamatta
      T Loviisasta

    • Anonyymi

      Jouduin keikkalaisena ottamaan baronalta lopputilin, että sain peruttua 4 viikon päähän varatun työvuoron siirtyessäni muuhun firmaan töihin, koska ”varattu työvuoro on aina sitova työvuoro”.

    • Anonyymi

      Pyllystä koko heidän edustus.
      Koskaan ei mihinkään tehtävään valita.
      Ja kun on jotain sovittua niin siirtoja tulee 3h ennen h-hetkeä. Siirtoa seuraavalle viikolle. Niin Hirmu menee ensisijaiseksi

    • Anonyymi

      ei kantsi hankia, eikä koskaan ja jos pari tai muutaman kerran hakenut niin se menee loppu peleissä perseelleen..

      jos on näitä isoja yrityksiä mm. cgi, fujitsu ja jne it yrityksiä josta he hakee pientä apuvoimaa vuokrafirmasta (barona, sol, eezy ja jne). barona vähä kuin yrittää toteuttaa näiden asiakkuuden yrityksen mukaan tarvittaisi muutama vuoden kokemukselllinen henkilö ja toteuttaa työkuvauksen mukaan. Saa mitä tilaa, sitten nää asiakkuudet kuitenkin avaa oman avoimet ovet ja silti joutuu syömään omia näppejä, että x vuoden ajalla ei ole palkkatu ketään ja kuitenkin kusettaa, että ollaan palkkaaneet 2-3 henkilöä johonkin tiimiin.

      jos pääsis sisään riskinä on vaan, että on apuvoimana n. alle kuukauden ja ei enää tarvita eli periaatteeessa ei jä ä sinne listoille

    • Anonyymi

      Lestafirmaan eli Baronaan, voi aina luotta aina vähintäinkin suurella varauksella.

      • Anonyymi

        Uskikset ovat pahimpia huijareita ja pervertikkoja..


    • Anonyymi

      Meinasin tehdä profiilin Baronaan, mutta ihmetyttää tuo tietojenkeruu. Profiilia luodakseen pitää antaa paljon tietoja, vaikka tietosuojan kannalta pitäisi kerätä vain tarpeelliset tiedot. Mihin postinumeroa esimerkiksi tarvitsee, jos hakee etätöitä?

    • Anonyymi

      Vaikka kokemusta löytyy ja CV viilattu viimeisen päälle perfect niin eivät palkkaa.. Tuntuu, että menee hakemukset suoraan silppuriin.

      • Anonyymi

        Eivät palkkaa viimeisen päälle siloiteltuja hakemuksen tekijöitä eivätkä ulkoisesti heidän mielestään liian siististi pukeutuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät palkkaa viimeisen päälle siloiteltuja hakemuksen tekijöitä eivätkä ulkoisesti heidän mielestään liian siististi pukeutuneita.

        tän takia poistin oman profiilin, ei niitä barona myynti henkilöitä kiinnosta hakijan profiilia vaan enemmän sitä koulutusta ja työkokemusta..


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista kun kymmenien hakemusten jälkeen eri kaupan alan osa-aika- töihin (työkokemusta löytyy alalta, myös Baronan kautta pari kk sopimus ollut) sain videohaastatteluun kutsun niin siinä oli YKSI ainut kysymys, mikä ei liittynyt mitenkään haettuun työhön. Siis oletan että joku työtön työnhakija saa paikan, kun ei ammattitaitoa taideta arvostaa ollenkaan, jolloin myös firma mihin palkataan töihin häviää, verraten jos rekry hoidettaisiin suoraan ilman vuokratyö-yhtiön välikäsiä.... Kummaa touhua.

      • Anonyymi

        Etsivät ihan toiseen työhön työntekijää kuin mitä on ilmoituksessa esim. ilmoituksesaa haetaan kauppaan myyjää, mutta haastatteluvaiheessa käykin ilmi, että oikeasti hakevat esim. raksalle raksatyöntekijää.


    • Anonyymi

      baronassa heitä kiinnostaa enemmän myyntiä eli myy x vaikkappa sen henkilön tänne tai tonne ja jne, heitä ei kiinnosta kuitenkaan tavoittaa hakijoiden profiilia, vaan enemmän oman asiakkuuden tyytyväisyyttä ja toteuttaa niiden protokollan mukaan. perus ns "saat mitä tilaat"..

      hakija kuitenkin tulee vittuiksi siis menee paskaksi koko prosessi, ettei saanut sitä työtä tai sopivaa työpaikkaa tai loppu peleissä menee vittuiksi koko homma. Jos hakee jotakin tekniikkan/asentaja hommaa niin sieltä barona joku myynti henkilö ehdottaa muita hommia vaikappa kone tai metalli hommaa, nii jotta saa hakijan suostumaan siihen.. vähä riippuu barona kuka siellä käsittelee x henkilön profiilia.

      kuitenkin barona yritys huijaa kaikkea ja paljon huhuja on kuitenkin.

    • Anonyymi

      Ei ole.maksaa ammattimiehelle Max 18€/h Ja se sisältää kaikki edut joten palkaksi jää naurettavat noin 15.5€.ammattitasoasi ei seurata joten mahdoton edetä uralla.ihan ryöstöporukkaa ellei halua tienata alle oman tason.eikä mitää takuita siitä että uusi työ löytyy ennen vanhan loppua.en suosittele

      • Anonyymi

        vuokrattaville ammatimiehille palkkakatto tulee vastaan nopeasti, Jos puhutaan harvoista huippuammattilaisista niin heidät palkataan firmoihin ilman välikäsiä


    • Anonyymi

      Selekta ja Promesta maksukyvyttömät. Saneeraus / Konkurssi tulossa.

    • Anonyymi

      Barona voi olla ok mutta....SELEKTA , ProMesta, TekijäRent ja Varsinais-Suomen Apuvoima on sama asia. Kaikki omistaa kierona tunnettu Lyyski joka on kyseenalaista toimintaa jatkanut jo vuosia. Lupauksia monia mutta mikään ei koskaan pidä. Lyyski käyttää kaikkia hyväkseen ja lopulta kun kaikki hyöty on henkilöistä saatu irti alkaa painostus ja savustus joka johtaa aina työntekijän lähtemiseen. Nyt on kupattu kaikki hyöty ja henkilöt on lähteneet toisiin työpaikkoihin. Edessä Lyykillä on yritysten Saneeraus tai Konkurssi. Varmaan tässäkin Lyyski yrittää paeta vastuuta ja jättää velat maksamatta. Toivottavasti joutuu vastaamaan veloistaan niin kuin pitääkin. Vuokratyöntekijöiden pitää olla huolissaan että onko eläkemaksut jne oikein maksettu. Itse en olisi missään tekemisissä näiden yritysten kanssa.

    • Anonyymi

      ei ole ja eikä tule olemaan, se on sitä myyntiä jatkuvasti yrittää saada asiakkuuden toiteuttamista toteutettua

      mukama "vuokrayritys", tällä hetkellä he ovat muuttaneet niiden prosessia enemmin konsultti maailmaan

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe