Tiedeuskovat ovat rasittavia

dfgsshdh

Olen kurkkuani myöten täynnä ateisteja joiden pitää yrittää todistaa olevansa oikeassa kun heille selviää, että olen uskossa.

Minä en tuputa heille Uskoani tai puhu siitä heille jos he eivät erikseen tule kysymään asiasta. Mutta he katsovat oikeudekseen kertoa minulle (kysymättä) kuinka väärässä olen kun olen Uskossa. ...ja sitten tulee mitä älyttömintä tekstiä ja yleistyksiä...

Kun heidän älyttömän väitteen ampuu alas, niin he vaihtavat lennossa aihetta, ettei vain vahingossakaan tarvitse käsitellä asiaa niin että he joutuisivat muuttamaan omia käsityksiään.

Sitten tulee se tiede vaihe ja kun heille antaa esimerkkejä, joita tiede ei ole pystynyt selittämään ja jotka on saaneet jopa Nobelin voittaneita tiedemiehiä kääntymään Kristityiksi... Sitten tulee se suuttumisvaihe kun se ei sovikaan heidän maailman kuvaansa.

Eivät he ole minua varten höyryämässä vaan todistamassa itselleen jotain, minkä tietävät sisällään olevan oikeasti toisin.
Se on silloin ihan sama vaikka heille näyttäisi lentävän norsun, sillä he eivät voi uskoa, sillä silloin heidän pitäisi muuttaa oma elämänsä.
Ainoa keino pysyä mielikuvitusmaailmassa on kieltää totuus vaikka se olisi kuinka näkyvä... ja siksi tuntuu yhtä tyhjän kanssa jutella näitten sankarien kanssa.

Siksi se lentävä norsukin saisi vain raivon aikaan, koska se on ihmisen tapa suojautua totuudelta. Norsu jäisi käsittelemättä ja siihen ei koskaan palattaisi puheessa.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omalehmä

      Kuinka altis sinä itse olet muuttamaan omia käsityksiäsi, vai oletko aina oikeassa?

      • kun-aika-on

        Uskova ei luovu uskostaan kun on sen kerran Jumalalta saanut, ja jos sinä jotenkin onnistuisit riistämään sen häneltä saisit vastata siitä teostasi viimeisellä tuomiolla.


    • väsynyttähän

      >>Kun heidän älyttömän väitteen ampuu alas,..>>

      Enpä ole tuommoiseen törmännyt :D Esimerkkiä saa vissiin odottaa...

      >>kun heille antaa esimerkkejä, joita tiede ei ole pystynyt selittämään...>>

      Kukaan mitään tieteestä ymmärtävä ei väitä tieteen tietävän kaikkea.

      • >Kukaan mitään tieteestä ymmärtävä ei väitä tieteen tietävän kaikkea.
        "Ateistien kaiken tietävä tiede" on kuitenkin lahkouskovaisille hyvin tärkeä olkiukko, jonka piiskaaminen osoittaa omille kuinka järkyttävän väärässä "tiedeuskovat" ovatkaan, kun eivät tajua että Jeesus.


    • Missä kummassa olet tuollaisiin ateisteihin törmännyt? Oletko erityisesti hakeutunut heidän seuraansa ja jos olet niin miksi?
      Mistä he edes tietävät että olet uskossa, jos et aihetta lainkaan tuputa?

      • hjbvghhbggj

        Töissä.

        Sana kiertää aika tehokkaasti kunmeitä ei ole kuin sata työn tekijää.


    • atteisti

      Minkälaisia älyttömiä väitteitä olet ampunut alas ja millä argumenteilla? Ei ateismi tietenkään suojaa älyttömyydeltä, kuten ei uskokaan.

      Se taas ettei tiede, vielä, kykene jotakin selittämään, ei ole vähäisinkään argumentti kristinuskon puolesta.

      • jyhfguyjfuf

        "Minkälaisia älyttömiä väitteitä olet ampunut alas ja millä argumenteilla?"

        Tuskin vastaa...


      • dfgsgrger

        Tämä viesti oli tarkoitettu Uskovaisille ei ateisteille (jonka jokainen järkevä ihminen olisi ymmärtänyt aloituksesta)
        En ole puhumassa tai väittelemässä ateistien kanssa uskon asioista vaan keskustelemassa toisten Uskovaisten kanssa ongelmasta, jonka kohtaamme aina välillä jokapäiväisessä elämässämme.

        Mitä te ylipäätään teette täällä?
        Ei minua vaan voisi vähempää kiinnostaa ateistien keskustelupalstat ...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?

        Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu.


      • jyhfguyjfuf
        dfgsgrger kirjoitti:

        Tämä viesti oli tarkoitettu Uskovaisille ei ateisteille (jonka jokainen järkevä ihminen olisi ymmärtänyt aloituksesta)
        En ole puhumassa tai väittelemässä ateistien kanssa uskon asioista vaan keskustelemassa toisten Uskovaisten kanssa ongelmasta, jonka kohtaamme aina välillä jokapäiväisessä elämässämme.

        Mitä te ylipäätään teette täällä?
        Ei minua vaan voisi vähempää kiinnostaa ateistien keskustelupalstat ...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?

        Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu.

        Jos kiinnostaa puhua uskon asioista, tämä on siihen oikea paikka.

        >>Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu.>>

        Ei nappaa. Kiinnostaa vain sinun alas ampumasi älytön väite, mikä vissiin osoittautuu olemattomaksi.


      • fghdfyhd

        Minua ei taas nappaa suoda sinulle sitä iloa, että alkaisin väittelemään kanssasi
        ...eli aivan turhaan norkoilet täällä.


      • jyhfguyjfuf
        fghdfyhd kirjoitti:

        Minua ei taas nappaa suoda sinulle sitä iloa, että alkaisin väittelemään kanssasi
        ...eli aivan turhaan norkoilet täällä.

        Se on oikeutesi.


      • dfgsgrger kirjoitti:

        Tämä viesti oli tarkoitettu Uskovaisille ei ateisteille (jonka jokainen järkevä ihminen olisi ymmärtänyt aloituksesta)
        En ole puhumassa tai väittelemässä ateistien kanssa uskon asioista vaan keskustelemassa toisten Uskovaisten kanssa ongelmasta, jonka kohtaamme aina välillä jokapäiväisessä elämässämme.

        Mitä te ylipäätään teette täällä?
        Ei minua vaan voisi vähempää kiinnostaa ateistien keskustelupalstat ...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?

        Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu.

        Teet aloituksen, jossa valitat siitä, että ateistit eivät halua keskustella asioista, mutta sitten kun aloituksesi herättää keskustelunhalua, niin selitätkin että ei sinua kiinnosta keskustella asiasta.
        "Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu."
        No minua kyllä kiinnostaisi keskustella niistä argumenteistä, joihin viittaat, mutta joita et tarkemmin määrittele. Samoin minua kiinnostaisi tietää, keitä ovat ne Nobelistit, jotka ovat tulleet uskoon kohdattuaan "esimerkkejä, joita tiede ei ole pystynyt selittämään". Pitäisikö minun siis aloittaa uusi keskustelu, jossa tiedustelen sinulta näitä? Miksi et voi vastata tässä viestiketjussa niihin?

        "Ei minua vaan voisi vähempää kiinnostaa ateistien keskustelupalstat ...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?"
        Miksi sinun mielestäsi on ihmeellistä, että joitakuita ateisteja kiinnostaa uskonto ja siihen liittyvät asiat. Katsos kun ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat riippumatta uskonnollisesta vakaumuksesta. Yhtä ateistia uskonnot kiinnostavat, toista eivät.


      • dfgsgrger kirjoitti:

        Tämä viesti oli tarkoitettu Uskovaisille ei ateisteille (jonka jokainen järkevä ihminen olisi ymmärtänyt aloituksesta)
        En ole puhumassa tai väittelemässä ateistien kanssa uskon asioista vaan keskustelemassa toisten Uskovaisten kanssa ongelmasta, jonka kohtaamme aina välillä jokapäiväisessä elämässämme.

        Mitä te ylipäätään teette täällä?
        Ei minua vaan voisi vähempää kiinnostaa ateistien keskustelupalstat ...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?

        Jos te haluatte olla tällä palstalla ja keskustella tuosta aiheesta, niin avatkaa sille oma keskustelu.

        >...miksi ihmeessä (oikeaa) ateistia kiinnostaisi Uskovien keskustelupalstat?
        En tiedä. Ainakaan suomi24:ssä ei sellaisia ole. Uskontoaiheisia palstoja on kyllä paljonkin.


    • Tapahtuuko tuollaista oikeassakin elämässä? Täällä internetissä on ihan tavallista, että jumalankieltäjät oma-aloitteisesti hakeutuvat kristittyjen luo ottamaan "luulot pois typeriltä uskovaisilta", mutta oikeassa elämässä kai harvemmin.

      Oli miten oli, ei sinulla ole mitään velvollisuutta selittää kenellekään mitään. Älä keskustele aiheesta heidän kanssaan, jos kerran olet kurkkuasi myöten täynnä. Vaihda puheenaihetta. Vai koetko, että kristittynä sinun on selvitettävä kyselijöille, miksi kristinusko on totuus (1. Piet. 3:15)? Mutta eiväthän nämä ateistit kertomasi perusteella ole edes kiinnostuneet totuudesta. He ovat kiinnostuneet ottamaan sinulta luulot pois, vaikka tietysti, kuten kirjoitat, he itse ovat niitä, joilla on pää täynnä perusteettomia luuloja.

    • omavalinta

      Olen kurkkuani myöten täynnä.....

      Ja sitten vielä ihmettelet miten sinulta voidaan vaatia että ottaisit vielä lisää.

      On tämä maailma sitten niin kamalanväärin. Kuka meistä olisi se joka pystyisi sinun näkemystäsi (olemustasi) laventamaan?

      Vakavasti puhuen miksi et itse lavenna käsityksiäsi jolloin pystyisit kokemaan vastaanottavaisemmaksi itsesi. Olisit vähemmän täynnä.
      Tukkoisaa on kun valitsee tukon

      • jyhfguyjfuf

        Viisaita sanoja, mitään pahaa ei voi seurata laajemmasta perspektiivistä ja avoimesta mielestä asioihin. Pahinta on pysyä omassa poterossaan piilossa kieltämässä maailmaa.


      • hgjkhjkgjklg

        ...niin kuin ateistit tekee :)


    • hukhigjfgjkg

      Tyypilliset keskustelun aloitukset:
      ... "kun sinä kerran olet Uskossa, niin selitäppä..."
      ... "näin telkkarista yhden asian..."
      ... "luin yhden jutun teikäläisistä..."
      ... "Olen aina miettinyt..."
      ..."Mitä mieltä olet nyt tästä asiasta, kun olet Uskovainen..."

      Tapahtumapaikka voi olla työpaikka "työkaverin" toimesta, juna, jossa vastapäätä istuja on huomannut minun lukevan jotain Uskonnollista kirjaa...

      Ei voi olla epäkohtelias, eikä aina voi tietää, miksi toinen alkaa kysellä asioita...

      Itselle ei tulisi mieleenkään alkaa junassa (esimerkiksi tuntemattomalle huivipäiselle muslimille) mesoamaan kuinka hän ja hänen näkemyksensä on väärässä. Tai työpaikalla kertomaan Jehovan todistajalle kuinka väärässä hän on...

      Usein tuntuu, että Uskossa oleva heteromies, on täysin vapaata riistaa kaikille...
      Jota saa haukkua, panetella, jonka mielipiteitä ei pidä kuunnella...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4932
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      287
      3033
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1627
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1441
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1213
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1118
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    Aihe