Otakoppi: Mitä Martta tiesi ja mitä uskoi ?

Mietitäänpä tätä Martta-teologiaa hetki tässä yhdessä tästä RAAMATUSTA !

Vrt. Joh 11:19 Ja useita juutalaisia oli tullut Martan ja Marian luokse lohduttamaan heitä heidän veljensä kuolemasta.

11:20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, meni hän häntä vastaan; mutta Maria istui kotona.

11:21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.

11:22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."

11:23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".

11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä TIEDÄN hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".

11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

.

Eli mitä Martta tässä vaiheessa TIESI..."Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".

Eli Martalla oli selkeästi tieto/uskomus, että on olemassa kaikkien yhteinen ylösnousemus, liekö Martta lukenut sen tästä... Dan 12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, toiset häpeään ja IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN ."

... Ja kuten tästä Joh 11 tekstistä huomaamme niin selvästikin Martan uskomus on, että kuolleet ovat ns."poissa päiviltään" eli "tiedottomana jossain" mutta juuri tähän Martan uskomukseen Jeesus puuttuukin ja antaakin täysin yllättävän vastauksen eli...

"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, SE ELÄÄ, VAIKKA OLISI KUOLLUT . Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, IKINÄ KUOLE." Ja vielä perään Jeesus kuin varmistukseksi kysyy: " USKOTKO SEN?"

.

Eli Summa Summarum mitä tästä huomaamme ?

Martan ymmärrys kuoleman jälkeisestä tilasta oli tässä vaiheessa vielä väärä osittain... eli hän uskoi kuolleitten ylösnousemukseen eri kuin esim.
"Saddukeukset " ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Saddukeukset )
MUTTA Martta ei ymmärtänyt, että kuolleitten sielut ovatkin tietoisessa tilassa elävinä... "Se elää vaikka olisi kuollut"... Tuonelassa ja josta Jeesus myös kertoo

Luuk 16:19-31 toisessa yhteydessä !

.

Eli on melkoista Raamatun vääristelyä ja aivan turhaa yrittää vetää näitä kreikan alkukielen oletettuja "futuureita" käsittämään jonnekin "toiseen kuolemaan" saakka, koska kysymys tässä futuurissa on ajasta jolloin ihminen kuolee "tulevaisuudessa" eli kunhan ensin "elää ja uskoo minuun" ja sitten kuolee fyysisesti ja sitten sen ajan välin kun sielu elävänä on tuonelassa tietoisessa tilassa ja sitten sen kun saamme lopulta ns,"hengellisen Kristuksen kaltaisen ylösnousemusruumiin" !

.

Vrt vielä Jeesuksen sanat Matt 22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:

22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.

ja

Joh 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

Ja huomaa vielä toinen artikkelini aiheesta:
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

53

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen--

///MUTTA Martta ei ymmärtänyt, että kuolleitten sielut ovatkin tietoisessa tilassa elävinä... "Se elää vaikka olisi kuollut"... Tuonelassa ja josta Jeesus myös kertoo///

Oletko sinä koskaan ollut leikkauksessa, jossa sinut on nukutettu? Jos et, niin tällä palstalla on kuitenkin varmasti monia sellaisia, jotka ovat olleet. Jos siis ihmisellä on jokin "kuolematon sielu", joka on tietoinen olemassaolostaan ilman ruumista, niin kuinka ihmeessä tämä "sielukin" sammuu hetkeksi nukutusaineen vaikutuksesta?...senhän pitäisi elää aivan omaa elämäänsä ruumiista välittämättä, mutta niinpä vaan taju lähtee...ja kuolema on vielä hieman kovempi "nukutusaine", sillä eipä ole pysyvästi kuolleet palanneet enää kertomaan "tuonela/paratiisi"-elämästään >>> spiritisteja, okkultisteja ja muita demonihenkien pettämiä uhreja lukuunottamatta. Ja sitten on tietenkin se "rajatila", jolloin ihmisen aivoissa tapahtuu kaikenlaista juuri ennen heräämistä, mutta eläviä ihmisiä hekin silloin ovat...
      Joten miten se nukutusaine voi vaikuttaa siihen "kuolemattomaan, ruumiista riippumattomaan sieluun", kerropa se Kopittelija?

• Kerropa "Kerettiläinen" uskotko Raamattua ja Uutta Testamenttia ja USKOTKO SEN ? Mitä Jeesus tässä edellä kertoo meille ja Martalle ?

• Paavali kertoo:
        " Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu
        päivä päivältä."... (4:18) " Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti ".... (5:6,8) " Olemme turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota... Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo."
        ... Ja eli myös ns. " ruumiista irtautumisen" kokemus tai vastaava ei ollut Paavalille vieras tapahtuma eli vertaa 2Kor 12:3-4:

" Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."

Ps. Minä olen kerran kokenut sellaisen tilanteen jossa makasin sängyllä ja katsoin itseäsi ikään kuin itseni yläpuolelta ikään kuin kokonaan toisesta perspektiivistä ja se oli kyllä aikas kummallinen kokemus... :O

• Ps. Kohdat 2Kor 4:16:jne....

• kerettiläinen--
        Kopittelija007 kirjoitti:

Kerropa "Kerettiläinen" uskotko Raamattua ja Uutta Testamenttia ja USKOTKO SEN ? Mitä Jeesus tässä edellä kertoo meille ja Martalle ?

Vastaa sinä nyt vain siihen kysymykseeni, että miten on mahdollista, että se NUKUTUSAINE VOI vaikuttaa "kuolemattomaan, RUUMIISTA RIIPPUMATTOMAAN sieluun", joka voi kuolemankin jälkeen jatkaa haahuilemistaan ILMAN RUUMISTA?

• kerettiläinen-- kirjoitti:

Vastaa sinä nyt vain siihen kysymykseeni, että miten on mahdollista, että se NUKUTUSAINE VOI vaikuttaa "kuolemattomaan, RUUMIISTA RIIPPUMATTOMAAN sieluun", joka voi kuolemankin jälkeen jatkaa haahuilemistaan ILMAN RUUMISTA?

En halua sotkea tätä topiikkia "epäolettamuksillaSI" ja sinun EPÄUSKOLLASI JEESUSTA KOHTAAN, joka ei liity varsinaisesti tähän... Anestesia on eri laji kokonaan !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Anestesia

• Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja ja nukut autuaallisesti tietämättä mistään mitään silti sinun "Sieluasi" mihinkään häivytä ! Kyllä sinun "sisäinen minuus" eli " sielu" siellä sisälläsi edelleen asuu niin kauan kuin vain sinun "ruumiisi on kotisi" niin kuin Paavalikin asian ilmaisee ! :)

• Kopittelija007 kirjoitti:

Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja ja nukut autuaallisesti tietämättä mistään mitään silti sinun "Sieluasi" mihinkään häivytä ! Kyllä sinun "sisäinen minuus" eli " sielu" siellä sisälläsi edelleen asuu niin kauan kuin vain sinun "ruumiisi on kotisi" niin kuin Paavalikin asian ilmaisee ! :)

...Eli ihmisen ns. "aivosähkökäyrä" ei häviä anestesiassa eli nukutuksessa mutta kun ihminen Fyysisesti kuolee niin tämä "aivosähkökäyrä" katoaa !
        Tiede sanoo, että energia ei koskaan häviä vaan se muuttaa muotoaan !
        Mihin ihmisen "sähköenergia" eli "sisäinen minuus" katoaa ?
        Vastaus: Ei mihinkään vaan siirtyy Tuonelan näkymättömään maailmaan jota sana "Hades" juuri tarkoittaakin eli "näkymätön" !

...Eli ihmisen ns. "aivosähkökäyrä" ei häviä anestesiassa eli nukutuksessa mutta kun ihminen Fyysisesti kuolee niin tämä "aivosähkökäyrä" katoaa !
        Tiede sanoo, että energia ei koskaan häviä vaan se muuttaa muotoaan !
        Mihin ihmisen "sähköenergia" eli "sisäinen minuus" katoaa ?
        Vastaus: Ei mihinkään vaan siirtyy Tuonelan näkymättömään maailmaan jota sana "Hades" juuri tarkoittaakin eli "näkymätön" !

Ps. On ihmisiä joiden tämä "aivosähkökäyrä" on hävinnyt ja he ovat todettu kuolleiksi mutta se onkin jonkin ajan kuluttua palannut ja näistä monet ovat kokeneet olleensa "ruumiistaan irti" !

.

Vrt. Paavali 2Kor 12:3-4:

" Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."

• kerettiläinen--

Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja ja nukut autuaallisesti tietämättä mistään mitään silti sinun "Sieluasi" mihinkään häivytä ! Kyllä sinun "sisäinen minuus" eli " sielu" siellä sisälläsi edelleen asuu niin kauan kuin vain sinun "ruumiisi on kotisi" niin kuin Paavalikin asian ilmaisee ! :)

///Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja///

Jatka lisää...mielenkiinnolla odotan, että kuinkakohan moneen kommenttiisi sinä onnistut sisällyttämään tämän "totuuden"...

• kerettiläinen-- kirjoitti:

///Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja///

Jatka lisää...mielenkiinnolla odotan, että kuinkakohan moneen kommenttiisi sinä onnistut sisällyttämään tämän "totuuden"...

Yhtä kauan kuin sinä noita "narsismi" juttujasi joka kohtaan ja joka sivuille Helluntalaisista lähtien ja minua aina seuraten ja yrittäen ivallisesti sen liittämistä minuun jotenkin... :O
        .
        Itse kerroit syöväsi iltaisin tenoxeja, että saat unta ! Siitä vertaus !
        Katoaako "sisäinen minuutesi" eli "sielusi" tuolloin narkoottisen aineen vaikutuksesta... Epäilen !
        .
        Vähän säälittävää jotenkin tuo sinun vähän katkera touhusi...

• kerettiläinen--

///Yhtä kauan kuin sinä noita "narsismi" juttujasi joka kohtaan ja joka sivuille Helluntalaisista lähtien ja minua aina seuraten ja yrittäen ivallisesti sen liittämistä minuun jotenkin... :O ///

No olen minä varmaan joskus kirjoittanut helluntailaispalstalla kuten tälläkin palstalla narsistisista seurakunnista ja varsinkin narsistisesta Äitikirkosta, mutta että olisin SINUA "aina seuraten"...

Kaikkihan alkoi tästä, että sinä teit minulle ja Alexille "oman ketjun"...

/// http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665981
        Alexille ja Kerettiläiselle ja muille "puskille" !
        Kopittelija007
        26.6.2015 12:10
        Täällä voitte haukkua Kopittelijaa ja ehken myös EAP:ta sydämenne kyllyydestä !

Aluksi pari lainausta jatkakaa itse lisää...

Lainaus Kerettiläinen 26.6.2015 09:36: " Kopittelijalle ei näytä tuottavan minkäänlaisia tunnonvaivoja vääristellä muiden kirjoituksia haluamallaan tavalla silloin kun ne eivät häntä miellytä tai hän puhuu itsensä pussiin, eikä pysty asiallisilla argumenteilla vastaamaan. Siitäkin jo näkee, millaisen "voitelun" ja millainen "henki" sitä voitelua on ollut Joutjärven kirkossa antamassa...Totuuden Henki se ei ainakaan ole..." ///

Aloitit siis ketjun 26.6, mutta kun siellä ei oikein syntynyt mitään keskustelua edes 6.7 mennessä, niin minä päätin sitten käyttää tilaisuutta hyväkseni ja kertoa mielestäni hyvin tärkeästä asiasta, jos joku vaikka olisi kiinnostunut.

///kerettiläinen--
        6.7.2015 14:08
        Koska sinä olet omistanut tämän palstan sekä minulle että Alexille, niin jotta tästä olisi jotain hyötyäkin, niin minähän voinkin käyttää tätä palstaa hyväkseni ja tuoda tätä kautta paljon hyödyllistä tietoa ilmiöstä nimeltä "narsismi"... Se on nimittäin mielestäni synonyymi sanalle "synti" eli se juuri kuvaa synnin olemusta ja petollisuutta.///

No siinä tuli sitten kaikenlaista keskustelua muustakin kuten ADHD: stä ja lääkityksistä, jolloin tein henkilökohtaisen "paljastuksen".

/// kerettiläinen--
        7.7.2015 14:04
        Minä saatan tehdä tässä nyt virhearvion, kun siirryn keskustelemaan tästä asiasta henkilökohtaisella tasolla, koska siitä saa helposti hyvän "aseen" aina, kun on kanssani eri mieltä jostain asiasta. Mutta tiedän myös, että kukaan todellinen uskovainen ei käytä tätä "asetta" hyväkseen, vaan ainoastaan pahantahtoiset ihmiset ja todelliset kristitythän eivät ole sellaisia...///

/// 7.7.2015 18:07
        >>Ps. Sinuna Kerettiläinen kiertäisin ne kaikki kolmiolla varustetut lääkkeet kaukaa sillä ne aiheuttaa vaan riippuvuutta ja "varjotodellisuuden" ! <<

Johon minä vastasin:
        No minä en ota mitään paineita 1/2 tenoxista, jos pärjään noin vähällä lääkityksellä mielialahäiriöni kanssa ja pystyn nukkumaan. Enkä välttämättä ota sitäkään aina, jos olen muuten niin väsynyt, että uni tulee ilman sitäkin. Siinä vaiheessa kun lakkaan nukkumasta, ne vaikeudet vasta alkavat, jos tiedät, mistä tässä on kysymys...///

Mutta kuinkas sitten kävikään...

/// Esim. Oli kerran puliukko nimeltään "Kerettiläinen" joka joi niin paljon että vaimo lähti ja se sekos ihan ja alkoi vetää ylä ja alamäessä tenoxeja... jne
        Tässä minä vaan haluan kertoa vertauksen, että alkoholin käyttö on vaarallista mutta en viittaa kehenkään erityisesti ! :O ///

/// Ps. Ei se että sinä "Kerettiläinen" iltaisin vedät Tenoxeja ///

///Itse kerroit syöväsi iltaisin tenoxeja, että saat unta ! Siitä vertaus///

Joten vastaako nuo sinun "vertauksesi" sitä, mitä minä kerroin?

///Vähän säälittävää jotenkin tuo sinun vähän katkera touhusi...///

Ai minun "katkera" touhuni??? En minä ole millään tavalla katkera juuri mistään...mistä sinä olet sellaista saanut päähäsi...

• kerettiläinen--

///Yhtä kauan kuin sinä noita "narsismi" juttujasi joka kohtaan ja joka sivuille Helluntalaisista lähtien ja minua aina seuraten ja yrittäen ivallisesti sen liittämistä minuun jotenkin... :O ///

No olen minä varmaan joskus kirjoittanut helluntailaispalstalla kuten tälläkin palstalla narsistisista seurakunnista ja varsinkin narsistisesta Äitikirkosta, mutta että olisin SINUA "aina seuraten"...

///Alexille ja Kerettiläiselle ja muille "puskille" !
        Kopittelija007
        Täällä voitte haukkua Kopittelijaa ja ehken myös EAP:ta sydämenne kyllyydestä !

Aluksi pari lainausta jatkakaa itse lisää...

Lainaus Kerettiläinen 26.6.2015 09:36: " Kopittelijalle ei näytä tuottavan minkäänlaisia tunnonvaivoja vääristellä muiden kirjoituksia haluamallaan tavalla silloin kun ne eivät häntä miellytä tai hän puhuu itsensä pussiin, eikä pysty asiallisilla argumenteilla vastaamaan. Siitäkin jo näkee, millaisen "voitelun" ja millainen "henki" sitä voitelua on ollut Joutjärven kirkossa antamassa...Totuuden Henki se ei ainakaan ole..." ///

Aloitit siis ketjun 26.6, mutta kun siellä ei oikein syntynyt mitään keskustelua edes 6.7 mennessä, niin minä päätin sitten käyttää tilaisuutta hyväkseni ja kertoa mielestäni hyvin tärkeästä asiasta, jos joku vaikka olisi kiinnostunut.

///kerettiläinen--
        Koska sinä olet omistanut tämän palstan sekä minulle että Alexille, niin jotta tästä olisi jotain hyötyäkin, niin minähän voinkin käyttää tätä palstaa hyväkseni ja tuoda tätä kautta paljon hyödyllistä tietoa ilmiöstä nimeltä "narsismi"... Se on nimittäin mielestäni synonyymi sanalle "synti" eli se juuri kuvaa synnin olemusta ja petollisuutta.///

No siinä tuli sitten kaikenlaista keskustelua muustakin kuten ADHD: stä ja lääkityksistä, jolloin tein henkilökohtaisen "paljastuksen".

/// kerettiläinen--
        Minä saatan tehdä tässä nyt virhearvion, kun siirryn keskustelemaan tästä asiasta henkilökohtaisella tasolla, koska siitä saa helposti hyvän "aseen" aina, kun on kanssani eri mieltä jostain asiasta. Mutta tiedän myös, että kukaan todellinen uskovainen ei käytä tätä "asetta" hyväkseen, vaan ainoastaan pahantahtoiset ihmiset ja todelliset kristitythän eivät ole sellaisia...///

>>Ps. Sinuna Kerettiläinen kiertäisin ne kaikki kolmiolla varustetut lääkkeet kaukaa sillä ne aiheuttaa vaan riippuvuutta ja "varjotodellisuuden" ! <<

Johon minä vastasin:
        No minä en ota mitään paineita 1/2 tenoxista, jos pärjään noin vähällä lääkityksellä mielialahäiriöni kanssa ja pystyn nukkumaan. Enkä välttämättä ota sitäkään aina, jos olen muuten niin väsynyt, että uni tulee ilman sitäkin. Siinä vaiheessa kun lakkaan nukkumasta, ne vaikeudet vasta alkavat, jos tiedät, mistä tässä on kysymys...///

/// Esim. Oli kerran puliukko nimeltään "Kerettiläinen" joka joi niin paljon että vaimo lähti ja se sekos ihan ja alkoi vetää ylä ja alamäessä tenoxeja... jne
        Tässä minä vaan haluan kertoa vertauksen, että alkoholin käyttö on vaarallista mutta en viittaa kehenkään erityisesti ! :O ///

Ai minun "katkera" touhuni??? En minä ole millään tavalla katkera juuri mistään...mistä sinä olet sellaista saanut päähäsi...

• kerettiläinen--

No olen minä varmaan joskus kirjoittanut helluntailaispalstalla kuten tälläkin palstalla narsistisista seurakunnista ja varsinkin narsistisesta Äitikirkosta, mutta että minä olisin SINUA "aina seuraten"...

///http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665981
        Kopittelija007
        26.6.2015 12:10 ///

///kerettiläinen--

No siinä tuli sitten kaikenlaista muuta keskustelua kuten ADHD: stä ja lääkityksistä, jolloin tein henkilökohtaisen "paljastuksen".

/// kerettiläinen--

Johon minä vastasin:

Ai MINUN katkera touhuni??? En minä ole millään tavalla katkera juuri mistään...mistä sinä oikein olet sellaista saanut päähäsi...

• kerettiläinen--

No olen minä varmaan joskus kirjoittanut helluntailaispalstalla kuten tälläkin palstalla narsistisista seurakunnista ja varsinkin narsistisesta Äitikirkosta, mutta että minä olisin SINUA "aina seuraten"... Eivät kaikki narsismista kertovat kirjoitukset ole olleet minun kirjoittamiani, vaan ovat niistä muutkin kirjoittaneet.

Tässä linkki kyseiseen ketjuun

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665981
        Kopittelija007

///kerettiläinen--

No siinä tuli sitten kaikenlaista muuta keskustelua kuten ADHD: stä ja lääkityksistä, jolloin tein henkilökohtaisen "paljastuksen".

/// kerettiläinen--

Johon minä vastasin:

Ai MINUN katkera touhuni??? En minä ole millään tavalla katkera juuri mistään...mistä sinä oikein olet sellaista saanut päähäsi...

• kerettiläinen--

No olen minä varmaan joskus kirjoittanut helluntailaispalstalla kuten tälläkin palstalla narsistisista seurakunnista ja varsinkin narsistisesta Äitikirkosta, mutta että minä olisin SINUA "aina seuraten"... Eivät kaikki narsismista kertovat kirjoitukset ole olleet minun kirjoittamiani, vaan ovat niistä muutkin kirjoittaneet.

Tässä linkki kyseiseen ketjuun

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665981
        Kopittelija007

• kerettiläinen--

OHHOH tulipa hieman "pieni" kömmähdys!!!

Kone ilmoitti, että asiaa on käsitelty jo aikaisemmin ja antoi aina vaan uuden laskutehtävän, jolloin luulin, ettei kirjoitus lähtenytkään liikkeelle. Lopulta tein lyhyemmän version ja se lähti liikkeelle, muuta kaikki aikaisemmatkin olivat lähteneet....joten pahoitteluni...en ole seonnut....

• Exadventistiparka
        kerettiläinen-- kirjoitti:

OHHOH tulipa hieman "pieni" kömmähdys!!!

Kone ilmoitti, että asiaa on käsitelty jo aikaisemmin ja antoi aina vaan uuden laskutehtävän, jolloin luulin, ettei kirjoitus lähtenytkään liikkeelle. Lopulta tein lyhyemmän version ja se lähti liikkeelle, muuta kaikki aikaisemmatkin olivat lähteneet....joten pahoitteluni...en ole seonnut....

Joo, sattui joskus minullekin sama kun tein erästä aloitusta.
        Olisi kuitenkin mukavaa jos voisimme pitää nämäkin tähän palstaan liittymättömät aiheet kokonaan poissa tältä palstalta.
        Olisiko mahdollista että rukoilisitte toistenne puolesta ? Vaikka sananen poikineen on tullutkin sanottua erehdyksessä, Jumalan silmissä sitä kuitenkin ollaan veljeksiä. Toisen puolesta rukoileminen on paras tuntemani tapa päästä vääristä tunteista eroon.

• kerettiläinen--

12.7.2015 20:01

Ai.... Minusta tässä sitten Jeesus rikkoo 10 käskyn lakia ja "sanoo väärän todistuksen lähimmäisestään" ! :O

Jeesus on siis lainrikkoja eikä täyttäjä ! :O

http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/narsismista_yleisesti/narsistinen_totuus_ja_kaksoisvie/

Narsistinen totuus ja kaksoisviestintä

Totuudella ei ole narsistille merkitystä. Hänen ihailun tarpeelleen ei ole rajoja, joten hän kaunistelee tekojansa ja parantelee saavutuksiansa. Tämä toteutuu useimmiten jatkuvana pienimuotoisena liioitteluna tai patologisena valehteluna. Julkisivultaan narsisti on yleensä hyvin hurmaava, rakastettava ja lämmin ihminen. Hurmiota ja lipevyyttä kestää yleensä niin kauan kuin illuusion kannatteleminen hyödyttää häntä itseään ja hänen kulloinenkin lähipiirinsä häntä jaksaa ihailla. Näyttely on narsistin tapa saada tahtonsa läpi ja manipuloida muut uskomaan ja puolustamaan häntä. Mikään hänen normaaleissa toimissaan tai ulkokuoressaan ei paljasta kypsymätöntä tunne-elämää, eikä hän ulkopuolisten mielestä vaikuta epätasapainoiselta saatikka aggressiiviselta. Näemme päinvastoin hurmaavan, huolellisen, fiksun ja kyvykkään ihmisen. Suurimmalle osalle narsisteista ura, status, omaisuus, valta ja meriitti ovat ensisijalla verrattuna moraalisiin arvoihin tai oikeudenmukaisuuteen toisia ihmisiä kohtaan.

Hän on itsekeskeinen sekä huomionkipeä, haluaa hallita ja jatkuvaa ihailua sekä rikkautta ja valtaa kaikin mahdollisin tavoin ja muodoin. Narsisti on kateellinen, mahtipontinen, kilpaileva ja käyttää suvereenisti toisia hyväkseen. Narsisti huokuu luottamusta, jotta ihmiset avautuvat hänelle ja hän saa käyttöönsä mahdollisimman paljon hyödyttävää tietoa jolla voi joko mielistellä tai vahingoittaa uhriaan kulloisenkin hyödyttävän tarpeen mukaan. Hänen on oltava aina kaikessa paras ja varmistuttava siitä, että toiset kunnioittavat ja arvostavat häntä yhtä paljon kuin hän itse. Narsisti synkistyy heti, jos hän kokee, ettei häntä arvosteta riittävästi.

Vallanhalu saa narsistin manipuloimaan uhriaan ja tyypillinen keino narsisteille on antaa kaksoisviestejä, jolloin uhrille ei jää minkäänlaista keinoa puolustautua. Kaksoisviestillä tarkoitetaan sitä, että narsisti moittii uhria jostakin asiasta, ja vaikka uhri tekisi päinvastoin korjatakseen tilanteen, narsisti löytää aina siitäkin lisää valittamisen aihetta.

• kerettiläinen--

12.7.2015 19:45

Me emme todellakaan näilläkään sivuilla pärjäisi ollenkaan jos et sinä "Kerettiläinen" olisi täällä valonamme ja maan suolana ja osoittamassa tuota suurta rakkauttasi uskonveljiäsi ja muitakin kohtaan...Yksityiselämässäsikin, voin kuvitella, olet hyvin rakkaudellinen mies !

Taidat olla oikea "agape" ilmentymä ... Kenties?

Näytä lisää

Sinä Kopittelija ET ole minun "uskonveljeni", sillä meidän uskossamme ei ole juuri mitään yhteistä.

Jos sinä koet minut "rakkaudettomaksi", koska en suostu olemaan samaa mieltä sinun tuonela- höpinöistäsi, niin ei voi mitään...

Tällä palstalla on kuitenkin ihmisiä, joiden kanssa minä tunnen uskonyhteyttä huolimatta siitä, että meillä on JOISTAKIN asioista erilaisia näkemyksiä...sinun kanssasi minä olen MELKEIN KAIKESTA eri mieltä...

• Kerettiläinen: " Ai MINUN katkera touhuni??? En minä ole millään tavalla katkera juuri mistään...mistä sinä oikein olet sellaista saanut päähäsi"

Siitä että sinulla on kauhea tarve tulla sotkemaan joka ainut kirjoitukseni jo alusta alkaen kun näille sivuille tulin...ja vaikka esitin sinulle haasteen ja ystävällisesti olen lukuisia kertoja pyytänyt ettet kommentoisi minun avauksiini ollenkaan !
        NIIN SILTI SINÄ JATKAT SITÄ AINA JA VARMAAN NYTTENKIN ! :O
        .
        Siitä tiedät että olet katkera minua kohtaan !

• annelina8

Jeesus osoitti ylösnousemuksen luonteen, kun hän herätti ystävänsä Lasaruksen kuolleista. Jeesus puhui opetuslapsilleen Lasaruksen tilasta, hän sanoi: Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta Joh11:11.
      He olivat iloisia, koska luulivat Jeesuksen tarkoittaneen unessa nukkumista. Silloin Jeesus sanoi suoraan: Lasarus on kuollut jae 14. Raamatun mukaan kuolema on häiriintymätöntä unta.
      Niinpä hän meni paikalle, jossa Lasarus lepäsi. Totellen Jeesuksen käskyä: Lasarus tule ulos! kuollut mies heräsi unestaan ja palasi perheensä luo.
      Jeesus ei kutsunut häntä tuonelasta eikä mistään toiselta tasolta vaan hautakammiosta, juuri siitä paikasta, jonne he olivat hänet asettaneet.

Kirjassaan Nursing of Immortality tri Raunor Johnson pilkkaa tätä totuutta kuolleen ihmisen tiedottomasta tilasta. Hän sanoo sen olevan järjetön tarina jota jo kauan on häpeällisellä tavalla kerrottu.
      Hän esittää, ettei ajatuksella että kuolleet nukkuvat etäisen tuomiopäivän koittoon asti, ole sijaa tämän sukupolven ajattelussa.

Surullinen tosiasia on että tri Johnsonin opetuksissa ei ole sijaa Raamatun totuuksille eikä uskovalle Kristukseen.

Mitä tämä spritistifilosofi sitten tarjoaa Raamatun totuuksien tilalle?
      Ei mitään selväpiirteistä ei mitään mille ihminen voisi perustaa uskonsa. Kaikkien okkultistien tavoin hän väittää myös, ettei kuolemaa ole
      Myöskin kuuluisa taikuri Apppollonius of Gyana, joka eli ensimmäisellä vuosisadalla jKr mutta joka ei luultavasti koskaan tutustunut kristinuskoon, tekee saman vanhan erehdyksen elämän ja kuoleman suhteen.
      Hän kirjoittaa Valerinolle, jonka poika oli kuollut, tämä filosofi sanoi: Kukaan ei kuole kuin vain näennäisesti.
      Nämä Appolloniuksen pakanalliset mielipiteet eroavat jyrkästi Jumalan sanan selkeästä julistuksesta.
      Se se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava. Mutta vain Jumalan armolahjana saamme iankaikkisen elämän.

• Siis sinäkään Anneliina8 et usko Jeesuksen selviä sanoja Martalle....
        .
        " Joh 11:14 Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut,"
        eli toisin sanoen mitä Jeesus tässä sanoi: " Lasaruksen sielu on eronnut hänen ruumiistaan" !

• Minä kysyn sinulta yhden kysymyksen.... eli kun sinä "Anneliina8" kuolet fyysisesti ja sinut ehken krematoriossa tuhkataan, niin "nukutko" sinä silloin ?

• kerettiläinen--

///Hän kirjoittaa Valerinolle, jonka poika oli kuollut, tämä filosofi sanoi: Kukaan ei kuole kuin vain näennäisesti.///

Tämä sielun kuolemattomuusoppi, jonka valheen käärme paratiisissa aloitti eli "ette suinkaan kuole" on pelkkää nykyajan New Agea...sisältö on spiritismissä, okkultismissa ja muissa tämä sama, mutta sitä yritetään tarjoilla ihmisille vain hieman erilaisissa paketeissa...

• niinpäkotittelija

Minä kysyn sinulta yhden kysymyksen.... eli kun sinä "Anneliina8" kuolet fyysisesti ja sinut ehken krematoriossa tuhkataan, niin "nukutko" sinä silloin ?

Kopittelija sanoo; enhän minä kuollut sieluni vilahti tunelaan ja näin, kun ruumini poltettiin?

• Minä en ymmärrä miksi sinä "Annellina8" ja "Kerettiläinen" heti lähdette pois RAAMATUSTA etsimään selityksiä teorioihinne milloin New Ageen, spiritismiin, okkultismiin ja filosofeihin sun muihin !
        .
        Eikö Jeesukseen uskovan kuuluisi kuunnella sitä mitä Jeesus sanoo ja opettaa !
        Lukea se mitä Raamattu meillä kertoo ! ja sanoa kuin Martta : (11:27) "Uskon, Herra; minä uskon,
        .
        Jos lähdemme pois Raamatun sivulta niin olemme siirtyneet ns. "omauskoon" ja tässä omauskossamme usein käy niin, että Jeesus kumoaa meidän omat järkipäätelmämme !

• niinpäkotittelija kirjoitti:

Kopittelija sanoo; enhän minä kuollut sieluni vilahti tunelaan ja näin, kun ruumini poltettiin?

En minä nyt ihan näin sano, vaan ihminen menee tuonelaan heti kuollessaan... Ruumis eli "maallinen maja" poltetaan myöhemmin krematoriossa...

Jeesus opettaa näin: Luuk 16:22 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan"
        .
        Myös Hurskas Job lopulta TIESI tämän asian, nimittäin sen kun ruumis kuolee niin hänen sielunsa eli "sisäinen minuutensa" erkanee ruumiista : ( Job 19:25-27)
        " Minä TIEDÄN, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
        Ja SITTEN, KUN minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty IRTI, minä saan nähdä Jumalan,
        saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa."

• anneelina8

Minä kysyn sinulta yhden kysymyksen.... eli kun sinä "Anneliina8" kuolet fyysisesti ja sinut ehken krematoriossa tuhkataan, niin "nukutko" sinä silloin ?

Kysyit Kopittelija minulta nukunko minä silloin kun kuolen ja ehkä kuollut ruumiini tuhkataan. Kyllä minä nukun aina siihen asti kunnes Jeesus herättää minut kuoleman unesta.
        Eikä minusta lähde edes mikään henkiolento leijailemaan tuonelaan eikä edes Abrahamin helmaan.
        Sillä minä uskon vahvasti mitä Raamattu kertoo kuolemasta. Etteivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista. Ps 115: 17.
        Tästäkin Raamatun sanasta saa selvän ilmoituksen, siitä ettei kuolemassa ole mitään ajatustoimintaa.
        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Saar.9:5.
        Raamatun totuus kuolleiden tietämättömyyten tilasta paljastaa ja kumoaa sellaiset harhaopit kuin spiritismi, rukoukset kuollettein puolesta ja sielunvaellus.
        Vain ne jotka uskovat Jeesukseen omana
        Vapahtajanaan saavuttavat kuolemattomuuden. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh. 3: 36.
        Tutki sinäkin Kopittelija rukoillen tuo kuolema asia, jätä pois omat mielipiteesi ja pyydä Jumalalta apua, hän on aina valmis meitä auttamaan kun me nöyrinä pyydämme, hänen apuansa. Ja sanomme avaa silmäni näkeväksi sinun sanallesi ja jos minun tieni on vaivaan vievä johdata askeleeni oikealle tielle.
        Minä ennen uskoin samoin kun sinä, mutta kun jätin omat entiset näkemykseni pois, niin Jumala vähän kerrallaan aukaisi uusia näkemyksiä raamatusta ja lopuksi huomasin että olin uskonut vain ihmisten tekemiä satuja.

• anneelina8 kirjoitti:

Kysyit Kopittelija minulta nukunko minä silloin kun kuolen ja ehkä kuollut ruumiini tuhkataan. Kyllä minä nukun aina siihen asti kunnes Jeesus herättää minut kuoleman unesta.
        Eikä minusta lähde edes mikään henkiolento leijailemaan tuonelaan eikä edes Abrahamin helmaan.
        Sillä minä uskon vahvasti mitä Raamattu kertoo kuolemasta. Etteivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista. Ps 115: 17.
        Tästäkin Raamatun sanasta saa selvän ilmoituksen, siitä ettei kuolemassa ole mitään ajatustoimintaa.
        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Saar.9:5.
        Raamatun totuus kuolleiden tietämättömyyten tilasta paljastaa ja kumoaa sellaiset harhaopit kuin spiritismi, rukoukset kuollettein puolesta ja sielunvaellus.
        Vain ne jotka uskovat Jeesukseen omana
        Vapahtajanaan saavuttavat kuolemattomuuden. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh. 3: 36.
        Tutki sinäkin Kopittelija rukoillen tuo kuolema asia, jätä pois omat mielipiteesi ja pyydä Jumalalta apua, hän on aina valmis meitä auttamaan kun me nöyrinä pyydämme, hänen apuansa. Ja sanomme avaa silmäni näkeväksi sinun sanallesi ja jos minun tieni on vaivaan vievä johdata askeleeni oikealle tielle.
        Minä ennen uskoin samoin kun sinä, mutta kun jätin omat entiset näkemykseni pois, niin Jumala vähän kerrallaan aukaisi uusia näkemyksiä raamatusta ja lopuksi huomasin että olin uskonut vain ihmisten tekemiä satuja.

" Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Saar.9:5. "
        Jotensakin näin Marttakin varmaan ajatteli kun vain Vanhaa testamenttiaan luki ja synagogassa kuunteli mutta Jeesus muutti hänen ajatteluansa selvästi...
        .
        Anneeliina8... meillä on Jeesus ja uusi Testamentti mihin kristityn pitää ennen kaikkea muuta sitoutua !
        .

Ps Älä anneliina8 "harhassasi" ryhdy marttyyriksi ja rukoilemaan tässä asiassa puolestani sillä minä kyllä TIEDÄN mistä olen oppini saanut ! :)))
        .
        Vrt 2 Tim " 1:12 Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä,"

• Ja muutenkin Annellina8 minä ihmettelen sinua täällä sivuilla kovasti kun sinä vedät täällä aina jotain "hyväsisar" meininkiä mutta et sitoudu Raamattuun ja et varsinkaan Uuteen testamenttiin ollenkaan tässäkään asiassa...
        Toisekseen joskus kirjoituksistasi saa sen kuvan että toisella kädellä silität mutta toisessa kädessä on puukko valmiina iskemään selkään ... :O

• annelina8

Kuule Kopittelija en minä ole sinua yrittänyt millään tavalla puukottaa, mutta olen sen verran jo vanhempi sinua että minulla on ehkä enempi Raamatun tuntemusta ja enkä enää usko noihin satuuskomuksiin, en mitenköön halua sinua loukata näillä kirjoituksillani, mutta kirjoitan miten minä uskon.

• uskotkoSenKopittelija

Jos kopittelija viitsisit edes katsoa lainaamasi raamatunpaikkojen rinnakkaisviitteet, niin asia selviäisi. Ei Jeesus puhu yhdessä paikassa yhtä ja toisessa toista. Eli jopa Johanneksen evankeliumeissa Jeesus selvittää kuoleman uneksi ja että herätetään haudasta.
      ts. "ikinä kuole", on ettei tuomita vaan saa iankaikkisen elämän armolahjan.
      Eikä välitilaopista tässä ole kyse.
      Voi kun se on sinulle vaikeaa sisäistää. Tämä juuri on tämän hapatteen suuri vaikutus, joka hapattaa kohteensa.

Esim. Joh 3:15-18 kertoo uskosta, että hänellä olisi Pojan kautta iankaikkinen elämä.
      Joh 4:14 kertoo elämänvedestä, jonka juoja muuttuu lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
      Joh 5:10-12 Iankaikkinenelämä on hänen Pojassaan, jolla Poika on, sillä ON ELÄMÄ; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. (ei edes välitilassa siellä polttavankielen osastolla).
      Joh 6:50 Muttä tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
      Joh 6:54 kertoovielä tämän h-hetken. Joka SYÖ minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä,

(ja kopittelija lue ja ymmärrä, ettet haaskaisi hapatteeseen elämääsi) jae jatkuu. --ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
      Eli tästä nämä puheet tuli ja tässä hän Marttaa lohdutti ja vahvisti sanansa meillekin, joka on sanaan muistiinmerkitty.
      Hänessä eläen, hänessä uskoen, häneen toivomme panien, voimme nukahtaa kuoleman uneen, emmekä me kuole. Me nukumme, kunnes lupauksen mukaan ja mistä Paavalikin kirjoitti ja muistiinmerkittynä SAnaan käski meidän lohduttaa toisiamme.
      Meidät herätetään kuoleman unesta.
      Siis kopittelija ymmärrä tämä. Tämä on valtaisa lupaus, Kristuksessa, saamme levätä kuoleman unessa, Ei pelkoa, ei kauhua, Herra paluussa, kun uskossa olemme nyt kuulleet hänen äänensä, kuulemme sen silloin. Saamme herätä osaamme ja se on iankaikkisen elämän armolahja. Kopittelija, se on lepoa --- ymmärrä tämä --.

Ja hän antaa sanansa mukaan Joh 10:28 iankaikkisen elämän, eikä kukaan voi ryöstää meitä hänen kädestään. Meidän ei tarvitse maistaa sitä kuolemaa, joka on synnin palkka.
      Näistä asioista on kyse. Älä kopittelija tinttaa Jeesusta korvalle näkemyksissäsi.
      Kuten Jeesus on herätetty, meidätkin tullaan herättämään. Se on ylösnousemuksen VOIMA. Meillä on yhdyskuntamme taivaassa ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaamme. Nyt hän tekee sijaa ja kun kaikki on valmista hän saapuu.
      Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova POISNUKKUEET esiin yhdessä hänen kanssaan.
      Raamattu puhuu kuolleitten virkoamisesta ylösnousemisen yhteydessä.
      Eli se todistus, minkä Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämän on hänen Pojassaan. Jolla on Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole sillä ei ole elämää. kirj. 1. Joh 5.. Siis Jumalalla on elämä itsessään ja on antanut sen Pojalle ja Poika antaa sen meille ----- kun hän palaa---- ...

• Siis kopittelija ymmärrä tämä. Tämä on valtaisa lupaus, Kristuksessa, saamme levätä kuoleman unessa, Ei pelkoa, ei kauhua,

....eli kun sinä puskanimimerkki "uskotkoSenKopittelija" " kuolet fyysisesti" ja sinut ehken krematoriossa tuhkataan, niin "nukutko" sinä silloin ja missä ?
        .
        Siellä tuhkauurnassasiko sinä kuorsaat autuaallisesti ?
        .
        Jeesus kuitenkin opettaa näin: Luuk 16:22 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan".... eli Lepoon ja Lohdutukseen ! " Ei pelkoa, Ei kauhua" :)))
        .

• uskotkoSenKopittelija

Jotkut tässä ajassa ajattelevat, että he kastattavat itsensä kuolleitten puolesta.
        Tämä 1. Kor. 15:29 kertoo suoraan asian turhaksi, koska kuolleet eivät heräjä, niin miksi kastaa. Siis tähän ensimmäiseen ylösnousemukseen ei pääse kukaan toisten töillä ja kasteellakaan. Se on turha, he eivät herää kuoleman unesta.

Siksi 2. Kor. 5: luvussa kertoo alussa, että meillä on tämä kuolevainen ruumis joka hajotetaan maahan, siis tämä ei matkaa mihinkään, ei edes välitilaan.
        Tässä ruumiissa meillä on tuntevat elintoiminnot.
        Siksi me tarvitsemme myös ruumista, joka kestää iankaikkisuuden, eli YLÖSNOUSEMUSruumis. Se on taivaallinen ja sen saamme Herran paluussa. Se saa nauttia sitä osaansa. Siinä on meidän iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
        Mutta, tämä hetki ei ole vielä, vasta Jeesuksen paluussa ja se on vanhurskaille yhtäaikainen. Haudasta hedätetään ja täällä olevat.... muistakaamme tämä.
        Tämä on sanaan muistiinmerkitty, ettemme eksyisi.
        Siksi tämä II kor. 5 jatkaa. Sentähden me HUOKAAMMEKIN ikävöiden, että saisimme PUKEUTUA taivaalliseen majaamme. ... siis tuo majamme pukeutuminen on edessäpäin. Se ei ole kuolevainen, ja Henki todistaa meille lupauksen todellisuuden.
        Se on Hengen vakuus sydämissä. Ja niinkauan kun olemme tässä ruumiissa, olemme poissa Herrasta, eli kotoa, ja paluun hetki on kirjattu, ettemme eksy. Jeesuksen paluuseen.
        Se tieto tuo turvallisuutta, haluaisimmehan jo muuttaa kotiin, ja päästä sinne, mutta tämä ei ole meistä ja ajastamme kiinni. Tämän hetken tapahtuma on Jumalan kädessä, että se aika täyttyisi.

Jäädään tähän jakeitten sanoihin, tiedämme miten se toteutuu.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala ------Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, --- jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Siis sanat... meille ja lohdutuksena poisnukkuneille.
        Herra on tuleva. .. siis asia on varma.
        Mitä Herran tulossa tapahtuu???
        Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin!!!! Muista kopittelija tämä.
        ja sitten osa on täällä elossa, jotka vielä on täällä, he tulevat muuttumaan ja mitä sitten? Tämä on yhtäaikainen tapahtuma. ----yhdessä------ siis yhdessä---- ja kerran vielä -----yhdessä--- temmataan yläilmoihin ja niin----- mitä sitten???

sanotaako kopittelija yhteen ääneen?? --ja niin -- me --saamme-- aina --olla Herran kanssa. Eikös vain???

Jeesus sanoo, että kuolleet herätetään haudasta. Uskotko Jeesusta?
        Siinäpä se. ... hautapaikka herätys ja elämässä olevat ja Jeesuksen paluu!
        Helppoa, ilman perinnäisoppikaavoja.

• Jumalanmuistiin

Siis kopittelija ymmärrä tämä. Tämä on valtaisa lupaus, Kristuksessa, saamme levätä kuoleman unessa, Ei pelkoa, ei kauhua,

....eli kun sinä puskanimimerkki "uskotkoSenKopittelija" " kuolet fyysisesti" ja sinut ehken krematoriossa tuhkataan, niin "nukutko" sinä silloin ja missä ?
        .
        Siellä tuhkauurnassasiko sinä kuorsaat autuaallisesti ?
        .
        Jeesus kuitenkin opettaa näin: Luuk 16:22 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan".... eli Lepoon ja Lohdutukseen ! " Ei pelkoa, Ei kauhua" :)))
        .

Sinä panet taas painoarvon ruumiiseen. Sielu nukkuu ja Jumalan tietää ja herättää.

https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0

Kari Kuuvakin uskossa ollessaan kirkonpiirissä sanoitti tämän.

Sinä olet tuossa Aabrahaminhelmaan sotkeutunut.

• Jeesus sanoo, että kuolleet herätetään haudasta. Uskotko Jeesusta?

Missä näin sanotaan Raamatussa ?

• Jumalanmuistiin kirjoitti:

Sinä panet taas painoarvon ruumiiseen. Sielu nukkuu ja Jumalan tietää ja herättää.

https://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0

Kari Kuuvakin uskossa ollessaan kirkonpiirissä sanoitti tämän.

Sinä olet tuossa Aabrahaminhelmaan sotkeutunut.

Olen kuunnellut tämän biisin kun sitä aina tänne linkität mutta sanoitus on epäraamatullinen ! Ikävä kyllä !

Ei Jeesus missään sano, että kuolleet herätetään HAUDASTA ! vaan Jeesus nimenomaan puhuu TUONELASTA ! Vrt. Luuk 16:19-31 ! :O
        .
        Eli "Uskotko Jeesusta" !

Noh et näytä löytävän kohtaa... Noh minä autan ...
        .
        Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä ON iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT kuolemasta elämään.
        5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka HAUDOISSA ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

.
        Eli niillä jotka uskovat "on jo iankaikkinen elämä" ja he ovat jo "siirtyneet kuolemasta elämään".
        .
        Ja tämä kreikan alkukielen sana (5:28) "HAUDOISSA" = "mnémeion", niin se johdetaan kreikan kielen sanasta "mnémé" eli "muisti","muistaminen" ja siis sana "mnémeion", tarkoittaa suomeksi "muistomerkki","muistaa","pitää muistissa" !
        http://biblehub.com/greek/3419.htm
        .
        Eli "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka "MUISTOISSA" ovat, KUULEVAT hänen äänensä"
        .
        Eli missä kuulevat ? Tuonelassa vrt. Luuk 16:19-31 !

• anneelina8

.
        Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä ON iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan ON SIIRTYNYT kuolemasta elämään.
        5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
        5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka HAUDOISSA ovat, kuulevat hänen äänensä
        5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

.
        Eli niillä jotka uskovat "on jo iankaikkinen elämä" ja he ovat jo "siirtyneet kuolemasta elämään".
        .
        Ja tämä kreikan alkukielen sana (5:28) "HAUDOISSA" = "mnémeion", niin se johdetaan kreikan kielen sanasta "mnémé" eli "muisti","muistaminen" ja siis sana "mnémeion", tarkoittaa suomeksi "muistomerkki","muistaa","pitää muistissa" !
        .
        Eli "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka "MUISTOISSA" ovat, KUULEVAT hänen äänensä"
        .

Paavali antaa kysymykseesi suoran ja täsmällisen vastauksen. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin1Tess. 4: 16. Eihän tässä sanota mitään elävistä sieluista jotka nousivat vaan kuolleista jotka ovat olleet toiset kauankin haudassa kuolleina. Ne herätetään jotka ovat kuolleet Kristuksessa.
        Ja kaikki vanhurskaat kuolleet ja elossa olevat vanhurskaat muutetaan.1. Kor 15;51,52. ja kaikki temmataan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin.1Tess.4;17. ja he hallitsevat Hänen kanssaan ne tuhannen vueotta. Ilm. 20;6.

• anneelina8 kirjoitti:

Paavali antaa kysymykseesi suoran ja täsmällisen vastauksen. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin1Tess. 4: 16. Eihän tässä sanota mitään elävistä sieluista jotka nousivat vaan kuolleista jotka ovat olleet toiset kauankin haudassa kuolleina. Ne herätetään jotka ovat kuolleet Kristuksessa.
        Ja kaikki vanhurskaat kuolleet ja elossa olevat vanhurskaat muutetaan.1. Kor 15;51,52. ja kaikki temmataan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin.1Tess.4;17. ja he hallitsevat Hänen kanssaan ne tuhannen vueotta. Ilm. 20;6.

" Eihän tässä sanota mitään elävistä sieluista jotka nousivat vaan kuolleista jotka ovat olleet toiset kauankin haudassa kuolleina."

Ei sanota "sieluista" ei ... eikä myöskään puhuta "haudoista" halaistua sanaa vaan puhutaan ensin Fyysisesti "kuolleista" eli ihmisistä joiden sielu on eronnut ruumiista ja he tulevat esiin sieltä Tuonelasta ensin ja sitten ne jotka ovat jääneet tänne niin tulevat perässä !

• "Paavali antaa kysymykseesi suoran ja täsmällisen vastauksen"

Ps. Saankos Anneliina8 suuri "opettajasisar" kysyä sinulta että mitä minä tässä edellä oikein kysyin ? :O

• anneelina8

" Eihän tässä sanota mitään elävistä sieluista jotka nousivat vaan kuolleista jotka ovat olleet toiset kauankin haudassa kuolleina."

Ei sanota "sieluista" ei ... eikä myöskään puhuta "haudoista" halaistua sanaa vaan puhutaan ensin Fyysisesti "kuolleista" eli ihmisistä joiden sielu on eronnut ruumiista ja he tulevat esiin sieltä Tuonelasta ensin ja sitten ne jotka ovat jääneet tänne niin tulevat perässä !

Mutta etkö sinä mitenkään voi sitä käsittää että ihminen on kokonaisuus, eikä eriteltynä ruumis,sielu ja henki. Jumalahan puhalsi oman henkäyksensä maasta tehtyyn ruumiiseen ja silloin ihminen tuli eläväksi, mutta kuolemassa tämä henki palajaa elämän antajalle takaisin, Jumalan luokse hänen joka sen meille antoikin, mutta eihän se elämän henkäys ole mikään sielu. Me olemme vaan maan tomua ilman Kristusta siksihän Jeesus kuoli ristisllä että me saisimme elämän hänessä. Ilman Jeesuksen kuolemaa meillä ei olisi mitään muuta elämää kuin tämä yksi elämä täällä kuoleman maassa.

• anneelina8

"Paavali antaa kysymykseesi suoran ja täsmällisen vastauksen"

Ps. Saankos Anneliina8 suuri "opettajasisar" kysyä sinulta että mitä minä tässä edellä oikein kysyin ? :O

En tiedä mitä kysyit, enkä minä ole sinun opettajasi, kirjoittelen vain näin iltahetkenä, Sorry jos olet saanut sen käsityksen että minä sinua opettaisin. Jumala opettaa meitä kaikkia jos me haluamme kuunella Hänen ääntään..

• anneelina8 kirjoitti:

Mutta etkö sinä mitenkään voi sitä käsittää että ihminen on kokonaisuus, eikä eriteltynä ruumis,sielu ja henki. Jumalahan puhalsi oman henkäyksensä maasta tehtyyn ruumiiseen ja silloin ihminen tuli eläväksi, mutta kuolemassa tämä henki palajaa elämän antajalle takaisin, Jumalan luokse hänen joka sen meille antoikin, mutta eihän se elämän henkäys ole mikään sielu. Me olemme vaan maan tomua ilman Kristusta siksihän Jeesus kuoli ristisllä että me saisimme elämän hänessä. Ilman Jeesuksen kuolemaa meillä ei olisi mitään muuta elämää kuin tämä yksi elämä täällä kuoleman maassa.

Sama takaperin....

Etkö sinä Anneliina8 voi millään käsittää että ihmisessä on Henki, Sielu ja Ruumis !

Ja että "neshima" on yhtä kuin "henkäys" ja "neshama" on yhtä kuin sielu !
        Ja 1 Moos 2.7 kohdassa puhutaan nimenomaan alkukielellä "neshamasta" eli sielusta !
        .
        Vrt 1 Tess 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän HENKENNE ja SIELUNNE ja RUUMIINNE nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        .
        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

• anneelina8

En sitä mina enää koskaa tule uskomaan, että Ihmisessä on kome persoonaa. kun olen päässyt pois siitä harhasta niin kiitän Jumalaa että hän opetti minulle oikean tien tuossa asiassa. Hyvää yötä nyt Kopittelija mitää mennä jo unten maille. Tänne tuli kylmät ilmat nyt on luntakin satanut aika lähellä meidän paikkaa.

• anneelina8 kirjoitti:

En sitä mina enää koskaa tule uskomaan, että Ihmisessä on kome persoonaa. kun olen päässyt pois siitä harhasta niin kiitän Jumalaa että hän opetti minulle oikean tien tuossa asiassa. Hyvää yötä nyt Kopittelija mitää mennä jo unten maille. Tänne tuli kylmät ilmat nyt on luntakin satanut aika lähellä meidän paikkaa.

Hyvää yötä sinnekin ! Täällä puolipilvistä 19 ja rantakelejä odotellessa... ;D
        Ja ens viikolla olis tiedossa Pohjois-Karjalaan "kalareissu"..."jos Jumala suo"... :)

• uskotkoSenKopittelija

.

.
        .
        .
        .

Kopittelija, kaikilla ei ole aikaa maata täällä netissä ja suoltamassa tekstiä. Täällä vastaillaan, kun aikaa tulee ja tehtäviäkin on tehtävä. Välillä menee päiviä, että ei kerkiä ja sitten näkee, että palsta on sahattu täyteen, ettei enää kannata jatkaa.

Kopittelija, sinulle kuolleet "elävät" ilman ruumista, tätä vanhaa-aatua ja ja ilman sitä ylösnousemusruumista ja siinä se sinun ongelmasi onkin.
        Sinulla on pakko elää, ja sinulle se sielu rakentuu ruumiin ympärille, jossa sitten mennään johokin Aabrahamin helmoihin ja helmanviereen vaikertamaan helmoissa oleville, sitä osaa ja ja ovat siinä jo tuomittuina, ennen tuomiota.

Eli se näkökentässäsi on tämä ongelma, ei raamatussa, etkä sinä kerkiä kuuntelemaan etkä ajattelmaan asioita, kun pitää vain se oma näkemys loistaa majakkana, jota ihaillen katselet, ilman raamatun sisäistä sanomaa.

Eli jo vastauksistasi sinun pitäisi vetää johtopäätös, että jossain täytyy olla ongelmaa.

Tuossa aikaisemmin astui kysymykseesi "polttohautaus" koska käsitin, että se ruumis häviää, eikä sielulle jäänyt sijaa, lainasi siihen sitten tätä artistia.
        Uskon että artisti Kuuva on lähemänä totuutta, kuin sinun OMA näkemyksesi.

Sinulla varmasti on selitys, missä se sinun välitila"ruumis" on, että se olisi tunteva ja elävä, ettei se olisi herätettävissä haudasta.
        Katsos, ihminen haudataan ja tietenkin hänen maallinen lepopaikkansa on Ylösnousemushetkessä Herran tiedossa, eikä siinä kuulemisessa silloin ole ongelmaa.

Jopa se, että Jumala on pannut sinunkin sieraimiin elämänhengen, ei sinulla ollut paikka elävälle sielullesi ennen missään. Vaan sinusta tuli elävä sielu.
        Se on se luomisvoima. Ja se Uusi luomisvoima tulee Herran, joka loi taivaan ja maan, tässä kun hän luo uuden ihmisen, Uuden aadamin, iankaikkisen elämän.
        Siinä ei tarvitse rystyset valkeana pitää Aabrahamin vertauskuvan helmoista pitää kiinni, että saa elää. Se usko Jumalan valtavaan uudeksitekevään voimaan, riittää.
        Usko on luja luottus ja Sana.

Mutta, kun vastaat, tämän välitilasi ruumiin olomuodosta, älä ala runoilemaan monilukuisesti. Pyrin myös kerkiämään tähän koneellekin jossainvaiheessa.
        Tämä ei ole minulle niin rakas, että odottaisin tässä ylösnousemusta.

Siis vanha-aadam tulee maaksi jälleen. Voihan se ruumis hävitä uskovalla, vaikka atomeiksi, jos sota tekeetehtävänsä, mutta Herra herättää tämän minuuden siihen uuteen elämään, sitten ajallaan, kunhan hän on ensin sen sijan saanut aikaiseksi.
        Eli kääntämäsi teksi muistoissa ovat, tyhjentää kyllä sinun Aabrahamihelmasi välittömästi.
        Se hauta, johon kuvakielellä meikäpoikakin lasketaan, on Herran muistossa.
        Ts. se uudestiluotuna ajallaan, Herra ei unhoita, joten Joh. 6:39 Hän ei hukkaa, on muistossaan.

Se katsos kopittelija riittää. On hyvä levätä siinä Hänen muistossaan, ja se uudeksiluova Sana, käskyhuuto, se tekeekin sitten eläväksi.

Niinhän se luomistutyössäkin tapahtui, Jumala sanoi, ja tapahtui niin.
        Syy oli luomiseen ja syy sanomiseen ja syy toteutumiseen, Hän oli Herra, joka toteutti.
        Jumalan muisti, - tämä ja tämä uskoi, on syy sanomiseen, nouskaa ylös ja niin Kristuksessa kuolleet ----herätetään---- osaansa.

• Pastori.turust

Martha antoi minulle varmaan säälistä? Laukeamiseni oli hyvin nopea ja Martha valitteli sitä kovasti. En enää saa Marthalta edes säälistä.

• Exadventistiparka

Anneelina8 toi tässä aiemmin esille mielenkiintoisen Raamatunkohdan, johon kysyisinkin nyt selvitystä NIILTÄ jotka eivät usko tietoiseen tilaan fyysisen (tai edes "toisen") kuoleman jälkeen.
      Joh 3:36 "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, VAAN JUMALAN VIHA PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
      Mitä siis tarkoittaa "elämää näkevä" ? Jos sana "elämä" tässä tarkoittaa kuolleena olemisen vastakohtaa, niin siinä tapauksessa tämä sanoo suoraan ettei kyseinen henkilö tule ikinä enää olemaan "tajuissaan", eikö ? Eli silloin hän ei menisi viimeiselle tuomiollekaan, tai heräisi enää milloinkaan muutenkaan.
      Tätä tulkintaa ei Raamattu kuitenkaan tue.
      Toisaalta sanotaan, että Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Jos se kerran pysyy, eikö se silloin kero kuitenkin siitä että kyseinen henkilö on olemassa ? Ei kai Jumalan viha pysy sellaisen päällä joka ei ole olemassa ???
      Entä sitten sana "VAAN", joka tarkoittaa yleensä vastakohtaa. Näin siis "elämän näkeminen" on asetettu vastakkain "Jumalan vihan pysymisen" kanssa.
      Milloin näitä kahta voi vertailla keskenään ? Jos henkilö "ei ole elossa", ei ole mielekästä ajatella että Jumalan viha pysyy häntä kohtaan. Toisaalta, jos Jumala kerran on hänet tuhonnut, miksi Jumalan viha siis PYSYY hänen päällään - eli ei lopu ?
      Voisiko joku selittää nämä kolme asiaa, eli
      1) hän ei (ikinä) ole näkevä elämää - miten hä siis voi olla viimeisellä tuomiolla - miten hänet voidaan "tappaa" jos hän ei ikinä tule elämään ?
      2) Miten Jumalan viha voi pysyä hänen päällään jos hänen olemassaolonsa on loppunut ?
      3) Miten "elämän näkeminen" ja "Jumalan vihan pysyminen" voidaan asettaa "vaan" -sanalla vastakohdiksi ? (kreikan all / alla tarkoittaa vastakohtaa, a strong adversative conjunction)

• einäeElämääEi_ikuista

Eiköhän asia selkiä siinä, että "viha pysyy hänen päällään" on tuomion alainen. Kun ihminen ajassakin "rikkoo lakia vastaan", niin laintuomio on tämän rikkojan päällä siihen asti, kun laki tuomarin edessä luetaan voimaan.

Siksi synnin palkka on kuolema- Jumalalla on oikeus tappaa sielu, joka syntiä tekee. Siis on mentävä tässä asiassa tuohon viimeisen tuomion julistuspaikalle ja nähdä, että se "viha" ei ole anteeksisaatua.
        Ja näin ollen kun tuomio julistetaan, Sana tuomitsee ja käsky kuuluu.
        Helvetin tuli- sen päätös on lopullinen. Ei ole iankaikkisen ---elämänarmolahjaa--- vaan kuolema, jonka osa ja olomuoto on ikuinen, tämä tuomittu on II-kuoleman oma ja ei saa iankaikkista elämänruumista, vaan tämä herätetty surmataan ja poltetaan tuhkaksi jalkojen alle, käveltäväksi.
        Häntä ei enää ole. Näin luodaan sitten Uusi taivas ja maa, kaikki entinen on mennyt.

Siis ikinä elämää näkevä, sen jakohetki on tämä tuomionaikahetki.
        Siksi Jumalan viha ei ollut hävinnyt vaan tuomiokirja julistaa ihmisen siihen osaan, jonka hän on valinnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe