Jos ajat suurinta sallittua mutta joku peräpoika roikkuu kiinni perässäsi, niin jätä pitkä väli edelläajavaasi. Älä kuitenkiaan liikaa hidasta kerralla ettei peräpoju hyödynnä sitä ohitukseen. Tällöin perskärpänen ei pääse sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa eli joutuu ohittamaan auton kerralla ja kestää tosi kauan ennen kuin pääsee koko jonon ohi.
Toinen tapa muistuttaa näitä toisten periin tunkeutuvia on jarruttaa vähän voimakkaammin esim risteyksiin saavuttaessa. Itsellä on vanha auto vetokoukulla joten ei haittaa vaikka vähän osuiskin. Jos edessä on autojono pysähtynyt punaisiin, jarruttaa normaalia aiemmin ja voimakkaammin, kukaan ei voi syyttää sua siitä että hidastit kun edessä on pysähdyksissä oleva autojono.
Näin ärsytät perässäroikkujaa
82
<50
Vastaukset
- saunanTaaNiskalaukaus
Miksi olet kusipää?
Jos joku ajaa minua nopeammin, niin hän saa mennä minusta ohi ja parempi niin molemmille. Tuollainen temppuilu ja liikenteen vaarantaminen on ehkä tyhminetä mitä voi tehdä, siinä voi joutua myös sivulliset uhreiksi sinun lisäksesi.
Ihmisellä pitää olla sen verran normaali itsetunto ettei koe alemmuutta jos joku ohittaa.- ei.roikuta
"Ihmisellä pitää olla sen verran normaali itsetunto ettei koe alemmuutta jos joku ohittaa."
Sinähän se olet kusipää!!
Ei aloituksessa ollut puhe ohituksen estämisestä.
Aloitahahan päin vastoin (aivan oikein) kehoittaa maltillisesti hiljentämään perässä roikkujan ohituksen helpottamiseksi.
Ethän vaan kuulu näihin ap:n mainitsemiin "peräpoikiin"? ei.roikuta kirjoitti:
"Ihmisellä pitää olla sen verran normaali itsetunto ettei koe alemmuutta jos joku ohittaa."
Sinähän se olet kusipää!!
Ei aloituksessa ollut puhe ohituksen estämisestä.
Aloitahahan päin vastoin (aivan oikein) kehoittaa maltillisesti hiljentämään perässä roikkujan ohituksen helpottamiseksi.
Ethän vaan kuulu näihin ap:n mainitsemiin "peräpoikiin"?> Älä kuitenkiaan liikaa hidasta kerralla ettei peräpoju hyödynnä sitä ohitukseen.
- turvallinen.tapa
TheRat kirjoitti:
> Älä kuitenkiaan liikaa hidasta kerralla ettei peräpoju hyödynnä sitä ohitukseen.
> Tällöin perskärpänen ei pääse sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa eli joutuu ohittamaan auton kerralla<
Eli kasvata turvaväliä edellä ajavaan maltillisesti nopeutta hiljentäen.
Mikä menee väärin? turvallinen.tapa kirjoitti:
> Tällöin perskärpänen ei pääse sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa eli joutuu ohittamaan auton kerralla<
Eli kasvata turvaväliä edellä ajavaan maltillisesti nopeutta hiljentäen.
Mikä menee väärin?Se, että pyrkii hidastamalla jotenkin estämään ohituksen. Onnistumistodennäköisyydestä en sitten tiedä.
Hyvä tietysti, että edes tuossa vaiheessa tajuaa tehdä vähän hajurakoa edelläajajaan. Tuossahan jo tunnusti, että normaalisti ajaa aivan liian lähellä edellämenevää...- Ruahahhahaahha
TheRat kirjoitti:
Se, että pyrkii hidastamalla jotenkin estämään ohituksen. Onnistumistodennäköisyydestä en sitten tiedä.
Hyvä tietysti, että edes tuossa vaiheessa tajuaa tehdä vähän hajurakoa edelläajajaan. Tuossahan jo tunnusti, että normaalisti ajaa aivan liian lähellä edellämenevää...Pyrkii hidastamalla estämään ohituksen? Okei...
:D Ruahahhahaahha kirjoitti:
Pyrkii hidastamalla estämään ohituksen? Okei...
:DKuten sanottua, en tiedä tuosta onnistumistodennäköisyydestä. Tämä oli aloittajan näkemys asiaan.
Kertoi lähinnä tietysti siitä, että aloittaja ajelee tappituntumalla...Nostaa kaasun ylös tai vakionopeudensäätimen pois päältä ja antaa nopeuden laskea, kyllä turvaväli lisääntyy
- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Kuten sanottua, en tiedä tuosta onnistumistodennäköisyydestä. Tämä oli aloittajan näkemys asiaan.
Kertoi lähinnä tietysti siitä, että aloittaja ajelee tappituntumalla..."Kertoi lähinnä tietysti siitä, että aloittaja ajelee tappituntumalla..."
Mistä näin päättelit? ei_kai kirjoitti:
"Kertoi lähinnä tietysti siitä, että aloittaja ajelee tappituntumalla..."
Mistä näin päättelit?Siitä että ohittaminen mahdollistuu hidastamalla. Eli jos ei hidasta, ei edessä ole tilaa palata ohituksesta, eli...
- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Siitä että ohittaminen mahdollistuu hidastamalla. Eli jos ei hidasta, ei edessä ole tilaa palata ohituksesta, eli...
Missä kohtaa aloitusta tulee ilmi, että hidastaminen mahdollistaa ohituksen yksi auto kerrallaan?
ei_kai kirjoitti:
Missä kohtaa aloitusta tulee ilmi, että hidastaminen mahdollistaa ohituksen yksi auto kerrallaan?
Onhan se sekava teksti, mutta eipä ole selvinnyt vielä, miten muuten hidastaminen ohitusta hankaloittaa. Jos keksit, niin kerro.
- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Onhan se sekava teksti, mutta eipä ole selvinnyt vielä, miten muuten hidastaminen ohitusta hankaloittaa. Jos keksit, niin kerro.
Siis miten muuten hidastaminen ohitusta hankaloittaa? Kuin siten että...?
ei_kai kirjoitti:
Siis miten muuten hidastaminen ohitusta hankaloittaa? Kuin siten että...?
Eli sinäkään et keksi? Tästä on pääteltävä, että tuo ajaa täysin tappituntumalla ja kehoittaa hidastamaan vain sen verran, ettei väli edellämenevään kasva niin isoksi, että siihen pystyisi ohituksen jälkeen palaamaan.
- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Eli sinäkään et keksi? Tästä on pääteltävä, että tuo ajaa täysin tappituntumalla ja kehoittaa hidastamaan vain sen verran, ettei väli edellämenevään kasva niin isoksi, että siihen pystyisi ohituksen jälkeen palaamaan.
Mutta aloituksessahan lukee että:
"Tällöin perskärpänen ei pääse sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa eli joutuu ohittamaan auton kerralla ja kestää tosi kauan ennen kuin pääsee koko jonon ohi." ei_kai kirjoitti:
Mutta aloituksessahan lukee että:
"Tällöin perskärpänen ei pääse sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa eli joutuu ohittamaan auton kerralla ja kestää tosi kauan ennen kuin pääsee koko jonon ohi."Jeps. Ristiriitaista on.
Ainut selvä asia on, että aluksi joutuisi ohittamaan kaksi autoa kerralla, eikös?- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Jeps. Ristiriitaista on.
Ainut selvä asia on, että aluksi joutuisi ohittamaan kaksi autoa kerralla, eikös?Miten se on selvää?
ei_kai kirjoitti:
Miten se on selvää?
Siten, että hidastamalla ajetaan takaatulija tilanteeseen, jossa hän jotuu ohittamaan autot erikseen - minkä lisäksi ohittaminen on jotenkin vaikeampaa kuin ennen.
Minä en ole ajatustenlukija. Tuo on ainut tulkinta, jonka kykenen jotenkin alkuperäisestä oksennuksesta tekemään. Jos kykenet parempaan, niin olisi kiva kuulla se.- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Siten, että hidastamalla ajetaan takaatulija tilanteeseen, jossa hän jotuu ohittamaan autot erikseen - minkä lisäksi ohittaminen on jotenkin vaikeampaa kuin ennen.
Minä en ole ajatustenlukija. Tuo on ainut tulkinta, jonka kykenen jotenkin alkuperäisestä oksennuksesta tekemään. Jos kykenet parempaan, niin olisi kiva kuulla se.Miten se, että hidastamisen jälkeen joutuisi ohittamaan auton kerrallaan todistaa, että ennen sitä olisi joutunut ohittamaan kaksi kerralla?
ei_kai kirjoitti:
Miten se, että hidastamisen jälkeen joutuisi ohittamaan auton kerrallaan todistaa, että ennen sitä olisi joutunut ohittamaan kaksi kerralla?
Siten, että hidastaminen vaikeuttaa ohitusta. Minä en keksi mitään muuta tapaa, mutta, kuten sanottua:
> Jos kykenet parempaan, niin olisi kiva kuulla se.
Jos aiot vain toistaa samaa kysymystä ad infinitum, niin "keskustelu" saa minun puolestani jäädä.- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Siten, että hidastaminen vaikeuttaa ohitusta. Minä en keksi mitään muuta tapaa, mutta, kuten sanottua:
> Jos kykenet parempaan, niin olisi kiva kuulla se.
Jos aiot vain toistaa samaa kysymystä ad infinitum, niin "keskustelu" saa minun puolestani jäädä.Kahden auton ohittaminen kerralla vaikeutuu joka tapauksessa, jos niiden välimatka kasvaa, oli se alussa mitä hyvänsä.
Mutta toki sinä tämän tiesit, et vain voi narsistina myöntää olevasi väärässä, tai edes antaa asian olla. ei_kai kirjoitti:
Kahden auton ohittaminen kerralla vaikeutuu joka tapauksessa, jos niiden välimatka kasvaa, oli se alussa mitä hyvänsä.
Mutta toki sinä tämän tiesit, et vain voi narsistina myöntää olevasi väärässä, tai edes antaa asian olla.Kyse ei ollut kahden auton ohittamisen vaikeutumisesta, vaan ohittamisen vaikeutumisesta ylipäätänsä. Mutta tämänhän sinä taas tiesit.
- ei_kai
TheRat kirjoitti:
Kyse ei ollut kahden auton ohittamisen vaikeutumisesta, vaan ohittamisen vaikeutumisesta ylipäätänsä. Mutta tämänhän sinä taas tiesit.
Voi vittu, olet pahempi kuin luulinkaan. Ensinnäkin, aloituksessa puhutaan nimenomaan kahden auton ohittamisesta kerralla, kuten jokainen voi sieltä ihan riittävän selvällä suomen kielellä lukea. Se ei ole ilmaisultaan ristiriitainen oksennus, kuten yritit vääristellä joutuessasi ahtaalle.
Sitä paitsi sillä ei ole väliä, koska kun vaihtoehtona on ohittaa yksi tai kaksi autoa kerralla, ohittaminen kokonaisuutena vaikeutuu, kun toinen noista vaikeutuu.
Jos joku roikkuu perässäni (tapahtuu luokkaa kerran vuodessa), minä hidastan ja siirryn tien oikeaan laitaan. Yleensä kun tarpeeksi hidastaa, niin perskärpänen joko menee ohi tai jättää väliä. Yhden kerran olen joutunut kahdesti saman auton takia hidastamaan nopeuden 100 => 20 km/h ja kiihdyttämään uudestaan. Toisella kerralla uskoi ja väli kasvoi... Ohi ei kuitenkaan päässyt, vaikka olimme ainoat kuskit varmaan kymmenen kilometrin säteellä.
Jos perseessäroikkuminen tapahtuu esim. jonossa ruuhka-aikaan, jolloin ohittaminen on muutenkin pitkälti mahdotonta, minä vain pidennän oman turvavälini noin kaksinkertaiseksi.
Minua ei kiinnosta kiusata muita liikenteessä, eikä varsinkaan tahallani aiheuttaa onnettomuuksia. Toki aloittajan kaltaisia kusipäitä voi vähän kouluttaa, jos sattuu kohtaaamaan.- miksi.pitäisi
TheRat, miksi aloittajaa kusipääksi tituleeraat?
Aloittajahan kertoo "peräpoikia" kohdatessaan toimivansa lähes samoin kuin sinäkin. miksi.pitäisi kirjoitti:
TheRat, miksi aloittajaa kusipääksi tituleeraat?
Aloittajahan kertoo "peräpoikia" kohdatessaan toimivansa lähes samoin kuin sinäkin.Aloittaja kertoo pyrkivänsä ärsyttämään heitä, estämään ohituksen ja yrittää vielä aikaansaada onnettomuuden.
Se laskettaneen minun kirjoissani kusipäisyydeksi.- miksi.pitäisi
Aliottajahan kertoo pidentävänsä turvaväliä edessään ajavaan ja maltillisesti hiljentävän nopeuttaan, eihän tällainen voine ohituksen estämistä olla, vai voiko?
Jos "peräpoju" edellä ajavan ohituksen helpottamis toimista ärsyyntyy, eihän syy voine olla helpottajan. miksi.pitäisi kirjoitti:
Aliottajahan kertoo pidentävänsä turvaväliä edessään ajavaan ja maltillisesti hiljentävän nopeuttaan, eihän tällainen voine ohituksen estämistä olla, vai voiko?
Jos "peräpoju" edellä ajavan ohituksen helpottamis toimista ärsyyntyy, eihän syy voine olla helpottajan.Ei voi olla ohituksen estämistä? Ehkä ei, mutta yritys on hyvä.
> Älä kuitenkiaan liikaa hidasta kerralla ettei peräpoju hyödynnä sitä ohitukseen
Mitenkäs se äkkijarrutus ilman varsinaista tarvetta? Sekin on varmaan vain viaton yritys helpottaa takanatulijan elämää?- miksi.pitäisi
TheRat kirjoitti:
Ei voi olla ohituksen estämistä? Ehkä ei, mutta yritys on hyvä.
> Älä kuitenkiaan liikaa hidasta kerralla ettei peräpoju hyödynnä sitä ohitukseen
Mitenkäs se äkkijarrutus ilman varsinaista tarvetta? Sekin on varmaan vain viaton yritys helpottaa takanatulijan elämää?Jätetään nyt ne mahdolliset, tarpeelliset tai tarpeettomat, äkkijarrutukset omaan arvoonsa, ja ihmetellään miksi turvavälin kasvattaminen edellä ajavaan ja nopeuden maltillinen laskeminen on/voi olla "peräpojun" ohituksen estämistä tai ainakin sen hyvä yritys.
Samoin voi unohtaa arvailut "tappituntumalla ajamisesta" koska avauksen perusteella ko. päätelmä on lähinnä mutua. miksi.pitäisi kirjoitti:
Jätetään nyt ne mahdolliset, tarpeelliset tai tarpeettomat, äkkijarrutukset omaan arvoonsa, ja ihmetellään miksi turvavälin kasvattaminen edellä ajavaan ja nopeuden maltillinen laskeminen on/voi olla "peräpojun" ohituksen estämistä tai ainakin sen hyvä yritys.
Samoin voi unohtaa arvailut "tappituntumalla ajamisesta" koska avauksen perusteella ko. päätelmä on lähinnä mutua.Olet nyt pikkasen hakoteillä.
Aloittaja kertoi kasvattavansa väliä vain sen verran, ettei ohitus onnistu kunnolla. Tämä tarkoittaa, että välin kasvattamisen jälkeenkään sitä ei ole niin paljoa, että siihen voisi turvallisesti ohittaja palata. Toisin sanoen, ennen tuota kasvattamista väli on ollut aivan liian lyhyt... Siis ajeltu tappituntumalla.
Miksi äkkijarrutukset pitäisi jättää omaan arvoonsa? Se on minusta aloittajan kusipäisyyden pahimpia ilmenemiä.- miksi.pitäisi
TheRat kirjoitti:
Olet nyt pikkasen hakoteillä.
Aloittaja kertoi kasvattavansa väliä vain sen verran, ettei ohitus onnistu kunnolla. Tämä tarkoittaa, että välin kasvattamisen jälkeenkään sitä ei ole niin paljoa, että siihen voisi turvallisesti ohittaja palata. Toisin sanoen, ennen tuota kasvattamista väli on ollut aivan liian lyhyt... Siis ajeltu tappituntumalla.
Miksi äkkijarrutukset pitäisi jättää omaan arvoonsa? Se on minusta aloittajan kusipäisyyden pahimpia ilmenemiä.Päätelmäsi, "Aloittaja kertoi kasvattavansa väliä vain sen verran, ettei ohitus onnistu kunnolla."
Aloittaja kirjoitti: Tällöin perskärpänen ei pääse_ sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa_.
Siis ajeltu tappituntumalla."
Mistä moinen mielleyhtymä?
Eli aloittaja ajaa kohtuullisella turvavälillä edellä ajavaan ja perskärpäsen havaitessaan lisää vielä väliä ohituksen helpottamiseksi.
Jos perskärpästen turvallisen ohituksen edes auttaminen on hakoteillä olemista niin miten sitten pitäisi toimia, että menisi oikein?
Ei takerruta jarrutuksiin kun puhe on ajamisesta ja ohituksista. miksi.pitäisi kirjoitti:
Päätelmäsi, "Aloittaja kertoi kasvattavansa väliä vain sen verran, ettei ohitus onnistu kunnolla."
Aloittaja kirjoitti: Tällöin perskärpänen ei pääse_ sinun ja edelläajavasi ohi samalla kertaa_.
Siis ajeltu tappituntumalla."
Mistä moinen mielleyhtymä?
Eli aloittaja ajaa kohtuullisella turvavälillä edellä ajavaan ja perskärpäsen havaitessaan lisää vielä väliä ohituksen helpottamiseksi.
Jos perskärpästen turvallisen ohituksen edes auttaminen on hakoteillä olemista niin miten sitten pitäisi toimia, että menisi oikein?
Ei takerruta jarrutuksiin kun puhe on ajamisesta ja ohituksista.Aloittaja kielsi kasvattamasta väliä liikaa, jotta perskärpänen ei pysty ohittamaan. Selitätkö, miten välin kasvattaminen helpottaa kahden auton ohittamista kerralla?
Aloittaja nimen omaan ja kirjaimellisesti käsi hidastaa niin vähän, ettei ohitus onnistu.
Hieman pelottava olet, jos sinun mielstäsi jarrutukset eivät kuulu ajamiseen. Ja puhe oli aloittajan kusipäisyydestä ja hänen halunsa aikaansaada kolari äkkijarrutuksella on mitä suurimmassa määrin olennaista. Ei toki sovi sinun agendaasi, kun yrität jotenkin kääntää aloittajan viestin positiiviseksi.- miksi.pitäisi
TheRat kirjoitti:
Aloittaja kielsi kasvattamasta väliä liikaa, jotta perskärpänen ei pysty ohittamaan. Selitätkö, miten välin kasvattaminen helpottaa kahden auton ohittamista kerralla?
Aloittaja nimen omaan ja kirjaimellisesti käsi hidastaa niin vähän, ettei ohitus onnistu.
Hieman pelottava olet, jos sinun mielstäsi jarrutukset eivät kuulu ajamiseen. Ja puhe oli aloittajan kusipäisyydestä ja hänen halunsa aikaansaada kolari äkkijarrutuksella on mitä suurimmassa määrin olennaista. Ei toki sovi sinun agendaasi, kun yrität jotenkin kääntää aloittajan viestin positiiviseksi." Selitätkö, miten välin kasvattaminen helpottaa kahden auton ohittamista kerralla?"
Aloittaja nimen omaan kehoitti kasvattamaan väliä sen verran, että perskärpänen varmasti pääsee turvallisesti ohi edes _y h d e s t ä_ autosta.
Toki jarrutukset kuuluu ajamiseen mutta tuskin "vänkäämiseen" siitä pitääkö/sopiiko peskärpäsen turvallista ohitusta pyrkiä edistämään.
- 63464
Oletko harkinnut hakeutumista mielenterveyshoitoon?
- Rauhaa_
Miksi kukaan tarvitsisi ohjeita siihen, miten ärsyttää toisia liikenteessä?
Liikenne on yhteispeliä. Kun jokainen pitää huolen omasta ajamisestaan ja edes yrittää olla siinä hyvä, liikenne sujuu keskimäärin hyvin. Tällaisista ohjeista ei ole siihen ainakaan apua.- MINÄMINÄMINÄMINÄ
Mut kun....... MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ. olen oikeutettu kaikkeen, ja vain muilla on velvollisuuksia..........
MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ.........
- nboimpnom
Jos tunnet että joku roikkuu perseessäsi niin jätä edessä olevaan riittävä väli että perseessäsi roikkuva voi ohittaa sinut. Näkee päivittäin liikenteessä kuinka jumitetaan rekkojen ja matkailuvaunujen perään niin että ohittaa pitää 3-4 autoa kerralla. Jos ei kerta ole haluja ohittaa edelle hitaammin menevää, on syytä jättää takaa tuleville riittävä väli suorittaa ohitus turvallisesti.
Sellainen lisäys, että ohituskaistaosuuksilla varustetulla tiellä kannattaa ennen ohituskaistan alkua vähän kiriä noita välejä umpeen, että takaa ohittamaan pyrkivät pääsevät koko letkan ohi yhdellä ohituksella. Muutoin 100 metrin väli on parempi, niin mahtuu ohittamaan ja on takaa tuleville selkeää, ettet sinä ole menossa.
- miksi.pitäisi
"Jos tunnet että joku roikkuu perseessäsi niin jätä edessä olevaan riittävä väli että perseessäsi roikkuva voi ohittaa sinut."
Juuri näin kertoi tekevänsä ap.
Erään tunnetun kommentoijan mukaan tämä on kuitenkin "peräpoikien" ärsyttämistä ja ohituksen estämistä.
- 32646
Tuo välin lisääminen ettei perässä roikkuva ylinopeuskuski pääse helposti koko jonon ohi nimenomaan lisää liikenneturvallisuutta, sillä ehkäisee vaarallisen ylinopeuden. Samalla on hauska ärsyttää peräpokia kun suorat eivät riitä koko jonon ohitukseen. Perässroikkuva taas vaarantaa turvallisuutta kun ei jätä turvaväliä.
Peräänajo on aina takana ajavan syy jos edessä oleva jarruttaa syystä. Missään liikennesäännöissä ei määritellä kuinka aikaisin tai kuinka voimakkaasti on sallittua jarruttaa. Eli jos edessä on pysähtynyt autojono, kannattaa vähän säikäyttää perskärpäsiä hieman voimakkaammalla ja aikeisemmalla jarrutuksella, ehkä oppivat silloin noudattamaan liikennesääntöjä ja pitämään turvavälin. Olen kokeillut ja toimii kyllä, ei uskaltanu peräpoju ajaa yhtä lähellä enää. - 325423
Kusipäistä puhen ollen, nimenomaan perässäroikkujat ovat kusipäitä kun vaarantavat edelläajavan turvallisuuden ja kuvittelevat voivansa "painostaa" edelläajavaa ajamaan ylinopeutta.
- Mene.hoitoon
Kusipään löydät katsomalla peiliin.
- mene.tosiaan.hoitoon
Mene.hoitoon kirjoitti:
Kusipään löydät katsomalla peiliin.
Kyllä se peiliin katsomisen paikka on jollakin muulla kuin nimim. "325423".
Osaatko yhtään arvata kenellä?
- JoOnTyhmyysHuipussaan
Aloittaja on loistava esimerkki kusipäisestä Suomiautoilijasta !!! Näistä ne onnettomuudet alkaa.... Aloittajalla on 5 lasta autossaa ja hän kokee olevansa loisto isä !! Varsinkin rekkojen edessä hän viihtyy.... voi voi tätä vatupassi silmäistä isisä.
- WWMMKK
Juuri näin. Aloittajan kaltaiset idiootit ovat liikenteemme suurin riskitekijä, jopa perässäroikkuja on pienempi paha. Valitettavasti nyt etenkin kesälomakaudella heitä on aivan liian paljon. Ilmeisesti niitä, jotka ajavat normaalisti sitä 10 km työmatkaa kuvitellen olevansa vähintäänkin Euroopan parhaita kuskeja. Kesälomamatkoilla sitten tuttujen ympyröiden ulkopuolella karmea totuus omasta etevyydestä saattaakin romahtaa. Tämä pitää sitten tietysti kostaa kiusantekona kanssa-autoilijoille.
- säälittäviävouhakkeita
Perässä roikkujat on näitä köyhiä joilla on aina kiire.. sitä täytyy ymmärtää koska onhan se tiukkaa ja hermoja kiristävää kun osamaksut ja lyhennykset painaa päälle. Ainoa pätemisen paikka elämässä löytyy sitten liikenteessä.. perässä roikkumalla. Suurin raukka on juuri perässä roikkuja, jolla ei taidot tai auton ominaisuudet riitä ohi menemiseen jo silloin kun siihen olisi tilaisuus.
- Sppedyyyy
Kyllä näillä kyläpoliiseilla on se pätemisen paikka liikenteessä. Ei ole kiire kotiin, kun kotona odottaa ruma akka ja tossun alle joutuminen. Sitten pitää kiusata muita tienkäyttäjiä ja kostaa oma mielipaha, kun kotona täys lapanen.
- dtjkytjkstyjstyj
V...ako sitten perään tulet roikkumaan? Mene ohi ja sillä selvä!. Kunhan osaisit edes ohittaa.. mutta sekin jää puolitiehen yleensä.
- Speedyyyy
Joo en oo tarvinu yleensä kovin kauan roikkua perässä, mut toisinaan on ihan kiva kattoo kun ohittevalla alkaa niska punottaa ja sit kun meet ohi niin hartiat lysähtää ressukalla. Ymmärtäähän sen kun missään ei onnistu ja eukko naputtaa kotona ja edes liikenteessä ei pärjää.
- 1214
Speedyyyy kirjoitti:
Joo en oo tarvinu yleensä kovin kauan roikkua perässä, mut toisinaan on ihan kiva kattoo kun ohittevalla alkaa niska punottaa ja sit kun meet ohi niin hartiat lysähtää ressukalla. Ymmärtäähän sen kun missään ei onnistu ja eukko naputtaa kotona ja edes liikenteessä ei pärjää.
No olipa lapsellinen viesti. Eihän se ohitetuksi tuleminen mihinkään pärjäämiseen liity, pikemminkin se perskärpäröinti kertoo pärjäämättömyydestä jos ei osaa mennä hitaammasta ajoneuvosta ohi. Kyllä nykyajan autoilla pääsee kovaa jos tahtoo, sen kun painaa vaan kaasua, jotkut vaan valitsevat ajaa rajoitusten mukaan niin säästyy sakkorahat muuhun kivaan. Tuo "niitä vaan harmittaa kun mun auto menee kovempaa" on lähinnä henkisesti 5 v tasoisen elämässään muuten epäonnistuneen viimeinen pätemiskeino ja sekin silkkaa itsepetosta. Ei ketään kuule kiinnosta vaikka ajaisit kahta sataa kunhan et aja kenenkään takapuskurissa kiinni.
- vaaraa_ei_valvota
Uskon että takanatuleva perässäroikkuja on niin typerä ettei hän tajua että edelläajava poikkeaa normaalista ajotavastaan vain siksi että takanatuleva ajaa liian lähellä. Maantieliikenteessä jarruvalojen vilkkuminen on melko yleinen ilmiö.
Itse tyydyn pitämään turvaväliä eteeni joka takaa sen ettei isompaa vahinkoa pääse peräänajossa syntymään, ja tappavan hirvikolarin riski on kuitenkin aika pieni. - perääänmars
Oravanpyörässä kittuuttavilla köyhillä on aina kiire ja se näkyy liikenteessä. Taitaa osamaksujen eräpäivät lähestyä..
- Menerunkulle
Vitun spede. Sä et aaa) osaa ajaa eikä sulla bee) ole kunnon autoa alla. Sä et pysty muuhun kuin jarruttelemaan edessä. Mä vetäsen tollaisista pelleistä ohi enitaim mua huvittaa.
- menevaan
Vitun idiootti luulee että jokainen ajaa aina niin kovaa kuin auto kulkee. Vain täydellinen siis TÄYDELLINEN IDIOOTTI kuvittelee roikkuessaan toisten perässä että kun edellä ajava ajaa jo hieman yli rajoituksen, niin tämän auto ei vaan kulje kovempaa tai että hän ei osaa ajaa kovempaa. No kiirehdi taas aamulla oravanpyörääsi jotta saat seuraavan osamaksuerän maksettua ! Todistit sen että tyhmyydellä ei tosiaan ole mitään rajaa..
- veio
Ydin puuttuu.
Jos päättäjät uskaltaisivat tehdä jotain eli sanoa liikenteen vaarantamisen loppuvan. Ne, joiden kohdalla se ei lopu, poistetaan liikenteestä. Jos kuski ei pysty ajamaan oikeaa nopeutta tai pitämään turvavälia, ei sovi liikenteeseen.
Ehdotin poliisille Radio Novassa kolmen vuoden kampanjaa. Sinä aikana liikenteestä pois ne jotka eivät pysty ajamaan oikein. Miksi kortin pitämiseksi on eri ehdot kuin sen saamiseksi ajokokeessa.??? - veio
Huolehdin turvavälistä. En anna muiden vaarantaa turvallisuuttani.
Jos rekka ajaa takana liian lähellä, hidastan nopeutta reilusti ennen ylämäkeä ja jätän rekan kiihdyttelemään kun itse poistun paikalta.
Jos ei ole mäkiä, ajan hieman aaltoilevalla nopeudella tai hidastan nopeuteni takana olevan välimatkan mukaiseksi.
On outoa huomata miten jotkut täällä puolustavat liikenteen vaarantajien touhuja mitä ihmeellisimmillä syillä.- ÖÅYW
Ilmiannoit taas yhden vaarallisen idiootin. Katso peiliin jos et muuten itseäsi tunnista, urpo!
- lusikalle_töitä
Minulla ei valitettavasti ole rekkakorttia, mutta jos olisi, tekisin näin: kun häirikkö jarruttelee rekan edessä, painaisin kaasun pohjaan. Sen jälkeen palokunta keräisi ruokalusikalla liikennehäirikön jäänteet muovipussiin. Poliisi ilmeisesti aikanaan kysyisi syytä tapahtuneeseen. Olisi helppo vastata, että häirikkö jarrutti arvaamatta edessä, häirikköhän ei siinä vaiheessa enää ole esittämässä vastaväitteitä..
- 198
lusikalle_töitä kirjoitti:
Minulla ei valitettavasti ole rekkakorttia, mutta jos olisi, tekisin näin: kun häirikkö jarruttelee rekan edessä, painaisin kaasun pohjaan. Sen jälkeen palokunta keräisi ruokalusikalla liikennehäirikön jäänteet muovipussiin. Poliisi ilmeisesti aikanaan kysyisi syytä tapahtuneeseen. Olisi helppo vastata, että häirikkö jarrutti arvaamatta edessä, häirikköhän ei siinä vaiheessa enää ole esittämässä vastaväitteitä..
Ei tarvitse edessä ajaneen olla puolustautumassa, peräänajo on lähtökohtaisesti aina peräänajajan vika ja jo itsessään todiste että syyllistyit liikenteen vaarantamiseen ja kuolemantuottamukseen ajamalla liian lähellä.
- dsf4t34
Vetäsen ryypyn päälle johan alkaa pöllyää.
- Tojota72ko
Vetäset ryypyn päälle?
Minkälaisella autolla ajat?
Itseälläni on ollut itsekäytettävällä ryypyllä varustettu auto joskus 80-luvulla.
Sen jälkeen kaikissa on ollut automaattiryyppy tai ne on olleet ruiskukoneisia
- 34634643462462
Lasinpesu on myös hauska tapa roiskuttaa peräpojun päälle. Jo tuulilasinpesussa roiskuaa suuremmilla nopeuksilla hyvin perässäajavan tuulilasiin. Vielä jos löytyy takalasin pesulaite niin vielä parempi. Ei sitä tietenkään viitsi suunnata suoraan takana-ajavan päälle mutta kun pesee takalasia niin perskärpäsen päälle roiskuu mukavasti.
- Spedet
Sehän on just hauskaa niin ei kulu omat pesunesteet. Ja lisäks siitä tietää, että edellä ajavaa ärsyttää.
- 467347
Spedet kirjoitti:
Sehän on just hauskaa niin ei kulu omat pesunesteet. Ja lisäks siitä tietää, että edellä ajavaa ärsyttää.
Joo, varmasti hauskaa saada vasta pestyyn autoon pesuainetahroja. Käytän vielä -40 asteen kestävää ainetta joka happeuttaa maalipintaa.
- MoreControl
"Miksi kortin pitämiseksi on eri ehdot kuin sen saamiseksi ajokokeessa.???"
Tuo on enemmän kuin hyvä kysymys, jota tulee itsekin monesti mietittyä. Ei ajokokeen, eikä edes autokoulun ajotuntien aikana, voi ajaa niin lähellä kuin monet tuntuvat tekevän. Sama pätee moneen muuhun ilmiöön liikenteessä. Päällimmäisenä tulee mieleen ylinopeuksien käyttö.
Taustalla piilee se kotoa opittu typerä ajattelumalli, että säännöt ovat vain poliiseja varten. Mikäli jeparit eivät näe, ei millään rikkeillä ole niin väliä. Lisäksi poliisien puuttumiskynnys on nykyisin jo niin korkea, että aika vaillinaisillakin "taidoilla" pärjää.
Autokoulussa ja ajokokeessa kaikki vain skarppaavat peittäen todellista luontoaan. Heti kun alkaa ajaminen ilman valvontaa samassa kajuutassa, alkaa myös sääntöjen venyttäminen ja rikkominen. Kyseessä on siis iso asenteellinen ongelma, jonka korjaaminen aikuisikäisessä väestössä lienee mahdoton tehtävä. Lapsiin voidaan vielä vaikuttaa, mutta usein unohtuu, että ne huonotkin tavat opitaan jo nimenomaan lapsena. Ja mitä aiemmin ne opitaan, sen vaikeampi niistä on myös eroon päästä.
Tälläkin palstalla esiintyvistä tietäjätyypeistä suurin osa on juuri niitä takapenkkien kasvatteja. Jos iskä ajoi kuin idiootti, saattaa jälkikasvu tehdä aivan samoin, ellei jopa vielä omin höystein maustettuna. Olihan iskällä kuitenkin esimerkiksi paljon huonompi ja tehottomampi auto kuin on seuraavan polven voittajalla. Ja kyllä silloin kelpaa ajella, lähellä tai vieläkin lähempänä ylinopeuksia mahdollisimman paljon käyttäen. - Perässäroikkujansyy
Ongelmahan on kyllä se itsekäs perässäroikkuja. Sehän sen tilanteen aloittaa. Jos se ei tulis roikkumaan toisen puskuriin, niin mitään ongelmaa ei syntyiskään.
- vittuunmulkut
ei haittaa kun scanialla täräyttää tollasen mulkun päälle niin sultaki lähtee henki :D
- PelkuriOlet
Ja sinä varmasti täräytät päälle?? Ihan varmasti joo.
- taustapeilissämulkku
Taustapeiliin kun katsoo, niin siellähän se mulkku katselee. Eikä ne uskalla mennä ohi kun tosinopeus on jo yli 81/kmh. Heteroa vaan harmittaa tollaset peräspojut, jotka pelkää eksyvänsä, jollei joku ole edessä näkyvillä.
- HyväHuomio
Hyvä että tähänkin keskusteluun saatiin mukaan seksuaalinen suuntautiminen. Sehän on ehkä suurin ihmisen liikennekäyttäytymiseen vaikuttava tekijä.
- Opettajakursi
Voi sitä päästää nopeamman ohi hijentämällä järkeväti ja antamalla merkin vilkulla kun hyvätilaisuus ta ajaa pyssi pesäkille ja päästää kaikki ohi ja jatkaa rauhassa matkaansa.jos joku ajaa tahallaan toisen pääle saa ainakinrekalla ja kuorma autolla kovat syytteet ja samoin jos edellä ajamalla tahallaa jarruttamalla ilman syytä aiheuttaa onnettemuuden.vaihto ehto koskee myös caravaanareita oli vältää pääteitä jos liikenne häiritsee.itse teen niin siloin kun olen caravaanari enkä rekkakuski enkä liiku vilkkaan liikenteen aikana.koska vaunun vetämistä ei vou verrata rekan ajamiseen se huomattavast ctoiselainen ja huterampi vedettävä.kokemusta noin 40vuotta ja nykyään rekkakuskien kurssi opettaja.te työ harjoittelijat seuraan teidän ajo tapoja.
- OpellaOpitHukassa
Toivottavasti et ainakaan kirjoitusoppia opeta kursseilla kenellekään. Siinä määrin paljon oli kirjoitusvirheitä. Yhdyssanat täysin hakusessa etkä varmaan ole koskaan kuullutkaan lauseen aloittamisesta isolla alkukirjaimella.
- rhts
Miksi liikenteeseen pitää suhtautua liian tunteellisesti?
- suvi-suhtailija
Suhtaudun kaikkiin lakeja rikkoviin tunteellisesti. Ei ole väliä onko mummojen potkija vai ylinopeutta ajava.
- 2234643
Itse hidastan aina kun joku peräpoju liimautuu perään kiinni. Erityisen hauskaa tämä on silloin kun tulee vastaantuleva liikennettä eikä perskärpäsellä ole mahdollisuutta ohittaa. Jos takana ajava jättää turvavälin, voin itsekin ajaa suurinta sallittua. Mutta näitä toisten periin tunkeutuvia on hauska härnätä ajamalla alinopeutta :)
- niin.tai.näin
Voi toki peräpojun härnääminen muka hauskaa olla, mutta samalla hidastuu oma matkanteko. Onko sekin hauskaa?
- mulla_ei_ole_kiire
niin.tai.näin kirjoitti:
Voi toki peräpojun härnääminen muka hauskaa olla, mutta samalla hidastuu oma matkanteko. Onko sekin hauskaa?
Vain köyhillä on kiire
- ElMeriContainer
Minun perässäni ei roiku kukaan, ei ikinä jne..... ajan 85 km/h TODELLISTA asuntoautolla kasikympin alueella, ohimenijöitä on...... rekat pysyvät takana hyvällä välillä. Edestä tulee näitä "Pulunpuskija nysväri IT-isiä " jotka keskittyvät ruiskuttelemaan pesunestettä kun muuten ei "laukea" ja akka ihailee rekkakuskeja, nämä minä ohitan sujuvasti reunasta kuraa nostattaen, heidän nopeus soutaa yleensä 65 ja 77 km/h välillä ja jatkuu samanlaisena 60 alueella. Jos autolla ajava narisee vain perässäroikkujista , hän on todella onneton reisille valuva. Ei maksa vaivaa tämän enempää, Aloittaja olet surkimus!
- Kjell.D.Pippelström
Sinä tosiaan tiedät, miten mitään ei pidetä roikkumassa, miten lauetaan ja miten muehekkäitä rekkakuskeja ihaillaan...
- Suomiressukat
Ei kai tällä porukalla ole oikeasti ajokorttia??? Menkää autoilun edelläkävijämaihin hieman tutustumaan liikennekulttuuriin...
- Asenneongelmia.On
Juuri näin. Vaikka 3 päivän ajelu Saksassa, maanteillä tai kaupungeissa, antaisi hyvää käytännön oppia, miten liikenne sujuu ilman kiusantekoa. Tai ei tarvitse välttämättä Ruotsia kauemmaksi lähteä.
- artandk
Haluatko voittaa yli 12 miljoonaa euroa?
Rekisteröidy ilmaiseksi ja ole mukana arvonnassa.
Klikkaa tästä:
http://bit.ly/kasino-voitto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.39816571- 2646351
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113788- 2002849
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142422- 1442326
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101680Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481489- 901244
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411226