Vieläkö ne jossain päin Eurooppaa kusettaa? Onko kukaan enää saanut karhuja?
Ne on muuten edelleen velkaa mulle siitä, että opetin niitä laskemaan viivästyskoron oikein (eikä oppi edes mennyt perille). Joo ottakaa huumorilla.
Mutta asiaakin. Olen Citikka- ja Pösö-fani. Tolla vielä pihassa olevalla Citikalla 17 v-vanhuksella (meni muuten taas ekalla kerralla katsastuksesta läpi. Katsastusmies sanoi, että ihmeen hyväkuntoinen vanhus, eikä tarkoittanut mua) olen ajanut tollaset 300 000 km (edellisellä Pösöllä meni rikki puoli miljoonaa kilometriä). Huom! ei tule tuo vanhus vaihdossa, vaan menee tallin pihan perille odottamaan jossain vaiheessa uutta heräämistään.
Nyt tartten kuitenkin työajoon uudemman menopelin. Uutta en osta, koska sen hinta laskee rajusti, kun sen ajaa liikkeestä ulos (ne pääomakulut nääs). Olen jo jonkun aikaa etsinyt Citikkaa. Sen pitää olla C4 (ei Picassoa, koska se on tyhmän näköinen), ajettu alta 50 tuhatta, manuaalivaihteisto, bensavehje, yhdellä omistajalla, täydellinen huoltokirja, Suomiauto, ei pääkaupunkiseudulta (saattaa olla pilattu kaupunkiajossa ja kylmäkäynnistyksillä), mutta kuitenkin Etelä-Suomesta ja se saa olla vanhimmoillan 2011 (2010 on tyhmä mittarinäyttö ja ihan vääräässä paikassa). Lisäksi se ei saa olla musta eikä valkoinen, eikä edes lapsen paskan kukertavan keltainen eikä muutenkaan mitään huomioväriä.
Hintahaitari 13.000 - 17.000 €uroa. Käteismaksu (siis pankkikortilla) heti kaupan varmistuttua.
Eipä ole vielä löytynyt sopivaa, vaikka selaan ja selaan kaikkien autokauppojen verkkosivuja. Mustia ja valkoisia on pilvin pimein, mutta ne ei käy. Lisäksi epäilyttää tehdä kauppaa yksityiseltä yksityiselle.
Mitäpä kuuluu kusetuspulju autonarviot.comille?
4
<50
Vastaukset
So, sorry, mutta unohdin, että sen Citikan pitää olla 1,6 koneella.
- Näinhänsemenee
Viimeinen lause: kommentoin sen verran että olet epäilyksissäsi täysin oikeassa, jos yksityiseltä ostat, niin autonarvio.com kusetus on siihen p--seeseen vetoon nähden erittäin pientä, ja maksat enemmän kuin liikkeeseen.
Sepä se. Kun yksityinen myy, niin siinä on melkoisen paljon ostajalla selvitettävää. Pitäisi tarkistaa myyjän tiedot ja onko hänellä edes oikeutta myydä autoa omaan piikkiin. Myyjähän saattaa olla vaikka ulosotossa ja auton myyntipäivä saattaa olla sellainen, että myyjän velkasaatava on juuri silloin merkitty ulosoton rekisteriin. Siinäpä sitten kusee oikein kunnolla kintuille, kun ei maksua autosta olekaan tilitetty ulosottomiehelle.
Kyllä siinä on aina riskinsä yksityisen kanssa asioidessa. Autoliikkeet ovat kuitenkin jonkilaisessa vastuussa kaupan kohteesta ja yleensäkin tarkistaneet omia kanaviaan käyttäen myytävän kohteen laillisuuden (ja lisäksi ne ei saa valehdella), mutta yksityiset myyjät voivat syöttää ihan millaista pajunköyttä tahansa. Myöhäistä se on katua, kun löröt on housuissa ja myyjä menee nauraen pankkin nostamaan kauppasumman ja siirtää rahat mutkaista tietä näkymättömiin.
- Shittii
Tulipahan tuolta "uhkauspostia" lähettäjänä joku "lawoffice"... painoin suoraan avaamatta tallennukseen, kuten aiemmatkin karhukirjeensä. Itse rikoksestaan nyt about vuosi kulunut.
Poliisillehan rikosilmoitus tehty jo heti viime syksynä kun perusteeton lasku napsahti sähköpostiin ja ottivat sen vastaan "laitetaanpa tohon jonon jatkoksi, näitä on kymmenittäin ja lisää tulee päivittäin..." rikosnimikkeenä petos.
Lyhyesti asiaa tietämättömille: Kyseessä autoliikkeen auto, joka myyntiin jo hinnoiteltu. Joku älypää/haitantekijä ilman liikkeen lupaa loihtinut autonarvio-hakemuksen ja kaskas... liikkeelle tulee postia että arvio aloitettu, tilausta ei voi perua. Parin päivän kuluttua (itseasiassa kyseinen auto oli jo myyty 8000eurolla, arviohinta oli tosin 9900...) Tästä siis rikosilmoitus tehtynä kyseistä laitonta arviosivustoa pitävää kohtaan ja mustaa valkoisella rikosilmoitus tallelokerossa odottamassa, jonne on tallennettu myös kaikki karhu- ja uhkailupostinsakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi972183En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222181- 481993
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361371- 301346
- 951141
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201046- 26996