Kiinnostaisi tietää oletteko rahoittaneet autonne säästöillä,isukin säästöpossusta,pankista,autoliikkeen rahoitustarjouksesta vai miten ja miksi juuri niin sekä paljonko maksatte kk tuloistanne jos lainaa ja miten pitkällä maksuajalla?
Kiinnostaisi ja vielä parempi jos olisi jopa asiallisia vastauksia ja jopa kokemuksia.
Tokihan me KAIKKI ostamme käteisellä uudenkarheita jos uusiakin pakuja ja halpaahan se on mitä rahalla saa,mutta kuitenkin jos joku köyhempikin VIELÄ joukossamme niin nautitaan kokemuksista.
Autolainaa,onko vai ei?
14
117
Vastaukset
- KuuleKysele
Hilijaseksi kuule veti porukan kun tollasia meet kyselemään,se on kuule arka asia Suomes,tuo auto meinaan.
Kukaan tunnusta ikuna kuunaanpäivänä mitään lainaa ottavansa,hätinä edes siihen omakotitaloon tai köyhimmätkään siihen rivariin,puhumattakaan että joku ny kerroskämppään,kurjuuren maalistumahan.
Köyhyys o kato syntiä=)
Autokaupois kattos, vaihdoskin, aina saat palijo enempi kun maksot koslastasi,pölijät autokauppiaat kato ei pärijää sun metkuulle.
Elikkäs ku tarpeeksi monesti oot vaihtanut koslaas niin sullaha o rahaa ku rosvopäälliköllä,tienistiä koko autohomma ja näinhä se talokaupooski aina positiivinen tuo oston ja myynnin suhde.
Kukaan ei siis tunnusta ottavansa mitään velekoja mihinkään,typeriä pankit tai rahotusfirmat yleensäkkin ku edes tyrkyttää Suomes moisia! - tulorahoitusLeasinOsamak
Yritykset pakuja ostelee, joten tuskin isukki ja säästöpossu ovat rahoituksen takana, eikä yksityinen mitään pakulla tekisikään, ne kun on tavarankuljetukseen tehtyjä työkaluja, edes alvia ei voi yksityinen vähentää.
- niinmpä
Aika monella yksityisellä on paku. Jotkut harrastukset kun vaativat kuljetuskapasiteettia sekä riittävää perävaunun vetokykyä.
- lkjhgfghjkjhg
niinmpä kirjoitti:
Aika monella yksityisellä on paku. Jotkut harrastukset kun vaativat kuljetuskapasiteettia sekä riittävää perävaunun vetokykyä.
Pakua ei kannata ostaa ainakaan sen takia, että saa perävaunun vetokykyä, siihen on parempiakin vaihtoehtoja. Pakettiauto yksityisellä on ongelmallinen, kun omistus on ollut yhdelläkin yksityisellä, siitä ei saa yritys vähentää enää alv-osuutta, autoa on vaikea sen jälkeen myydä samaan hintaan, kuin muita pelkästään yrityskäytössä olleita, kun yritykset ovat kuitenkin suurin käyttäjäryhmä. Hinta on oltava vähintään -24%
Nämä harrastelijapakuilijat ovat usein myös teiden tukkoina hiaseillaan ja transuillaan ym. - jsashjs
lkjhgfghjkjhg kirjoitti:
Pakua ei kannata ostaa ainakaan sen takia, että saa perävaunun vetokykyä, siihen on parempiakin vaihtoehtoja. Pakettiauto yksityisellä on ongelmallinen, kun omistus on ollut yhdelläkin yksityisellä, siitä ei saa yritys vähentää enää alv-osuutta, autoa on vaikea sen jälkeen myydä samaan hintaan, kuin muita pelkästään yrityskäytössä olleita, kun yritykset ovat kuitenkin suurin käyttäjäryhmä. Hinta on oltava vähintään -24%
Nämä harrastelijapakuilijat ovat usein myös teiden tukkoina hiaseillaan ja transuillaan ym.Yksityiskäytöstähän tässä ketjussa oli kyse. Harva yritys ostaa käytettyä pakua. Jos ostaa, niin yrityksen toiminta ei ole kovin tuottavaa. Eikä 4 vuoden ikäinen kukkiva auto ole kovin hyvää mainosta yritykselle.
Isoimmissa henkilöautoissa suurin sallittu perävaunupaino on useimmiten 1400-1800kg. Kyllähän sillä mopoautoa laillisesti kuljettaa.
Maasturilla tai kevytkuorkkijenkillä toki vetää vielä enemmän. Maasturiin ei mahdu käsilaukun lisäksi mitään kyytiin ja vanin käyttökulut ovat vain järjettömän suuret vaikka tiruuttaisi aina sitä suurinta sallittua 80km/h.
Ajakoot kukin millä katsoo järkeväksi ajaa. - iuytyuiuyt
jsashjs kirjoitti:
Yksityiskäytöstähän tässä ketjussa oli kyse. Harva yritys ostaa käytettyä pakua. Jos ostaa, niin yrityksen toiminta ei ole kovin tuottavaa. Eikä 4 vuoden ikäinen kukkiva auto ole kovin hyvää mainosta yritykselle.
Isoimmissa henkilöautoissa suurin sallittu perävaunupaino on useimmiten 1400-1800kg. Kyllähän sillä mopoautoa laillisesti kuljettaa.
Maasturilla tai kevytkuorkkijenkillä toki vetää vielä enemmän. Maasturiin ei mahdu käsilaukun lisäksi mitään kyytiin ja vanin käyttökulut ovat vain järjettömän suuret vaikka tiruuttaisi aina sitä suurinta sallittua 80km/h.
Ajakoot kukin millä katsoo järkeväksi ajaa.Kaikki yritykset ajavat käytetyillä pakuilla, tai käytetyillä autoilla yleensäkin.
Yrityksen toiminta voi olla hyvinkin tuottavaa ja silti ostaa käytetyn pakun. Ole ostanut firmalle useampia sijoitusasuntoja, eipä tarvitse pakosta pakulla ajella enään yli 5-kymppisenä, sen sijaan, että ostaisin uusia pakuja, niille kalliit vakuutukset, nykyään kun uusimmat pakut alkaa olemaan vikaherkkiä ja kalliita pitää.
Jos ei 1400-1800 kg perävaunupainot henkilöautossa riitä harrastelijalle, niin ei riitä pakettiautokaan.
Vain tuosta olen samaa mieltä, että ajakoon kukin millä haluaa. - Helkopterikenttä
Jaa,eikö sitten ne uudet henkilöautot olekkaan yhtä vikaherkkiä,meinaan ettet kait taksilla tai vanhalla "Ooppelilla"ajele niihin sijoitusasuntoihisi,jotenkin kiva kun pääsit vähän kerskumaan tuossa samalla....
Uskokoot ken haluaa ja oikeastaan..hei...ketä kiinnostaa? - iuytyuytyuytyu
Helkopterikenttä kirjoitti:
Jaa,eikö sitten ne uudet henkilöautot olekkaan yhtä vikaherkkiä,meinaan ettet kait taksilla tai vanhalla "Ooppelilla"ajele niihin sijoitusasuntoihisi,jotenkin kiva kun pääsit vähän kerskumaan tuossa samalla....
Uskokoot ken haluaa ja oikeastaan..hei...ketä kiinnostaa?Sinusta paistaa persaukisuus. Tuollainen henkilö, joka ei osaa edes kirjoittaa, ei osaa rahaa tehdä, vaikka höpisee uusista pakuista. Koita nyt idiootti edes lyödä pilkun jälkeen välilyönti ja pisteellä vähän katkaista kakkapötkön kaltaista tekstiäsi.
- älikutrrean
Aivan niin ja kehottaisin myös mielikuvien harjoittamiseen,äidinkielen kertausjakso ja ehkä ilmaisutaidon kurssikin voisi olla paikallaan jos aiot Suomi24 ääliöiden kanssa kommunikoida täällä,ovat oletettavasti täällä työmiesten pakettiautopalstallakin suorittaneet ylempiä korkeakoulututkintoja...vähintään=)
Se kertoisi myös miksi he eivät tiedä autoista yhtään mitään muuta kuin merkin mitä TM tai Autobild ym vessapaperin korvikkeet heille kertovat totuutena ja uutena tehty koeajohan kertoo kaiken sen kestävyydestä ym... - Asiantuntijat
No nyt iski joku kirveensä suoraan napakymppiin kun heitti pallon kunnolla takaisin niin että tuntui=)
Minusta täällä on hyvinkin riittänyt jos jotenkuten osannut kirjoittaa ja kirjoitusvirheitäkin katsottu läpi sormien jos jotenkin saanut tolkkua mitä yritetty kertoa.
Tokihan täällä näitä piisaa joiden pitää päteä ja viisastella,tarvii tarkistaa onko haarojen välissä jotain täytettä ja minkä kokoista vai reikäkö se siellä?
Sama ohje pätee yläpäähän!
- takavetotientukko
On juu varmaan parempiakin vetureita kärryn eteen, mutta kyllä pakuja on yksityisillä. Motocross tai joku muu harrastus esimerkiksi vaatii pakun. Mene vaikka katsomaan, kyllä ne pyörät tuodaan pakulla sinne montulle eikä peräkärryllä. Lähes poikkeuksetta yksityisillä on noin 5-10 tuhannen euron pakuja, kyllä harvassa on yksityinen joka ostaa uuden pakettiauton. Luulisi olevan vaikea myydä esim. 20 tuhannen euron pakettiauto missä ei ole vähennettävää veroa. Ei sitä ainakaan mikään yritys osta.
- Höpsistä
Kyllä meillä ainakin on toisena autona noin 10v ikäinen paku joka vain ja ainoastaan yksityiskäytössä,kuljetetaan mitä milloinkin kirppareiden huonekalu"löydöistä",mökkitavaroita tyyliin lautoja-perämoottori-halkoja kuin että välillä kyydissä mopo tai moottoripyörä eikä tarvi kodinkoneita ym ostaessa murehtia kyydistä.
Tyhjänä tulee siinä mukana muutenkin,tokihan siellä voi pitää vaikka sieni/marjareissulla tms kahvitauon tms tarvittaesaa tai vaikka vetää nokoset.
Roskat kulkee puutarhajätteisiin kuin romutkin kartanolta multasäkit,sementit ja on sillä haettu hiekkaa,soraa(pressu vaan pohjalle) ja mitä milloinkin tarve.
Hyvin sopii meidän perhe=2 aikuista ja koira!
Näkyvyys loistava,suorituskyky riittää meille(ainakin rajoitukset tiestön kunto huomioiden),mukavaa kyytiä kun tilaa sekä kunnon penkit eikä "ahista"nousta/laskeutua kajuuttaan=)
Haittapuolena tietty melu matkustusmukavuudessa radionkuuntelussa joka isompi kuin kunnon henkilöautossa mutta onhan tuo turvallinen peli ja jopa muut väistää.
Emme vaihtaisi enää henkilöautoon kun moisen olemassaoloon tottuu!!
Köyhiä kun ollaan niin pikku laina tahtoo tulla rahoitukseen pakosta autoliikkeestä,mutta kohtuudella niin että selvitään 3-4vuodessa eikä kalusto mene liian "antiikkiseksi".
Helppo vaihtaa koska hyvin pidetty pakettiauto on haluttua tavaraa,kaikki kun eivät isoja rahoja halua autoihin pistää ja pakut suht kestäviä henkilöautoihin verrattuna.- J.I.L
Joop 4..jäs paku jo yksityiskäytössä,eipä tavaratila oo loppunu kesken vielä.
- näintoimin
Jokainen auto ostettu käteisellä eli siis maksettu pankkisiirrolla tilillä olevista rahoista. Ei lainaa eikä osamaksua autoihin. Liian kallis tapa rahoittaa sellaista jonka arvo putoaa koko ajan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772