TESLA: 0 - 100 km./h 2,8 s.

Kyllä_lähtee

Tesla P85D kiihtyy nyt 0- 100 km/h 2,8 sekunnissa entisen 3,2:n sijasta. Autofirman johtaja Elon Musk sanoo, ettei tätä muutosta tehty siksi, että sitä olisi pyydetty. Se tehtiin "Koska mä voin"-periaatteella.

Eilen Tesla julkaisi muutakin uutta, mm. hinnanalennuksen ja ajomatkan pidentymisen sekä automaattisesti ajavan mallin, katumaasturin tuomisen markkinoille syksyllä ym. Suurin osa uudistuksista pystytään tekemään myös nykyisiin malleihin OTA.

"This latest improvement is something Tesla is offering simply because it's possible, Musk said, not because there was customer demand for more speed."

http://money.cnn.com/2015/07/17/autos/tesla-ludicrous-mode/

48

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosttont

      Mitäs sitten? Onko siitä jotain hyötyä kenties? Voihan sitä kiihtyä vaikka sekunnissa, mutta mitään merkitystähän sillä asialla ei ole. Aikapäiviä sitten on jo päästy siihen nollasta sataan alta kahen sekunnin, mutta ei sillä mitään tekoa ole liikenteessä. Kilparadat on asia erikseen. Maantie ei ole kilvanajopaikka.

      • OnSiinäAuto

        Teslan vääntö on uskomaton, moni on ajanut uuden Teslansa metsään heti autoliikkeestä lähtiessään.

        Teslan 500km yhdellä latauksella malli olisi varmaan 10 kertaa yleisempi jos sen hinta laskisi 100.000 eurosta 50.000 euroon. Muuten lähes täydellinen auto tekniikaltaan, väännöltään ja ulkonäöltään. Mahdollisuus 7 hengelle, mahdottoman iso takaluukku ja myös etuluukun alla vapaa iso tavarasäilytystila. 17":n näyttö navigaattoreineen, kattoluukku ja täysalumiinikori. Ei paljonkaan huoltoa vaativia osia. Lähes täydellinen auto.
        Voidaan ladata myös pihan autojen lohko/sisätilalämmitintolpasta.
        Isot sarjat laskee hintoja ja Tesla rakentaa ympäri maailmaa mm. Eurooppaan ja Suomeen latausasemia, josta Teslan saa ladattua ilmaiseksi koko sen käyttöiän. Tulee melkoisia säästöjä polttoainekulutukseen kun jo normaalilla sähkön hinnalla ajo on puolet halvempaa kuin bensa/dieselautoilla.


      • Onko_sinun_pakko
        OnSiinäAuto kirjoitti:

        Teslan vääntö on uskomaton, moni on ajanut uuden Teslansa metsään heti autoliikkeestä lähtiessään.

        Teslan 500km yhdellä latauksella malli olisi varmaan 10 kertaa yleisempi jos sen hinta laskisi 100.000 eurosta 50.000 euroon. Muuten lähes täydellinen auto tekniikaltaan, väännöltään ja ulkonäöltään. Mahdollisuus 7 hengelle, mahdottoman iso takaluukku ja myös etuluukun alla vapaa iso tavarasäilytystila. 17":n näyttö navigaattoreineen, kattoluukku ja täysalumiinikori. Ei paljonkaan huoltoa vaativia osia. Lähes täydellinen auto.
        Voidaan ladata myös pihan autojen lohko/sisätilalämmitintolpasta.
        Isot sarjat laskee hintoja ja Tesla rakentaa ympäri maailmaa mm. Eurooppaan ja Suomeen latausasemia, josta Teslan saa ladattua ilmaiseksi koko sen käyttöiän. Tulee melkoisia säästöjä polttoainekulutukseen kun jo normaalilla sähkön hinnalla ajo on puolet halvempaa kuin bensa/dieselautoilla.

        postata tätä samaa mielipidettä joka paikkaan? Onko?


      • lololololo

        kateellinen kenties?


      • hmhmhmhm
        OnSiinäAuto kirjoitti:

        Teslan vääntö on uskomaton, moni on ajanut uuden Teslansa metsään heti autoliikkeestä lähtiessään.

        Teslan 500km yhdellä latauksella malli olisi varmaan 10 kertaa yleisempi jos sen hinta laskisi 100.000 eurosta 50.000 euroon. Muuten lähes täydellinen auto tekniikaltaan, väännöltään ja ulkonäöltään. Mahdollisuus 7 hengelle, mahdottoman iso takaluukku ja myös etuluukun alla vapaa iso tavarasäilytystila. 17":n näyttö navigaattoreineen, kattoluukku ja täysalumiinikori. Ei paljonkaan huoltoa vaativia osia. Lähes täydellinen auto.
        Voidaan ladata myös pihan autojen lohko/sisätilalämmitintolpasta.
        Isot sarjat laskee hintoja ja Tesla rakentaa ympäri maailmaa mm. Eurooppaan ja Suomeen latausasemia, josta Teslan saa ladattua ilmaiseksi koko sen käyttöiän. Tulee melkoisia säästöjä polttoainekulutukseen kun jo normaalilla sähkön hinnalla ajo on puolet halvempaa kuin bensa/dieselautoilla.

        Kyllä se vielä kaukana on täydellisestä, kun huomioon otetaan toimintasäde, latausaika ja akkujen kuluminen.

        Toki käyttö-ominaisuudet ovat varsin kohdallaan.


    • teinilläTemmiTanaan

      Kyllä nyt irtoo tippa pippelin nokasta, ihanaa!

    • vaitesla

      Mää en jenkkien mitään paskaa jälkeen 1973 autojen ottaisi . Vaiko onko sieltä tullut yhtään hyvää autoa sen jälkeen . Ei !

      • Q7-VAIHTUU

        Tela on vielä AINOA oikea sähköauto. Pian tulee seurava. Se on Audi. Pääsee 500km.


      • TultaMunil

        Audilla tullaan pääsemään 500km ennenkuin joku paikka losahtaa, tai syttyy tulille.......


      • Anonyymi

        Kiinassa tehty Tesla on parempi laatuinen kuin Usassa, kertoi tutkimus.


      • Anonyymi
        Q7-VAIHTUU kirjoitti:

        Tela on vielä AINOA oikea sähköauto. Pian tulee seurava. Se on Audi. Pääsee 500km.

        No mitä nämä muut autot joissa ei ole muuta kuin sähkömoottorit ja akut voimanlähteenä, mitä ne ovat?


      • Anonyymi
        TultaMunil kirjoitti:

        Audilla tullaan pääsemään 500km ennenkuin joku paikka losahtaa, tai syttyy tulille.......

        No totta kai losahtaa jos SINÄ kerran sanot niin.


      • Anonyymi
        TultaMunil kirjoitti:

        Audilla tullaan pääsemään 500km ennenkuin joku paikka losahtaa, tai syttyy tulille.......

        500 km on raja, jonka jälkeen takuu on loppu. Goodwillinä korjaukset -50 %, varaosat täydellä 100 % hinnalla. Myös vialliset varaosaerät.


    • se-on-hidas-lähtemään

      Kyllä tuolla rahalla pitäisi kiihtyä alle 2 sek, ehkä 1,7sek voisi olla kelvollinen aika.

    • Anonyymi

      Kiihdytys kilpailuja on olemassa.Tesla viivalle ja katsotaan kuinka se lähtee.Taitaa vain kuski kiihtyä.

      • Onhan se aika huimaa, että Teslan kaltainen iso vakio sedan hakkaa Porsche 933 GT3:n 0 – 100 km/h kiihtyvyydessä mennen tullen. Paalua joutuu latomaan lujasti, jotta saa paremmin kiihtyvän polttomoottoriauton, puhutaan ns. superautoista, kuten Bugatti Veyronista tai katuraaserista, kuten Ariel Atom.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Onhan se aika huimaa, että Teslan kaltainen iso vakio sedan hakkaa Porsche 933 GT3:n 0 – 100 km/h kiihtyvyydessä mennen tullen. Paalua joutuu latomaan lujasti, jotta saa paremmin kiihtyvän polttomoottoriauton, puhutaan ns. superautoista, kuten Bugatti Veyronista tai katuraaserista, kuten Ariel Atom.

        Juu kyllä se varmaan hakkaa auton jota ei ole olemassakaan. Porsche 933 ???

        Porsche 911 gt3 s kiihtyy nollasta sataan 2.7s joten sitä se ainakaan hakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä se varmaan hakkaa auton jota ei ole olemassakaan. Porsche 933 ???

        Porsche 911 gt3 s kiihtyy nollasta sataan 2.7s joten sitä se ainakaan hakkaa.

        "Porsche 911 gt3 s kiihtyy nollasta sataan 2.7s joten sitä se ainakaan hakkaa."

        Tesla Model S Plaid kiihtyy 0-100 km/h 2.0s (tai alle). Joten melkoisen outo kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Porsche 911 gt3 s kiihtyy nollasta sataan 2.7s joten sitä se ainakaan hakkaa."

        Tesla Model S Plaid kiihtyy 0-100 km/h 2.0s (tai alle). Joten melkoisen outo kommentti.

        Tässähän vertaillaan Porschen 911 ja Teslan P85D mallia, eikä mitää Plaidia joka ei ole edes vielä myynnissä ainakaan Suomessa. Joten melkoisen outo kommentti.!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä se varmaan hakkaa auton jota ei ole olemassakaan. Porsche 933 ???

        Porsche 911 gt3 s kiihtyy nollasta sataan 2.7s joten sitä se ainakaan hakkaa.

        Anteeksi kirjoitusvirhe. Piti (tietysti) olla Porsche 993 GT3.

        Sama autohan se käytännössä on kuin 911 GT3, joka siis jää nopeimmille Tesloille.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitusvirhe. Piti (tietysti) olla Porsche 993 GT3.

        Sama autohan se käytännössä on kuin 911 GT3, joka siis jää nopeimmille Tesloille.

        911 GT3 jää muutaman kymmenyksen, mutta 911 Turbo ässässä Ja Taycanissa suurinpiirtein sama 0-100km/h kiihtyvyys kuin nopeimmassa Teslassa tällä hetkellä.
        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/porsche-911-turbo-s-650-hv-0-100-km-h-27s-0-200-km-h-89-sekuntia/
        Model S Plaid voi pestä molemmat, mutta se jää nähtäväksi virallisissa kiihdytystesteissä. Suomen liikenteessä ei tuollaisilla kiihtyvyyksillä ja huippunopeuksilla kuitenkaan tee yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        911 GT3 jää muutaman kymmenyksen, mutta 911 Turbo ässässä Ja Taycanissa suurinpiirtein sama 0-100km/h kiihtyvyys kuin nopeimmassa Teslassa tällä hetkellä.
        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/porsche-911-turbo-s-650-hv-0-100-km-h-27s-0-200-km-h-89-sekuntia/
        Model S Plaid voi pestä molemmat, mutta se jää nähtäväksi virallisissa kiihdytystesteissä. Suomen liikenteessä ei tuollaisilla kiihtyvyyksillä ja huippunopeuksilla kuitenkaan tee yhtään mitään.

        Taycan hakkaa Tesla model S:än 1/4 mailin kisassa.
        https://www.youtube.com/watch?v=vcKz1OGZ7_I


    • Anonyymi

      70-luvulla päivitettiin mersun 200D mallia ja saatiin kiihtyvyys nollasta sataseen muuttumaan 32 sekunnista 28 sekuntiin.

      Muutosta pidettiin käytännössä huomaamattomana, eiköhän teslan kohdalla käy ihan samalla lailla.

    • Anonyymi

      Eipä tuolla kiihtyvyydellä ole mitään hyötyä normaalissa kaupunkiliikenteessä ja rangekin puolittuu alta aikayksikän jos joka liikennevaloista lähtee "käämi" pohjassa liikkeelle.

      • Anonyymi

        sillä saapi naista

        se hyöty siitä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillä saapi naista

        se hyöty siitä on

        Naisen saamiseen ei tarvita patteritesloja eikä mitään muutakaan ylimääräistä romua.. Ei edes vaatteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen saamiseen ei tarvita patteritesloja eikä mitään muutakaan ylimääräistä romua.. Ei edes vaatteita.

        ei tarvi jos perus matami BMI 35 kelpaa

        rotusäärelle pitää olla tesla


    • Anonyymi

      Oliskin mielenkiintoista nähdä tesla kilparadalla tai Jyväskylän suurajoissa , onko siitä autosta mihinkään.

      • Anonyymi

        Ei sellainen möhköfantti pärjää kuin suoralla tiellä, mutta sellaisia autoja jenkit aina ovat tehneet.


      • Anonyymi

        Hyvin on Tesla Model S Plaid pärjännyt radalla, maailman nopein sarjavalmisteinen auto. Eiköhän sitäkin ala näkymään useammin tulevaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on Tesla Model S Plaid pärjännyt radalla, maailman nopein sarjavalmisteinen auto. Eiköhän sitäkin ala näkymään useammin tulevaisuudessa.

        Tesla Sn myynti hiipunut. Vuoden sisällä Suomessa rekisteröity 2020 tammikuu 21 kpl 2021 0kpl, helmikuu 2020 2 kpl 2021 0 kpl. Heinäkussa ja elokuussa 2020 ei myöskään rekisteröity yhtaan model s.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tesla Sn myynti hiipunut. Vuoden sisällä Suomessa rekisteröity 2020 tammikuu 21 kpl 2021 0kpl, helmikuu 2020 2 kpl 2021 0 kpl. Heinäkussa ja elokuussa 2020 ei myöskään rekisteröity yhtaan model s.

        Model S:ää (ja X:ää) ei ole kunnolla päivitetty aikoihin ennen uutta Plaid-mallia, joten lähinnä Model 3:sta on ostettu.

        Joten olisi erikoista jos Tesla Model S Plaidia olisi liikenteessä, erityisesti koska sen ensimmäiset toimitukset alkavat tässä kuussa.

        Suomeen saadaan ensimmäiset ehkä tämän vuoden lopulla.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tesla Sn myynti hiipunut. Vuoden sisällä Suomessa rekisteröity 2020 tammikuu 21 kpl 2021 0kpl, helmikuu 2020 2 kpl 2021 0 kpl. Heinäkussa ja elokuussa 2020 ei myöskään rekisteröity yhtaan model s.

        Model S.n kun nyt tilaa saa sen marraskuussa, eli näitä ei uusia versioita myydä nyt eurooppaan lainkaan. Kaikki menee jenkkeihin.
        Kaha53 pääsee nyt kertomaan totuutena ettei Teslaa S myy eikä sitä kukaan halua ostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Model S.n kun nyt tilaa saa sen marraskuussa, eli näitä ei uusia versioita myydä nyt eurooppaan lainkaan. Kaikki menee jenkkeihin.
        Kaha53 pääsee nyt kertomaan totuutena ettei Teslaa S myy eikä sitä kukaan halua ostaa.

        Annapa joku linkki, josta selviää, että Tesla model S myy hyvin. Kun googlaan, niin tulee vain model 3 myyntiä.
        Model S Suomessa:
        2014 89
        2015 144
        2016 85
        2017 149
        2018 118
        2019 139
        2020 119
        2021 -

        Ei noi rekisteröintiluvut ainakaan Suopmessa näytä hyviltä.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Annapa joku linkki, josta selviää, että Tesla model S myy hyvin. Kun googlaan, niin tulee vain model 3 myyntiä.
        Model S Suomessa:
        2014 89
        2015 144
        2016 85
        2017 149
        2018 118
        2019 139
        2020 119
        2021 -

        Ei noi rekisteröintiluvut ainakaan Suopmessa näytä hyviltä.

        Pistä nyt tasapuolisesti vertailutaulukko muihin 100 000 euroa maksaviin autoihin. Mitenkäs niitä on myyty?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pistä nyt tasapuolisesti vertailutaulukko muihin 100 000 euroa maksaviin autoihin. Mitenkäs niitä on myyty?

        BMW X3
        262 296 234 227 303 211 386 78
        Mersu E
        1 266 714 1 026 1 594 1 315 1 135 839 247


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        BMW X3
        262 296 234 227 303 211 386 78
        Mersu E
        1 266 714 1 026 1 594 1 315 1 135 839 247

        Nuoko on sadantonnin autoja?? Model 3 hintojahan nuo ovat.
        BMW x3. 60 000- 71 000 €
        Mese E. 51 000- 62 000 €

        Meseistä suurin osa mennyt takseihin johtuen mesen taksisuosiosta, joka johtuu taas erillisestä nopeasta taksihuollosta jollaista muilla merkeillä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuoko on sadantonnin autoja?? Model 3 hintojahan nuo ovat.
        BMW x3. 60 000- 71 000 €
        Mese E. 51 000- 62 000 €

        Meseistä suurin osa mennyt takseihin johtuen mesen taksisuosiosta, joka johtuu taas erillisestä nopeasta taksihuollosta jollaista muilla merkeillä ei ole.

        Ehkä Nettiauton hinnat ovat vääriä... Otin nuo Nettiautosta.
        Jos S olis hyvä, niin sitäkin menis taksiin.
        Sn myynti on sakannut Norjassakin.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Ehkä Nettiauton hinnat ovat vääriä... Otin nuo Nettiautosta.
        Jos S olis hyvä, niin sitäkin menis taksiin.
        Sn myynti on sakannut Norjassakin.

        Nettiautosta haulla 90 000 - 110 000€ löytyi yksi uusi BMW3 X malli joka on mallimerkiltään M40i eli kallein erikoisversio. Etsipä montako sellaista on myyty.
        Mersuista ei tuolla kriteerillä löytynyt yhtään E - mersua. Kaikki tuohon haarukkaan sopivat meset olivat AMG versioita. Kaivas niiden myyntimäärä.
        Niinkuin totesin Mersulla (veho) on suuri etu sen ylläpitämällä supernopealla taksihuollolla jota ei muilla merkeillä ole, siksi niitä ostetaan taksiin jotta estetään seisontapäivät. Taksimesen saa 50kE Teslan 100k€, se on iso ero jolla on merkitystä.
        Kaikki edellisen sukupolven Tesla S- mallit on myyty melkein kaikki jo viime vuoden puolella, toisekseen on ollut tiedossa Blaid mallin tulo jo yli vuoden joten ostajat ovat odottaneet uutta mallia.
        Sun selitykset ontuu taas, kuten yleensäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nettiautosta haulla 90 000 - 110 000€ löytyi yksi uusi BMW3 X malli joka on mallimerkiltään M40i eli kallein erikoisversio. Etsipä montako sellaista on myyty.
        Mersuista ei tuolla kriteerillä löytynyt yhtään E - mersua. Kaikki tuohon haarukkaan sopivat meset olivat AMG versioita. Kaivas niiden myyntimäärä.
        Niinkuin totesin Mersulla (veho) on suuri etu sen ylläpitämällä supernopealla taksihuollolla jota ei muilla merkeillä ole, siksi niitä ostetaan taksiin jotta estetään seisontapäivät. Taksimesen saa 50kE Teslan 100k€, se on iso ero jolla on merkitystä.
        Kaikki edellisen sukupolven Tesla S- mallit on myyty melkein kaikki jo viime vuoden puolella, toisekseen on ollut tiedossa Blaid mallin tulo jo yli vuoden joten ostajat ovat odottaneet uutta mallia.
        Sun selitykset ontuu taas, kuten yleensäkin.

        Meillä on eri Nettiautot, itselle tuli monta BMW X3 hintahaarukassa 96 000 - 166 000€.
        Mersuissa AMG meni yli 130 000 €. Tavalliset E mallit 93 000 € ylöspäin.
        Kenenkähän selitykset ontuu?
        Tesla Sn myynti hiipunut Euroopassa, USAssa, Norjassa, Suomessa, jne.
        Käytettynä Nettiautossa Tesla S yli 140 kpl myynnissä.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Meillä on eri Nettiautot, itselle tuli monta BMW X3 hintahaarukassa 96 000 - 166 000€.
        Mersuissa AMG meni yli 130 000 €. Tavalliset E mallit 93 000 € ylöspäin.
        Kenenkähän selitykset ontuu?
        Tesla Sn myynti hiipunut Euroopassa, USAssa, Norjassa, Suomessa, jne.
        Käytettynä Nettiautossa Tesla S yli 140 kpl myynnissä.

        Siis mikä urpo! etsit kalleimmat nettiauton BMW X3 M40 erikoismallit ja yleistät että noita on myyty pilvin pimein! Montako tuollaista M40 autoa on viime vuosina myyty? Vastaa kiitos.
        Myös montako E-mesen 400D tai 450 mallia on myyty?
        Katso maahantuojan hinnastosta pölvästi jos et nettiautoa osaa käyttää.

        https://www.mercedes-benz.fi/passengercars/mercedes-benz-cars/models/e-class/saloon-w213-fl/offers-and-services/epaper-and-pricelist.module.html

        https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/marketNORDICS/bmw_fi/ladattavat/hinnastot/BMW_Hinnasto_G01.pdf


    • Anonyymi

      Hih. Haluan olla katsomassa kun eka kerran kiihdytät teslallasi yrittäen tavoittaa tuota vajaata kolmea sekkaa. Katsellaan sitten mistä irronnut takapuskurisi löytyy, tutkitaan miten hepoinen jousienkiinnitys on irronut korista ja minne hilseilevä maali on pölissyt.

      Tai niin no ei tarvi. Siellähän se on koko romu läjässä metsän puolella. Karkasi piru kuskin käsistä. Onnea ja menestystä.

      • Anonyymi

        Oon tuota kokeillu ainakin 50 kertaa 100 000 km.n matkalla. Yhä vielä auto kuin uusi eikä mitään ongelmaa tiellä pysymisessä kiitos 1000 kertaa nopeamman sutimisen eston verrattuna polttomoottori-auton vastaavaan.


      • Anonyymi

        En omista Teslaa enkä mitään muutkaan nopeaa autoa. Tavisbiilillä mennään.
        Siinä kohtaa tunnen itseni onnekkaaksi että ei pukkaa mitään katkeruutta ajaa tällaisella etanalla.
        Täällä näyttää kovastikin joitakin kaivelevan oman pirssin hitaus ja sitä joutuu sitten purkamaan julkisesti aivan samoin kuin omaa vajautta boxereissa.

        Annan teille vinkin. Ostakaa prätkä ja ajakaa sillä muutama vuosi. Sen jälkeen kaikki autokeskustelu tuntuu siltä että etenat väittelevät onko yksi etana hitaampi kuin toinen etana.


    • Anonyymi

      Paha paha virhe sähköautojen rankka ylitehoisuus! Missä on ympäristö ihmiset nyt?
      Rankka ylitehoisuus on vain luonnon tuhoamista! Akkumateriaalia louhitaan orjatyövoimalla ihmishengistä piittaamatta! Milloin loppuu mässäily tarpeettomalla moninkertaisella ylitehoilla? Vihreä puolue ei tee mitään tämänkään luonnon ja ihmiskärsimys asian eteen mitään!
      Kukaan ei tarvitse ylitehokkaita kiihtyvyyksiä. Puhdasta maapalloa tarvitsee kaikki.
      Liikkumisen vapautta tarvitsee kaikki ja siihen ei tarvita kuin muutama kymmenen kilowattia ja voi kiertää halutessaan maapallon turvallisesti.
      Milloin tulee järki tähän ylitehoisuus saastutukseen. Vihreät se pirun puolue toimikaa edes yhdessä asiassa oikein!

      • Sähköautojen yleiseen ripeyteen ovat johtaneet sekä markkinointiseikat että aivan yksinkertaisesti teknisesti yksinkertaisempi rakenne, millä täyttää esimerkiksi auton tyyppikatsastuksen vaatimukset mm. auton liikkeellelähtökyvystä.

        Toki jonkun Teslan kohdalla on menty kunnolla överiksi ihan vaan siksi, että voidaan. ; )

        Vastaava polttomoottoriauto olisi kertaluokkia kalliimpi niin ostaa kuin pitää.


      • Anonyymi

        "Paha paha virhe sähköautojen rankka ylitehoisuus! Missä on ympäristö ihmiset nyt?"

        Tämä ajatus monella päässä ihan vain polttomoottorin toiminta mielessä.
        Sähköauto kuitenkin kuluttaa jokseenkin saman verran sähköä oli siinä 50 kW tai 500 kW moottori. Tämä johtuu sähkömoottorien erittäin korkeasta hyötysuhteesta.
        Rajussa 0-100km/h kiihtyvyydessä 500kW moottorilla virtaa menee parissa sekunnissa reippaasti kun taas 50kW.n moottorilla sama kiihdytys esim. 15 sekunnissa vähemmän, mutta tehoa on kumpikin käyttänyt akusta melko tarkalleen saman esim. 2 kWh saavutettuaan 100 km/h. Vauhtiin päästyään ne myös kuluttavat saman verran kumpikin. Pieni ero saattaa olla koska tehokkaampi moottori on ehkä 30 kg painavampi, mutta eroa mikä mihinkään päästöihin vaikuttaisi ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4052
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3121
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2285
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2108
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      81
      1866
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1821
    7. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1810
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe