Olen aikeissa hankkia auton. Pulmana vaan on, etten osaa päättää kumpi olisi järkevämpi ratkaisu, ostaa uusi vai käytetty. Jos käytettävissä on sama summa, olisi varmaan taloudellisesti perusteltua ostaa vanha (pienempi arvonlasku, ehkä) kuin uusi. Samalla rahalla saisi myös käytetyn kohdalla isomman ja paremman bilikan.
Toisaalta uusi on aina uusi. Voimassa oleva takuu rauhoittaa kummasti mieltä. Uuden kohdalla ei myöskään tarvitse arvailla miten edellinen/-set omistajat ovat autoa kohdelleet.
Eli, pistääkää pointteja em.kysymykseen. Onko kenelläkään muuten mutu-tuntumaa tarkempaa tietoa auton arvon prosentuaalisesta arvonlaskusta kilometrien/iän mukaan?
uusi vs. käytetty
26
6760
Vastaukset
- Arvaaja
Jos ostat samalla rahasummalla uuden tai vanhan auton, niin 3 vuoden kuluttua olet hävinnyt suurinpiirtein yhtä paljon. Olettaen, että vanha auto ei ole aivan elinkaarensa lopusta (tosin sillä rahalla ei saa uutta).
Eli 0 - 3 vuoteen auton arvo laskee noin 60%:iin uushinnasta. 3 - 6 vuoteen auton arvo laskee noin 60%:iin 3-vuotishinnasta. 6 - 9 vuoteen auton arvo laskee noin 60%:iin 6-vuotishinnasta.
Jos ostat uuden 15000 euron auton, niin 3 vuoden päästä sen arvo on jotain 7000-10000 euroa.
Jos ostat vanhan 15000 euron auton, niin 3 vuoden päästä sen arvo on jotain 7000-10000 euroa.- Jussi
Aika hyvä arvaus.
Minä olen laskenut arvon alenemisen näin:
Kerron joka vuosi auton arvon 0,85:llä.
( Eli lähtöarvo x 0,85, tämän kertolaskun vastaus seuraavana vuonna x 0,85, jne.)
Itse en osta uutta, vaan muutaman vuoden ikäisen vähän ajetun luottomerkin.
Laskin nykyisen autoni kaikki kulut ( sis. pääomat, sille korko, arvon aleneminen, vakuutukset jne), ajomatka 30 000 km / vuosi.
Kaikki kulut tekevät 15-16 cent /km.
Autolla ei ole minulle näyttöarvoa, vain käyttöarvo. - silti ostan aina käytetyn
Jussi kirjoitti:
Aika hyvä arvaus.
Minä olen laskenut arvon alenemisen näin:
Kerron joka vuosi auton arvon 0,85:llä.
( Eli lähtöarvo x 0,85, tämän kertolaskun vastaus seuraavana vuonna x 0,85, jne.)
Itse en osta uutta, vaan muutaman vuoden ikäisen vähän ajetun luottomerkin.
Laskin nykyisen autoni kaikki kulut ( sis. pääomat, sille korko, arvon aleneminen, vakuutukset jne), ajomatka 30 000 km / vuosi.
Kaikki kulut tekevät 15-16 cent /km.
Autolla ei ole minulle näyttöarvoa, vain käyttöarvo.Eli siis 0,85 potenssiin auton ikä vuosina kertaa auton hinta uutena. Laskukaava toimii keskimäärin kohtuu hyvin ainakin jos puhutaan pyyntihinnoista. Se, mitä autosta vaihdossa hyvitetään tai millä hinnalla sen saa myytyä voi olla kyllä reippaasti alempikin. Mutta aina löytyy poikkeuksia suuntaan ja toiseen.
Esim. oman auton hinta ko. kaavalla on noin 11000 ja autoliikeiden pyynnit vastaavasta vaihtelevat mittarilukeman mukaan välillä 9000 - 15000. Samoilla kilsoillakin hintahaitari on 10500 - 15000 liikkeestä riippuen. - ???
silti ostan aina käytetyn kirjoitti:
Eli siis 0,85 potenssiin auton ikä vuosina kertaa auton hinta uutena. Laskukaava toimii keskimäärin kohtuu hyvin ainakin jos puhutaan pyyntihinnoista. Se, mitä autosta vaihdossa hyvitetään tai millä hinnalla sen saa myytyä voi olla kyllä reippaasti alempikin. Mutta aina löytyy poikkeuksia suuntaan ja toiseen.
Esim. oman auton hinta ko. kaavalla on noin 11000 ja autoliikeiden pyynnit vastaavasta vaihtelevat mittarilukeman mukaan välillä 9000 - 15000. Samoilla kilsoillakin hintahaitari on 10500 - 15000 liikkeestä riippuen.Vaikuttaa näppärälle kaavalle toi ns.15 prossan menojäännöspoisto. Onko mielestäsi 15 käypä prosentti sekä uutena, että vanhana ostetulle autolle. Ts.onko havaintoa siitä, että aleneeko auton arvo ensimmäisinä vuosina rankemmin kuin muutaman vuoden ikäisestä eteenpäin? Välillähän sitä kuulee puhuttavan kuinka "arvo laskee tuhansia pelkästään liikkeestä ulos ajamamalla".
Itse en (vielä) ole harrastanut autojen hintaseurantaa niin paljon, että voisin vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaa. - Jussi
??? kirjoitti:
Vaikuttaa näppärälle kaavalle toi ns.15 prossan menojäännöspoisto. Onko mielestäsi 15 käypä prosentti sekä uutena, että vanhana ostetulle autolle. Ts.onko havaintoa siitä, että aleneeko auton arvo ensimmäisinä vuosina rankemmin kuin muutaman vuoden ikäisestä eteenpäin? Välillähän sitä kuulee puhuttavan kuinka "arvo laskee tuhansia pelkästään liikkeestä ulos ajamamalla".
Itse en (vielä) ole harrastanut autojen hintaseurantaa niin paljon, että voisin vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaa.No, mitä vanhempi auto, sitä enemmän tulee tietysti yksilöllisiä eroja.Silloin ei kaavat päde enää.
Kyllä nyrkkituntumaa saa käytetynkin hinnoitteluun tuolla tavoin laskien.
Absoluuttinen hinnanlaskuhan on tuolla kaavalla laskien ensimmäisenä vuonna kaikkein suurin, seuraavan hiukka pienempi jne.
Näin se käytännössäkin on.
Parasta tietoa saa seuraamalla jatkuvasti autoilmoituksia, silloin muodostuu mielikuva hinnoista.Autojen hinnoissa on sitä paitsi neuvotteluvaraa, pyýnti on aina pyynti.
On muistettava myös, että joidenkin autojen hinnat käytettyinä eivät seuraa yleisiä käyriä, ovat syystä tai toisesta halutumpia kuin käytetyt autot keskimäärin.
- siinä pulma
Laskelmissa olen tullut siihen tulokseen jos on rahaa ostaa uusi niin kannatta vaihtaa parin vuoden välein, väliraha on vaihdossa sama käytetystä käytettyyn.Uudessa tietty takuu.
- bmw
mekin mietittiin viime keväänä uuden ja käytetyn välillä ja vertailtiin vaihtoehtoja. Hetkeäkään ei oo kaduttanu että valitttiin 100 tkm ajettu 98 BMW 520iA samalla hinnalla millä ois saatu luokkaa pienempi uusi Focus, Corolla, Stilo tms.. Autoa käytettiin ennen ostoa kuntotestissä ja kaikki oli kunnossa. Uuden valinnan puolesta puhui toki takuu mutta ei tuommoisessa vähänajetussa käytetyssä oo vielä murheita ja korjattavaa ilmaantunut. Tiloihin, ajettavuuteen, varusteisiin ym ollaan tosi tyytyväisiä .ainoa miinus tulee kaupunkiajossa suurehkosta bensankulutuksesta n 12l/100km). autoliikkeiden ja paikkakuntien hintatasossa on suuria eroja joten kannattaa käyttää paljon aikaa hyvän yksilön etsimiseen
- 3.0
Näinhän se on. Jos rahaa on käytössä x euroa, niin rahalle saa mielestäni enemmän vastinetta käytetyssä autossa. Otetaan nyt vaikkapa 20000 euroa. Uutena saa, hädintuskin, uuden 1.4(/3) Corollan toimituskuluineen ja talvirenkaineen. Ei varmasti kovin kiva ajella, mukava tms. Tuolla rahalla kuitenkin saa muutaman vuoden vanhana jo aivan eri luokan kalustoa.
Kun auton huoltoonkin varaa saman verran kuin uuden auton huoltaminen maksaisi, on aika turvallisilla vesillä.
- Maasturi-mies
Olen ajatellut vaihtaa hyvin palvelleen lyhyen LandCruiserin uuteen/uudempaan henkilöautoon. Autolla tulisi jonkin verran asuntovaunun vetoa kesäisin.
Ensin ajattelin vähän käytettyä hintaluokassa 30000euroa. Jokin sisäinen ääni kuitenkin kehoittaisi ottamaan uuden, tosin tuntuu silti isolle rahalle sijoittaa autoon.
Vahvimpina vaihtoehtoina on Corolla Verso diesel ja Nissan Primera 1.9dci. Diesel-Stiloakin tuli välillä harkittua, olisi halvempi.
Isompi vähän käytetty tai maasturi kuitenkin houkuttelee myös. Vaunun vetämisen puolesta kuitenkin riittäisi henkilöauto. - TT-Citikka
Me valittiin vaimon kanssa viime vuonna uusi.
Me tosin oltiin vaimon kanssa ensin päätetty minkälainen auto halutaan. Haluttiin Citroen Berlingo tai Peugeot Partner HDi-koneella ja mielellään ABS-jarruilla (ilmastoinnista annettiin lisäpisteitä).
Päädyttiin uuteen, kun haluamaamme autoa oli tosi vaikea löytää käytettynä - ja löydä siinä sitten vielä hyvä kappale, kun ei ollut edes montaa tarjolla: vuosi seurattiin ostomielellä käytettyjen autojen markkinoita nettisivuilta. Ja silloinkin, jos löytyi niin hinta uuteen verrattuna kaikki varusteet mukaanluettuna oli pieni. Yksi hyvä ja kohtuuhintainen käytetty oli lähes näpeissä, mutta ehdittiin myydä ennen kuin me menimme tutustumaan kappaleeseen.
Ollaan oltu ratkaisuun tyytyväisiä, vaikka maksamamme hinta olikin euroina tietysti kovempi kuin käytetystä olisi joutunut maksamaan. Mutta niinpä saimme auton juuri haluamillamme varusteilla (ABS-jarrut ja ilmastointi) ja sen värisenä kuin halusimme. - mielipide
Jos ostat uuden, joudut kuitenkin huoltamaan autoa kalliissa merkkihuolloissa että takuu säilyy.
Toisaalta vuoden-pari vanhasta on jo viat korjattu takuun piikkiin, eli odotettavissa ei ole ehkä niinkään paljon vikoja kuin uusissa autoissa!
Uusiin autoihin joudut ostamaan renkaita, maksamaan toimituskuluja, ostamaan lisävarusteita.. Näiltä säästyy ostamalla hyvän käytetyn. Tietysti ei niin helposti pääse valitsemaan esimerkksi väriä.
Jos budjetti on suht tiukka, joutuu uuden ostaja tyytymään pienikoneiseen ja ankeaan autoon. Samalla rahalla saa huomattavasti mukavampia ja parempia autoja käytettynä. Kannattaa varmistaa, esim. autotohtorilla, että valitsee hyvän käytetyn.
Nykyautoa on vaikea ajamalla saada rikki. Jos ostaa parivuotiaan, ja vielä testauttaa auton, on ns. pommin ostaminen hyvin epätodennäköistä. Ja voihan se pommi sattua käsiin vaikka uudenkin ostaisi. Ei se paljoa lohduta että takuu korvaa, jos auto on kerran kuussa korjattavana.
Itse uskoisin, että hyvin varustellun ja arvostetun käytetyn hinta laskee hitaammin kuin ankeamman, heikompilaatuisen uuden auton arvo.
Ja vaikka se parempi käytetty tulisi jopa saman hintaiseksi kuin se uusi ja ankea, saat kuitenkin samalla rahalla allesi mahdollisesti laadukkaan ja jämäkän auton, eikä tarvitse tyytyä hinnat-alkaen malliin pienellä moottorilla.
Ja sitten lopuksi vielä varoitus. Monesti näkee parivuotiaista pyydettävän liian kovia hintoja. Lähtökohta kuitenkin on, että käytetyllä tulee olla käytetyn hinta. Kannattaa selvittää hintatasoa hieman etukäteen itseään kiinnostavien autojen kohdalla ja rohkeasti vaan sanoa, jos hinta on liian kova. Nykyään, etenkin käytetyissä, tinkimisvaraa löytyy! - Väiski
Laskeehan se arvo molemmissa.
Mutta uusi on uusi ja noihin väittämiin kalliisiin merkkihuoltoihin on yksinkertainen ase:
Huolenpitosopimus tai miten sitä nyt liikkeittäin kutsutaan.
Eli et maksa huolloista mitään etc..
Mulla ollut yli 3 vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen, sillä ilman ko. vakuutusta olsi euroja mennyt aikalailla.
Saat ilmaisen sijaisauton etc..
En ymmärrä miksi tätä käytetään niin vähän , ja vanhaan sitä ei saa.- kallista
Mutta tuo "vakuutus" tulee aika kalliiksi. Monta kymmentä euroa kuussa. Bisnestähän nuo sillä tekevät.
Kuukausihinta vielä pompsahtaa pilviin takuun loputtua; - toisaalta jos takuu on voimassa, niin onko tuollaisella edes paljon virkaa kun viat korjataan kuitenkin ilmaiseksi ja takuukorjausten ajaksi pitää mielestäni sijaisauto aina saadakin käyttöön. Lähinnä kyse lienee huoltojen osamaksusta. Laskeppa paljonko maksat vaikka kolmen vuoden aikana tuota "vakuutusta" ja vertaa paljonko maksaisivat määräaikaishuollot ko. ajalta. - Väiski
kallista kirjoitti:
Mutta tuo "vakuutus" tulee aika kalliiksi. Monta kymmentä euroa kuussa. Bisnestähän nuo sillä tekevät.
Kuukausihinta vielä pompsahtaa pilviin takuun loputtua; - toisaalta jos takuu on voimassa, niin onko tuollaisella edes paljon virkaa kun viat korjataan kuitenkin ilmaiseksi ja takuukorjausten ajaksi pitää mielestäni sijaisauto aina saadakin käyttöön. Lähinnä kyse lienee huoltojen osamaksusta. Laskeppa paljonko maksat vaikka kolmen vuoden aikana tuota "vakuutusta" ja vertaa paljonko maksaisivat määräaikaishuollot ko. ajalta.Et varmasti saa sijaisautoa ilmaiseksi ellet ole sitä kaupan yhteydessä neuvotellut.
Se voi olla aluksi hiukan kalliimpi , mutta kun tulee isot huollot etc... alkaa maksamaan takaisin ja kevyesti.
Nytkin oli katsastuksessa liuta vikoja niin auto korjaamolle ja kaikki ilmaista.
Kyllä se on kannattanut turha tuijottaa vain määräaikaishultoja. - autoliikkeet
Väiski kirjoitti:
Et varmasti saa sijaisautoa ilmaiseksi ellet ole sitä kaupan yhteydessä neuvotellut.
Se voi olla aluksi hiukan kalliimpi , mutta kun tulee isot huollot etc... alkaa maksamaan takaisin ja kevyesti.
Nytkin oli katsastuksessa liuta vikoja niin auto korjaamolle ja kaikki ilmaista.
Kyllä se on kannattanut turha tuijottaa vain määräaikaishultoja.Jos se kannattaisi kuluttajalle, eli tuottaisi tappiota liikkeelle, niin tuskin autoliikkeet moista palvelua myisivät. Ehkä sinulle on sitten vaan sattunut hyvä tuuri eli muut "vakuutuksenottajat" ovat maksaneet huoltosi?
Ja kyllähän aika nyrkkipaja pitää autoliikkeen olla jos ei tilapäisautoa ainakin takuuhuoltojen ajaksi käyttöön saa! Tietysti asiakassuhdekin asiaan vaikuttaa. Itse kyllä ainakin vaihtaisin liikettä jos noin huonoa palvelua saisin.
Edelleen kehotan laskemaan, paljonko olet kolmessa vuodessa tuota "vakuutusta" maksanut. ~1500 euroa?
Muuten, onkos autossa takuu vielä voimassa? Silloinhan sekin olisi nuo viat korvannut, ellei kyse ollut jostain jarrupaloista tms.. - Väiski
autoliikkeet kirjoitti:
Jos se kannattaisi kuluttajalle, eli tuottaisi tappiota liikkeelle, niin tuskin autoliikkeet moista palvelua myisivät. Ehkä sinulle on sitten vaan sattunut hyvä tuuri eli muut "vakuutuksenottajat" ovat maksaneet huoltosi?
Ja kyllähän aika nyrkkipaja pitää autoliikkeen olla jos ei tilapäisautoa ainakin takuuhuoltojen ajaksi käyttöön saa! Tietysti asiakassuhdekin asiaan vaikuttaa. Itse kyllä ainakin vaihtaisin liikettä jos noin huonoa palvelua saisin.
Edelleen kehotan laskemaan, paljonko olet kolmessa vuodessa tuota "vakuutusta" maksanut. ~1500 euroa?
Muuten, onkos autossa takuu vielä voimassa? Silloinhan sekin olisi nuo viat korvannut, ellei kyse ollut jostain jarrupaloista tms..Ei ole enään , siksi tuo onkin niin mainio tuo huoltosopimus.
Arvostan myös vapaa-aikaani rahassa ja en kerkiä auton kanssa enkä viitsi pulata.
Ei se nyt niin kallis ole mitä annat ymmärtää.
Pikemminkin myyntivaltti.
Ja tottakai myyjälle pitää jäädä kate eihän se muuten kannata.
Mutta , kun se on meillä työkäytössä niin on mainio.
Just viime vika oli viikko sitten kun pakun sivuliukuovi sanoi lukitus sopimuksen irti.
No ei muutakuin soitto hinausliikkeelle , ja auto Vehoon sijaisauto 2:ksi päiväksi.
Kulut meille 0e.
Laskeppa mitä oli tullut maksamaan omasta kukkarosta:
Hinaus 50-70e työt osineen 150-200e SIJAISAUTO 100-150E eli 300e-420 ALV22%
- jawa
Minulla on hyvä nyrkkisääntö:
Jos et tiedä/halua tai pysty/ehdi huolehtia itse autostasi saati huoltaa sitä osta uusi parin vuoden välein.
Jos pystyt huoltamaan ja korjaamaan kaarasi itse osta käytetty.
Itse ajan nyttemmin käytetyillä, tosin olen vuosien varrella ostanut pari uuttakin.- söduföiuhl
Eipä sitä parivuotiseen autoon näppäräkään kaveri paljon mitään tee.
Itse ostin esittelyautona 3kk olleen pikkuatuon jolla oli mittarissa 2400km. Laitos oli siis uuden veroinen ja koska aion vaihtaa sen kuitenkin viimeistään 3 vuoden jälkeen, ei se sinä aikana näy vaikka sitä olisi kohdeltu kuinka pahasti ekat paritonnia.
Nyt kaupanteosta on yli vuosi ja kun mietin asiaa niin jos olisin ostanut uuden, olisi se täsmälleen samanhintainen kuin tuo esittelyvehje. Sain autoni kuitenkin n. 2000e halvemmalla kuin uuden. Tarjousta kysyin monesta paikasta eli mistään vedätyksestä ei ollut kyse.
Jos hankkii vähän vanhemman ja isomman auton niin sitä mukaa kaikki muutkin kustannukset nousevat, huollot, kulutus, vakuutukset, kaikkiin menee enemmän rahaa. - Uusi on uusi...
söduföiuhl kirjoitti:
Eipä sitä parivuotiseen autoon näppäräkään kaveri paljon mitään tee.
Itse ostin esittelyautona 3kk olleen pikkuatuon jolla oli mittarissa 2400km. Laitos oli siis uuden veroinen ja koska aion vaihtaa sen kuitenkin viimeistään 3 vuoden jälkeen, ei se sinä aikana näy vaikka sitä olisi kohdeltu kuinka pahasti ekat paritonnia.
Nyt kaupanteosta on yli vuosi ja kun mietin asiaa niin jos olisin ostanut uuden, olisi se täsmälleen samanhintainen kuin tuo esittelyvehje. Sain autoni kuitenkin n. 2000e halvemmalla kuin uuden. Tarjousta kysyin monesta paikasta eli mistään vedätyksestä ei ollut kyse.
Jos hankkii vähän vanhemman ja isomman auton niin sitä mukaa kaikki muutkin kustannukset nousevat, huollot, kulutus, vakuutukset, kaikkiin menee enemmän rahaa.Esittelyautoista kannattaa pysyä kaukana! Kyllä sen tietää itsekin kun käy koeajolla, niin autosta on tapana repiä kaikki mahdollinen irti! Silti monissa autoissa suositellaan vielä "totutusajoa" pienillä kierroksilla...sitä esittelyautojen saama käsittely ei ole! Tuo 2400 km vastaa rasittavuudeltaan jotain ihan muuta. Tietysti jos olet myymässä sen parin vudoen kuluttua niin ei siinä mitään...kai.
Citroen C5:n maasto-ominaisuudet kanttarien ylitse ajettaessa on muuten hyvät! Rellu Clion koeajoilla kannattaa olla varovainen, mulla lähti rengas vanteelta...
Lisäksi esittelyautoista annetaan usein parin tonnin alennuksia. Sen verran saa helposti uudestakin, kun vaan tinkii. Meillä lähti 9 % uuden hinnasta, kun teimme suoran kaupan. - Sekin on uusi
Uusi on uusi... kirjoitti:
Esittelyautoista kannattaa pysyä kaukana! Kyllä sen tietää itsekin kun käy koeajolla, niin autosta on tapana repiä kaikki mahdollinen irti! Silti monissa autoissa suositellaan vielä "totutusajoa" pienillä kierroksilla...sitä esittelyautojen saama käsittely ei ole! Tuo 2400 km vastaa rasittavuudeltaan jotain ihan muuta. Tietysti jos olet myymässä sen parin vudoen kuluttua niin ei siinä mitään...kai.
Citroen C5:n maasto-ominaisuudet kanttarien ylitse ajettaessa on muuten hyvät! Rellu Clion koeajoilla kannattaa olla varovainen, mulla lähti rengas vanteelta...
Lisäksi esittelyautoista annetaan usein parin tonnin alennuksia. Sen verran saa helposti uudestakin, kun vaan tinkii. Meillä lähti 9 % uuden hinnasta, kun teimme suoran kaupan.Ei varmasti läheskään kaikki jotka käy koeajolla repii kaiken irti autosta. Valtaosa ihmisistä ajaa ihan tavallisesti vaikka onkin koeajo. Ehkä sitten joka kymmenes todellakin antaa kenkää mutta 2000km ajetussa autossa se tekeekin 200km eikä se varmasti näy missään. Ja vaikka antaakin vähän kenkää niin kaupunkiolosuhteissa on mahdotonta aiheuttaa autolle minkäänlaisia vaurioita vaikka auto onkin "sisäänajossa". Vai mihin sinä sitten olet vienyt autot koeajolle, enon pellolle vai?
Itselläni on alla eskari, oli ajettu 1800km ja autossa lisävarusteita pilvin pimein, silti sain 3000€ alennuksen verrattuna uuteen samoilla varusteilla varustettuun. Autossa ei naarmuja missään ja olen todella tyytyväinen valintaani! - wanhus
Uusi on uusi... kirjoitti:
Esittelyautoista kannattaa pysyä kaukana! Kyllä sen tietää itsekin kun käy koeajolla, niin autosta on tapana repiä kaikki mahdollinen irti! Silti monissa autoissa suositellaan vielä "totutusajoa" pienillä kierroksilla...sitä esittelyautojen saama käsittely ei ole! Tuo 2400 km vastaa rasittavuudeltaan jotain ihan muuta. Tietysti jos olet myymässä sen parin vudoen kuluttua niin ei siinä mitään...kai.
Citroen C5:n maasto-ominaisuudet kanttarien ylitse ajettaessa on muuten hyvät! Rellu Clion koeajoilla kannattaa olla varovainen, mulla lähti rengas vanteelta...
Lisäksi esittelyautoista annetaan usein parin tonnin alennuksia. Sen verran saa helposti uudestakin, kun vaan tinkii. Meillä lähti 9 % uuden hinnasta, kun teimme suoran kaupan."Rellu Clion koeajoilla kannattaa olla varovainen, mulla lähti rengas vanteelta..."
Ei ihme ettet suosittele esittelyautoja... - ösdfgdg
Uusi on uusi... kirjoitti:
Esittelyautoista kannattaa pysyä kaukana! Kyllä sen tietää itsekin kun käy koeajolla, niin autosta on tapana repiä kaikki mahdollinen irti! Silti monissa autoissa suositellaan vielä "totutusajoa" pienillä kierroksilla...sitä esittelyautojen saama käsittely ei ole! Tuo 2400 km vastaa rasittavuudeltaan jotain ihan muuta. Tietysti jos olet myymässä sen parin vudoen kuluttua niin ei siinä mitään...kai.
Citroen C5:n maasto-ominaisuudet kanttarien ylitse ajettaessa on muuten hyvät! Rellu Clion koeajoilla kannattaa olla varovainen, mulla lähti rengas vanteelta...
Lisäksi esittelyautoista annetaan usein parin tonnin alennuksia. Sen verran saa helposti uudestakin, kun vaan tinkii. Meillä lähti 9 % uuden hinnasta, kun teimme suoran kaupan.Sanoin että sain 2000 euroa halvemmalla kuin mitä oli halvin tarjouksista joita kyselin useammasta liikkeestä parin kaupungin alueelta. Tajusitko? Niissä tarjouksissa on ne alennukset mitä uusista autoista annetaan.
Pidän autoa enintään kolme vuotta, siitä kaksi vuotta on takuuta ja olen ottanut huoltosopimuksen. Ei siis mitään riskiä.
Jos vertaat esittelyauton hintaa uuden listahintaan niin olet hakoteillä koska uuteen joudut aina ostamaan renkaat ym. ja maksamaan toimituskulut. Lisäksi kukaan ei varmaan ole kieltänyt tinkimästä niiden esittelyautojen pyyntihinnasta, vai onko? - jkskljasldkj
ösdfgdg kirjoitti:
Sanoin että sain 2000 euroa halvemmalla kuin mitä oli halvin tarjouksista joita kyselin useammasta liikkeestä parin kaupungin alueelta. Tajusitko? Niissä tarjouksissa on ne alennukset mitä uusista autoista annetaan.
Pidän autoa enintään kolme vuotta, siitä kaksi vuotta on takuuta ja olen ottanut huoltosopimuksen. Ei siis mitään riskiä.
Jos vertaat esittelyauton hintaa uuden listahintaan niin olet hakoteillä koska uuteen joudut aina ostamaan renkaat ym. ja maksamaan toimituskulut. Lisäksi kukaan ei varmaan ole kieltänyt tinkimästä niiden esittelyautojen pyyntihinnasta, vai onko?Mut koliseeko vetarit?
- uusi alla
Olen koettanut haeskella itselleni noin 5 tontun autoa, vaan yli 10-vuotiailla Corolloillakin pyydetään jopa 7-8 te, Carina E:stä puhumattakaan! Vanhat Mersut ovat kanssa ikäänsä ja ajomääräänsä -tai taustaansa nähden- täysin sikahinnoiteltuja. Jos taas etsii esittelyautoa tai uudenkarheaa, on hinta lähes sama kuin uudella vastaavalla. Lopputulos näyttää painavan autovalintani tässä pikkuhiljaa upouuden puolelle. Koska haen vain kahden hengen kulkuneuvoa, en näyttöautoa enkä kalun jatketta, niin uusi autoni voi olla esim. uusi Renault Twingo (reilut 10 te), Punto tms. Tarkoitus olisi ajaa samalla pelillä 10 vuotta tai ylikin jos vaan jotensakin kestää, en aio 2-3 vuoden välein rahaa polttaa. Sit voi myydäkkin jo tonnilla eteenpäin tai kiikuttaa romikseen...
- ajajakin
Vinkki jota itse käytän. Micrasta tuli 2002 uusi malli ja samantien vanha meni aleen. Ostin keväällä -00 mallisen 23 tkm ajetun 8000 eurolla.
sillä ajelen taatusti 10 vuotta. Yleensäkin kun korimalli vaihtuu niin jos itsellä ei niin väliä saada viimeinen malli niin tilanne kannattaa hyödyntää. Tuttava hyödynsi myös Astran mallivaihdon eikä ole katunut. - TT-Citikka
Kaverilla oli Twingo parin vuoden ajan. Ei pärjää Suomen talvessa - se on yksinkertaisesti niin matala, ettei lumipöperössä eteneminen onnistu. Ja muutenkin tosi heppoinen. Osta vaikka Renault Clio tai Megane niin saat paljon paremman auton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733