Ettekö edes tiedä, että sen Hitlerin 1 lk. Rautari

Ettekö edes tiedä, että sen Hitlerin 1 lk. Rautaristi olisi aluksi pelkää paroniaa ja vain tarkoitus provokatiivisesti muille näyttää ”minäkin olen ollut rintamaalla, entä sinä?”

Hän siis vähätteli, tai näki asian näin?

LÄHDE: Taisteluni kultaiset vuodet, Hitlerin pöytäpuheita 1941 - 1942 Martin Bormannin kirjaamina
By Iiro Nordling, Iiro on vanhan kaartin kansallismielinen.


https://www.smashwords.com/books/view/406680


Teidän tulee nyt lukea kyseinen teos, jos väitätte minua vastaan.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hitler-oli

      erityisen ylpeä rautarististään.
      Hän kantoi sitä aina rinnassaan yhdessä haavoittumismerkin ja puolueen jäsenmerkin kanssa. Mitään muita mitaleita hän ei pitänyt.
      Hän halusi sillä korostaa olleensa rintamasotilas ja arvostavansa heitä.

      • EiHermann

        Toisin kuin eräs marsalkka joka perusti kunniamerkkiluokan, myönsi samoin tein itselleen sen molemmat arvoasteet ja otti sotilasarvokseen nimikkeen jota ei armeijassa edes ollut.


      • Faktatietoa

        Aika surkeaa. Kaikki väitteesi ovat kömpelösti vääristeltyä propagandaa.


      • Valehtelet-taas
        EiHermann kirjoitti:

        Toisin kuin eräs marsalkka joka perusti kunniamerkkiluokan, myönsi samoin tein itselleen sen molemmat arvoasteet ja otti sotilasarvokseen nimikkeen jota ei armeijassa edes ollut.

        Marsalkka Mannerheim halusi perustaa kaikille sotilaille avoimen kunniamerkin. Sen nimeksi hän painostuksen jälkeen hyväksyi Mannerheim-ristin. Sen molemmat luokat ojensi hänelle tasavallan presidentti Risto Ryti 7. lokakuuta 1941 kaikkien Mannerheim ristin ritarien pyynnöstä..

        Sotamarsalkan arvonimen myönsi Mannerheimille Suomen hallitus 19.5. 1933.

        Samoin hallitus myönsi Suomen Marsalkjan arvon 4. 6. 1942. Ne eivät olleet sotilasarvoja. Se oli M:lla ratsuväenkenraali.


      • Pyynnöstä
        Valehtelet-taas kirjoitti:

        Marsalkka Mannerheim halusi perustaa kaikille sotilaille avoimen kunniamerkin. Sen nimeksi hän painostuksen jälkeen hyväksyi Mannerheim-ristin. Sen molemmat luokat ojensi hänelle tasavallan presidentti Risto Ryti 7. lokakuuta 1941 kaikkien Mannerheim ristin ritarien pyynnöstä..

        Sotamarsalkan arvonimen myönsi Mannerheimille Suomen hallitus 19.5. 1933.

        Samoin hallitus myönsi Suomen Marsalkjan arvon 4. 6. 1942. Ne eivät olleet sotilasarvoja. Se oli M:lla ratsuväenkenraali.

        Kaikkien 17 ritarin pyynnöstä. Siihen aikaan ritareita oli nimitetty vasta 17.
        "Kaikille sotilaille avoin", mutta vain kaksi henkilöä sai 1. luokan ristin. Sotamarsalkka Mannerheim ja jalkaväenkenraali Heinrichs.

        Siinä sitä onkin "kaikille sotilaille avoimuutta".


      • PrinssieverstiMarsalkka
        Valehtelet-taas kirjoitti:

        Marsalkka Mannerheim halusi perustaa kaikille sotilaille avoimen kunniamerkin. Sen nimeksi hän painostuksen jälkeen hyväksyi Mannerheim-ristin. Sen molemmat luokat ojensi hänelle tasavallan presidentti Risto Ryti 7. lokakuuta 1941 kaikkien Mannerheim ristin ritarien pyynnöstä..

        Sotamarsalkan arvonimen myönsi Mannerheimille Suomen hallitus 19.5. 1933.

        Samoin hallitus myönsi Suomen Marsalkjan arvon 4. 6. 1942. Ne eivät olleet sotilasarvoja. Se oli M:lla ratsuväenkenraali.

        Olisikin ollut näky kun olisi vielä ojentanut itse itselleen. Mitenhän olisi ritareille käynyt jos olisivat uskaltaneet sanoa ettei ole lainkaan korrektia ottaa vastaan mitaleja tukussa, eikä mitään mitalia alaistensa pyynnöstä joka on tulkittavissa nuoleskeluksi.


      • MarskinHopeatorvi
        Pyynnöstä kirjoitti:

        Kaikkien 17 ritarin pyynnöstä. Siihen aikaan ritareita oli nimitetty vasta 17.
        "Kaikille sotilaille avoin", mutta vain kaksi henkilöä sai 1. luokan ristin. Sotamarsalkka Mannerheim ja jalkaväenkenraali Heinrichs.

        Siinä sitä onkin "kaikille sotilaille avoimuutta".

        Ristit myönnettiin ansioista. 1.lk:n ristiin riittivät vain Marskin ja Heinrichsin ansiot.

        2. lk:n ristiä myönnettiin kaikkiin arvoluokkiin kuluville ja neljälle kahdesti.

        Ristejä myönnettiin kaikkiaan 191, joista alipäällystölle ja miehistölle 81.

        On syytä muistaa, että kunniamerkkejä oli muitakin.


      • Melkoista
        PrinssieverstiMarsalkka kirjoitti:

        Olisikin ollut näky kun olisi vielä ojentanut itse itselleen. Mitenhän olisi ritareille käynyt jos olisivat uskaltaneet sanoa ettei ole lainkaan korrektia ottaa vastaan mitaleja tukussa, eikä mitään mitalia alaistensa pyynnöstä joka on tulkittavissa nuoleskeluksi.

        vääristelyä. Ritarien ehdotus osoitti arvonantoa. Ei heidän tarvinnut nuoleskella ketään niin kuin sinun.
        Eikä tässä tapauksessa molempien luokkien myöntämisessä ollut mitään ihmeellistä.


      • hhfdsdh
        PrinssieverstiMarsalkka kirjoitti:

        Olisikin ollut näky kun olisi vielä ojentanut itse itselleen. Mitenhän olisi ritareille käynyt jos olisivat uskaltaneet sanoa ettei ole lainkaan korrektia ottaa vastaan mitaleja tukussa, eikä mitään mitalia alaistensa pyynnöstä joka on tulkittavissa nuoleskeluksi.

        Mitä isot edellä...Göring otti itselleen valtakunnanmarsalkan tittelin ja rautaristin suurristin, joka oli alunperin tarkoitettu Venäjän sotaretken menestyneimmille kenraaleille.


      • kysynpäs-vain
        MarskinHopeatorvi kirjoitti:

        Ristit myönnettiin ansioista. 1.lk:n ristiin riittivät vain Marskin ja Heinrichsin ansiot.

        2. lk:n ristiä myönnettiin kaikkiin arvoluokkiin kuluville ja neljälle kahdesti.

        Ristejä myönnettiin kaikkiaan 191, joista alipäällystölle ja miehistölle 81.

        On syytä muistaa, että kunniamerkkejä oli muitakin.

        "Ristit myönnettiin ansioista. 1.lk:n ristiin riittivät vain Marskin ja Heinrichsin ansiot."

        Ja mitähän oli ne Paukka-Heikin "ansiot" Jatkosodassa?


      • VenlaPalkinto

        Marskin ansiot oli ansiokas viihde- ja puuhatoiminta asemasodan aikana. Joukkoja ei nyt kyllä keretty kouluttaa ja asemia rakentaa mutta pääasia että pojat viihtyi.


      • Turha-valehdella

        Heinrichs johti Karjalan armeijaa alusta loppuun. Ja toimi sitten ye-päällikkönä. Kyllä siinä oli ansioita riittämiin.

        Asemasodan aikana vietiin läpi laaja koulutustoiminta ja linnoittaminen.

        Puhdetyöt ja viihde kuuluivat vapaa-aikaan.


      • Mitä_jäi_käteen
        Turha-valehdella kirjoitti:

        Heinrichs johti Karjalan armeijaa alusta loppuun. Ja toimi sitten ye-päällikkönä. Kyllä siinä oli ansioita riittämiin.

        Asemasodan aikana vietiin läpi laaja koulutustoiminta ja linnoittaminen.

        Puhdetyöt ja viihde kuuluivat vapaa-aikaan.

        Mitä jäi käteen Karjalan armeijan sotatöistä? Paljon omia vainajia.


      • KulliJäiKouraan
        Mitä_jäi_käteen kirjoitti:

        Mitä jäi käteen Karjalan armeijan sotatöistä? Paljon omia vainajia.

        Ei ainakaan jäänyt sitä Karjalaa.


      • Täysin väärin, ei kuitenkaan millään pahalla.
        11.11.1941 Adolf Hitler:
        ”… …. Mitä taas kunniamerkkeihin tulee, niitä yleensä myönnettäneen perustellusti. Tiettyä suosikki-mentaliteettia silti esiintyy. Itse en sodan aikana pitänyt, minulle myönnettyä I lk:n rautaristiä, koska huomasin miten leväperäisesti niitä myönnettiin. Meidän rykmentissämme oli nimittäin Guttmann-niminen juutalainen, mitä surkein pelkuri ja raukka. Hänelläkin oli I lk:n rautaristi – se oli jo sentään liian paksua. Otin kunniamerkin käyttöön vasta kotiuduttuani rintamalta - nähtyäni miten kommunistit kohtelivat sotaveteraaneja. Aloin kantaa sitä uhmaamismielessä.”
        Sivu 51
        ”TAISTELUNI KULTAISET VUODET”
        Adolf Hitlerin pöytäpuheita 1941 - 1942
        Martin Bormannin kirjaamina Smashwords edition
        Copyright © Iiro Nordling (Finnish
        translation)


      • Hitler-uskoi

        monen muun lailla taruun "tikariniskusta selkään". Hän uskoi juutalaisten olleen tappion takana ja syytti heitä kaikesta. Vihaansa juutalaisia kohtaa hän toi voimakkaasti esiin jo rintamalla. Toverit pitivät häntä syystäkin omituisena tyyppinä.


      • "tikariniskusta selkään".

        Kyllä se osaksi näin oli ja se tapahtui siksi, että merisaarto puri ja kansa näki nälkää, seuraavassa sodassa mentiin sitten toiseen äärimäisyyteen Hitler ja hänen halituksensa tointa Stalingradin jälkeen oli, ettei Saksa muka voi hävitä, jos kotirintama kestää. Ei se niinkään käynyt kun huomasivat hups!! ryssän tankit lähestyy jo Göringstrassea, siitä tämä armoton propaganda jatkui loppu asti johti, jonka näkyvin ja viimeisin kiihottaja oli Dr Göbbels huippu älykäs ihminen (-siis lukupää, opiskelu jne.) Hitler oli Toisella tavoin älykäs luova, oli ns.( Hitlerillä oli aivan erikoisen hyvä muisti, hän muisti ja laitoin resurssejaan aivan epäoleellisten asioiden ulkoa muistamiseen. Hitlerillä olisi pitänyt olla tällainen ohjaaja joka olisi tehnyt hänelle viikko-ohjelman, paitsi Hitlerin tuntien Hitler ei olisi noudattanut sitä. Hän oli boheemi, kuten tiedämme useimmat taitelijat, hän uppoutui ajatuksiinsa, oli omalla tavallaan kaiken keskipisteenäkin yksin, viimeistään diktaattori tietää mitä yksinäisyys, Diktaattori ei voi täysin kenkään kanssa jakaa ajatusmaailmaansa, sillä jos hän siihen luottaisi, hän mentäisi valtansa, ehkä jopa kokonaan. on se ei oleellisesti ole fyysistä yksinäisyyttä, myös toki toisinaan sitäkin. Hän pohti, haaveili, filosofoi ja humaltui menestyksestään.
        Niin Hitlerin huumori mulla ei ole minkäänlaista kuvaa siitä. Joku Hoffman puhui jostain keskitysleiristä, en minä niistä niin teidän ja sanoi, että Hoffman on tullut jo hupsuksi ja naurahti…. mä en saa saksalaisesta huumorista muuta irti, kuin hyväntulisuus, mikä toki on miellyttävä ominaisuus, mutta ei se varsinaisesti kuitenkaan huumoria ole…. ei ainakaan minusta. Hämmennyn moisesta joskus jopa. ja siten näissä värilisissä Eva Braunin kotielokuvissa pelleille, näytellen esim. italian ulkoministeriä…. … niin ja piti kaikkesta makeasta, satoi syödä kerralla kilon suklaata. muille riittää 200 grammaa niin se on vähintään tarpeeksi paljon.
        kertokaa nyt millainen demooni Hitler sitten oli, kun en tahdo sitä hänen personastaa kovin helposti nähdä… … paitsi se on karmeaa, kun hän antoi salaliittolaiset hirttää lihakoukkuihin ja määräsi ne filmattavaksi ja oletettavasti katsoin ne myös, se on jotain ihan sairasta… … mä olen täysin siinäkin erilainen ihminen, mun alkaa käymää aivan sairaasti sääliksi, kun joku on ihan kulmassa ja ei voi puolustautua enää mitenkään….

        Mä snon tän suoraan se amerikalaismielisest opurtunisti laumat politikko ja virkamies siat Euroopassa on aivan sitä samaa persoonallisuustyypiä, kuin natsit olivat parhampina aikoinaan...... ideloogiasta en puhnut mitään. USA:natzit on pellein porukka mitä ikinä voi olla olemassa sekoitella, jotai huppupäitä sinne sekaan. Niitä varmaan sopivati tuetaan, että kansa näkee sopivassa mitakaavassa millainen on oikea pellejen pellet... mutta jenkkimieliset ei ole tietenkään sitä porukkaa, jos toislla on päässä kustaa niin toiset on kuin löysäää pas....kaaa sais yhdelä lätkällä kaksi kärpästä, toisaalta USA-natzeista ei ole edes sitä ekonoomista hyötyäkään... .. kuten taas on meidän kokoomuslaisista vieni edistäjinä aivan samoin, kuin komarimme Neuvostoliiton aikna..., vai?


      • Pahoittlen törkeitä kirjoitusvirheitäni, sopivasti ainakin salattu jenkit ei tosta käänösohjelmallakaan saa mitäään järkevää lausetta auki, kuin kirjaimet on hevon v:eessä :D


      • HitlerOnJohtaja
        saulmasson kirjoitti:

        Pahoittlen törkeitä kirjoitusvirheitäni, sopivasti ainakin salattu jenkit ei tosta käänösohjelmallakaan saa mitäään järkevää lausetta auki, kuin kirjaimet on hevon v:eessä :D

        Hitler inhosi kunniamerkkejä ym. Paskantärkeilyä. Sodan lopulla tosiaan rautaristin jakamisessa oli lepsuiltu, mutta totuus on että Hitler ansaitsi ristinsä, ensimmäisen II-luokan ristin hän sai jo 1914.
        Mitään muuta kuin rautaristiä hän ei koskaan suostunut ottamaan vastaan tai kantanut. Tämän hän teki, kuten itse totesi, kunnioituksesta veteraaneja kohtaan.

        Ihailtava piirre ihmisessä. Kuinka moni diktaattori on seurannut esimerkkiä? Aika harva, Tässä Afrikan versio:
        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin&prev=search


      • detaijlisti
        saulmasson kirjoitti:

        Täysin väärin, ei kuitenkaan millään pahalla.
        11.11.1941 Adolf Hitler:
        ”… …. Mitä taas kunniamerkkeihin tulee, niitä yleensä myönnettäneen perustellusti. Tiettyä suosikki-mentaliteettia silti esiintyy. Itse en sodan aikana pitänyt, minulle myönnettyä I lk:n rautaristiä, koska huomasin miten leväperäisesti niitä myönnettiin. Meidän rykmentissämme oli nimittäin Guttmann-niminen juutalainen, mitä surkein pelkuri ja raukka. Hänelläkin oli I lk:n rautaristi – se oli jo sentään liian paksua. Otin kunniamerkin käyttöön vasta kotiuduttuani rintamalta - nähtyäni miten kommunistit kohtelivat sotaveteraaneja. Aloin kantaa sitä uhmaamismielessä.”
        Sivu 51
        ”TAISTELUNI KULTAISET VUODET”
        Adolf Hitlerin pöytäpuheita 1941 - 1942
        Martin Bormannin kirjaamina Smashwords edition
        Copyright © Iiro Nordling (Finnish
        translation)

        -- kummallista ,että antaa guttmanin nimen julki , - oisko ollunna alikessu ,joka simputti Adia -- mielenkiintoinen tutkimus kohde sinänsä ??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      172
      2557
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      59
      1705
    3. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      114
      1552
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1339
    5. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      159
      1089
    6. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      76
      1041
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1040
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      943
    9. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      72
      856
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      20
      844
    Aihe