Painetaanko villaisella?

nyrkkeilysäkki

Voiko käydä niin, että pitkäänkin jatkunut perheväkivalta- juttu painetaan villasella/unohdetaan? Tein rikosilmoituksen mieheni pahoinpideltyä minua toistuvasti. Ensin juttua yritettiin sovitteluun, jossa kävimme erikseen kuultavina. Juttua ei hyväksytty sovittelun piiriin jo siksi, että pahoinpitely jatkui jopa sovittelun kuulustelujen aikana.

Tein uuden rikosilmoituksen ja kävin kuulusteluissa. Miehelle oli sovittu kuulusteluaika johon hän ei saapunut.

Ensimmäisestä kuulustelusta on nyt neljä kuukautta aikaa. Mies ei ole joutunut menemään kuulusteluihin vieläkään.

Voiko olla niin, että juttu on unohdettu? Tai niin, että koska pahoinpitelyt ja rikosilmoitukset jatkuvat niin juttua ei oteta tosissaan? Voivatko poliisit ajatella, että "mitäs kerjää turpaansa!" ? Onko tavallista, että perheväkivaltajuttuja vainnyksinkertaisesti jätetään käsittelemättä?

Toinen mitä ihmettelen, on "avun piiri" johon minut ohjattiin ensmmäisen kuulustelun jälkeen. Poliisi kuvaili, että se on valtakunnallinen projekti, jolla pystytään PUUTTUMAAN pahoinpitelyihin ja useissa tapauksissa ne ovat saatu loppumaan. No, perehdyin asiaan tutkimustiedon kautta ja kyseessä on viranomaispiiri joka puuttuu UHRIN elämään. MITES SITTEN SE PAHOINPITELIJÄ? Uhriko se on syyllinen joka joutuu osallistumaan ison viranomaisköörin johtamiin kokouksiin ja häpeämään kohtaloaan?

Kieltäydyin kauniisti menemästä köörin eteen kuultavaksi, koska melestäni se kenen elämään olisi pitänyt puuttua, on itse pahoinpitelija eli mieheni.

19

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipidetämäkin

Ei paineta. Perheväkivalta on yleisen syyttäjän toimialaa. Ruuhkaa, lomat, kesäaika. Tulee esille syksyllä.
      Kyllä sinäkin avun tarpeessa olet mutta et tunnusta mitään vikaa omassa osassasi. Marttyyrisyndrooma. Oma on vahinkosi kun et tarjottua apua suostunut ottamaan vastaan. Salailu ja häpeily kivempaa?

• Kuolemantuomiovoimaan

Kaltaisisia on muitakin ja ihan poliisiin virassa.
        Ystävätär nauretiin ulos Sorin poliisista kun meni tekemään raiskausilmoituksen. Sitten ilmeni että raiskaaja oli poliiseille tuttu jo saman laisista ilmoituksista Hän tarjosi porukalle kahvit ja nauroivat jutulle yhdessä.
        Raiskaajalla oli silloin Tippuri ja tartutti sen ystävättäreeni. Ystäväni oli penisiliini allerginen ja oli kuolla lääkitykseen makasi sairaalassa henki hieverissä sen jolun.. Raiskaus oli ystävättäreni ensi yhdyntä ei unohdu koskaa.

• oldjkvlsmvlsmv
        Kuolemantuomiovoimaan kirjoitti:

Kaltaisisia on muitakin ja ihan poliisiin virassa.
        Ystävätär nauretiin ulos Sorin poliisista kun meni tekemään raiskausilmoituksen. Sitten ilmeni että raiskaaja oli poliiseille tuttu jo saman laisista ilmoituksista Hän tarjosi porukalle kahvit ja nauroivat jutulle yhdessä.
        Raiskaajalla oli silloin Tippuri ja tartutti sen ystävättäreeni. Ystäväni oli penisiliini allerginen ja oli kuolla lääkitykseen makasi sairaalassa henki hieverissä sen jolun.. Raiskaus oli ystävättäreni ensi yhdyntä ei unohdu koskaa.

Olisit edes jättänyt tuon viimeisen lauseen pois niin joku olisi voinut erehtyä uskomaan tarinaasi.

• tämänkaikenkokenut

älä kuuntele ketään joka väittää että sinä olisit jotenkin syyllinen tuollaiseen käytökseen. Itse käyn ilmeisen sikamaista miestä vastaan taistelua että pääsen narsistiluonteisesta ihmisestä joukkoineen eroon. Ei riitä että eroan miehestä,minun on erottava hänen klaanistaan myös. Se on raskasta. Itsekin väkivaltaa kohdanneena ja itseäni väheksyneenä voin sanoa että oikeasti ei kukaan voi olla niin syyllinen mihinkään että toisella olisi oikeus satuttaa fyysisesti tai niinkuin minun kohdallani vielä pahempaa on ollut henkinen jatkuva väkivalta. Mutta tästä selviää kun yllättäviltäkin tahoilta löytää ystäviä jotka uskoo ja luottaa että puhut totta. Ja kun tulee se piste että tajuat että mikään ei muutu ja sinä kärsit ja kärsit elämäsi loppuun asti jos et lähde. Itse emmin kolme vuotta ennen päätin että se loppui nyt. Se hetki tulee sinullekin ennemmin tai myöhemmin.
      Vaikka sinä epätoivoisesti haluaisitkin jatkaa niinkuin minäkin tein ja luotin ja uskoin että kaikki muuttuu, ei mikään muutu ellei tämä pahoinpitelijä tunnusta tekojaan kadu ja pyydä anteeksi ja ota syytä kokonaan omakseen,kokonaan.

• Hei nimimerkki, nyrkkeilysäkki

Olen pahoillani kokemuksistasi. Ei sinun juttuasi, onneksi, paineta villaisella ja unohdeta, se tulee kyllä vielä esille. Hyvä, että olet tehnyt rikosilmoituksen ja puolustat itseäsi. Sinä et ole syyllinen siihen, että sinua on lyöty eikä sinulla ole yhtään ainoata syytä hävetä! Apua ja tukea sinun kannattaisi ottaa vastaan, vertaistuki on yleensä parasta. Siinä vaiheessa, kun juttunne käsitellään, voi olla tarpeen päästä juttelemaan jonkun saman kokeneen kanssa. Varmastikin löydät halutessasi itsellesi jonkun tukihenkilön tai ryhmän, jos koet tarvitsevasi - ellet tarvitse, hyvä.

Toivon sinulle leppoisaa kesää, tapahtuneista huolimatta
      Pirkko-pappi

• nyrkkeilysäkki

Niin, toiset sanovat ettei se nyrkin/kuristuksen/potkun/ruhjomisen uhriksi joutuneen oma vika ole.
        Toiset taas syyllistävät täysillä, kuten nimimerkki "mielipidetämäkin": "et tunnusta mitään vikaa omassa osassasi. Marttyyrisyndrooma. Oma on vahinkosi kun et tarjottua apua suostunut ottamaan vastaan. Salailu ja häpeily kivempaa?"

Tästä julkisesta syyllistämisestä onkin tullut ajatus, että ehkäpä poliistikin ajattelevat samoin. Mistä tiedän, ettei esim. edellämainittu nimierkki ole itse poliisi tai peräti syyttäjä? Ihmisiähän ne ovat hekin ja milipiteitä löytyy puoleen jos toiseen. Ehkäpä siinä syy "vahingossa" unohtaa vaimohakkaus-jutut.....

• Hei taas.

Meitä ihmisiä on monenlaisia. Mutta vahvistan vielä uudelleen, ettei toista ihmistä saa koskaan eikä mistään syystä lyödä, potkia eikä vahingoittaa. Ei tosiaan ole sinun syysi, että sinua pahoinpidellään. Yritä uskoa se ja olla välittämättä tuollaisista kommenteista!

Poliisit eivät ajattele niin, tiedän sen. Heidän tehtävänsä on puolustaa oikeutta ja luoda turvallisuutta meille suomalaisille. Sinun asiasi tulee käsittelyyn.

Voimia sinulle,
        Pirkko-pappi

• mieshänsesitäjatätä
        nyrkkeilysäkki kirjoitti:

Niin, toiset sanovat ettei se nyrkin/kuristuksen/potkun/ruhjomisen uhriksi joutuneen oma vika ole.
        Toiset taas syyllistävät täysillä, kuten nimimerkki "mielipidetämäkin": "et tunnusta mitään vikaa omassa osassasi. Marttyyrisyndrooma. Oma on vahinkosi kun et tarjottua apua suostunut ottamaan vastaan. Salailu ja häpeily kivempaa?"

Tästä julkisesta syyllistämisestä onkin tullut ajatus, että ehkäpä poliistikin ajattelevat samoin. Mistä tiedän, ettei esim. edellämainittu nimierkki ole itse poliisi tai peräti syyttäjä? Ihmisiähän ne ovat hekin ja milipiteitä löytyy puoleen jos toiseen. Ehkäpä siinä syy "vahingossa" unohtaa vaimohakkaus-jutut.....

nimimerkki vastaa: tiesitkö että tehokas keino auttaa masentunutta on saada hänet suuttumaan kunnolla? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mutta koskapa sinulla on kaikki mitä parhaiten eikä persoonasi missään tapauksessa tarvitse mitään apua niin jatka toki itse valitsemallasi viisauden tiellä..

• kuvittelelisäävaan
        mieshänsesitäjatätä kirjoitti:

nimimerkki vastaa: tiesitkö että tehokas keino auttaa masentunutta on saada hänet suuttumaan kunnolla? Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mutta koskapa sinulla on kaikki mitä parhaiten eikä persoonasi missään tapauksessa tarvitse mitään apua niin jatka toki itse valitsemallasi viisauden tiellä..

No mitä tuo nainen on sinusta tehnyt, oi kaiken tietävä oraakkeli?

• otsallanäin

Tietysti JÄÄNYT HAKATTAVAKSI. En kuvittele vaan luin hänen kertomustaan. Suhtautuu virkavaltaan paljon negatiivisemmin kuin hakkaaja-mieheensä.

• saikkulainen55
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Hei taas.

Meitä ihmisiä on monenlaisia. Mutta vahvistan vielä uudelleen, ettei toista ihmistä saa koskaan eikä mistään syystä lyödä, potkia eikä vahingoittaa. Ei tosiaan ole sinun syysi, että sinua pahoinpidellään. Yritä uskoa se ja olla välittämättä tuollaisista kommenteista!

Poliisit eivät ajattele niin, tiedän sen. Heidän tehtävänsä on puolustaa oikeutta ja luoda turvallisuutta meille suomalaisille. Sinun asiasi tulee käsittelyyn.

Voimia sinulle,
        Pirkko-pappi

Pirkko papille tiedoksi vaan, että kyllä poliisikin uskoo narsistia. Puhun kokemuksesta. Tein rikosilmoituksen narsistimiehestä, joka pahoinpiteli. Miestä kuulusteltuaan, soitti poliisi ja oli ääni kellossa muuttunut... "olenko ihan varma, että näin on tapahtunut" jne.
        Kyllä oli nöyryyttävää!!! Miespuoliset poliisit uskoivat narsistimiestä, joka toki osaa puhua ja valehdella silmät kirkkaina.
        Olenkin sitä mieltä, että poliiseille pitäisi ehdottomasti antaa koulutusta narsisteista!!
        Onnekseni tuomari oikeudessa uskoi minua.

• saikkulainen55 kirjoitti:

Pirkko papille tiedoksi vaan, että kyllä poliisikin uskoo narsistia. Puhun kokemuksesta. Tein rikosilmoituksen narsistimiehestä, joka pahoinpiteli. Miestä kuulusteltuaan, soitti poliisi ja oli ääni kellossa muuttunut... "olenko ihan varma, että näin on tapahtunut" jne.
        Kyllä oli nöyryyttävää!!! Miespuoliset poliisit uskoivat narsistimiestä, joka toki osaa puhua ja valehdella silmät kirkkaina.
        Olenkin sitä mieltä, että poliiseille pitäisi ehdottomasti antaa koulutusta narsisteista!!
        Onnekseni tuomari oikeudessa uskoi minua.

Hei saikkulainen55

Olen pahoillani kokemuksestasi, se oli varmasti nöyryyttävää. Onneksi tosiaan oikeuden tuomari uskoi sinua. Toki tilanteet ovat erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia, poliisien kokemus ihmisistä on erilainen jne. Kaikkea sattuu ja tapahtuu. Pääsääntöisesti kuitenkin on niin, että voimme luottaa poliiseihin ja heidän ammattitaitoonsa. Mutta on totta, että poliisit kuten monet muutkin ihmisten kanssa työtä tekevät hyötyisivät koulutuksesta narsisteista.

Hyvää alkavaa syksyä,
        Pirkko-pappi

• nyrkkeilysäkki

Ilmeisesti olisin "mielipidetämäkin"- nimimerkin takaa huutavan seuraava nyrkkeilysäkki. Ehkäpä häntä harmittaa kun ei pääse mitenkään minuun käsiksi?

No, eilen tuli sitten kutsu taas kuulusteluun- minulle. Toukokuussa tekemäni rikosilmoituksen takia. Mies ei ole puhunut mitään että hän olisi saanut kutsun kuulusteluun. Näköjään vain minua kuulustellaan ja kuulustellaan ja jutut jää sitten siihen. Miehen ei tarvitse vaivautua. Tällainen oli totuus Suomen perheväkivallan seuraamuksista. Ehkäpä minun sitten pitää seuraavaksi kuolla. Jospa sitten miestäkin kuulusteltaisiin?

• olenmuutennainen

Ajattelitko jättää menemättä koska poliisi on niin huonoa sakkia tms?

• Oonastiina

Oletko ajatellut erota ja muuttaa omillesi?

• saikkulainen

Mene sinne kuulusteluun niin monta kertaa kuin pyytävät. Pakko heidän on miestäkin kuulustella.
        Jos poliisit kohtelevat ylimielisesti, alentuvasti... sano siitä. Konahda takaisin. Käytös muuttuu kyllä. Ainakin kohdallani poliisin asenne muuttui heti ystävälliseksi ja asialliseksi.
        Tuntuu vain, että miespoliisit suhtautuvat tyyliin "jaa-a taas yks rouva valittamassa..". Sinulla on oikeus ja velvollisuus pitää puoliasi. Kukaan muu ei sitä tee. Pysy asiassa, kerro rehellisesti - se riittää. Se riittää myös oikeudessa.

• Rvrtvr

Menekö lieväkin väkivalta syyttäjälle vaikka uhri ei haluaisi? Minkä poliisit kirjoittavat lievänä?

• MiesPärjätköönOmillaan

Suomessa ei ainakaan mieheen kohdistuvaa perheväkivaltaa tutkita millään tavalla, akuutissa tilanteessa ei poliisit tule ollenkaan paikalle, eikä asiaan muutenkaan reagoida. Naisten ei yleensä tarvi kuin pikkusen vingahtaa (vaikka aiheetta), niin johan on virkavalta paikalla alta aikayksikön.

• saikkulainen

Sinulle vieläää. tsemppiä oikein paljon! Älä anna periksi! Usko mitä olet itse kokenut - sitä ei vie mikään eikä kukaan pois. <3
      Kyllä se prosessi etenee. Aikaa vie vaan. Vaikka itse haluaisit sen perua, et voi - koska sen päättää syyttäjä. Halaus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe