Tiilikaton pinnoitus kokemuksia, kannattaako ? Vai uusi katto ?
Tiilikaton pinnoitus kokemuksia, kannattaako ?
6
5425
Vastaukset
- kallistaseon
Pinnoitus ei vaikuta itse tiileen mitenkään. Sillä saa kauniin pinnan tiilelle. Vaikutus on käytännössä sama kuin maalaamisella. Jotkin pinnoitteet tekevät myös höyrysulun tiilen päälle (huono asia). Ne on nimittäin suunniteltu hengittämään ylä- sekä alapuolelta, jotta kuivattavat itsensä.
Toisaalta tuleehan pinnasta usein kauniimpi. Kannattaa ehkä miettiä kustannusta ja jakaa se takuuajalle, siitä saa aika hyvän vuosikustannuksen pinnoitukselle. Ne eivät nimittäin mitään 10 vuotta siinä kestä. Radiossa mainostavat, että uudet tiilet maksavat alle 7 euroa neliö. Siinähän ei tietenkään ole muuta kuin lapetiilet, eikä varsinkaan työtä mukaan, mutta antaa hieman kuvaa jos pinnoituspalvelu maksaa esim 20 euroa neliö niin vaikea saada se kuulostamaan järkevältä.- Anonyymi
Väitätkö tosiaan että pinnoitus on huono asia tiilelle. Olisko parempi olla vain hiljaa jos ei oikein tiedä mistä puhuu. Tiili maalataan jo usein tehtaalla sekä käsittely estää sammaleiden tarttumisen tiilen huokosiin eikä kuivumisen osalta ole taatusti mitään esteitä kun ruoteet sallivat ilman kiertämisen. Sammal tuhoaa tiilen hitaasti ja varmasti ja näin ollen hoitamaton tiilikatto ei parane kuin nimellisesti pesemällä ja tai maalaus/pinnoitteella.
- BauHerr
En itse tekisi tiilikatolle mitään. Minulla on ollut niitä Keski-Euroopassa, jonne ne sopivat. Suomen talvi on tiilikatoille myrkkyä. Minä rakennan Suomeen nykyään vain huopa- tai peltikattoja. Peltikatto kestää ja sen saa maadoitettua.
- Anonyymi
Turhaa hommaa. Jos aluskate on ehjä niin harjaat sammaleet pois ja sumutat biocombia katolle. Jos et itse uskalla niin sukulainen tai naapurin poika tekee sen muutamalla satasella. Viiden vuoden päästä sama operaatio. Sitten kun betonitiilet alkavat murentua niin uusi katto tilaukseen.
- Anonyymi
Kokeilin biocombin tehoa ja levitin sen tosi huolella. Vaikutus oli siinä rajamailla, oliko mitään havaittavaa muutosta. Meni taas kerran aikomoinen työ ketuille. Olisi edes yhden vuoden joku vaikutus mutta EI.
- Anonyymi
Paras keino sammaleeseen on ruokasooda! Tee liuos reppuruiskuun ja levitä sammalten päälle...toimii 100 varmasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723