Tiilikaton pinnoitus kokemuksia, kannattaako ?

mummelivaan

Tiilikaton pinnoitus kokemuksia, kannattaako ? Vai uusi katto ?

9

6785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallistaseon

Pinnoitus ei vaikuta itse tiileen mitenkään. Sillä saa kauniin pinnan tiilelle. Vaikutus on käytännössä sama kuin maalaamisella. Jotkin pinnoitteet tekevät myös höyrysulun tiilen päälle (huono asia). Ne on nimittäin suunniteltu hengittämään ylä- sekä alapuolelta, jotta kuivattavat itsensä.

Toisaalta tuleehan pinnasta usein kauniimpi. Kannattaa ehkä miettiä kustannusta ja jakaa se takuuajalle, siitä saa aika hyvän vuosikustannuksen pinnoitukselle. Ne eivät nimittäin mitään 10 vuotta siinä kestä. Radiossa mainostavat, että uudet tiilet maksavat alle 7 euroa neliö. Siinähän ei tietenkään ole muuta kuin lapetiilet, eikä varsinkaan työtä mukaan, mutta antaa hieman kuvaa jos pinnoituspalvelu maksaa esim 20 euroa neliö niin vaikea saada se kuulostamaan järkevältä.

• Anonyymi

Väitätkö tosiaan että pinnoitus on huono asia tiilelle. Olisko parempi olla vain hiljaa jos ei oikein tiedä mistä puhuu. Tiili maalataan jo usein tehtaalla sekä käsittely estää sammaleiden tarttumisen tiilen huokosiin eikä kuivumisen osalta ole taatusti mitään esteitä kun ruoteet sallivat ilman kiertämisen. Sammal tuhoaa tiilen hitaasti ja varmasti ja näin ollen hoitamaton tiilikatto ei parane kuin nimellisesti pesemällä ja tai maalaus/pinnoitteella.

• BauHerr

En itse tekisi tiilikatolle mitään. Minulla on ollut niitä Keski-Euroopassa, jonne ne sopivat. Suomen talvi on tiilikatoille myrkkyä. Minä rakennan Suomeen nykyään vain huopa- tai peltikattoja. Peltikatto kestää ja sen saa maadoitettua.

• Anonyymi

Turhaa hommaa. Jos aluskate on ehjä niin harjaat sammaleet pois ja sumutat biocombia katolle. Jos et itse uskalla niin sukulainen tai naapurin poika tekee sen muutamalla satasella. Viiden vuoden päästä sama operaatio. Sitten kun betonitiilet alkavat murentua niin uusi katto tilaukseen.

• Anonyymi

Kokeilin biocombin tehoa ja levitin sen tosi huolella. Vaikutus oli siinä rajamailla, oliko mitään havaittavaa muutosta. Meni taas kerran aikomoinen työ ketuille. Olisi edes yhden vuoden joku vaikutus mutta EI.

• Anonyymi

Paras keino sammaleeseen on ruokasooda! Tee liuos reppuruiskuun ja levitä sammalten päälle...toimii 100 varmasti.

• Anonyymi

VTT:n tutkimuksen mukaan tiilikatto oikein tehtynä ja huollettuna kestää 70 vuotta.
        Minulla on vasta 40 vuotinen katto, olen kerran puhdistanut sen kunnolla painepesurilla ja maalannut. Kestää vielä kymmeniä vuosia.

• Anonyymi

Tilikaton kanssa saa askarrella samoin kun puuveneen kanssa.Itse laitoin tien pohjaksi.Siellä oikea paikka.

• Anonyymi

Vene lahoaa hitaasti varsinkin hyvin tervattuna.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1761
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      144
      1738
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      318
      1413
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1108
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1102
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      139
      1048
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      975
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      945
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      945
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe