Alkaa oikenemaan kristittyjen suhtautuminen Israeliin!
Johtava evankelikaalinen organisaatio "Lausanne Liike" kutsuu kristittyjä katumaan yksipuolista israelfanitustaan.
“Yli 60 vuotta, monet evankelikaalit ovat takertuneet hyvin kapeaan teologiseen linjaukseen, joka tunnetaan poliittisena ideologia nimeltaan sionismi", kirjoittaa Steve Haas, World Vision USA:n varapuheenjohtaja Lausannen Global Analysisin uusimmassa numerossa.
Haas vertaa kristillisiä sionisteja Espanjan inkvisiittoreihin, ristiretkeläisiin, Etelä-Afrokan apartheidin tukijoihin ja vastaaviin historian harharetkiin.
http://www.breakingisraelnews.com/28765/leading-evangelical-movement-calls-on-christian-zionists-to-repent-for-supporting-israel-biblical-zionism/#3GhyFTD67o6ef6Cf.97
HYVÄ!
Alkaa oikenemaan kristittyjen Israel-kannat!!
7
<50
Vastaukset
- Vihdoinkin.totuutta
Tuo on totta. Tiedän omasta kokemuksestani, sillä olen ollut täysin mustavalkoinen Israel-fanaatikko. Tämä fanatismi ei ollut aivan itsestäni lähtöistä, vaan manipuloinnin, voisi sanoa aktiivisen aivopesun tulosta.
Itseeni kohdistuneen manipuloinnin ja propagandan lähde oli Israelissa asuvissa, tai siellä kibbutzeilla vierailevissa ,suomalaisissa, eräänlaisissa herätyskristityissä. Propaganda oli täysin suoraviivaista, sitä ei ollenkaan salailtu, vaan saarnattiin täysin avoimesti, perustellen "Raamatulla".
Mikäli propagandan syvin alkuperä oli juutalaisissa, sitä ei kylläkään voinut havaita. Itse juutalaiset näyttivät olevan kaiken tämän propagoinnin ulkopuolella. - dsgerthwwhh
10 vuotta , olet KTS lietsonut täällä Israel vihaa.
- KTSEiKirj
Päinvastoin. Olen tuonut esiin MONIPUOLISEMPAA israelkuvaa kuin mitä koskaan laitalahkojen keppulalössit, joiden ainoa hyväksymä Israel on pieni äärioikeistopopula jossain siirtokuntien puskissa.
Tuemme edistyksellistä, nykyaikaista Israelia kuten Shalom Nyt -rauhanliikettä, Tzelem -ihmisoikeusliikettä, Rabbien rauhanliikettä, upseerien "Jo Riittää miehitys" -liikettä ja kaikkia niitä edistyksellisiä israelilaisia, jotka puolustavat palestiinalaisviljelijöiden oikeutta omaan satoonsa ja puihinsa siirtokuntien ääriliikkeiden hyökkäyksiä vastaan.
HYVÄ!
Yrität vain itse toteuttaa ennustusta siitä, että kaikki kääntyvät Israelia vastaan.
Se, että verrataan ristiretkiin ja inkvisitioihin, on hupaisaa, koska ne olivata kristillisiä toimia ja onhan tavoite aina ollut, että juutalaisten on pakko kääntyä kristilliseksi, muuten ei pelastu.
- KTSEiKirj
Unohdat että perinteisen käsityksen mukaan JOKAISEN oli käännyttävä kristilliseksi, muuten ei pelastu. Tämä ei rajoittunut vain juutalaisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943722
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.962702Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172337- 1252315
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070