Kestävin autovaha, kerran vuodessa vahaus

laiska_vahaaja

Mikähän olisi sellainen autovaha joka kestäisi ulkona säilytettävän, perusvärisen valkoisen auton pinnassa koko vuoden? Tiedän että olisi hyvä vahata ainakin kahdesti vuodessa mutta ei vaan näytä olevan aikaa, säitä tai mielenkiintoa kuin kerran kesässä vahaukseen.
Viimeksi toukokuussa 2014 laitoin Korrek uuden auton vahaa ja ei enää helmeillyt vesi auton pinnalla kun nyt muutama päivä sitten pesin vahasin taas auton, tällä kertaa käytin Korrek helppovahaa kun se uuden auton vaha loppui mutta mitenkähän tämä vaha kestää pinnassa kun yleensä kai mikään helppo ei ole pitkäikäinen...
Väärinkäsitysten välttämiseksi, pesen kyllä autoa useammin kuin kerran vuodessa :D

63

14162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220_CDI

      Collinite 476s.

      • 434634

        Tuollainen kiinteä vaha ei taida olla kovin helposti työstettävä, varmaan voi olla kestävä kyllä


      • E220_CDI

        Ei ole, jos menet laittamaan perinteiseen tapaan rätillä paksun ja paakkuisen kerroksen. Pesusienestä leikataan juuri purkkiin sopiva pala ja levitetään sillä pyöritelle, niin tulee sopivan tasapaksu kerros, johon ei jää kasoja. Juuri tuo Collinite on kovaksi vahaksi erittäin helppolevitteinen. Aivan eri asia kuin joku Korrekin tai Simonizin perinteinen kova vaha. Käsipelillä tuon levitän ja kiillotan itsekin.

        Ja oman kokemukseni mukaan kestää paremmin kuin mikään muu aiemmin kokeilemani tökötti. Käsin työstetyssä pinnassa kiilto ja vettähylkivä pinta kesti pidempään kuin samalla viikolla koko maalipinnan myllytyksen jälkeen ammattilaisen kovalla konevahalla käsitelty perheen toisessa autossa.

        Vaikka muut kokeilemani kovat vahat ovat isotöisiä olleetkin, tämä oikeasti kannattaa kokeilla. Nestemäiseen kevytvahaan verrattuna hieman suurempi työmäärä tulee takaisin myöhemmissä kymmenissä pesuissa, joihin riittää kevyt harjaus kylmällä vedellä ilman pesuaineita.


    • E220_CDI

      Collinite 476s ja sen jälkeen pesu vain kylmällä vedellä, koska muuta ei tarvita.

    • 2523523

      Itse olen huomannut että 2-vaiheisella käsittelyllä kiilto kestää pisimpään. Eli ensin kiillottava vaha ja sen jälkeen esim. nestemäinen kovavaha. Kuten vaikka autoglymin punainen kultainen.

      Kiillottavassa vahassa on erittäin hienosti hiovia aineita jotka tekee maalipinnasta tosi sileän, kiillottamaton maalipinta tuntuu siihen verrattuna melkein hiomapaperilta. En siis tarkoita kliineriä vaan ihan hyväkuntoisillekin pinnoille tarkoitettu kiillottavaa vahaa kuten autoglymin punainen, sonax extreme 2 tai korrekin kiiltovaha.

      Tämän päälle voi sitten laiitta kestävää vahaa joka ei sisällä mitään kiillottavia aineita, esim autoglymin kultainen joka on kestävä nestemäinen kovavaha.

      Auto kannattaa myös pestä vahapesulla (esim Korrek), näin näyttää vastavahatulta vuoden ympäri. Vahapesu myös kompensoi pois kulunutta varsinaista vahaa.

      • kultainen2

        Kun tuota autoglymin kultaista pistää tuohon toisen kerroksen vielä, niin sitten se kestää koko vuoden. Ja sinäaikana voi huoletta pestä vahapasulla. Siihen autoglymin kultaisen vahan kiilloitukseen kannattaa olla se oikeanlainen liina, ja antaa sen kuivua todella reilun aikaa, muuten kiillotus on erittäin vaikeaa.


    • ttttttttttt

      Jos Korrekin vahoja käytät, mikset kokeile Kestovahaa? Se on itsellä kestänyt ihan hyvin.

      Parhaan tuloksen tosiaan saa 2-vaiheisella käsittelyllä, eli ensin vaikka Korrekin kiillottava Kiiltovaha joke tekee maalipinnasta sileän, ja sen päälle Kestovahaa joka ei sisällä kiillottavia aineita mutta antaa hyvä keston ja syvän kiillon. Mita yhdistelmiä esim Sonax Exteme 2 Etreme 1 tai Autoglym punainen kultainen.

      Nuo kiillottavat vahat eivät yleensä kestä kovin kauan, vaikkeivat vaadikaan mitään lisäsuojausta päälle.

    • kannattimaksaa

      Autossani on kasikerrosmaalaus, eli normaali ostettaessa tehty valinta, metallihohtoväri. Kertaakaan en ole vahannut kolmentoista vuoden aikana. Pinta , eli lakkakerros kiiltää kuin uutena. Pari kohollaan olevaa terävää pilkkua on , sanovat niitä nastapölyn aiheuttamaksi. Tavallinen maalaus nähtävästi tarvitsee enemmän sitä vahausta.

      • itsepetosOnSairasta

        Olet ilmeisesti lähes sokea.


      • laiska_vahaaja

        Katsohan auringonvalossa maalipintaasi uudelleen, arvelen että pyörönaarmua löytyy lähes varmasti.
        Oli mullakin aiemmin metallihohtovärisiä autoja joiden pinnalla oli lakkakerros, kyllä se paska vaan niihinkin tarttuu mutta kiiltävä lakkakerros pistää auton kauempaa katsottuna näyttämään paremmalta kuin se onkaan. Maalipinnan kuntoa pitää tutkia aika läheltä ennenkuin pikitahrat ja metallihiukkaset paljastuvat.

        Vahasin autoni nyt sillä Korrekin helppovahalla päältä, ovien ja luukkujen välit mukaanlukien. Katsotaan miten kauan kestää. Tosin jos inspiraatio iskee niin saattaisin syksymmällä vahata uudelleen.

        Oikeastaan maalipinta olisi myllytyksenkin tarpeessa, pyörönaarmua löytyy, kiveniskemiä ja naapuriautojen ovien osumia mutta olkoon kun autoa joutuu säilyttämään ulkona ja käyttöautona niin näitä ei voine estää. Lumi, jää ja lumiharja varmaan väistämättä saa aikaan niitä mikronaarmuja ja aiemmin on tullut pesutkin tehtyä harjalla kunnes hankin pesukintaan. Vahan levitän käsin sienellä ja kiillotan trasselilla käännellen puhdasta puolta esiin jos alkaa tukkeutua tai likaantua.
        Kaikesta huolimatta vahattuna ja puhtaaksi pestynä tämä perusvalkoinenkin auto näyttää kirkkaanvalkoiselta ja kiiltävältä, yleisilme on lähes uudenveroinen. Virheet paljastuvat vasta läheltä tarkasteltuna auringonvalossa.


    • AA-AutoMies

      TM:n v. 2007 testissä, käytettyjen autojen vahat -sarjassa parhaiten pärjäsi:

      1) Auto Glym Ultra Deep Shine 2) Korrek Kiiltovaha. Ne sai täydet pisteet myös kiillon säilymisestä.

      Itse käytän yleensä Glymin punaista. Vahan levitän epäkeskolla ja superlonilaikalla. Pyyhin/kiillotan käsipelissä puuvillakangasrätillä. Laikalla tuo levitys sujuu tosi nopeesti ja Glymin punainen on aika vaivatonta kiillottaa. Koko hommaan menee aikaa noin 1/2h kun reippasti tekee. Pari kertaa vuodessa vahaan.

    • Litkuilla

      Kiinteällä vanhalla pinta, kuin emalia. Siinä vaan heikolta jätkältä takki tyhjenee ennen, kuin homma tehty..Heikot käyttäkööön vain litkuja.

      • hieroKyljyksellä

        Onhan se miehekästä tehdä kaikki vaikeamman ja raskaimman mukaan, ehkä kutenkin myös hieman tyhmää?
        Paljonko sitä vahaa oikeasti jää pintaan?


      • NoJoooppss
        hieroKyljyksellä kirjoitti:

        Onhan se miehekästä tehdä kaikki vaikeamman ja raskaimman mukaan, ehkä kutenkin myös hieman tyhmää?
        Paljonko sitä vahaa oikeasti jää pintaan?

        Ei vahan koostumuksella tai työstön raskaudella ole lopputuloksen kannalta mitään korrelaatiota. Surkein vaha koskaan jota olen kokeillut oli kiinteä keltaisessa purkissa myytävä Simoniz. Se ei käytännössä kuivunut ollenkaan ja mitään varsinaista vahapintaa ei syntynyt vaikka kuinka hinkkasi. Ei kun pesuliuottimella puis ja nestemäisellä Glymillä uudestaan.


      • Hikihomma
        hieroKyljyksellä kirjoitti:

        Onhan se miehekästä tehdä kaikki vaikeamman ja raskaimman mukaan, ehkä kutenkin myös hieman tyhmää?
        Paljonko sitä vahaa oikeasti jää pintaan?

        Paljonko jäi? Tiedä häntä, mutta tuli liukas ja kovapinta, kuin emalia. Vesi helmeilee, että ei koskaan millään muulla vahalla. Sade pitää auton puhtaana. Olen maksanut satasen ja lääppivät jonkun litkun, jota ei voi verrata tähän. Tuskalla ja hiellä vain onnen saa.


    • dcvgbbnh

      Virosta tuotu lattiavaha kestää pitkään autossakin.

      • LattioitakinOnVahattu

        Jos nimenomaan haetaan sitä suojaa ja pitkäikäisyyttä, muovimatoille ja linoleumille tarkoitettu lattiavaha vois tosiaan olla paras.


      • mammanpojatprkl

        Autoon ei laiteta mitään äidin suosittelemia kodin siivoukseen tarkoitettuja tököttejä.


    • MBceemeli

      Ohje: Unohda käsin jynssäilyt! Ne ovat vain mainosmiesten höynäytyksiä ja nuorten teini-lippispoikien juttuja. Käytä autosi konepesussa, pehmoharjoin. Ota suolakurakelillä ja muutoinkin tosi likaisena esipesuohjelma, ja aina lopuksi ohjelmassa kuumavaha päälle. Nuo nykyajan konepesun vahat ovat hyviä ja jättävät helmeilevän liukkaan ja kiiltävän pinnan. Pehmoharjat eivät juuri naarmuta, ja käsinpesussa naarmutat aina enemmän. Nykyajan pesukone pesee myös tarvittaessa alustan ja vanteet/renkaat.

      Miksi siis uhrata aikaa, hikeä ja kyyneliä jynssäämiseen kun kone hoitaa sen muutamassa minuutissa?

      • 436363

        vain uusavuton kaupunkilainen maksaa törkyhintaa tuollaisesta, maalla auton pesee ja vahaa helposti ja edullisesti omassa pihassa/tallissa. Autopesussa ei todellakaan saa yhtää hyvää vahausta kuin käsin tehtynä


      • käsinpesu

        Konepesu ei pese yhtä hyvin kuin käsin, aina jää joku kolo likaiseksi. Alustan pesu ei ole kuin pelkkä vesiruisku joka irrottaa korkeintaan irtokurat mutta ei pinttyneempää suolakuraa.
        Konepesun harjat ovat yleensä likaiset joten siinä harjan ja auton välissä pyörii hienoa hiekkaa hiomassa mikronaarmuja auton pintaan. Käsin pesukintaalla pestessä kahden ämpärin tekniikalla maalipinnan naarmutus on varmasti vähäisempää kuin paskaisilla harjoilla hiomalla.


      • HikoileJaHinkkaa

        Enempi makuasioita. Joskus - etenkin viileillä keleillä tai oikein jos on päässyt rapaiseksi - pesetän autoni konepesussa, mikä milloinkin pesuohjelma, yleensä se tarjous. Yhtälailla pesen omassa pihassa kun on motivaatiota ja aikaa. En ole huomannut, että harjapesu tai mika hyvänsä konepesu jotenkin naarmuttaisi tai kuluttaisi maalipintaa. Konepesujen vahaukset nyt on vähän niin ja näin, ainakin kiillon suhteen, kestävyydestä en puhu mitään. Vähintään keväisin vedän Glyymin punaisen koneella päälle ja pehmeällä kankaalla kiilloitus. On kuin uusi, vuosi toisensa jälkeen. Joskus kun vein punaisen 10 v vanhan Mazdani hinnoiteltavaksi vaihdossa uudempaan, kauppias alkoi epäillä et on ylimaalattu. Kerroin sille mistä sen näkee onko vai ei. Sain hyvän vaihdon.


      • tuhoa_konepesulla
        HikoileJaHinkkaa kirjoitti:

        Enempi makuasioita. Joskus - etenkin viileillä keleillä tai oikein jos on päässyt rapaiseksi - pesetän autoni konepesussa, mikä milloinkin pesuohjelma, yleensä se tarjous. Yhtälailla pesen omassa pihassa kun on motivaatiota ja aikaa. En ole huomannut, että harjapesu tai mika hyvänsä konepesu jotenkin naarmuttaisi tai kuluttaisi maalipintaa. Konepesujen vahaukset nyt on vähän niin ja näin, ainakin kiillon suhteen, kestävyydestä en puhu mitään. Vähintään keväisin vedän Glyymin punaisen koneella päälle ja pehmeällä kankaalla kiilloitus. On kuin uusi, vuosi toisensa jälkeen. Joskus kun vein punaisen 10 v vanhan Mazdani hinnoiteltavaksi vaihdossa uudempaan, kauppias alkoi epäillä et on ylimaalattu. Kerroin sille mistä sen näkee onko vai ei. Sain hyvän vaihdon.

        Konepesun juju on, että sitä pitää käyttää tarpeeksi usein. Tai ainakin pitää vaivautua levittelemään esipesuainetta pahimpiin paikkoihin aina pitää varmistaa, ettei ole esim. takaluukku jään peitossa.

        Jos auto on jään tai ihan megalomaanisen paskakerroksen peitossa, niin eihän esi/painepesu kaikkea hiekkaa yms moskaa irrota, vaan sitä jää harjojenkin jauhettavaksi.

        Kun näitä harhapesun toimimattomuudesta valittajien juttuja lukee, niin aika tyypillistä näyttää olevan, että edellisestä pesusta on vierähtänyt aikaa jopa vuoden verran ... ja sitten ihmetellään, kun ei harjapesussa synny vimpan päälle jälkeä!

        Itselläni oli musta auto, jota ex omistaja selvästi oli ajanut harjapesuun umpipaskaisena/jäisenä. Takaluukku oli niin täynnä naarmuja, että se oli muuttunut mattapintaiseksi. Takaluukun naarmut olivat vaakasuuntaisia eli selvästi konepesun jäljiltä, ei käsinpesulla tai lumiharhalla niin viivasuoraa jälkeä tule. Ja autolla 2 vuotta ikää, kun sen ostin ... eli kyllä harjapesulla saa maalipinnan tuhottua, kun oikein yrittää!

        Ei vaan itselläni (uutena ostettujen) autojen maalipinta ole tälläviisiin kulahtanut, vaikka *pelkästään* harjapesua olen käyttänyt.


    • MustaAudi2015

      Tornado, illalla klo 21 jälkeen puoleen hintaan. Siinä on sellainen pesu, että 100% varmasti auto kiiltää , kallis lähtöhinnaltaan 39.90, mutta kolme puolenhinnan iltapesua vuodessa minun kukkaro kestää. Vahausjälki ihan mieletön, ikinä en olisi uskonut miten se on mahdollista.

    • 3464764742

      Nestemäiset markettivahat kuten autoglymin nestemäiset, Korrek jne kestävät hyvällä tuurilla 3-4kk. Jos oikeasti haluaa kestoa niin valitaan ammattilaistenkin käyttämiä kiinteitä vahoja kuten collinite 476 tai fusso coat. Viime kevään auto express testissä fusso todettiin kestävimmäksi näistä kiinteistä vahoista, helposti kesti 12kk.

      Oma auto loppukesästä vahattu collinitella ja kyllä vesi helmeilee edelleen niiin pieninä pisaroina etta vahapinta on kunnossa. Toinen perheen auto vahattu alkukesästä autoglym punakulta yhdistelmällä eikä vahapinnasta ole enää mitään jäljellä, vesi ei helmeile ollenkaan eikä auto juuri kiillä.

      Esikäsittelykin on tärkeää, kannattaa pestä vanhat vahat irrottavalla liuottimella ja jos mahdollista, savestus ja raudanpoisto tekee pinnasta vieläkin puhtaamman.

    • TämäToimii

      Työkaveri vetäsi aikoinaan autonsa pintaan Kiillon ammattikäyttöön tarkoitetun lattiavahan (vedetään linoleum ja muovilattioille). Helppo työstää, levitetään kostealla rätillä ja siinä kaikki, ei kiillotusta. Kiito ei ollut ihan Glymin veroista mutta oli kuulemma kestävä.

    • keltainen_simoniz

      Yksinkertaisesti paras mutta kovatöisin.

      Älä laita liikaa tai saat hinkata sitä pari päivää.

    • MustaAudi2015

      Ikinä auto ei ole ollut niin kiiltävä kuin eilisillan TORNADOPESUVAHAUKSEN jälkeen.
      Lukekaa mitä kyseinen ohjelma pitää sisällään.

    • laiska_vahaaja

      Jaa tämä vanha ketju noussut uudelleen pinnalle :D
      Eipä tullut vuottakaan kestokokemusta siitä Korrekin helppovahauksesta kun auto vaihtui uuteen ja tällä kertaa otin metallihohtovärin jossa kirkaslakka päällä. Kerran olen vahannut tämän uuden auton Korrekin kestovahalla kuten täällä suositeltiin ja pessyt välillä vahapesullakin.
      Vältän naarmuttavia harjallisia konepesuja kuin ruttoa ja harjattomat konepesut ei puhdista kuin irtohiekat auton pinnalta joten käsinpesua ei kertakaikkiaan mikään voita vaikka onkin hieman työlästä.

      • sff33

        Jos ei kovavahoja halua käyttää niin Korrek Kestovaha 1-2kk välein korrek vahapesu on varmaan hinta/laatusuhteeltaan parhaita tapoja pitää vahapinta hyvänä.


      • laiska_vahaaja

        Kovavahasta tulee aina mieleen karmeita muistoja 90-luvulta hikisistä Simonizin jynssäystuokioista. Sen jälkeen olen suosinut helpompia vahoja.


      • 2344534534
        laiska_vahaaja kirjoitti:

        Kovavahasta tulee aina mieleen karmeita muistoja 90-luvulta hikisistä Simonizin jynssäystuokioista. Sen jälkeen olen suosinut helpompia vahoja.

        Tänä kesänä vahannut autoja collinitella, fussolla ja korrekin kestovahalla, ihan yhtä raskaita nuo kaikki on hinkata. Toki jos kovavahaa laittaa liian paksusti ja antaa kuivua liian kauan, sitten ehkä voi olla vaikeampi hinkata kuin nestemäistä. Simonizin 50 vuotiasta reseptiä ei kannata verrata nykyajan synteettisiin kovavahoihin kuin esim Fusso, Fussoa kun laittaa vain korkeintaan yhen oven alueelle kerralla ja max 10min kuivuu niin ihan yhtä helppo kiillottaa kuin Korrek Kestovaha.

        Jos helppoa kiillotusta halluaa, Autoglymin punakulta yhdistelmä on helppo, mutta nestemäisenä ei sekään kestä edes puolta vuotta.


    • stgst333

      Fusso Coatille luvataan kestoksi 12kk ja on voittanut vahojen kestotestejäkin. Markettien nestemäiset vahat kestävät sen 3-4kk korkeintaan.

      Keväällä vahasin Fussolla ja hienosti ainakin hylkii vettä ja mukavan peilimäinen kiilto tuli hopean väriseen autoon. Eikä ole vaikeakäyttöinen kunhan vahaa riittävän pienen alueen kerralla, esim puoli kattoa/konepeltiä tai yhden oven.

    • näinmenee

      Mitä kovempi homma, sen kestävämpi!

    • Unohda_autoklymit

      Talvea vasten esim. Turtle Wax Plus PTFE. Kesä- tai välivahauksiin käy mikä tahansa helposti työstettävä vaha, halpakin.

    • Naarmuton

      Ikinä en pese autoani millään pesulinjalla. Paskaiset harjat pyörittävät siinä vain hienoa hiekkaa auton maalipinnalla.
      Toiseksi pesulinjojen harjattomat pesut ovat yhtä tuhoisia auton maalipinnalle kuin painepesurikin. Kovalla paineella tuleva vesi saa auton pintaan tarttuneen hiekan liikkeelle ja se naarmuttaa siinä samalla maalin.
      Jos mielii säilyttää autossaan kunnon maalipinnan, niin ainoa oikea pesu on käsinpesu. Auto kastellaan ensin kunnolla ja esipestään joko harjalla tai sienellä pesuvettä (sis. kunnon pesuaineen) säästämättä. Jälkimmäisessä pesussa käytetään uutta pesuvettä. Pikitahrat irrotetaan Autoglymin Tar Removerilla.
      Ja vahaus sitten Autoglymin kultaisella.
      Vaatii tietenkin vähän työtä, mutta mukavuudenhaluhan näkyy vain ikävästi vyötäröllä.

      • Anonyymi

        Pitäisi huuhdella ensin ihan välttämättä painepesurilla, kunnollisella, ei millään satasen parin ilmankostuttimella.
        Eikä missään tapauksessa autoa pestä sienellä tai harjalla!
        Pesukinnas, lampaanvillainen tai mikrokuituinen on oikea valinta.


      • Anonyymi

        Ihme auton palvontaa...se on käyttörassi ei muuta! Harjakone 3-4 kertaa vuodessa riittää.


    • Naarmuton

      Nykyisillä pikavahoilla vahaa auton vaikka Prisman parkkihallissa 5 min.

    • eina5

      Fusso Coat 12 Months Wax varmaan kestävin vaha. Täysin synteettinen joten kestää pesuja/liuottimiakin paremmin kuin carnaubaa sisältävät (Tosin liuottimia ei yleensä tarvi hyvin vahatun pinnan puhdistukseen). Lisäksi vielä helppokäyttöinen, ei kovin raskas levittää eikä kiillottaa.

      Nykyään tuota saa myös pika-spraynä Fusso Coat Speed & Barrier Hand Spray joka vahvistaa vahapintaa ja pidentää kestoa. Jo pelkälle spraylle luvataan 3kk kesto.

      Kerran vuodessa Fusso 12 Months Wax ja muutaman kerran pesujen yhteydessä tuota vahapintaa vahvistavaa Fusso spraytä niin varmasti kestää vuoden.

    • Anonyymi

      Tuo fusso on täyttä paskaa ja ylimainostettu.. Tein autooni täydellisen putsauksen ja kiillotuksen johon käytin 3päivää. Heitin fusson niskaan huhtikuun lopussa. Ja autoa olen pessyt kerran kuussa tai kerran kahteen viikkoon tarvittaessa useammin. Nyt 5pesukertaa takana siihen kuuluvilla aineilla ja vahaystävällissillä aineilla. Ja kerran käytin jo qdta pesun jälkeen. Nyt reilun 2kk jälkeen fussosta ei ole mitään jäljellä auton pinnassa... Miedolla liuottimella pesasin viimeksi kun ajattelin jos pinta vain tukossa.. Mutta ei. On aika onneton vaha kun kestää saman kuin glymin puna kulta kombo. Ja Fussoa olen ennenkin laittanut autoihin tosin niitä muita en ole kiillotellut eikä ole sen pidempään pinnassa kestänyt kun nytkään. En suosittele tuota paskaa ostelemaan... Jotkut vielä puhuvat että kestää helposti kesäajan. Mutta ei ainakaan mulla ole koskaan kestänyt millään 2-3kk pidempään. Hyvä vaha kyllä laitel pintaan ja pyyhiä pois. Mutta petyin kestoon kun kuitenkin tätä mainostettu ja hehkutettu että hyvillä pohjilla kestää ainakin 10kk... Seuraavaksi täytyy kokeilla glymin UHD, fk 1000p tai collinite 476.. Jos nämäkään ei toimi kesää ja esim 2-3kk talvi käyttöä niin sit saa auto mennä pinnoitukseen.. Pesut suoritettu kc, dodo juice, megun ja bilt h.. Pesuaineilla. Pinnat kuivattu asianmukaisesti jne jne ja käyty vielä ennen vahausta tarkasti ipalla läpi.

      • Anonyymi

        Glymin UHD tekee kauniin kiillon, mutta ei kestä kovin kauaa.
        Finish kare melkein sama, ei kovin hyvä kesto ja kiilto ei UHD tasoa.
        Collinitesta ei kokemusta.

        Aika hyvä ja edullinen on Bilt hamber double-speed wax. Ihan hyvä kiilto ja kesto.
        Täysin aliarvostettu vaha ominaisuuksiin nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glymin UHD tekee kauniin kiillon, mutta ei kestä kovin kauaa.
        Finish kare melkein sama, ei kovin hyvä kesto ja kiilto ei UHD tasoa.
        Collinitesta ei kokemusta.

        Aika hyvä ja edullinen on Bilt hamber double-speed wax. Ihan hyvä kiilto ja kesto.
        Täysin aliarvostettu vaha ominaisuuksiin nähden.

        Pinnoitus onkin sitte sellainen juttu, että olet paketoinut pinnan kauaksi aikaa, eikä sitä voi kiillottaa, tai lähtee pinnoite pois.
        Pesunaarmuja tulee pinnoitettuunkin pintaan.
        Ei ole mikään ihmeidentekijä se pinnoitus, vaikka sitä hypetetään.
        Toki perus autonkäyttäjälle ihan ok.


    • Anonyymi

      Fusso Coat sumuta & huuhtele pinnoite säännöllisesti (esim Innovacar H2O) niin saa vuoden keston ja riittää kerran vuodessa vahaus.

      Vahauksessa tietenkin perusteellinen puhdistus liuottimella, neutraalilla shampoolla ja pyyhintä IPAlla ensin jotta pinta varmasti puhdas.

      Ylläpitopesuissa vain vahaturvallisia tuotteita.

    • Anonyymi

      Keraaminen kestopinnoite eli nanovaha on kaikessa helppoudessaan ja kestävyydessään täysin ylivoimainen. Reilun tunnin työpanoksella saa aikaan erinomaIsen kiillon ja kestosuojan kolmeksi vuodeksi.

      Onnistuu tehdä helposti itse, eikä vaadi ammattilaista tai kokemusta ennalta. Hinnaksi tulee kolmelle vuodella jaettuna noin 30 €/vuosi omaa työtä reilu tunti.

      • Anonyymi

        Nyt sinulla on asiat pahasti sekaisin. 3 vuoden kesto sadaan aidolla ammattilaisen tekemällä keraamisella pinnoitteella johon menee pari päivää ainakin (vaatii myllytyksen) ja hinnat alkaen 500€ .

        Sillä marketista otamallasi "keraamisella nanovahalla" saat hyvällä tuurilla 3kk keston tunnin työllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulla on asiat pahasti sekaisin. 3 vuoden kesto sadaan aidolla ammattilaisen tekemällä keraamisella pinnoitteella johon menee pari päivää ainakin (vaatii myllytyksen) ja hinnat alkaen 500€ .

        Sillä marketista otamallasi "keraamisella nanovahalla" saat hyvällä tuurilla 3kk keston tunnin työllä.

        Kyllä kai itse parhaiten tiedän, mitä ja miten olen omalle autolleni tehnyt. Kesto pinnalle kolme vuotta. Suosittelen LÄMPIMÄSTI JA VARAUKSETTA hyvälaatuista keraamista kestopinnoitetta eli nanovahaa.

        Itse tehtynä reilun tunnin työpanoksella saa aikaan erinomaIsen kiillon ja kestosuojan kolmeksi vuodeksi. Onnistuu tehdä puhtaaseen pintaan helposti itse, eikä vaadi ammattilaista tai kokemusta ennalta. Hinnaksi tulee kolmelle vuodella jaettuna noin 30 €/vuosi omaa työtä reilu tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulla on asiat pahasti sekaisin. 3 vuoden kesto sadaan aidolla ammattilaisen tekemällä keraamisella pinnoitteella johon menee pari päivää ainakin (vaatii myllytyksen) ja hinnat alkaen 500€ .

        Sillä marketista otamallasi "keraamisella nanovahalla" saat hyvällä tuurilla 3kk keston tunnin työllä.

        Ps. Miten voit väittää tietäväsi, ellet tiedä asiasta tuon enempää, etkä ole uskaltanut edes kokeilla? Vähänkös naurattaa väitteesi vai oletko töissä pesu- ja vahausfirmassa - haluat estää ihmisiä tulemasta omalle reviirillenne....? 😂 Nauretaan yhdessä.

        SUOSITTELEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulla on asiat pahasti sekaisin. 3 vuoden kesto sadaan aidolla ammattilaisen tekemällä keraamisella pinnoitteella johon menee pari päivää ainakin (vaatii myllytyksen) ja hinnat alkaen 500€ .

        Sillä marketista otamallasi "keraamisella nanovahalla" saat hyvällä tuurilla 3kk keston tunnin työllä.

        Kerro lisää tuosta omasta epäonnistumisestasi. Itse tilasin Kiinasta huonoa ainetta, maksoi 1,35€. Kaikki työ meni hukkaan mutta aine ei ollut kallis. Ehkä pelkkää vettä, jossa vähän alkoholia antamassa hajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tuosta omasta epäonnistumisestasi. Itse tilasin Kiinasta huonoa ainetta, maksoi 1,35€. Kaikki työ meni hukkaan mutta aine ei ollut kallis. Ehkä pelkkää vettä, jossa vähän alkoholia antamassa hajua.

        Ja yllätti kun ilmaiseksi ei saa parasta laatua, onneksi et ole lainkaan tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai itse parhaiten tiedän, mitä ja miten olen omalle autolleni tehnyt. Kesto pinnalle kolme vuotta. Suosittelen LÄMPIMÄSTI JA VARAUKSETTA hyvälaatuista keraamista kestopinnoitetta eli nanovahaa.

        Itse tehtynä reilun tunnin työpanoksella saa aikaan erinomaIsen kiillon ja kestosuojan kolmeksi vuodeksi. Onnistuu tehdä puhtaaseen pintaan helposti itse, eikä vaadi ammattilaista tai kokemusta ennalta. Hinnaksi tulee kolmelle vuodella jaettuna noin 30 €/vuosi omaa työtä reilu tunti.

        Höpö höpö, ei tule onnistumaan meidän olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulla on asiat pahasti sekaisin. 3 vuoden kesto sadaan aidolla ammattilaisen tekemällä keraamisella pinnoitteella johon menee pari päivää ainakin (vaatii myllytyksen) ja hinnat alkaen 500€ .

        Sillä marketista otamallasi "keraamisella nanovahalla" saat hyvällä tuurilla 3kk keston tunnin työllä.

        Juurikin näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, ei tule onnistumaan meidän olosuhteissa.

        Kerro lisää tuosta asiasta. Ei kai kukaan vahaa autoaan lumisateessa, vai mitä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Auton maalipinta ei ainakaan parane jatkuvalla puunaamisella. Itse pesen yleensä painepesurilla, enkä sen kummemmin sitä pitele. Kerran vuodessa toki taas ekana painepesurilla ja sitten aidolla säämiskällä pyyhin ja vedän Glyymin kultavahan pintaan. 6 v auton maalipinta kuin uutena.

      • Anonyymi

        Ja sokeako olet?


    • Anonyymi

      >>>> Suosittelen LÄMPIMÄSTI JA VARAUKSETTA hyvälaatuista keraamista kestopinnoitetta eli nanovahaa...... Itse tehtynä reilun tunnin työpanoksella saa aikaan erinomaIsen kiillon ja kestosuojan kolmeksi vuodeksi. Onnistuu tehdä puhtaaseen pintaan helposti itse, eikä vaadi ammattilaista tai kokemusta ennalta. Hinnaksi tulee kolmelle vuodella jaettuna noin 30 €/vuosi omaa työtä reilu tunti. <<<<<

      Tuohon yllä olevaan eräs asiasta totaalisen tietämätön hyypiö totesi, että ei tule onnistumaan. Kyllä naurattaa tuollainen väite; kokemuksesta tiedän, että hienosti onnistuu. Eli kyllä on jo onnistunut. Onnistui minulta ja onnistuu muiltakin.

      Ohjeita noudattamalla tuolla saa aikaan loistavaa jälkeä, jonka jälkeen ei ole paluuta tavalliseen ja perinteiseen vahaan. Ei ole mitään tarvetta, kun kuukauden liat ja suolat lähtevät ihan pikku vaivalla. Lika ei vain tartu.

      Älkää siis antako tietämättömien lannistaa - netti on täynnä helppoja videoita aiheesta.

    • Anonyymi

      Ostinpa Lidlistä 375ml pullon carnaubavahaa sisältävän W5 autovahan. Maksoi 2.99€. Onkohan hyvää? Kokemuksia? Joskus hyviäkin yllätyksiä noissa Lidlin työkalupuolen tuotteissa. Ei tarvitse kovin ihmeellistä olla niin hinta/laatusuhde kohdillaan.

    • Anonyymi

      Fusso Coat meni viikonloppuna auton päälle, ensin perusteellinen pesu ja puhdistus IPAlla.

      Nyt taas vuoden kestää kun en pese liuottimilla ja 3-4kk välein voi pesun yhteydessä suihkutelle Gyoen Wet Coat sumuta&huuhtele pinnoite vähän kestoa lisäämään.

      Oli yhden iltapäivän työ ja hinta vain murto-osa kunnon keraamisesta pinnoitteesta.

      • Anonyymi

        Keraaminen pinnoite maksaa alle satasen, kestää pinnassa kolme vuotta ja puhdistus vahaus vie noin pari tuntia. Puhun vain kokemuksesta, en muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keraaminen pinnoite maksaa alle satasen, kestää pinnassa kolme vuotta ja puhdistus vahaus vie noin pari tuntia. Puhun vain kokemuksesta, en muusta.

        Kerrotko vielä mikä alle satasen keraaminen pinnoite kestää kolem vuotta? Vanhemman auton joutuu myös myllyttämään eli tuplasti työtä.

        Ammattilaisetkin antaa 500 euron pinnoitteille 3v takuun, miten tuon saa satasella?


      • Anonyymi

        Fusso ei kyllä kestä Suomen talvikeleissä - kesken talven piti vahata jo kyljet keula ja perä uudelleen Korrekin kestovahalla. Vaadittuun vahauksen työmäärään ja kestoon nähden Fusso on kyllä ylimainostettu tuote.


    • Anonyymi

      biltema vaha, halvin ja paras

    • Anonyymi

      Itse siirryin jokunen vuosi sitten käyttämään Korrekin keraamista pinnoitetta ja kyllä se hakkaa kestävyydessä ja erityisesti auton puhtaana pysymisessä kaikki perinteiset vahat. Kiillosta en tiedä, mutta auto näyttää puhtaalta vaikka ajaa pesemättä läpi kesän. Oikeastaan autoa on tullut nykyisin pestyä enää 2 kertaa vuodessa, eli keväällä kun laitan pinnotteen ja syksyllä kun laitan sen uudelleen. sinällään vaikuttaa siltä, että pinnote kestäisi läpi vuoden yhdelläkin käsittelyllä, mutta sen verran helppo käsittely on, että olen sen tehnyt kahteen kertaan.
      Tavallisia vahojakin on mainostettu, että auton puhdistukseen riittää rankka sade, mutta tuon keraamisen litkun kanssa se näyttää muuttuvan myös totuudeksi.
      Tänä kesänä vein loput vanhat vahapurkit ja -pullot vaarallisten aineiden keräykseen kun totesin, että ei niitä enää tule käytettyä.
      Voi tosiaan olla, että maksimi näyttelykiiltoa hakevalle, löytyy joku parempikin tuote, mutta huoletonta autoilua hakevalle tuollainen itse leveitettävä keraaminen pinnoite on aika jees juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe