Voimanostajan ihannemitat

näilläKorteillaMennään

Tässä uutta sisältöä vanhaan ketjuun liittyen, eli mitkä ovat voimanostajalle/painonnostajalle parhaat välitykset? Itseäni on kehuttu sopivista mitoista: lyhyet jalat ja tietysti suhteessa yhtä pitkät kädet. Pituus 153 cm ja paino kahden viime SM-kisojen osalta 53 kg, eli 56 kiloisten kohdalla kolme kiloa allekin. Viimevuonna penkistä 50 kg, maastavedosta 95 kg, ja tänävuonna penkki 52,5 ja mave 105 kg, ME-tulokseksi tuli mun nimiin 102,5 kg. Jos asiallista kommenttia löytyy, blogissakin voi käväistä ja miel myös kommentoida, siellä kisakuvia ja muuta sälää.
rukiista.blogspot.fi

15

276

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEonME

Hienoa! Onneksi olkoon! ME-tuloksia harva meistä pystyy tekemään... =) Sinulla on lisäksi hyvä puolue jota kannatat ja vahva arvopohja!

• näilläKorteillaMennään

Kiitos, MEonME!
        Herra on ihmeellisesti ollut tukemassa mua aina, ja vaikka kaikenlaisia ongelmia terveydessä on ollut niin aina on menty eteenpäin ennemmin tai myöhemmin. Valmentajakin on helluntailainen :)

• eivittuiluakysynvain

Eikös maailmasta löydy paljon naisiakin jotka tuossa painoluokassa ylttävät kovempiin tuloksiin?

• kossittelija

mettähommilla tulee oikeaa voimaa

• näilläKorteillaMennään

Sehän se oikea liikuntamuoto olis, mut ei sitä tääl kaupungissa ole mahdollista harrastaa.

• NäilläKorteillaMennään

Eivittuilua...: Löytyy joo, mutta WPC:ssä kilpailuluokat on jaettu niin moneen osaan, et avoimen sarjan 56 kiloisissa ei miesten puolelta ole tähän asti nostajia ollut.
      Joku ikämies (yli 70 v) oli tehnyt mavessa 75 kiloa, mutta mä nostin sen viimevuonna 95 kiloon. Tosin - ikäluokat huomioon ottaen mulla on avoimessa sarjassa (alle 33 v) oma ennätys, sitä aikaisempaa ennätystä tuskin mun kohdalla ei ois ees noteerattu. En ole varma.
      Penkissä ei ennätyksiä ollut tehnyt kukaan 56 kiloisissa (eikä 52:ssa) eli mulla on sielläkin omat enkat yksin, kun ei muita nostajia ole ilmaantunut. Siltikin- joka liitossa (WPC, IPF etc.) on omat MM:t, eli se ei ole absoluuttinen ainakaan voimanostossa. Voin olla väärässäkin.
      Sensijaan paralympialaisissa ne jäbät nostaa penkistäkin 150 kg, eli rispektit sinne! Harrastushan ja hauskaahan tää vaan on :)
      Heitän haasteen: Sais tulla joku WPC:hen seuraaviin kisoihin rikkomaan enkat, niin olis mullakin jännitettävää. Vaik tiedän, et sitten kyllä häviäisin! :D

• 70v mies vetänyt mavessa 75Kg?! Missähän painoluokassa?
        Treenikaverini 65v, 95kg, vetää hyvänä päivänä 200kg.
        Heppu käyttää vyötä ja vetää työntöotteella.
        Oma tulokseni 71-vuotisena on 180kg. Vedän ilman vyötä tai muitakaan inkeitä.
        Painoni on -90kg. Ote tavallinen polvien ulkopuolinen.

Tuo ensin mainitsemani ukko penkkaa merkistä 130kg. Itse en penkkaa lainkaan johtuen muutaman vuoden takaisesta olkaleikkauksesta.
        Etukyykkyä ilman vyötä ja tulostavoitteita.

• Joo. Ihannemitoista. Olen pitkäselkäinen ja -kätinen sekä lyhytjalkainen.
        Sylivälini on noin 15cm suurempi kuin pituuteni. Normaali olisi 1 = 1.
        Sukkasillani, tanko näppien viimeisissä nivelissä niin ensimmäiset nostosentit ovat jo "ilmaisia".

• rawpower8

On vain yksi voimanostoliitto IPF, jos urheilusta puhutaan. Urheiluun kuuluvat säännöt, joista tärkeimpiä ovat antidopingsäännöt. Lääkkeiden väärinkäytön ja huumekaupan edistäminen ei urheilua ole.

• näilläKorteillaMennään

Myönnä että WPC:ssä ei testejä ole, mut nää tulokset on tullueet puhtailla keinoilla. Kyllä, kannattaisin anti-doping toimikunnan perustamista WPC:hen.
        ap

• Lifter750kg

Se on ihan fysiikkaa että lyhyet jalat niin kyykkäys lyhyempi ja kevyempi. Samoin lyhyet kädet niin penkkipunnerrus on lyhyempi. Toisaalta lyhyet kädet niin maastaveto matka taas pidempi.
      Vipuvarrella on yllättävän suuri merkitys.

• Roope000

Ei jumalauta. 102, kiloa maailmanennätys? Tiedät kai että saman painoiset teinipojat vetää treenaamatta enemmän? Näiden ihmeliittojen takia voimanostoa ei oteta vakavasti.

• aitoBlueteam

onko sinullakin kakkaa pyllyssä?

• Roope000

Eikös kaikilla ole?

• aitoBlueteam
        Roope000 kirjoitti:

Eikös kaikilla ole?

kyllä vain, kyllä vain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      800
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      795
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      736
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      88
      663
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      31
      612
    6. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      537
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      71
      506
    8. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      9
      502
    9. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      499
    10. 42
      479
    11. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      426
    12. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      57
      419
    13. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      24
      410
    14. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      72
      403
    15. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      23
      398
    16. Emme pääse koskaan

Tästä. Sinä et suostu enkä minä suostu
      Ikävä
      38
      394
    17. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      102
      394
    18. 39
      393
    19. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      33
      391
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      387
    Aihe