Voimanostajan ihannemitat

näilläKorteillaMennään

Tässä uutta sisältöä vanhaan ketjuun liittyen, eli mitkä ovat voimanostajalle/painonnostajalle parhaat välitykset? Itseäni on kehuttu sopivista mitoista: lyhyet jalat ja tietysti suhteessa yhtä pitkät kädet. Pituus 153 cm ja paino kahden viime SM-kisojen osalta 53 kg, eli 56 kiloisten kohdalla kolme kiloa allekin. Viimevuonna penkistä 50 kg, maastavedosta 95 kg, ja tänävuonna penkki 52,5 ja mave 105 kg, ME-tulokseksi tuli mun nimiin 102,5 kg. Jos asiallista kommenttia löytyy, blogissakin voi käväistä ja miel myös kommentoida, siellä kisakuvia ja muuta sälää.
rukiista.blogspot.fi

15

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEonME

      Hienoa! Onneksi olkoon! ME-tuloksia harva meistä pystyy tekemään... =) Sinulla on lisäksi hyvä puolue jota kannatat ja vahva arvopohja!

      • näilläKorteillaMennään

        Kiitos, MEonME!
        Herra on ihmeellisesti ollut tukemassa mua aina, ja vaikka kaikenlaisia ongelmia terveydessä on ollut niin aina on menty eteenpäin ennemmin tai myöhemmin. Valmentajakin on helluntailainen :)


    • eivittuiluakysynvain

      Eikös maailmasta löydy paljon naisiakin jotka tuossa painoluokassa ylttävät kovempiin tuloksiin?

      • kossittelija

        mettähommilla tulee oikeaa voimaa


    • näilläKorteillaMennään

      Sehän se oikea liikuntamuoto olis, mut ei sitä tääl kaupungissa ole mahdollista harrastaa.

    • NäilläKorteillaMennään

      Eivittuilua...: Löytyy joo, mutta WPC:ssä kilpailuluokat on jaettu niin moneen osaan, et avoimen sarjan 56 kiloisissa ei miesten puolelta ole tähän asti nostajia ollut.
      Joku ikämies (yli 70 v) oli tehnyt mavessa 75 kiloa, mutta mä nostin sen viimevuonna 95 kiloon. Tosin - ikäluokat huomioon ottaen mulla on avoimessa sarjassa (alle 33 v) oma ennätys, sitä aikaisempaa ennätystä tuskin mun kohdalla ei ois ees noteerattu. En ole varma.
      Penkissä ei ennätyksiä ollut tehnyt kukaan 56 kiloisissa (eikä 52:ssa) eli mulla on sielläkin omat enkat yksin, kun ei muita nostajia ole ilmaantunut. Siltikin- joka liitossa (WPC, IPF etc.) on omat MM:t, eli se ei ole absoluuttinen ainakaan voimanostossa. Voin olla väärässäkin.
      Sensijaan paralympialaisissa ne jäbät nostaa penkistäkin 150 kg, eli rispektit sinne! Harrastushan ja hauskaahan tää vaan on :)
      Heitän haasteen: Sais tulla joku WPC:hen seuraaviin kisoihin rikkomaan enkat, niin olis mullakin jännitettävää. Vaik tiedän, et sitten kyllä häviäisin! :D

      • 70v mies vetänyt mavessa 75Kg?! Missähän painoluokassa?
        Treenikaverini 65v, 95kg, vetää hyvänä päivänä 200kg.
        Heppu käyttää vyötä ja vetää työntöotteella.
        Oma tulokseni 71-vuotisena on 180kg. Vedän ilman vyötä tai muitakaan inkeitä.
        Painoni on -90kg. Ote tavallinen polvien ulkopuolinen.

        Tuo ensin mainitsemani ukko penkkaa merkistä 130kg. Itse en penkkaa lainkaan johtuen muutaman vuoden takaisesta olkaleikkauksesta.
        Etukyykkyä ilman vyötä ja tulostavoitteita.


      • Joo. Ihannemitoista. Olen pitkäselkäinen ja -kätinen sekä lyhytjalkainen.
        Sylivälini on noin 15cm suurempi kuin pituuteni. Normaali olisi 1 = 1.
        Sukkasillani, tanko näppien viimeisissä nivelissä niin ensimmäiset nostosentit ovat jo "ilmaisia".


    • rawpower8

      On vain yksi voimanostoliitto IPF, jos urheilusta puhutaan. Urheiluun kuuluvat säännöt, joista tärkeimpiä ovat antidopingsäännöt. Lääkkeiden väärinkäytön ja huumekaupan edistäminen ei urheilua ole.

      • näilläKorteillaMennään

        Myönnä että WPC:ssä ei testejä ole, mut nää tulokset on tullueet puhtailla keinoilla. Kyllä, kannattaisin anti-doping toimikunnan perustamista WPC:hen.
        ap


    • Lifter750kg

      Se on ihan fysiikkaa että lyhyet jalat niin kyykkäys lyhyempi ja kevyempi. Samoin lyhyet kädet niin penkkipunnerrus on lyhyempi. Toisaalta lyhyet kädet niin maastaveto matka taas pidempi.
      Vipuvarrella on yllättävän suuri merkitys.

    • Roope000

      Ei jumalauta. 102, kiloa maailmanennätys? Tiedät kai että saman painoiset teinipojat vetää treenaamatta enemmän? Näiden ihmeliittojen takia voimanostoa ei oteta vakavasti.

      • aitoBlueteam

        onko sinullakin kakkaa pyllyssä?


      • Roope000

        Eikös kaikilla ole?


      • aitoBlueteam
        Roope000 kirjoitti:

        Eikös kaikilla ole?

        kyllä vain, kyllä vain


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe