Eikö kukaan opeta tekemään kotitöitä?

hostperhe_._

Meillä on ollut 3 aupairia ja enempää ei oteta. Olen syvästi pettynyt. Eikö nykyajan tyttölapsia kukaan opeta tekemään kotitöitä? Töitä tehdään, mutta huolimattomasti ja vähän sinne päin. Erityisesti pyykinkäsittely ja siivoaminen tuntuvat olevan asioita, joita ei hallita.

Lasten kanssa sen sijaan jotenkin vielä pärjätään, mutta siinäkin saa olla kovana, että lapset viedään ulos, eikä vaan istuteta tv:n ääreen.

7

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaisjärkisallittu

      Nykyäänhän ei lapset jaksa mitään tehdä.. En nyt yleistä, mutta esimerkiksi kehäkolmosen sisällä aina asuneet ihmiset ei aina sitä siivousta summuuta osaa(on tietenkin poikkeuksiakin) ja äitit ja isit tekee kaiken puolesta.. Itse olen aloittanut tiskien ja oman huoneen siivoamisen jo esikouluiässä joka on järkevää näin aikuisuutta ajatellen ja pyykkiä olen alkanut äitin apuna laittamaan jo kolmannella luokalla. Nyt sitten on mukava asua omassa asunnossa kun vanhemmat ovat ajatelleet kotitöiden auttavan tulevaisuudessa niinkuin onkin! :) Harmillista että teille on sattunut niinkin uusavuttomia aupaireiksi. :( itse olen lähdössä vuoden vaihteessa aupairiksi ausseihin ja toivon että töihini ollaan tyytyväisiä. :)

    • aali

      Niin, nuoret...ehkä sinulla on ollut vain vääränlaisia nuoria töissä? "älä heitä vielä kirvestä kaivoon" vaan ole kyselyissä/ tutustumisessa tarkempi. Missä päin asustelet? Missä olisit tarvinnut aupair?

    • yrittäjyyskunniaan

      Kotityöt teetetään nykyään ammattimaisilla kotiapulaisila, jotka saavat työstään elantonsa. Lapsityövoiman käyttö kotitöiden tekoon on ensinnäkin moraalisesti arveluttavaa, mutta myös yrittäjän varpaille tallomista.

      Antaa lasten olla lapsia. Heillä on kyllä aikuisina aikaa tehdä töitäkin.

    • kesäesikko

      en ole ollut aupairina, mutta olen hoitanut silti lapsia, aamulla menin siihen perheen missä he asuivat, 2 vanhinta lasta kävivät kerhossa vein heidät aina sinne jos olimme sopineet vanhempien kanssa. Yhdessä perheessä oli 3 lasta laitoin hänet rattaisiin. Kun tulimme koti laitoin hänelle ruokaa ja söimme yhdessä ja se jälkeen laitoin hänet päiväunille ja aloin siivoamaan ja tekekemään niitä kotitöitä joita oltiin sovittu. Joka kerta kuuluu ainakin keittiön siivoaminen, ja lasten huoneet.
      Jos on hyvä ilma niin lähdimme aina välipalan jälkeen lähellä olevalle puistoon leikkimään joskus otimme omat eväät sinn. Aina kun lähdimme pois katsoimme isompien lasten kanssa, että puistoon ei jäänyt mitään roskia meidän jäljiltä työaika loppui kunnes toinen vanhemmista tuli kotiin ja kerroin hänelle miten päivä on mennyt sitten loppui työaika

    • sympatiaa

      Jos Tarvitset vielä au pairia niin voin tulla sillä olen hoitanut lapsia, mutta en ole au pairina ollut. Aamulla menin sovittuun aikaan perheeseen 2 isointa lasta kävivät kerhossa ja kun heillä oli 3 lasta ja nuorin oli 1 vuotta otin rattaat ja veimme hänen kanssa sisarukset kerhoon. Kun tulimme takaisin niin laitoin ruokaa ja sitten luin hänelle kirjan kunnes hän nukahti. Itse aloin tekemään niitä kotitöitä joita vanhemmat olivat käskeneet. Aina kuului keittiön siivous likaiset tiskit koneeseen ja sitten taas laitoin paikoilleen puhtaat astiat. Kun olin laittanut kaikille lapsille välipalan ja jos oli hyvä ilma niin menimme puistoon otimme omat eväät ja lapset saivat leikkiä työpäivä ja aika olivat vaihtelevia toinen vanhemmista aina kertoi kun tuli töistä niin seuraavan päivän ohjelman, ja laittoi listan mitä teen aamulla

    • hirsimökki

      Olen vailla perhettä joka tarvitsisi au pairia. Kotitöitä olen tehnyt, Imurointia, keittiön siivousta, vaatteiden käsittelyä sekä lastenhuoneiden siivousta ja sitten mitä työsopimukseeni on laitettu olen luotettava, ystävällinen ja rehellinen
      yhteystiedot<: [email protected]

    • Holelife

      http://www.iltasanomat.fi/toosatv/art-1441240781988.html

      Naulan kantaan.

      Yritin aikanaan rajoittaa meidän au pairin netin käyttöä alle 16 h päivässä kun työnteosta ei tullut mitään.

      Neiti sitten valitti asiaa kaverilleen puhelimessa.

      "Mun niinku hole life on netissä"

      Kaveri kysyy "Mitä toi niinku tarkottaa"

      Au pair: "Emmätiä, ei sitä voi suomentaa. Kai se olis niinku reikänen elämä tai jotain"

      Juoksin puutarhaan huutonauramaan :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe