asuuko Jumala aivoissa

piia

Kyseisessä dokkarissa epileptikko kertoi kuoleman lähellä kokemuksensa,jossa hän joutui helvettiin ja järkyttyi tajutessaan,että kristinusko oli se ainoa oikea,ja että Se on ainoa pelastus helvetiltä.
tyypillehän puhui Jumala,ihan suoraan.
Harmi ettei hän ottanut sitä vastaan,vaan uskoi lääkärien jorinoita epileptisistä näyistä.

5

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska Jumala asuu Taivaassa. Olkootkin sitten, että sekin on nykyään melkein myönnetty vertauskuvaksi. Kohta varmaan Jumalakin on vertauskuva.

    • Nimetön

      Jumalaa ei todennäköisesti ole olemassa, tai ehkä on yhtä todennäköistä, että Jumala on tai ei ole. Ei sitä voi tietää. Minusta pitää uskoa siihen mikä vaikuttaa eniten todenmukaiselta, mutta pitää jättää asiat sen verran avoimeksi, että voi ottaa vastaan uusia tietoja.

      • piia

        Jos pyytää Jumalaa näyttämään totuuden,niin eiköhän hän vastaa ajallaan. uskon näin,kun itsekin tulin uskoon kaksi vuotta sen jälkeen,kun olin ensin pyytänyt,että anna mun tulla uskoon..siitä meni 2v,jolloin aloin miettiä enemmän uskon asioita,ja lopulta pyysin syntejäni anteeksi ja että Jumala auttais ja antais mun uskoa..siitä asti on sisimmässä ollut rauha,että Jumala on,ja että hän vastaa ja auttaa.


      • koopee
        piia kirjoitti:

        Jos pyytää Jumalaa näyttämään totuuden,niin eiköhän hän vastaa ajallaan. uskon näin,kun itsekin tulin uskoon kaksi vuotta sen jälkeen,kun olin ensin pyytänyt,että anna mun tulla uskoon..siitä meni 2v,jolloin aloin miettiä enemmän uskon asioita,ja lopulta pyysin syntejäni anteeksi ja että Jumala auttais ja antais mun uskoa..siitä asti on sisimmässä ollut rauha,että Jumala on,ja että hän vastaa ja auttaa.

        Tarkoitukseni ei ole ateismiin käännyttäminen vaan minua kiinnostaa ihmisen toiminta ja toisaalta Jumalan mahdollinen olemassa olo. Itse uskon siihen, että jos tahdon uskoa, että avaruusolennot ottavat minuun yhteyttä ja odotan sitä herkeämättä niin jossain vaiheessa luulen uskoni olevan totta. Ahdistava maailma on varmasti helpompi kohdata, jos on turvana jokin voima, joka kykenee mihin vain. Kuolemakin on helpompi hyväksyä kun on jokin pelastus tyhjyydestä. Ihmisen on keksittävä jokin selitys kun ymmärrys ei riitä. Ehkä se tekee onnelliseksi ja elämän laatu on parmpi.

        Itse en osaa uskoa mihinkään muuhun kuin siihen, etten tiedä mitään. En usko jumalaan, mutta en voi väittää, että Jumala ei olisi olemassa, sillä tarvitsisin siihen todisteita. Todisteiden puuttuminen Jumalan olemassaolosta ei riitä todisteeksi Jumalan olemattomuuteen.

        Sekin asia minua häiritsee, että jos kristinusko on oikeassa niin 60% maailman väestöstä on väärässä. Mitä heille tapahtuu? Mistä muut uskonnot ovat syntyneet? Ja missä Jumala oli ennen maailman luomista? Miten evoluutioteoria on kehittynyt jos maailma on luotu?...Kysymyksiä on liikaa.

        Minä uskon, että Jumala on ihmisen mielen kehittämä pelastuskeino ymmärryksen loppumisen vuoksi. En tiedä todellisuutta, mutta kukapa tietäisi. :)


      • joo
        koopee kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ole ateismiin käännyttäminen vaan minua kiinnostaa ihmisen toiminta ja toisaalta Jumalan mahdollinen olemassa olo. Itse uskon siihen, että jos tahdon uskoa, että avaruusolennot ottavat minuun yhteyttä ja odotan sitä herkeämättä niin jossain vaiheessa luulen uskoni olevan totta. Ahdistava maailma on varmasti helpompi kohdata, jos on turvana jokin voima, joka kykenee mihin vain. Kuolemakin on helpompi hyväksyä kun on jokin pelastus tyhjyydestä. Ihmisen on keksittävä jokin selitys kun ymmärrys ei riitä. Ehkä se tekee onnelliseksi ja elämän laatu on parmpi.

        Itse en osaa uskoa mihinkään muuhun kuin siihen, etten tiedä mitään. En usko jumalaan, mutta en voi väittää, että Jumala ei olisi olemassa, sillä tarvitsisin siihen todisteita. Todisteiden puuttuminen Jumalan olemassaolosta ei riitä todisteeksi Jumalan olemattomuuteen.

        Sekin asia minua häiritsee, että jos kristinusko on oikeassa niin 60% maailman väestöstä on väärässä. Mitä heille tapahtuu? Mistä muut uskonnot ovat syntyneet? Ja missä Jumala oli ennen maailman luomista? Miten evoluutioteoria on kehittynyt jos maailma on luotu?...Kysymyksiä on liikaa.

        Minä uskon, että Jumala on ihmisen mielen kehittämä pelastuskeino ymmärryksen loppumisen vuoksi. En tiedä todellisuutta, mutta kukapa tietäisi. :)

        Ymmärrän mitä tarkoitat, itse ajattelen hieman samoin. Mutta kuitenkin uskon sydämessäni, että Jumala on olemassa, ja kaikki mitä on kirjoitettu on tapahtunut ja tulee päättymään niin kuin Hän on päättänyt käymään toteen. Toiset pitää Raamattua hölynpölynä, mielestäni se on hyvin viisas kirja - pääpiirteittäin. Ja toivon, että Jeesus tulisi jo takaisin, sillä silloin heikoimpien sorto loppuisi. Vaikka aina ei voi ymmärtää miksi Jumala tekee niinkuin tekee, niin se on selvä, että Hän on rakkauden ja oikeamielisyyden vaalija. esimerkki oikeamielisyydestä:

        (jakeesta 23-35)
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 18:7&rnd=1104171638539

        Ainoa mitä en ymmärrä on se, miksi Hän kuitenkin on niin ankara. Siihenkin on varmaan hyvä syy. Ehkä kyse on jostain samasta, kuin jos ihmisessä (elämässä) olisi syöpä (pahuus), niin se pitäisi säälimättä tuhota, jotta ihminen (terve elämä) säilyisi hengissä.

        Se kuitenkin ihmetyttää, että miksi tällainen peto kuin ihminen on, olisi kyennyt itse kokoamaan vuosisatojen kuluessa eri kirjoittajien kirjoittamana niin yhtenäisen kokonaisuuden, Raamatun, jossa kaikki kiteytyy Herraan Jeesukseen Kristukseen. Peto siinä mielessä, että useimmat ajavat pelkästään omaa etuaan vaikka mummoja potkimalla. Mun mielestä siinä on pitänyt olla jokin ohjaus, että kaikki on kirjoitettu niin kuin on. Tietysti tämä kirja on mannaa niille, jotka haluavat käyttää uskovaista hyväkseen. Tai ainakin luulisi, että sellaiset sanoisivat, että juu uskokaa ihmeessä siihen, että me saamme itsellemme leijonanosan maailman rikkauksista, ja te tyydytte vähään. Omituista, että kaikki ei niin sano, mutta jotkut ovatkin ihmisten mittatikulla mitattuna kelpo kansalaisia. Mutta ne jotka ovat todella kieroja eivät varmastikkaan niin tee. Ja ne, jotka ovat pahimpia ottavat itselleen kaiken vallan ja kunnian ja vielä sen lisäksi yrittävät johtaa Jumalan lapset kuolemaan.

        Jakeet 1-8
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 16:8&rnd=1104171638579


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe