Nissan NV200 1,5dCi

Kohtuuhintaisia

Onkohan vielä kenellekkään kertynyt kokemuksia moisesta pikkupakusta n2009-2011 ja mahtaako olla vai - merkkisiä enimmäkseen?
Hakusassa tollainen farmariautoa reilusti suurempi mutta ihan jonkinnäköisen kuljetuskapasiteetinkin omaava paku omaan käyttöön ns yleisautoksi 2 ihmiselle.
Vikaa paljonkin vai vieläkö elektroniikkaa muovia täynnä oleva "Datsun kestää"routaSuomessa?

Tuo dieselmoottori lie Renault tekele ja mahtaako se pysyä miten hyvin kilometreissä mukana murheitta ja mites tuo jakopään hihnan vaihtoväli?
En ole noista kumihihnakoneista oikein innostunut ja huonoja kokemuksia murheita Suomen olosuhteista aikoinaan noiden hihnojen kera....
Yhtään parempia nyttemmin vai kajahtaako kerralla koko pata atomeiksi jos hihna sanoo... Bang..?

30

7157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhvmvmvm

      Täällä oli varmaan vuosi sitten kirjoitusta ko mallista, oli joku koirayrittäjä ostanut. Lontoossa nissan nv200 on taksissa, on mielestäni aika kova meriitti. Pirkanmaalla näkyy sähköyhtiöllä olevan tuota mallia. Tuo renun moottori on todella monessa muussakin autossa, renussa monessa mallissa, mersu citan, dacia, yms. Ja ei ole omaa kokemusta kyseisestä autosta.

    • VuodenPaku2010

      Joo,jos Lontoo taksiin moinen vehje kelpuutettu niin eikait aivan surkea voi olla ja lienee kriteerit olleet kovat ,niinkuin kokemukset koeajoyksilöistä ennen valintaa moiseen pestiin.
      Tuotahan on olemassa sähkökäyttöisenäkin ja oisko noi sähköyhtiön autot semmoisia?
      Renun kone saattaapi olla ihan ok,tuo jakohihna ei mikään maailman paras keksintö ole missään moottorissa.
      Senverta kokemusta että äänekäs minusta maantiellä,öljynsuodattimen vaihto vaatii käärmeihmisen käsiä ellei muoveja ota pohjasta pois=koko suodatinta näe päältä eikä altapäinkään kuin taskulampulla eikä sinne sovi kädet eikä taatusti suodatinavain!
      Henkilöautomainen ajaa,naftapihi ja pikkuinenhan tuo on kapea ja kait Nissan laatu on korkeaa,mieleen tule yhtään Nissania joka kovin huono olisi ollut ikinä,ellei nyt vanhojen "japskien"peltejä lukuunoteta.
      Nämä eivät liene Jaappania nähneetkään?

    • pähkinät

      Kiinnostavaa ja nätti peli kun joskus moinen liikenteessä vilahtanut.
      Eikö muka porukalla kenelläkään ole tai sillä serkun enollakaan??
      Voisinpa itsekkin harkita tässä "syssymmällä "tai sitä pikku Transitia,tuo uusi pikku Citaani kyllä liian tyyris minun mielestäni.

    • NV400

      Mites kun tuossahan on 1,5Cdi kone ja hyvin on tiiviisti pakattu eikä mitenkään tee-se-itse miesten käsille sopivia rakosia niin tuota minkähän hintainen ollut tuo jakohihnan vaihto ja missä km?
      Kokemuksia poikiiko nämä hihnansa poikki jopa ennen vaihtoväliä?
      Entäs tuo apulaitteiden hihnan vaihto kun sitä edes tahdo nähdä?
      Polttoainesuodatin näyttäisi olevan auton pohjassa josta sitä onkin kiva tyhjentää vedestä tai vaihtaa uuden,tosi siistiä ja näppärää huoltohommaa.
      Paljon ei olla huoltoja ajateltu näissä nykyautoissa.

    • osakasat

      Ei täälä kuulkaa noin tuoreista pakuista kukaan mitään tiedä ellei oo Hiace tai Transiitti ,no hyvällä säkällä Vivaro jollakin.
      Nissanit,Hyundait,Isuzut ja muut kaukoidän tuotteet(ainakin alunperin merkeiltään)aika harvinaisia jos Tojotaa ei mukaanlueta.
      Nämä nykyaikana semmoisia sekasikiöitä että moottori jostain,vaihteisto muualta,alustan osat sähköosat eri maanosasta ja kokoonpano missä verotus-syistä sopivaa mihinkin vientimaahan ja niistä vielä eri maskeilla meikataan eri merkeille omansa.

    • 20ja12mallinen

      On käytössä meidän taloudessa moinen diesel NV200 ja satatonnia paukkuu kohta rikki.
      Ihan hyvin on pelannut mutta onhan tuo melkoisen muovinen ja jotenkin heppoisen oloinen,siis pakettiautoksi.
      On hyvin henkilöautomainen,kevyt ohjastaa mutta siinäpä se just onkin,puuttuu jäykähkö kankeus ohjauksesta,vaihdekeppi ei yhtään "tahmea"eikä äänimaailmaa konehuoneesta kuulu perinteiseen pakutyyliin.
      Kapea on ohjaamo ja sen huomaa jos ns aikamies,lokeroita vähän tavaroille,hanskalokerossa ei kantta ja mukitelineet(tai mitkä lie)kojelaudan päissä liian matalat että kuppi/tavarat pysyisi,ovitaskut olemattoman kapeat ja ahtaassa välissä kuin penkkien selkänojan säätövipukin joka vaatii neitimäisen käden että sopii säätelemään ajossa.
      Keskikonsoli ja siinä sisällä olevan lokeron idea ei ole auennut,miksi ei normaalia 3 istuttavaa ohjaamoa edes yritetty tehdä,edes tilapäistarkoitukseen sopivaa keskipenkkiä??
      Tekniikka toimii hyvin,sähköt tehty laadukkaasti ja lampunvaihto helppoa kun tilaa on ja halvat kunnon H4.
      Polttoaineen suodatin hölmössä,ikävässä paikassa vaihtaa auton alla.
      Käyttöhihnaa ei kukaan tien päällä vaihda,häävisti edes näkee , jakohihnat pitäisi lailla kieltää halppisratkaisuna ja ongelmien ehkäisynä merkki kuin merkki!
      Vaihtoaika lähestyy tässäkin.
      Katkaisimet kevyet ja kytkimet toimii niinkuin suunniteltukin.
      Itse kytkin on kevyt ja pakettiautoon silleen outo että on niinkuin henkilöautossa tunnoltaan.
      Varustelu ainakin tässä comfort mallissa ihan ok,ehkä lämmitettävä tuulilasi jota kaipaan tai webasto,noin niinkuin vakiovarusteena.
      Ilmastointi on nopea ja kylmä.
      Lämmityslaite nykydieseleiden mukainen lehmänhenki.
      Penkit hyvät kohtuumatkoille.
      Tavaratilan muoto hyvä,ihan tilavakin luokassaan,sivuovi(tai ovet)toimii kuin unelma ja kevyesti.
      Pariovet takana ok ratkaisu kunhan muistaa sulkea oikessa järjestyksessä,muuten lähtee maali.
      Takaovesta puuttuu kiinnike/korvake johon saisi köyden-narun tms jos ylipitkää tavaraa kyydissä,saisi siis oven heilumisen estettyä,itse sisäkahva ei kestä kuin katsetta tositoimissa,muoviahan se.
      Varapyörän sijoitus ulosotto hyvä ja paras ratkaisu pakuissa tuolleen tilankäytön suhteen.
      Karkealla Suomi asfaltilla melu liian kovaa,sileällä uudella asfaltilla ok(hyvin harvinaista Tre Pohjoispuolella) jota muualla maailmassa kait tiet ovatkin.
      Ruostesuojaus tuntematon käsitys nykyään ja suosittelen jos aiot ajaa pikkasenkin pidempään,sinne mitään ole tehtaalla laitettu ja pintaruostetta siellä täällä pilkkuja palkeissa.
      Säästöä väärässä paikassa,tokihan se kiertonopeutta tehostaa takaisin atomeiksi ja autokauppa kukoistaa.

    • 20ja12lisäys

      Joo ja unohtui että tuo öljynsuodattimen vaihto on akrobatiaa sijainniltaan niinkuin joku oli todennutkin tämän jo,älyttömässä kulmassa kädelle eikä sinne sovi mikään tunnettu avain kun koko suodatinta näekkään.

      Tuo onneton rengaskoko jo antiikkia eikä moisia pahemmin enää missään ole,175-14.
      Outo valinta,koominenkin mutta Citypakuksi ymmärrettävä.

      Ohjaamosta puuttuu kuskilta käsinoja jonka kyllä jälkikäteen saa laitettua tai helposti lisävarusteena,mutta hankala ajaa minusta ilman sitä kun ei mitään tukea mistään!
      Minusta moniin näistä pienistäkin"lapsuksista "olisi löytynyt apu jo suunnitteluvaiheessa jos joku suunnittelija olisi itse kokeillut tekelettään ajaa tai jopa ajatellut omistaa,tokihan ne on aina rahakysymyksiä enkä" kuuta vaadikkaan taivaalta", osin ihan ahtaita sijoituksia kone kuin kajuutassa tai joku halpa muovinpala lisää/pois eikä mitenkään koske vain NV200:ta.
      Lie kumminkin plussat miinukset enempi plussalla ja jos haluaa "oikean"pakettiauton niin ostaa sitten ison jossa on sitä jäykkyyttä,kolinaa ja kuorma-automaisuutta metri kaksi lisää.

    • YellowCab

      Osin yhdyn näkemyksiin,osin en ja en tarkoita että olisitte väärässä tai minä oikeassa koska riippuu mihin tottunut,mitä hakee ja käyttötarkoitus vaihtelee kenelläkin.
      Toki kuskin koko,ex-pakettiautojen vertailupohja ajo-ominaisuuksineen tai tiloineen ja varustelu,huollettavuus jne.

      Pieni ja mukava paku,kaikki on kevyeksi tehostettua(sähköinen ohjaustehostin hieman tottumiskysymys),jarrut äkäiset,pirteä ja pippurinen vaikka vain 1,5diesel.

      Varustelut kulkee rahapussin kera ostettaessa ja jos joku puuttuu kun käytettyä ostaa,ei voi mittään tai hommaa itse jälkikäteen jos haittaapi.
      Kaikkea ei tietty voi jälkikäteen tai edes uutena noihin saada,koko on pieni ja kaikki pitää saada mahdutettua(siis siitä se typerä ahtaminen pieniin rakosiin) jotenkin tai jättää pois.
      Kuluttaa älyttömän vähän,maantiellä näyttää jopa alle 5l tai max 6l reippaassakin menossa.
      Tavaratilan sivuseinien hienosti suunnitellut kiinnityspisteet kiskoissa lähinnä vitsi eikä kestä kuin kunnolla kiskaista....kait tsuppareille sitten riittävät tai pitsalaatikoille=)
      Huomioitavaa että Van muunnoksen lisäksi saa myös ns tila-autona,penkit takanakin vaikka taksiin tms.
      Juu,Lontoon kuin New Yorkin taksit päätyneet NV200:seen joissa mukana myös sähköversioita tästä autosta,ei siis laadullisesti,ajattelultaan,kestävyyskriteereiltään tai ideoiltaan voi huono olla,on meinaan kovat kriteerit sekä käyttötestit saati olosuhteet noissa hommissa suurkaupungeissa.
      Melu pyöristä liiallista huonolla tienpinnalla,samaa mieltä.
      Tämä ongelma jostain syystä vain "kehitysmaissa"ja Suomessa vai onko sama asia?
      Mikään ei ole loppuun asti ajateltu,täydellinen tai ikuinen autoissa,saati uusi automalli hetikohta,vaan hyvä peli ollut pikkuajoon,mökkirojuille ja koirallisen pariskunnan toisena käyttöautona.

    • nopeusmittari

      Jotenkin ihmetyttää ratkaisu jättää lämpömittari pois ja laittaa halppisratkaisuna kylmän ja kuuman varoitusvalo,yhtään mitään muuta välitietoa et saa ennenkuin vaikka keittää tai jos talvella käy kylmänä.
      Voi kelvata Pohjoismaiden ulkopuolella moinen valokikkailu.

      • sagahdafh

        Lämpömittarin puuttumisella on ainakin työllistävä vaikutus. Korjaamot kiittää, kun poljetaan kylmiä koneita.


    • PeugeotJ

      Lie tuon saa jälkikäteen laitettua tai onko jossain "paremmassa"mallissa vakiona,en osaa sanoa mutta halpa homma iskeä tarvikemittari,toki ymmärrän että kyrsii kun elintärkeät mittaritkin muuttuu taas idioottivaloiksi takaisin kuin ennenvanhaan.
      Siinäpä sitten ainut yhtymäkohta ennenvanhaisiin aikoihin jolloin autot oli vielä yksinkertaisia ja pääsi yhtälailla paikasta toiseen ja olivat jopa lämpimämpiä kuin nämä nykydieselit,siis joskus 80-luvulla.
      Ajettavuus oli niilläkin vehkeillä ihan ok ja pääsi niin kovaa kuin rajoitukset sallii,käynnistyivät talvella eikä turhaa kaahailtu keli kuin keli kun ei kulkenut,saati täyspäinen uskaltanut ajaa, joka myös turvallisuutta ennakoivasti.

    • Kulkupeli

      Ihan ok auto, ei vikoja .....ei välttämättä ajettavuudessa euroille pärjää mutta toimii kuitenkin .Omalla ajettu 100 tuhatta - kyllä noilla kilsoilla näkee jo mikä on autoaan !!!

    • hjgjgj

      Tietenkin jokin opelin compo on pitkänä lähes samankokoinen ja ford ja pienmpi kulutus ja ketterämpi ja motarilla ei tarvitse huudattaa.

      • Kulkupeli

        Pieni kulutus nv:säkin n.5 maantiellä ja 6 pintaan kaupunki ajossa...Myös talvella ja mulla ainakin lähtenyt hyvin aina käymään - 30 vaikka jotkut valittavat ettei talvella toimi.....


    • nv200ok

      Mellä on tuo nv 200, vm 2013. Kestävä kätevä ja äänekäs, ajettu nyt 65000
      TRANSIITTI 2015 ajettu nyt 37000. Täysin kelvoton. Älä ikinä sorru tuohon, jos odotat autoltasi muuta kuin ajomukavuutta lämpimillä keleillä.

    • MuutenMiellyttiMutta

      Täällä tehty juurikin noiden autojen välillä samat huomiot ja Transiiitti toki isompi,mukavampi sekä äijempi...sekä kestävyys tekniikan kuin ruosteen välttelyn osalta surkeaa.
      Ruostesuojaus ei enää muutaman kympin jälkeen saanut hillintään alustaa,olisi pitänyt tehdä ihka uutena tehtaalla jo.
      Pintapellit oudon koostumuksensa myötä kesii maalinsa pois antaen kupruileville ruosteille tilaa ja leviää kuin syöpä teit mitä teit.
      Pyöränlaakerit,ruiskupumppu ja ohjaustehostin-vesipumppu yhdistelmä vaihtoon 100 tuhannen sisään uudesta ja 150 kohdalla meni startti ja vesipumppu tiputti taas ennen vaihtoon vientiä suht samoissa km tuon Nissanin tultua taloon.

    • ainarikki

      Olet päässyt transitilla pitkälle.
      En päässyt edes liikkeestä ulos ku oli jo kolmevikaa päällä.

      Muutamia ekavuodelta mainitakseni:
      - tuulilasi irti
      -pohjavaneri rikki
      -webasto rikki
      - mittaristo rikki
      - etupyörästä joku anturi rikki
      - konepellin lukko reistailee
      -akku jääty
      -lisälämmitin ei toimi
      -vesipumppu rikki
      -turvavyö jumittaa
      - penkin selkänoja nuppi irti

      Onneksi on tällaisia medioita ettei tiedonhaluisia viilata linssiin kovin pitkää aikaa, fordilla tulee asia eteen vasta kun kauppa pysähtyy kokonaan.

    • Mietteliästojo

      Mitäs mieltä nykyään naistä nissan nv200 autoista ollaa?
      Koneen kesto?
      Ruoste?
      Muut viat?

    • RehellinenArvio

      Minulla on yksityskäytössä koko ikänsä ollut(olet 2 omistaja)2010 mallinen NV200 ja se on toiminut loistavasti koko minullakin olonsa ajan.
      Nyt siinä on 110tkm mittarissa ja ainoa vika on ollut etujarrulevyjen vaihto uusiin.
      Kulutusosia ei tietenkään lasketa joten polttimoita(H4 on halpa helppo vaihtaa)
      jarrupalat kertaalleen levyjen yhteydessä,jakohihna vesipumppu ja samalla myös urahihna kun paikat oli auki.
      Siinä kaikki mitä tarvinnut tehdä,toki olen vaihtanut vaihteistoöljyn,jarrunesteen,tuo jäähdytin-neste vaihtui vesipumppu-jakopäärempassa n100tkm kohdalla ja polttoainesuodatin&raitisilmasuodatin samaten.
      öljyt moottoriin vaihtanut n8000km välein.

      Miinuspuolia on sitten toisenmoisia enemmän.
      Rengaskoko on lapsellinen ja aivan liian pieni,vaikea koko edes löytää.
      Rengasmelu on kaamea nykyautoon ja nastarenkailla vielä isompi.
      Minkäänmoisia säilytystiloja ei kajuutassa ole millekkää,pienestä hansakalokerosta puuttuu kansi=kaikki tavarat luistaa lattialle.
      Lämpömittari puuttuu moottorin jäähdytysnesteen osalta,surkea valo kylmä/liian kuuma.
      Moottorinlämmitin..heh...muista että autoon on asennettu webasto,kunnon pumpullinen letkulämmitin eikä mitään lapsellista säteilylämmitintä joka saa olla vaikka viikon tolpassa lämmityksessä ilman pienintäkään hyötyä moottorin&sisätilojen lämpenemisen kannalta saati käynnistymisenkään...
      Vaihteisto on hyvä,sujuvatoiminen ja kone pirteä noin pieneksi,kulutus noin 5-6l sadalla kesää talvea seka-ajossa.
      Valot hyvät teholtaan.
      Istuimet surkeat eikä häävejä penkinsäätöjä,myös penkilämmittimet huonot.
      Keskikonsoli on huonosti suunniteltu ja epäonnistunut eikä kuski saa kättään lepuutettua missään.
      Ohjaus on outo,kevyt mutta tahmainen tuntumaltaan mutta haittaa enempi vain matka-ajossa johon auto ei sovellu melun,huonojen istuimien ja liian kapean ohjaamon takia milläänmuotoa.
      Ilmanvaihto toimii hyvin ja ilmastointi on tehokas,lämpö riittää talvipakkasilla nippanappa nykytyyliin vaan jalat tahtoo paleltua kun suuntaus oltava pakosta enempi ikkunoihin.
      Korityö on siistiä ja autossa on laadukas leima pakettiautoksi vaikkakin pahoja suunnittelumöhliä on kuten aiemmin mainitsikin,mihin jakeluauton kuljettaja laittaa paperit,kansiot ym tavarat kun mitään lokeroita/säilytyspaikkaa ei ole missään,2 mukitelinettä on ja kuskin penkin alla erittäin hankalassa paikassa vetolaatikko kuin täysin hyödyttömät ovitaskut jotka niin kapeat että vitsi.
      Pakkasen laskettua n-20c ei takaoven sähkölukot toimi,etuovet kylläkin mutta mites saat takaovet auki tai auki ollessaan lukittua jos vaikkapa joudut jättämään kadulle tms auton???
      Sivuliukuoveen ei passaa sattua pakkasasteilla,ei se toimi kun siitä saa otetta mitenkään kuin heppoisesta muovikahvasta.
      Itsellä tavaratilassa sähkölämmitin ja johto kajuuttaan läpivientinä niin hätätapauksessa töpseli roikkaan että saa tavaratilaan lämpöä ja lukon tunnin kahden päästä auki....tätä se nykyaika on.
      Tavaratilan sivukiinnikkeet..niin ..muoviset rimpulat jossain kiskossa,en suosittele edes kokeilemaan.
      Todella kapea tavaratila ja pienihän tuo on koko auto.

      Semmoinen on NV200 ja vaikkakin se on toiminut loistavasti niin vaihtuu isompaan,on liian pieni,lelumainen ja meluinen minun makuuni sittenkin.
      Tahdon myös 3 istuttavan ohjaamon ja leveyttä koska en ole kääpiö.

      Johonkin kapeille pienille kujille keski tai etelä eurooppaan pienimuotoiseen tavaranhakuun/jakeluun ja lyhyillä matkoille passeli,ei sillä viitsi ajaa 100km pidempää matkaa,kärsimystä persuksille,selälle ja kuulolle.

    • cmak

      Minulla on ollu t nissan nv 200 nyt 4 vuotta pelannut huippuhyvin kulutus 5,5 -7 ltr olen myymässä sitä ja aion ostaa uuden samanlaisen.

    • RehellinenArvio

      Juu,en minä sitä autona mitenkään moitikkaan ja varmasti nykyautoksi hyvä,luotettava kuin vähävikainenkin mikä kova juttu,saattaa myös olla pienimuotoiseen kaupunkijakeluun tai vaikka koirahommiin tms oiva peli riippuen mitä kukin haluaa ja arvostaa vaan jakelukäytössä täysin onnettomat ja tyystin puuttuvat lokerot tms hytissä on paha perusmoka.
      Auto on yksinkertaisesti niin kapea ja ahdas hytiltään ettei homma toimi normaalikokoisellakaan Suomalaisella jolla talvella toppavaatteet päällä,kesällä t- paidassa nippanappa mutta en tykkää,olo kuin säilykepurkissa ja tahtoo nopeasti ulos,ei siis kovin kiva asia jos työkäytössäkin.
      Kaikki on siis kuin pienennetyssä mittakaavassa ja näyttää yhtäkkiä katsoen "normaalikokoiselta"kunnes istut sisään ja koitat sopeutua sinne.

      Matka-ajoon en suosittele missään tapauksessa,liian ahdas ja kova melutaso surkeat istuimet eikä käsitukea minkäänmoista ei innosta vaikka itse auto teknisesti toimiva onkin.

      Joka paikassa on säästön makua silleen että vaikka varustelu on pakuksi ok ja toimivaa sekä työnlaatu hyvää niin monet hyvin tärkeät perusjutut on oikaistu jättämällä esim äänieristyksiä pois,onnettomat halppisistuimet ja tavalliset pakujen säilytystilat esim istuimien taakse puuttuu=ei yksinkertaisesti sovi siihen kun auto on niin pieni eikä pieniin ovien sivutaskuihin ovissa sovi miehen kämmenkään saati nyt papereita ellei käytettyjä nenäliinoja,roskia tms lasketa.
      Rengaskoko on ,kuten mainitsinkin,leluautoihin sopiva eikä moisia enää käytetä missään muissa nykyautoissa varmaankaan.
      Katkaisimet on sijoiteltu hujanhajan ja viikset valaisemattomia kuten ajovalojen/peilien säätönupit istunlämmittimien katkaisimet on taatusti jälkikäteen vain johonkin isketty arktisiin malleihin.
      Keskikonsoli on niin hyvä että enemmän haittaa kuin hyötyä,täysin epäonnistunut muovikyhäelmä.
      kaikesta paistaa että vaikka on valittu vuoden pakuksi 2010(ehkä muita uusia ehdokkaita ei ollut..) niin suunnittelijat ei pakun ideaa ole ymmärtäneet ja ehkä enempi jonkinmoiseksi tila-autoksi/taksiksi sovelias koska semmoisiakin löytyy maailmalta jossa penkit takana ja lie varustelukin äänieristyksen kera parempi.

    • NissanNV200

      Meillä on ollut NV200 käytössä vuodesta 2011 ja toimii niinkuin odotimmekin. Mitään isompaa vikaa ei ole ollut kun tähän mennessä ajettu hieman vajaa 100000km. Auto on rekisteröity henkilöautoksi ja takapenkit laittaa kasaan tavarakuljetusta varten minuutissa eli tosi kätevä. Auto mahtuu kätevästi samaan parkkiruutuun esim kauppakeskuksissa kuin henkilöautokin. Myös junakuljetus autolle onnistuu jos vaikka menee Lappiin alkumatkan junalla. Tässä autossa hinta/laatusuhden kohtaa. Seuraava autokin on todennäköisesti Nissan mutta saattaa olla hieman isompi versio kuin tämä NV200.

    • Lelumainen

      Justiinsa niin kuin tuossa monet kirjoittivatkin elikkäs on laadukas ja luotettava pikkupaku mutta "Lapin reissut "tms pitkät ajomatkat,missä nyt kukin asuukin,kannattaa miettiä ja tuo junakuljetus on hyvä vaihtoehto.
      Se on sitten jokaisen mietittävä tarviiko autoa ja pärjääkö muuten hyvällä uudehkolla autolla jolla ei mieluusti kumminkaan yli 100km reissuja yhteenpötköön ajele koska penkit on surkeat ja melutaso on aivan liian kova noin uudelle automallille maantienopeuksissa,esim radiolla ei autossa tee yhtään mitään kuin taajamissa johon se on suunniteltukin näppäränä,kapeana ja ketteränä kujien kulkijana pikkufirmojen tarpeisiin tai henkilöversiona kylätaksiin tms .

    • 80v

      Tämä nv200 on minulle eläkeläiselle ollut hyvä valinta,2 hengen ajot sujuu mainiosti kun ei ole kiirettä ja löytyyhän siitä puhtia kun turbo tulee mukaan,tämä on se parempi malli elektroinen avain gruice ym.Laitoin v70 Volvon seisontaan kun tällä pärjää hienosti .

    • Omistin2vuotta

      Sitä se varmaan on ja juurikin esim eläkeläiselle joka pyörii siinä lähiseudulla eikä harrasta pidempiä taipaleita ja nuo 2 paikkaa riittävät hyvin koska jälkikasvu oletettavasti maailmalla jo.
      2 paikkaa on sinänsä riippakin,satunnaisia kyytejä ei pysty antamaan vaikkapa lapsenlapselle tms tuossa tapauksessa,eikä tietty muillekkaan.
      Auto on hyvin kapea,mikäli isäntä emäntä ovat tuhtinpuoleisia on kajuutassa ahdasta,ylimääräistä tilaa ei sitten yhtään edes normaalikokoisille.
      Kulkupuoli kyllä on kunnossa,kun kaasua vaan painaa niin ripeä vehje pakuksi kyseessä kiihtymään ja kulkeekin aivan tarpeeksi kovaa jos vaan korvat kestää moista melua pitkään.
      Kulutus luokkaa minimaalinen ja itsellä tuli jopa alle 5l lukemia sataselle nätisti ajellessa ja siinä oli niin taajamaa kuin maantiepätkää kesäkeleillä.
      Moottori on koeteltua Renaulttia ja ollut monina eri versiona pitkään valmistuksessa,huono puoli on hihnajakopäärakenne kuten niin monissa muissakin,onneksi niistä siirrytty jo poiskin takaisin muihin rakenteisiin,ratkaisu ei ollutkaan ongelmaton ja sitämyöden halpa valmistajille saati käyttäjille mutta mikäs siinä kun vaan vaihtaa hihnan mieluusti jo etuajassa.
      Elektroninen avain gruice ei sano minulle mitään!
      Kaukoohjattava keskuslukitusko tuo lienee vai vakionopeus-säädinkö,kumpikaan ei mikään ihmeellinnen varustus ole nykyään,kuten ei ilmastontikaan ,sähköikkunat tai vähintään 5vaihdetta,enempi päinvastoin,kuuluvat vakiovarusteluun jo.
      Onnea Matkaan,hyvä ja luotettava pikkupaku ellei melu ja ahtaus,onnettomat sisätilat istuimet sekä leikkiauton pyöräkoko haittaa,ei siis mikään matkamalli mutta taajamakäyttöön kyllä ok.

    • Reissuauto

      Voi että näitä vastauksia. 🤣 täällä nv200, mittarissa nyt 250tkm. Loistava reissuauto kun farmarissa ei tila riitä, mahtuu esim neljä henkeä, koira ja viikon kamat. Ja todellakin sopii pidempään ajoon ja tilaa on normaalikokoiselle suomalaiselle miehelle ihan erinomaisesti. 😂 on tehty monet pohjoisen kalareisssut tällä autolla, ajettu yli 1000km suunta, hajosin tuohon mainittuun 100km. 😂😂 pieni kulutus myös plussaa. Käytettävyydessä en ole keksinyt mitään moittimasta, muuten kun liukkaalla ongelmia ylämäkilähdöissä ja hieman tehoton ohituksissa. :)

    • Omistin2vuotta

      Makuasia ja riippuu mistä tykkää mihin vertaa eikä kuskin kokokaan ole vakio mutta kuten aiemmin jo tässä aiheesta vastannutkin ja minun mielipiteeni yhä on että kamalampaa matka-autoa saa etsiä 2010 ja uudemmista nykypakuista ja pääsyy on erittäin kova melu karkeilla asfalteillamme maantienopeuksilla sekä surkeat istumet joissa ei 100km pidempää matkaa yksinkertaisesti pysty istumaan ellei ole täysin cool ja tunteeton kaveri,lienet vissiin semmoinen ellet särkylääkkeillä turruta kolotuksia ja kivistyksiä pois=)
      itse auto on laadukas pikkupaku ja suunniteltu nimenomaan pikkuajoon ja ahtaisiin kaupunkiolosuhteisiin isossa maailmassa.
      Lisää ominaisuuksia mistä en pitänyt oli säteilylämmitin=vitsi.
      Kun mittari rupesi lähestymään -20c niin voi sitä karheaa raastavaa ääntä moottorista ja käyntiinlähtö oli oikeasti vaikeaa reilusti alle 100tkm ajetussa autossa vaatien tuplahehkutukset useinkin kylmemmillä keleillä jolloin pelko persuksessa jo jakohihnankin kestävyyden suhteen,tuo jakohihna ei ideana muutenkaan miellyttänyt aiemmin,silloin eikä nytkään.
      Pumpullinen letkulämmitin muutti talven kevääksi Nissanin moottorille ja käyntiinlähtö kuin palmun alta.
      Varsinkin tavaratilan lukko ei Suomen talveen soveltunut ja ainoat kikat oli ajaa parkkihalliin sulamaan tai laittaa erillinen lämpöpuhallin tavaratilaan jonka pistoke hytissä että sai takaoven lukon auki muuten kuin suojakelejä odottaen.
      Siihen lukko-ongelmaan ei auttanut öljyt eikä muutkaan poppaskontit.

    • omistin2vuotta

      Ja unohtui vielä vuodatuksesta auton kapeus suomikoon ihmisille eli olka olkaa vasten matkustetaan,minkäänmoisia säilytystiloja eivät ole tehtaalta katsoneet aiheellisiksi ovitaskut kulissi koska niiden sisälle ei sovi mitään,ei edes normaalikädet mutta sormenpäät jotenkin eli tunkemasi tavaroden pois ottaminen onkin työläämpi juttu monesti eli täysin joutilaat ja vievät vähäisestäkin leveydestä osansa.
      Jonkinnäköinen vaatekoukku on tungettu apukuskin polven korkeudelle ja käyttötarkoitus moiselle ei ikään selvinnyt,olisivat laittaneet hansikaslokeron eikä vaatekoukkua väärään paikkaan sekin..
      Itse auto teknisesti ja työnlaadultaan on laadukas,vaihteisto tomii jouhevasti ja kone on koeteltua tekniikkaa...paitsi tuo hihnajakopää edustaa menneisyyden halppisratkaisua vaan eihän niitä maailmalla vaihdella ja kestävät auton suunnitellun iän,paitsi täällä jossa moinen ratkaisu on huono jo ilmastollisista syistä.
      Rengaskoko on naurettava ja antaa osviittaa sen jakelukäyttötarkoituksesta tai kaupunkien taksina tms mutta maantiekäyttöön huono ja talvisiin olosuhteisiin(lumi) liian pieni.
      180cm ja 100kg miehenä en ollut tyytyväinen kokonaisuuteen meidän olosuhteissa saati että ahdas ohjaamo oli talvella myös jalkojen osalta kylmä ja vaati jalkineet sen mukaan.

      • NNNNVVVV

        "Jonkinnäköinen vaatekoukku on tungettu apukuskin polven korkeudelle ja käyttötarkoitus moiselle ei ikään selvinnyt,olisivat laittaneet hansikaslokeron eikä vaatekoukkua väärään paikkaan sekin."

        Kyse on varmastikin reppukoukusta, jollainen oli laitettu johonkin nyky-henkilöautoonkin, mutta en nyt jaksa muistaa merkkiä ja mallia.

        #

        "Nissan NV200 (2009–)" - Last updated 30 October 2017

        - https://vans.honestjohn.co.uk/van-reviews/nissan/nv200-2009/

        #

        Tuo koppihan on alunperin suunniteltu Japaniin ja sen kapeille ruuhkaisille kujille ja väylille jakeluajoon ja taksiksi ja siitä tuon pakun hieman spesiaalit mitat. Myös japanilaiset itse ovat hieman solakempaa ja pienempää kaliberia noin yleisesti ottaen.

        Mitä tuon pakun ajomeluun tulee, niin eiköhän sitä saisi halutessaan kohtuullisesti parannettua lisäeristeillä ja levytyksellä.

        Isuimet saa paremmiksi vain vaihtamalla tai paremmiksi muokkauttamalla jossakin autoverhoomossa.

        Ranskassa uudesta jopa 34-35% alennus "Promo neuve":

        - https://www.caradisiac.com/modele--nissan-nv200/

        Tuon sivun kommenttiosuudessa yksi omistaja ja sillä 24 000 km ajanut luokitteli auton hyvin epämukavaksi alustaltaan, kovaksi kuin hevoskärry ja antoi sille kokonaisarvosakaksi 15,2 /20.

        Mutta ilmeisemmin tuo on kestävä ja lisäksi melko edullinen käyttökustannuksiltaan.


    • Anonyymi

      Ei Nissanin kestävyydessä kovin paljon vikaa taida olla. Jotkut näköjään ajoivat sellaisen maailman ympärikin:

      http://www.havaintoja.com

      Vissiin kesti ihan perille asti koko kierroksen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe