En enää tervehdi kassaneitejä

kdapp111

Lopetin kaupan kassaneitien tervehtimisen. Miksi tervehtisin naista, joka tervehtii minua vain siksi, että saa siitä palkkaa? Jos se sama nainen tulisi jossain vapaa-ajalla vastaan, se todennäköisesti kääntäisi katseensa kiukkuisen näköisenä muualle.

49

322

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 430

      Huonot käytöstavat ovat tietysti ihan oma valintasi.

      • kdapp111

        Miksi minun pitäisi käyttäytyä hyvin henkilöä kohtaan, joka oikeasti ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä? Eikö se ole sille kassaneidillekin helpotus, ettei tarvitse ottaa mun tervehdyksiä vastaan?


      • 430
        kdapp111 kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi käyttäytyä hyvin henkilöä kohtaan, joka oikeasti ei haluaisi olla kanssani missään tekemisissä? Eikö se ole sille kassaneidillekin helpotus, ettei tarvitse ottaa mun tervehdyksiä vastaan?

        Omapahan on valintasi. Ei kai kukaan nyt huonokäytöksisen ihmisen kanssa haluakaan olla tekemisissä. Miksi haluaisi?


    • vihatipunen

      Mikäs siinä, teet itsestäsi vaan huonokäytöksisen juntin.

      • kdapp111

        Mitäs ylevää teennäisessä tervehtimisessä sitten on? Käsikirjoitettua feikkaamista mielestäni. Ainakin olen rehellinen itselleni kun jätän tervehtimättä.


      • vihatipunen
        kdapp111 kirjoitti:

        Mitäs ylevää teennäisessä tervehtimisessä sitten on? Käsikirjoitettua feikkaamista mielestäni. Ainakin olen rehellinen itselleni kun jätän tervehtimättä.

        No ihan miten vaan mutta minä kun itse olen ajoittain asiakaspalvelussa (en kaupassa vaan vähän "ikävämmässä paikassa") niin kyllä minä ainakin tervehdin asiakkaita siitä huolimatta millaisia he ovat ja tervehtivätkö he minua.


      • kdapp111
        vihatipunen kirjoitti:

        No ihan miten vaan mutta minä kun itse olen ajoittain asiakaspalvelussa (en kaupassa vaan vähän "ikävämmässä paikassa") niin kyllä minä ainakin tervehdin asiakkaita siitä huolimatta millaisia he ovat ja tervehtivätkö he minua.

        No mitä koet saavuttaneesi tuolla tervehtimisellä? Eikö se nyt kuulosta hölmöläisen hommalta, että kaksi ihmistä, jotka eivät oikeasti halua olla toistensa kanssa tekemisissä, tervehtivät toisiaan teennäisen ystävällisesti? Toista kiinnostaa työstä saatava palkka, toista se tarvike mitä hakee kaupasta.


      • 158
        kdapp111 kirjoitti:

        No mitä koet saavuttaneesi tuolla tervehtimisellä? Eikö se nyt kuulosta hölmöläisen hommalta, että kaksi ihmistä, jotka eivät oikeasti halua olla toistensa kanssa tekemisissä, tervehtivät toisiaan teennäisen ystävällisesti? Toista kiinnostaa työstä saatava palkka, toista se tarvike mitä hakee kaupasta.

        Sinäkö ostat mielummin sellaiselta myyjältä sen tarvikkeesi, joka näyttää sinulle norsunvittua, kuin sellaiselta, joka käyttäytyy ystävällisesti sinua kohtaan?


      • kdapp111
        158 kirjoitti:

        Sinäkö ostat mielummin sellaiselta myyjältä sen tarvikkeesi, joka näyttää sinulle norsunvittua, kuin sellaiselta, joka käyttäytyy ystävällisesti sinua kohtaan?

        No se tervehtiminen ja hymyily on täysin yhdentekevää, koska se ei tule aidon mieltymyksen johdosta. Periaatteessa ihan sama, vaikka näyttäisikin norsunvittunaamaa.


      • kdapp111 kirjoitti:

        No se tervehtiminen ja hymyily on täysin yhdentekevää, koska se ei tule aidon mieltymyksen johdosta. Periaatteessa ihan sama, vaikka näyttäisikin norsunvittunaamaa.

        Itse asiassa olen huomannut, että harvat kassat tervehtivät, he vain ottavat tavarat hihnalta ja alkavat lyödä niitä kassaan. Joten kyllä minä ainakin vähintään nyökkään tervehdyksen silloin kun kassaihminen minua tervehtii.

        Ja kyllä niiden tervehdysten takaa huomaa usein ihan vilpitöntäkin ystävällisyyttä, jos osaa lukea sanatonta viestintää.

        Jotkut ihmiset vain pitävät ihmisistä ja osaavat olla tuntemattomille ystävällisiä koska eivät ole ehtineet muodostaa heistä mitään negatiivisia ennkkokäsityksiä.


    • turhaatouhua

      Niinpä, kun kuitenkin se kassatytön nahkalompakko lätisee jännämiehen käsittelyssä myöhemmin illalla.

      • en_ymmärrä

        Miksi niitä kassatyttöjä olisi sinunkin pakko päästä panemaan? Eikö ihmisiin voi vain suhtautua ihmisinä, ihan ystävällisesti ilman taka-ajatuksia?


    • Itse en ole kuin kerran jättänyt tervehtimättä ja silloinkin oli uskomaton ylimielinen kusipää myyjänä(alkon myymäläpäällikkö ja mies). Turha jättää huonoa vaikutelmaa itsestään etenkin jos asioi samassa liikkeessä uudelleenkin.

      • kdapp111

        Mitä hiton merkitystä sillä on, vaikka asioisikin usein siinä kaupassa? Se nainen paskat piittaa minusta ja sillä siisti, vaikka ravaisin pari kertaa päivässä ko. putiikissa!


      • kdapp111 kirjoitti:

        Mitä hiton merkitystä sillä on, vaikka asioisikin usein siinä kaupassa? Se nainen paskat piittaa minusta ja sillä siisti, vaikka ravaisin pari kertaa päivässä ko. putiikissa!

        Muija tekee tahalteen virheen kassalla tai jos maksat käteisellä niin antaa väärin takaisin. Tämä siis tietysti jos asioi samalla kassalla. Kyllä ne haluaa päästä jotenkin näpäyttämään. Toki tietysti jos kuvittelet että nainen tai mies siinä kassalla ei välitä mitään, niin mikäs siinä sitten. Ei sillä että olisin jotenkin myötämielinen tai luottavainen kassojen suhteen, kyllä ne kusettaa heti kun siihen on tilaisuus, aivan kuten taksikuskitkin. ITS ONLY BUSINESS


      • pitihän_se_arvata
        kdapp111 kirjoitti:

        Mitä hiton merkitystä sillä on, vaikka asioisikin usein siinä kaupassa? Se nainen paskat piittaa minusta ja sillä siisti, vaikka ravaisin pari kertaa päivässä ko. putiikissa!

        Jaahas. Tässähän näyttääkin olevan kyseessä se klassinen tilanne, että sinä olet ihastunut yhteen tiettyyn kassatyttöön, etkä saa vastakaikua häneltä.


      • kdapp111
        pitihän_se_arvata kirjoitti:

        Jaahas. Tässähän näyttääkin olevan kyseessä se klassinen tilanne, että sinä olet ihastunut yhteen tiettyyn kassatyttöön, etkä saa vastakaikua häneltä.

        Tarkoitin "se nainen" -ilmaisulla yleisesti kassaneitejä, en ketään tiettyä.


    • mietitätä

      Ihan turhaa touhua tervehtiä. Jokainen asiakas saa olla rauhassa kaupassa ilman myyjien höpötyksiä ja tervehdyksiä. Se on niin ärsyttävää, jos et vastaa kassan tervehdykseen niin tämäpä valopää kassa alkaa huutaa kovalla äänellä hei haloo, hei haloo, kuuletko, että tervehdin sinua. Pitkä kassajono seisoo takanasi ja kassaneiti heiluttelee käsiään ja huutelee edelleen hei haloota. Jos et reagoi mitenkään niin neitipäs ottaa pultin heti nenäänsä ja sanoo seuraavalle asiakkaalle, että suomalaiset eivät osaa edes tervehtiä.

      Kannattaisi kassojen vähän miettiä, miksi asiakas ei tervehdi. Tässä muutamia esim. olet väsynyt, sairas, kova wc-hätä, lapsi sairaana autossa odottamassa, kiire, omainen tai muuten hyvin tuttu sairastunut vakavasti, olet juuri ollut sairaalassa katsomassa häntä, kuolemantapaus, joko ihminen tai eläin, riitely jonkun ihmisen kanssa jne. jne.

      • " Kannattaisi kassojen vähän miettiä, miksi asiakas ei tervehdi. Tässä muutamia esim. olet väsynyt, sairas, kova wc-hätä, lapsi sairaana autossa odottamassa, kiire, omainen tai muuten hyvin tuttu sairastunut vakavasti, olet juuri ollut sairaalassa katsomassa häntä, kuolemantapaus, joko ihminen tai eläin, riitely jonkun ihmisen kanssa jne. jne. "
        Toki tietysti asia on noinkin.


    • kiltti-ja-kunnollinen

      Tervehdin lähes aina kassaneitiä mutta siihen se sitten jää. Lähemmäs en naisia pääse koskaan.

    • palpatiini

      Mitä jos kuitenkin tervehtisit niitä, mutta kysyisit perään myös, että kuinka monen miehen käyttämiä ne on? Se olisi jo kunnon keskustelua.

      • 370

        Ainahan kannattaa munata itsensä oikein perusteellisesti heidän silmissään.


    • kdapp111

      Olen ajatellut laajentaa tervehtimättömyyteni myös varattuihin naisiin. Heillä on jo mies, eivät he tarvitse minun tervehdyksiäni ja ystävällisyyttäni mihinkään. Miksi tuhlaisin energiaani varatuille naisille hymyilemiseen?

      • Olisihan se pitänyt arvata, tämä oli siis lopulta provo.


    • mythbuster

      Ongelma on siinä että naiset eivät koskaan ymmärrä miesten protesteja. Jos menen vaikka baariin ja istun yksin koko illan ja en tee minkäänlaista aloitetta naisten suuntaan, niin eivät he ymmärrä että kyseessä on yhden miehen hiljainen mielenosoitus.

      • ArvonsaTuntevaMies

        Se on protesti vasta sitten, kun annat huviksesi pakit naiselle, joka lähestyy sinua siellä baarissa. On ikävää, jos miehet ajattelevat olevan normaalitila, että aloitteita tehdään naisille. Se, että miehet joutuvat tekemään valtaosan aloitteista, eivätkä naiset edes arvosta sitä, on vääristymä, ei normaalitila.


    • hämmentävää

      Tosi kassan tunnistaa siitä, kun hän kiittää kiittämisen päälle.

    • eteenpäinajassa

      Tuskastuuhan jo lohkolainenkin, kun jättäydytään jonossa polvilleen ylistämään kauppakeskustaaaaaaa.

    • Ex----PUA

      Mä vaan isken niitä.

      Mutta voin sanoa, että tulee aika jäätävä vastaanotto, jos jää kiinni siitä että vikittelee useampia.

      Muutenhan tuokin puoli mistä puhuit alkaa mennä siihen, että sitä paremmin ne kohtelecat ja tervehtivät sinua, mitä enemmän hivot heidän hypergamia-aistejaan. Näin on.

      Parhaimmillaan eräs, joka tosin tuli tavattua viihteellä, iskettyä jne. mutta jonka tapasin myöhemmin eräässä liikkeessä hommissa, jopa sivuutti sen hetkisen asiakkaansa ja alkoi jutella kanssani. Tämä paikassa jossa oli jonotusnumero.

      Siinä oli joku muija istumassa penkillä, ja oli sen näköinen että räjähtää kohta.

    • helgamies

      Kaupan kassalla kannattaa aina flirttailla myyjätytöille.. usean kerran olen saanut tyttösen hämilleen ja jokin ostamani tuote on vahingossa jäänyt veloittamatta.

    • tekivätnumeron

      Ulkonaisessa järjestyksen maassa ei arvosteta jonotusnumeroita.

    • fruitoftheloom

      En mäkään sen jälkeen kun hevi osastolla maisteltiin banaania.

    • Paniikkihäiriö36

      Minä en käy edes kaupassa, joten en voi tervehtiä ihmisiä halusin tai en. En ole vuosiin käynyt missään ihmisten ilmoilla. Haluaisin olla sosiaalinen, mutta en vaan voi. Kaupassa käymisen hoitaa äitini.

    • AtmAisurilleJämät

      Monenko miehen spermaamia nämä kassalortot oikein on... Sitä minä mietin jonottaessa.

      • asenne.kohdalleen

        Kukas se oli lauloi: se näkyy naamasta, kun lakkaa saamasta...

        Kyllä se kassaneitikin mielellään katselee iloisia, reippaita ja hyvin käyttäytyviä miehiä.

        Ja toisaalta puolelle kaupunkia ne myös kertoo omituisista ja vihaisista asiakkaista, joille hän ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta jotka pilaavat työpäivän huonolla käytökselläään.

        Mietipä hetki kumpaan joukoon haluat kuulua!

        Viihteellä jos törmäätte, niin sattaa tulla juttelemaan tai kehua kiinnostuneelle tyttökaverilleen, että toi on kiva mies, käy aina meidän kaupassa, hih!

        Surullistahan se on tällä palstalla huomata, että jotkut näkee aina vaan sen harmaan pilven, eikä vahingossakaan niitä hopea reunuksia.


      • kdapp111
        asenne.kohdalleen kirjoitti:

        Kukas se oli lauloi: se näkyy naamasta, kun lakkaa saamasta...

        Kyllä se kassaneitikin mielellään katselee iloisia, reippaita ja hyvin käyttäytyviä miehiä.

        Ja toisaalta puolelle kaupunkia ne myös kertoo omituisista ja vihaisista asiakkaista, joille hän ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta jotka pilaavat työpäivän huonolla käytökselläään.

        Mietipä hetki kumpaan joukoon haluat kuulua!

        Viihteellä jos törmäätte, niin sattaa tulla juttelemaan tai kehua kiinnostuneelle tyttökaverilleen, että toi on kiva mies, käy aina meidän kaupassa, hih!

        Surullistahan se on tällä palstalla huomata, että jotkut näkee aina vaan sen harmaan pilven, eikä vahingossakaan niitä hopea reunuksia.

        "Ja toisaalta puolelle kaupunkia ne myös kertoo omituisista ja vihaisista asiakkaista, joille hän ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta jotka pilaavat työpäivän huonolla käytökselläään."

        No kyllä on hutera itsetunto, jos työpäivä menee pilalle siitä, että joku asiakas ei tervehdi.

        "Viihteellä jos törmäätte, niin sattaa tulla juttelemaan tai kehua kiinnostuneelle tyttökaverilleen, että toi on kiva mies, käy aina meidän kaupassa, hih!"

        Tällaista tapahtuukin ihan saatanan usein tosielämässä.


      • asenne.kohdalleen

        No jos et ymmärtänyt, niin kysymys on siitä ajatteletko asioita negatiivisen vai positiivisen kautta.

        Every cloud has a silver lining. Jokaisella pilvellä on hopeareunus.

        Jotkut vaan aina näkee niitä pilviä - kun toiset taas aina katselevat hopeareunuksia! Mieti sitä!


      • asenne.kohdalleen
        kdapp111 kirjoitti:

        "Ja toisaalta puolelle kaupunkia ne myös kertoo omituisista ja vihaisista asiakkaista, joille hän ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta jotka pilaavat työpäivän huonolla käytökselläään."

        No kyllä on hutera itsetunto, jos työpäivä menee pilalle siitä, että joku asiakas ei tervehdi.

        "Viihteellä jos törmäätte, niin sattaa tulla juttelemaan tai kehua kiinnostuneelle tyttökaverilleen, että toi on kiva mies, käy aina meidän kaupassa, hih!"

        Tällaista tapahtuukin ihan saatanan usein tosielämässä.

        "Tällaista tapahtuukin ihan saatanan usein tosielämässä."

        Meinaatko, että omituisen ja huonosti käyttävän kiukuttelijan maineella saa naisia?

        Itse olen mies, mutta naiseni ovat kertoneet, että naisten suosikki puheenaihe on miehet.


    • hallituswc

      Ennen vanhaan jouduttiin ulkohuusissa tervehtimään jos, sattui useammalle hätä paskomiseen. Siinä vain istuttiin ja juteltiin. Ulkovessassa on syntynyt mukaviakin neuvotteluja. Ihan eduskuntaan saakka.

    • palstailija

      Tervehtiminen kuuluu asiakaspalveluun. En ole koskaan edes ajatellut haluisko kassaneiti tervehtiä mua jossain muualla. Muualla kuin ruokakaupassa, jos myyjä ei tervehdi ja tule kysymään tarvitsenko apua, niin lähden tyhjin käsin siitä kaupasta. Pitää ymmärtää tekevänsä asiakaspalvelutyötä.

      • kdapp111

        Minulla on maksavana asiakkaana myös oikeus olla tervehtimättä kassaneitiä kassalla.


    • Ei_kassaneideille

      Oih kuinka hieno ihminen oletkaan. Kyllä nyt kassaneidit tykkää kun eivät sinulta tervehtimistä saa. Sulla ei ole vissiin mitään muita ajatuksia kuin kassaneidit?
      Aattele nyt nyt kassaneitien ei tarvitse tervehtiä kadullakaan sinua eikä voi näin ollen aiheuttaa mitään närästäviä tapahtumia teidän välille. Olisihan teidän välille syntynyt ilman muuta pitkäkestoinen ja kaiken kattava ystävyys muuten.
      Ja rahasta tervehtiminen on pahasta. Itse aion lopettaa tervehtimisen kaikille. Onhan siinä vaara että rahastahan siinä on vain kysymys.
      En vilkaisekkaan enää ketään en edes vahingossa, alan kurromykkäsokeaksi ettei tarvitse niitä pahan olon tunteita mitkä minulla tulee ihmisten kanssa tapaamisista.
      Voiko tätä vielä paremmaksi pistää?

    • helmiä.sioille

      Valinta se junttiuskin.

      En tiedä sinusta, mutta kyllä minua ovat ne tutut kassaneidit tervehtineet vapaallakin. Tervehtineet ja hymyilleet kivasti...

    • kolkytkaks

      Tervehditkö kassalla työskentelevää miestä? Hänkin saa siitä tervehtimisestä palkkaa

      • Superätmi

        Tietysti tervehdin! Mieshän on aina palkkansa ansainnut, varsinkin työmies. Naisen euron kuuluukin olla 80 senttiä koska palkallaan he vain rahoittavat jonkun vastenmielisen jännänussijan renttuilua.


    • atännä

      Minä tervehdin ja hymyilen aina, minusta se kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.

      Kerran kassalla oli selvästikin erittäin ujo ja jännittynyt mies. Hymyilin ystävällisesti ja tervehdin, ja kassa uskalisikin jatkaa jutustelua ostamistani tuulilasin pesunesteestä ja pyyhkijän sulista, johon vastasin jotain "juu, rapakeli..". Kasvoiltaan punainen myyjä alkoi vaihtaa väriään jo violettiin, kun tajusin että seuraavana hihnalla oli paketti tampooneja. Ei sentään kommentonut enää niitä.

    • Minä tervehdin naista vasta sen jälkeen kun olen saanut häneltä seksiä.

    • kraahuaaahhhhhh

      Multa on leipä loppu! Naisten syytä kaikki! En takuulla edes katso päin naapurin mummoa, onhan se jo 40 käytetty kurppa. Hyi.

    • 22337777

      Nähtävästi nämä nuoret kauppojen kassat myös kuvittelevat heitä kaikkien varsinkin yksinään asioillaan liikkuvien miesten kuolaavan jos vaan miehen käytöksessä he jotainkin siihen viittaavaa ovat havaitsevinaan. Toki tämä on sikäli vähän ymmärrettävä asia, kun näitä mieheiä aina kassojen reisana on jotka jäävät flirttailemaan ja jopa ehdottelemaan tapaamisia, mutta kyllä näillä naisilla myös överiksi tällaiset luulot menevät. Tässä onkin syy sille miksi esim. minä, vaikka olenkin jo vanhepi äijä, en edes pulihuolimattomasti tervehdi saati että sanoisn mitään muuatkaan kassalle kuin mitä joskus asioden kanssa ihan pakko on selittää. Siis en tervehdi ellei se kassa ensin tervehdi. Toki se luontevampaa on jos tervehtii ja joskus juhlapyhien aattoina ja viikonloppuina toivottavat jotain hyvää joulua y.m.s Mutta minä en jää koskaan mitään sönkkäämään, ja sen vastatervehdyksenkin epähenkilökohtaiseen tyyliin puolihuolimattomasti heitän.
      Näihin kassojen kanssa flirttaileviin 'hurmurimiehiin' liittyy vielä sellainekin ikävä asia, että jotkut näistä jäävät vielä jotain vitsiään vääntämään kassalle vaikka pitkä jono on takan odottamassa.

      Yksi asia on myös hyvä pitää mielessä.
      Jos missä tahansa on vielä nuorempi ja vähänkin paremman tai edes siedettävän näköinen nainen, niin on se lähes satavarmasti aina kuitenkin jonkun miehen kanssa jonkin sortin vakipari-tai panosuhteessa, eikä sillä siis ylipäätään miehistä pulaa ole vaan riesaksi asti sillä näitä seuraan tunkemassa on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      951
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe