Jos sinulla on toimiva Windows 7 -kone, älä sotke sitä 10-päivityksellä.
Kokeilin päivittää 7:n 10:n myyntiversioon, mutta sehän oli aivan susi. Koko Windows 10 on tehty vain Windows Phonen kanssa yhteensopivaksi tietokoneen käyttöliittymäksi, mutta Microsofthan on ilmeisesti lopettamassa tappiollisen puhelintoiminnan kokonaan, jolloin tietokoneen Win10 ei ole pitkään edes minkään puhelimen kanssa yhteensopiva.
Tietokoneessakin ehdotetaan eri tiedostomuotoja avatessa, että käyttäjä kävisi ostamassa Microsoftin kaupasta ohjelman, jolla tiedoston saa avattua! Noin kävi esimerkiksi kiintolevyllä ennestään olleen virtuaalikoneen levytiedoston kohdalla. Noh, kauppasovelluksen aloitusikkuna välähti ja sulkeutui saman tien ilman mitään virheilmoitusta. Kauppaan ei päässyt mitenkään.
Virtuaalikoneita pitäisi kyllä saada käytettyä Win8:n Hyper-V:llä, jota pikku juttua Win10 ei kerro käyttäjälle, vaan ehdottaa tosiaan kaupassa käyntiä. Hyper-V täytyy osata ottaa erikseen käyttöön ohjauspaneelista, joka on piilotettu. 10:n Hyper-V on kuitenkin täysin käyttökelvoton, koska se ei osaa käyttää kokoruututilaa, vaikka luulee itse niin!
Microsoftille tulee taloudellisesti tukalat paikat, ellei se pysty tekemään äkkiä jotakin toimivaa käyttöjärjestelmää tai pidennä 7:n päivitysvaihetta.
Windows 10 vanhentui jo ennen julkaisua
5
<50
Vastaukset
- antero_87.2
Minulla meni päivitys hyvin. Kone näyttää päällisin puolin yhtä hyvältä kuin ennenkin, mutta nopeutta on tullut lisää. Vähän on erinäköinen, mutta kun on tottunut android-kännykkään, niin ymmärtää erilaisuuden. En minä Exceliä voi ikinä pikkunäytöltä käyttää kuitenkaan, kun töissä sitä joutuu koko ajan käyttämään.
- antero_87.2
Edge-oletusselain on kyllä persiistä. Mutta laitoin Firefoxin ja nyt vaikuttaisi kone keskimäärin samanlaiselta kuin ennenkin, jos käyttää tuosta työpöydältä käyntiinlähteviä sovelmia. Se tiilinäkymä on muuten aika outo.
antero_87.2 kirjoitti:
Edge-oletusselain on kyllä persiistä. Mutta laitoin Firefoxin ja nyt vaikuttaisi kone keskimäärin samanlaiselta kuin ennenkin, jos käyttää tuosta työpöydältä käyntiinlähteviä sovelmia. Se tiilinäkymä on muuten aika outo.
Olen samaa mieltä tiilistä. Onneksi Microsoft taipui ja muutti 10:n oletusnäkymän suunnilleen samanlaiseksi työpöydäksi kuin se on ollut Windows 95:stä lähtien. Monella uuden Windows 8 -koneen ostajalla on ollut hetken sormi suussa, kun kone käynnistyi niin, että näyttö oli vain täynnä tiiliä, eikä siitä päässyt eteenpäin lukematta ohjekirjaa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924547
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723527Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1222808Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152585Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282494- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251790Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291638